BE492854A - - Google Patents

Info

Publication number
BE492854A
BE492854A BE492854DA BE492854A BE 492854 A BE492854 A BE 492854A BE 492854D A BE492854D A BE 492854DA BE 492854 A BE492854 A BE 492854A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
electrical contact
plug according
contact plug
support body
sleeve
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE492854A publication Critical patent/BE492854A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01RELECTRICALLY-CONDUCTIVE CONNECTIONS; STRUCTURAL ASSOCIATIONS OF A PLURALITY OF MUTUALLY-INSULATED ELECTRICAL CONNECTING ELEMENTS; COUPLING DEVICES; CURRENT COLLECTORS
    • H01R13/00Details of coupling devices of the kinds covered by groups H01R12/70 or H01R24/00 - H01R33/00
    • H01R13/46Bases; Cases
    • H01R13/502Bases; Cases composed of different pieces

Landscapes

  • Connector Housings Or Holding Contact Members (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Fiche de contact électrique " 
La présente invention se rapporte à une fiche de contact électrique, caractérisée en ce qu'une partie du boîtier est étudiée de manière à former un support pour les éléments ou broches de conact, tandis que l'autre par- tie est formée par une douille de fermeture pouvant être engagée au moins partiellement sur le support. 



   La description qui va suivre, faite en regard des dessins annexés donnés à titre d'exemples non limitatifs, permettra de mieux comprendre l'invention. 



   La fig. 1 est une vue de face de la fiche de con- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tact suivant un premier mode de réalisation. 



   La fig. 2 en est une vue de profil. 



   La fig. 3 est une vue en coupe par la ligne III-   IIIde   la fig. 4. 



   La fig. 4 est une vue en coupe par la ligne IV-IV de la fig. 3. 



   La fig. 5 est une vue en coupe analogue à la fig. 



  4, mais dans lequelle les parties de la fiche occupent une position relative différente de celle de la fig. 4. 



   La fig. 6 est une vue de profil avec coupe par- tielle d'une fiche suivant un second mode de réalisation. 



   La fig. 7 est une vue de l'avant de cette fiche, avec coupe partielle par la ligne 1-1 de la fig. 8. 



   La fig. 8 est une vue en plan de cette fiche, avec coupe partielle par la ligne   II-II   de la fig. 7. 



   La fiche conforme au premier mode de réalisation comporte une partie 2 portant les broches de contact.Cette partie 2 est plate et présente des gorges 3 ouvertes sur l'une de ses faces principales, dans lesquelles sont logés les conducteurs 5 provenant du câble 6 et les broches de contact 1 , munies de quatre arêtes ou faces 7 . Au point de pénétration du câble conducteur 6 dans la fiche, la par- tie 2 est munie de dents 8 contre lesquelles le conducteur 6 est appliqué par sa gaine en caoutchouc 9, engagée de la manière habituelle sur son extrémité. 



   La référence 10 désigne le couvercle de la fiche présentant une cavité 11 dans laquelle vient se loger la partie 2 et munie sur sa face extrême de trous 12 pour le passage des broches de contact. 



   Dans une cavité cylindrique 13 de la partie 2 est fixé un goujon 14 retenu au moyen d'une vis à tête noyée 15 et présentant à son extrémité libre une tête 16. Un bouton- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 poussoir 17 est monté à coulissement dans cette cavité sur le goujon 14, ce bouton-poussoir entourant un ressort de pression   18   prenant appui contre la tête 16. 



   Le couvercle 10 présente un trou 19 dont le dia- mètre correspond à celui de la cavité 13 et dans lequel le bouton-poussoir 17 fait saillie lorsque les éléments de la fiche sont assemblés. 



   Pour l'assemblage ou pour effectuer une réparation on sépare tout d'abord les parties 2 et 10 de la fiche. 



