BE497866A - - Google Patents

Info

Publication number
BE497866A
BE497866A BE497866DA BE497866A BE 497866 A BE497866 A BE 497866A BE 497866D A BE497866D A BE 497866DA BE 497866 A BE497866 A BE 497866A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
son
tufts
wire
brush
brush according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE497866A publication Critical patent/BE497866A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A46BRUSHWARE
    • A46BBRUSHES
    • A46B9/00Arrangements of the bristles in the brush body
    • A46B9/08Supports or guides for bristles

Landscapes

  • Brushes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BROSSE A FILS METALLIQUES. 



   L'objet dé l'invention est une brosse à fils métalliques dans la- quelle les fils sont guidés à travers un dispositif de guidage et peuvent être réglés à un angle de coupe quelconque et à une longueur efficace des fils par la rotation ou le déplacement du support de fils par rapport au dispositif de guidage des fils. 



   Les brosses à fils métalliques connues présentaient le désavanta- ge quelors de l'emploi, les fils se couchaient partiellement en amoindris- sant fortement l'efficacité de brossage par ce fait. 



   Les brosses rotatives présentaient également ces désavantages. 



  Cependant, les fils des brosses à main, aussi bien que ceux des brosses ac- tionnées mécaniquement, ne subissent pas une fatigue uniforme et, par ce fait, les touffes de fils s'usent irrégulièrement. Lorsque différentes touffes de fils ou rangées de touffes dans les brosses à fils métalliques étaient usées, toute la brosse devenait   inutilisable.   En outre, il n'y avait aucune possibi- lité de régler les brosses de manière à pouvoir brosser en une seule opérati- on des profils quelconques, par exemple, des barres profilées ou des pièces d'outillage profilées. ' 
Le but de l'invention est la réalisation de brosses à fils métal- liques dans lesquelles il est possible de remplacer rapidement les touffes de fils usées et de régler la longueur ainsi que l'angle de coupe des fils tel que désiré en vue d'obtenir un maximum d'efficacité. 



   L'objet de l'invention est l'actionnement de la brosse immédiate- ment par le dispositif de guidage des fils et le réglage à un angle de coupe quelconque des fils, s'effectuant par le déplacement du support de fils. Le support de fils est relié au dispositif de guidage des fils par des oeillets de fixation et bloqué par des vis. De cette manière il est possible d'obtenir la longueur de fils la plus efficace pour l'utilisation envisagée. Les fils peuvent être remplacés en touffes et,'par ce fait, il est possible de les rem- placer, pour des usages spéciaux, par des fils particulièrement durs aux en- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 droits ou ils subissent le plus de fatigue. Il est donc possible d'interpo- ser également des touffes de fils d'épaisseur et de rigidité différentes. 



  En dressant la brosse, il est possible de procurer à tous les fils une lon- gueur déterminée et, par ce fait,  l'action   de tous les fils se répartit avec un maximum d'uniformité. 



   Les brosses rondes,actionnées mécaniquement, exigent un rayon de brossage présentant un   maximum   d'uniformité. Pour cette raison les fils sont réglables radialement. Lorsque des profils doivent être brossés, les fils peuvent être réglés suivant le profil à.brosser. Il existe cependant la possi- bilité d'assembler des brosses à des largeurs désirées. L'angle de coupe ré- glable est également de grande importance lorsqu'il s'agit de brosses rondes. 



  Par la rotation du support de fils par rapport au dispositif de guidage des fils, les fils sont réglés à l'angle de coupe désiré. 



   Pour le brossage de surfaces on utilise souvent des brosses fron- tales. Pour brosser, par exemple, des corps   demi.-sphériques,   les touffes de fils intérieures de la brosse frontale,suivant l'invention, peuvent être plus courtes et, par ce fait, le corps demi-sphérique peut être brossé extérieure- ment en une seule opération. Le déplacement du support de fils permet égale- ment de régler les brosses frontales à l'angle de coupe désiré. Dans toutes les brosses mentionnées il est possible d'utiliser des baguettes en acier à la place des touffes de fils. Lorsque le support de fils subit une rotation par rapport au dispositif de guidage des fils, les fils ou, éventuellement, les baguettes en acier, peuvent être inclinées et dressées.

   Lorsque le sup- port de fils est remis en place par rapport au dispositif de guidage des fils, tous les fils ou baguettes en acier ont un angle de coupe approprié et, pour les métaux légers, ces brosses peuvent trouver leur application pour enlever les copeaux et peur décaper les dits métaux. 



