BE512326A - - Google Patents

Info

Publication number
BE512326A
BE512326A BE512326DA BE512326A BE 512326 A BE512326 A BE 512326A BE 512326D A BE512326D A BE 512326DA BE 512326 A BE512326 A BE 512326A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
loom
clutch
elements
auxiliary
shaft
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE512326A publication Critical patent/BE512326A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03DWOVEN FABRICS; METHODS OF WEAVING; LOOMS
    • D03D37/00Circular looms

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Looms (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS AUX METIERS A TISSER CIRCULAIRES. 



   La présente invention est relative aux métiers à tisser circulai- res dans lesquels les mouvements des lisses sont réalisés directement ou indirectement sous'   l'impulsion   de cames rotatives, et l'invention a pour objet de permettre, par exemple quand on désire réparer des fils de trame cassés, de découvrir les navettes en déplaçant les lisses dans une de leurs positions extrêmes, et de les recouvrir ensuite en permettant aux lisses de quitter ladite position extrême, cette suite de mouvements des lisses étant réalisée afin d'éviter des défauts dans le dessin tissé. 



   Suivant la présente invention chaque came rotative ou groupe de cames,est associée avec une deuxième came ou came auxiliaire adaptée à tourner à une vitesse qui dépend de celle des navettes et de libérer l'or- gane d'actionnement de la lisse ou du groupe de lisses de sa came princi- pale en l'obligeant de tirer la lisse qui lui est associée ou groupe de lis- ses associées dans une position extrême, et après un mouvement angulaire déterminé des navettes, de permettre à l'organe d'actionnement des lisses de revenir à sa position initiale. 



   De préférence., le contour de la came auxiliaire et sa vitesse de rotation sont tels que les navettes restent découvertes sur un angle dé- terminé de leur mouvement autour de l'axe du métier, et dés-moyens sont prévus permettant dès que la came auxiliaire a été mise en mouvement, de compléter les séries résultantes des mouvements de lisses pour les ramener à leurs positions originelles. Si le métier devait s'arrêter, lesdites sé- ries de mouvements des lisses seraient accomplies après que le métier a été remis en marche. 



   L'invention sera maintenant décrite à titre d'exemple en se re- portant aux dessins ci-joints dans lesquels : 
Fig. 1 est une vue sectionnelle schématique prise dans un plan 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 radial d'un métier à tisser et illustrant un arrangement connu de mécanis- me pour l'actionnement de chaque lisse. 



   Fig. 2 est une vue fragmentaire similaire à la fig. l, mais illustrant un mécanisme selon la figure 1 adapté à la présente invention. 



   Fig. 3 est une vue sectionnelle fragmentaire, en partie sché- matique, illustrant des moyens pour l'actionnement d'un arbre à came auxili- aire. 



   Fig.   4   est une vue fragmentaire correspondant à la fig. 3 et montrant des moyens servant au replaeement en position d'un aimant qui contrôle l'actionnement de l'arbre à came auxiliaire. 



   Fig. 5 est une vue partielle en plan correspondant à la fig. 



    3.   



   Fig. 6 est une vue similaire à la fig. 3   montrant'un.arrange-   ment alternatif de contrôle de la commande de l'arbre à came auxiliaire. 



     @   Fig. 7 est une vue schématique d'un mécanisme servant à arrê- ter la commande d'enroulement. 



   Fig. 8 est une vue schématique d'un détail électrique. 



   Figs. 9 et 10 sont respectivement une élévation et un plan fragmentaires sectionnels d'une commande de renversement pour l'arbre moteur de l'enroulement, fig, 10 étant une coupe le long de la ligne A-B de la fig.   9.   



   Ainsi que montré dans la fig. l, une.came principale 3 action- ne un levier basculant 1 articulé en 2 et maintenu en contact avec la ca- me principale 3 au moyen   d'un   ressort de tension   8.,   Le mouvement du levier basculant 1 est transmis à une lisse 7 par l'intermédiaire de bielles 4a et 6 et d'un levier coudé 5. 