   Lors de l'assemblage, on engage la partie 2 de la fiche dans la cavité 11 du couvercle 10 après avoir disposé les broches de contact 1 dans leurs gorges 3 et après avoir engagé à force la gaine en caoutchouc 9 entre les dents   8   de cette partie 2.Les broches de contact 1 font alors saillie par les trous 12 et le bouton-poussoir doit être pressé légèrement lorsqu'il vient buter contre le bord de la cavité 11, afin de permettre l'engagement complet de la par- tie 2 dans cette cavité. Vers la fin de cet engagement, la gaine en caoutchouc 9 et les dents 8 pénètrent dans la ca- vité 11, et le bouton-poussoir 17 vient s'engager élasti- quement dans le trou 19 en assurant le verrouillage relatif des deux parties 2 et 10 de la fiche, de sorte que les bro- ches de contact sont retenues dans leur position convena- ble à l'intérieur de cette fiche. 



   Dans cette condition d'utilisation de la fiche, le câble est solidaire de cette dernière, étant donné qu' il ne peut pas se   égager   par glissement latéral des dents 8 lorsqu'il est logé dans la cavité 11 du couvercle 10, une séparation intempestive des parties de la fiche étant im- possible car le bouton-poussoir 17 est engagé dans le trou 19, et il n'est possible d'exercer sur lui une pression suffisante pour le faire sortir de ce trou 19 qu'avec 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 l'aide d'un clou ou d'un tourne-vis. La vis 15 retenant le goujon 14 est également bloquée lorsque la fiche est dans sa position d'utilisation, car elle ne peut être sé- parée de ce goujon étant donné qu'elle est logée dans la cavité 11. 



   On pourrait également choisir pour la partie 10 une forme différente de celle du boîtier considéré.Cette partie pourrait aussi avoir la forme d'un coulisseau, les parties 2 et 10 étant alors munies de rainures et de ner- vures de guidage. 



   Le dispositif de verrouillage pourrait également être différent. Par exemple, un cliquet à ressort pourrait être logé dans l'une des parties, ce cliquet venant coopé- rer avec un épaulement de l'autre partie et le déverrouil- lage pouvant être de même commandé à travers un trou. 



   On a représenté sur les figs. 6 à 8 un second mode de réalisation de la fiche, objet de l'invention. Dans ce cas, les broches de contact 21 de la fiche sont logées dans un boîtier   22,23   en deux parties de forme générale cy- lindrique. Ce boîtier est en un matériau isolant et est formé par la combinaison d'un corps de support cylindrique 22 et d'une douille cylindrique 23. Des cavités ouvertes 24 sont prévues dans l'une des faces extrêmes du corps de sup- port 22 pour servir de logements aux éléments de contact 21, et des cavités 25 servent a la réception des conducteurs électriques 26 et de la partie extrême du câble 27.

   Les éléments de contact 21 portent des pièces rapportées 26 de section en forme de quadrilatère, ces pièces venant se loger avec un faible jeu dans les cavités 24 du corps de support en empêchant toute rotation des broches de contact. 



  Ces pièces quadrilatérales 20 présentent chacune un alésage pour la réception de l'extrémité du conducteur et un dispo- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 sitif de serrage pour le blocage de cette extrémité, ce dispositif pouvant être de tout type connu. Les gorges 25 servant à la réception des conducteurs partent chacune des éléments de contact, et débouchent ensuite ensemble hors du corps de support 22, dans le sens radial. Le câble 27 est guidé dans le corps de support jusqu'à la division des gorges 25, chaque conducteur étant ensuite logé dans l'une des gorges après ce point de séparation. 



   Un renfoncement 28 est prévu sur la périphérie du corps de support 22, et un élément cylindrique 29 pouvant coulisser axialement est logé dans ce renfoncement. Un ressort de pression hélicoïdal 30 est disposé à l'intérieur du renfoncement 28, ce ressort prenant appui d'une part sur le fond de ce renfoncement, et, d'autre part, par son ex- trémité opposée, sur une embase 31 du goujon 29 et ayant tendance à déplacer ce dernier vers l'extérieur. L'embou- chure de ce renfoncement est toutefois rendue plus étroite par la présence d'une bague 32 emmanchée à force et sur la- quelle vient s'appuyer l'embase 31 du goujon cylindrique, afin de rendre impossible le dégagement complet de ce goujon 29. La profondeur de ce renfoncement et la longueur du gou- jon 29 sont telles que ce dernier peut être escamoté complè tement à l'intérieur par pression. 