   Plusieurs formes de réalisation, données à titre d'exemple non limitatif, sont représentées aux dessins ci-annexés, dans lesquels : 
La fige 1 représente la vue latérale d'une brosse à main à fils métalliques. 



   La fig. 2 est une vue de la partie supérieure du support de fils suivant la fig, 1. 



   La fig. 3 est une vue partielle du dispositif de guidage des fils avec les lumières. 



   La fig. 4 est une vue partielle d'une brosse à fils métalliques, suivant les figs. 1 et 2, dans laquelle les fils sont inclinés par le fait que le support de fils peut être réglé. 



   La fig. 5 représente une brosse ronde. 



   La fig. 6 est une vue latérale partielle de la fig. 5. 



   La fige 7 est une vue en plan partielle suivant les figs. 5 et 6. 



   La fige 8 est une coupe latérale d'une brosse frontale ronde. 



   La fig. 9 représente le support de fils de la brosse frontale ron- de suivant la fige 8. 



   La brosse à main à fils métalliques des figs. le 2 et 4 est   consti-   tuée par le dispositif de guidage des fils 1 muni de la poignée 2. Le disposi- tif de guidage 1 est pourvu des oeillets de fixation 3 munis de lumières ova- les 4. A la partie supérieure 5 du support de fils sont disposés les oeillets 6   munis   de forages filetés servant de contre-oeillets aux oeillets de fixati- on 3. Par les vis 7 et les oeillets de fixation 3 et 6, le support de fils est relié au dispositif de guidage des fils de manière à pouvoir régler à volonté la longueur des fils. La partie inférieure 8 présentant les lumières correspon- dant au dispositif de guidage des fils et servant à recevoir les touffes de fils 9, est reliée, par des vis 10, à la partie supérieure 5 du support de fils. 



  La partie supérieure5 est munie de lumières ovales 11 à travers lesquelles -,passent les vis 10, par ce fait, la partie inférieure 8 du support de fils 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 peut être déplacée longitudinalement par rapport au dispositif de guidage 1 et   à   la partie supérieure 3 et peut être bloqué par les vis 10. Suivant les   figso   1 et 4le dispositif de guidage 1 est muni d'une ouverture 12. La bro- che à levier   13,    fige     4,   passe à travers l'ouverture 12 et pénètre dans le fo- rage 14 de la partie inférieure 8 du support de fils. Au moyen de la broche à levier et par le déplacement de la partie inférieure du support de fils,il est possible d'obtenir la position inclinée désirée des   fils.   



   Chacune des touffes de fils 9 peut être remplacée et est sertie dans une buselure 15,présentant la forme d'un rivet creux,, suivant les figs. 



  1 et   4.   



   La brosse ronde, représentée aux figs. 5, 6 et 7, est constituée par le dispositif de guidage des fils 16 sur lequel s'effectue directement 1' actionnement de la brosse. Le support de fils 17 est constitué par les anneaux de support 18 présentant les encoches 19. En posant les anneaux de support 18 l'un contre l'autre, il est possible de combiner des brosses rondes de-lar- geur quelconque. Les anneaux de support   18,   avec les touffes de fils 21, sont assemblés au dispositif de guidage 16 à l'aide de baguettes plates 20, suivant la fige 6.

   Les baguettes plates sont munies à l'une de leurs faces d'une lu- mière 22 pouvant recevoir une petite pièce en acier 23 servant de pièce de blocage, tandis que l'autre face des baguettes présente un prolongement file- té 24 qui passe dans la lumière radiale ovale 25,disposée latéralement dans le dispositif de guidage. Les anneaux de support 18 serrent les touffes de fils 21 à l'aide des écrous 26. Les baguettes plates 20, disposées à proximi- té des encoches servant à recevoir les touffes de fils, sont munies de lu- mières correspondantes. Pour la brosse ronde, les touffes de fils sont logées dans des sertissages cylindriques 27. Lorsque les écrous 26 sont desserrés, les touffes de fils peuvent être déplacées vers l'extérieur.

   Par la rotation du support de fils par rapport au dispositif de guidage, il est possible d' obtenir la position inclinée désirée des fils. 



