BE505299A - - Google Patents

Info

Publication number
BE505299A
BE505299A BE505299DA BE505299A BE 505299 A BE505299 A BE 505299A BE 505299D A BE505299D A BE 505299DA BE 505299 A BE505299 A BE 505299A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
strip
incisions
ladder
band
series
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE505299A publication Critical patent/BE505299A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E06DOORS, WINDOWS, SHUTTERS, OR ROLLER BLINDS IN GENERAL; LADDERS
    • E06BFIXED OR MOVABLE CLOSURES FOR OPENINGS IN BUILDINGS, VEHICLES, FENCES OR LIKE ENCLOSURES IN GENERAL, e.g. DOORS, WINDOWS, BLINDS, GATES
    • E06B9/00Screening or protective devices for wall or similar openings, with or without operating or securing mechanisms; Closures of similar construction
    • E06B9/24Screens or other constructions affording protection against light, especially against sunshine; Similar screens for privacy or appearance; Slat blinds
    • E06B9/26Lamellar or like blinds, e.g. venetian blinds
    • E06B9/38Other details
    • E06B9/382Details of ladder-tapes or ladder chains, e.g. buckles for local shortening of tapes

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Blinds (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  PERFECTIONNEMENTS APPORTES'A LA FABRICATION DE'BANDES'EN "ECHELLE"   POUR JALOUSIES,'etc..    



   L'invention concerne la fabrication de bandes en "échelle", terme par lequel on désigne ici les bandes constituées par au moins deux rubans principaux reliés par une série de barrettes transversales, cette bande étant généralement établie par tissage, les extrémités des barret- tes transversales étant réunies aux rubans principaux par une opération de liage, c'est-à-dire en formant le pas avec les fils de chaîne du ru- ban principal et en tissant avec au moins deux navettes pour la confec- tion des rubans principaux. 



   Les bandes en échelle sont utilisées principalement pour la construction de jalousies dont les planchettes sont disposées entre les rubans principaux et sont supportées à intervalles et parallèlement les unes aux autres sur les barrettes transversaleso On utilise également les bandes en échelle comme garniture dans les casques protecteurs, les bar- rettes transversales étant disposées et proportionnées de façon à retenir des pièces de remplissage élastiques en liège ou en caoutchouc éponge ou autre matière capable d'amortir des chocs. 



   Initialement, on établissait les bandes en échelle à partir de pièces de tissu étroites en assemblant les éléments essentiels de la bande, les différentes barrettes étant attachées par leurs extrémités aux rubans principaux par piquage; depuis de nombreuses années déjà, de telles bandes sont établies, à l'aide de métiers à navettes multiples, en une seule opération de tissage. 



     A   la suite de récents progrès, dans la technique des matières plastiques et des adhésifs, on a proposé de produire les bandes en échelle dans la pratique sous la forme d'un assemblage d'éléments et en utilisant des adhésifs efficaces pour la fixation des extrémités des barrettes aux 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 rubans principaux et en faisant usage de matières autres que tissées par exemple des rubans en matière plastique, renforcés pour empêcher l'allon- gement et servant à confectionner les rubans et/ou les barrettes. 



   L'invention vise à établir un procédé de fabrication perfec- tionné des bandes en échelle, sans qu'il soit nécessaire d'attacher les extrémités des barrettes par une opération de liage ou de piquage, ni par l'emploi d'adhésifs. 



   L'invention vise aussi à assurer un aspect symétrique de la bande sur les   fàces   avant et arrière de la jalousie. 



   L'invention comporte le procédé de fabrication d'une bande en échelle, consistant à inciser une bande ou ruban de matière, afin de for- mer une bande déployable, les incisions pratiquées consistant en une sé- rie d'incisions parallèles, régulièrement espacées et inclinées par rap- port au sens longitudinal de la bande ou ruban, de façon' à former, après déploiement, au moins deux rubans principaux, les rubans principaux adja- cents étant reliés par une série de barrettes transversales formées par la matière comprise entre deux incisions adjacentes. 



   Dans les dessins annexés 
Fig. 1 est un plan d'un court tronçon aplati d'une bande en échelle établie selon un exemple de l'invention; 
Fig. 2 est une vue perspective montrant la bande en échelle de la Fig. 1 à l'état   "déployé";   
Figs. 3 et 4 sont respectivement un plan et une vue perspec- tive montrant une variante de la bande en échelle selon les Figs. 1 et 2. 