   L'autre partie 23 du boîtier a, comme déjà indiqué, la forme d'une douille cylindrique fermée à l'une de ses extrémités, et peut être engagée au moins partiellement avec un faible jeu sur le corps de support 22, cette partie pré- sentant dans son extrémité fermée des orifices 33 par les- quels peuvent faire saillie les broches de contact 21. Lors- que cette partie est engagée sur le corps de support, l'ex- trémité fermée de cette douille 23 empêche les éléments de contact de sortir des cavités 24. Un alésage 34 est prévu dans l'une des faces latérales de la douille de fermeture, 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 le goujon cylindrique 29 pouvant venir s'engager dans cet alésage lorsque la douille est enfoncée complètement sur le corps de support, de sorte que les deux parties du boîtier sont ainsi rendues solidaires.

   Cette douille de fermeture présente en outre sur sa paroi latérale uh orifice 35 (Fig. 



  6) partant de l'extrémité ouverte de cette douille, cet orifice communiquant avec les embouchures des gorges 25 et permettant le passage du câble 27 lors de l'engagement de la douille sur le corps de support.Il est prévu sur l'extrémi- té ouverte de la douille un rebord radial 23afaisant saillie vers l'extérieur, ce rebord permettant une préhension aisée de la fiche afin de pouvoir l'enfoncer ou la dégager aisé- ment d'une prise de courant murale. 



   Lorsqu'il est nécessaire de démonter la fiche, par exemple pour remplacer le câble électrique 27, on exerce alors une pression, à l'aide d'un objet approprié, sur le goujon 29 formant verrou, en antagonisme avec l'action du ressort   30,   afin -de l'enfoncer dans la cavité 28 du corps de support, de sorte qu'il est ensuite possible de dégager par traction la douille de fermeture 23 de ce corps de sup- port. On peut ensuite dégager les éléments de contact et le câble conducteur des cavités   24   et 25 du corps de support. 



  Lors de l'assemblage de la fiche de contact, on serre tout d'abord les extrémités 26 des conducteurs dans les éléments de contact, puis on dispose ces derniers et l'extrémité du câble dans le corps de support et on engage ensuite sur celui-ci la douille de fermeture . Lorsque le bord ouvert de la douille vient buter contre le goujon 29, on escamote celui-ci par pression à l'intérieur de la cavité 28 du corps de support, de sorte qu'il est alors possible d'enga- ger complètement la douille sur le goujon de verrouillage. 



  Dès que   l'alésage   34 de la paroi de la douille   p arvient   par 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 coulissement à la hauteur du goujon 29, ce dernier est repoussé vers l'extérieur sous l'action du ressort 30 et vient se loger dans cet alésage 34, en solidarisant ainsi les deux parties 22 et   23   du boîtier pour empêcher toute séparation intempestive. 



   Il va de soi qu'il est possible de réaliser de la même manière, outre une fiche, également une pièce de raccordement ou n'importe quel autre type de fiche de   contac   multiple. S'il s'agit d'une pièce de raccordement comportant des éléments de contact femelles, ces derniers sont logés entièrement dans le boîtier d'une manière empêchant tout dé- placement, et il est possible d'y engager des broches de con tact grâce à la présence des orifices 33 prévus dans l'ex- trémité fermée de la douille. 



   Le cas échéant, le goujon de verrouillage pourrait également présenter une autre forme que celle montrée sur le dessin, et l'on pourrait prévoir sur une fiche de contact multiple plusieurs éléments de verrouillage destinés à main- tenir assemblées   les deux   parties du boîtier. Un autre or- gane de liaison pourrait en outre être utilisé au lieu du goujon de verrouillage représenté. 



