BE509250A - - Google Patents

Info

Publication number
BE509250A
BE509250A BE509250DA BE509250A BE 509250 A BE509250 A BE 509250A BE 509250D A BE509250D A BE 509250DA BE 509250 A BE509250 A BE 509250A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pen holder
reservoir
cap
rear end
main patent
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE509250A publication Critical patent/BE509250A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B43WRITING OR DRAWING IMPLEMENTS; BUREAU ACCESSORIES
    • B43KIMPLEMENTS FOR WRITING OR DRAWING
    • B43K5/00Pens with ink reservoirs in holders, e.g. fountain-pens
    • B43K5/02Ink reservoirs
    • B43K5/04Ink reservoirs flexible

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Pens And Brushes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PORTE-PLUME RESERVOIR. 



   La présente invention a pour objet des perfectionnements et modi- fications, apportés au porte plume réservoir et en particulier au dispositif de remplissage de celui-ci, suivant brevet principal déposé le 19 janvier 1952 sous le N  121 au Commissariat de l'arrondissement de Dinant, qui se- ront décrits ci-après, en se référant aux dessins ci ennexés, donnés à titre d'exemple. 



   L'invention se rapporte à un porte plume réservoir dont le capu- chon constitue avec le sac compressible élastique et le bout arrière du corps du porte plume, le dispositif de remplissage par compression et décom- pression d'air. 



   Le présent perfectionnement consiste en ce que, le corps, étant constitué suivant la réalisation ou les formes de réalisation du brevet principal, le capuchon est constitué de deux enveloppes   s'emboitant   à frot- tement hermétique l'une sur l'autre dont l'une, intérieure, peut se bloquer de façon hermétique, sur le bout arrière du corps du porte plume, et   l'au-   tre, extérieure, servant de piston de compression, pouvant se bloquer sur la première, en fond de course, par tous moyens aptes à les tenir'emboîtées l'une dans l'autre. 



   Les différentes formes de réalisation de l'invention, présentées dans le brevet principal et dans la présente demande de brevet de perfection- nement, offrent le grand avantage de fournir Un porte-plume réservoir n'ayant aucun bouton, ni partie du corps à dévisser pour le remplissage, de façon à ce que l'usager ne puisse voir l'intérieur de ce corps, ne puisse abimer des parties et provvoquer des fuites et des réparations. 



   Dans le dispositif de remplissage décrit dans le brevet principal, le corps du porte plume devait, en son bout arrière, avoir la forme extérieu- re conforme à la forme intérieure du capuchon, de façon à s'emboiter à frot- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tement   suffisam@ent   hermétique pour provoquer la compression de l'air et l'écrasement du sac compressible élastique logé dans le corps, par l'in- troduction de l'air par le trou ou les trous percés en bout arrière de ce corps. 



   Le dispositif de remplissage au moyen du capuchon;, est dans la présente demande de brevet, présenté suivant plusieurs autres réalisations. 



   Dans le présent perfectionnement, le corps du porte plume, étant constitué, tout comme dans le brevet principal, ne portant aucun dispositif mécanique de remplissage sauf le sac et le trou ou les trous percés en bout arrière, est muni en son bout avant des mécanismes d'alimentation, de prise d'air, d'écriture et de sac réservoir élastique en un tout autonome ou, non autonome,ou démontable par l'avant. Cet assemblage est fixé en bout avant du corps du porte plume de préférence à joint complètement hermétique. Le sac réservoir élastique susdit logé dans le corps, a sa surface intérieure en communication avec l'air extérieur par les dispositifs d'alimentation, de prise d'air et,d'écriture, et, a sa surface extérieure en communication avec l'air extérieur par le trou ou les trous percés en bout arrière du corps de porte plume. 



   Dans les formes de réalisation décrites ci-après, la partie ar- rière du corps du porte plume peut avoir le forme habituelle, soit en pain de sucre,bout en pointe tronquée ou autre forme pourvu qu'elle soit appro- priée à l'entrée du capuchon pour s'y adapter à joint étanche, et, le capu- chon,pouvant avoir une partie filetée intérieurement pour se fixer à ser- rage sur l'avant du porte plume pour protection du dispositif d'écriture, ne doit pas nécessairement épouser sur une certaine longueur la forme de l'arrière du corps. 



