BE486972A - - Google Patents

Info

Publication number
BE486972A
BE486972A BE486972A BE486972A BE486972A BE 486972 A BE486972 A BE 486972A BE 486972 A BE486972 A BE 486972A BE 486972 A BE486972 A BE 486972A BE 486972 A BE486972 A BE 486972A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
chamber
eggs
incubation
container
air
Prior art date
Application number
BE486972A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Frederick Foster
Charles William Bloomfield
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Frederick Foster, Charles William Bloomfield filed Critical Frederick Foster
Publication of BE486972A publication Critical patent/BE486972A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01KANIMAL HUSBANDRY; AVICULTURE; APICULTURE; PISCICULTURE; FISHING; REARING OR BREEDING ANIMALS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; NEW BREEDS OF ANIMALS
    • A01K41/00Incubators for poultry

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Animal Husbandry (AREA)
  • Biodiversity & Conservation Biology (AREA)
  • Meat, Egg Or Seafood Products (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements relatifs aux appareils d'incubation des   oeufs.   



   La présente invention est relative aux appareils pour l'incubation artificielle des oeufs et a pour objet de réali ser dans oe but un appareil perfectionné dans le quel lesconditions naturelles favorables à une éclosion   font. plat   facilement   simulées   et les pertes réduites, Un autre objet est de fournir des moyens capables de con troler avec plus de précision les conditions sous les- quelles l'incubation se produit. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'invention oomprend une chambre,à laquelle de l'air conditionne peut être fourni, et des moyens pour supporter les oeufs à l'intérieur de la chambre, ou des claies contenant les oeufs, les dits moyens étant susce. tibles d'un mouvement rotatif autour d'un axe horizonta en accomplissant une révolution complète. 



   L'invention comprend aussi une chambre, un   réci   pient à extrémité ouverte ou des claies pour les oeufs susceptibles de tourner à l'intérieur de la chambre et des moyens pour alimenter d'air conditionne la chambre en lui faisant traverser le récipient de bout en bout. 



   En outre, l'invention comprend un appareil d'- incubation comme défini dans l'un et l'autre des deux paragraphes précédents comprenant une chambre de commun cation avec la chambre d'incuoation et contenant des mo pour chauffer et/ou humidifier l'air qui a passé au tra vers de la dite chambre avant d'entrer dans la chambre d'incubation. Les moyens d'humidification sont réglable en vue de varier le degré d'humidité imparti à l'air et ces moyens peuvent comprendre des écrans absorbant régi blés ou des mèches dont les extrémités inférieures trem dans l'eau d'un récipient. Alternativement, les moyens humidification peuvent comprendre un ou plusieurs récha fours immergés dans un récipient ouvert à une   extrémité   auquel l'eau est fournie. 



   Une autre caractéristique de l'invention compre l'emploi d'un récipient ou de claies pour les oeufs,   pr@   sentant en coupe transversale une section circulaire et montée de préférence de manière serrée à l'intérieur de la chambre, qui présente aussi une section   transvert   le circulaire, garantissant ainsi la distribution de 1' air uniformément partout sur les oeufs. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Conformément à une autre caracteristique de l'inve   tion, l'air conditionné est fourni à l'orifice d'entrée disposée une extrêmite du recipient au travers d'un passage de section transversale réduite progressivement, par exemple on forme de cône, formant de preférence un prolon exemple à la chambre, grâce à quoi un doux et régulier afflux d'air e st assure sur les oeuf s. 



  Une autre caractéristique de 1.'invention comprend   la realisation d'une chambre de mélange dans laquelle 1'-   air conditionne est parfaitemnt mélange de preférence at moyen d'ailettes mélangeuses rotatives, avant son admissi dans la chambre d' incubation. Une telle chambre de mêlant   comprendra de perférence aussi les moyens de chauffage e d'humidification. 



   Conformément à une autre caractéristique de   l' i n   vention, l'air est aspiré de la chambre de mélange au tr vers d'ouvertures réglables par des ailettes rotatives d un ventilateur placé   dans   le prolongement de la chambre incubation, de sectin transversal progressivement réd   ces   ailette s s' étendent sur tout le diamètre de ce   proie   gement, ce qui favorise un doux afflux d'air au travers la chambre, 
Conformément à une autre caractéristique de l'i vention, l'orifice de sortie dispose à une extrêmite de la chambre d'incubation présente une section transve le progressivement rédutie, de preférence conique,   l'o@   ce de sortis se trouvant au centre du   cône.

   De   préférer la dite partie réduite ou conique présente la forme   dit   porte à charnières donnant accès aux claies à ceufs   da@   le récipient rotatif, 
L'invention comprend en outre une claie pour 1, oeufs   conformée   en vue d'être   employée   conjointement a 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 l'appareil d'incubation tel que défini dans l'un quelcon- que des paragraphes précédents, les extrémités et/ou au moins les cotés de la dite claie etant perfores ou de   con@   truction ajouree pour permettre le libre passage de l'air à travers ceux-ci et possédant un couvercle destine à être fixe à la claie. 



   Conformément à une autre caractéristique de   l'inv@   tion, la claie est pourvue d'organes longitudinaux pour espacer les oeufs de façon à permettre de placer lesoeuf en lignes dans une formation bout à bout parallèlement à la direction du passage de l'air au-dessus et au travers desclaies. 



   Conformément à une autre caractéristique de l'in- vention, les dits organesd'espacement sont réglablesen hauteur pour approprier les claies à l'entrée et à la soi tie des oeufs de différentes dimensions. Ainsi, grâce au réglage des organesd'espacement, desoeufs de poule, de canard ou de dinde par exemple peuvent être rangés et mai tenus en place quand la claie tourne sous l'action de la rotation du récipient ou de la cage dans laquelle les cla sont empilées. 



