BE511782A - - Google Patents

Info

Publication number
BE511782A
BE511782A BE511782DA BE511782A BE 511782 A BE511782 A BE 511782A BE 511782D A BE511782D A BE 511782DA BE 511782 A BE511782 A BE 511782A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
applicator
dressing
finger
arms
defined above
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE511782A publication Critical patent/BE511782A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61FFILTERS IMPLANTABLE INTO BLOOD VESSELS; PROSTHESES; DEVICES PROVIDING PATENCY TO, OR PREVENTING COLLAPSING OF, TUBULAR STRUCTURES OF THE BODY, e.g. STENTS; ORTHOPAEDIC, NURSING OR CONTRACEPTIVE DEVICES; FOMENTATION; TREATMENT OR PROTECTION OF EYES OR EARS; BANDAGES, DRESSINGS OR ABSORBENT PADS; FIRST-AID KITS
    • A61F15/00Auxiliary appliances for wound dressings; Dispensing containers for dressings or bandages
    • A61F15/005Bandage applicators

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISPOSITIF ApPLICATEUR DE GAZ TUBULAIRE. 



   La présente invention est relative à des perfectionnements à un procédé pour appliquer.un pansement tubulaire, et aussi à un dispositif ap- plicateur pour être employé en appliquant le pansement à une partie du corps humain, le dispositif applicateur fonctionnant comme une aide dans la réali- sation du procédé. 



   On a trouvé aujourd'hui plus rapide, plus satisfaisant et plus agréable pour les patients, dans bien des cas, de panser une partie blessée du corps humain au moyen d'un pansement tubulaire, plutôt que d'enrouler une bande ou un ruban de gaze allongé autour de cette partie du corps et de con- stituer aussi un pansement convenable.

   En pensant un membre du corps, par exemple un doigt ou un orteil, on emploie une partie d'un tel pansement tu-. bulaire   coupé'à   une longueur sensiblement double de celle qui serait néces- saire pour couvrir la   partie.blessée,une   partie de   ce=pansement   est-placé . au-dessus de la partie malade du corps, et on fait une torsion dans le pan- sement, et la partie en excès du pansement est alors retroussée au-dessus de la partie déjà appliquée au corps, fournissant ainsi une double épaisseur de pansement qui peut avoir une extrémité ouverte ou fermée, suivant ce qu'on désire. 



   Jusqu'à présent, il.a été fâcheusement difficile d'appliquer un tel pansement à une partie du corps. Souvent l'opérateur était légèrement nerveux, l'opération d'application était interrompue à l'improviste, ou il y avait déjà un pansement sur la blessure particulière du membre du corps à couvrir du pansement   tubulaire,   un certain désagrément pouvait être causé par l'hésitation dans l'application, et l'application nécessitait plus de temps et d'efforts que désirable. Il faut comprendre que de.tels pansements n'étaient pas toujours appliqués par des médecins ou des infirmières exer- cées, mais que dans bien des cas les pansements sont appliqués par des pro- fanes non exercés et c'est alors que la difficulté d'application était   la .   plus fâcheuse.

   Peut être est ce pour cette. raison 'que les pansements tubulai- res n'étaient pas universellement employés, comme on aurait pu s'attendre à ce qu'ils le soient, surtout si l'application du pansement est rendue ex- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 trêmement simple. 



   Les objets de la présente invention sont de'remédier aux incon- vénients des procédés actuels d'application des pansements tubulaires, et de fournir des dispositifs, désignés ci-après comme applicateurs, pour fa- ciliter l'application de ces pansements. 



   Suivant l'invention un applicateur pour appliquer des pansements tubulaires comprend une pièce en forme d'U ayant des branches extérieure- ment convexes et intérieurement concaves ou des pièces d'armature semblables reliées par un étrier à l'une ou à chacune des extrémités pour réaliser un mouvement de glissement au-dessus d'une partie du corps. 



   Dans un mode de construction modifié, les extrémités extérieures des branches sont réunies rigidement ensemble. L'applicateur dans une telle construction peut être formé de deux pièces annulaires réunies par des pièces d'armature formant un bâti circulaire. Pour l'emploi, le pansement tubulaire est enfilé sur les branches ou sur le bâti que l'on fait passer au-dessus du membre ou de la partie à panser. Une extrémité du-pansement est alors reti- rée de l'applicateur sur le membre et maintenu sur celui-ci tandis qu'on re- tire l'applicateur du membre. Lorsqu'il est enlevé du membre avec sur lui la moitié encore du pansement, l'applicateur subit une torsion autour d'un axe longitudinal et est ensuite repoussé sur le membre ce qui retourne le panse- ment sur le membre par dessus la première partie du pansement.