   Dans la présente invention, le capuchon est constitué par deux enveloppes, de préférence assez minces, s'emboîtant parfaitement l'une sur l'autre, à frottement suffisamment hermétique pour provoquer une compres- sion d'air et l'aplatissement du sac élastique logé dans le corps, par l'in- troduction de l'air comprimé entre les deux enveloppes dans le corps par les trous percés en extrémité arrière du corps et de l'enveloppe intérieu- re : le trou ou les trous percés à l'extrémité de l'enveloppe extérieure étant bouché lors du mouvement d'enfoncement de l'enveloppe en vue du rem- plissage. 



   Les deux enveloppes susdites pouront être bloquées l'une sur l'au- tre en fin de course afin de former un tout autonome, occupant un minimum de place. 



   Les dessins annexés à ce mémoire montrent à titre d'exemples non limitatifs, plusieurs formes de réalisation du perfectionnement inventé et deux formes de réalisation d'une soupape automatique dont on peut munir le capuchon suivant brevet principal et l'enveloppe extérieure suivant le per- fectionnement de la présente demande- Dans ces dessins 
Figure 1 est une coupe longitudinale agrandie d'un porte plume avec double capuchon constitué de deux enveloppes dont l'une intérieure 1 porte une embase 2 pour recevoir le bout avant de l'enveloppe extérieure 3. 



  On remarque le filet mâle 4 en bout arrière de l'enveloppe intérieure 1 per- cée d'un trou 5. L'enveloppe extérieure 3 portant agraffe 6 avec son cro- chet de retenue 7 est percée d'un trou   fileté--8   qui s'adapte sur le filet mâle 4 pour bloquage en fin de course. 



   On voit le corps 9 du porte plume, et, les dispositif s d'alimen- tation 10, de prise d'air 11, d'écriture 12 avec le sac compressible élasti- que 13, formant un assemblage, ici autonome et qui est fixé à joint hermé- tique sur le corps 9 en son extrémité avant par les filets 14. 



   L'intérieur du sac 13 est en communication avec l'extérieur par les dispositifs d'alimentation 10, de prise d'air 11 et d'écriture 12. La surface extérieure du sac compressible élastique 13 est en communication 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 avec l'air extérieur par les' trous 15,5 et 8, quand le capuchon est pla- cé sur le bout arrière du corps du porte plume 9. 



   On comprendra que lorsque le capuchon aura été bloqué sur l'ex- trémité arrière du corps du porte   plume,.l'enveloppe   3 extérieure étant dévissée et libérée du filet mâle 4, ensuite enlevée puis replacée, trou 8 obturé, sur l'enveloppe 1 intérieure et poussée à fond, l'air intérieur se comprime, et, s'introduit par les orifices 5 et 15 et va comprimer, aplatir le sac élastique 13. En ce moment, on laisse échapper l'air en ouvrant le trou 8, et, le sac élastique 13 reprenant sa forme primitive et habituelle, pompera l'encre si le bout avant du porte plume est plongé dans celle-ci. 



   Pour l'utilisation du porte plume, l'enveloppe extérieure 3 sera vissée sur l'enveloppe intérieure 1 par les filets 4 et les filets du trou 8, sans craindre de compression intempestive, les trous 15,5 et 8 é- tant ouverts. 



   Figure 2 est une coupe longitudinale agrandie d'une réalisation de capuchon à double enveloppes. 



   L'enveloppe extérieure ne tourne pas pour être bloquée sur l'en- veloppe intérieure et porte un bouton molleté 16 ayant filets mâles pouvant s'engager à serrage dans les trous filetés 17 et 18, et pouvant bloquer les deux enveloppes ensemble quand l'enveloppe extérieure est en fond de cour-   se.   



   Figure 3 est une coupe longitudinale agrandie d'une autre réali- sation du capuchon à double enveloppes. 



   L'enveloppe extérieure ne tourne pas pour être bloquée et l'agraf- fe 19 ne fait qu'un avec le bouton 20 portant les filets 21 qui se bloque- ront sur les filets mâles 22 en fin de course en faisant tourner l'agraffe. 



   Figure 4 est une coupe d'une soupape automatique, fortement agran- die, pouvant s'adapter à certaines- formes de réalisation décrites dans le brevet principal, comme aussi à certaines formes du présent perfectionnement. 



   La soupape, formant un assemblage autonome, est fixée sur le capu- chon 23 ou l'enveloppe extérieure par les filets 31. Elle est constituée en deux pièces :une cuvette 27 percée d'un trou pour le passage de la tige 25 du bouton poussoir et un chapeau   28   se bloquant sur la cuvette 27 par les filets 30. Entre les deux pièces, un espace est réservé pour au moins un res- sort 32 et son fonctionnement, ressort agissant par crochetage dans les enco- ches 34 pour maintenir la soupape en position ouverte ou en position fermée, sous une poussée intérieure ou extérieure. 