   La fiche de prise de courant montrée présente l' avantage de ne nécessiter aucun tourne-vis pour effectuer une réparation quelconque, du conducteur ou du câble élec- trique, la liaison entre les deux parties du boîtier ne pou- vant être rompue lors de l'utilisation et ne pouvant se desserrer progressivement par suite des vibrations ou chocs, comme celaest le cas pour les assemblages par vis.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Electrical contact plug"
The present invention relates to an electrical contact plug, characterized in that one part of the housing is designed so as to form a support for the contact elements or pins, while the other part is formed by a socket. closure can be engaged at least partially on the support.



   The description which follows, given with reference to the appended drawings given by way of non-limiting examples, will make it possible to better understand the invention.



   Fig. 1 is a front view of the connector plug

 <Desc / Clms Page number 2>

 tact according to a first embodiment.



   Fig. 2 is a side view.



   Fig. 3 is a sectional view taken along line III-III of FIG. 4.



   Fig. 4 is a sectional view along the line IV-IV of FIG. 3.



   Fig. 5 is a sectional view similar to FIG.



  4, but in which the parts of the plug occupy a relative position different from that of FIG. 4.



   Fig. 6 is a side view with partial section of a plug according to a second embodiment.



   Fig. 7 is a front view of this sheet, with partial section through line 1-1 of FIG. 8.



   Fig. 8 is a plan view of this sheet, with partial section through the line II-II of FIG. 7.



   The plug according to the first embodiment comprises a part 2 carrying the contact pins. This part 2 is flat and has grooves 3 open on one of its main faces, in which the conductors 5 coming from the cable 6 are housed and the contact pins 1, provided with four ridges or faces 7. At the point of penetration of the conductor cable 6 into the plug, part 2 is provided with teeth 8 against which the conductor 6 is applied by its rubber sheath 9, engaged in the usual manner on its end.



   Reference 10 designates the cover of the plug having a cavity 11 in which the part 2 is housed and provided on its end face with holes 12 for the passage of the contact pins.



   In a cylindrical cavity 13 of part 2 is fixed a stud 14 retained by means of a countersunk screw 15 and having at its free end a head 16. A button-

 <Desc / Clms Page number 3>

 pusher 17 is slidably mounted in this cavity on the stud 14, this push-button surrounding a pressure spring 18 bearing against the head 16.



   The cover 10 has a hole 19 the diameter of which corresponds to that of the cavity 13 and in which the push button 17 protrudes when the elements of the plug are assembled.



   For assembly or to carry out a repair, first of all parts 2 and 10 of the plug are separated.



   During assembly, part 2 of the plug is engaged in the cavity 11 of the cover 10 after having placed the contact pins 1 in their grooves 3 and after having forcibly engaged the rubber sheath 9 between the teeth 8 of this part 2 The contact pins 1 then protrude through the holes 12 and the push-button must be pressed lightly when it comes into contact with the edge of the cavity 11, in order to allow the complete engagement of the part 2 in this cavity. Towards the end of this engagement, the rubber sheath 9 and the teeth 8 enter the cavity 11, and the push-button 17 comes to engage elastically in the hole 19 ensuring the relative locking of the two parts 2. and 10 of the plug, so that the contact pins are retained in their proper position within that plug.



   In this condition of use of the plug, the cable is integral with the latter, since it cannot come loose by lateral sliding of the teeth 8 when it is housed in the cavity 11 of the cover 10, an untimely separation parts of the plug being impossible because the push-button 17 is engaged in the hole 19, and it is only possible to exert on it sufficient pressure to make it come out of this hole 19 only

 <Desc / Clms Page number 4>

 using a nail or screwdriver. The screw 15 retaining the stud 14 is also locked when the plug is in its position of use, because it cannot be separated from this stud since it is housed in the cavity 11.



   Part 10 could also be chosen to have a shape different from that of the housing in question. This part could also have the shape of a slide, parts 2 and 10 then being provided with grooves and guide ribs.



   The locking device could also be different. For example, a spring-loaded pawl could be housed in one of the parts, this pawl cooperating with a shoulder of the other part and the unlocking being able to likewise be controlled through a hole.



