BE496338A - - Google Patents

Info

Publication number
BE496338A
BE496338A BE496338DA BE496338A BE 496338 A BE496338 A BE 496338A BE 496338D A BE496338D A BE 496338DA BE 496338 A BE496338 A BE 496338A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
adjustment
lever
articulated
finger
levers
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE496338A publication Critical patent/BE496338A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21GMAKING NEEDLES, PINS OR NAILS OF METAL
    • B21G3/00Making pins, nails, or the like
    • B21G3/12Upsetting; Forming heads

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Moulds For Moulding Plastics Or The Like (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS APPORTES AUX:EJECTEURS POUR DES MACHINES   ENTETEUSES   OU
ANALOGUES. 



   La présente invention est relative à des machines du genre de celles dans lesquelles un ouvrage, généralement constitué par un bout de fil ou de tige, est introduit dans' une matrice, son extrémité interne étant en contact avec le bout   d'un   doigt éjecteur alors que son extrémité externe fait saillie sur la matrice de manière qu'une opération d'entêtage ou autre puisse être effectuée pendant que l'ouvrage est empêché de se déplacer axialement par ledit doigt éjecteur, des moyens étant prévus pour déplacer le doigt axia lement jusqu'à ce que son extrémité externe occupe une position définie et prédéterminée pour éjecter   l'ouvrage   après que l'opération voulue a eu   lieuo   
Pour une machine de ce genre il est parfois important que l'ex trémité externe du doigt éjecteur.,

   quand il se déplace vers l'extérieur, ne fasse généralement pas saillie sur l'extrémité de la matrice car il est   d'usa-   ge de prévoir des porte-outils pour   1-'ouvrage   qui glissent en travers de cet- te extrémité de la matrice. De plus, on peut traiter des ouvrages, ayant des longueurs très différentes, dans la machine et il est donc nécessaire de pou- voir régler le mécanisme de commande de l'éjecteur afin que la position inter- ne de   l'extrémité   extérieure du doigt éjecteur puisse être réglée à la dis- tance correcte de   l'extrémité   de la matrice pour venir en contact avec l'ou vrage et pour soutenir celui-ci pendant l'entêtage ou toute- autre- opération d'usinage.

   Ci-dessous on désigne le réglage de la position interne de l'ex- trémité du doigt éjecteur pour l'adapter à la longueur de l'ouvrage par a justage" et celle pour déplacer ce doigt axialement jusqu'à ce que son extré- mité externe arrive au bout de la matrice par manoeuvre 
Jusqu'ici il a été d'usage, pour des machines du genre en question de prévoir deux commandes séparées dont une sert au réglage de la position d'ajustage et l'autre au réglage de   1 -'amplitude   du déplacement de l'organe qui actionne le doigt éjecteur et on a constaté, en pratique, qu'il était   diffi-   cile d'obtenir des opérateurs qui fassent ces deux réglages correctement. 



  Il en résulte que dans certains cas l'organe de commande est réglé de manière que son déplacement soit plus grand que nécessaire   d'où   une course morte a lieu dans le mécanisme. Cette course morte produit un bruit indésirable et une usure des organes 'ainsi que des accélérations momentanées importantes pour certaines parties du mécanisme 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
La présente invention a pour but, surtout, de vaincre ces difficultés et d'obtenir une accélération et une décélération uniformes et sans heurts pour le mouvement du doigt éjecteur pour chaque course active. 



   Il est d'usage, dans la plupart des machines, d'utiliser un doigt éjecteur qui coulisse dans la matrice et un doigt éjecteur, établi dans   Malignement   du doigt précédent pour   acti onner   celui-ci. Toutefois, ces doigts sont considérés ci-après comme étant en une pièce qui sera désignée comme étant le "doigt éjecteur". 



   L'invention consiste, principalement, à effectuer la position d'a- justage et le réglage correspondant de l'amplitude du déplacement du doigt éjecteur par l'actionnement d'un unique organe de réglage qui agit sur les organes d'ajustage et de manoeuvre reliés à un ensemble articulé actionné par un organe de commande à entraînement mécanique. 