   Dans la fig. 2, le levier basculant 1 articulé en 2 est formé avec un prolongement latéral portant un godet 10   q@i   engage une came   auxili-   aire 9 montée sur un arbre, la surface 9a de la came auxiliaire 9 est à une distance telle de cet arbre qu'elle dégagera le godet 10, en empêchant ainsi l'interférence avec le fonctionnement normal du levier basculant 1, quand ce levier est actionné par la came principale 3. La surface 9b de- la came auxiliaire 9 est à une distance telle dudit arbre qu'elle peut déplacer le levier basculant 1 dans une position correspondant à la position la.plus basse de la lisse 7 qui lui est associée. 



   Quand on doit abaisser toutes les lisses 7, en exposant ainsi les navettes (non montrées)., les cames auxiliaires 9 commencent à tourner -quand les cames principales 3 atteignent des positions déterminées., la vi- tésse de rotation des cames auxiliaires 9 étant alors en dépendance de celle des cames principales 3. 



   Quand elles tournent, les cames auxiliaires 9 agissant sur le godet 10 déplacent d'abord les leviers basculants 1 jusqu'à un point corres- pondant à la position la plus basse des lisses qui leur sont associées, retiennent ensuite les leviers basculants 1 en ce point péndant un angle de rotation déterminé, et permettent ensuite aux leviers basculants 1 de re- venir en contact avec les cames principales 3. 



   Ainsi que montré dans la fig. 3,   1-'arbre 4   est celui des cames auxiliaires 9 et est actionné au moyen d'un embrayage à griffes ou autre embrayage positif analogue consistant en deux couronnes similaires opposées 11 et 12, dont l'une 11 est montée sur l'arbre 4, de manière à pouvoir cou- lisser longitudinalement sur celui-ci mais pouvant tourner avec lui, par l'intermédiaire d'une clavette 13,tandis que l'autre couronne 12 peut tour- ner sur ledit arbre   4   et est connectée à un arbre moteur 15 au moyen d'une roue droite 17. 



   L'élément coulissant 11 de l'embrayage est adapté à être ac- tionné par une fourche 18 de la manière usuelle employée pour l'actionnement des embrayages, mais est contrôlé par deux ressorts antagonistes, de force 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 inégale, le plus faible des deux ressorts 19 ayant un ancrage fixe 20, tan- dis que l'extrémité éloignée du ressort plus fort 21 est fixée à l'armature 22 d'un électro-aimant   23 - '     L'arrangement   est tel que lorsqu'on coupe le courant de l'élec- tro-aimant 23, le ressort plus faible 19 détermine l'engagement des éléments d'embrayage 11 et 12 et lorsque les faces de contact de l'électro-aimant 23 et son armature 22 sont rapprochées:1 le ressort plus fort 21 tend, à pro- voquer la séparation des éléments 11 et   12.   



   Ainsi que montré dans la fig. 4, l'armature 22 de l'électro- aimant est adaptée à venir en contact avec l' électro-aimant 23 grâce à une came   24   montée sur un arbre 4b qui fait partie d'un train d'arbre auxiliaires à cames, ce train comprenant également l'arbre   4.   



   Afin d'assurer que l'arbre 4 puisse entrer en action seulement quand les cames principales 3 atteignent des positions déterminées, le nombre de dents des éléments 11 et 12 est déterminé en conséquence. Il est également nécessaire que l'arbre 4 à cames ne puisse se libérer tant que les cames principales 3 n'ont pas atteint des positions déterminées. 



  Pour réaliser cela, l'embrayage présente,, comme montré dans la figure 3, une pièce transversale coulissante   25   portant à l'une des extrémités un galet 26 et   à   l'autre extrémité un galet 27, chacun de ces galets s'ap- puyant sur la face externe contigue de l'élément adjacent d'embrayage, les deux éléments 11 et   12   étant ainsi normalement empêchés de se séparer. 



  En un point., comme montré dans la fig. 3 etdans la vue en plan à plus gran- de échelle de la   fig. 5.,     l'élément   12 de l'embrayage est formé autour de sa face d'extrémité externe avec une des pressions 28a adaptées à recevoir le galet correspondant 27 et ayant une profondeur suffisante pour permettre aux éléments 11 et 12 de l'embrayage de se séparer. par conséquent, ce n' est que lorsque l'arbre conduit 4 atteint la position déterminée par le galet 27 et la dépression 28a que l'embrayage peut être libéré, que l'ar- bre conduit 4 peut s'arrêter et que le tissage normal peut continuer. 



