BE501063A - - Google Patents

Info

Publication number
BE501063A
BE501063A BE501063DA BE501063A BE 501063 A BE501063 A BE 501063A BE 501063D A BE501063D A BE 501063DA BE 501063 A BE501063 A BE 501063A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
conveyor
layer
trailer
loading
tape
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE501063A publication Critical patent/BE501063A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F26DRYING
    • F26BDRYING SOLID MATERIALS OR OBJECTS BY REMOVING LIQUID THEREFROM
    • F26B17/00Machines or apparatus for drying materials in loose, plastic, or fluidised form, e.g. granules, staple fibres, with progressive movement
    • F26B17/02Machines or apparatus for drying materials in loose, plastic, or fluidised form, e.g. granules, staple fibres, with progressive movement with movement performed by belts carrying the materials; with movement performed by belts or elements attached to endless belts or chains propelling the materials over stationary surfaces
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F26DRYING
    • F26BDRYING SOLID MATERIALS OR OBJECTS BY REMOVING LIQUID THEREFROM
    • F26B25/00Details of general application not covered by group F26B21/00 or F26B23/00
    • F26B25/001Handling, e.g. loading or unloading arrangements
    • F26B25/002Handling, e.g. loading or unloading arrangements for bulk goods

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Drying Of Solid Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS RELATIFS AU SECHAGE   D'UNE   MATIERE TELLE QUE L'HERBE 
La présente invention a trait à une méthode et à un appareil de séchage   d-une   matière telle que l'herbe. 



   En général, les matières pareilles à l'herbe sont séchées en amenant ces matières en contact étroit et intime avec un courant d'air chauffé. 



   Dans les appareils de séchage dans lesquels le courant d'air chauf- fé a une grande vitesse, la matière est tout d'abord acheminée   à   travers la chambre de séchage ou dans la chemise de séchage par le courant   d'air   chaud lui-même et la matière se déplace à travers l'appareil à des vitesses du même ordre de grandeur que celle du courant d'air chaud. Pour maintenir les dimensions de l'appareil dans les limites commercialement   économiques,   la matière doit donc être séchée très rapidement. De plusdu fait que de telles machines sont du type à écoulements parallèles, elles ont un bas rendement thermique intrinsèque, à moins que le courant   d'air   n'ait initialement une température très élevée. 



   Pour ces raisonsde telles machines fonctionnent avec des tempé- ratures   d'air   entrant dépassant   400 F   et allant jusqu'à 1.200 F Toutefois on a constaté que, pour l'herbe destinée à servir de fourrage par exemple cela entraîne la transformation   d'un   pourcentage élevé des protéines diges- tibles   originairement   présentes dans la matière en une forme indigeste conte- nue dans   1-'herbe   séchée qui, constitue le produit final. 



   Pour cette raison, il est préférable de souffler l'air chaud à une température qui ne dépasse pas de beaucoup 300 F à travers une couche de la matière acheminée à travers une chambre de séchage ou dans' une chemise 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de séchage par un moyen autre que le courant d'air chaud. Dans des appa- reils de séchage existants, cette couche est complètement ou partiellement non-enfermée et le rendement de l'appareil est limité par le fait que la vitesse du courant d'air chaud doit être inférieure à   celle   qui causerait un entraînement de particules de la matière disposée en couche ou bien qui formerait des trous dans la couchecette vitesse étant appelée ci-après la vitesse critiques 
Un objet de la présente invention est   décarter   ces désavanta- ges. 



   Tout d'abord, l'inventoin présente une méthode de séchage d'une matière telle que l'herbe selon laquelle on souffle de le air chaud à une température inférieure à   400 F   et ne dépassant de préférence pas 300 F, à une vitesse supérieure à la vitesse critique susmentionnée, à travers une couche légère, perméable à   1-'air.,     dune   densité et   d'une   répartition sen- siblement uniformes de la matière retenue sur des faces opposées par des organes percés pendant que la couche est acheminée à travers une chambre de séchage ou dans une chemise de séchage. 



   De préférence., une partie de Pair qui a passé à travers le lit le plus éloigné du point d'entrée de la matière dans la chemise de séchage est remise en circuit. 



   Un appareil convenant à la mise en oeuvre de la méthode exposée ci-dessus est caractérisé principalement par lesdits organes percés., opposés, destinés à retenir une couche, dont   1-'un   peut consister en un transporteur sans fine perforé., accompagné ou non d'une   armature   de support de tôle perfo- rée, et dont   l'antre   consiste soit en un transporteur sans fin, perforé., soit en une armature fixe de tôle perforée (ou son équivalent, tel qu'un treillis de fils   métalliques).,   soit une combinaison des deux, les deux organes étant espacés entre eux de l'épaisseur nécessaire de la couche de la matière sou- mise au traitement de séchage.

   Dans le cas où l'un des organes est tout à fait   fixe.,   l'autre organe, le transporteur, peut être pourvu de dents ou fourchons saillants destinés à déplacer la matière disposée en couche le long du parcours fermé constitué par lesdits organeso 
Afin que la matière puisse entrer et sortir de l'appareil à la   marne   -extrémité de la chemise de séchage, il peut y avoir trois organes des- tinés à retenir une   couche,   situés   1-'un   au-dessus de   l'autre,:

      1?organe   cen- tral comprenant un transporteur mobile, et le dispositif étant tel que la matière passe d'abord en une couche retenue entre le brin   supérieur   de   l'or-   gane central et l'organe supérieur et ensuitedans le sens opposée en une couche retenue entre le brin inférieur de   l'organe   central et l'organe infé- rieur. Lorsque   l'organe   central, qui est un transporteur, est pourvu de fourchons, les organes   supérieur   et inférieur- peuvent être tous deux entiè- rement fixes. 