   Dans les brosses frontales rondes, représentées aux figs. 8 et 9, l'actionnement s'effectue sur le dispositif de guidage des fils 28. L'axe 29 est muni du filetage 30. La partie supérieure 31 du support de fils est munie d'un alésage fileté et est vissée sur le filetage 30 de l'axe 29. La partie inférieure du support est manie de lumières correspondant au dispositif de gui- dage 28 et servant à recevoir les touffes de fils 33. La partie inférieure 32 du support de fils est reliée à la partie supérieure par les vis   34.   Lorsque la longueur des fils doit être réglée, les vis 34 sont dévissées et la partie supérieure 31 est déplacée de manière correspondante. Après le réglage de la longueur des fils, les vis 34 sont à nouveau remises en place et serrées.

   Lors- que les touffes de fils 33 doivent être inclinées, il suffit de faire subir une rotation au support de fils par rapport au dispositif de guidage et de le fixer à l'aide du contre-écrou 35. Dans les brosses frontales rondes, les touffes de fils sont serties dans une buselure 36 présentant la forme d'un ri- vet creux et peuvent être remplacées. 



    REVENDICATIONS.   



   1.- Brosse à fils métalliques dont les touffes de fils sont fi- xées dans des support ou des sertissages, caractérisée en ce que le support de fils est muni d'un dispositif de guidage des fils qui peut être déplacé dans le sens transversal par rapport aux touffes de fils et être bloqué, le dit dispositif est muni de lumières servant chacune au passage d'une touffe de fils.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  BRUSH WITH METAL WIRES.



   The object of the invention is a wire brush in which the wires are guided through a guide device and can be adjusted to any cutting angle and to an effective length of the wires by rotation or displacement. of the thread support relative to the thread guide device.



   Known wire brushes had the disadvantage that, in use, the wires were partially coated, thereby greatly reducing the brushing efficiency.



   Rotary brushes also had these disadvantages.



  However, the threads of hand brushes, as well as those of mechanically actuated brushes, do not experience uniform fatigue and, therefore, the tufts of threads wear unevenly. When different tufts of threads or rows of tufts in the wire brushes were worn out, the entire brush became unusable. In addition, there was no possibility of adjusting the brushes so as to be able to brush in one operation any profiles, for example profile bars or profile tool pieces. '
The object of the invention is the production of wire brushes in which it is possible to quickly replace the tufts of worn wires and to adjust the length as well as the cutting angle of the wires as desired with a view to achieve maximum efficiency.



   The object of the invention is the actuation of the brush immediately by the device for guiding the threads and the adjustment to any cutting angle of the threads, taking place by moving the thread support. The wire support is connected to the wire guiding device by fixing eyelets and blocked by screws. In this way it is possible to obtain the most effective length of threads for the intended use. The yarns can be replaced in tufts and thus it is possible to replace them, for special uses, by particularly hard yarns at the ends.

 <Desc / Clms Page number 2>

 upright or they experience the most fatigue. It is therefore possible to also interpose tufts of threads of different thickness and stiffness.



  By straightening the brush, it is possible to give all the threads a determined length and, therefore, the action of all the threads is distributed with maximum uniformity.



   Round, mechanically operated brushes require a brush radius with maximum uniformity. For this reason the wires are radially adjustable. When profiles are to be brushed, the wires can be adjusted according to the profile to be brushed. However, there is the possibility of assembling brushes to desired widths. The adjustable cutting angle is also of great importance when it comes to round brushes.



  By rotating the yarn support relative to the yarn guide, the yarns are adjusted to the desired cutting angle.



   Front brushes are often used for brushing surfaces. For brushing, for example, half-spherical bodies, the inner tufts of threads of the front brush according to the invention can be shorter and, therefore, the half-spherical body can be brushed outwardly. a single operation. The movement of the wire support also allows the front brushes to be adjusted to the desired cutting angle. In all the brushes mentioned it is possible to use steel rods instead of the tufts of threads. When the wire support is rotated relative to the wire guide device, the wires or, optionally, the steel rods, can be tilted and erected.

   When the wire support is put back in place relative to the wire guide, all steel wires or rods have a suitable cutting angle and, for light metals, these brushes can find their application for chip removal. and fear stripping the said metals.



   Several embodiments, given by way of non-limiting example, are shown in the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 shows the side view of a hand brush with metal wires.



   Fig. 2 is a view of the upper part of the wire support according to FIG, 1.



   Fig. 3 is a partial view of the device for guiding the son with the lights.