   Elle consiste également, à avoir recours à un unique organe pour régler les moyens d'ajustage et de manoeuvre pour le doigt éjecteur, ces moyens comprenant des leviers d'ajustage et de manoeuvre séparés, articulés à un axe commun, ces leviers étant propres à se déplacer ensemble sans pouvoir se dé- placer l'un par rapport à l'autre quand le mécanisme est réglé, le levier de manoeuvre faisant un mouvement   oscillant   indépendamment du levier d'ajus- tage quand ce levier de manoeuvre déplace le doigt éjecteur et quand il fait sa course de retour, les leviers étant reliés par un ensemble articulé dont une biellette est articulée au levier de manoeuvre tout,en étant en contact avec un levier de commande oscillant avec une surface active curviligne et qui, avant sa course active,

   est concentrique au centre auquel les leviers de manoeuvre et d'ajustage sont articulés, l'ajustage ayant pour effet de faire varier la distance qui sépare le pivot du levier de commande et le point de contact entre la biellette reliée au levier de manoeuvre et la surface active du levier de commande de sorte que l'amplitude du mouvement transmis au levier de manoeuvre par le levier de commande varie automatiquement pour qu'el- le convienne à la position d'ajustage des leviers de manoeuvre et d'ajustage. 



   Le dessin ci-annexé montre, à titre d'exemple, un mode de réalisa- tion de l'invention. 



   Les figures 1 et 2 montrent, respectivement en coupe longitudina- le et en coupe transversale selon 2-2 figure 1, un mécanisme éjecteur établi conformément à l'invention. 



   Le mécanisme, tel que montré, comprend un bâti constitué par les pièces 10   11,   12, 13 14 et 15 qui sont reliées entre elles par des moyens non montrés. 



   Les pièces   10   et 14 forment des guides pour le doigt éjecteur 16 qui peut   coulisser   entre ces pièces suivant un mouvement alternatif. Ce doigt porte un collet 17 sur lequel agit un ressort 18 qui prend appui sur le fond d'une encoche 19 ménagée dans la pièce et qui sert à ramener le doigt éjecteur à sa position initiale. 



   Dans la pièce 14 est ménagé un passage cylindrique 20 dans lequel est engagé l'ouvrage et hors duquel il est expulsé par le doigt 16 
La partie 12 du bâti comprend un trou taraudé 21 dans lequel peut être vissé un manchon fileté 22 avec une extrémité 23 autre que circulaire de sorte qu'on peut le faire tourner pour régler sa position axiale, ce   manchon   22 étant coaxial au doigt 16.. De plus, l'extrémité du manchon 22 porte un rebord 24 et elle contient une douille 25 qui sert au guidage d'une extrémité du doigt 16. De plus, l'extrémité du manchon 22 porte un rebord 24 et elle con- tient une douille 25 qui sert au guidage d'une extrémité du doigt 16 
La partie 11 du bâti comporte deux oreilles écartées 26 portant un pivot 27 auquel sont articulés les leviers d'ajustage et de manoeuvre. 



  Le levier d'ajustage est constitué par un levier coudé avec un bras   primaire   28 et un bras secondaire 29. Le bras 28 est terminé par une fourche 30 chevau- chant le doigt éjecteur 16 et portant un bossage 31 en contact avec une face du collet   17.   La face opposée 32 de l'extrémité du bras 28 est plane. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Le levier d'ajustage comprend deux pièces écartées 33 ayant cha- ou.ne laforme d'un levier coudé, ces pièces étant articulées au pivot 27 et étant établies de part et d'autre du levier de manoeuvre. Le levier d'ajus- tage comprend deux bras primaires   34   placés l'un à côté de l'autre et en- tre lesquels est intercalé un bloc 35. Le bras 34 est terminé par une four- che 36 dont une branche 37 est plate en étant en contact avec la f ace. plane 32 du levier de manoeuvre alors que l'autre face 38 de la fourche a une forme curviligne et est en contact avec l'extrémité de la douille 25 et le rebord 24 du manchon fileté 22 Le levier d'ajustage comprend un bras secon- daire 39 formé en deux parties écartées. 



