BE495688A - - Google Patents

Info

Publication number
BE495688A
BE495688A BE495688DA BE495688A BE 495688 A BE495688 A BE 495688A BE 495688D A BE495688D A BE 495688DA BE 495688 A BE495688 A BE 495688A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
installation according
pair
crankset
figurine
cranksets
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE495688A publication Critical patent/BE495688A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63BAPPARATUS FOR PHYSICAL TRAINING, GYMNASTICS, SWIMMING, CLIMBING, OR FENCING; BALL GAMES; TRAINING EQUIPMENT
    • A63B22/00Exercising apparatus specially adapted for conditioning the cardio-vascular system, for training agility or co-ordination of movements
    • A63B22/06Exercising apparatus specially adapted for conditioning the cardio-vascular system, for training agility or co-ordination of movements with support elements performing a rotating cycling movement, i.e. a closed path movement
    • A63B22/0605Exercising apparatus specially adapted for conditioning the cardio-vascular system, for training agility or co-ordination of movements with support elements performing a rotating cycling movement, i.e. a closed path movement performing a circular movement, e.g. ergometers
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63FCARD, BOARD, OR ROULETTE GAMES; INDOOR GAMES USING SMALL MOVING PLAYING BODIES; VIDEO GAMES; GAMES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • A63F9/00Games not otherwise provided for
    • A63F9/14Racing games, traffic games, or obstacle games characterised by figures moved by action of the players

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Cardiology (AREA)
  • Vascular Medicine (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Physical Education & Sports Medicine (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Multimedia (AREA)
  • Toys (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   INSTALLATION CONVENANT POUR LE DEROULEMENT DE COURSES CYCLISTES. 



   La présente invention-a comme objet une installation qui permet de faire disputer des courses cyclistes dans des conditions qui, aussi bien que pour le public que pour les coureurs, sont semblables à celles réalisées dans un vélodrome, et cela sans nécessiter l'établissement de grandes pistes et d'importants bâtiments comme c'est le cas pour les vélodromes connus. 



   A cet effet, l'installation suivant l'invention comprend une sé- rie de pédaliers pouvant être actionnés chacun par une personne et déplaçant à une vitesse proportionnelle à la vitesse de rotation du pédalier   considère,   une figurine représentative de la personne qui actionne ce pédalier en restant sur place, les trajets suivis par les différentes figurines étant des trajets en circuit fermé parcourus complètement dans le même temps pour des vitesses de rotation égales des pédaliers pendant ce temps. 



   Grâce à cette installation, les coureurs qui actionnent.les   péda-   les sans se déplacer voient l'ensemble des figurines qui les représentent et, par conséquent, se rendent mieux compte de la nécessité de fournir un effort supplémentaire ou de la possibilité de réduire leur effort en vue d'occuper une place favorable dans la course disputée. L'installation suivant l'inven- tion offre, en outre, pour le public un aspect spectaculaire qui se rapproche de celui que procure un vélodrome réel. 



   Cette installation présente de grands avantages par rapport à cel- les dans lesquelles les coureurs font tourner, en pédalant sur place, des rou- leaux dont le nombre de rotations est enregistré par un compte-tours, généra- lement gradué en unités de longueur, ou dont la vitesse angulaire est tradui- te par la position d'une aiguille devant un cadran généralement gradué en ki- lomètres par heure, et se trouvant devant le coureur. 



   Avec ces installations connues, les coureurs n'ont pas une   indi-   cation visuelle de la distance qui les sépare de chacun des autres coureurs. 



   De préférence, les trajets suivis par les figurines sont des tra- jets parallèles, visibles sur toute;leur longueur par les coureurs. 



   Suivant une forme d'exécution avantageuse, deux pédaliers adjacents peuvent déplacer une figurine unique afin de permettre des courses par équi- pes de deux hommes. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Si on désire que les deux coureurs d'une même équipe puissent en- trer en action successivement, on équipe alors l'installation suivant l'inven- tion d'un dispositif d'embrayage entre chaque pédalier de la paire de pédaliers correspondant à l'équipe considérée et la figurine représentant l'équipe. 