   L'applicateur   ainsi, dégagé   du pansement est finalement retiré. 



   Les extrémités ouvertes de l'applicateur permettent à l'extrémi- té du membre que l'on panse, de passer à travers les extrémités ouvertes, de sorte qu'il ne peut être exercé de pression en bout sur le membre. 



   Un tel applicateur est très convenable pour les bras ainsi que pour'des doigts par exemple et est particulièrement utile dans le travail du vétérinaire. 



   L'étrier d'applicateur est de préférence pourvu d'une ouverture, d'une fente ou analogue dans laquelle passera le bout de la partie du corps à laquelle un pansement doit être appliqué. 



   - La figure 1 est une-vue en perspective d'un tel applicateur; - la figure 2 est une vue en plan fragmentaire d'un pansement tubulaire; - la figure 3 est une coupe transversale du pansement montré   à   la figure 2 ; - la figure 4 est une vue latérale fragmentaire composite mon- trant l'applicateur visible à la figure 1 et le pansement en association avec le doigt humain dans une première phase d'application du pansement; - la figure 5 est une vue latérale fragmentaire composite mon- trant une étape subséquente dans l'application du pansement; - la figure 6 est une vue latérale fragmentaire composite mon- trant l'étape finale d'application du pansement; - la figure 7 est une vue latérale fragmentaire montrant le pansement appliqué sur le doigt d'un patient, avec l'applicateur complète- ment enlevé;

   - la figure 8 est une vue perspective d'un applicateur de forme légèrement différente; - la figure 9 est une vue perspective d'une autre forme de-con- struction encore d'un applicateur suivant l'invention ; - la figure 10 est une ébauche dont est fait l'applicateur mon- tré à la figure 9, et , - la figure 11 montre une autre forme de construction suivant l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Les figures 4-7 montrent le procédé pour appliquer avec un ap- plicateur un pansement tubulaire à un doigt humain, par exemple. Ainsi, l'applicateur montré est de la dimension et de la forme propres à lui per- mettre de passer facilement sur un doigt humain. Dans.le cas ou un panse- ment doit être appliqué à un orteil, on emploie un applicateur plus court, ainsi qu'un pansement plus court. Semblablement, si l'on doit appliquer un pansement tubulaire sur le pied, la main entière ou le bras, une jambe ou quelque autre partie du corps, on comprendra qu'on emploiera un appli- cateur et un pansement de dimension appropriées. 



   Lorsque le doigt ou une autre   partie-'du   corps nécessitant pro- tection est blessé à l'extrémité, l'étrier 3 réunissant les deux bras de l'applicateur est conformé avec une ouverture 12 en sorte que lorsque le pansement est appliqué au doigt l'extrémité blessée passera à travers l'ou- verture 12 et ne viendra pas en contact avec l'extrémité de l'applicateur. 



   Comme on le voit plus clairement à la figure 1, l'applicateur lui-même peut être simplement une pièce en forme d'U comprenant une paire de bras 1 et 2 s'étendant depuis une partie de liaison ou étrier 3 qui peut être moins large que les bras. Les bras sont placés de manière à se faire face et sont de préférence comme on le voit, concave-convexes pour se mieux conformer à ou pour embrasser un doigt ou une autre partie du corps humain. 



  Sur le dessin, les bras de chaque applicateur montré sont extérieurement convexes et intérieurement concaves. Les bras peuvent être amenés à s'ap- procher ou à s'éloigner l'un de l'autre en faisant leur étrier élastique. 



  De préférence, les parties terminales libres des bras sont évasées. Dans l'exemple de la figure 1, ces extrémités libres des bras ont reçu une lé- gère divergence supplémentaire pour permettre à l'applicateur de s'enfiler au-dessus du doigt d'un patient sans désagrément pour le patient. 



   L'applicateur peut être fait   de::tout   matériau convenable, tel que métal, matière plastique, composition, ou tout autre matériau qui soit de préférence léger et de préférence très lisse. 