   Une caractéristique de l'appareil selon 1-'invention consiste en le fait qu'il est prévu des dispositifs mécaniques destinés à faire passer la matière sur l'aire du transporteur et hors de celle-ci d'une manière ré-   gulière,   ouverte ou perméable à l'air. Chacun desdits dispositifs consiste ou peut consister en ce   quon   appelle une   "brouteuse"   rotativeou tourni- quet mécanique., présentant une série de dents ou fourchons agencés de maniè- re à accrocher des brins de la matière et à les déplacer comme requis et en un mécanisme qui amène le   tourniquet à   tourner   à   la vitesse nécessaire par rappport au transporteur. 



   Une autre caractéristique de l'appareil selon l'invention consiste en ce qu'il est prévu un dispositif de chargement perfectionné pour emploi en combinaison avec un tourniquet, comme indiqué plus haut., destiné à charger la matière humide sur le transporteur du séchoir. Ledit dispositif peut com- prendre un transporteur sans fin., de chargement,, sur lequel une couche de ma- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tière dune épaisseur beaucoup plus grande que celle de la couche à déposer sur le transporteur du séchoir se trouve acheminée jusqu'au tourniquet de char-   gement,   et   'on   mécanisme destiné à actionner le transporteur de chargement, le transporteur du séchoir et le tourniquet de chargement   à   des vitesses coor- données afin d'obtenir le résultat nécessaire. 



   Une autre caractéristique de l'invention consiste en une remorque ramasseuse mécanique perfectionnée pour la matière humide (par exemple2 l'her- be hachée) comprenant une   remarque   pouvant être accrochée à un tracteur et pourvue de transporteurs sans fin destinés à être commandés, par exemple, à partir de l'arbre de prise de force motrice du tracteur,et en combinaison avec la remorque, un ramasseur élévateur. 



   De préférence., la remorque est pourvue   d'un   transporteur sans fin inférieur disposé de manière que 1-'on puisse faire reculer la remorque de fa- çon à l'aener au-dessus du transporteur de chargement du séchoir, et d'un transporteur sans fin, répartiteur supérieur, muni de fourchonsl'agencement étant tel que la matière humide élevée par le ramasseur élévateur soit déposée sur la partie arrière du transporteur répartiteur supérieur, d'où elle est répartie sur le transporteur inférieur de la remorque en une couche égale de l'épaisseur nécessaire, dépendant de la distance entre les transporteurs supé- rieur et inférieur de la remorque.

   Pendant l'opération de ramassage, une porte arrière, articulée sur la remorque.., est placée sensiblement verticale- ment afin de retenir à l'intérieur de la remorque la matière déposée., le transporteur inférieur étant immobile. Lorsque la matière ramassée doit être chargée sur le transporteur de chargement du séchoir, on fait reculer la remor- que de manière   à   la superposer à ce transporteur, on lève la porte pivotante et le transporteur inférieur de la remorque est actionné pour faire passer la couche de matière qui se trouve la-dessus sur le transporteur de chargement tandis qu'on fait avancer la remorque à une vitesse appropriée. 



   Dans certains case la remorque elle-même est munie dun tourniquet mécanique coma décrit ci-dessus, de manière qu'elle puisse être employée com- me appareil d'épandage d'engrais lorsque on ne   Inutilisé   pas au chargement du séchoir. 



   Du fait que, pour le séchoir selon   l'invention,   il est très impor- tant que les vitesses soient convenablement coordonnées, la demanderesse a conçu une nouvelle transmission à vitesse variable., constituant une autre caractéristique de l'invention, Celle-ci comprend notamment; une transmission à ruban à friction coopérant avec un tambour situé sur   l'arbre   à mener, un dispositif à excentrique destiné à appliquer et à relâcher périodiquement le ruban afin de provoquer une rotation   intermittente,   pas à pas, du tambour et de   l'arbre,   et un dispositif destiné à faire varier de manière infinie le taux de cette rotation intermittente.

   De préférence les extrémités du ruban sont reliées à des points différents   d'un   levier libre.. lequel est agèn- cé de manière à être alternativement tiré et poussé par un mécanisme à   excen-   trique, le ruban étant automatiquement appliqué au commencement de   chaque     fraction   et automatiquement relâché au commencement de chaque poussée ou vice- versa, selon le réglage de l'edcentrique, Afin de réduire la course effec- tive de   l'excentrique     à   un taux variable dans une large mesure, un   linguet.,   réglable à la mainest prévu, dont la position détermine le degréde relâche- ment du ruban et, par conséquent,,

   le jeu à rattraper   à   chaque course active constante de l'excentrique avant que le ruban ne soit appliqué sur le tambour. 



   A titre d'exemple quelques modes de réalisation de l'invention sont illustrés schématiquement par les dessins annexés, auxquels référence sera faite ci-après. 



   La figure 1 est une vue en coupe par un plan vertical   d'une   forme de 1-'appareil de séchage selon l'invention. 



   La figure 2 représente en   coupe.,   suivant la ligne 11-11 de la figure 1, un dispositif de déchargement de la matière séchée. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La figure 3 montre un agencement du dispositif de déchargement, constituant une variante. 



   La figure 4 est une vue semblable à celle de la figure 1, d'une autre forme de l'appareil de séchage. 



   La figure 5 est une vue de côté de la remorque ramasseuse méca- nique destinée à la matière humide à acheminer vers l'appareil de séchage. 



   La figure 6 est une vue semblable à celle de la figure 5, mon- trant la remorque au cours du déchargement de la matière humide acheminée vers l'appareil de séchage. 