   L'invention comprend en outre une claie qui, grâ à l'existence d'organes d'espacement des oeufs amovibles et réglables tels qu'indiques dans le paragraphe   précède)   peut être convertie de claie d'incubation en claie   d'écl,   sion, sans retirer la claie de la chambre d'incubation. 



   De ce fait, on évite le transfert des oeufs d'une claie   l'autre,   comme il est nécessaire jusqu'ici. la oonversio peut être réalisée soit par le retrait des organes de pl cernent des oeufs, Boit par le réglage en largeur des dit organes, ce qui donne l'espace additionnel nécessaire su la claie pour   l'ecloaion.   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   On peut donner éventuellement aux claies une hau- teur correspondant à une espace d'oeufs   seuleme-nt,   les oeufs étant maintenus en place par le couvercle amovible. 



   L'invention comprend en outre la combinaison de l'appareil d'incubation tel que défini précédemment avec des claies amovibles pour oeufs ayant les particularités exposées précédemment. 



   En se référant aux dessins annexés, 
Fig.l est une coupe latérale en élévation d'un ap- pareil d'incubation pour oeufs réalise conformément à 1'- invention; 
Fig.2 est une coupe transversale de l'appareil sui vant la ligne   X-X   de Fig.l; 
Fig.3 est une vue de bout de l'appareil; 
Fig.4 est une coupe latérale en élévation d'une variante de construction d'un appareil d'incubation;   Fi g.. 5   est une vue de face de l'appareil   représenta   en Fig.4; 
Fig. 6 est une vue de face de l'appareil, la porte enlevée; 
Fig.7 est une coupe transverale de l'appareil sui- vant la ligne   X-X   de Fig.4; 
Fig.8 est une coupe transversale de l'appareil sui vant la ligne Y-Y de Fig.4;

     Fig.9   est une coupe transversale de   l'appareil   sui vant la   ligne'Z-Z   de Fig.4; 
Fig.10 est une vue latérale en élévation d'une claie à oeufs construite conformément à l'invention-, 
Fig.11 est une vue en plan de la claie;   Fi g. 12   est une coupe suivant la ligne X-X de Fi g. 



  10 ;   Fig.13   est une vue de bout de la claie; 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 Fig.14 et 15 sont des vues latérales en élévation et en plan d'une variante de construction de la claie; 
Fi g.16 est une coupe suivant la ligne X-X de Fi g. 



  14 et 
Fig.17 est une vue de bout de la claie. 



   Dans l'exécution de l'invention conformément à un type approprie comme illustré en Fig.l, 2 et 3,   on-   prévoit une chambre cylindrique 1, qui est supportée horizontaleme à une hauteur convenable du sol par des pieds ou d'autres organes de support 2. La chambre est fermée à son extrê- mite avant par une paroi 3 dans laquelle est prévue une porte   4   de dimensions convenables, et à son extrémité arrie re par une paroi 5. On peut employer n'importe quel mate- riau convenable pour la chambre, maiscelle-ci sera de pré ference en métal et les parois seront pourvues de calori- fuge 6 pour empêcher toute perte de chaleur.

   A l'intérieu: de la chambre 1 est monté un récipient ou cage 7, en forme de boite et ouverte à ses extrémités de façon à pouvoir tourner autour de 1!axe horizontal de la chambre, la lon- gueur de ce récipient étant moindre que celle de la chamb: laissant un espace 8 à l'avant et un plus grand espace 9 à l'arrière.' Le récipient 7 est de préférence de section transversale carrée, comme représente, et de cnaque coté de   celui-oi   font saillie des supports 10 portant des ga- lets 11 qui s'engagent sur des rails 12 placés sur la sur face cylindrique intérieure de la chambre, ce qui permet de faire tourner le récipient par des dispositifs appropr extérieurement à la chambre.

   A l'extrémité du récipient opposée à la porte de la chambre est raccordée la grande extrémité d'un conduit conique   13,   la plus petite extrêmi te constitue un court tube 14 se prolongeant à travers un ouverture ménagée dans la paroi arrière 5. Le conduit 13 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 peut Sire de forme pyramidale ou évasée, si on le désire. 



  Un volant 15 (ou autresdispositifs de manoeuvre) monté sur la partie saillante du tube 14 sert à la rotation du réci- pient. Deux des parois opposées du récipient 7 sont pour- vues de consoles parallèles 16 destinées à supporter une série de claies peu profondes 17 pour porter les oeufs, la porte 4 de la chambre étant de dimensions suffisantes pour permettre aux claies d'être introduites et retirées. l'arrangement est tel que le récipient peut être rempli par une série de claies disposées l'une au-dessus de l'- autre. Un orifice d'échappement ou une cheminée 18 est prévue à l'extraite arrière de la chambre 1 joignant l'- espace 9. 



   L'extrémité saillante du tube 14 est pourvue d'un joint étanche 19 là où il traverse la paroi arrière de la chambre et elle est   reliee,de   manière à pouvoir tourner, à un conduit 20 dans lequel est monte un ventilateur 21. 



   Le conduit 20 communique avec une chambre 22, qui est re- présentée comme étant séparée de la chambre d'incubation, mais peut être combinée avec celle-ci; elle contient des moyens pour chauffer et humidifier l'air qui est aspire à travers la dite chambre par la rotation du ventilateur   21.   Des dispositifs centrée d'air comprenant des orifice réglables 23 sont prévus à l'extrémité inférieure de la c bre 22. Des dispositifs de chauffage comprenant des elem de résistance électrique 24 sont utilisés pour chauffer 1 air entrant. Pour humidifier l'air, la chambre 22 est de   forme allongée verticalement, comme représente, et dans @   partie inférieure est disposé un réservoir à eau 25 avec une   tuoulure   de remplissage 26.