   Le bouton soupape est constitué par un tube ou tige 25 portant une embâse 26, deux encoches circulaires   34   et un pas de vis 29 sur lequel se visse le bouton 24. 



   On comprendra que lorsque l'on aura appuyé sur le bouton   24,   l'ouverture circulaire 33, qui peut être munie d'une fine rondelle   élasti-   que pour rendre la fermeture hermétique, est obturée. Quand le bout arriè- re du corps, suivant les formes de réalisation du brevet principal, ou quand l'enveloppe intérieure suivant les formes de réalisation de la pré- sente demande, vient appuyer, sous poussée de l'usager, dans le fond du ca- puchon ou de l'enveloppe extérieure, la soupape est déclanchée en position ouverte par poussée sur l'embase 26, les crochets ressorts 32 sautant dans l'encoche voisine et maintenant la soupape fermement en position ouverte. 



   Figure 5 est une coupe fortement agrandie d'une autre forme de réalisation de soupape automatique pour capuchon ou enveloppe extérieure. 



   Le capuchon ou l'enveloppe extérieure est muni de la soupape constituée par une rondelle 36 portant filets 37 pour fixation, percée d'un trou central pour tige du poussoir et de plusieurs trous 42 pour passage d'air, et, d'un bouton poussoir 38 sautant de la position fermée à la posi- tion ouverte par poussée sur la tête 38 du bouton ou sur le ressort 39 in- térieur. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Le re3sort 39, fixé à la tige du bouton par¯la vis   40,   est coin- cé entre les encoches 41 de façon à provoquer une saute en position fermée si on appuie sur la tête du bouton 38, et en position ouverte si on appuie sur le centre du ressort 39 ou la vis de fixation   40.   Le ressort 39 peut avoir la forme d'une étoile ou tout autre forme, s'encastrant dans une rai- nure circulaire 41. 



   On comprendra qu'en position fermée, le bouton 38 ferme les cri- fices des trous 42 et qu'en position ouverte, par le fait de l'obliquité du ressort 39 par rapport aux orifices intérieurs des trous 42, l'air peut passer. 



   Il est entendu que pour obtenir les résultats désirés, les moy- ens utilisés et décrits ci-dessus peuvent être remplacés par des moyens é- quivalents, notamment quant à la constitution, au nombre, à la forme et à la disposition des éléments intervenant dans sa réalisation sans cepen- dant sortir des-limites fixées dans les revendications du brevet principal et de la présente demande de brevet de perfectionnement. 



   On pourrait notamment, adapter la soupape automatique décrite dans le brevet initial aux formes de réalisation du présent perfectionne- ment, comme aussi, adapter l'une ou l'autre des soupapes décrites dans la présente demande aux formes de réalisation à soupape du brevet prin- cipal et à certaines formes de réalisation de la présente demande de bre- vet. 



   On pourrait constituer les soupapes décrites ci dessus, en un tout autonome avec agraffe de fixation. 



   On pourrait également réaliser le bloquage de l'enveloppe exté- rieure sur l'enveloppe intérieure par filets mâles et femelles, disposés respectivement, les premiers près de l'embase sur le bout avant   'de     1?enve-   loppe intérieure et les seconds   en,bout   avant de   l'enveloppe   extérieure se bloquant sur les premiers et contre l'embase. 



   Egalement, on pourrait disposer un bouton à ressort de rappel, simple, cachant l'ouverture en bout de l'enveloppe extérieure ou du capu- chon du brevet principal, ouverture qui serait donc fermée sous poussée manuelle sur le bouton. 



   Il est évident que les formes de réalisation de la présente de- mande peuvent s'adapter à l'invention et à certaines formes de réalisation du brevet principal, comme aussi, que certaines formes de réalisation du brevet principal peuvent d'adapter à certaines formes de réalisation de la présente demande de brevet de perfectionnement, tels par exemple les indi- cateurs visuels d'utilisation constitués par le sac élastique et une par- tie arrière dù corps en matières transparentes. 



   On peut adapter les soupapes décrites dans la présente demande et suivant dessins figures 4 et 5 annexés, à certaines formes de réalisation du brevet principal et du brevet de perfectionnement. 