   Enfin, on a avantage à monter de manière amovible les figurines représentant les coureurs afin de pouvoir adapter leurs couleurs à celles des coureurs. 



   D'autres particularités et détails de l'invention apparaîtront au cours de la description des dessins annexés au présent mémoire, qui repré- sentent schématiquement, et à titre d'exemple seulement, une forme d'exécution de l'installation suivant l'invention. 



   La figure 1 est une vue en perspective de l'ensemble d'une instal- lation suivant l'invention. 



   La figure 2 est une vue en plan d'un mécanisme par lequel deux coureurs pouvant former une équipe entre eux actionnent soit la figurine de l'équipe, sout leur figurine individuelle. 



   La figure 3 est, après brisure partielle-.. une vue en perspective d'une partie de l'installation suivant l'invention. 



   La figure 4 est une vue schématique en perspective d'une particu- larité de l'invention. 



   Dans ces différentes figures, les mêmes notations de référence désignent des éléments identiques. 



   L'installation représentée à la figure 1 comprend une série de pédaliers 2 pouvant être actionnés chacun par une personne. Ces pédaliers peuvent déplacer, à une vitesse proportionnelle à leur vitesse de rotation, une figurine représentative de la personne qui actionne le pédalier considé- ré, en restant sur place. 



   A la figure l, on a représenté quatorze équipes de deux personnes disposées autour d'une piste 4 visible pour toutes ces personnes. Dans cette piste, sont ménagées des rainures dont le nombre correspond au nombre de per- sonnes prévu autour de la piste. Quelques unes. de ces rainures sont représen- tées en 5. Ces rainures sont parallèles entre elles et sont traversées par des tiges 6 (figure 3) portant chacune une figurine 7. Chaque tige 6 est por- tée par une bande sans fin 8 qui passe par une des poulies 9 (figures 2 et 3) qui peuvent être mises séparément en rotation et qui sont chacune solidaires d'un tambour 10 entraîné par friction à l'aide d'un galet 11 (figure 2). 



   Pour faire tourner ce galet à une vitesse proportionnelle à la vitesse de rotation du pédalier correspondant 2, on a rendu ce pédalier soli- daire d'une roue dentée 3 sur laquelle passe une chaîne 12 passant, d'autre part, sur une roué dentée 13. La rotation de celle-ci peut être transmise à   un   arbre 14 par l'intermédiaire d'un dispositif d'embrayage 15. Sur l'ar- bre   14,   est calée une autre roue dentée 16 sur laquelle passe.une chaîne 17 passant, d'autre part, sur une roue dentée 18. Celle-ci est calée sur un arbre 19 portant un pignon conique 20 qui engrène avec un autre pignon coni- que 21 calé sur le même arbre que celui portant le galet 11. Cet arbre est désigné par 22. 



   Le galet 11 peut être mis en rotation à partir d'un autre pédalier dont les pédales sont désignées par 2' à la figure 2. La transmission de la rotation de ce pédalier 2' à l'arbre 14 est réalisée par l'intermédiaire d'une roue dentée 3', d'une chaîne 12', d'une autre roue dentée 13' et d'un dispo- sitif d'embrayage 15'. 



   L'installation qui vient d'être décrite permet d'effectuer des courses par équipe de deux coureurs se relayant. En effet, il suffit pour cela d'amener le dispositif 15 dans la position de débrayage au moment où le dispositif 15' est amené dans la position d'embrayage et inversément. La ma- noeuvre simultanée des deux dispositifs d'embrayage 15-15' peut être facili- tée par une liaison mécanique entre ces deux dispositifs. Cette liaison mé- canique est représentée à la figure 2 sous la forme d'une collerette 23 enga- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 gée dans une fourchette   24   calée sur une tige 25 que l'on peut déplacer axia- lement en agissant sur un levier 26 qui pivote en 27 et qui porte une fourche 28 entre les dents de laquelle est engagée une collerette 29 calée sur cette tige.

   Celle-ci porte une deuxième fourchette 30 coopérant avec une colleret- te 31 solidaire du dispositif d'embrayage 15'. 



