BE510764A - - Google Patents

Info

Publication number
BE510764A
BE510764A BE510764DA BE510764A BE 510764 A BE510764 A BE 510764A BE 510764D A BE510764D A BE 510764DA BE 510764 A BE510764 A BE 510764A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
layer
spread
mass
subdivided
irregularly
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE510764A publication Critical patent/BE510764A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B44DECORATIVE ARTS
    • B44CPRODUCING DECORATIVE EFFECTS; MOSAICS; TARSIA WORK; PAPERHANGING
    • B44C1/00Processes, not specifically provided for elsewhere, for producing decorative surface effects
    • B44C1/20Applying plastic materials and superficially modelling the surface of these materials

Landscapes

  • Laminated Bodies (AREA)
  • Application Of Or Painting With Fluid Materials (AREA)
  • Floor Finish (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PROCEDE POUR LA FABRICATION DE REVETEMENTS MULTICOLORES A PARTIR DE 
MASSES FLUIDES TOUT PARTICULIEREMENT POUR REVETEMENT DE SOL 
L'invention concerne un procédé pour la   fabrication   de revête- ments multicolores -en masses fluides,tout particulièrement pour revêtement de solo   @@   est connu d'exécuter des revêtements, par exemple, pour le sol au moyen de masses visqueuses en plusieurs coloriso Cependant, le désa= vantage du procédé connu réside dans le fait que les différents coloris se mélangent et pénètrent l'un dans l'autre de manière que les motifs n'appa- raissent pas clairement délimités sur le revêtement fini. 



   Suivant l'invention, ce désavantage est éliminé du fait que la masse est étalée en premier lieu en une couche régulièrement ou   irréguliè-   rement subdivisée et que   les protubérances   sont meuléesm après séchage, jus= qu'à une certaine hauteur située au-dessus de la surface de base, ensuite une seconde couche est étalée qui, après son séchage, est meulée au moins jusqu'au dessus de la dite hauteur située au-dessus de la surface de base. 



   De ce fait, la première couche, étalée régulièrement ou irré- gulièrement est séchée et il n'y a plus aucune possibilité que le colori de la couche étalée en second lieu se mélange au colori de la première cou- che De ce fait, le-revêtement terminé présente des motifs clairement déli- mités. 



   Lorsque la couche étalée en premier lieu est meulée jusque une certaine hauteur située au-dessus de la surface de base, les protubérances dépassant cette hauteur ne pénètrent plus de manière.indésirable dans la seconde coucheétant donné qu'il faudrait sinon meuler trop de la seconde couche à protubérances trop hautes pour arriver à la dite hauteurvoulue située au-dessus de la surface de base.   Ceci.exigerait   une trop grande dé- pense en matière et en .main d'oeuvre. Cette'hauteur située au-dessus de la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 surface de base est déterminée dans chaque cas suivant la hauteur à laquel- le la première couche peut être ou est étalée.

   Lorsqu'il s'agit de matières plus fluides;. il n'est pas possible d'étaler la couche à la même hauteur que lorsque la matière est visqueuse et   ressemble;,   par exemple,à une pâte. 



  La matière et la hauteur de la couche doivent donc être pratiquement   déter-   minées de cas en cas. Par surface de base il faut toujours comprendre la surface sur laquelle la première couche est étalée,   ou,   si plusieurs   cou-   ches sont superposées, la surface située entre les couches posées l'une sur l'autre. 



   Lorsqu'il faut exécuter des revêtements puls épais plusieurs couches sont superposées de la manière décrite plus haut et, dans ce cas, le meulage de la seconde couche recouvrant la première peut être négligé, de manière à réaliser une union intime entre les couches et à économiser la main d'oeuvre du meulage De cette façon des revêtements plus épais et plus durables sont obtenus. 



     Additionnellement   et suivant l'invention, le procédé est déve-   loppé,   en outre,du fait que la masse est étalée, en premier lieu, en une couche régulièrement ou irrégulièrement subdivisée, ensuite la masse ainsi étalée est déformée etaprès son séchage une seconde couche est étalée-qui après son séchage,est meulée au moins jusqu'à la hauteur de la couche éta- lée en premier lieu. 