   Les bras 29 et 39 des leviers de manoeuvre et d'ajustage portent des pivots 40 et   41.   Sur le pivot   41   est articulée une biellette de commande 42 constituée par deux pièces placées côte à côte, cette biellette étant pa-   rallèle   au bras secondaire 39 du levier d'ajustage. 



   L'ensemble articulé comprend aussi une biellette 43 montée sur le - pivot 40 et sur un pivot 44 porté par les deux pièces de la biellette de com- mande 42 La biellette 43 est parallèle au bras secondaire 29 du levier de manoeuvre. 



   La biellette de commande 42 est prolongée au delà du pivot 44 et elle porte un galet 45 engagé librement sur un pivot 46 porté par les deux pièces de cette biellette. Celle-ci est prolongée à son autre extrémité 47 et porte une tige 48 à laquelle sont accrochés trois ressorts de traction 49 L'extrémité d'un de ces ressorts 49 est accrochée à la tige   48   entre les deux pièces de la biellette 42 alors que les extrémités des deux autres ressorts 49 sont engagés sur les parties de la tige   48   qui dépassent les deux parties   susdites.   



   La partie 13 du bâti porte deux oreilles 50, orientées vers le haut, la partie supérieure de chaque oreille porte une patte 51.   A .chacune   de ces pattes est articulé, par des pivots 52, un levier de commande 53 mu-    ni d'un bossage curviligne 54 en contact avec le galet 45 Le bossage 54 avant la course active du levier de manoeuvre, est concentrique à l'axe du   pivot 27 Une face du levier de commande 53 porte un bras 55 qui est en con- tact avec un des pivots 52 ou comporte ce pivot et dont l'extrémité est ter- minée par une fourche 56 portant un pivot sur lequel est engagé librement un galet 57 qui coopère avec une came de commande 58 montée sur un arbre d'entraînement 59. L'autre face du levier de commande porte un bras 69 qui porte l'autre pivot 52 ou est en contact avec celui-ci.

   Le galet 57 est main- tenu en contact avec la came par les ressorts 60. Le levier de commande 53 porte deux oreilles écartées 61 qui portent un pivot 62 auquel sont articulées trois tiges 63 sollicitées par des ressorts. Chaque tige 63 peut   coulisser   dans un tube 64 muni d'un collet 65 et d'un doigt 66 logé dans un bloc 67 fixé sur la face interne du bâti. Les ressorts 60 sont intercalés entre les rebords 65 et les collets 68 des tiges 63 pour solliciter le levier élastiquement dans le sens indirect et par rapport à la figure 1 pendant que le galet est en contact avec la came.

   Celle-ci comprend un palier sur à peu près la moitié de son contour ou la moitié d'un tour pendant laquelle le doigt éjecteur est fixe et son bossage est tel que l'on obtienne une   accélération   et, une   décélératicn   uniformes et sans heurts pour le mouvement du doigt éjecteur pour chacune de ses courses actives. 



   Les extrémités inférieures des ressorts 49 sont accrochées à une tige 70 portée par les oreilles 51 
Le levier d'ajustage   34,   39 peut être réglé en faisant tourner le manchon 22 à l'aide de sa partie non-circulaire 23 et ce réglage modifie la position de l'extrémité externe du doigt éjecteur 16 au bout de sa course vers l'intérieur. Ce réglage est transmis au levier de manoeuvre   28,  29 pour la raison que les deux surfaces 32 et 37 sont en contact pendant 1'ajustage, Cha- que ajustage produit un effet correspondant sur l'amplitude du déplacement du bras de levier 28 afin que   l'extrémité   externe du doigt 16 avance jusqu'à la position voulue pour chaque opération. De plus, toute course morte est suppri- mée et les inconvénients susindiqués sont évités. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   En outre, les ajustages obligent le galet 45 à se déplacer le long du bossage 54 pour augmenter ou diminuer sa distance de l'axe des pivots 52. Quand le galet 45 se déplace vers ledit axe, l'amplitude du mouvement du bras de levier 28 diminue en concordance avec l'ajustage qui a eu lieu.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS PROVIDED TO: EJECTORS FOR MACHINERY MACHINES OR
ANALOGUES.