   On remarquera que le corps, par sa configuration avantageuse, ne por- tant aucun dispositif compliqué de remplissage et disposant d'une grande ca- pacité, est particulièrement apte à recevoir un second mécanisme ou dispo- sitif d'écriture. Une partie du corps, en bout arrière, ou partie longitu- - dinale, peut être réservée pour d'autres dispositifs et usages, tels par exemples :briquet, tube à parfum, ou analogues. 



   Le dispositif de remplissage, n'abîmant pas le sac élastique, permet d'accorder une longue garantie à l'acheteur. En adaptant l'assembla- ge de la partie avant, sur le corps, par collage, soudure, bloquage sans filets ou fixation analogue, il est possible de présenter un article de masse à pris très réduit.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  TANK FEATHER HOLDER.



   The present invention relates to improvements and modifications made to the reservoir pen holder and in particular to the filling device thereof, according to the main patent filed on January 19, 1952 under number 121 at the Dinant district police station. , which will be described below, with reference to the accompanying drawings, given by way of example.



   The invention relates to a reservoir pen holder, the cap of which, together with the elastic compressible bag and the rear end of the body of the pen holder, constitutes the device for filling by compression and decompression of air.



   The present improvement consists in that, the body, being constituted according to the embodiment or embodiments of the main patent, the cap consists of two envelopes which fit together with hermetic friction one on the other of which the one, internal, can be blocked hermetically, on the rear end of the body of the pen holder, and the other, external, serving as a compression piston, can be blocked on the first, at the end of the stroke, by all means adapted to hold them nested one inside the other.



   The various embodiments of the invention, presented in the main patent and in the present improvement patent application, offer the great advantage of providing a reservoir pen holder having no button or part of the body to unscrew. for filling, so that the user cannot see the inside of this body, cannot damage parts and cause leaks and repairs.



   In the filling device described in the main patent, the body of the pen holder had, at its rear end, to have the exterior shape conforming to the interior shape of the cap, so as to fit together by friction.

 <Desc / Clms Page number 2>

 sufficiently hermetic to cause the compression of the air and the crushing of the elastic compressible bag housed in the body, by the introduction of air through the hole or holes drilled in the rear end of this body.



   The filling device by means of the cap ;, is in the present patent application, presented according to several other embodiments.



   In the present improvement, the body of the pen holder, being constituted, as in the main patent, not carrying any mechanical filling device except the bag and the hole or holes drilled in the rear end, is provided at its front end with mechanisms power supply, air intake, writing and elastic reservoir bag in an autonomous whole or, not autonomous, or removable from the front. This assembly is fixed at the front end of the body of the pen holder, preferably with a completely hermetic seal. The aforesaid elastic reservoir bag housed in the body, has its inner surface in communication with the outside air by the supply, air intake and writing devices, and, has its outer surface in communication with the outside air through the hole or holes drilled at the rear end of the pen holder body.



   In the embodiments described below, the rear part of the body of the pen holder may have the usual shape, either sugar loaf, end to end truncated or other shape provided it is suitable for the purpose. entry of the cap to fit with a watertight seal, and, the cap, which may have an internally threaded portion to be clamped to the front of the pen holder for protection of the writing device, must not necessarily follow the shape of the back of the body over a certain length.



   In the present invention, the cap is constituted by two envelopes, preferably quite thin, fitting perfectly one on the other, with sufficient friction to cause air compression and the flattening of the elastic bag. housed in the body, by the introduction of compressed air between the two casings in the body through the holes drilled at the rear end of the body and the inner casing: the hole or holes drilled at the end of the outer casing being blocked during the driving movement of the casing for the purpose of filling.



   The two aforementioned envelopes can be blocked one on the other at the end of the stroke in order to form an autonomous whole, occupying a minimum of space.



   The drawings appended to this specification show, by way of nonlimiting examples, several embodiments of the invented improvement and two embodiments of an automatic valve which can be fitted with the cap according to the main patent and the outer casing according to the per- Completion of the present application In these drawings
Figure 1 is an enlarged longitudinal section of a pen holder with double cap made up of two envelopes, one of which inside 1 carries a base 2 to receive the front end of the external envelope 3.



  Note the male thread 4 at the rear end of the inner casing 1 pierced with a hole 5. The outer casing 3 carrying the clip 6 with its retaining hook 7 is pierced with a threaded hole - 8 which adapts to the male thread 4 for locking at the end of the stroke.



   We see the body 9 of the pen holder, and the feeder 10, air intake 11, writing device 12 with the elastic compressible bag 13, forming an assembly, here autonomous and which is fixed with a hermetic seal on the body 9 at its front end by the threads 14.