   Les   Figso   5 et 6 sont respectivement un plan et une vue pers- pective montrant un autre exemple d'une bande à échelle établie selon l'invention. 



   Figs. 7 à 11 montrent d'autres variantes de l'invention. 



   Dans l'exemple de l'invention selon Figs. 1 et 2, un ruban a de matière appropriée est incisé diagonalement à environ 30  par rap- port au sens longitudinal du tissu par la formation d'incisions paral- lèles b dont chacune se termine sur les lignes c, d, parallèles à la longueur du ruban. On obtient ainsi un tissu déployable dans lequel - en supposant que le tissu présente une certaine raideur naturelle et une résistance à l'allongement - les deux portions marginales a1, a2 (voir Fig. 2) peuvent être amenées dans des plans différents mais parallèles, ces parties marginales étant reliées par une série de barrettes ou tra- verses parallèles a3 dont les extrémités sont déterminées par les extré- mités des incisions où se forme un coude à angle approximativement droit par rapport à la longueur du tissu.

   Por réduire tout risque de déchire- ment, les extrémités des incisions b se terminent par des petits trous ronds b'. La longueur effective des barrettes est déterminée par la plus courte distance x entre les extrémités opposées d'incisions adjacentes, tandis que l'écartement maximum y est déterminé par la distance entre les extrémités adjacentes d'incisions adjacentes. Il va de soi qu'il convient d'utiliser des tissus qui ne s'éraillent pas ou auxquels on peut conférer une résistance à l'éraillement, ces tissus devant en outre of- frir une résistance efficace à l'allongement tant en biais qu'en longueur, par exemple, un support en matière plastique renforcé par des fibres d'un caractère feutré et   non-directionnel,   ou une matière de support semblable au papier et imprégnée d'une substance plastique convenable.

   A titre de variante, une bande tissée contenant du nylon ou d'autres fibres en   ma-   tière plastique, susceptibles d'être "arrêtées" par un procédé thermique sur les bords des incisions, peut également convenir à cette fin. 



   Dans une variante montrée dans les Figs. 3 et 4, on a formé dans le ruban f de paires d'incisions e, e' de même obliquité, les extré- mités des longues incisions e se terminant, ici également sur les lignes 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 g, h, parallèles à la longueur de la bande, tandis que les extrémités des courtes incisions alternatives c' sont décalées les unes par rapport aux autres, de façon à se terminer sur les lignes parallèles i, transver- sales à la longueur du rubano Les extrémités opposées des incisions alter- natives e,e' se chevauchent transversalement à la longueur du ruban, a-- fin d'assurer le recouvrement nécessaire pour les planchettes.

   Les traver- ses doubles ainsi formées peuvent être employées de la manière connue en soi lors de la mise en place des planchettes dans les incisions e', les- quelles forment les divisionso En outre, les cordes habituelles servant à lever et à abaisser la jalousie peuvent passer dans ces fentes et empêcher ainsi le décalage longitudinal des planchettes. 



   Dans une autre variante, également représentée'dans les Figs. l et 2, et afin de permettre l'emploi des cordes de store habituelles, de la manière classique, en vue d'empêcher le décalage longitudinal des planchettes., on peut prévoir dans les traverses des perforations j desti- nées au passage de la corde, chaque perforation pouvant être renforcée sur son bord, comme montré dans ces Figs, par un anneau j', lequel peut être tubulaire ou présenter une certaine hauteur axiale de fagon à se lo- ger dans l'ouverture de la planchette même, en vue de faciliter l'assem- blage de la jalousie'et de protéger la corde contre le contact avec les bords relativement tranchants de l'ouverture pratiquée dans la planchette, contact susceptible de provoquer une abrasion. 



   Dans les exemples de l'invention décrits ci-dessus, il y a é- videmment une certaine asymétrie après le déploiement de la bande, par exemple lorsque les planchettes d'une jalousie sont insérées dans les in- cisions, une partie marginale de la bande étant dans ce cas située derriè- re l'autre et décalée par rapport à celle-ci. Les traverses se plient au- tour du bord des planchettes suivant les lignes horizontales mentionnées dans le premier exemple décrit ci-dessus,   'de-   sorte que le bord intérieur de chaque partie ou ruban, avant et arrière de la bande, présente une for- me en dents de scie. Lors de l'assemblage d'une jalousie présentant un nom- bre pair de tels rubans, on peut réaliser une symétrie d'ensemble ;   dant, l'élément d'asymétrie locale risque d'être d'un aspect déplaisant.   