   En déformant additionnellement la couche étalée en premier lieu, subdivisée régulièrement ou irrégulièrement,à l'aide d'un cylindre muni de saillies à sa surface extérieure ronde, la masse est imprégnée de cavités ou est traversée par les dites saillies. Ces cavités rendent la surface de la masse rugueuse, de manière que les couches étalées l'une après l'autre se lient   intimement,  en outre,lors de la déformation, certaines parties de la masse restent accrochées au cylindre et sont ensuite transmises aux endroits non encore enduits de la surface de base, de manière que le motif terminé présente un aspect vivant. 



   Toutefois,de manière avantageuse, la déformation additionnelle n'exige pas de main d'oeuvre supplémentaire lors de la fabrication des re- vêtements,étant donné que lors de la déformation les protubérances trop hautes sont enlevées ou comprimées jusqu'à la hauteur appropriée de façon qu'il n'est plus nécessaire de meuler les protubérances après leur séchage, ce qui est plus compliqué que le traitement de la masse non encore séchée. 



   Suivant l'invention, la couche étalée en dernier lieu est consti- tuée par une masse transparente,, par exemple, en résine synthétique et, de ce fait,le motif multicolore apparaît à travers la couche étalée en dernier lieuo Lors de l'exécution de ce procédé, il ne faut donc plus meuler. Cette main d'oeuvre est par conséquent économisée et,en outre, il ne faut pas enlever par meulage de la matière étalée   précédemment,   de manière à éviter une perte de matière,en outre, le revêtement une fois étalé est conservé avantageusement dans son épaisseur originale:, c'est-à-dire qu'il n'est pas aminci par le meulage. 



   De ce fait il est possible d'exécuter l'un ou l'autre des procé- dés suivant le cas qui se présente et suivant que l'une ou l'autre matière est plus avantageuse en tenant également compte de son prix. Par exemple u- ne matière transparente peut être trop coûteuse. 



   Il est évidemment également possible d'étaler la première couche non pas en couche subdivisée, mais uniformément sur la surface totale du sol pour exécuter ensuite l'opération appropriée du procédé de la manière décrite et dans le sens de l'invention, cependant, dans ce cas il est   évi-   demment nécessaire de former des saillies dans la couche étalée en premier lieu par des cavités ou des empreintes pour que cette couche devienne plas- tique. 



   Les saillies peuvent être également formées du fait que   certai-   nes parties de la couche étalée en premier lieu, répartie uniformément sur 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la surface totalesont détachées et enlevées. 



   Une forme d'exécution, donnée à titre d'exemple non   limitatif   est représentée aux dessins ci-annexés dans lesquels : 
La fige 1 est une vue schématique d'un revêtement de sol, 1'une des surfaces étant subdivisée régulièrement tandis que l'autre est subdivi- sée irrégulièrement. 



   La fige 2. représente en coupe une couche subdivisée irrégulière- ment étalée sur la surface de base existante. 



   La fig. 3 représente, en coupela seconde couche étalée sur une couche irrégulièrement subdivisée. 



   La fig. 4 est une coupe d'un revêtement terminé. 



   La fige 5 représente, vu en plan, schématiquement le sol dont la surface sert de surface de base au revêtement et qui est revêtue d'une couche irrégulièrement subdivisée, 
La fige. 6 est une coupe suivant la ligne A-B de la fige 5 
La fig. 7 représente, vu en plan, le sol de la fig. 5 avec la couche subdivisée irrégulièrement, après déformation de la masse. 



   La fig. 8 est une coupe suivant la ligne C-D de la figo 70 
La fig. 9 représente une coupe suivant la ligne C-D de la fig.7 cependant une seconde couche est étalée sur la surface de base portant la première couche. 



   La fige 10 représente la coupe d'un revêtement de sol terminé après le meulage. 



   La fige 11 représente une coupe   d'un   revêtement de sol formé de plusieurs double-couches superposées. 



   Ainsi qu'il ressort de la fige 1 la première couche peut être subdivisée, soit régulièrement, soit irrégulièrement. La surface repérée sous 1 est subdivisée irrégulièrement,   c'est-à-dire   que les surfaces par- tielles du motif indiquées en noir sont délimitées irrégulièrement. La sur- face repérée sous 2 par contre est subdivisée régulièrement c'est-à-dire que les surfaces partielles du motif sont délimitées régulièrement et peu- vent par exemple, être des surfaces carrées. Cependant il est également pos- sible de former des motifs avec des surfaces orientées parallèlement l'une par rapport à l'autre sous la forme de bandes en coloris différents.