   Pour permettre aux deux coureurs d'une même équipe d'actionner simultanément la même figurine, il suffit de modifier la liaison mécanique qui vient d'etre décrite pour qu'elle ne provoque pas le débrayage de l'un des dispositifs d'embrayage au moment où elle provoque l'embrayage de l'autre dispositif d'embrayage. La fourchette 24 est, par exemple, montée à cet ef- fet de façon à pouvoir être amenée par rotation autour de l'axe de la tige 25,dans une position telle que celle représentée en traits mixtes et désignée par 24'. 



   Le coureur qui actionne le pédalier 2' peut déplacer une autre figurine que celle déplacée par le coureur qui actionne le pédalier 2. A cet effet, la rotation de la roue dentée 13' peut être transmise par un disposi- tif d'embrayage 32 à un arbre 33 sur lequel est calée une roue dentée   34.   



  Celle-ci entraine une chaîne 35 passant sur une autre roue dentée 36 calée sur un arbre 37. Cet arbre fait tourner des pignons coniques 38 et 39 repré- sentées en traits mixtes. Le pignon 39 est solidaire d'un galet 40 qui action- ne un tambour 10. Ce tambour 10 se trouve en réalité en-dessous ou au-dessus du tambour 10 dont il a été question ci-avant à'propos de la figure 2, de fa- çon que l'ensemble des tambours 10 et des poulies 9 ait l'aspect schématisé à la figure 3. 



   Sur la poulie solidaire de ce tambour 10 passe une bande sans fin portant une tige analogue à la tige 6 de la   figure'-3   et sur laquelle est mon- tée une figurine. 



   Les-différentes bandes sans fin 8 sont, par exemple, constituées par des courroies trapézoïdales comme représenté   à   la figure 4. Chacune de ces bandes sans fin porte des butées   41   et 42 destinées à actionner un inter- rupteur 43 monté dans un circuit électrique qui comprend une lampe 44 alimen- tée par une source de courant 45. La butée   41   est disposée de façon à amener l'interrupteur 43 dans sa position de fermeture représentée en trait mixte, au moment où la figurine correspondante passe en face d'une ligne de repère constituant, par exemple, la ligne d'arrivée.

   La butée   42   ouvre l'interrup- teur 43 quand la figurine n'a parcouru d'une fraction de son circuit fermé afin que le dit interrupteur puisse être à nouveau fermé par la butée   41   lors du passage suivant de celle-ci. 



   Les coureurs et les spectateurs peuvent donc facilement constater dans quel ordre des lampes s'allument à l'arrivée d'une course et, par consé- quent, juger l'ordre des arrivées sans se trouver dans le prolongement de la ligne d'arrivée. Les différentes lampes peuvent se trouver groupées en dehors de la piste, par exemple, près d'une des extrémités de celle-ci. 



   La courroie 8 de la figure 4 porte également une butée 46 qui peut actionner un compte-tours, non représenté, à chacun de ses passages en regard de celui-ci. L'examen des différents compte-tours évite toute discussion au sujet du nombre de tours effectué. 



   Les figurines 7 sont montées de manière amovible sur les tiges 6 qui les portent de façon qu'on puisse les adapter aisément à la couleur des coureurs qu'elles représentent ou qu'on puisse en supprimer la moitié dans le cas d'une course par équipe de deux coureurs. 



   Des dispositifs créant des résistances passives réglables sont prévus entre les pédaliers et les figurines correspondantes. Ces dispositifs se présentent, par exemple, sous la forme de freins réglables de façon que la résistance à l'avancement des figurines se déplaçant à la même vitesse, soit la même pour tous les coureurs, quelle que soit la longueur de la trans- mission entre leur pédalier et la poulie d'entraînement 9 correspondante. 



   Le réglage des résistances passives permet, en outre, de faire varier la résistance à l'avancement d'une même quantité pour tous les   cou-   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 reurs de façon à donner à ceux-ci l'impression   qu'ils-grimpent   une montagne ou en descendent. 



   Enfin,on peut prévoir des dispositifs qui créent des résistances passives proportionnelles à la vitesse de la rotation des pédaliers. Ces der- niers dispositifs rapprochent les conditions dans lesquelles les courses se déroulent, des conditions naturelles puisque l'accroissement de la résistance de l'air est plus rapide que l'accroissement de la vitesse d'avancement. 