   Dans un exemple de la bande, Figs. 5 et 6, lequel offre un as- pect symétrique lorsqu'on regarde l'avant ou l'arrière de la jalousie, la bande k présente deux séries d'incisions inclinées opposées m et n, de sorte que, lorsque les planchettes (non montrées) sont mises en place, la partie médiane de la bande se trouve sur une face de la jalousie et pré- sente des bords k' comportant des dents de scie symétriquement opposées, tandis que les deux parties marginales sont situées sur l'autre face de la jalousie et offrent conjointement un aspect symétrique. 



   Il va de soi que l'on peut prévoir d'autres dispositions d'in- cisions dans un ruban en vue de produire une bande pouvant se déployer pour former une bande en échelle, cela sans s'écarter de la nature de l'in- vention, celle-ci n'étant pas limitée aux exemples décrits ci-dessus. 



   Par exemple et comme montré dans les Figs. 7,8 et   9,   la ban- de en échelle o est établie de la même manière que dans la Fige   1,   mais présente des parties marginales plus larges au-delà des lignes c' et d', ces parties marginales étant ensuite repliées sur elles-mêmes et réunies de toute manière appropriée, par exemple au moyen d'une matière plasti- que appropriée, aux parties en dents de scie p, comme montré dans la Fig. 



  8, de sorte que, dans la pratique, l'aspect avant et arrière est le même que celui d'une bande en échelle étroite, établie de la manière classique, et comprenant un ruban avant o', un ruban arrière 02 et des barrettes 03, sauf que, dans la bande à plat, les rubans principaux avant et arrière sont décalés latéralement, comme montré dans la. Figo 90 Dans une méthode de variante visant à obtenir le même effet, des bandes de matière confec- tionnées séparément sont attachées par piquage ou par collage aux parties marginales en dents de scie de la bande en échelle montrée dans les Figs. 



  1 et 2. Cette variante produit exactement la même bande en échelle que 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 celles des Figs. 8 et 9 et est suffisamment compréhensible pour ne pas nécessiter d'autres explications. 



   Dans un autre exemple de l'invention, montré dans la   Fige   10, la bande en échelle présente des parties marginales plus larges que cel- les décrites plus haut, les bords extérieurs p de ces deux parties pré- sentant une forme en dents de scie symétriquement opposées par rapport au bord en dents de scie résultant du déploiement de la bande incisée. La symétrie directe ainsi assurée s'impose davantage au regard que l'asymé- trie résiduelle et le décalage, qui subsistent. 



   Dans une variante de l'exemple des Figs. 5 et 6, les parties marginales q, q' de la bande en échelle, sont., comme montré dans la Fig. 



  11 attachées à une bande r qui a été formée initialement en tant qu'élé- ment indépendant. Cette bande r peut toutefois être prévue sous la forme d'une largeur supplémentaire d'un bord de la bande en échelle, bord pou= vant être replié derrière la partie médiane et auquel les deux parties mar- ginales pourraient être fixées. Une telle bande peut être attachée par col- lage à l'ensemble de la superficie   des   parties marginales en dents de scie, ou le long des bords longitudinaux seulement de ces parties. 



   Comme décrit ci-dessus et comme montré dans les Figso 1 et 2, on formé de préférence de petits trous sur les extrémités de toutes les incisions,trous qui réduisent le risque de déchirement, ces trous pou- vant également être employés, dans le cas où la bande en échelle présente des séries d'incisions inclinées en opposition, pour le passage de lacets ou d'autres dispositifs de fixation, en vue de maintenir les deux parties marginales à l'intervalle latéral relatif requis. 



   REVENDICATIONS.. 



   1. Procédé de fabrication d'une bande en échelle, consistant à inciser une bande ou ruban de matière appropriée, pour former une bande   déployable   les incisions pratiquées consistant en une série d'incisions parallèles, régulièrement espacées et inclinées par rapport à la longueur de la bande ou ruban, de fagon à former, après déploiement, au moins deux rubans principaux, les rubans principaux adjacents étant reliés par une série de barrettes transversales formées par la matière comprise entre deux incisions adjacentes.- 
2.

   Bande en échelle, constituée par une bande ou ruban en une matière appropriée, présentant une série d'incisions parallèles, réguliè- rement espacées et inclinées par rapport à la longueur de la bande et se terminant dans les limites de la largeur de celle-ci, de telle sorte que les parties marginales non incisées de la bande ruban peuvent être dé- placées l'une par rapport à l'autre, pour se situer dans des plans diffé- rents, en vue de former les rubans principaux, les parties situées entre les incisions formant les barrettes transversales, .de la bande en échelle. 