   La figure 7 montre, également en vue de côté, une forme de remor- que constituant une variante. 



   Les figures 8, 9 et 10 sont des vues de côté, en trois positions de fonctionnement différentes, d'une forme de la transmission à vitesse va- riable susmentionnée, convenant à l'appareil de séchage. 



   Dans l'appareil de séchage illustré par la figure 1, la chemise de séchage est munie de deux transporteurs sans fin perforés 2 et 3, situés l'un au-dessus de l'autre et menés de manière que leurs brins supérieurs se déplacent dans des sens opposés. Au-dessus du transporteur supérieur 2 se trouve une armature de tôle perforée 4 donnant lieu au parcours fermé des- tiné à la   matière à   sécher,lequel parcours se prolonge, dans le sens opposé, entre le brin supérieur du transporteur inférieur 3 et le brin inférieur du transporteur supérieur 2. A l'extrémité d'entrée lA de la chemise de sécha- ge se trouve un tourniquet de chargement 5. Un tourniquet de déchargement 6 est également prévu à cette extrémité et est destiné à la matière qui quit- te le transporteur inférieur 3.

   En outre, un tourniquet   7   est également pré- vu pour faire passer la matière de l'extrémité arrière du transporteur supé- rieur 2 au transporteur inférieur 3 qui se déplace en sens opposé. Le trans- porteur supérieur 2 est muni de fourchons 2A. 



   L'entrée et la sortie de la matière se font à la même extrémité 1A de la chemise de séchage, et la cheminée 8, destinée à l'évacuation de l'air chargé d'humidité, se trouve aussi à cette même extrémité. A l'autre extrémité 1B,la chemise 1 comprend un ventilateur 9 agencé de manière à introduire de l'air,chauffé, par exemple, au moyen d'un brûleur à mazout, le ventilateur soufflant l'air chauffé le long du fond de la chemise, sous le transporteur inférieur perforé   3,   d'ou il monte à travers les deux transpor- teurs perforés 2 et 3, la matière étant acheminée par ceux-ci, et à travers l'armature supérieure de tôle perforée   4.   Une partie de l'air chargé d'hu- midité est évacuée de l'espace situé au-dessus de cette armature de tôle par la cheminée 8, et le reste revient au ventilateur 9. 



   A l'extérieur de la chemise de séchage 1, à l'extrémité d'entrée 1A se trouve le transporteur de chargement 10 qui travaille en conjonction avec le tourniquet de chargement 5. 



   Le tourniquet de déchargement 6 fait passer la matière séchée sur un transporteur transversal 11 (fig. 2) qui l'évacue hors du séchoir. 



   ' En pratique, la température de l'air chaud passant le long du fond de la chemise de séchage est égale à 300 F environ et la pression at- teint un pouce au manomètre à eau; sa vitesse frontale moyenne de passage à travers la matière atteint 5 pieds par seconde. L'épaisseur de la matière sur les transporteurs 2 et 3 du séchoir est d'environ 6 à 8 pouces, tandis que l'épaisseur sur le transporteur de chargement 10 est environ huit fois supérieure. 



  La vitesse du transporteur de chargement 10 est approximativement égale au huitième de celle des transporteurs 2 et 3 du séchoir. La vitesse du tour- niquet de chargement 5 (diamètre : 4 pieds 6 pouces) est approximativement 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de 165 t.p.m.; celle du tourniquet 7 de passage entre les transporteurs du séchoir et du tourniquet 6 de déchargement (diamètre de chacun d'eux ; 2 pieds 3 pouces) est approximativement égale à 400   t.p.m.   La longueur de chaque transporteur du séchoir est de l'ordre de 27 pieds et la vitesse est réglable entre 1 1/2 pied par minute et 7 1/2 pieds par minute pour s'adap- ter à la teneur en humidité de la matière à sécher. 



   Si on le désirele transporteur transversal de déchargement 11 (fig. 2) peut être supprimé et la matière déchargée, transportée pneumati- quement (voir fig. 3) vers un broyeur à marteaux destiné à réduie en farine la matière séchée. Dans une variantel'air peut être introduit dans un broy- eur préliminaire et, de   là,   dans un broyeur. Le ventilateur habituel   12   du broyeur à marteaux souffle la farine dans un cyclone 13 muni d'un tuyau de retour   14   destiné à reconduire l'air séparé au conduit de sortie du sé- choir. 



   Toutefois, une certaine partie de l'air séparé peut être évacuée vers l'atmosphère par   l'intermédiaire   d'un filtre, ce qui peut éviter un excès de condensation dans le circuit. Une autre variante est celle où l'herbe est introduite par un dispositif connu sous le nom de 'Auger Dry Feed" dans l'air qui s'écoule du sommet du cyclone vers le broyeur nu le broyeur préliminaire. 



   L'appareil de séchage de la figure 4 est semblable à celui qui a été décrit avec référence à la figure 1, sauf que le transporteur perforé inférieur .est remplacé par une tôle fixe perforée 3A et que le tourniquet 7 de passage entre les deux transporteurs du séchir est supprimé. 



    @   
Des figures 1 et 4 et de la description détaillée qui s'y rapporte, il apparaît à l'évidence que de l'air chaud,   à   une température inférieure à   400 F,   est soufflée à une vitesse supérieure à la vitesse critique susmention- née, à travers deux couches légères de matière perméables à   l'air,   d'une den- sité et d'une répartition sensiblement uniforme, dont chacune est retenue entre des faces opposées d'organes percés (le transporteur 2 et la tôle   4,   et les transporteurs 2 et 3 dans le cas de la figure 1; le transporteur 2 et la tôle   4,   et le transporteur 2 et la tôle 3A dans le cas de la   fig. 4)   pendant que lesdites couches sont acheminées dans la chemise 1. 