   Fig. 6 montre une méthode alternative de contrôle de la libé- ration de l'embrayage. Suivant ce mode de construction, l'élément coulis- sant 11 de l'embrayage est formé avec une dépression 29 sur sa face externe. 



  Un galet conique 30 pouvant tourner librement, s'appuie sur la face externe contigue de l'élément adjacent   11,   et de cette manière les deux éléments 11 et 12 sont normalement empêchés de se séparer et ne peuvent se séparer que lorsque le galet conique 30 pénètre dans la dépression 29. 



   Quand l'arbre auxiliaire à came 4 tourne, les navettes se trou- vent hors de la foule pendant un certain temps et par conséquent il n'y a pas de tissage. Pour empêcher toute faute dans l'espacement de la trame, il est par conséquent nécessaire d'arrêter la commande d'enroulement pen- dant ledit laps de temps. 



   Fig. 7 montre la manière d'effectuer ce contrôle. Sur l'arbre 31 de commande de l'enroulement se trouvent montés deux éléments 32, 33 d'un embrayage à griffes ou autre embrayage positif, l'un des éléments 32 pouvant tourner sur l'arbre 31 et étant actionné au moyen de deux engrenages 40 et   41.   L'élément 33 est monté de manière à pouvoir coulisser longitu- dinalement sur l'arbre 31 mais pouvant tourner avec lui, grâce à une cla-- vette 39. L'élément coulissant 33 est adapté à être actionné par une four- che 34 à la manière usuelle d'actionnement des embrayages mais est contrô- lé par une came rotative 35 montée sur l'arbre à came auxiliaire   4,   et par l'intermédiaire d'un levier   36, tringle   38 et ressort de retenue an- cré   37.   



   Quand l'arbre 4 commence à tourner, la came rotative 35 sépare les éléments 32 et 33, en arrêtant ainsi l'arbre 31 de commande de l'enrou- lement. Le profil de la came rotative 35 est tel qu'après un angle déter- miné de   rotation,,.la   came permet âux.dits éléments 32 et 33 de revenir en contact, et la commande d'enroulement recommence. 



   Quand les navettes sont 'découvertes, il pourrait être néces- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 s aire d'arrêter le métier, par exemple pour réparer une rupture de trame. 



  Il est alors essentiel que le métier s'arrête avec les navettes en posi- tion complètement exposée, et la fig. 8 montre comment cela peut être ob- tenu. Une came rotative   42   est montée sur l'arbre auxiliaire 4 de manière à.pouvoir actionner un interrupteur électrique 43. 



   Quand l'arbre   auxiliaire 4   recommence à tourner dans le-but de découvrir les navettes, il ramène la came   42   en une position telle que l'interrupteur 43 est fermé, en ouvrant ou fermant ainsi un circuit élec- trique contrôlant l'arrêt du métier. 



   Quand un défaut se produit dans le tissu, il est parfois néces- saire d'enlever les fils de trame tissés après ledit défaut et de permettre au tissu de revenir au point où le tissage-sans défaut puisse recommencer. 



   La libération du tissu se fait de la manière suivante : 
Les navettes sont découvertes comme expliqué précédemment, et le métier s'arrête alors avec les navettes exposées, et l'arbre de commande de l'enroulement est déconnecté. 



   Figs. 9 et 10 montrent comment la rotation de cet arbre de commande peut être renversée. L'arbre moteur 31 présente,   Mont'.'   coulisse- ment sur son extrémité, un élément d'embrayage 44 à dent de scie supporté par un ressort de compression 45. Un.bout d'arbre 46 sur un axe commun avec celui de l'arbre 31 supporte un second élément d'embrayage   47   à dent de scie, dont la position est déterminée par une vis   48   faisant saillie sur la face interne dudit élément et pénétrant dans une rainure hélicoïdale   49   formée sur le bout d'arbre 46. L'élément   d'embrayage' 47   est 'formé avec une poulie 51 adaptée à tourner au moyen d'un câble 50.

   Comme montré dans la fig. 10, un ressort ancré   52a   exerce une tension sur le câble 50 et tend à retenir l'élément d'embrayage 47 en position déconnectée. 