   The interior of the bag 13 is in communication with the exterior through the feed 10, air intake 11 and writing devices 12. The exterior surface of the elastic compressible bag 13 is in communication.

 <Desc / Clms Page number 3>

 with the outside air through the holes 15,5 and 8, when the cap is placed on the rear end of the body of the pen holder 9.



   It will be understood that when the cap has been locked on the rear end of the body of the pen holder, the outer casing 3 being unscrewed and released from the male thread 4, then removed and then replaced, hole 8 sealed, on the casing. 1 interior and pushed to the limit, the interior air is compressed, and, introduced through openings 5 and 15 and will compress, flatten the elastic bag 13. At this moment, the air is allowed to escape by opening the hole 8 , and, the elastic bag 13 resuming its original and usual shape, will pump the ink if the front end of the pen holder is immersed therein.



   For the use of the pen holder, the outer casing 3 will be screwed onto the inner casing 1 by the threads 4 and the threads of the hole 8, without fear of inadvertent compression, the holes 15.5 and 8 being open.



   Figure 2 is an enlarged longitudinal section of a hood embodiment with double envelopes.



   The outer casing does not rotate to be locked on the inner casing and carries a soft knob 16 having male threads capable of clamping engagement in the threaded holes 17 and 18, and capable of locking the two casings together when the outer envelope is at the bottom of the run.



   Figure 3 is an enlarged longitudinal section of another embodiment of the double-shelled cap.



   The outer casing does not turn to be blocked and the staple 19 is one with the button 20 carrying the threads 21 which will lock on the male threads 22 at the end of the stroke by rotating the staple. .



   Figure 4 is a sectional view of a highly enlarged automatic valve adaptable to certain embodiments described in the main patent, as also to certain forms of the present improvement.



   The valve, forming an independent assembly, is fixed to the cap 23 or the outer casing by the threads 31. It consists of two parts: a bowl 27 pierced with a hole for the passage of the rod 25 of the button. pusher and a cap 28 which are blocked on the bowl 27 by the threads 30. Between the two parts, a space is reserved for at least one spring 32 and its operation, spring acting by hooking in the notches 34 to maintain the valve in open or closed position, under internal or external pressure.



   The valve button consists of a tube or rod 25 carrying a base 26, two circular notches 34 and a thread 29 onto which the button 24 is screwed.



   It will be understood that when the button 24 has been pressed, the circular opening 33, which may be provided with a thin elastic washer to make the closure hermetic, is closed. When the rear end of the body, according to the embodiments of the main patent, or when the inner casing according to the embodiments of the present application, comes to rest, under pressure from the user, in the bottom of the cap or outer casing, the valve is released into the open position by pushing on the base 26, the spring hooks 32 jumping into the adjacent notch and holding the valve firmly in the open position.



   Figure 5 is a greatly enlarged sectional view of another embodiment of an automatic valve for a cap or outer shell.



   The cap or the outer casing is provided with the valve constituted by a washer 36 carrying threads 37 for fixing, pierced with a central hole for the push rod and several holes 42 for air passage, and a button push-button 38 jumping from the closed position to the open position by pushing on the head 38 of the button or on the internal spring 39.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The spring 39, fixed to the rod of the button by the screw 40, is wedged between the notches 41 so as to cause a jump in the closed position if the head of the button 38 is pressed, and in the open position if the button is pressed. on the center of the spring 39 or the fixing screw 40. The spring 39 may have the shape of a star or any other shape, fitting into a circular groove 41.



   It will be understood that in the closed position, the button 38 closes the cracks of the holes 42 and that in the open position, by the fact of the obliquity of the spring 39 with respect to the internal orifices of the holes 42, the air can pass. .



   It is understood that to obtain the desired results, the means used and described above can be replaced by equivalent means, in particular as regards the constitution, the number, the form and the arrangement of the elements involved in the process. its realization without, however, going beyond the limits fixed in the claims of the main patent and of the present application for an improvement patent.



   One could in particular, adapt the automatic valve described in the initial patent to the embodiments of the present improvement, as also, adapt one or other of the valves described in the present application to the valve embodiments of the main patent. - cipal and to certain embodiments of the present patent application.



   One could constitute the valves described above, in an autonomous whole with fastening clip.



   One could also achieve the blocking of the outer casing on the inner casing by male and female threads, arranged respectively, the former near the base on the front end of the inner casing and the latter in , front end of the outer casing locking on the former and against the base.