   3. Bande en échelle selon 2, caractérisée en'ce que toutes les incisions présentent une longueur égale. 



   4. Bande en échelle pour jalousies, selon 3, caractérisée par des perforations dans chaque barrette transversale, destinées au passage d'une corde. 



   5. Bande en échelle pour jalousie, selon   4,   caractérisée par des éléments tubulaires ou analogues qui entourent chaque perforation et qui sont appelées à se placer dans les ouvertures prévues dans les plan- chettes de la jalousie. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  IMPROVEMENTS IN THE MANUFACTURING OF 'BANDS' ON "SCALE" FOR JALOUSIES, etc.



   The invention relates to the manufacture of "ladder" bands, a term by which is meant here the bands formed by at least two main bands connected by a series of transverse bars, this band being generally established by weaving, the ends of the bars transverse bands being joined to the main ribbons by a binding operation, that is to say by forming the pitch with the warp threads of the main band and by weaving with at least two shuttles for making the main tapes.



   Ladder bands are mainly used for the construction of louvers, the boards of which are arranged between the main bands and are supported at intervals and parallel to each other on the transversal bars o Ladder bands are also used as a garnish in protective helmets, the transverse bars being arranged and proportioned so as to retain elastic filling pieces of cork or sponge rubber or other material capable of absorbing shocks.



   Initially, the ladder bands were established from narrow pieces of fabric by assembling the essential elements of the band, the different bars being attached by their ends to the main tapes by stitching; for many years now, such bands have been established, using multiple shuttle looms, in a single weaving operation.



     As a result of recent advances in the art of plastics and adhesives, it has been proposed to produce the ladder tapes in practice as an assembly of elements and using adhesives effective for securing the ends. from barrettes to

 <Desc / Clms Page number 2>

 main ribbons and by making use of materials other than woven, for example plastic ribbons, reinforced to prevent elongation and used to make the ribbons and / or bars.



   The object of the invention is to establish an improved manufacturing process for ladder strips, without it being necessary to attach the ends of the strips by a binding or stitching operation, or by the use of adhesives.



   The invention also aims to ensure a symmetrical appearance of the strip on the front and rear sides of the louver.



   The invention comprises the method of manufacturing a ladder band, consisting of incising a band or ribbon of material, to form a deployable band, the incisions made consisting of a series of parallel, regularly spaced incisions. and inclined with respect to the longitudinal direction of the strip or ribbon, so as to form, after deployment, at least two main tapes, the adjacent main tapes being connected by a series of transverse bars formed by the material between two adjacent incisions.



   In the accompanying drawings
Fig. 1 is a plan of a short flattened section of a ladder strip established according to an example of the invention;
Fig. 2 is a perspective view showing the ladder strip of FIG. 1 in the "deployed" state;
Figs. 3 and 4 are respectively a plan and a perspective view showing a variant of the ladder strip according to Figs. 1 and 2.



   Figures 5 and 6 are respectively a plan and a perspective view showing another example of a scale tape established according to the invention.



   Figs. 7 to 11 show other variants of the invention.



   In the example of the invention according to Figs. 1 and 2, a strip a of suitable material is incised diagonally about 30 from the longitudinal direction of the tissue by the formation of parallel incisions b each terminating on lines c, d, parallel to the length. tape. A deployable fabric is thus obtained in which - assuming that the fabric has a certain natural stiffness and resistance to elongation - the two marginal portions a1, a2 (see Fig. 2) can be brought into different but parallel planes, these marginal parts being connected by a series of parallel bars or crosspieces a3, the ends of which are determined by the ends of the incisions where an elbow is formed at approximately right angles to the length of the tissue.

   To reduce any risk of tearing, the ends of the incisions b end with small round holes b '. The effective length of the webs is determined by the shortest distance x between opposite ends of adjacent incisions, while the maximum spacing y is determined by the distance between adjacent ends of adjacent incisions. It goes without saying that fabrics which do not fray or which can be imparted resistance to scoring should be used, these fabrics also having to offer effective resistance to elongation both at an angle and at an angle. Lengthwise, for example, a fiber reinforced plastic backing of a felted and non-directional character, or a paper-like backing material impregnated with a suitable plastic substance.

   Alternatively, a woven tape containing nylon or other plastics fibers, capable of being thermally "stopped" at the edges of the incisions, may also be suitable for this purpose.