   Fig. 4 is a partial view of a brush with metallic wires, according to FIGS. 1 and 2, in which the threads are inclined by the fact that the thread support can be adjusted.



   Fig. 5 represents a round brush.



   Fig. 6 is a partial side view of FIG. 5.



   Fig. 7 is a partial plan view according to Figs. 5 and 6.



   Fig 8 is a side section of a round front brush.



   Fig. 9 shows the wire support of the round front brush according to figure 8.



   The hand brush with metal wires of figs. 2 and 4 is formed by the wire guide device 1 provided with the handle 2. The guide device 1 is provided with the fixing eyelets 3 provided with oval slots 4. At the upper part 5 of the thread support are arranged the eyelets 6 provided with threaded holes serving as counter-eyelets for the fixing eyelets 3. By screws 7 and the fixing eyelets 3 and 6, the thread support is connected to the thread guide device so as to be able to adjust the length of the wires at will. The lower part 8, having the slots corresponding to the device for guiding the threads and serving to receive the tufts of threads 9, is connected, by screws 10, to the upper part 5 of the thread support.



  The upper part 5 is provided with oval slots 11 through which - pass the screws 10, thereby the lower part 8 of the wire support

 <Desc / Clms Page number 3>

 can be moved longitudinally with respect to the guide device 1 and to the upper part 3 and can be blocked by the screws 10. According to figso 1 and 4, the guide device 1 is provided with an opening 12. The lever spindle 13, freezes 4, passes through the opening 12 and enters the bore 14 of the lower part 8 of the wire support. By means of the lever spindle and by moving the lower part of the yarn support, it is possible to obtain the desired inclined position of the yarns.



   Each of the tufts of son 9 can be replaced and is crimped in a nozzle 15, having the shape of a hollow rivet ,, according to FIGS.



  1 and 4.



   The round brush, shown in figs. 5, 6 and 7, consists of the son guide device 16 on which is carried out directly 1 actuation of the brush. The yarn support 17 consists of the support rings 18 having the notches 19. By placing the support rings 18 against each other, it is possible to combine round brushes of any width. The support rings 18, with the tufts of threads 21, are assembled to the guide device 16 using flat rods 20, according to fig 6.

   The flat rods are provided on one of their faces with a light 22 capable of receiving a small steel piece 23 serving as a locking piece, while the other face of the rods has a threaded extension 24 which passes through. in the oval radial slot 25, disposed laterally in the guide device. The support rings 18 clamp the tufts of yarns 21 with the aid of the nuts 26. The flat rods 20, disposed near the notches serving to receive the tufts of yarns, are provided with corresponding lights. For the round brush, the tufts of threads are housed in cylindrical crimps 27. When the nuts 26 are loosened, the tufts of threads can be moved outward.

   By rotating the yarn support relative to the guide device, it is possible to obtain the desired inclined position of the yarns.



   In the round front brushes, shown in figs. 8 and 9, the actuation takes place on the thread guide device 28. The axis 29 is provided with the thread 30. The upper part 31 of the thread support is provided with a threaded bore and is screwed onto the thread. 30 of the axis 29. The lower part of the support is handled by slots corresponding to the guiding device 28 and serving to receive the tufts of threads 33. The lower part 32 of the thread support is connected to the upper part by the screw 34. When the length of the wires is to be adjusted, the screws 34 are loosened and the upper part 31 is moved correspondingly. After the adjustment of the length of the wires, the screws 34 are again replaced and tightened.

   When the tufts of threads 33 are to be inclined, it suffices to rotate the thread support relative to the guide device and fix it with the aid of the lock nut 35. In the round front brushes, the The tufts of threads are crimped into a nozzle 36 in the shape of a hollow rivet and may be replaced.



    CLAIMS.



   1.- Wire brush whose tufts of wires are fixed in supports or crimps, characterized in that the wire support is provided with a device for guiding the wires which can be moved in the transverse direction by compared to the tufts of son and be blocked, said device is provided with lights each serving for the passage of a tuft of son.