   Quand on tire sur le câble 50 (par exemple à la main) dans la direction de la flèche 52, l'élément   47   tourne et est forcé vers le bas par l'action de la vis 48 s'exerçant dans la rainure hélicoïdale   49.   Les éléments d'embrayage 44 et   47   viennent alors en contact et l'arbre moteur   31   tourne un peu. Cette suite des opérations peut se répéter aussi souvent qu'on le désire afin de reprendre la longueur requise de tissu. 
 EMI4.1 
 R-F:zr;tr r,r ct ET REtSTï . 



   1. Métier à tisser circulaire du genre mentionné, dans lequel chaque came rotative, ou groupe de cames, est associée avec une deuxième came ou came auxiliaire adaptée à tourner à une vitesse qui est en dépen- dance de celle des navettes et de libérer l'organe actionnant là lisse ou le groupe de lisses de sa came principale en l'obligeant de tirer la lisse ou groupe de lisses associées dans une position extrême, et de permettre à l'élément qui actionne les lisses de revenir   à   sa position initiale après un mouvement angulaire déterminé des navettes. 



   2. Métier selon 1 , dans lequel le contour de la came   auxili--   -aire et sa vitesse de rotation sont tels que les navettes restent'découver- tes pendant un angle déterminé de leur mouvement autour de l'axe.du métier des moyens étant prévus permettant, une fois la came auxiliaire mise en mouvement d'assurer l'achèvement de la suite résultante de mouvements de lisse malgré tout arrêt intermédiaire et démarrage du métier en entier. 



   3. Métier selon 1  ou 2 , dans lequel la came auxiliaire est actionnée par l'intermédiaire d'un engrenage qui peut être embrayé et débra- yé seulement lorsque les navettes se trouvent dans des positions déterminées. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DEVELOPMENT IN CIRCULAR Looms.



   The present invention relates to circular weaving looms in which the movements of the heddles are carried out directly or indirectly under the impulse of rotating cams, and the object of the invention is to make it possible, for example when it is desired to repair threads of broken weft, to uncover the shuttles by moving the beams to one of their extreme positions, and then to cover them by allowing the beams to leave said extreme position, this series of beam movements being carried out in order to avoid defects in the woven design.



   According to the present invention, each rotary cam or group of cams is associated with a second cam or auxiliary cam adapted to rotate at a speed which depends on that of the shuttles and to release the actuating member of the beam or of the group. heddles of its main cam by forcing it to pull the heddle which is associated with it or group of associated heddles in an extreme position, and after a determined angular movement of the shuttles, to allow the actuating member stringers to return to their original position.



   Preferably, the contour of the auxiliary cam and its speed of rotation are such that the shuttles remain uncovered over a determined angle of their movement around the axis of the loom, and dis-means are provided allowing as soon as the cam auxiliary was set in motion, to complete the resulting series of heddle movements to bring them back to their original positions. If the loom were to stop, said series of heddle movements would be performed after the loom was restarted.



   The invention will now be described by way of example with reference to the accompanying drawings in which:
Fig. 1 is a schematic sectional view taken in a plan

 <Desc / Clms Page number 2>

 radial of a loom and illustrating a known arrangement of mechanism for actuating each heddle.



   Fig. 2 is a fragmentary view similar to FIG. 1, but illustrating a mechanism according to Figure 1 adapted to the present invention.



   Fig. 3 is a fragmentary sectional view, partly schematically, illustrating means for actuating an auxiliary camshaft.



   Fig. 4 is a fragmentary view corresponding to FIG. 3 and showing means for replacing in position a magnet which controls the actuation of the auxiliary camshaft.



   Fig. 5 is a partial plan view corresponding to FIG.



    3.



   Fig. 6 is a view similar to FIG. 3 showing an alternate control arrangement for the auxiliary camshaft control.



     @ Fig. 7 is a schematic view of a mechanism for stopping the winding drive.



   Fig. 8 is a schematic view of an electrical detail.



   Figs. 9 and 10 are a sectional fragmentary elevation and plan, respectively, of a tilt control for the winding motor shaft, FIG. 10 being a section taken along line A-B of FIG. 9.



   As shown in fig. 1, a main cam 3 actuates a rocking lever 1 articulated in 2 and maintained in contact with the main cam 3 by means of a tension spring 8., The movement of the rocking lever 1 is transmitted to a beam 7 by means of connecting rods 4a and 6 and an angled lever 5.