   In a variant shown in Figs. 3 and 4, pairs of incisions e, e 'of the same obliquity have been formed in the strip f, the ends of the long incisions e ending, here also on the lines

 <Desc / Clms Page number 3>

 g, h, parallel to the length of the strip, while the ends of the short alternating incisions c 'are offset with respect to each other, so as to end on the parallel lines i, transverse to the length of the tape The opposite ends of the alternative incisions e, e 'overlap transversely to the length of the tape, in order to provide the necessary overlap for the boards.

   The double crossbars thus formed can be used in the manner known per se when placing the boards in the incisions e ', which form the divisionso In addition, the usual ropes serving to raise and lower the jealousy can pass through these slots and thus prevent the longitudinal offset of the boards.



   In another variant, also shown in Figs. 1 and 2, and in order to allow the use of the usual blind cords, in the conventional manner, with a view to preventing the longitudinal offset of the boards., it is possible to provide in the crosspieces perforations j intended for the passage of the cord, each perforation being able to be reinforced on its edge, as shown in these Figs, by a ring j ', which can be tubular or have a certain axial height so as to be housed in the opening of the board itself, in in order to facilitate the assembly of the louver and to protect the cord against contact with the relatively sharp edges of the opening made in the board, contact liable to cause abrasion.



   In the examples of the invention described above, there is obviously a certain asymmetry after the deployment of the strip, for example when the boards of a louver are inserted in the incisions, a marginal part of the strip. strip being in this case located behind the other and offset with respect to the latter. The sleepers bend around the edge of the boards along the horizontal lines mentioned in the first example described above, so that the inner edge of each part or strip, front and back of the strip, has a strong edge. jagged me. When assembling a blind having an even number of such ribbons, overall symmetry can be achieved; However, the element of local asymmetry risks being unpleasant in appearance.



   In an example of the strip, Figs. 5 and 6, which offers a symmetrical ap- pearance when looking at the front or back of the louver, the strip k presents two sets of opposed inclined incisions m and n, so that when the planks (not shown) are placed, the middle part of the strip is on one side of the louver and has k 'edges with symmetrically opposed saw teeth, while the two marginal parts are on the other side jealousy and together offer a symmetrical appearance.



   It goes without saying that one can provide other arrangements of incisions in a ribbon with a view to producing a band which can be deployed to form a ladder band, without departing from the nature of the invention. - Vention, this not being limited to the examples described above.



   For example and as shown in Figs. 7,8 and 9, the scale band o is established in the same way as in Fig. 1, but has wider marginal parts beyond the lines c 'and d', these marginal parts then being folded over themselves and joined in any suitable manner, for example by means of a suitable plastic material, to the serrated parts p, as shown in FIG.



  8, so that in practice the front and rear appearance is the same as that of a narrow ladder tape, established in the conventional manner, and comprising a front tape o ', a back tape 02 and bars 03, except that in the flat strip the front and rear main ribbons are laterally offset as shown in. Fig. 90 In an alternate method to achieve the same effect, separately made strips of material are stitched or glued to the sawtooth marginal portions of the ladder strip shown in Figs.



  1 and 2. This variant produces exactly the same ladder band as

 <Desc / Clms Page number 4>

 those of Figs. 8 and 9 and is sufficiently understandable that it does not require further explanation.



   In another example of the invention, shown in Fig. 10, the ladder strip has marginal portions wider than those described above, the outer edges p of these two portions having a sawtooth shape. symmetrically opposed to the sawtooth edge resulting from the deployment of the incised band. The direct symmetry thus ensured is more obvious to the gaze than the residual asymmetry and the shift, which remain.



   In a variant of the example of Figs. 5 and 6, the marginal parts q, q 'of the ladder strip, are., As shown in FIG.



  11 attached to a band r which was initially formed as an independent element. This strip r may, however, be provided in the form of an additional width of an edge of the ladder strip, which edge can be folded back behind the middle part and to which the two marginal parts could be fixed. Such a strip may be bonded to the entire area of the marginal sawtooth portions, or along the longitudinal edges only of these portions.



   As described above and as shown in Figures 1 and 2, preferably small holes are formed on the ends of all the incisions, which holes reduce the risk of tearing, these holes can also be used, in the case of wherein the ladder band has a series of opposing inclined incisions for the passage of laces or other fasteners to keep the two marginal portions at the required relative lateral interval.



   CLAIMS ..