   Une ou plusieurs bandes mèches 27 en tissu absorbant on autre matière analogue e ou sont suspendues à une broche rotative 28 .apportée à 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de la bande ou des bandes plongeant dans l'eau du   réser-   voir 25. L'extrémité supérieure de la bande 27 est sup- portée par une corde ou une chaîne enroulée autour de la broche 28.

   de telle sorte que par rotation de cette der- nière au moyen de la manivelle 29 la partie exposée de la   bande   ou mèche exposée peut être réglée cornue on le dés re, Pour garantir que la bande ou mèche reposera en plis 
30 au fond du réservoir 35, quand on   l'abaisse,   des poids 
31 de forme horizontale allongée sont fixés à certains in- tervalles, à la bande ou mèche, de préférence alternati- vement sur les c8tés opposés de celle-ci, comme représenté en Fig. l. Un moteur 32 destiné à faire fonctionner le ven- tilateur 21 est de préférence monté sur la face arrière de la chambre d'humidification et est accouplé au ventilateur par un arbre 33 traversant la partie supérieure de la dite chambre. 



   Les claies pour porter les oeufs, dont une est re- présentée en 17 dans la Fig.2, sont fabriquées en un treil lis à mailles convenables porté par un oadre en métal ajou ré ou à   claim-vole,   Chaque claie comprend une structure pe profonde de hauteur correspondante au petit diamètre d'un oeuf et divisée par des cloisons longitudinales espacées de façon à ce que les oeufs puissent y être placés en rang suivant une disposition bout à bout. Chaque claie est pour vue d'un couvercle constitué également en un treillis mont.    sur un cadre en métal ; cecouvercle est conformé de maniée   à être maintenu en position par des pinces à ressort ou autre dispositif convenable, de telle façon que, quand le couvercle est en   place  la claie peut 8tre retournée sans danger d'avarier les oeufs.

   Il est bien entendu que les pa- rois, les extrémités, le fond et le couvercle de la claie, aussi bien que les compartimenta, sont de construction aior 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 rée. Des formes variées de claies seront décrites ci -des Les claies sont de dimensions telles qu'elles peuvent êtr disposées l'une au-dessus de l'autre dans le récipient ro tatif 7, décrit précédemment, les rangées d'oeufs s'éten- dant longitudinalement sur elles.

   Le récipient 7 peut êtr fabriqué en tôle métallique ou autre matériau convenable, pourvu, si c'est nécessaire, d'un chassis de renforcement Si on le désire, la paroi extérieure 3 de la chambre por- tant la porte 4 peut être pourvue de plaque s ou   gui de s   in curvés pour produire un renversement doux du courant d'ai sortant de l'extrémité frontale du récipient, cependant c ci n'est pas indispensable. 



   Grâce à la disposition décrite, les oeufs à incub sont alignés sur les claies 17, les couvercles fixés en place, et les claies sont empilées dans le récipient rota tifs 7. La porte 4 de la chambre est fermée et le ventila teur   21   est mis en marche provoquant l'aspiration de l'ai au travers de la chambre de chauffage et d'humidification 22 et son arrivée dans la chambre d'incubation 1. la quan tité requise de chaleur est fournie par les éléments de chauffage 24 et elle peut être réglée, si on le désire, p la mise en circuit d'un ou de plusieurs des dits élémente L'air est humidifié par son passage sur les bandes ou mèc 27 et le degré d'humidité imparti peut être réglé en fais varier l'étendue de bande exposée.

   L'air passe à l'interi de la chambre d'incubation 1 à travers le conduit   coniaue   13 qui assure une distribution uniforme et réduit la tur- bulence. L'air passe d'une extrémité à l'autre du récipie 7 et au travers des claies 17 empilées dans celui-ci, la construction ajourée ou à claire-voie des claies assurant le contact de l'air avec les oeufs alignés sur celles-ci et empêchant la formation de poches d'air   stagnant .   Il e 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 à remarquer que la disposition bout à bout des oeufs pa- rallèlement à la direction du courant d'air aide à assure: un afflux uniforme d'air sur les oeufs.

   En quittant l'ex- trémité antérieure du récipient, l'air sort par l'espace comprisentre les parois du récipient et la chambre, et finalement s'échappe par l'orifice de sortie ou cheminée 18 à l'extrê-mité arrière de la chambre. L'air sortant forme ainsi une couche isolante autour du récipient et de ce fait réduit les pertes de chaleur. On prévoit des dis- positifs appropries pour enregistrer la température et pour indiquer l'humidité et, si c'est nécessaire, on peut régler les opérations d'accord avec les conditions requis de température et d'humidité, lesquelles peuvent va rier pendant la période d'incubation.

   Si c'est nécessa ire , le récipient avec les claies empilées à l'intérieur est soumis à un mouvement pour lui faire subir une révolution complète grâce aux moyens décrits.   De   cette façon, chacu des oeufs à incuber subit une rotation complète par rappo à son grand axe, simulant ainsi le roulement auquel les oeufs sont soumis pendant l'incubation naturelle et qui est nécessaire à leur propre développement. 



   Dans la mise en oeuvre de l'invention   conformèmen   à une forme différente de construction comme représente dans les Fig. 4 à 17, on prévoit une chambre cylindrique d'incubation   34   pourvue d'un recouvrement ou d'une envelc pe isolante 35 et supportée par des pieds 36. L'extrêmit antérieure de la chambre est fermée par une porte à char- nières 37, également calorifugée, présentant le profil d' un 08ne tronqua, et pourvue d'une fenêtre d'observation 
Au centre de la porte est ménagée une ouverture réglable 
39. Un indicateur du pourcentage d'humidité 40 et un the? mostat 41, qui peuvent être de type connu, sont aussi   mo@   tés sur la porte.