   The present invention relates to machines of the type of those in which a work, generally consisting of a piece of wire or rod, is introduced into a die, its internal end being in contact with the tip of an ejector finger then that its outer end protrudes from the die so that a header or other operation can be performed while the work is prevented from moving axially by said ejector finger, means being provided for moving the finger axially up to '' that its outer end occupies a defined and predetermined position to eject the work after the desired operation has taken place
For a machine of this kind it is sometimes important that the outer end of the ejector finger.,

   when it moves outwards, generally does not protrude from the end of the die as it is customary to provide tool holders for the work which slide across this end of the die. the matrix. In addition, works of very different lengths can be processed in the machine and it is therefore necessary to be able to adjust the ejector control mechanism so that the internal position of the outer end of the finger The ejector can be set at the correct distance from the end of the die to come into contact with the work and to support the work during header or other machining operations.

   Below is indicated the adjustment of the internal position of the end of the ejector finger to adapt it to the length of the work by a fit "and that for moving this finger axially until its extremity. external moth arrives at the end of the die by maneuver
Hitherto it has been customary for machines of the type in question to provide two separate controls, one of which is used for adjusting the adjustment position and the other for adjusting the amplitude of the displacement of the member. which actuates the ejector finger and it has been observed in practice that it was difficult to obtain operators who make these two adjustments correctly.



  As a result, in some cases the control member is adjusted so that its displacement is greater than necessary, hence a dead travel takes place in the mechanism. This dead travel produces unwanted noise and wear of the components' as well as momentary important accelerations for certain parts of the mechanism.

 <Desc / Clms Page number 2>

 
The object of the present invention is, above all, to overcome these difficulties and to obtain uniform and smooth acceleration and deceleration for the movement of the ejector finger for each active stroke.



   It is customary, in most machines, to use an ejector finger which slides in the die and an ejector finger, established in Malignment of the preceding finger to activate this one. However, these fingers are hereinafter considered to be in one piece which will be referred to as the "ejector finger".



   The invention consists mainly in effecting the adjustment position and the corresponding adjustment of the amplitude of the displacement of the ejector finger by actuating a single adjustment member which acts on the adjustment and control members. maneuver connected to an articulated assembly actuated by a mechanically driven control member.



   It also consists in having recourse to a single member to regulate the adjustment and operating means for the ejector finger, these means comprising separate adjustment and operating levers, articulated to a common axis, these levers being specific to move together without being able to move relative to each other when the mechanism is adjusted, the operating lever making an oscillating movement independently of the adjustment lever when this operating lever moves the ejector finger and when it makes its return stroke, the levers being connected by an articulated assembly a link of which is articulated to the operating lever while being in contact with a control lever oscillating with a curvilinear active surface and which, before its active stroke,

   is concentric with the center at which the operating and adjustment levers are articulated, the adjustment having the effect of varying the distance between the pivot of the control lever and the point of contact between the link connected to the operating lever and the active surface of the control lever so that the amplitude of the movement transmitted to the operating lever by the control lever varies automatically to suit the adjustment position of the operating and adjustment levers.



   The accompanying drawing shows, by way of example, one embodiment of the invention.



   Figures 1 and 2 show, respectively in longitudinal section and in cross section according to 2-2 Figure 1, an ejector mechanism established in accordance with the invention.



   The mechanism, as shown, comprises a frame formed by the parts 10 11, 12, 13 14 and 15 which are interconnected by means not shown.



   The parts 10 and 14 form guides for the ejector finger 16 which can slide between these parts in a reciprocating movement. This finger carries a collar 17 on which acts a spring 18 which bears on the bottom of a notch 19 formed in the part and which serves to return the ejector finger to its initial position.