    

Claims (1)

2. - Brosse à fils métalliques suivant la revendication 1, carac- térisée en ce que la poignée de la brosse est fixée directement au dispositif de guidage des fils. 2. - Wire brush according to claim 1, charac- terized in that the handle of the brush is attached directly to the wire guide device. 3.- Brosse à fils métalliques suivant les revendications 1 et 2, caractérisée en ce que le support de fils est constitué par deux parties po- sées l'une sur l'autre et que la partie munie de lumières servant à recevoir les touffes de fils porte des vis qui traversent les fentes longitudinales dis- posées dans la partie supérieure et en ce que la partie munie de lumières peut <Desc/Clms Page number 4> être déplacée dans le sens transversal, par rapport à la partie supérieure et peut être bloquée par des vis. 3.- Wire brush according to claims 1 and 2, characterized in that the son support is constituted by two parts placed one on the other and that the part provided with openings serving to receive the tufts of son carries screws which pass through the longitudinal slots arranged in the upper part and in that the part provided with lights can <Desc / Clms Page number 4> be moved transversely, relative to the upper part and can be locked with screws. 4.- Brosse à fils métalliques suivant les revendications 1 à 3, caractérisée en ce que le dispositif de guidage des fils est relié à la par- tie supérieure du support de fils au moyen d'oeillets de fixation et de vis et peut être déplacé dans le sens longitudinal des fils et bloqué. 4.- Wire brush according to claims 1 to 3, characterized in that the wire guide device is connected to the upper part of the wire support by means of fixing eyelets and screws and can be moved. in the longitudinal direction of the wires and blocked. 5. - Brosse à fils métalliques suivant les revendications 1 à 4, caractérisée en ce que les touffes de fils sont serties dans une buselure présentant la forme d'un rivet creux et en ce que les buselures sont fixées amoviblement dans le support muni de lumières. 5. - Wire brush according to claims 1 to 4, characterized in that the tufts of son are crimped into a nozzle in the form of a hollow rivet and in that the nozzles are removably fixed in the support provided with lights . 6. - Brosse à fils métalliques suivant la revendication 1, réali- sée sous forme de brosse ronde à actionnement mécanique, caractérisée en ce que les supports de la brosse sont constitués par des éléments annulaires et que les'touffes de fils sont serrées dans des encoches entre les dits éléments annulaires et que, par l'assemblage des éléments annulaires, il est possible d'obtenir des brosses rondes de largeur quelconque. 6. - Wire brush according to claim 1, made in the form of a round brush with mechanical actuation, characterized in that the supports of the brush are constituted by annular elements and that les'touffes son are clamped in notches between said annular elements and that, by assembling the annular elements, it is possible to obtain round brushes of any width. 7.- Brosse à fils métalliques réalisée sous forme de brosse ronde suivant les revendications 1 et 6,caractérisée en ce que les anneaux de sup- port des touffes de fils sont assemblés par des baguettes plates qui présentent des lumières pour le passage des sertissages des fils et qui sont, d'une part, bloquées par une pièce en acier et, d'autre part, munies d'un prolongement fi- leté et d'un écrou. 7.- Wire brush made in the form of a round brush according to claims 1 and 6, characterized in that the support rings of the tufts of son are assembled by flat rods which have slots for the passage of the crimps. wires and which are, on the one hand, blocked by a steel part and, on the other hand, provided with a threaded extension and a nut. 8.- Brosse à fils métalliques réalisée sous forme de brosse ron- de suivant les revendications 1, 6 et 7, caractérisée en ce que-le prolonge- ment fileté de toutes ou partie des baguettes plates métalliques traverse la face latérale du dispositif de guidage des fils et que le dit guidage est mu- ni, pour le passage des prolongements filetés, de fentes radiales servant au déplacement du support de fils en vue de l'inclinaison des fils. 8.- Wire brush produced in the form of a round brush according to claims 1, 6 and 7, characterized in that the threaded extension of all or part of the flat metal rods passes through the lateral face of the guide device. son and that said guide is provided, for the passage of the threaded extensions, with radial slots for moving the son support for the inclination of the son. 9. - Brosse à fils métalliques suivant les revendications 1, 6 à 8, réalisée sous forme de brosse ronde, caractérisée en ce que les touffes de fils sont logées dans des sertissages cylindriques. 9. - Wire brush according to claims 1, 6 to 8, made in the form of a round brush, characterized in that the tufts of son are housed in cylindrical crimps. 10.- Brosse à fils métalliques suivant les revendications 1, 6 à 9, caractérisée en ce que des touffes de fils plus larges peuvent être logées dans des sertissages appropriés. 10.- Wire brush according to claims 1, 6 to 9, characterized in that larger tufts of son can be accommodated in suitable crimps. 11. Brosse à fils métalliques suivant les revendications 1, 6 à 10, caractérisée en ce que les sertissages cylindriques des touffes de fils sont munis de filetages extérieurs. 11. Wire brush according to claims 1, 6 to 10, characterized in that the cylindrical crimps of the tufts of son are provided with external threads. 12.- Brosse à fils métalliques suivant la revendication 1, réa- lisée sous forme de brosse frontale ronde, caractérisée en ce que l'actionne- ment de la brosse frontale ronde s'effectue directement sur le dispositif de guidage des fils et que l'axe est muni d'un filetage sur lequel la partie su- périeure du support de fils peut être vissée en avant ou en arrière et peut être bloquée par un contre-écrou et en ce que la partie inférieure munie de lumières servant à recevoir les touffes de fils est reliée fermement à la par- tie supérieure du support de fils par des vis. 12.- Wire brush according to claim 1, made in the form of a round front brush, characterized in that the actuation of the round front brush takes place directly on the thread guide device and that the The axis is provided with a thread on which the upper part of the wire support can be screwed forward or backward and can be blocked by a lock nut and in that the lower part provided with slots for receiving the tufts of yarn is firmly connected to the upper part of the yarn holder by screws. 13. - Brosse à fils métalliques suivant les revendications 1 à 12, réalisée sous forme de brosse à main, brosse ronde ou brosse frontale, carac- térisée en ce que des baguettes plates en acier ou des touffes de baguettes plates en acier peuvent être utilisées à la place des touffes de fils. 13. - Wire brush according to claims 1 to 12, produced in the form of a hand brush, round brush or frontal brush, characterized in that flat steel rods or tufts of flat steel rods can be used. instead of tufts of threads. 14.- Brosse à fils métalliques suivant les revendications 1 à 13, ' caractérisée en ce que le support ainsi que le dispositif de guidage des fils et la surface de brossage peuvent être profilés suivant la forme de l'objet à brosser. en annexe 3 dessins. 14.- Wire brush according to claims 1 to 13, 'characterized in that the support as well as the son guide device and the brushing surface can be profiled according to the shape of the object to be brushed. in appendix 3 drawings.
BE497866D BE497866A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE497866A true BE497866A (en)