   Un récipient 42 contenant les claies d' 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 oeufs et présentant la forme de caisse cylindrique est monté à l'intérieur de la chambre de façon à pouvoir tour ner. Une couronne 43 fixée à l'extrémité antérieure du récipient est supportée par trois galets équidistants 44 montés à l'extrémité avant de la chambre 34. Une bague 45 fixée à l'extrémité arrière du récipient possède des rayo raccordés à un moyeu monté sur un arbre 46 tournant dans un palier 47. Quatre bras 48 fixés à une partie élargie 4 de la chambre 34 supportent le palier 47 et l'arbre 46, e ainsi egalement l'extrémité arrière du réservoir à claies 42. Une roue dentee 50 calée sur l'arbre 46 peut être sou mise à rota-tion au moyen de la manivelle 51 et de la vi s sans fin 52.

   Une série de claies à oeufs, qui sont design par 53, peuvent être empilées à l'intérieur du récipient 
A l'extrémité extérieure du prolongement 49 de la chambre est relié un autre prolongement 54 qui constitue une chambre distincte de mélange, de chauffage et d'humi- dification pourvue d'une paroi arrière 55. Les parois de la partie prolongée 49 et de la chambre 54 sont calorifu- gées de tout manière convenable. Une cloison 56 sépare la chambre de mélange 54 de la partie prolongée 49 et dans cette cloison .sont prévues  des   ouvertures57 dont le dimensions sont réglables au moyen de panneaux coulissant 
58. Des manivelles 59 manoeuvrables par l'extérieur de 1' appareil sont prévues pour régler les panneaux.

   Un arbre    commandé par moteur et monté au centre de la chambre 54 p   te des pales mélangeuses 61 qui sont de préférence reglab de manière à pouvoir faire varier leur angle. L'arbre 60 s'étend aussi au travers de la cloison 56 jusqu'à   l'intez   de la partie prolongée 49 et porte des pales de ventilate 
62, qui sont de préférence réglables de la même façon que les pales 61 et s'étendent sur tout le diamètre de cette 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 partie de la chambre. Une ouverture d'admission 63 est percée sur l'un des cotés de la chambre   54   et elle est entourée par une tubulure d'entrée 64 de section   rectangu   laire.

   Un couvercle 65 de section semblable est monté de façon amovible sur la tubulure d'admission   64   et il est pourvu d'un dispositif d'ouverture réglable 66. Le couver cle 65 porte aussi un ou plusieurs éléments de chauffage 67 constitues par des résistances électriques. pour réaliser les conditions d'humidité désirées à l'intérieur de la chambre 54, on a   placé   dans la partie inférieure de celle-ci un réservoir d'eau 68 pourvu d'un prolongement 69 pour le remplissage, lequel fait saillie au travers d'une face de la paroi de la chambre. Reposant sur le fond incurvé de ce réservoir se trouve un récipien 70 à fond plat à l'intérieur duquel sont fixes deux (ou plusieurs) cylindres 71 ouverts à leurs extrémités.

   Des trous 72 percés dans le fond du récipient 70 communiquent avec l'intérieur des cylindres et le poids du récipient est tel que celui-ci reposera sur le fond du   réservoir   68 de façon à ce que l'eau monte à l'intérieur des   cylin-   dres jusqu'au même niveau que dans le réservoir. Bans   cha-   que cylindre on a   immerge   un rechauffeur électrique 73 supporté convenablement par une tige   74   s'étendant en tra- vers de l'extrémité supérieure du cylindre. Un de ces re- chauffeurs peut être controle par l'indicateur d'humidité et l'autre peut être contrôle par un interrupteur à main approprié. Les circuits de contrôle relatifs aux chauffe- liquide n'ont pas été représentés, étant donné qu'ils son de forme courante ou généralement connue. 



   Des claies 53 de dimensions différentes   appropriée   sont prévues pour supporter les oeuf a et ellessont   di spo-   sees l'une au-dessus de l'autre à l'intérieur du récipient rotatif 42 de la manière représentée en Fig.6 Pour   suppoj   

 <Desc/Clms Page number 13> 

 ter et maintenir les claies en place, des consoles espacée 75 sont fixées sur l'une et l'autre face à l'intérieur de la paroi du récipient. 



   Une forme convenable de claie à oeufs est   représe   tee en Fig.10 à 13. Un chassis métallique rectangulaire es constitué par des longerons 76, des pièces d'angle 77 et des traverses 78, les parois latérales et extrêmes étant formées par du treillis métallique 79 ; ce châssis est fixé sur une plaque de base perforée 80 en métal. Une des faces extrêmes de la claie, telle que représentée en 87, est mis en place sans être fixée de façon à pouvoir être enlevée. 



  On a prévu un couvercle compose de longerons 81 en métal et de traverses 82 supportant un recouvrement 83 en treil- lis métallique, le couvercle etant maintenu en position par des agraffes à ressort 84. Dans le but de ranger et de maintenir en place les oeufs à l'intérieur de la claie, or utilise un dispositif d'espacement 85 constitue par un fi let métallique.

   Une série de broches espacées 86 sont fixé de chaque coté à l'intérieur de la claie et les bords late raux du dispositif d'espacement 85 peuvent être glissés er place entre deux rails comme vu en   Fig.l.   la partie ante- rieure 87 de la claie est alors mise en place et   maintenue   par les agraffes   84.   On peut voir qu'en mettant le disposa tif d'espacement 85 convenablement en place, des oeufs de différentes dimensions, par exemple des oeufs de poules, de canards ou de dindes, peuvent être rangés et immobi- lises de manière qu'ils ne puissent bouger d'une façon ap- préciable à l'intérieur de la claie quand cette dernière est reuversée à la suite de la rotation du récipient.