   In the part 14 is formed a cylindrical passage 20 in which is engaged the work and out of which it is expelled by the finger 16
The part 12 of the frame comprises a threaded hole 21 in which can be screwed a threaded sleeve 22 with an end 23 other than circular so that it can be rotated to adjust its axial position, this sleeve 22 being coaxial with the finger 16. In addition, the end of the sleeve 22 carries a flange 24 and contains a socket 25 which serves to guide one end of the finger 16. In addition, the end of the sleeve 22 has a flange 24 and it contains a sleeve 25 which serves to guide one end of the finger 16
Part 11 of the frame comprises two spaced ears 26 carrying a pivot 27 to which the adjustment and operating levers are articulated.



  The adjustment lever is constituted by an angled lever with a primary arm 28 and a secondary arm 29. The arm 28 is terminated by a fork 30 overlapping the ejector finger 16 and carrying a boss 31 in contact with a face of the collar. 17. The opposite face 32 of the end of the arm 28 is flat.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The adjustment lever comprises two spaced parts 33 having cha- ou.ne the form of an angled lever, these parts being articulated to the pivot 27 and being established on either side of the operating lever. The adjustment lever comprises two primary arms 34 placed one beside the other and between which is interposed a block 35. The arm 34 is terminated by a fork 36 of which one branch 37 is flat. by being in contact with the face. plane 32 of the operating lever while the other face 38 of the fork has a curvilinear shape and is in contact with the end of the sleeve 25 and the flange 24 of the threaded sleeve 22 The adjustment lever comprises a secondary arm daire 39 formed in two spaced parts.



   The arms 29 and 39 of the maneuvering and adjustment levers carry pivots 40 and 41. On the pivot 41 is articulated a control rod 42 consisting of two parts placed side by side, this rod being parallel to the secondary arm 39 adjustment lever.



   The articulated assembly also comprises a link 43 mounted on the pivot 40 and on a pivot 44 carried by the two parts of the control link 42 The link 43 is parallel to the secondary arm 29 of the operating lever.



   The control rod 42 is extended beyond the pivot 44 and it carries a roller 45 freely engaged on a pivot 46 carried by the two parts of this rod. This is extended at its other end 47 and carries a rod 48 to which are attached three tension springs 49 The end of one of these springs 49 is attached to the rod 48 between the two parts of the rod 42 while the ends of the other two springs 49 are engaged on the parts of the rod 48 which protrude from the aforesaid two parts.



   The part 13 of the frame carries two ears 50, oriented upwards, the upper part of each ear carries a tab 51. Each of these tabs is articulated, by pivots 52, a control lever 53 mu- ni of ' a curvilinear boss 54 in contact with the roller 45 The boss 54 before the active stroke of the operating lever is concentric with the axis of the pivot 27 One face of the control lever 53 carries an arm 55 which is in contact with a pivots 52 or comprises this pivot and the end of which is terminated by a fork 56 carrying a pivot on which is freely engaged a roller 57 which cooperates with a control cam 58 mounted on a drive shaft 59. L ' other face of the control lever carries an arm 69 which carries the other pivot 52 or is in contact with the latter.

   The roller 57 is kept in contact with the cam by the springs 60. The control lever 53 carries two spaced lugs 61 which carry a pivot 62 to which are articulated three rods 63 urged by springs. Each rod 63 can slide in a tube 64 provided with a collar 65 and a finger 66 housed in a block 67 fixed to the internal face of the frame. The springs 60 are interposed between the flanges 65 and the collars 68 of the rods 63 to urge the lever elastically in the indirect direction and with respect to FIG. 1 while the roller is in contact with the cam.

   This includes a plateau on about half of its contour or half of a revolution during which the ejector finger is fixed and its boss is such that one obtains a uniform acceleration and, a deceleration and smooth for the movement of the ejector finger for each of its active strokes.