   Il est évident que l'invention n'est pas exclusivement limitée à la forme d'exécution représentée et que bien des modifications peuvent être apportées dans la   forme,.   la disposition et la constitution de certains des éléments intervenant dans sa réalisation, à condition que ces modifications ne soient pas en contradiction avec l'objet de chacune des revendications sui- vantes= 
REVENDICATIONS.- 
1.- Installation convenant pour le déroulement de courses cyclis- tes, caractérisée en ce qu'elle comprend une série de pédaliers pouvant être actionnés chacun par une personne et déplaçant à une vitesse pro- portionnelle à la vitesse de rotation du pédalier considéré une figurine re- présentative de la personne qui actionne ce pédalier en restant sur place..

   les trajets suivis par les différentes figurines étant des trajts en circuit fermé parcourus complètement dans le même temps pour des vitesses de rotation égales des pédaliers pendant ce temps.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   SUITABLE INSTALLATION FOR THE RUNNING OF CYCLING RACES.



   The present invention relates to an installation which makes it possible to run cycle races under conditions which, both for the public and for the runners, are similar to those carried out in a velodrome, and this without requiring the establishment of large tracks and important buildings as is the case for well-known velodromes.



   For this purpose, the installation according to the invention comprises a series of pedals which can each be actuated by a person and which move at a speed proportional to the speed of rotation of the crankset considers, a figure representative of the person who actuates this pedal. while remaining in place, the paths followed by the various figurines being closed circuit paths traveled completely at the same time for equal rotational speeds of the pedals during this time.



   Thanks to this installation, runners who operate the pedals without moving can see all of the figurines that represent them and, consequently, better realize the need to provide an additional effort or the possibility of reducing their effort to occupy a favorable place in the contested race. The installation according to the invention also offers the public a spectacular aspect which is similar to that provided by a real velodrome.



   This installation has great advantages over those in which the riders turn, by pedaling in place, rollers whose number of rotations is recorded by a tachometer, generally graduated in units of length, or whose angular speed is reflected by the position of a needle in front of a dial generally graduated in kilometers per hour, and located in front of the runner.



   With these known installations, the runners do not have a visual indication of the distance which separates them from each of the other runners.



   Preferably, the paths followed by the figurines are parallel paths, visible over their entire length by the runners.



   According to an advantageous embodiment, two adjacent pedals can move a single figurine in order to allow races in teams of two men.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   If it is desired that the two riders of the same team can take action successively, then the installation according to the invention is fitted with a clutch device between each crankset of the pair of cranksets corresponding to the considered team and the figurine representing the team.



   Finally, it is advantageous to removably mount the figurines representing the runners in order to be able to adapt their colors to those of the runners.



   Other features and details of the invention will become apparent from the description of the drawings appended hereto, which represent schematically, and by way of example only, one embodiment of the installation according to the invention. .



   FIG. 1 is a perspective view of the assembly of an installation according to the invention.



   Figure 2 is a plan view of a mechanism by which two runners who can form a team between them actuate either the team figure, supporting their individual figure.



   Figure 3 is, after partial breakage- .. a perspective view of part of the installation according to the invention.



   Figure 4 is a schematic perspective view of a feature of the invention.



   In these different figures, the same reference notations designate identical elements.



   The installation shown in Figure 1 comprises a series of pedals 2 can each be actuated by a person. These pedals can move, at a speed proportional to their speed of rotation, a figurine representative of the person who actuates the crank under consideration, while remaining in place.



   In FIG. 1, fourteen teams of two people have been shown arranged around a track 4 visible to all these people. In this track, grooves are formed, the number of which corresponds to the number of people provided around the track. Some. of these grooves are represented at 5. These grooves are mutually parallel and are crossed by rods 6 (FIG. 3) each carrying a figure 7. Each rod 6 is carried by an endless band 8 which passes through a pulleys 9 (Figures 2 and 3) which can be separately rotated and which are each secured to a drum 10 driven by friction using a roller 11 (Figure 2).