   De plus, l'enlèveme nt du dispositif d'espacement 85, qui pet être effectué sans retirer la claie hors du récipient, fo. nit à l'intérieur de la claie l'espace supplémentaire   req-   

 <Desc/Clms Page number 14> 

 pour l'éclosion et ainsi on obtient une claie propre à deux usages* rivant la variante de construction de la claie telle que represe ntèe en   Fig.14   à 17, la structure est en principe semblable à celle décrite plus haut, mais le: extrémités de la claie sont constituées par des plaques E dans lesquelles sont ménagéesdes entailles 89, ces entai les étant ouvertes au sommet.Si on le désire, les plaque 88 peuvent en outre être perforées.

   Une série de barrette 
90 de section triangulaire renversée sont fixees dans les entailles 89 au moyen d'ecrous à ailettes 91 qui peuvent être serrés sur des tiges filetées prévues à l'extrémité des barres, Les oeufs sont placés sous les barrettes com on voit en Fig.16 et les barrettes sont conformées de fa que les oeufs soient maintenus en place pendant le retou nement de la claie. On peut voir qu'en relevant et, si c'est nécessaire, en enlevant les barrettes de rangement 
90 la claie peut être transformée de claie d'incubation claie d'eclosion, le relevage ou l'enlèvement des barres procurant l'espace supplémentaire .. 



   Il est bien entendu que les claies à oeufs qui nent d'être décrites peuvent être modifiees de différent manières suivant les conditions ou exigences particul: 
Ainsi par exemple, la claie représentée dans les Fig.10 
13 peut être modifiee en disposant à la place de l'orga de cloisonnement ondulé 85 un plateau en treillis métal que encadré ou en metal perfore portant fixées sur sa f. inférieure une paire de cloisons espacées s'étendant su la longueur de la dite plaque et de préférence disposée au centre de sa largeur. Le plateau est glissé entre de broches semblables à celles représentées en 86, de mani à ce qu'il relie les rangées d'oeufs alignées dans la c 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 et les maintient en place, l'espace entre les dites cloi- sons solidaires du plateau etant laissé inoccupé.

   Quand l'incubation des oeufs est terminée, le plateau retenant les oeufs peut être retiré de la claie sans   qu'il   ne soit nécessaire de sortir la claie de la chambre d'incubation, ce qui donne à l'intérieur de la claie l'espace supplémen- taire qui est requis en vue de l'éclosion. Si on le desire   l'extrémité   avant ouverte de cette claie peut avoir une paire de cloisons rétréci es, une sur chaque côte des paroi du plateau coulissant pour maintenir les oeufs à l'infériez de la claie quand le plateau coulissant est retiré. 



   Pour utiliser l'appareil représenté en Fig. 4 à 9, les oeufs sont rangés dans des claies qui peuvent être de n'importe quelle forme décrite précédemment, les claies sont empilées à   linterieur   du récipient rotatif comme en Fig. 6 et la porte fermée. Les pales 61 et 62 sont mises en marche, l'air étant aspire à travers les orifices d'entree réglables 66 et amene au travers des ouvertures réglables 57 prévuesdans la cloison 56. Lespales   61   assurent un mélange parfait de l'air à l'intérieur de la chambre 54 et le ventilateur 62 propulse l'air à travers les claies em- pilees vers l'orifice réglable de sortie 39.

   La quantité   d'   chaleur requise est fournie par les éléments 67 voisins de l'orifice d'entrée de l'air et l'humidité requise est cote. nue partiellement par contact avec l'eau contenue dans le réservoir 68 et partiellement par evaporation de l'eau dan les cylindres 71 en mettant en circuit l'un ou l'autre, ou les deux chauffe-liquide immergés 73. La température et 1' humidité peuvent être contrôlées par thermostat ou d'autre, dispositifs de contrôle analogues de toute manière conve- nable. la présence des cônes de réduction 49 et 37 à l'en- tree et à la sortie respectivement du récipient à oeufs à 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 l'intérieur da la chambre d'incubation assure un afflux d'air régulier sur les oeufs. 



   Il e st bien entendu que les conditions de tempéra ture et dhumidite à l'intérieur de la chambre d'incubation peuvent être modifiées par la mise en circuit et hors cire des éléments de chauffage et des chauffe-eau immergés con-   formément   aux indications donnees par des thermomètres et des indicateurs d'humidité, ou bien ces opérations peuvent être effectuees automatiquement par l'emploi de dispositif de contrôle bien connus. 



   Grâce à cette invention, on realise un appareil d' incubation dans lequel les conditions naturelles   necessair   à une eclosion réussie peuvent être plus exactement reprod tes et dans lequel les conditions de température et d'humi dite peuvent être controlées strictement. L'invention real se aussi un appareil dans lequel on évite la formation de poches d'air stagnant et l'exposition des oeufs à de l'ai vicié avec des résultats nuisibles qui en découlent. L'inv tion n'est pas limitée cependant aux exemples décrits, car des modifications de détails peuvent être faites pour s'- adapter aux exigences particulières. Ainsi, par exemple,   o@   peut employer l'une ou l'autre des deux formes de   disposit   d'humidification, ou les deux formes conjointement si on le désire. 
 EMI16.1 
 



  &;Y"i,ld.[ uATIOlH). 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements relating to egg incubation devices.



   The present invention relates to apparatuses for the artificial incubation of eggs and its object is to realize for oe purpose an improved apparatus in which natural conditions favorable to hatching are made. A further object is to provide a means capable of controlling with more precision the conditions under which the incubation occurs.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The invention comprises a chamber, to which conditioned air can be supplied, and means for supporting the eggs inside the chamber, or racks containing the eggs, said means being susce. tibles of a rotary movement around a horizontal axis making a complete revolution.



   The invention also comprises a chamber, an open-ended container or racks for the eggs capable of rotating inside the chamber and means for supplying air conditioning the chamber by making it pass through the container from end to end. end.