   In fig. 2, the rocking lever 1 articulated in 2 is formed with a lateral extension carrying a bucket 10 q @ i engages an auxiliary cam 9 mounted on a shaft, the surface 9a of the auxiliary cam 9 is at such a distance from this shaft that it will disengage the bucket 10, thus preventing interference with the normal operation of the rocking lever 1, when this lever is actuated by the main cam 3. The surface 9b of the auxiliary cam 9 is at such a distance from said shaft that it can move the rocking lever 1 into a position corresponding to the position la.plus lower of the rail 7 associated with it.



   When all the beams 7 have to be lowered, thus exposing the shuttles (not shown)., The auxiliary cams 9 start to rotate - when the main cams 3 reach certain positions., The speed of rotation of the auxiliary cams 9 being then depending on that of the main cams 3.



   When they rotate, the auxiliary cams 9 acting on the bucket 10 first move the tilting levers 1 to a point corresponding to the lowest position of the heddles associated with them, then retaining the tilting levers 1 in this position. point penetrating a determined angle of rotation, and then allow the rocking levers 1 to come into contact with the main cams 3.



   As shown in fig. 3, 1 -shaft 4 is that of the auxiliary cams 9 and is actuated by means of a claw clutch or other similar positive clutch consisting of two opposite similar rings 11 and 12, one of which 11 is mounted on the shaft 4, so as to be able to slide longitudinally on the latter but being able to rotate with it, by means of a key 13, while the other ring gear 12 can rotate on said shaft 4 and is connected to a motor shaft 15 by means of a right wheel 17.



   The sliding element 11 of the clutch is adapted to be actuated by a fork 18 in the usual manner employed for actuating the clutches, but is controlled by two antagonist springs, of force

 <Desc / Clms Page number 3>

 unequal, the weaker of the two springs 19 having a fixed anchor 20, while the far end of the stronger spring 21 is attached to the frame 22 of an electromagnet 23 - 'The arrangement is such that when the current of the electromagnet 23 is cut, the weaker spring 19 determines the engagement of the clutch elements 11 and 12 and when the contact faces of the electromagnet 23 and its armature 22 are brought together: 1 the stronger spring 21 tends to cause the separation of elements 11 and 12.



   As shown in fig. 4, the armature 22 of the electromagnet is adapted to come into contact with the electromagnet 23 by virtue of a cam 24 mounted on a shaft 4b which forms part of a train of auxiliary camshafts, this train also including shaft 4.



   In order to ensure that the shaft 4 can come into action only when the main cams 3 reach determined positions, the number of teeth of the elements 11 and 12 is determined accordingly. It is also necessary that the camshaft 4 cannot be released as long as the main cams 3 have not reached determined positions.



  To achieve this, the clutch has, as shown in Figure 3, a sliding transverse piece 25 carrying at one end a roller 26 and at the other end a roller 27, each of these rollers mate- through the contiguous outer face of the adjacent clutch element, the two elements 11 and 12 thus being normally prevented from separating.



  At one point, as shown in fig. 3 and in the plan view on a larger scale of FIG. 5., the element 12 of the clutch is formed around its outer end face with one of the pressures 28a adapted to receive the corresponding roller 27 and having a sufficient depth to allow the elements 11 and 12 of the clutch to separate. therefore, it is only when the driven shaft 4 reaches the position determined by the roller 27 and the vacuum 28a that the clutch can be released, the driven shaft 4 can stop and the weaving. normal can continue.



   Fig. 6 shows an alternate method of checking clutch release. According to this mode of construction, the sliding element 11 of the clutch is formed with a depression 29 on its external face.



  A freely rotating conical roller 30 rests on the contiguous outer face of the adjacent element 11, and in this way the two elements 11 and 12 are normally prevented from separating and can only separate when the conical roller 30 enters depression 29.



   When the auxiliary camshaft 4 turns, the shuttles are out of the shed for a while and therefore there is no weaving. In order to prevent any fault in the weft spacing, it is therefore necessary to stop the take-up drive during said period of time.