   There is shown in figs. 6 to 8 a second embodiment of the plug, object of the invention. In this case, the contact pins 21 of the plug are housed in a housing 22, 23 in two parts of generally cylindrical shape. This housing is made of an insulating material and is formed by the combination of a cylindrical support body 22 and a cylindrical bush 23. Open cavities 24 are provided in one of the end faces of the support body 22 for. serve as housing for the contact elements 21, and cavities 25 serve to receive the electrical conductors 26 and the end part of the cable 27.

   The contact elements 21 carry inserts 26 of quadrilateral-shaped cross-section, these parts being received with a slight clearance in the cavities 24 of the support body preventing any rotation of the contact pins.



  These quadrilateral pieces 20 each have a bore for receiving the end of the conductor and a provision.

 <Desc / Clms Page number 5>

 clamping device for blocking this end, this device can be of any known type. The grooves 25 serving to receive the conductors each start from the contact elements, and then open together out of the support body 22, in the radial direction. The cable 27 is guided in the support body until the division of the grooves 25, each conductor then being housed in one of the grooves after this point of separation.



   A recess 28 is provided on the periphery of the support body 22, and an axially slidable cylindrical member 29 is housed in this recess. A helical pressure spring 30 is arranged inside the recess 28, this spring bearing on the one hand on the bottom of this recess, and on the other hand, by its opposite end, on a base 31 of the recess. stud 29 and tending to move the latter outward. The mouth of this recess is however made narrower by the presence of a force-fitted ring 32 and on which the base 31 of the cylindrical pin rests, in order to make it impossible to completely disengage this. stud 29. The depth of this recess and the length of stud 29 are such that the latter can be retracted completely inside by pressure.



   The other part 23 of the housing has, as already indicated, the shape of a cylindrical bush closed at one of its ends, and can be engaged at least partially with a small clearance on the support body 22, this part pre - feeling in its closed end orifices 33 through which the contact pins 21 can protrude. When this part is engaged on the support body, the closed end of this sleeve 23 prevents contact elements. to come out of the cavities 24. A bore 34 is provided in one of the side faces of the closure sleeve,

 <Desc / Clms Page number 6>

 the cylindrical pin 29 being able to come into engagement in this bore when the sleeve is fully depressed on the support body, so that the two parts of the housing are thus made integral.

   This closing sleeve also has a hole 35 on its side wall (Fig.



  6) starting from the open end of this sleeve, this orifice communicating with the mouths of the grooves 25 and allowing the passage of the cable 27 during the engagement of the sleeve on the support body. It is provided on the end. open tee of the socket a radial rim 23 projecting outwardly, this rim allowing easy gripping of the plug in order to be able to push it in or release it easily from a wall socket.



   When it is necessary to remove the plug, for example to replace the electric cable 27, then pressure is exerted, using a suitable object, on the stud 29 forming a lock, in antagonism with the action of the spring 30, in order to push it into the cavity 28 of the support body, so that it is then possible to pull the closing sleeve 23 out of this support body. The contact elements and the conductor cable can then be released from the cavities 24 and 25 of the support body.



  When assembling the contact plug, the ends 26 of the conductors are first clamped in the contact elements, then the latter and the end of the cable are placed in the support body and then engaged on the latter. here the closing sleeve. When the open edge of the sleeve abuts against the stud 29, the latter is retracted by pressure inside the cavity 28 of the support body, so that it is then possible to fully engage the sleeve. on the locking pin.



  As soon as the bore 34 of the sleeve wall p arrives through

 <Desc / Clms Page number 7>

 sliding at the height of the pin 29, the latter is pushed outwards under the action of the spring 30 and is received in this bore 34, thus securing the two parts 22 and 23 of the housing to prevent any untimely separation.



   It goes without saying that it is possible to produce in the same way, in addition to a plug, also a connection piece or any other type of multiple contact plug. In the case of a connection piece comprising female contact elements, these are housed entirely in the housing in a manner which prevents any displacement, and it is possible to engage contact pins therein. thanks to the presence of orifices 33 provided in the closed end of the sleeve.