   Le pansement, indiqué par la notation de référence 5, est de préférence un pansement tubulaire continu. Une substance satisfaisante pour le pansement est de la gaze de coton douce, tricotée en tube. Evidemment le pansement peut être de dimensions variées et de diverses longueurs, sui- vant la partie du corps qu'il faut couvrir. 



   A présent, on supposera   qu?un   doigt a été brûlé, coupé, ou au- trement blessé, et qu'on désire couvrir ce doigt au moins au delà de la deuxième articulation avec un pansement convenable. On comprendra, naturel- lement, que l'invention peut être employée pour appliquer un pansement à toute partie du doigt, mais un pansement relativement long arrivant jusqu'au delà de la deuxième articulation du doigt a été choisi pour décrire plus exactement l'invention. 



   On choisit un pansement de longueur sensiblement double de la longueur nécessaire pour couvrir le doigt une fois et on l'enfile sur l'ap- plicateur comme montré à la figure   4.   Le pansement entier est enfilé sur l'applicateur, ce qui nécessite un plissement ou un gaufrage du pansement pour le faire passer tout entier sur l'applicateur, et jusqu'à l'applica- tion sur le doigt, les extrémités évasées 4-4 des bras 1 et 2 aident à maintenir le pansement convenablement sur l'applicateur. Comme illustré à la figure 4 l'applicateur portant le pansement est alors enfilé sur le doigt 6. L'extrémité intérieure du pansement peut alors être maintenu con- tre le doigt, et l'applicateur être glissé sur le doigt en portant le reste du pansement avec lui.

   La figure 4 montre l'applicateur après qu'il a été placé sur le doigt et après le début du mouvement de retrait. 



   L'applicateur est ensuite retiré entièrement du doigt jusque dans la position montrée à la figure 5, dans lequel cas le doigt sera cou- vert par une partie du pansement, et l'applicateur retiendra une autre partie du pansement sur lui, avec une partie du pansement libre entre l'ex- trémité du doigt et l'applicateur. L'applicateur est alors tourné par rap- port au doigt pour donner lieu à une torsion dans la partie du pansement 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 entre le doigt et l'applicateur. Ensuite, l'applicateur est de nouveau en- filé sur le doigt et la partie du pansement qui est déjà sur le doigt comme indiqué à la figure 6.

   Du fait de la torsion 7, ce second passage de l'ap- plicateur sur le doigt fait que la partie du pansement laissée sur l'appli- cateur est retroussée sur la partie du pansement qui est sur le   doigt, -et   en même temps dégagée de l'applicateur. La figure 6 montre l'applicateur juste avant l'achèvement du second mouvement d'application. La figure 7   @   montre le pansement complètement appliqué sur le doigt après'que l'applica- teur a été enlevé. 



   Brièvement parlant, en se reportant aux figures 5, 6 et 7, on remarquera que la première application du doigt et le retrait de l'applica- teur laisse une partie 5a du pansement sur le doigt, et une partie 5b sur l'applicateur. La torsion 7 est faite entre ces parties. La seconde appli- cation de l'applicateur retrousse la partie 5b du pansement sur la partie 5a et libère la partie 5b, de l'applicateur. Lorsque le pansement est com- plètement appliqué comme à la figure 7, la partie 5b est au dessus de la par- tie 5a et un double pansement couvre le doigt. Ce pansement est extrêmement flexible, permet au doigt de plier librement si la blessure le permet, et protège efficacement le doigt. 



   On comprendra qu'alors que la description du procédé pour   appl-   quer le pansement est relativement longue, l'application effective du pan- sement au doigt peut être achevée au bout d'une très petite fraction de mi- nute. Si on le désire, un petit morceau de ruban adhésif, ou deux de ceux- ci peut être fixé au doigt et aux extrémités intérieures du pansement pour assurer que le pansement restera convenablement sur le doigt, spécialement lorsqu'on met la main dans la poche ou dans une situation analogue. 



   Le pansement peut être de caractère différent dans une certaine mesure. Par exemple, si la torsion 7 n'a pris qu'un quart de tour, l'extré- mité du doigt peut être exposée après l'application du pansement. Si la tor- sion 7 a pris d'une moitié à trois quarts de tour, l'extrémité du doigt sera couverte par le pansement lorsqu'il sera appliqué. En outre, on remarquera que l'exposition du bout du doigt peut également être contrôlé par l'appro- che de l'applicateur de l'extrémité du doigt au moment où se forme la tor- sion. Si l'applicateur est trop près pour effectuer une torsion définie du pansement entre l'applicateur et le bout   du 'doigt,   manifestement le bout du doigt sera exposé après application complète du pansement.