   La matière à sécher est déposée avantageusement sur l'épaisseur nécessaire sur le transporteur de chargement 10 du séchoir au moyen d'une re- morque ramasseuse mécanique telle que celle qu'illustrent les figures 5 et 6. 



  Celle-ci comprend une remorque 15   pouvant   être accrochée à un tracteur 16 et pourvue de transporteurs sans fin 17 et 18 pouvant être commandés à partir du tracteur. A la figure 5, la remorque est montrée en combinaison avec un ramasseur élévateur 19. La matière humide élevée est déposée sur le trans- porteur supérieur   17,. muni   de fourchons, lequel est en mouvement, d'où elle est déposée de manière égale sur le transporteur inférieur 18, immobile, de la remorque, comme il est indiqué par les flèches, la porte arrière 20 de la remorque étant à ce moment verticale. Lorsque la remorque est complète- ment chargée sur l'épaisseur nécessaire, on peut la faire reculer pour la placer (fig. 6) au-dessus du transporteur de chargement 10 du séchoir, la porte 20 étant levée.

   Ensuite, le transporteur inférieur 18 est mis en mar- che pour faire passer sur ledit transporteur de chargement 10, la. matière qu'il porte., tandis que la remorque 15 elle-même est déplacée vers l'avant à une vitesse appropriée. 



   La remorque 15 décrite, pourvue d'un. tourniquet mécanique 21 de la manière montrée figure   7,   peut être employée comme appareil d'épandage d'engrais lorsqu'elle n'est pas utilisée au chargement du séchoir. 



    @   
Pour assurer une coordination convenable des vitesses des parties mobiles du séchoir,il est fait usage d'une transmission à vitesse variable de forme nouvelle montrée par les figures 8 à 10. Celle-ci comprend; une transmission à ruban à friction 30 coopérant avec un tambour 31 situé sur 1' 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 arbre 32 à entraîner, que ce soit un arbre de transporteur ou un autre arbre,un excentrique 33 situé sur l'arbre de commande 34 et destiné à relâcher et à appliquer périodiquement le ruban de manière à provoquer une rotation intermittente, pas à pas, du tambour 31 et de l'arbre 32, et un dis- .positif destiné à faire varier, dans une large mesure, le taux de la rotation intermittente.

   Les extrémités du ruban 30 sont reliées à des points diffé- rents 35 et 36 d'un levier libre   37,   lequel est agencé de manière à être alternativement tiré et poussé par l'excentrique par l'intermédiaire d'un bras 38. 



   Afin de réduire la course efficace de   l'excentrique   33 à un taux variable dans une-large mesure, un linguet 40, réglable à la main, est prévu dont la position détermine le degré de relâchement du ruban et, par conséquent; le jeu   à   rattraper à chaque course constante active de   l'excentrique   avant que le ruban ne soit appliqué sur le tambour. 



   REVENDICATIONS 
1. Une méthode de séchage'd'une matière telle que l'herbe, selon laquelle de l'air chaud est soufflé, à une température inférieure à   400 F   et ne dépassant de préférence pas   300 F,   à une vitesse supérieure à la vitesse critique ici définie, à travers une couche légère,perméable à l'air, d'une densité et d'une répartition sensiblement uniformes de la matière retenue sur des faces opposées par des organes percés, pendant que la couche est acheminée à travers une chambre de séchage ou dans une chemise de séchage..



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS RELATED TO THE DRYING OF A MATERIAL SUCH AS GRASS
The present invention relates to a method and apparatus for drying a material such as grass.



   In general, grass-like materials are dried by bringing these materials into close and intimate contact with a stream of heated air.



   In drying apparatus in which the heated air stream has a high speed, the material is first conveyed through the drying chamber or into the drying jacket by the hot air stream itself. and matter moves through the apparatus at speeds of the same order of magnitude as that of the hot air stream. To keep the dimensions of the apparatus within commercially economic limits, the material must therefore be dried very quickly. In addition, because such machines are of the parallel flow type, they have a low inherent thermal efficiency, unless the air flow initially has a very high temperature.



   For these reasons, such machines operate with incoming air temperatures exceeding 400 F and going up to 1,200 F However, it has been found that, for grass intended to serve as fodder, for example, this results in the transformation of a percentage High digestible protein originally present in the material to an indigestible form contained in the dried herb which constitutes the final product.



   For this reason, it is preferable to blow hot air at a temperature which does not greatly exceed 300 F through a layer of the material passed through a drying chamber or into a jacket.

 <Desc / Clms Page number 2>

 drying by means other than the current of hot air. In existing drying apparatuses this layer is completely or partially non-enclosed and the performance of the apparatus is limited by the fact that the speed of the hot air stream must be lower than that which would cause entrainment of particles. material arranged in a layer or which would form holes in the bed, this speed being called hereinafter the critical speed
An object of the present invention is to eliminate these disadvantages.



   First of all, the inventoin presents a method of drying a material such as grass according to which hot air is blown at a temperature below 400 F and preferably not exceeding 300 F, at a higher speed. at the aforementioned critical speed, through a lightweight, air-permeable layer of substantially uniform density and distribution of the material retained on opposite faces by pierced members as the layer is fed through. through a drying chamber or in a drying jacket.



   Preferably, a portion of the air which has passed through the bed furthest from the point of entry of the material into the drying jacket is reconnected.