   Lorsqu'u- ne masse est étalée dans la   zône   indiquée en noir sur une surface de base et au-dessus de la ligne G-G (fig. 2) des saillies se forment telles que, par exemple, à la   fige 2.   en liaison avec la fig. 1. Cette première couche subdi- visée 3 est séchée. Après séchage, les protubérances 4 sont meulées jusqu'à la hauteur indiquée par la   ligne A-B.   Après le meulage, la seconde couche 5constituée par une masse d'un autre colori et hachurée à la fig 5 est étalée.

   Lorsqu'on étale la seconde couche 5, il n'est pas toujours possible d'éviter de recouvrir totalement ou partiellement par une couche mince   7,   visible à la fig. 3les surfaces de base formées par le meulage des protu- bérances 6 La surface totale ainsi traitée est ensuite meulée de manière connue en soi, de façon à obtenir une surface lisse, par exemple, celle du sol. Dans ce cas les saillies de la première couche apparaissent naturelle- ment dans la forme bien délimitée du motif jusqu'à environ la ligne A-B 
Lorsque plusieurs couches superposées sont formées de la   manière   décrite plus haut,le même effet est obtenu sauf avec la différence que la couche totale et,par   suiteg   le revêtement sont plus épais. Dans ce cas le meulage de la seconde couche recouvrant la première peut être négligé.

   La liaison entre les couches est également plus intime. 



   Ainsi qu'il ressort de la fige 5 en liaison avec la figo 6,la surface 1 du sol est recouverte d'une couche 3 irrégulièrement subdivisée. 



  Après avoir été étalée, cette couche 3 est déformée. La déformation de la 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 couche 3 s'effectue utilement à l'aide d'un cylindre muni de saillies à sa surface extérieure ronde. Les saillies du cylindre sont telles que-la   cou-   che 3 est pétrie lorsque le cylindre passe sur la dite couche et lorsqu'une pression suffisante est exercée sur le cylindre. Le passage du cylindre ef- fectue la déformation de la masse de la couche 3 de manière que les sail- lies du   cylindre   percent à certains endroits la masse de la couche   #   tan- dis qu'à d'autres endroits elle présente seulement des cavités ou est apla- tie. 



   Lorsque la masse de la couche 3 est percée par les saillies du cylindre, des parties 9 de la masse restent généralement accrochées au cy- lindre et se détachent, par exemple, en 8c dans la couche   3.   Lors de la dé- formation, ces parties détachées 9 sont transmises.aux endroits non encore enduits de masse de la surface 1 du sol, ainsi que représenté à la figo   7.   



   En outre', lors de la déformation, des cavités 10telles que re- présentées à la fig. 8 se forment dans la masse de la couche 3 du fait que les protubérances 4 représentées à la fig. 6, sont comprimées, enlevées ou aplaties, et ce, jusqu'à une hauteur appropriée qui correspond à l'épaisseur envisagée de la couche. La hauteur de la couche est en rapport à la hauteur des points saillants du cylindre utilisé pour la déformation. 



   Les protubérances 4 de la masse, représentées à la fige   6,     dé-   passent encore la ligne pointillée a-b, étant donné que la masse n'a pas encore été déformée; à la fige 8 ces protubérances sont déjà déformées et aplaties. 



   Après la déformation de la première couche, celle-ci doit être séchée et ensuite la seconde couche 5 est étalée. 



   Après son séchage, cette seconde couche 5 est meulée, au moins jusqu'à la couche 3 étalée en premier lieu, c'est-à-dire au moins jusqu'à ce que le motif multicolore apparaisse; le meulage est effectué, par   exem-   ple jusqu'à la ligne c-d représentée à la fig. 10 et située plus bas que la ligne a-b des figs. 8 et 9 
Il est possible de superposer plusieurs double-couches   3,   5 de la manière décrite plus haut et ainsi que représenté à la fig. 11. Le meu- lage entre les double-couches 3, 5 peut être négligé. 



    REVENDICATIONS.   