   Dans certains cas, aussi, il peut être désirable de protéger le bout du doigt davantage si la blessure s'y trouve. Dans ce but,le pansement peut être tordu sur plusieurs tours complets avec une profondeur d'espace entre l'applicateur et le bout du doigt, et alors, lorsque le pansement est complètement appliqué, il y au- ra une partie tordue du pansement recouvrant le bout du doigt pour jouer le rôle de coussin contre une pression ou des chocs sur le bout du doigt. De cette manière, plusieurs applications différentes du pansement'peuvent être prévues avec seulement une différence négligeable dans le mode opératoire. 



  On remarquera aussi que le procédé d'application peut être pratiqué même par un profane non exercé et qu'il en résultera une application de panse- ment sensiblement parfaite. 



   La figure 8 montre une forme différente d'applicateur. Cet appli- cateur est aussi sensiblement en forme d'U, comprenant une paire de bras 8 et 9 avec une partie en étrier 10. Dans ce cas, cependant, des bras sont évasés circonférentiellement à leurs extrémités libres comme indiqué en 11- 11 et ils ne sont pas divergents à ces extrémités. Les parties terminales 11-11 circonscrivent le doigt ou autre partie du corps dans une plus gran- de mesure que ne le font le reste des bras, et ces extrémités aident de mê- me à maintenir le pansement en place sur l'applicateur juste avant l'appli- cation. A part cela, l'applicateur de la figure 8 fonctionne de la même manière que l'applicateur de la figure 1. 



   En se reportant à la figure 9, celle-ci montre une autre forme d'applicateur de nouveau sensiblement en forme d'U et ayant une paire de bras 1, 2 avec une partie en étrier modifiée, 3. La partie en étrier 3 est formée de deux éléments écartés 13,   14   laissant une ouverture 12. Cette for- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 me d'applicateur est formée de l'ébauche montrée à la figure 10, dans la- quelle les deux pièces de bras 1, 2 sont reliées à leurs extrémités étroites par deux pièces écartées ou étriers 13,.14. Les étriers sont de forme arquée et sont séparés par une ouverture ovale, ronde ou semblable 12.

   Cet applica- teur est fait 'en'retournant les'bras 1, 2 pour former un dessin en U,'les étriers 13, 14 étant repliés sensiblemènt suivant une partie   d'une   extrémité sensiblement sphérique pour l'applicateur, ayant un rayon sensiblement   ég'àl   au rayon R des extrémités extérieures des bras 1 et 2 vues en regardant lon- gitudinalement à travers l'applicateur. Les étriers 13, 14 sont renforcés en les conformant de telle façon que les tensions y sont produites en direction opposées. 



   Les étriers 13,14 et les parties 15 des bras auxquelles les étriers sont attachées peuvent être renforcées si on le désire, et en don- nant à l'ébauche la forme d'un applicateur en U, un redoublement peut être imprimé dans l'ébauche le long des lignes pointillées   16 (figure   10) pour . renforcer la liaison étrier à bras. L'ébauche peut être d'une pièce ou peut être faite de plusieurs pièces 13, 14, 15, 1 et 2, embouties ou reliées au- trement à l'anneau formé par les étriers 13, 14 et les parties 15, ou les parties peuvent être embouties ou reliées autrement aux parties 15 qui peu- vent être d'une pièce avec les bras 1,2 ou autrement fixées à celle-ci. 



   Sous ce rapport, lorsque l'applicateur est employé pour appli- quer un pansement tubulaire à un doigt ou à un autre membre, la pointe du doigt traversera l'ouverture 12 et ne sera pas blessée, et l'opération n'en- traînera pas de désagrément pour le patient si la pointe du doigt est sen- sible. 



   En se référant à la figure 11, l'applicateur a un étrier d'ex- trémité ou bâti 30 dont partent deux jeux d'éléments de bâti 32,33 l'un en face de l'autre pour former un cadre ou bâti propre à entourer un membre. 



  Les autres extrémités des pièces de bâti sont reliées rigidement ensemble par un étrier ou bâti 34. Cette forme d'applicateur est employée pour pan- ser un membre de manière semblable à celle qui est décrite en se référant aux figures 1-10. Cet applicateur est fait d'un matériau similaire à celui des figures 1-10 ou il peut être fait de tiges métalliques, de tubes ou analogues 
Grâce à l'invention,un pansement donnant toute satisfaction peut être appliqué aisément et rapidement même par un profane non exercé, 
REVENDICATIONS. 