   In order to make this roller turn at a speed proportional to the speed of rotation of the corresponding crankset 2, this crankset has been made solid with a toothed wheel 3 on which passes a chain 12 passing, on the other hand, on a toothed wheel. 13. The rotation thereof can be transmitted to a shaft 14 by means of a clutch device 15. On the shaft 14 is wedged another toothed wheel 16 on which a chain 17 passes. passing, on the other hand, on a toothed wheel 18. The latter is wedged on a shaft 19 carrying a bevel gear 20 which meshes with another bevel gear 21 wedged on the same shaft as that carrying the roller 11. This tree is designated by 22.



   The roller 11 can be rotated from another crankset whose pedals are designated by 2 ′ in FIG. 2. The transmission of the rotation of this crankset 2 ′ to the shaft 14 is effected by means of 'a toothed wheel 3', a chain 12 ', another toothed wheel 13' and a clutch device 15 '.



   The installation which has just been described makes it possible to carry out races in teams of two runners taking turns. In fact, it suffices for this to bring the device 15 into the disengaged position when the device 15 'is brought into the clutch position and vice versa. The simultaneous operation of the two clutch devices 15-15 'can be facilitated by a mechanical connection between these two devices. This mechanical connection is shown in FIG. 2 in the form of a collar 23 engaged.

 <Desc / Clms Page number 3>

 ged in a fork 24 wedged on a rod 25 which can be moved axially by acting on a lever 26 which pivots at 27 and which carries a fork 28 between the teeth of which is engaged a collar 29 wedged on this rod.

   This carries a second fork 30 cooperating with a collar 31 integral with the clutch device 15 '.



   To allow two riders of the same team to simultaneously operate the same figure, it suffices to modify the mechanical connection which has just been described so that it does not cause the disengagement of one of the clutch devices at the moment when it causes the engagement of the other clutch device. The fork 24 is, for example, mounted for this purpose so as to be able to be brought by rotation about the axis of the rod 25, into a position such as that shown in phantom and designated by 24 '.



   The runner who actuates the pedal 2 'can move a figure other than that moved by the runner who actuates the pedal 2. For this purpose, the rotation of the toothed wheel 13' can be transmitted by a clutch device 32 to a shaft 33 on which a toothed wheel 34 is wedged.



  This drives a chain 35 passing over another toothed wheel 36 wedged on a shaft 37. This shaft rotates bevel gears 38 and 39 shown in phantom. The pinion 39 is integral with a roller 40 which actuates a drum 10. This drum 10 is in fact located below or above the drum 10 which has been discussed above with regard to FIG. 2. , so that the set of drums 10 and pulleys 9 has the appearance shown diagrammatically in FIG. 3.



   Over the pulley integral with this drum 10 passes an endless belt carrying a rod similar to the rod 6 of FIG. 3 and on which a figurine is mounted.



   The various endless belts 8 are, for example, formed by trapezoidal belts as shown in FIG. 4. Each of these endless belts carries stops 41 and 42 intended to actuate a switch 43 mounted in an electrical circuit which comprises a lamp 44 supplied by a current source 45. The stop 41 is arranged so as to bring the switch 43 into its closed position shown in phantom, when the corresponding figure passes in front of a line landmark constituting, for example, the finish line.

   The stop 42 opens the switch 43 when the figurine has not traveled through a fraction of its closed circuit so that said switch can be closed again by the stop 41 during the next passage of the latter.



   Runners and spectators can therefore easily see in what order the lamps come on at the finish of a race and, consequently, judge the order of arrivals without being in the extension of the finish line. . The different lamps can be found grouped outside the track, for example, near one end of the track.



   The belt 8 of FIG. 4 also carries a stop 46 which can actuate a tachometer, not shown, at each of its passages opposite the latter. Examination of the various tachometers avoids any discussion about the number of revolutions performed.



   The figurines 7 are removably mounted on the rods 6 which carry them so that they can be easily adapted to the color of the runners they represent or that one can remove half of them in the case of a race by team of two runners.