   Fig. 7 shows how to perform this check. On the winding control shaft 31 are mounted two elements 32, 33 of a claw clutch or other positive clutch, one of the elements 32 being able to rotate on the shaft 31 and being actuated by means of two gears 40 and 41. The element 33 is mounted so as to be able to slide longitudinally on the shaft 31 but able to rotate with it, thanks to a key 39. The sliding element 33 is adapted to be actuated by a fork 34 in the usual way of actuating the clutches but is controlled by a rotary cam 35 mounted on the auxiliary camshaft 4, and by means of a lever 36, rod 38 and spring of restraint anchored 37.



   When the shaft 4 begins to rotate, the rotary cam 35 separates the elements 32 and 33, thus stopping the winding control shaft 31. The profile of the rotary cam 35 is such that after a determined angle of rotation, the cam allows said elements 32 and 33 to come into contact again, and the winding control recommences.



   When the shuttles are 'discovered, it might be necessary-

 <Desc / Clms Page number 4>

 s area to stop the loom, for example to repair a weft break.



  It is then essential that the loom comes to a stop with the shuttles in the fully exposed position, and fig. 8 shows how this can be achieved. A rotary cam 42 is mounted on the auxiliary shaft 4 so as to be able to actuate an electric switch 43.



   When the auxiliary shaft 4 begins to rotate again in order to uncover the shuttles, it returns the cam 42 to a position such that the switch 43 is closed, thereby opening or closing an electrical circuit controlling the stopping of the motor. job.



   When a defect occurs in the fabric, it is sometimes necessary to remove the weft threads woven after said defect and allow the fabric to return to the point where defect-free weaving can begin again.



   The release of the tissue is done as follows:
The shuttles are uncovered as previously explained, and the loom then stops with the shuttles exposed, and the winding drive shaft is disconnected.



   Figs. 9 and 10 show how the rotation of this drive shaft can be reversed. Motor shaft 31 present, Mont '.' slidably on its end, a sawtooth clutch member 44 supported by a compression spring 45. A shaft end 46 on a common axis with that of shaft 31 supports a second clutch member. 47 sawtooth, the position of which is determined by a screw 48 projecting on the internal face of said element and penetrating into a helical groove 49 formed on the shaft end 46. The clutch element '47 is' formed with a pulley 51 adapted to rotate by means of a cable 50.

   As shown in fig. 10, an anchored spring 52a exerts tension on the cable 50 and tends to retain the clutch member 47 in the disconnected position.



   When the cable 50 is pulled (for example by hand) in the direction of the arrow 52, the element 47 rotates and is forced downwards by the action of the screw 48 acting in the helical groove 49. The clutch elements 44 and 47 then come into contact and the motor shaft 31 rotates a little. This sequence of operations can be repeated as often as desired in order to take up the required length of fabric.
 EMI4.1
 R-F: zr; tr r, r ct ET REtSTï.



   1. A circular loom of the kind mentioned, in which each rotating cam, or group of cams, is associated with a second cam or auxiliary cam adapted to rotate at a speed which is dependent on that of the shuttles and to release the speed. 'member operating the heddle or the heddle group of its main cam by forcing it to pull the heddle or group of associated heddles in an extreme position, and allow the element that actuates the heddles to return to its initial position after a determined angular movement of the shuttles.



   2. Loom according to 1, in which the contour of the auxiliary cam and its speed of rotation are such that the shuttles remain uncovered during a determined angle of their movement around the axis. being provided allowing, once the auxiliary cam set in motion to ensure the completion of the resulting series of heddle movements despite any intermediate stop and start of the entire loom.



   3. Loom according to 1 or 2, in which the auxiliary cam is actuated by means of a gear which can be engaged and disengaged only when the shuttles are in determined positions.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