   The lower ends of the springs 49 are hooked to a rod 70 carried by the ears 51
The adjustment lever 34, 39 can be adjusted by rotating the sleeve 22 with the aid of its non-circular part 23 and this adjustment changes the position of the outer end of the ejector finger 16 at the end of its travel towards the end. inside. This adjustment is transmitted to the operating lever 28, 29 for the reason that the two surfaces 32 and 37 are in contact during the adjustment. Each adjustment produces a corresponding effect on the amplitude of the displacement of the lever arm 28 so that the outer end of finger 16 advances to the desired position for each operation. In addition, any backstop is eliminated and the above-mentioned drawbacks are avoided.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Further, the adjustments cause the roller 45 to move along the boss 54 to increase or decrease its distance from the axis of the pivots 52. When the roller 45 moves towards said axis, the amplitude of movement of the lever arm 28 decreases in accordance with the adjustment which has taken place.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. L'invention a pour objet des perfectionnements apportés aux éjec- teurs pour des machines entêteuses ou analogues, qui sont du gerire de celles dans lesquelles un ouvrage, généralement constitué par un bout de fil ou de tige, est introduit dans une matrice, son extrémité interne étant en contact avec le bout d'un doigt éjecteur alors que son extrémité externe fait saillie sur la matrice de manière qu'une opération d'entêtage ou autre puisse être effectuée pendant que l'ouvrage est empêché de se déplacer axialement par ledit doigt éjecteur, des moyens étant prévus pour déplacer le doigt axiale- ment jusqu'à ce que son extrémité externe occupe une position définie et pré- déterminée pour éjecter 1-'ouvrage après que l'opération voulue a eu lieu, lesquels perfectionnements, The subject of the invention is improvements made to ejectors for stubborn machines or the like, which are the manager of those in which a work, generally constituted by a piece of wire or rod, is introduced into a die, its end internal being in contact with the tip of an ejector finger while its outer end protrudes from the die so that a stubbing or other operation can be performed while the work is prevented from moving axially by said finger ejector, means being provided for moving the finger axially until its outer end occupies a defined and predetermined position for ejecting the work after the desired operation has taken place, which improvements, utilisés séparément ou en combinaison, consistent notamment : - à effectuer la position d'ajustage et le, réglage correspondant de l'amplitude du déplacement du doigt éjecteur par l'actionnement d'un uni- que organe de réglage qui agit sur les organes d'ajustage et de manoeuvre reliés à un ensemble articulé actionné par un organe de commande à entraîne- ment mécanique; used separately or in combination, consist in particular: - in carrying out the adjustment position and the corresponding adjustment of the amplitude of the displacement of the ejector finger by the actuation of a single adjustment member which acts on the members of adjustment and maneuvering connected to an articulated assembly actuated by a mechanically driven control member; - à avoir recours à un unique organe pour régler les moyens d'a justage et de manoeuvre pour le doigt éjecteur, ces moyens comprenant des le- viers d'ajustage et de manoeuvre séparés, articulés à un axe commun, ces le- viers étant propres à se déplacer ensemble sans pouvoir se déplacer l'un par rapport ,à l'autre quand le mécanisme est réglé, le levier de manoeuvre faisant un mouvement oscillant indépendamment du levier d'ajustage quand ce levier de manoeuvre déplace le doigt éjecteur et quand il fait sa course de retour, les leviers étant -reliés par un ensemble articulé dont une biellette est ar- ticulée au levier de manoeuvre tout en étant en contact avec un levier de commande oscillant avec une surface active curviligne et qui, avant sa course active, - to have recourse to a single member to adjust the adjustment and maneuvering means for the ejector finger, these means comprising separate adjustment and maneuvering levers, articulated to a common axis, these levers being suitable for moving together without being able to move relative to each other when the mechanism is adjusted, the operating lever making an oscillating movement independently of the adjusting lever when this operating lever moves the ejector finger and when it makes its return stroke, the levers being -connected by an articulated assembly of which a link is articulated to the operating lever while being in contact with an oscillating control lever with a curvilinear active surface and which, before its active stroke , est concentrique au centre auquel les leviers de manoeuvre et d'ajus- tage sont articulés, l'ajustage ayant pour effet de faire varier la distance qui sépare le pivot du levier de commande et le point de contact entre la biellette reliée au levier de manoeuvre et la surface active du levier de com- mande de sorte que l'amplitude du mouvement transmis au levier de manoeuvre par le levier de commande varie automatiquement pour qu'elle convienne à la position d'ajustage des leviers de manoeuvre et d'ajustage; -et à faire comporter à l'ensemble articulé une biellette de com- mande et une biellette d'actionnement,articulées entre elles, la biellette de commande étant articulée au levier d'ajustage et la biellette d'actionne- ment au levier de manoeuvre, ces biellettes formant avec un bras de chacun de ces leviers un parallélogramme déformable. is concentric with the center at which the operating and adjustment levers are articulated, the adjustment having the effect of varying the distance between the pivot of the control lever and the point of contact between the connecting rod connected to the operating lever and the active surface of the control lever so that the amplitude of the movement transmitted to the operating lever by the operating lever varies automatically to suit the adjustment position of the operating and adjusting levers; -and to have the articulated assembly comprise a control rod and an actuating rod, articulated to one another, the control rod being articulated to the adjustment lever and the actuation rod to the operating lever , these links forming with an arm of each of these levers a deformable parallelogram. L'invention vise, plus particulièrement, certains modes d'appli- cation ainsi que certains modes de réalisation desdits perfectionnements; et elle vise plus particulièrement encore, et ce, à titre de produits industriels nouveaux, les mécanismes éjecteurs, du genre en question, comportant applica- tion desdits perfectionnements, les éléments et outils spéciaux propres à leur établissement ainsi que les entêteuses et autres machines-outils munies de ces mécanismes. en annexe 1 dessin. The invention relates more particularly to certain modes of application as well as certain embodiments of said improvements; and it relates more particularly still, and this, as new industrial products, to the ejector mechanisms, of the kind in question, comprising the application of said improvements, the special elements and tools specific to their establishment as well as the headers and other machines. tools equipped with these mechanisms. in appendix 1 drawing.
BE496338D BE496338A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE496338A true BE496338A (en)