   1) Procédé pour la fabrication de revêtements multicolores à partir de masses fluides, tout particulièrement pour revêtement de sol, ca- ractérisé en ce que la masse est étalée en premier lieu en une couche sub- divisée régulièrement ou irrégulièrement dont les protubérances sont   meu=   lées, après leur séchage, jusqu'à une hauteur située au-dessus de la sur-   face de base ; une seconde couche est étalée qui, après son séchage,   est meulée au moins jusqu'à la dite hauteur située au=dessus de la surface de base.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PROCESS FOR THE MANUFACTURE OF MULTICOLORED COATINGS FROM
FLUID MASSES ESPECIALLY FOR FLOORING
The invention relates to a process for the production of multi-colored coatings in fluid masses, especially for solo coating. It is known to carry out coatings, for example, for the floor by means of viscous masses in several colors. the disadvantage of the known process lies in the fact that the different colors mix and penetrate one into the other so that the patterns do not appear clearly defined on the finished coating.



   According to the invention, this disadvantage is eliminated by the fact that the mass is spread first in a uniform or irregularly subdivided layer and the protuberances are ground after drying, up to a certain height above the base surface, then a second layer is spread which, after its drying, is ground at least to the top of said height situated above the base surface.



   As a result, the first layer, spread evenly or irregularly, is dried and there is no longer any possibility that the color of the second spread layer will mix with the color of the first layer. -finished coating has clearly defined patterns.



   When the layer spread first is ground down to a certain height above the base surface, protrusions exceeding this height no longer penetrate undesirably into the second layer since it would otherwise have to grind too much of the second layer with protuberances too high to arrive at the said desired height located above the base surface. This would require too much expenditure in terms of material and labor. This height above the

 <Desc / Clms Page number 2>

 base area is determined in each case according to the height at which the first layer can be or is spread.

   When it comes to more fluid materials; it is not possible to spread the layer to the same height as when the material is viscous and resembles, for example, a paste.



  The material and the height of the layer must therefore be determined practically from case to case. By base surface it is always necessary to understand the surface on which the first layer is spread, or, if several layers are superimposed, the surface located between the layers laid one on the other.



   When it is necessary to carry out thick puls coatings several layers are superimposed in the manner described above and, in this case, the grinding of the second layer covering the first can be neglected, so as to achieve an intimate union between the layers and to save grinding labor In this way thicker and more durable coatings are obtained.



     Additionally and according to the invention the process is further developed owing to the fact that the mass is spread, firstly, in a regularly or irregularly subdivided layer, then the mass thus spread is deformed and after its drying a second layer. is spread-which after drying is ground at least to the height of the first spread layer.



   By additionally deforming the layer spread in the first place, regularly or irregularly subdivided, with the aid of a cylinder provided with projections on its round outer surface, the mass is impregnated with cavities or is crossed by said projections. These cavities make the surface of the mass rough, so that the layers spread out one after the other bond intimately, moreover, during deformation, some parts of the mass remain attached to the cylinder and are then transmitted to the places not yet coated with the base surface, so that the finished pattern has a lively appearance.



   Advantageously, however, the additional deformation does not require additional labor during the manufacture of the coverings, since during the deformation the excessively high protrusions are removed or compressed to the appropriate height of. so that it is no longer necessary to grind the protuberances after their drying, which is more complicated than the treatment of the mass not yet dried.



   According to the invention, the layer last spread is constituted by a transparent mass, for example of synthetic resin and, therefore, the multicolored pattern appears through the layer spread last. of this process, it is no longer necessary to grind. This labor is therefore saved and, in addition, it is not necessary to remove by grinding the material spread previously, so as to avoid a loss of material, moreover, the coating once spread is advantageously kept in its thickness original :, that is, it is not thinned by grinding.



   As a result, it is possible to carry out one or the other of the processes depending on the case which arises and depending on whether one or the other material is more advantageous, also taking into account its price. For example a transparent material may be too expensive.



   It is of course also possible to spread the first layer not as a subdivided layer, but evenly over the entire surface of the soil to subsequently perform the appropriate operation of the method in the manner described and in the sense of the invention, however, in in this case, it is obviously necessary to form protrusions in the spread layer first by cavities or indentations so that this layer becomes plastic.



   The protrusions can also be formed due to the fact that some parts of the layer spread first, distributed evenly over

 <Desc / Clms Page number 3>

 the entire surface is detached and removed.



   One embodiment, given by way of non-limiting example is shown in the accompanying drawings in which:
Fig 1 is a schematic view of a floor covering, one of the surfaces being subdivided regularly while the other is subdivided irregularly.



   Fig. 2 shows in cross section an irregularly subdivided layer spread over the existing base surface.



   Fig. 3 shows, in section, the second layer spread over an irregularly subdivided layer.