   Devices creating adjustable passive resistances are provided between the pedals and the corresponding figures. These devices are, for example, in the form of adjustable brakes so that the resistance to the advance of the figures moving at the same speed, is the same for all the runners, whatever the length of the transmission. between their pedals and the corresponding drive pulley 9.



   The adjustment of the passive resistances also makes it possible to vary the resistance to forward movement by the same quantity for all the cuts.

 <Desc / Clms Page number 4>

 rors so as to give them the impression that they are climbing or descending a mountain.



   Finally, devices can be provided which create passive resistances proportional to the speed of rotation of the cranksets. These latter devices bring the conditions in which the races take place closer to natural conditions since the increase in air resistance is faster than the increase in forward speed.



   It is obvious that the invention is not exclusively limited to the embodiment shown and that many modifications can be made in the form. the arrangement and constitution of some of the elements involved in its realization, provided that these modifications are not in contradiction with the object of each of the following claims =
CLAIMS.-
1.- Installation suitable for the running of cycle races, characterized in that it comprises a series of pedals which can each be actuated by a person and which move a figurine at a speed proportional to the speed of rotation of the pedal considered. representative of the person operating this pedal unit while remaining in place.

   the paths followed by the different figurines being closed circuit paths traveled completely at the same time for equal rotational speeds of the pedals during this time.

 

Claims (1)

2.- Installation suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les trajets suivis par les figurines sont des trajets parallèles visibles sur toute leur longueur par les personnes qui pédalent. 2.- Installation according to claim 1, characterized in that the paths followed by the figures are parallel paths visible over their entire length by people who pedal. 3.- Installation suivant l'une ou l'autre des revendications pré- cédentes, caractérisée en ce que des dispositifs créant des résis- tances passives réglables sont prévus entre les pédaliers et les figurines correspondantes. 3.- Installation according to either of the preceding claims, characterized in that devices creating adjustable passive resistances are provided between the pedals and the corresponding figures. 4.- Installation suivant l'une ou l'autre des revendications pré- cédentes, caractérisée en ce que des dispositifs créant des résis- tances passives proportionnelles à la vitesse de rotation des pédaliers sont prévus entre ceux-ci et les figurines correspondanteso 5. - Installation suivant l'une ou l'autre des revendications pré- cédentes, caractérisée en ce que deux pédaliers adjacents peuvent déplacer une figurine unique. 4.- Installation according to one or the other of the preceding claims, characterized in that devices creating passive resistances proportional to the speed of rotation of the cranksets are provided between them and the corresponding figures. 5. - Installation according to either of the preceding claims, characterized in that two adjacent pedals can move a single figurine. 6.- Installation suivant la revendication précédente, c a r a c - t é r i s é e en ce qu'un dispositif d'embrayage est prévu entre chaque pé- dalier d'une paire de pédaliers et la figurine correspondante. 6.- Installation according to the preceding claim, in that a clutch device is provided between each crank of a pair of cranksets and the corresponding figure. 7.- Installation suivant la revendication précédente, c a r a c - t é r i s é e par une liaison mécanique entre les deux dispositifs d'embraya- ge de chaque paire de pédaliers, telle que l'embrayage d'un pédalier d'une paire quelconque provoque le débrayage de l'autre pédalier de la même paire. 7.- Installation according to the preceding claim, characterized by a mechanical connection between the two clutch devices of each pair of cranksets, such that the clutch of a crankset of any pair causes the disengagement of the other crankset of the same pair. 8.- Installation suivant la revendication 7, c a r a c t é r i - s é e en ce que la liaison mécanique susdite est telle qu'elle puisse être désolidarisée de l'ùn des dispositifs d'embrayage pendant qu'elle reste soli- darisée avec le dispositif d'embrayage de l'autre pédalier de la paire consi- dérée tandis que ce dernier pédalier est pourvu d'un autre dispositif d'embraya- ge qui lui permet d'actionner une figurine autre que celle de la paire de pé- daliers dont il peut faire partie. 8.- Installation according to claim 7, charac- terized in that the aforesaid mechanical connection is such that it can be disconnected from the clutch devices while it remains united with the clutch device of the other crankset of the pair considered while the latter crankset is provided with another clutch device which allows it to actuate a figure other than that of the pair of cranksets of which he can be part. 90- Installation suivant l'une ou l'autre des revendications pré- cédentes, caractérisée en ce que les figurines susdites sont mon- tées de manière amovible. 90- Installation according to one or other of the preceding claims, characterized in that the aforesaid figurines are mounted in a removable manner. 10. - Installation suivant l'une ou l'autre des revendications pré- cédentes, caractérisée en ce que le support d'entraînement de cha- que figurine porte., d'un-e part, une butée servant à fermer un interrupteur dans un circuit électrique comprenant une lampe, au moment où la figurine cor- <Desc/Clms Page number 5> respondante passe en face d'une ligne de repère et, d'autre part., une butée qui ouvre ce circuit après que la figurine a parcouru une fraction seulement de son circuit fermée Il.- Installation suivant l'une ou l'autre des revendications pré- cédentes caractérisée en ce que le support d'entraînement de la figurine porte une butée qui actionne un compte-tours à chacun de ses passa- ges. 10. - Installation according to one or the other of the preceding claims, characterized in that the drive support of each figurine carries., On the one hand, a stop serving to close a switch in an electrical circuit comprising a lamp, when the figurine is <Desc / Clms Page number 5> respondent passes in front of a reference line and, on the other hand, a stop which opens this circuit after the miniature has traveled only a fraction of its closed circuit II.- Installation according to one or the other of the preceding claims, characterized in that the drive support of the figurine carries a stop which actuates a tachometer for each of its passes. 12.- Installation telle que décrite ci-dessus et représentée aux dessins ci-annexés. 12.- Installation as described above and shown in the accompanying drawings.
BE495688D 1950-05-12 1950-05-12 BE495688A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE495688T 1950-05-12