   In addition, the invention comprises an incubation apparatus as defined in either of the two preceding paragraphs comprising a chamber for communication with the incubation chamber and containing mo for heating and / or humidifying the chamber. air which has passed through said chamber before entering the incubation chamber. The humidification means are adjustable in order to vary the degree of humidity imparted to the air and these means may comprise regulated absorbent screens or wicks, the lower ends of which are immersed in the water of a container. Alternatively, the humidification means may comprise one or more warming ovens submerged in a container open at one end to which the water is supplied.



   Another feature of the invention involves the use of a container or racks for the eggs, having a circular cross section in cross section and preferably fitted tightly inside the chamber, which also has a circular section. section crosses the circular, thus ensuring the distribution of air evenly throughout the eggs.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   According to another feature of the invention, the conditioned air is supplied to the inlet port disposed at one end of the container through a passage of gradually reduced cross section, for example in the form of a cone, forming prefers a prolonged example to the chamber, thanks to which a gentle and regular influx of air is ensured on the eggs.



  Another feature of the invention comprises the provision of a mixing chamber in which the conditioned air is preferably mixed, preferably by means of rotating mixing vanes, before its admission into the incubation chamber. Such a mixing chamber will preferably also include the heating and humidification means.



   In accordance with another characteristic of the invention, the air is sucked from the mixing chamber through adjustable openings by rotating fins of a fan placed in the extension of the incubation chamber, of transverse section progressively reduced. fin extend over the entire diameter of this prey, which promotes a gentle influx of air through the chamber,
According to another characteristic of the i vention, the outlet orifice has at one end of the incubation chamber has a gradually reduced transve section, preferably conical, the outlet o @ this being in the center of the cone.

   To prefer the said reduced or conical part has the shape of said hinged door giving access to the egg racks da @ the rotating container,
The invention further comprises a rack for 1, shaped eggs for use in conjunction with

 <Desc / Clms Page number 4>

 the incubation apparatus as defined in any one of the preceding paragraphs, the ends and / or at least the sides of said tray being perforated or of perforated construction to allow the free passage of air through these and having a cover intended to be fixed to the hurdle.



   According to another feature of the invention, the rack is provided with longitudinal members for spacing the eggs so as to allow the egg to be placed in rows in a formation end to end parallel to the direction of the passage of air to the above and through the screens.



   According to another characteristic of the invention, said spacers are adjustable in height to suit the trays to the entrance and to the self of eggs of different dimensions. Thus, thanks to the adjustment of the spacers, chicken, duck or turkey eggs, for example, can be stored and may be held in place when the rack rotates under the action of the rotation of the container or of the cage in which the trays. are stacked.



   The invention further comprises a rack which, thanks to the existence of removable and adjustable egg spacers as indicated in the preceding paragraph) can be converted from an incubation rack to a hatching rack. , without removing the rack from the incubation chamber.



   As a result, the transfer of the eggs from one rack to another is avoided, as has been necessary until now. the oonversio can be carried out either by the withdrawal of the organs for placing the eggs, or by the width adjustment of the said organs, which gives the additional space necessary on the hurdle for the ecloaion.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The racks can optionally be given a height corresponding to an egg space only, the eggs being held in place by the removable cover.



   The invention further comprises the combination of the incubation apparatus as defined above with removable racks for eggs having the features described above.



   Referring to the accompanying drawings,
Fig. 1 is a side elevational sectional view of an egg incubator apparatus made in accordance with the invention;
Fig.2 is a cross section of the apparatus along the line X-X of Fig.l;
Fig.3 is an end view of the apparatus;
Fig. 4 is a side elevational sectional view of an alternative construction of an incubation apparatus; Fi g .. 5 is a front view of the apparatus shown in Fig.4;
Fig. 6 is a front view of the apparatus, the door removed;
Fig.7 is a cross section of the apparatus taken along the line X-X of Fig.4;
Fig.8 is a cross section of the device along the Y-Y line of Fig.4;

     Fig.9 is a cross section of the apparatus along the Z-Z line of Fig.4;
Fig. 10 is a side elevational view of an egg rack constructed in accordance with the invention,
Fig.11 is a plan view of the rack; Fi g. 12 is a section along the line X-X of Fi g.



  10; Fig.13 is an end view of the hurdle;

 <Desc / Clms Page number 6>

 Fig. 14 and 15 are side elevation and plan views of an alternative construction of the rack;
Fi g.16 is a section along the line X-X of Fi g.



  14 and
Fig.17 is an end view of the rack.



   In carrying out the invention in accordance with a suitable type as illustrated in Figs. 1, 2 and 3, a cylindrical chamber 1 is provided, which is supported horizontally at a suitable height from the ground by feet or other members. support 2. The chamber is closed at its front end by a wall 3 in which is provided a door 4 of suitable dimensions, and at its rear end by a wall 5. Any material can be used. suitable for the chamber, but it will preferably be made of metal and the walls will be provided with heat insulator 6 to prevent any loss of heat.

   Inside: of the chamber 1 is mounted a container or cage 7, box-shaped and open at its ends so as to be able to turn around the horizontal axis of the chamber, the length of this container being less than that of the bedroom: leaving an 8 space in the front and a larger 9 space in the back. ' The container 7 is preferably of square cross section, as shown, and from the side thereof protrude from the supports 10 carrying rollers 11 which engage with rails 12 placed on the inner cylindrical surface of the container. chamber, which allows the container to be rotated by devices appropr externally to the chamber.

   At the end of the receptacle opposite the door of the chamber is connected the large end of a conical duct 13, the smaller end constitutes a short tube 14 extending through an opening made in the rear wall 5. The duct 13

 <Desc / Clms Page number 7>

 can sire pyramidal or flared, if desired.