   Fig. 4 is a section of a finished coating.



   Fig. 5 shows, seen in plan, schematically the ground, the surface of which serves as the base surface for the coating and which is coated with an irregularly subdivided layer,
The freeze. 6 is a section along line A-B of fig 5
Fig. 7 shows, seen in plan, the floor of FIG. 5 with the layer irregularly subdivided, after deformation of the mass.



   Fig. 8 is a section taken along line C-D of fig. 70
Fig. 9 shows a section along the line C-D of fig.7 however a second layer is spread over the base surface carrying the first layer.



   Fig 10 shows the section of a finished floor covering after grinding.



   Fig. 11 represents a section of a floor covering formed from several superimposed double-layers.



   As emerges from Fig. 1, the first layer can be subdivided, either regularly or irregularly. The area marked under 1 is irregularly subdivided, ie the partial areas of the pattern shown in black are irregularly delimited. The surface identified under 2, on the other hand, is regularly subdivided, that is to say that the partial surfaces of the pattern are regularly delimited and can for example be square surfaces. However, it is also possible to form patterns with surfaces oriented parallel to each other in the form of bands of different colors.

   When a mass is spread in the area indicated in black on a base surface and above the line GG (fig. 2) protrusions are formed such as, for example, in fig 2. in connection with fig. 1. This first subdivided layer 3 is dried. After drying, the protuberances 4 are ground to the height indicated by line A-B. After grinding, the second layer 5 constituted by a mass of another color and hatched in FIG. 5 is spread.

   When the second layer 5 is spread out, it is not always possible to avoid completely or partially covering with a thin layer 7, visible in FIG. 3the base surfaces formed by the grinding of the protuberances 6 The total surface thus treated is then ground in a manner known per se, so as to obtain a smooth surface, for example that of the ground. In this case the protrusions of the first layer appear naturally in the well-defined form of the pattern up to approximately the line A-B
When several superimposed layers are formed in the manner described above, the same effect is obtained except with the difference that the whole layer and hence the coating are thicker. In this case, the grinding of the second layer covering the first can be neglected.

   The bond between the layers is also more intimate.



   As emerges from the figure 5 in connection with the figure 6, the surface 1 of the ground is covered with an irregularly subdivided layer 3.



  After being spread, this layer 3 is deformed. The deformation of the

 <Desc / Clms Page number 4>

 layer 3 is usefully carried out using a cylinder provided with protrusions on its round outer surface. The protrusions of the cylinder are such that the layer 3 is kneaded when the cylinder passes over said layer and when sufficient pressure is exerted on the cylinder. The passage of the cylinder deforms the mass of layer 3 so that the protrusions of the cylinder pierce the mass of the layer in some places # while at other places it only has cavities or is flattened.



   When the mass of layer 3 is pierced by the protrusions of the cylinder, parts 9 of the mass generally remain attached to the cylinder and detach, for example, at 8c in layer 3. During deformation, these parts. detached parts 9 are transmitted to the places not yet coated with mass of the surface 1 of the ground, as shown in figo 7.



   In addition, during deformation, cavities 10 as shown in FIG. 8 are formed in the mass of the layer 3 because the protuberances 4 shown in FIG. 6, are compressed, removed or flattened, and this, to an appropriate height which corresponds to the envisaged thickness of the layer. The height of the layer is related to the height of the salient points of the cylinder used for the deformation.



   The protuberances 4 of the mass, shown in fig 6, still exceed the dotted line a-b, given that the mass has not yet been deformed; at freeze 8 these protuberances are already deformed and flattened.



   After deformation of the first layer, it must be dried, and then the second layer 5 is spread.



   After its drying, this second layer 5 is ground, at least up to the layer 3 spread out first, that is to say at least until the multicolored pattern appears; the grinding is carried out, for example up to the line c-d shown in fig. 10 and located lower than line a-b of figs. 8 and 9
It is possible to superpose several double-layers 3, 5 in the manner described above and as shown in FIG. 11. The grinding between the double layers 3, 5 can be neglected.



    CLAIMS.



   1) Process for the manufacture of multi-colored coverings from fluid masses, especially for floor covering, characterized in that the mass is first spread in a regularly or irregularly subdivided layer whose protuberances are smooth. grown, after drying, to a height above the base surface; a second layer is spread which, after its drying, is ground at least up to the said height situated above the base surface.