   An apparatus suitable for carrying out the method described above is characterized mainly by said pierced members., Opposite, intended to retain a layer, one of which may consist of a conveyor without fine perforated., Accompanied or not. of a perforated sheet support frame, and the cavity of which consists either of an endless, perforated conveyor, or of a fixed frame of perforated sheet (or its equivalent, such as a wire mesh) ., or a combination of the two, the two members being spaced apart by the necessary thickness of the layer of material subjected to the drying treatment.

   In the case where one of the members is completely fixed., The other member, the transporter, can be provided with projecting teeth or prongs intended to move the material arranged in a layer along the closed path formed by said organs.
In order that the material can enter and exit the apparatus at the end of the drying jacket, there may be three members for retaining a layer, located 1-'one above the other, :

      The central member comprising a movable conveyor, and the device being such that the material passes first through a layer retained between the upper strand of the central member and the upper member and then in the opposite direction in one direction. layer retained between the lower strand of the central organ and the lower organ. When the central member, which is a conveyor, is provided with prongs, the upper and lower members can both be completely fixed.



   A feature of the apparatus according to the invention is that mechanical devices are provided for passing the material over and out of the conveyor area in a regular, open manner. or breathable. Each of said devices consists or may consist of a so-called rotary "grazer" or mechanical spinner, having a series of prongs or prongs arranged to hook strands of the material and move them as required and in a row. mechanism which causes the turnstile to turn at the necessary speed relative to the conveyor.



   Another feature of the apparatus according to the invention is that an improved loading device is provided for use in combination with a turnstile, as indicated above, for loading wet material onto the dryer conveyor. Said device may comprise an endless loading conveyor, on which a layer of ma-

 <Desc / Clms Page number 3>

 A material of a thickness much greater than that of the layer to be deposited on the dryer conveyor is conveyed to the loading turnstile, and a mechanism for actuating the loading conveyor, the dryer conveyor and the loading turnstile. loading at coordinated speeds in order to obtain the required result.



   Another feature of the invention is an improved mechanical pick-up trailer for wet material (eg 2 chopped grass) comprising a note which can be hooked onto a tractor and provided with endless conveyors to be controlled eg. , from the tractor power take-off shaft, and in combination with the trailer, an elevator pickup.



   Preferably, the trailer is provided with a lower endless conveyor arranged so that the trailer can be backed up so as to lift it above the drier loading conveyor, and a drier. endless conveyor, upper distributor, provided with forks the arrangement being such that the wet material lifted by the lift pickup is deposited on the rear part of the upper distributor conveyor, from where it is distributed on the lower conveyor of the trailer in one layer equal to the required thickness, depending on the distance between the upper and lower carriers of the trailer.

   During the pick-up operation, a rear door, articulated on the trailer .., is placed substantially vertically in order to retain the deposited material inside the trailer, the lower conveyor being stationary. When the collected material is to be loaded onto the dryer loading conveyor, the trailer is backed up so that it is superimposed on this conveyor, the pivoting door is raised and the lower trailer conveyor is actuated to pass the layer. of material lying above it on the loading conveyor while the trailer is being moved forward at an appropriate speed.



   In some cases the trailer itself is provided with a mechanical coma turnstile described above, so that it can be used as a fertilizer spreader when not in use while loading the dryer.



   Because, for the dryer according to the invention, it is very important that the speeds be suitably coordinated, the Applicant has designed a new variable speed transmission, constituting another characteristic of the invention, This comprises especially; a friction tape transmission cooperating with a drum located on the shaft to be driven, an eccentric device intended to apply and periodically release the tape in order to cause intermittent rotation, step by step, of the drum and of the shaft, and a device for infinitely varying the rate of this intermittent rotation.

   Preferably the ends of the tape are connected to different points of a free lever .. which is arranged so as to be alternately pulled and pushed by an eccentric mechanism, the tape being automatically applied at the beginning of each fraction. and automatically released at the start of each push or vice versa, depending on the setting of the eccentric, In order to reduce the effective stroke of the eccentric to a variable rate to a large extent, a pawl, adjustable by hand is expected, the position of which determines the degree of slackening of the ribbon and, therefore,

   the play to be made up with each constant active stroke of the eccentric before the tape is applied to the drum.



   By way of example, some embodiments of the invention are schematically illustrated by the accompanying drawings, to which reference will be made below.



   Figure 1 is a sectional view through a vertical plane of one form of the drying apparatus according to the invention.



   Figure 2 shows in section, along the line 11-11 of Figure 1, a device for discharging the dried material.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   FIG. 3 shows an arrangement of the unloading device, constituting a variant.



   Figure 4 is a view similar to that of Figure 1, of another form of the drying apparatus.



   Figure 5 is a side view of the mechanical pick-up trailer for the wet material to be conveyed to the dryer.



   Figure 6 is a view similar to that of Figure 5, showing the trailer during unloading of the wet material supplied to the dryer.



   FIG. 7 shows, also in side view, a form of trailer constituting an alternative.



   Figures 8, 9 and 10 are side views, in three different operating positions, of one form of the above-mentioned variable speed transmission suitable for the drying apparatus.



   In the drying apparatus shown in Figure 1, the drying jacket is provided with two perforated endless conveyors 2 and 3, located one above the other and led so that their upper strands move in opposite senses. Above the upper conveyor 2 is a perforated sheet metal frame 4 giving rise to the closed path intended for the material to be dried, which path is extended, in the opposite direction, between the upper strand of the lower conveyor 3 and the strand lower of the upper conveyor 2. At the inlet end 1A of the drying jacket there is a loading turnstile 5. An unloading turnstile 6 is also provided at this end and is intended for the material leaving. the lower conveyor 3.