   1. Applicateur pour pansement tubulaires comprenant une pièce en forme d'U ayant des bras convexes vers l'extérieur et concaves vers l'intérieur, reliés ensemble par un étrier pour permettre un mouvement de glissement sur une partie du corpso 
2. Applicateur comme défini ci-dessus, caractérisé en ce que chacun des bras est évasé à son extrémité terminale libre. 



   3. Applicateur comme défini ci-dessus, caractérisé en ce que la pièce en forme d'U est élastique pour permettre des mouvements des bras tendant à les rapprocher et à les éloigner l'un de l'autre. 



   4. Applicateur comme défini ci-dessus, caractérisé en ce que les bras sont plus larges que   l'étrier.   

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  TUBULAR GAS APPLICATION DEVICE.



   The present invention relates to improvements to a method for applying a tubular dressing, and also to an applicator device for use in applying the dressing to a part of the human body, the applicator device functioning as an aid in real life. - sation of the process.



   Today it has been found to be faster, more satisfying and more pleasant for patients, in many cases to dress an injured part of the human body with a tubular dressing, rather than wrapping a band or tape of gauze stretched around this part of the body and also constitute a suitable dressing.

   Thinking of a member of the body, for example a finger or a toe, part of such a tu- bandage is used. bular cut to a length approximately double that which would be necessary to cover the injured part, part of this dressing is placed. over the diseased part of the body, and a twist is made in the dressing, and the excess part of the dressing is then rolled up over the part already applied to the body, thus providing a double layer of dressing which can have an open or closed end, depending on what is desired.



   Heretofore, it has been annoyingly difficult to apply such a dressing to any part of the body. Often the operator was slightly nervous, the application operation was interrupted unexpectedly, or there was already a dressing on the particular wound of the limb of the body to be covered with the tubular dressing, some inconvenience could be caused by the hesitation in applying, and the application required more time and effort than desired. It should be understood that such dressings were not always applied by doctors or practiced nurses, but that in many cases the dressings are applied by untrained laymen and this is when the difficulty of application was there. more annoying.

   Maybe it is for this. This is because tubular dressings were not universally used, as one might expect them to be, especially if the application of the dressing is made ex-

 <Desc / Clms Page number 2>

 very simple.



   The objects of the present invention are to overcome the drawbacks of current methods of applying tubular dressings, and to provide devices, hereinafter referred to as applicators, to facilitate the application of such dressings.



   According to the invention an applicator for applying tubular dressings comprises a U-shaped piece having externally convex and internally concave branches or similar frame pieces connected by a stirrup at one or each of the ends to perform a sliding movement over a part of the body.



   In a modified construction mode, the outer ends of the branches are rigidly joined together. The applicator in such a construction can be formed of two annular parts joined by frame parts forming a circular frame. For use, the tubular dressing is threaded on the branches or on the frame which is passed over the limb or the part to be dressed. One end of the dressing is then withdrawn from the applicator on the limb and retained thereon while the applicator is removed from the limb. When it is removed from the limb with half of the dressing still on it, the applicator is twisted around a longitudinal axis and is then pushed back onto the limb which turns the dressing over the limb over the first part. of the bandage.

   The applicator thus released from the dressing is finally removed.



   The open ends of the applicator allow the end of the limb being bandaged to pass through the open ends so that no end pressure can be exerted on the limb.



   Such an applicator is very suitable for the arms as well as for the fingers, for example, and is particularly useful in the work of the veterinarian.



   The applicator stirrup is preferably provided with an opening, slit or the like through which the tip of the part of the body to which a dressing is to be applied will pass.