    

Claims (1)

2) Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que plusieurs couches sont superposées de la même manière, dans ce cas le meu- lage entre deux couches superposées peut être négligé. 2) Method according to claim 1, characterized in that several layers are superimposed in the same way, in this case the grinding between two superimposed layers can be neglected. 3) Procédé suivant les revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que la couche est étalée en premier lieu en une couche subdivisée régulière- ment ou irrégulièrement, ensuite la masse est déformée et après son sécha- ge, une seconde couche est étalée qui, après séchage est meulée au moins jusqu'à hauteur de la couche étalée en premier lieu. 3) Method according to claims 1 or 2, characterized in that the layer is spread firstly in a regularly or irregularly subdivided layer, then the mass is deformed and after its drying, a second layer is spread which, after drying is ground at least to the height of the first spread layer. 4) Procédé suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que la couche étalée en dernier lieu est constituée par une masse transpa= rente, par exemple en résine synthétique. en annexe 2 dessins. 4) A method according to claims 1 to 3, characterized in that the layer spread last is constituted by a transparent mass = rent, for example synthetic resin. in appendix 2 drawings.
BE510764D BE510764A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE510764A true BE510764A (en)

Family

ID=149757

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE510764D BE510764A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE510764A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3268228B1 (en) Method and facility for coating a body with formation of a structured surface
EP2209597B1 (en) Method of coating a part with a layer of ligneous material
FR2605263A1 (en) METHOD FOR MANUFACTURING A TRIM PANEL AND PANEL OBTAINED THEREBY
EP2220959B1 (en) Decorated baked cosmetic product
BE510764A (en)
FR2793460A1 (en) DECORATIVE COMPONENT AND PROCESS FOR MANUFACTURING SUCH A DECORATIVE COMPONENT AND METHOD FOR MANUFACTURING AN INTERIOR CLADDING PART OF A VEHICLE, FOR EXAMPLE A DOOR PANEL, USING SUCH DECORATIVE COMPONENT
FR2912684A1 (en) Mosaic fabrication method for reproducing e.g. photo, involves juxtaposing tiles comprising furrows at level of visible surface of tiles, and carrying out smoothing by filling furrows and spaces between tiles using joint
FR2659094A1 (en) Method for manufacturing a flocked product, and flocked product obtained
BE890436A (en) SURFACE COVERING METHOD AND COATING PRODUCT IMPLEMENTED
EP0931461B1 (en) Product combining a cruchy coating and a moist filling and method for its preparation
FR2471355A1 (en) PROCESS FOR THE MANUFACTURE OF CERAMIC ARTICLES, PARTICULARLY FREE OF GLACURE, ESPECIALLY CERAMIC TILES WITH A DECORATIVE PATTERN
FR2599302A1 (en) RECIPIENT PARTICULARLY FOR CULINARY USE OBTAINED BY PACKING A METALLIC DISC HAVING A DECOR
EP1042971A1 (en) Elongated strip of male touch and close fastener, shaping cylinder and method to produce such a strip
FR2511949A1 (en) Method of making lacquered inlaid pattern - involves engraving plate before coating with lacquer and polishing
FR2803798A1 (en) Forming decorative transparent plastic sheet for skis, snow boards, etc. includes applying motifs of two different types to underside; only one type includes sparkling particles
EP4215660A1 (en) Flat woven carpet with pile imitation and method for producing the same
FR2789978A1 (en) Cover especially for cork of bottle of sparkling wine has perforated lines and tongue for tear-off strip giving easy access to cork
FR2800346A1 (en) STEERING WHEEL FOR VEHICLE AND MANUFACTURING METHOD THEREOF
BE1011399A3 (en) Process for producing a floor covering, especially for mat, and this flooring.
FR2596706A1 (en) Method for decorating ceramic objects
BE572339A (en)
FR2659197A1 (en) IMPROVED PROCESS FOR THE MANUFACTURE OF PRESSED CHEESE AND CHEESE OBTAINED.
BE515062A (en)
FR2523189A1 (en) METHOD FOR MANUFACTURING FOLDABLE DECORATIVE COATING PLATES, CONSISTING OF INDIVIDUAL ELEMENTS
FR2522298A1 (en) DECORATIVE ARTICLE, ITS MANUFACTURING METHOD AND MATERIALS FOR FLOOR COVERING COMPRISING THE SAME