   Further, a turnstile 7 is also provided for passing the material from the rear end of the upper conveyor 2 to the lower conveyor 3 which moves in the opposite direction. The upper conveyor 2 is provided with prongs 2A.



   The entry and exit of the material are made at the same end 1A of the drying jacket, and the chimney 8, intended for the discharge of the air laden with humidity, is also located at this same end. At the other end 1B, the jacket 1 comprises a fan 9 arranged so as to introduce air, heated, for example, by means of an oil burner, the fan blowing the heated air along the bottom of the tank. the liner, under the lower perforated conveyor 3, from where it rises through the two perforated conveyors 2 and 3, the material being conveyed by them, and through the upper frame of perforated sheet 4. A part moisture-laden air is evacuated from the space above this sheet metal reinforcement through the chimney 8, and the remainder returns to the fan 9.



   On the outside of the drying jacket 1, at the inlet end 1A is the loading conveyor 10 which works in conjunction with the loading turnstile 5.



   The unloading turnstile 6 passes the dried material over a transverse conveyor 11 (Fig. 2) which evacuates it from the dryer.



   In practice, the temperature of the hot air passing along the bottom of the drying jacket is about 300 F and the pressure reaches one inch at the water gauge; its average frontal speed of passage through matter reaches 5 feet per second. The thickness of the material on the dryer conveyors 2 and 3 is about 6 to 8 inches, while the thickness on the loading conveyor 10 is about eight times greater.



  The speed of the loading conveyor 10 is approximately equal to one-eighth that of the conveyors 2 and 3 of the dryer. The speed of the loading turntable 5 (diameter: 4 feet 6 inches) is approximately

 <Desc / Clms Page number 5>

 of 165 t.p.m .; that of the turnstile 7 passing between the conveyors of the dryer and the unloading turnstile 6 (diameter of each of them; 2 feet 3 inches) is approximately equal to 400 r.p.m. The length of each dryer conveyor is in the order of 27 feet and the speed is adjustable between 1 1/2 feet per minute and 7 1/2 feet per minute to suit the moisture content of the material. to dry.



   If desired, the unloading transverse conveyor 11 (fig. 2) can be omitted and the unloaded material conveyed pneumatically (see fig. 3) to a hammer mill for comminuting the dried material. In one variant, air can be introduced into a preliminary mill and, from there, into a mill. The usual hammer mill fan 12 blows the flour into a cyclone 13 provided with a return pipe 14 intended to return the separated air to the outlet duct of the dryer.



   However, some of the separated air can be exhausted to the atmosphere through a filter, which can prevent excess condensation in the circuit. Another variant is where the grass is introduced by a device known as the 'Auger Dry Feed' into the air which flows from the top of the cyclone to the grinder or the preliminary grinder.



   The drying apparatus of FIG. 4 is similar to that which has been described with reference to FIG. 1, except that the lower perforated conveyor is replaced by a fixed perforated sheet 3A and that the turnstile 7 for passage between the two conveyors dryer is removed.



    @
From figures 1 and 4 and from the detailed description relating thereto, it is evident that hot air, at a temperature below 400 F, is blown at a speed greater than the above-mentioned critical speed. , through two light layers of material permeable to air, of a substantially uniform density and distribution, each of which is retained between opposite faces of pierced members (the conveyor 2 and the sheet 4, and the conveyors 2 and 3 in the case of figure 1, the conveyor 2 and the sheet 4, and the conveyor 2 and the sheet 3A in the case of fig. 4) while said layers are fed into the liner 1.



   The material to be dried is advantageously deposited to the necessary thickness on the loading conveyor 10 of the dryer by means of a mechanical collecting trailer such as that illustrated in FIGS. 5 and 6.



  This comprises a trailer 15 which can be attached to a tractor 16 and provided with endless conveyors 17 and 18 which can be controlled from the tractor. In Figure 5 the trailer is shown in combination with an elevating pickup 19. The high wet material is deposited on the upper conveyor 17 ,. provided with forks, which is in motion, from which it is deposited equally on the lower conveyor 18, stationary, of the trailer, as indicated by the arrows, the rear door 20 of the trailer being at this moment vertical . When the trailer is fully loaded to the required thickness, it can be retracted into position (Fig. 6) above the loader carrier 10 of the dryer with the door 20 raised.

   Next, the lower conveyor 18 is started to pass over said loading conveyor 10, 1a. material which it carries, while the trailer itself is moved forward at an appropriate speed.



   The trailer 15 described, provided with a. Mechanical turnstile 21, as shown in Fig. 7, can be used as a fertilizer spreading apparatus when not in use when loading the dryer.



    @
In order to ensure proper coordination of the speeds of the moving parts of the dryer, use is made of a variable speed transmission of new form shown in FIGS. 8 to 10. This comprises; a friction tape transmission 30 cooperating with a drum 31 located on 1 '

 <Desc / Clms Page number 6>

 shaft 32 to be driven, be it a conveyor shaft or another shaft, an eccentric 33 located on the drive shaft 34 and intended to release and periodically apply the tape so as to cause an intermittent rotation, step by step, drum 31 and shaft 32, and a device for varying, to a large extent, the rate of the intermittent rotation.

   The ends of the tape 30 are connected to different points 35 and 36 of a free lever 37, which is arranged so as to be alternately pulled and pushed by the eccentric by means of an arm 38.



   In order to reduce the effective stroke of eccentric 33 at a variable rate to a large extent, a manually adjustable pawl 40 is provided, the position of which determines the degree of slackening of the ribbon and hence; the play to be taken up with each active constant stroke of the eccentric before the tape is applied to the drum.