4. Métier selon 3 , dans lequel les deux éléments de l'embrayage sont normalement tenus embrayés au moyen de deux galets portés par une barre coulissante, chaque galet s'appuyant sur la face externe contigue de l'élé- ment d'embrayage adjacent, une rainure dans la face externe de l'élément . conduit et pouvant être pénétrée par le galet adjacent permettant la sépara- tion desdits éléments de l'embrayage seulement pour une position angulaire <Desc/Clms Page number 5> déterminée. 4. Loom according to 3, in which the two clutch elements are normally kept engaged by means of two rollers carried by a sliding bar, each roller resting on the contiguous external face of the adjacent clutch element. , a groove in the external face of the element. duct and capable of being penetrated by the adjacent roller allowing the separation of said clutch elements only for an angular position <Desc / Clms Page number 5> determined. 5. Métier selon 3 , dans lequel les deux éléments de l'embrayage sont normalement tenus embrayés au moyen d'un galet conique porté par un support fixe et venant en contact avec la face externe de l'un desdits élé- ments, une rainure dans ladite face externe adaptée à être pénétré par ledit galet permettant la séparation desdits éléments seulement pour une position angulaire déterminée. 5. Loom according to 3, in which the two elements of the clutch are normally kept engaged by means of a conical roller carried by a fixed support and coming into contact with the external face of one of said elements, a groove in said external face adapted to be penetrated by said roller allowing the separation of said elements only for a determined angular position. 6. Métier selon l'une quelconque des revendications précédentes, dans lequel l'actionnement de l'arbre auxiliaire à came est contrôlé par l'intermédiaire d'un électro-aimant capable d'être remis en position de fonctionnement par des moyens actionnés par ledit arbre auxiliaire à came. 6. Loom according to any one of the preceding claims, wherein the actuation of the auxiliary camshaft is controlled by means of an electromagnet capable of being returned to the operating position by means actuated by said auxiliary camshaft. 7. Métier selon l'une quelconque des revendications précéden- tes, dans lequel la commande d'enroulement est contrôlée par l'arbre auxili- aire à came . 7. Loom according to any one of the preceding claims, in which the winding control is controlled by the auxiliary camshaft. 8. Métier selon 7 , dans lequel la commande de l'enroulement présente des moyens permettant son renversement de manière à effectuer une libération contrôlée du tissu. 8. Loom according to 7, in which the control of the winding has means allowing its reversal so as to effect a controlled release of the fabric. 9. Métier circulaire tel que revendiqué dans n'importe laquelle des revendications précédentes, dans lequel l'arbre auxiliaire à came présen- te des moyens permettant d'arrêter le métier. 9. A circular loom as claimed in any one of the preceding claims, wherein the auxiliary camshaft has means for stopping the loom. 10. Métier circulaire construit, disposé et adapté à fonction- ner, substantiellement comme décrit en se reportant aux dessins ci-joints. en annexe 4 dessins. 10. Circular loom constructed, arranged and adapted to operate, substantially as described with reference to the accompanying drawings. in appendix 4 drawings.
BE512326D BE512326A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE512326A true BE512326A (en)

Family

ID=150817

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE512326D BE512326A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE512326A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0654624B1 (en) Gear shift mechanism for semi automatic transmission
FR2465812A1 (en) METHOD FOR WEAVING WITH A WEAVING MACHINE WITHOUT SHUTTLE AND DEVICE FOR PREPARING THE FRAME FOR USE THEREIN
BE512326A (en)
FR2792005A1 (en) ELECTRONICALLY CONTROLLED SAMPLING DEVICE
FR2492854A1 (en) WEAVING WITHOUT SHUTTLE
FR2496718A1 (en) METHOD FOR OPERATING A TWO-PHASE CLOTHING MACHINE AND TWO-PHASE CLOTHING MACHINE FOR CARRYING OUT SAID METHOD
FR2470175A1 (en) DEVICE FOR MODIFYING THE POSITION OF THE COMB STRIPS IN WEAVING FABRICS FOR SPONGE FABRIC
CH626666A5 (en)
EP1598460A1 (en) Device for driving knitting needles and loom with such a device
EP0131481A1 (en) Weft mixer for looms
EP0119121B1 (en) Process and device to prevent cloth faults due to loom arrests
FR2772793A1 (en) LOCKING DEVICE OF AN ELECTRIC ROTARY ACTUATOR FOR FORMING CROWD ON A WEAVING MATERIAL, WEAVING MECHANICS AND WEAVING MATERIAL
CH299664A (en) Circular loom.
EP0028577B1 (en) Device for controlling a system for drawing strands of fibres
FR2629480A1 (en) WEAVING A RETIER
BE1016284A3 (en) Method and device for preventing generation in a bar loom.
BE554360A (en)
BE541408A (en)
BE463649A (en)
EP0085637A1 (en) Mechanisms for driving the regulator of a loom
FR2520011A1 (en) Weft-selector mechanism for shuttleless loom - holds ladder-like array of yarns at adjustable height
BE445597A (en)
BE377023A (en)
BE432243A (en)
BE537584A (en)