  A handwheel 15 (or other operating devices) mounted on the projecting part of the tube 14 serves for the rotation of the container. Two of the opposing walls of the container 7 are provided with parallel brackets 16 for supporting a series of shallow racks 17 for carrying the eggs, the chamber door 4 being of sufficient size to allow the racks to be inserted and withdrawn. . the arrangement is such that the receptacle can be filled by a series of racks arranged one above the other. An exhaust port or chimney 18 is provided at the rear extract of the chamber 1 joining the space 9.



   The protruding end of the tube 14 is provided with a seal 19 where it passes through the rear wall of the chamber and it is connected, so as to be able to turn, to a duct 20 in which a fan 21 is mounted.



   The conduit 20 communicates with a chamber 22, which is shown as being separate from the incubation chamber, but may be combined therewith; it contains means for heating and humidifying the air which is drawn in through said chamber by the rotation of the fan 21. Air-centered devices comprising adjustable orifices 23 are provided at the lower end of the number 22. Heating devices comprising electrical resistance elements 24 are used to heat the incoming air. To humidify the air, the chamber 22 is vertically elongated, as shown, and in the lower part is arranged a water tank 25 with a filler pipe 26.

   One or more wicking strips 27 of absorbent fabric or other similar material or are suspended from a rotating pin 28.

 <Desc / Clms Page number 8>

 of the band or bands dipping into the water of the tank 25. The upper end of the band 27 is supported by a rope or chain wound around the pin 28.

   so that by rotating the latter by means of the crank 29 the exposed part of the exposed strip or wick can be adjusted as desired. To ensure that the strip or wick will lie in folds
30 at the bottom of the tank 35, when it is lowered, weights
31 of elongated horizontal shape are attached at certain intervals to the strip or wick, preferably alternately on opposite sides thereof, as shown in FIG. l. A motor 32 intended to operate the fan 21 is preferably mounted on the rear face of the humidification chamber and is coupled to the fan by a shaft 33 passing through the upper part of said chamber.



   The trays for carrying the eggs, one of which is shown at 17 in Fig. 2, are made of a smooth trellis with suitable meshes carried by an added metal frame or with a claim-fly. Each frame comprises a small structure. deep with a height corresponding to the small diameter of an egg and divided by longitudinal partitions spaced so that the eggs can be placed in a row in an end-to-end arrangement. Each hurdle is for view of a cover also made of a lattice mount. on a metal frame; This cover is shaped to be held in position by spring clips or other suitable device, so that when the cover is in place the rack can be turned upside down without danger of damaging the eggs.

   It is understood that the walls, the ends, the bottom and the cover of the hurdle, as well as the compartments, are of aior construction.

 <Desc / Clms Page number 9>

 ree. Various shapes of racks will be described below. The racks are of such dimensions that they can be arranged one above the other in the rotating container 7, described previously, the rows of eggs extend - longitudinally on them.

   The container 7 may be made of sheet metal or other suitable material, provided, if necessary, with a reinforcing frame. If desired, the outer wall 3 of the chamber carrying the door 4 may be provided with curved s or mistletoe to produce a gentle reversal of the air flow exiting the front end of the container, however this is not essential.



   By virtue of the arrangement described, the hatching eggs are aligned on the racks 17, the lids fixed in place, and the racks are stacked in the rotating container 7. The door 4 of the chamber is closed and the ventilator 21 is turned on. in operation causing the AI to be sucked through the heating and humidifying chamber 22 and arriving in the incubation chamber 1.the required amount of heat is supplied by the heating elements 24 and it can be regulated, if desired, p switching on one or more of said elements The air is humidified by its passage over the bands or mèc 27 and the degree of humidity can be regulated by varying the expanse of strip exposed.

   The air passes inside the incubation chamber 1 through the conical duct 13 which ensures uniform distribution and reduces turbulence. The air passes from one end of the container 7 to the other and through the racks 17 stacked therein, the perforated or openwork construction of the racks ensuring contact of the air with the eggs aligned with those. here and preventing the formation of stagnant air pockets. Isle

 <Desc / Clms Page number 10>

 Note that placing the eggs end to end parallel to the direction of the air flow helps to ensure: a uniform flow of air over the eggs.

   On leaving the anterior end of the container, the air exits through the space between the walls of the container and the chamber, and finally escapes through the outlet or chimney 18 at the rear end of the chamber. bedroom. The outgoing air thus forms an insulating layer around the container and thereby reduces heat loss. Appropriate devices are provided to record the temperature and to indicate the humidity and, if necessary, the operations can be regulated according to the required conditions of temperature and humidity, which may vary during the process. incubation period.

   If necessary, the container with the shelves stacked inside is subjected to a movement to make it undergo a complete revolution using the means described. In this way, each of the eggs to be incubated undergoes a complete rotation relative to its major axis, thus simulating the rolling to which the eggs are subjected during natural incubation and which is necessary for their own development.



   In carrying out the invention according to a different form of construction as shown in Figs. 4 to 17, there is provided a cylindrical incubation chamber 34 provided with an insulating cover or envelope 35 and supported by feet 36. The front end of the chamber is closed by a hinged door 37 , also heat-insulated, having the profile of a 08ne truncated, and provided with an observation window
In the center of the door is an adjustable opening
39. An indicator of the percentage of humidity 40 and a tea? mostat 41, which may be of a known type, are also fitted on the door.

   A container 42 containing the racks of

 <Desc / Clms Page number 11>

 eggs and having the shape of a cylindrical box is mounted inside the chamber so as to be able to turn. A ring 43 fixed to the front end of the container is supported by three equidistant rollers 44 mounted at the front end of the chamber 34. A ring 45 fixed to the rear end of the container has spokes connected to a hub mounted on a shaft 46 rotating in a bearing 47. Four arms 48 fixed to an enlarged part 4 of the chamber 34 support the bearing 47 and the shaft 46, thus also the rear end of the screen tank 42. A toothed wheel 50 wedged on the shaft 46 can be rotated by means of the crank 51 and the endless screw 52.