Family

ID=139594

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE496338D BE496338A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE496338A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2593731A1 (en) MACHINE AND METHOD FOR MOUNTING BELLOW
FR2750063A1 (en) CLAMPS FOR ASSEMBLING FLAT METALLURGIC PRODUCTS
BE496338A (en)
CH665368A5 (en) FORMING MACHINE WITH REMOVABLE TOOL.
FR2613266A1 (en) Tool for gripping and oriented screwing of a screw having a strap (U-clip)
EP1232831B1 (en) Device for automatically assembling two half-cones on a valve stem
CH619872A5 (en)
EP0154584B1 (en) Device for automatic recovery of play for clutch
CH674626A5 (en)
EP0032868B1 (en) Method of and apparatus for making, by extrusion, a workpiece presenting a recessed part on its peripheral surface
FR2937280A1 (en) DOCUMENT PROCESSING MACHINE WITH IMPROVED TRAINING.
FR2532206A1 (en) Device for the automatic presentation of rivets and other fixing elements
BE529973A (en)
FR2494162A1 (en) SOCKET DRIVE TYPE RATCHET TOOL WITH SOCKET EJECTOR
FR2705079A1 (en) Operating device for cycle derailleur and brake
BE824014A (en) UPGRADES TO DISCHARGE MACHINES
CH121152A (en) Method for tapping nuts and apparatus for carrying out this method.
EP1331053A1 (en) Guiding member for automatic lathe
BE471186A (en)
CH366189A (en) Automatic lathe with sliding headstock
BE559401A (en)
EP0113276A1 (en) Chamfering tool for tube ends
BE522023A (en)
FR2470659A1 (en) FEEDING MECHANISM IN PIECES
FR2776546A1 (en) Motor driven tools for precrimping and crimping vehicle panel edges