   Where appropriate, the locking pin could also have a shape other than that shown in the drawing, and several locking elements could be provided on a multiple contact plug intended to hold the two parts of the housing together. A further connecting member could also be used instead of the locking pin shown.



   The socket-outlet shown has the advantage of not requiring any screwdriver to carry out any repair, of the conductor or of the electric cable, the connection between the two parts of the casing not being able to be broken during the repair. 'use and cannot gradually loosen as a result of vibrations or shocks, as is the case for screw connections.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1.Fiche de contact électrique, caractérisée en ce que l'une des parties du boîtier est étudiée de manière à servir de support pour les éléments de contact, tandis que l'autre partie est formée par une douille pouvant être engagée au moins partiellement sur ce support par coulis- sement. CLAIMS 1. Electrical contact plug, characterized in that one of the parts of the housing is designed to serve as a support for the contact elements, while the other part is formed by a socket which can be engaged at least partially on this support by sliding. 2.Fiche de contact électrique suivant la reven- dication 1, caractérisée en ce qu'un bouton-poussoir soumis à la sollicitation d'un ressort assure le verrouillage entre les deux parties du boîtier. 2. Electrical contact plug according to claim 1, characterized in that a push button subjected to the bias of a spring ensures the locking between the two parts of the housing. 3.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1 et 2, caractérisée en ce que ce bouton-poussoir est maintenu dans la partie de la fiche, portant les bro- ches de contact et vient s'engager dans un trou de la partie formant couvercle, ce trou servant en même temps au verrouil lage des parties de la fiche. 3. Electrical contact plug according to claims 1 and 2, characterized in that this pushbutton is held in the part of the plug, carrying the contact pins and engages in a hole of the part. forming a cover, this hole serving at the same time for the locking of the parts of the plug. 4.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1 à 3, caractérisée en ce qu'une partie mobile du bouton-poussoir entoure le ressort de pression et coulis- se sur un goujon solidaire de la partie portant les broches de contact. 4. Electrical contact plug according to claims 1 to 3, characterized in that a movable part of the push-button surrounds the pressure spring and slides on a stud secured to the part carrying the contact pins. 5.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1 à 4, caractérisée en ce que ce goujon est fixé sur la partie de la fiche portant les broches de contact au moyen d'une vis, dont le desserrage est empêché, lorsque la fiche est dans son état d'utilisation, par la présence de la partie de cette fiche formant couvercle. 5. Electrical contact plug according to claims 1 to 4, characterized in that this stud is fixed to the part of the plug bearing the contact pins by means of a screw, the loosening of which is prevented, when the plug is in its state of use, by the presence of the part of this sheet forming a cover. 6.Fiche de contact électrique suivant la revendi- cation 1, caractérisée en ce que la partie de la fiche por- tant les broches de contact présente des dents voisines du <Desc/Clms Page number 9> point d'introduction du câble conducteur, de sorte que ce câble peut être appliqué à force contre ces dents par la gaine en caoutchouc habituelle, transversalement à la di- rection de plus grande dilatation, lors de l'assemblage de la fiche, ce câble étant maintenu appliqué contre ces dents par la partie formant couvercle une fois la fiche assemblée. 6. Electrical contact plug according to claim 1, characterized in that the part of the plug carrying the contact pins has teeth adjacent to the <Desc / Clms Page number 9> point of introduction of the conductor cable, so that this cable can be force-applied against these teeth by the usual rubber sheath, transversely to the direction of greatest expansion, when assembling the plug, this cable being held pressed against these teeth by the cover portion once the plug is assembled. 7.Fiche de contact électrique suivant la reven- dication 1, caractérisée en ce que l'une des parties de la tige est étudiée pour former un corps de support pour les éléments de contact, tandis que l'autre partie forme une douille pouvant être engagée au moins partiellement sur ce corps. 7. Electrical contact plug according to claim 1, characterized in that one of the parts of the rod is designed to form a support body for the contact elements, while the other part forms a socket which can be engaged at least partially on this body. 8.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1 et 7, caractérisée en ce que les deux parties du boîtier sont assemblées de façon amovible au moyen d'un organe de verrouillage agissant par déclic. 8. Electrical contact plug according to claims 1 and 7, characterized in that the two parts of the housing are removably assembled by means of a locking member acting by clicking. 9.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 7 et 8, caractérisée en ce qu'un verrou soumis à la sollicitation d'un ressort tendant à le déplacer vers l'extérieur est prévu sur au moins l'une des parois laté- rales du corps de support, ce verrou pouvant venir en prise avec une cavité correspondante prévue dans une paroi laté- rale de la douille. 9. Electrical contact plug according to claims 7 and 8, characterized in that a latch subjected to the bias of a spring tending to move it outwardly is provided on at least one of the side walls. rails of the support body, this lock being able to engage with a corresponding cavity provided in a side wall of the sleeve. 