   - Figure 1 is a perspective view of such an applicator; - Figure 2 is a fragmentary plan view of a tubular dressing; - Figure 3 is a cross section of the dressing shown in Figure 2; FIG. 4 is a composite fragmentary side view showing the applicator visible in FIG. 1 and the dressing in association with the human finger in a first phase of application of the dressing; FIG. 5 is a composite fragmentary side view showing a subsequent step in the application of the dressing; FIG. 6 is a composite fragmentary side view showing the final step of applying the dressing; Figure 7 is a fragmentary side view showing the dressing applied to a patient's finger, with the applicator completely removed;

   - Figure 8 is a perspective view of an applicator of slightly different shape; FIG. 9 is a perspective view of yet another form of construction of an applicator according to the invention; FIG. 10 is a blank of which the applicator shown in FIG. 9 is made, and FIG. 11 shows another form of construction according to the invention.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Figures 4-7 show the method of applying with an applicator a tubular dressing to a human finger, for example. Thus, the applicator shown is of the proper size and shape to allow it to pass easily over a human finger. In the event that a dressing is to be applied to a toe, a shorter applicator is employed as well as a shorter dressing. Similarly, if a tubular dressing is to be applied to the foot, whole hand or arm, leg or some other part of the body, it will be appreciated that an appropriately sized applicator and dressing will be employed.



   When the finger or another part of the body requiring protection is injured at the end, the bracket 3 joining the two arms of the applicator is shaped with an opening 12 so that when the dressing is applied to the finger the injured end will pass through opening 12 and will not come into contact with the end of the applicator.



   As seen more clearly in Figure 1, the applicator itself may simply be a U-shaped part comprising a pair of arms 1 and 2 extending from a link or yoke portion 3 which may be less wide than the arms. The arms are placed so as to face each other and are preferably as seen concave-convex to better conform to or embrace a finger or other part of the human body.



  In the drawing, the arms of each applicator shown are externally convex and internally concave. The arms can be made to move towards or away from each other by making their elastic stirrup.



  Preferably, the free end parts of the arms are flared. In the example of FIG. 1, these free ends of the arms have received a slight additional divergence to allow the applicator to be slipped over the finger of a patient without inconvenience to the patient.



   The applicator can be made of any suitable material, such as metal, plastic, composition, or any other material which is preferably light and preferably very smooth.



   The dressing, indicated by reference numeral 5, is preferably a continuous tubular dressing. A satisfactory substance for the dressing is soft cotton gauze, knitted in a tube. Obviously the dressing can be of various sizes and lengths, depending on the part of the body to be covered.



   Now, assume that a finger has been burned, cut, or otherwise injured, and that it is desired to cover that finger at least beyond the second joint with a suitable dressing. It will of course be understood that the invention can be used to apply a dressing to any part of the finger, but a relatively long dressing extending beyond the second joint of the finger has been chosen to more accurately describe the invention. .



   A dressing of approximately double the length of the length needed to cover the finger once is selected and threaded over the applicator as shown in Figure 4. The entire dressing is threaded onto the applicator, requiring a pleating or embossing the dressing to pass it all over the applicator, and until application to the finger, the flared ends 4-4 of the arms 1 and 2 help to hold the dressing securely on the finger. applicator. As illustrated in FIG. 4, the applicator carrying the dressing is then slipped on the finger 6. The inner end of the dressing can then be held against the finger, and the applicator be slipped over the finger while wearing the rest of the dressing. dressing with him.

   Figure 4 shows the applicator after it has been placed on the finger and after the start of the withdrawal movement.



   The applicator is then withdrawn entirely from the finger to the position shown in Figure 5, in which case the finger will be covered by part of the dressing, and the applicator will hold another part of the dressing on it, with a part. of the dressing free between the end of the finger and the applicator. The applicator is then rotated relative to the finger to give rise to a twist in the part of the dressing.

 <Desc / Clms Page number 4>

 between the finger and the applicator. Then the applicator is threaded again over the finger and the part of the dressing which is already on the finger as shown in figure 6.

   Due to the twist 7, this second passage of the applicator over the finger causes the part of the dressing left on the applicator to be rolled up over the part of the dressing which is on the finger, and at the same time clear of the applicator. Figure 6 shows the applicator just before the completion of the second application movement. Figure 7 shows the dressing fully applied to the finger after the applicator has been removed.



   Briefly speaking, with reference to Figures 5, 6 and 7, it will be appreciated that the first application of the finger and the removal of the applicator leaves part 5a of the dressing on the finger, and part 5b on the applicator. Twist 7 is made between these parts. The second application of the applicator rolls up part 5b of the dressing over part 5a and releases part 5b from the applicator. When the dressing is fully applied as in Figure 7, part 5b is on top of part 5a and a double dressing covers the finger. This dressing is extremely flexible, allows the finger to bend freely if the injury permits, and effectively protects the finger.