   Also, a simple return spring button could be provided, concealing the opening at the end of the outer casing or of the cap of the main patent, an opening which would therefore be closed under manual pressure on the button.



   It is evident that the embodiments of the present application may adapt to the invention and to certain embodiments of the main patent, as also, that certain embodiments of the main patent may adapt to certain forms. embodiments of the present improvement patent application, such as, for example, the visual indicators of use constituted by the elastic bag and a rear part of the body made of transparent materials.



   The valves described in the present application and according to the accompanying drawings, Figures 4 and 5, can be adapted to certain embodiments of the main patent and of the improvement patent.



   It will be noted that the body, by its advantageous configuration, not carrying any complicated filling device and having a large capacity, is particularly suitable for receiving a second mechanism or writing device. A part of the body, at the rear end, or longitudinal part, can be reserved for other devices and uses, such for example: lighter, perfume tube, or the like.



   The filling device, which does not damage the elastic bag, allows a long warranty to be granted to the buyer. By adapting the assembly of the front part, to the body, by gluing, welding, blocking without threads or the like, it is possible to present a mass article at very low cost.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. Porte plume réservoir comportant un capuchon protecteur, es un corps muni de mécanismes d'écriture, d'alimentation, de prise d'air et d'un réservoir compressible ainsi que de dispositifs de remplissage fixés sur corps ou dans ce corps, caractérisé par le fait que le dispositif d.e remplis- sage est constitué par le capuchon coopérant avec le sac compressible élas.- tique et le bout arrière du corps percé d'au moins un trou. 1. Reservoir pen holder comprising a protective cap, is a body provided with mechanisms for writing, feeding, air intake and a compressible reservoir as well as filling devices fixed on the body or in this body, characterized in that the filling device consists of the cap cooperating with the elastic compressible bag and the rear end of the body pierced with at least one hole. 2. Porté plume réservoir selon revendication 1, caractérisé par le fait que le capuchon, constitué par deux enveloppes s'emboitant à frot- tement hermétique, l'une sur l'autre, percées chacune d'au moins un trou en leur extrémité arrière, et portant un dispositif d'assemblage et de blo- quage entre elles quand elles sont à fond de course de compression, coopé- rant avec le sac compressible élastique par l'intermédiaire d'au moins un trou percé à l'extrémité arrière du corps, constitue le dispositif de rem- plissage par compression et décompression opérées sur le surface extérieure du sac compressible élastique logé dans le corps. 2. Reservoir pen holder according to claim 1, characterized in that the cap, consisting of two envelopes fitting together hermetically, one on the other, each pierced with at least one hole at their rear end. , and bearing an assembly and locking device between them when they are at the bottom of the compression stroke, cooperating with the elastic compressible bag by means of at least one hole drilled at the rear end of the body, constitutes the device for filling by compression and decompression carried out on the outer surface of the elastic compressible bag housed in the body. 3. Porte plume réservoir selon revendication 1 et 2, caractérisé par le fait que le corps du porte plume est constitué, dans sa forme exté- rieure comme les modèles et formes habituellement employés et que le capu- chon à double enveloppes s'emboite et se bloque hermétiquement en bout du corps. 3. Pen holder reservoir according to claim 1 and 2, characterized in that the body of the pen holder is constituted, in its external form, like the models and forms usually employed and that the cap with double envelopes fits together and hangs tightly at the end of the body. 4. Dispositif de remplissage selon revendication 1, caractérisé par le fait que le capuchon à double enveloppe se place sur tous les por- te plume ayant le corps constitué de façon à pouvoir utiliser la compres- sion produite par l'emboitage et le fonctionnement des deux enveloppes. 4. Filling device according to claim 1, characterized in that the double-cased cap is placed on all the pen holders having the body formed so as to be able to use the compression produced by the fitting and operation of the pen holders. two envelopes. 5. Porte plume réservoir selon revendication 1, 2 et 3, caracté- risé par le fait que l'enveloppe extérieure du capuchon est munie d'un bou- ton à ressort de rappel, fermant l'orifice quand on exerce sur le dit bouton une pression, et d'un filet 'intérieur en son ouverture avant pour se blo- quer sur un filet mâle fileté sur le bord avant extérieur de l'enveloppe in- térieure. 5. Fountain pen holder according to claim 1, 2 and 3, characterized in that the outer casing of the cap is provided with a return spring button, closing the orifice when the said button is pressed. pressure, and an interior thread at its front opening to lock onto a male thread thread on the exterior front edge of the inner casing. 6. Porte plume réservoir selon revendication 1,2,3 et 4, caracté- risé par le fait que l'enveloppe extérieure du capuchon est munie d'une sou- pape automatique, ouverte en temps normal, fermée pour le remplissage et qui se déclanche en position ouverte en fin de course de compression en venant appuyer sur l'extrémité arrière de l'enveloppe intérieure et laissant de ce fait s'échapper l'air comprimé, ce qui permet au sac compressible élastique de reprendre sa forme habituelle et de pomper l'encre. 