   CLAIMS
1. A method of drying a material such as grass, in which hot air is blown, at a temperature below 400 F and preferably not exceeding 300 F, at a speed greater than the speed critical here defined, through a light, breathable layer of substantially uniform density and distribution of material retained on opposite faces by pierced members, while the layer is conveyed through a chamber dryer or in a drying jacket.


    

Claims (1)

2. Une méthode de séchage d'une matière .telle que l'herbe, selon la revendication 1, suivant laquelle une partie de l'air qui a passé à travers le lit le plus éloigné du point d'entrée de la matière dans la chemise de sé- chage est remise en circuit. 2. A method of drying a material such as grass, according to claim 1, wherein a portion of the air which has passed through the bed furthest from the point of entry of the material into the bed. dryer jacket is switched on again. 3. Appareil pour la mise en oeuvre de la méthode selon la reven- dication 1 ou 2, caractérisé par lesdits organes percés, opposés, destinés à retenir une couche, dont l'un peut consister en un transporteur sans fin, per- foré, accompagné ou non d'une armature de support de tôle perforée, et dont l'autre consiste soit en un transporteur sans fin, perforé, soit en une ar- mature fixe de tôle perforée (ou son équivalent, tel qu'un treillis de fils métalliques), soit une combinaison des deux, les deux organes étant espacés entre eux de l'épaisseur nécessaire de la couche de la matière soumise au traitement de séchage. 3. Apparatus for carrying out the method according to claim 1 or 2, characterized by said pierced, opposing members intended to retain a layer, one of which may consist of an endless, perforated conveyor, whether or not accompanied by a perforated sheet support frame, and the other of which consists either of an endless, perforated conveyor or a fixed frame of perforated sheet (or its equivalent, such as a wire mesh metal), or a combination of the two, the two members being spaced apart by the necessary thickness of the layer of the material subjected to the drying treatment. 4. Appareil selon la revendication 3, dans lequel l'un des orga- nes, est fixe et l'autre est un organe transporteur pourvu de dents ou four- chons destinés à déplacer la matière disposée en couche le long du parcours fermé constitué par lesdits organes. 4. Apparatus according to claim 3, wherein one of the members is fixed and the other is a conveyor member provided with teeth or forks intended to move the material arranged in a layer along the closed path constituted by. said organs. 5. Appareil selon la revendication 3, comprenant trois organes des- tinés à retenir une couche, situés l'un au-dessus de l'autre, l'organe central comprenant un transporteur mobile, et le dispositif étant tel que la matière passe d'abord en une couche retenue entre le brin supérieur de l'organe cen- tral et l'organe supérieur et ensuite,dans le sens opposé, en une couche enfermée entre le brin inférieur del organe central et l'organe inférieur. 5. Apparatus according to claim 3, comprising three members intended to retain a layer, located one above the other, the central member comprising a movable conveyor, and the device being such that the material passes through it. First in a layer retained between the upper strand of the central organ and the upper organ and then, in the opposite direction, in a layer enclosed between the lower strand of the central organ and the lower organ. 6. Appareil selon la revendication 5, dans lequel l'organe cen- tral est un transporteur perforé muni de fourchons et dans lequel les orga- nes supérieur et inférieur sont tous deux fixes. 6. Apparatus according to claim 5, wherein the central member is a perforated conveyor provided with prongs and wherein the upper and lower members are both fixed. 7. Appareil selon l'une quelconque des revendications 3 à 6, com- prenant des dispositifs mécaniques destinés à faire passer la matière sur l'ai- re du transporteur et hors de celle-ci d'une manière régulière, ouverte ou per- méable à l'air. 7. Apparatus according to any one of claims 3 to 6, comprising mechanical devices for passing the material over the conveyor belt and out of it in a regular, open or permanent manner. mable in the air. 8. Appareil selon la revendication 7, dans lequel chacun desdits <Desc/Clms Page number 7> dispositifs mécaniques consiste en un tourniquet mécanique présentant une sé- rie de dents ou fourchons agencés de manière à accrocher des brins de la matiè - re et à les déplacer comme requis, et en un mécanisme qui amène le tourniquet à tourner à la vitesse nécessaire par rapport au transporteur. 8. Apparatus according to claim 7, wherein each of said <Desc / Clms Page number 7> mechanical devices consist of a mechanical turnstile having a series of tines or prongs arranged to hook strands of the material and move them as required, and of a mechanism which causes the turnstile to rotate at the speed required by the material. report to the carrier. 9. Appareil selon la revendication 8, comprenant un dispositif de chargement destiné à faire passer mécaniquement la matière humide sur le transporteur du séchoir. 9. Apparatus according to claim 8, comprising a loading device for mechanically passing the wet material over the conveyor of the dryer. 10. Dispositif selon la revendication 9, comprenant un transpor- teur de chargement sur lequel une couche de matière d'une épaisseur beaucoup plus grande que celle de la couche à déposer sur le transporteur du séchoir est acheminée vers le tourniquet de chargement, et un mécanisme destiné à actionner le transporteur de chargement, le transporteur du séchoir et le- tourniquet de chargement à des vitesses coordonnées-afin d'obtenir le résultat nécessaire. 10. Device according to claim 9, comprising a loading conveyor on which a layer of material of a much greater thickness than that of the layer to be deposited on the conveyor of the dryer is conveyed to the loading turnstile, and a mechanism intended to operate the loading conveyor, the dryer conveyor and the - loading turnstile at coordinated speeds - in order to obtain the necessary result. 11. Une remorque ramasseuse pour une matière telle que l'herbe hachée, comprenant une remorque pouvant être accrochée à un tracteur et pour- vue de transporteurs sans fin-destinés à être commandés, par exemple, à par- tir de 1-'arbre de prise de force motrice du tracteur. 11. A collecting trailer for material such as chopped grass, comprising a trailer which can be hooked onto a tractor and provided with endless conveyors - to be controlled, for example, from the shaft. tractor power take-off. 12. Une remorque ramasseuse selon la revendication 11, pourvue d'un transporteur saris fin inférieur disposé de manière que l'on puisse fai- re reculer la remorque de façon à l'amener au-dessus du-transporteur de char-. gement du séchoir, et d'un transporteur sans fin répartiteur supérieur, muni de fourchons,l'agencement étant tel que la.matière élevée par,un ramasseur élévateur soit déposée sur la partie arrière du transporteur répartiteur supé- rieur, d'où elle est répartie sur le transporteur inférieur, de la remorque en une couche égale de l'épaisseur nécessaire, dépendant de la distance entre les transporteurs supérieur et inférieur de la remorque. 12. A pick-up trailer according to claim 11, provided with a lower thin conveyor arranged so that the trailer can be retracted so as to bring it above the chariot transporter. drier, and an endless upper distribution conveyor, fitted with forks, the arrangement being such that the material lifted by an elevating pick-up is deposited on the rear part of the upper distribution conveyor, from where it is distributed over the lower carrier, the trailer in an even layer of the thickness needed, depending on the distance between the upper and lower carriers of the trailer. 13. Une transmission à vitesse variable comprenant une transmis- sion à ruban à friction coopérant avec un tambour situé sur l'arbre à mener, un dispositif à excentrique destiné à appliquer et à relâcher périodiquement le ruban afin de provoquer une rotation intermittente, pas à pas, du tambour et de l'arbre, et un dispositif destiné à faire varier dans une large me- sure, le taux de cette rotation intermittente. 13. A variable speed transmission comprising a friction tape transmission co-operating with a drum located on the driven shaft, an eccentric device for periodically applying and releasing the tape to cause intermittent rotation, not to pitch, drum and shaft, and a device for varying the rate of this intermittent rotation to a large extent. 14. Une transmission à vitesse variable selon la revendication 13, dans laquelle les -extrémités du ruban sont reliées à des points diffé- rents d'un levier libre,'lequel est agencé de manière à être alternativement tiré et poussé par un mécanisme à excentrique, le ruban étant automatiquement appliqué au commencement de chaque traction et automatiquement relâché au commencement de chaque poussée, ou vice versa. 14. A variable speed transmission according to claim 13, wherein the ends of the tape are connected to different points of a free lever, which is arranged to be alternately pulled and pushed by an eccentric mechanism. , the tape being automatically applied at the start of each pull and automatically released at the start of each push, or vice versa. 15. Une transmission à vitesse variable selon la revendication 14, dans laquelle, afin-de réduire la course effective de l'excentrique à un taux variable dans une large; mesure, un linguet, réglable à la main, est prévu., dont la position détermine le degré de relâchement du ruban, et par consé- quent, le jeu à rattraper, à chaque course active constante de l'excentrique, avant que le ruban ne soit appliquée sur le tambour. 15. A variable speed transmission according to claim 14, wherein, in order to reduce the effective stroke of the eccentric at a variable rate within a wide; measurement, a pawl, adjustable by hand, is provided., the position of which determines the degree of slackening of the tape, and therefore the play to be taken up, at each constant active stroke of the eccentric, before the tape is applied to the drum.
BE501063D BE501063A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE501063A true BE501063A (en)