10.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1 et 7 à 9, caractérisée en ce que ce verrou est formé par un goujon pouvant coulisser axialement dans une cavité du corps de support et un ressort de pression héli- coïdal prend appui par une extrémité contre le fond de cette cavité et par son autre extrémité sur ce goujon. 10. Electrical contact plug according to claims 1 and 7 to 9, characterized in that this lock is formed by a pin which can slide axially in a cavity of the support body and a helical pressure spring is supported by a end against the bottom of this cavity and by its other end on this stud. 11.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1 et 7 à 10, caractérisée en ce que l'embouchure de la cavité du corps de support présente un épaulement <Desc/Clms Page number 10> empêchant le dégagement complet du goujon. 11. Electrical contact plug according to claims 1 and 7 to 10, characterized in that the mouth of the cavity of the support body has a shoulder. <Desc / Clms Page number 10> preventing complete release of the stud. 13.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1 et 7 à 9, caractérisée en ce que la cavité traverse complètement la paroi latérale de la douille, de sorte que ce goujon peut être enfoncé de l'extérieur dans la cavité du corps de support en antagonisme avec l'action du ressort au moyen d'un objet approprié, afin de permettre la séparation de la douille et du corps de support. 13. Electrical contact plug according to claims 1 and 7 to 9, characterized in that the cavity completely passes through the side wall of the socket, so that this stud can be driven from the outside into the body cavity of the socket. support in antagonism with the action of the spring by means of a suitable object, in order to allow the separation of the sleeve and the support body. 13.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1 et 7, caractérisée en ce que le boîtier a la forme d'un cylindre aplati sur la face extrême duquel les éléments de contact sont accessibles afin d'assurer le branchement. 13. Electrical contact plug according to claims 1 and 7, characterized in that the housing has the shape of a flattened cylinder on the end face of which the contact elements are accessible in order to ensure connection. 14.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1,7,8 et 13, caractérisée en ce que les éléments de contact sont logés de façon amovible, depuis l'une des faces extrêmes, dans des orifices appropriés du boîtier cylindrique, la douille de fermeture ayant la forme d'un cylindre fermé à une extrémité et empêchant le dégagement intempestif des éléments de contact par cette extrémité fermée une fois qu'elle a été engagée complètement sur le corps de support. 14. Electrical contact plug according to claims 1,7,8 and 13, characterized in that the contact elements are housed removably, from one of the end faces, in suitable holes of the cylindrical housing, the closing sleeve having the shape of a cylinder closed at one end and preventing the inadvertent release of the contact elements by this closed end once it has been fully engaged on the support body. 15.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1,7,8,13 et 14, caractérisée en ce que l'extré- mité fermée de la douille présente des orifices à travers lesquels les éléments de contact sont accessibles afin de permettre le branchement. 15. Electrical contact plug according to claims 1,7,8,13 and 14, characterized in that the closed end of the socket has orifices through which the contact elements are accessible in order to allow the connection. 18.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1,7,8,13 et 14, caractérisée en ce que le corps de support présente sur sa face extrême engagée dans la douille des gorges ouvertes pour la réception des conduc- teurs électriques. <Desc/Clms Page number 11> 18. Electrical contact plug according to claims 1, 7, 8, 13 and 14, characterized in that the support body has on its end face engaged in the socket open grooves for receiving the electrical conductors. <Desc / Clms Page number 11> 17.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1,7,13,14 et 16, caractérisée en ce que ces gor- ges confluent en un même point et débouchent ensemble en un seul point hors du corps de support, dans une position radiale. 17. Electrical contact plug according to claims 1, 7, 13, 14 and 16, characterized in that these grooves meet at the same point and open together at a single point outside the support body, in a position radial. 18.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1,7,8,13,14,16 et 17, caractérisée en ce que la douille présente dans sa paroi latérale un orifice partant de l'extrémité ouverte de cette douille et correspondant à l'embouchure des gorges prévues dans le corps de support. 18. Electrical contact plug according to claims 1,7,8,13,14,16 and 17, characterized in that the sleeve has in its side wall an orifice starting from the open end of this sleeve and corresponding to the mouth of the grooves provided in the support body. 19.Fiche de contact électrique suivant les reven- dications 1,7,8,13 et 14, caractérisée en ce que la douille présente à son extrémité ouverte un rebord faisant saillie radialement vers l'extérieur afin de faciliter la préhen- sion de la fiche de contact. 19. Electrical contact plug according to claims 1, 7, 8, 13 and 14, characterized in that the sleeve has at its open end a flange projecting radially outwards in order to facilitate the gripping of the contact card.
BE492854D BE492854A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE492854A true BE492854A (en)