6. Reservoir pen holder according to claim 1, 2, 3 and 4, characterized in that the outer casing of the cap is provided with an automatic valve, normally open, closed for filling and which is closed. releases in the open position at the end of the compression stroke by pressing on the rear end of the inner casing and thereby allowing the compressed air to escape, which allows the elastic compressible bag to resume its usual shape and to pump the ink. 7. Porte plume réservoir selon revendication 1 du brevet princi- pal déposé le 19 janvier 1952, sous le N de dépot 121, caractérisé par le fait que une partie seulement de l'extrémité arrière du corps du porte plu- me s'adapte à frottement hermétique, sans joint ou avec joint dans le capu- chon suivant les formes de réalisation du brevet principal, pour provoquer une compression suffisante à l'aplatissement du sac compressible élastique.. 7. Fountain pen holder according to claim 1 of the main patent filed on January 19, 1952, under the registration number 121, characterized in that only part of the rear end of the body of the pen holder adapts to hermetic friction, without seal or with seal in the cap according to the embodiments of the main patent, to cause sufficient compression to flatten the elastic compressible bag. 8. Porte plume réservoir selon revendication 1 à 4, 6,9 à 13, 15 à 19 du brevet principal et selon revendications 1 à 4 et 7 du présent bre- vet de perfectionnement, caractérisé par le fait que le corps du porte plume est constitué tel que décrit dans les formes de réalisation du brevet prin- cipal et du présent brevet de perfectionnement, percé d'un trou ou de plu- sieurs trous en son extrémité arrière pour recevoir une pression provoquée par un autre système de compression tel, par exemple par la bouche, qu'il soit coiffé du capuchon ou non. 8. Reservoir pen holder according to claim 1 to 4, 6.9 to 13, 15 to 19 of the main patent and according to claims 1 to 4 and 7 of this patent for improvement, characterized in that the body of the pen holder is constituted as described in the embodiments of the main patent and of the present improvement patent, pierced with a hole or several holes in its rear end to receive a pressure caused by another compression system such, by for example by mouth, whether it is capped or not. 9. Porte plume réservoir selon l'une quelconque des revendica- tions 1 à 17 du brevet principal et 1 à 8 du présent brevet de perfectionne- ment, caractérisé par le fait que le porte plume réservoir est constitué par assemblage de la pièce avant, portant les dispositifs d'alimentation, de pri- se d'air, d'écriture et de réservoir, sur l'avant du corps par collage, soudu- <Desc/Clms Page number 6> re, bloquage ztanche sans filets ou fixation analogue. 9. Reservoir pen holder according to any one of claims 1 to 17 of the main patent and 1 to 8 of this improvement patent, characterized in that the reservoir pen holder is formed by assembling the front part, bearing the devices for supply, air intake, writing and reservoir, on the front of the body by gluing, welding <Desc / Clms Page number 6> re, ztanche locking without threads or similar fixing. 10. Porte plume réservoir selon revendications 1,2, 3 et 5 à 9, caractérisé par le fait que le corps du porte plume est muni d'un in- dicateur visuel d'utilisation constitué par le sac élastique ainsi qu'une partie du corps en son extrémité arrière en matières transparentes. 10. Pen holder reservoir according to claims 1, 2, 3 and 5 to 9, characterized in that the body of the pen holder is provided with a visual indicator of use constituted by the elastic bag and part of the pen holder. body at its rear end in transparent materials. 11. Porte plume réservoir selon revendications 1, 2, 3 et 5 à 10, caractérisé par le fait que le sac est renforcé par nervure longitudinale, renforcement en cul de sac ou moyens appropriés de telle façon qu'il ne puisse se retourner sous l'effet de la pression d'air en bout arrière. 11. Fountain pen holder according to claims 1, 2, 3 and 5 to 10, characterized in that the bag is reinforced by longitudinal rib, reinforcement in cul-de-sac or suitable means so that it cannot turn over under the rear end air pressure effect. 12. Porte plume réservoir, selon revendications 1, 2 et 3, ca- ractérisé par le fait que le capuchon à double enveloppes est muni sur son extrémités extérieure d'une soupape suivant revendications 8 ou 11 ou 14 ou 15 du brevet principal. 12. Fountain pen holder according to claims 1, 2 and 3, charac- terized in that the double-enveloped cap is provided on its outer ends with a valve according to claims 8 or 11 or 14 or 15 of the main patent. 13. Porte plume réservoir selon revendications.1, 2, 3, 5 à 11, caractérisé par le fait que dans le corps est incorporé un second mécanis- me d'écriture. 13. Fountain pen holder according to claims 1, 2, 3, 5 to 11, characterized in that in the body is incorporated a second writing mechanism. 14. Porte plume réservoir selon revendications 1, 2, 3, 5 à 11, caractérisé par le fait qu'une partie du corps est laissée libre pour d'au- tres usages. 14. Reservoir pen holder according to claims 1, 2, 3, 5 to 11, characterized in that part of the body is left free for other uses. 15. Dispositif de remplissage selon revendications 1 et 2, ca- ractérisé par le fait que le dispositif de remplissage s'adapte à d'au- tres réservoirs. 15. Filling device according to claims 1 and 2, charac- terized in that the filling device adapts to other reservoirs. 16. Dispositif de remplissage selon 1 et 2, caractérisé par le fait que le dispositif de remplissage est utilisé sur différents types de seringues. 16. Filling device according to 1 and 2, characterized in that the filling device is used on different types of syringes. 17. Soupape en substance comme ci avant décrite suivant revendi- cations n 8 du'brevet principal et N 6 du présent brevet de perfectionne- ment avec référence aux figures N 2 et 3 du brevet principal et aux figu- res N 4 et 5 du présent brevet de perfectionnement. 17. Valve substantially as described above according to claims No. 8 of the main patent and No. 6 of the present improvement patent with reference to figures Nos. 2 and 3 of the main patent and to figures Nos. 4 and 5 of the patent. this improvement patent. 18. Porte plume réservoir tel que décrit ci-dessus ou représenté aux dessins ci-annexés. 18. Reservoir pen holder as described above or shown in the accompanying drawings.
BE509250D BE509250A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE509250A true BE509250A (en)