Family

ID=140717

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE497866D BE497866A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE497866A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0574572B1 (en) Brush with reduced number of bristles for the application of mascara to the eyelashes
WO2005092551A1 (en) Electrical discharge machining device
FR2850236A1 (en) Cutting head for brush cutter comprises passage for cutting wire and roundness supporting wire, passage extending offset relative to head rotational axis to present interior edge corresponding to wire trailing edge
BE1008952A3 (en) Method and device for profiling area bristles brush of implementation.
BE497866A (en)
EP2546011A1 (en) Device for supporting mechanical parts
EP0891143B1 (en) Hair clip
FR2917098A1 (en) BRAKING DEVICE, LOW FRAME EQUIPPED WITH SUCH A BRAKING DEVICE, AND WEAVING WORK EQUIPPED WITH SUCH A FRAME
FR2766053A1 (en) IMPROVED AND QUICK ATTACHMENT FOR WORKING TOOLS ON AN AGRICULTURAL MACHINE
BE1013319A5 (en) Correction device.
FR2479713A1 (en) CIRCULAR BRUSH FOR AUTOMOTIVE CHANNEL SWEEPERS
EP4105498B1 (en) Kit and method for assembling a furniture unit and furniture unit
BE853180A (en) MACHINE FOR END-EXPANDING THE ENDS OF NON-CYLINDRICAL TUBULAR BARS OF A GRID OR A RAILING
BE518013A (en)
BE1013105A3 (en) Apparatus for polishing bristle tips in a zone of bristles
CA2162655C (en) Knife-holder for a head used to produce a cant and woodchips
FR2903125A1 (en) Drum for stripping turbine to extract the stem of vegetable plant e.g. flax or hemp, comprises an internal reinforcement element having a polygonal configuration of two hub ends with faces and unitary modules formed by folding metal plates
BE437416A (en)
CH274926A (en) Adjustable reamer.
EP1925827B1 (en) Modular rigid support device
FR3005268A1 (en) TENNIS RACKET HAVING A CASSETTE FRAME
BE466911A (en)
BE445778A (en)
BE473338A (en)
BE364854A (en)