   It will be appreciated that while the description of the method for applying the dressing is relatively long, the actual application of the dressing to the finger can be completed after a very small fraction of a minute. If desired, a small piece of duct tape, or two of these can be attached to the finger and to the inner ends of the dressing to ensure that the dressing will remain properly on the finger, especially when putting the hand in the pocket. or in a similar situation.



   The dressing may be different in character to some extent. For example, if the twist 7 has only taken a quarter of a turn, the end of the finger may be exposed after applying the dressing. If the twist 7 has taken a half to three-quarter turn, the fingertip will be covered by the dressing when it is applied. In addition, it will be appreciated that the exposure of the fingertip can also be controlled by the approach of the applicator to the end of the finger as the twist is formed. If the applicator is too close to effect a definite twist of the dressing between the applicator and the fingertip, obviously the fingertip will be exposed after full application of the dressing.

   In some cases, too, it may be desirable to protect the fingertip more if the injury is there. For this purpose, the dressing may be twisted several full turns with a depth of space between the applicator and the fingertip, and then, when the dressing is fully applied, there will be a twisted portion of the dressing covering. the fingertip to act as a cushion against pressure or shocks on the fingertip. In this way, several different applications of the dressing can be expected with only a negligible difference in the procedure.



  It will also be appreciated that the application process can be practiced even by an untrained layman and that substantially perfect dressing application will result.



   Figure 8 shows a different form of applicator. This applicator is also substantially U-shaped, comprising a pair of arms 8 and 9 with a stirrup portion 10. In this case, however, arms are circumferentially flared at their free ends as indicated at 11-11 and they are not divergent at these ends. The ends 11-11 circumscribe the finger or other part of the body to a greater extent than do the rest of the arms, and these ends similarly help to hold the dressing in place on the applicator just before the application. Other than that, the applicator of Figure 8 functions the same as the applicator of Figure 1.



   Referring to Figure 9, this shows another form of applicator again substantially U-shaped and having a pair of arms 1, 2 with a modified stirrup part, 3. The stirrup part 3 is formed of two spaced elements 13, 14 leaving an opening 12. This for-

 <Desc / Clms Page number 5>

 The applicator is formed from the blank shown in FIG. 10, in which the two arm pieces 1, 2 are connected at their narrow ends by two spaced pieces or stirrups 13, 14. The stirrups are arched in shape and are separated by an oval, round or similar opening 12.

   This applicator is made by turning the arms 1, 2 over to form a U-shaped pattern, the stirrups 13, 14 being bent substantially along a portion of a substantially spherical end for the applicator, having a substantially spherical radius. equal to the radius R of the outer ends of arms 1 and 2 seen looking lengthwise through the applicator. The stirrups 13, 14 are reinforced by shaping them in such a way that the tensions are produced therein in the opposite direction.



   The stirrups 13,14 and the parts of the arms to which the stirrups are attached can be reinforced if desired, and by shaping the blank in the shape of a U-shaped applicator, a repeat can be imprinted in the blank. roughing along the dotted lines 16 (Figure 10) for. strengthen the stirrup-to-arm connection. The blank may be in one piece or may be made of several parts 13, 14, 15, 1 and 2, stamped or otherwise connected to the ring formed by the brackets 13, 14 and the parts 15, or the parts may be stamped or otherwise connected to the parts which may be integrally with the arms 1,2 or otherwise attached thereto.



   In this connection, when the applicator is employed to apply a tubular dressing to a finger or other limb, the tip of the finger will pass through the opening 12 and will not be injured, and the operation will result. no inconvenience to the patient if the fingertip is sensitive.



   Referring to Figure 11, the applicator has an end yoke or frame 30 from which two sets of frame members 32, 33 extend opposite each other to form a clean frame or frame. to surround a limb.



  The other ends of the frame pieces are rigidly connected together by a yoke or frame 34. This form of applicator is employed to wrap a limb in a manner similar to that described with reference to Figures 1-10. This applicator is made of a material similar to that of Figures 1-10 or it can be made of metal rods, tubes or the like.
Thanks to the invention, a plaster giving full satisfaction can be applied easily and quickly even by an untrained layman,
CLAIMS.



   1. Tubular dressing applicator comprising a U-shaped piece having arms convex outward and concave inward, connected together by a yoke to allow sliding movement over part of the body.
2. Applicator as defined above, characterized in that each of the arms is flared at its free end end.