Family

ID=148734

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE509250D BE509250A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE509250A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2121655C (en) Liquid or paste product dosing dispenser
EP0307310A1 (en) Spray device of the precompression hand pump type for use with a propelling gas
FR2776633A1 (en) AIRLESS DISTRIBUTION DEVICE
FR2490972A1 (en) LIQUID SPRAYER, OF THE TYPE EQUIPPED WITH A HANDLE ELASTICALLY SOLICITED
FR2790948A1 (en) DEVICE FOR BIDIRECTIONAL TRANSFER OF A LIQUID BETWEEN A BOTTLE AND A CAPSULE
EP1280433B1 (en) System for applying a composition on a surface element
LU88212A1 (en) Device for filling and emptying a gas mud
FR2543024A1 (en) DISPENSING DEVICE IN THE FORM OF A SUCTION PISTOL
EP0316210B1 (en) Applicator for more or less viscous liquid
FR2526402A3 (en) HAND PUMP WITH BLOCKABLE DISPENSER CAP IN LOWERED POSITION FOR THE DISPENSING OF FLUID MATERIALS
FR2498581A1 (en) CORKSCREW
BE509250A (en)
CH333737A (en) Hypodermic syringe
FR2646652A1 (en) DEVICE FOR DELIVERING ANY PRODUCT CONTAINED IN A DEFORMABLE WALL TANK
FR2637512A1 (en) Device for the automatic delivery of a product or of any object
EP3393298B1 (en) Cosmetic pot comprising a system for pressurising a product supply container
FR2786467A1 (en) Dispenser for liquid fluid or paste products comprises support and push button arranged on container with elastically deformable intermediate piece arranged in between.
EP2874757B1 (en) Fluid product dispenser
WO2013093218A1 (en) Assembly for preparing a beverage by extracting the contents of a capsule
WO2023241987A1 (en) Fountain pen with refillable container
FR3054311B1 (en) RECHARGEABLE GRANADE WITH BALL PROPULSION
FR2659032A1 (en)
BE508575A (en)
BE853704A (en) DEVICE FOR TAKING A PREDETERMINED VOLUME OF BLOOD AND MIXING IT WITH A REAGENT OR OTHER PRODUCT
BE481920A (en) Stylograph