Family

ID=136997

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE492854D BE492854A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE492854A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1984001670A1 (en) * 1982-10-19 1984-04-26 Warwick Ian Collins Electric plugs

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1984001670A1 (en) * 1982-10-19 1984-04-26 Warwick Ian Collins Electric plugs

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0334704B1 (en) Improved quick-release bayonet coupling
EP3304648B1 (en) Metal clip for electrically connecting a conductive wire to a metal element
FR2593250A1 (en) PLATE FASTENER
FR2682437A1 (en) Device for fixing a panel with a floating engagement ring assembly
FR2473151A1 (en) PIPE CONNECTION DEVICE
EP3587885B1 (en) Quick connection system and manufacturing method
EP0379392B1 (en) Ball joint
FR2508729A1 (en) Enclosed cylindrical electrical connector for single bare-ended wires - has mating tubular sections with device for releasing radial holding force during disconnection
EP0263769B1 (en) Door or window hinge with an axially fixed pin
EP1670301B1 (en) Connection assembly comprising a holder with an aperture and a connector housing mounted on said holder
BE492854A (en)
EP0333543B1 (en) Device for movable fixing an object, especially jewellery, on a support
EP3827191B1 (en) Tubular connection device
EP0265569A1 (en) Coupling provided with decompression relief valves
FR2587849A1 (en) PLUG LOCKING DEVICE FOR MEASURING APPARATUS
EP0401097B1 (en) Gripping device of a connector
EP1051573A1 (en) Method for fixing a particular article on a particular support, and fixing accessory for implementing said method
EP3297099B1 (en) Latch for locking a connector in an electrical and/or telecommunication network
FR2828339A1 (en) CONNECTION SYSTEM FOR A SPECIFIC CURRENT DISTRIBUTION NETWORK AND CORRESPONDING ADAPTER FOR CORRESPONDING PLUG EARTH AND SOCKET
FR3099857A1 (en) Electrical connector with connection detection
EP0663499B1 (en) Key for a cylinder lock and a cylinder lock for such a key
WO2005107020A1 (en) Electrical connector box element, electrical contact member which is intended for one such box and tool for removing said electrical members
EP2474750B1 (en) Assembly comprising a support and a connecting insert, and method for assembling same
FR2722620A3 (en) Electrical contact release tool for multiple terminal connectors
FR2810461A1 (en) Current socket security obscurer having obscurer section providing secure access closure position blocked and earth pin flexible deformation freeing obscurer.