Family

ID=142984

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE501063D BE501063A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE501063A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3803726A (en) * 1972-03-06 1974-04-16 J Pikon Convection drier with a travelling bed

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3803726A (en) * 1972-03-06 1974-04-16 J Pikon Convection drier with a travelling bed

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0142438A2 (en) Method and apparatus for bagging fibrous materials
FR2509120A1 (en) EJECTION MECHANISM FOR ROTATING BALLOVER
FR2655811A1 (en) ROUND BALL PRESS FOR HARVESTING STRAW.
FR2509122A1 (en) EVACUATION MEANS FOR ROUND BALLOVER
BE501063A (en)
CH318932A (en) Sandblasting machine
EP1836890A1 (en) Machine for making round balls of a vegetable sheet
EP0035114B1 (en) Machine for compressing straw, hay and the like into balls
FR2509119A1 (en) LOCKING MECHANISM FOR ROUND BOTTLE MACHINE
BE506798A (en)
FR2528660A1 (en) Movable flax of hemp stalk gatherer - picks up parallel stalks and compresses and bales them whilst maintaining parallel orientation
FR2715033A1 (en) Automatic removal and sorting device for leaves from tobacco plants
EP0094311B1 (en) Apparatus for drying spread materials
EP0081886B1 (en) Method of automatically charging machines handling bulk materials and device for carrying out the method
FR2845562A1 (en) Round baler is fitted with two or more tying systems using different tying materials, each of which can be introduced through common feed slot into baling chamber after other material has been withdrawn
FR2488567A1 (en) Handling system for thin sheets of paste - involves depositing sheets in succession onto strip of paper wound round tube
FR2673432A1 (en) Unrolling machine for balls of swingled (scutched) flax
BE1019730A3 (en) PACKAGING DEVICE FOR AGRICULTURAL PRODUCTS, ESPECIALLY LEEKS.
EP0065052B1 (en) Tandem rotary balers
FR2767635A1 (en) Cylindrical bale press for agricultural products e.g. hay
BE474119A (en)
CH298467A (en) Feeding mechanism of a textile machine.
JP2881533B2 (en) Roll baler
FR2551624A1 (en) Method and device for packaging vegetable products and products thus obtained
FR2584653A1 (en) Press for squeezing slices of sugar beet