   3. Applicator as defined above, characterized in that the U-shaped part is elastic to allow movements of the arms tending to bring them closer to and away from one another.



   4. Applicator as defined above, characterized in that the arms are wider than the caliper.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

5. Applicateur comme défini ci-dessus, caraxtérisé en ce que l'étrier est pourvu d'une ouverture pour permettre le passage du doigt qui se trouve entre les brasa 6. Applicateur comme défini ci-dessus, caractérisé en ce que l'étrier comprend une paire d'éléments en arcs reliés aux extrémités conti- gues des bras pour former une ouverture dans l'étrier, <Desc/Clms Page number 6> 7. Applicateur comme défini ci-dessus, caractérisé en ce que l'é- trier est renforcé. 5. Applicator as defined above, characterized in that the bracket is provided with an opening to allow the passage of the finger which is between the arms. 6. Applicator as defined above, characterized in that the stirrup comprises a pair of arcuate elements connected to the contiguous ends of the arms to form an opening in the stirrup, <Desc / Clms Page number 6> 7. Applicator as defined above, characterized in that the caliper is reinforced. 8. Applicateur comme défini ci-dessus, caractérisé en ce que la fente s'étend en partie le long des bras. 8. Applicator as defined above, characterized in that the slot extends partly along the arms. 9. Applicateur comme défini ci-dessus, caractérisé en ce que les extrémités extérieures des bras sont fixées rigidement ensemble, les bras étant formés de deux jeux d'éléments de bâti se faisant face. en annexe 2 dessins. 9. Applicator as defined above, characterized in that the outer ends of the arms are rigidly fixed together, the arms being formed of two sets of frame elements facing each other. in appendix 2 drawings.
BE511782D BE511782A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE511782A true BE511782A (en)

Family

ID=150444

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE511782D BE511782A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE511782A (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2715903A (en) * 1954-02-24 1955-08-23 Scholl Mfg Co Inc Tubular bandage applicator
US2739587A (en) * 1952-09-26 1956-03-27 Scholl Mfg Co Inc Tubular bandage applicator
DE1063333B (en) * 1953-05-01 1959-08-13 Ivor Stoller Device for applying hose bandages

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2739587A (en) * 1952-09-26 1956-03-27 Scholl Mfg Co Inc Tubular bandage applicator
DE1063333B (en) * 1953-05-01 1959-08-13 Ivor Stoller Device for applying hose bandages
US2715903A (en) * 1954-02-24 1955-08-23 Scholl Mfg Co Inc Tubular bandage applicator

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2453849B1 (en) Orthosis for treating rhizarthrosis
CA2649074C (en) Chain mail article provided with an elastic tightening or tensioning body
EP2536370B1 (en) Compressive tubular,orthosis
FR2627088A1 (en) SAFETY CAP FOR SYRINGE NEEDLE
FR2520989A1 (en)
BE511782A (en)
EP1967085A1 (en) Hand protection device
EP1501396A1 (en) Apparatus and device for respectively slipping on and removing from a limb a tubular compression orthosis
FR2651997A1 (en) ADHESIVE COATING STRIP FOR TEMPORARILY SUPPORTING THE ANKLE OF A HUMAN BEING.
WO2017212163A1 (en) Endoscopic cap with reinforced wall
KR100531070B1 (en) Lots for eyelashes
CH317289A (en) Instrument for applying a tubular bandage to a form and method of activating this instrument
WO2017203161A1 (en) Haemostatic compression device
BE528476A (en) Device for applying surgical bandages
CH377980A (en) Leg care stockings
EP3113655B1 (en) Device for assistance in putting on an article of clothing
FR2772579A1 (en) Apparatus to thread garment on lower limbs of body
BE522856A (en)
FR2593699A1 (en) Bandage allowing an arm to be immobilised
FR3085114A1 (en) DEVICE FOR SELECTING AN ORTHESIS
CH218524A (en) Instrument for giving hair a specific shape.
CH319055A (en) Sanitary tampon and process for the manufacture of this tampon
BE430434A (en)
FR3060973A1 (en) USTENSILE A HAND FOR MANUAL MASSAGE OF THE FACE HAVING A COMBINATION OF BODY MASSING
FR2956293A1 (en) Protection article e.g. cap, has wrinkled part provided with deformed zones in which non-elastic material is extended, where deformed zone comprising reduced width smaller than width of corresponding non-deformed zone after extension