   1. A method of manufacturing a ladder strip, consisting of incising a strip or ribbon of suitable material, to form a deployable strip the incisions made consisting of a series of parallel incisions, regularly spaced and inclined with respect to the length of the strip. the band or ribbon, so as to form, after deployment, at least two main tapes, the adjacent main tapes being connected by a series of transverse bars formed by the material between two adjacent incisions.
2.

   Ladder strip, formed by a strip or ribbon of a suitable material, having a series of parallel incisions, regularly spaced and inclined with respect to the length of the strip and terminating within the limits of the width thereof , so that the non-incised marginal parts of the tape strip can be moved with respect to each other, to lie in different planes, in order to form the main tapes, the parts located between the incisions forming the transverse bars,. of the ladder band.



   3. Ladder band according to 2, characterized in that all the incisions have an equal length.



   4. Ladder strip for blinds, according to 3, characterized by perforations in each transverse bar, intended for the passage of a rope.



   5. Ladder strip for louver, according to 4, characterized by tubular or similar elements which surround each perforation and which are called to be placed in the openings provided in the louvers of the louver.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

6. Bande en échelle selon 2 ou 3, caractérisée en ce que les barrettes transversales sont diviséespar une deuxième série d'incisions, parallèles à la première série d'incisions et situées entre ces dernières. <Desc/Clms Page number 5> 6. Ladder strip according to 2 or 3, characterized in that the transverse bars are divided by a second series of incisions, parallel to the first series of incisions and located between the latter. <Desc / Clms Page number 5> 7. Bande en échelle selon une quelconque des revendications de 2 à 6, caractérisée par une pièce à bords rectilignes en tissu ou analo- gue, qui double au moins un des rubans principaux et qui présente une lar- geur telle qu'elle masque au moins le bord en dents de scie de ces rubans. 7. Ladder strip according to any one of claims 2 to 6, characterized by a piece with rectilinear edges made of fabric or the like, which doubles at least one of the main tapes and which has a width such that it masks at the bottom. minus the jagged edge of these ribbons.
BE505299D BE505299A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE505299A true BE505299A (en)

Family

ID=145881

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE505299D BE505299A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE505299A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2860439A (en) * 1955-08-10 1958-11-18 Arvey Corp Foldable display piece
US3009277A (en) * 1959-02-27 1961-11-21 Scherotto John Scored blank for display or insulation use

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2860439A (en) * 1955-08-10 1958-11-18 Arvey Corp Foldable display piece
US3009277A (en) * 1959-02-27 1961-11-21 Scherotto John Scored blank for display or insulation use

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0235087B1 (en) Reinforcing element intended for impregnation with a resin and the use of such an element
FR2608176A1 (en) TISSUE RIBBON
FR2906977A1 (en) CURVED ZIP CLOSURE
EP1643877B1 (en) Securing device
FR2543003A1 (en) SHOCK ABSORBER FOR FALL PROTECTION SYSTEM FOR USE BY WORKERS
BE1021229B1 (en) STRUCTURE OF ANTI-SLIP CONTACT FIXATION MATERIAL
EP3662186A1 (en) Layer and tube comprising such a layer
BE505299A (en)
FR2809942A1 (en) Upholstery for seat has looped threads to connect seam also forming part of hooked pile fastener to retain cover in place
EP0084747A1 (en) Fastening tape for manufacturing outer garments and underwear
FR2676625A1 (en) SUPPORT IN AT LEAST ONE LAYER FOR BRACELET-WATCH.
FR2522256A1 (en) STRIP MATERIAL HAVING THERMALLY-FORMED HOOK HEADS FOR CLOSURES, AND METHOD OF MANUFACTURE
EP3256626A1 (en) Method for manufacturing a preform made of woven reinforcement fibers having a variable cross-section
FR2491306A1 (en) SLIDING CLOSURE CHAIN AND METHOD OF MANUFACTURING THE SAME
FR2905714A1 (en) ARTICLE, TYPE TENT OR SHELTER, REPLIABLE
BE407244A (en)
FR2486469A1 (en) Tarpaulin or cover sheet of laminated film - has reinforcing strip embedding cord preventing lashing ropes tearing eyelets
EP4197385A1 (en) Footwear item
BE395637A (en)
BE429775A (en)
BE368198A (en)
WO2019166744A1 (en) Support device, in particular a mattress-type support device
BE535478A (en)
WO2003105298A1 (en) Method for making a partitioned textile cladding and resulting partitioned textile cladding
BE358328A (en)