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE495688A true BE495688A (en) 1950-11-13

Family

ID=139110

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE495688D BE495688A (en) 1950-05-12 1950-05-12

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE495688A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2467616A1 (en) TOY CIRCUIT COMPRISING A TRACK AND VEHICLES IN WHICH THE SPRING MOTOR CAN BE REMOTELED REMOTELY
FR2462296A1 (en) RAMPING SPEED MECHANISM FOR AGRICULTURAL TRACTORS
FR2733019A1 (en) Vehicular mechanical transmission giving continuous torque variation, e.g. for diesel-electric locomotive
BE495688A (en)
CH617992A5 (en) Torque transmission device with a change in transmission ratio
SU1237075A3 (en) Bicycle
FR2776613A1 (en) 8 or 12 speed gearbox installed in ordinary bicycle
FR2532608A1 (en) Front derailleur for a bicycle with variable width fork.
FR2548999A1 (en) IMPROVEMENTS ON FOLDING PEDALING AND CANOEING FOLDING BICYCLES
US2193289A (en) Two-speed transmission for bicycles
FR2878815A1 (en) Belt mechanism for e.g. bicycle, has levers receiving belt driving force applied by user, and having link point for connection to belts driven on pulleys joined to free wheel, where belts are maintained at constant tension by return spring
FR2611642A1 (en) Pedals and bottom bracket assembly for a cycle equipped with a free wheel
FR2711351A1 (en) Manual or automatic differential gear shift for pedal vehicle.
BE376719A (en)
CH331661A (en) Electric generator group
FR2672865A1 (en) Pedal and bottom bracket assembly with fixed chain wheel and chain wheel mounted on a free wheel, with fixed rear sprocket for cycle transmission
FR2701246A1 (en) Improved pedal and crank assembly system for a bicycle
BE498865A (en)
BE862440Q (en) BICYCLE AND MOTION TRANSMISSION DEVICE
US622029A (en) Variable-speed gear for bicycles
FR2624087A1 (en) Propulsion system for a vehicle, particularly bicycle, using the muscular energy of the arms and legs
FR2498549A1 (en) Transmission for pedal cycle - has kinematic coupling for alternate oscillation of pedal cranks with double chain transmission
CH598050A5 (en) Variable radius bicycle pedal crank
FR2516041A1 (en) Pedal drive for bicycle - has lever action pedals connected via freewheels to each side of sprocket
CH512940A (en) Treatment of fabric loops