   A series of egg racks, which are design by 53, can be stacked inside the container
At the outer end of the extension 49 of the chamber is connected another extension 54 which constitutes a separate mixing, heating and humidification chamber provided with a rear wall 55. The walls of the extended part 49 and chamber 54 are heat insulated in any suitable manner. A partition 56 separates the mixing chamber 54 from the extended part 49 and in this partition. Are provided openings57 whose dimensions are adjustable by means of sliding panels.
58. Cranks 59 operable from the outside of the apparatus are provided to adjust the panels.

   A motor-driven shaft mounted in the center of the chamber 54 includes mixing blades 61 which are preferably adjustable so as to be able to vary their angle. The shaft 60 also extends through the partition 56 up to the integer of the extended part 49 and carries fan blades
62, which are preferably adjustable in the same way as the blades 61 and extend over the entire diameter of this

 <Desc / Clms Page number 12>

 part of the room. An intake opening 63 is drilled on one of the sides of the chamber 54 and it is surrounded by an inlet pipe 64 of rectangular section.

   A cover 65 of similar section is removably mounted on the intake manifold 64 and it is provided with an adjustable opening device 66. The cover 65 also carries one or more heating elements 67 formed by electric resistors. . in order to achieve the desired humidity conditions inside the chamber 54, a water tank 68 has been placed in the lower part thereof, provided with an extension 69 for filling, which protrudes through it. 'one side of the chamber wall. Resting on the curved bottom of this reservoir is a container 70 with a flat bottom inside which are fixed two (or more) cylinders 71 open at their ends.

   Holes 72 drilled in the bottom of the container 70 communicate with the interior of the cylinders and the weight of the container is such that it will rest on the bottom of the tank 68 so that the water rises inside the cylinders. - dres up to the same level as in the tank. In each cylinder there is immersed an electric heater 73 suitably supported by a rod 74 extending through the upper end of the cylinder. One of these heaters can be controlled by the humidity indicator and the other can be controlled by an appropriate hand switch. The control circuits relating to liquid heaters have not been shown, given that they are of a common or generally known form.



   Racks 53 of suitably different dimensions are provided to support the eggs a and they are spaced one above the other within the rotating vessel 42 as shown in Fig. 6.

 <Desc / Clms Page number 13>

 ter and hold the racks in place, spaced brackets 75 are attached to one and the other facing the inside of the container wall.



   A suitable form of egg rack is shown in Figs. 10 to 13. A rectangular metal frame consists of side members 76, corner pieces 77 and cross members 78, the side and end walls being formed by wire mesh. 79; this frame is fixed to a perforated metal base plate 80. One of the end faces of the rack, as shown at 87, is put in place without being fixed so that it can be removed.



  A cover is provided consisting of metal side members 81 and cross members 82 supporting a metal mesh cover 83, the cover being held in position by spring clips 84. For the purpose of storing and holding the eggs in place. inside the rack, or uses a spacing device 85 constituted by a metal net.

   A series of spaced pins 86 are fixed on each side inside the rack and the later edges of the spacer 85 can be slid into place between two rails as seen in Fig.l. the front part 87 of the rack is then put in place and held by the staples 84. It can be seen that by putting the spacer 85 properly in place, eggs of different sizes, for example eggs of hens, ducks or turkeys, may be stored and immobilized so that they cannot move appreciably inside the basket when the latter is overturned following the rotation of the container .

   In addition, the removal of the spacer 85, which can be carried out without removing the rack from the container, fo. nit the additional space required inside the rack

 <Desc / Clms Page number 14>

 for hatching and thus we obtain a clean screen for two uses * Rivaling the construction variant of the screen as shown in Fig. 14 to 17, the structure is in principle similar to that described above, but the: ends of the hurdle are formed by plates E in which notches 89 are formed, these notches being open at the top. If desired, the plates 88 can also be perforated.

   A series of barrettes
90 of inverted triangular section are fixed in the notches 89 by means of wing nuts 91 which can be tightened on threaded rods provided at the end of the bars, The eggs are placed under the bars as seen in Fig. 16 and the bars are shaped so that the eggs are held in place during the turning of the rack. You can see that by lifting and, if necessary, removing the storage bars
90 the rack can be transformed from an incubation rack hatching rack, the lifting or removal of the bars providing additional space.



   It is understood that the egg racks which have just been described can be modified in different ways depending on the conditions or particular requirements:
Thus for example, the hurdle shown in Figs. 10
13 can be modified by having instead of the corrugated partitioning organ 85 a metal mesh tray that is framed or perforated metal bearing fixed on its f. lower a pair of spaced partitions extending over the length of said plate and preferably disposed at the center of its width. The tray is slid between pins similar to those shown at 86, so that it connects the rows of eggs aligned in the c

 <Desc / Clms Page number 15>

 and keeps them in place, the space between said partitions integral with the tray being left unoccupied.

   When the incubation of the eggs is complete, the tray holding the eggs can be removed from the rack without the need to remove the rack from the incubation chamber, giving the inside of the rack additional space that is required for hatching. If desired the open front end of this rack may have a pair of tapered partitions, one on each side of the sliding tray walls to hold the eggs below the rack when the sliding tray is removed.



   To use the apparatus shown in Fig. 4 to 9, the eggs are stored in racks which can be of any shape described above, the racks are stacked inside the rotating container as in FIG. 6 and the door closed. The blades 61 and 62 are started, the air being sucked in through the adjustable inlet openings 66 and brought through the adjustable openings 57 provided in the partition 56. The blades 61 ensure a perfect mixture of the air in the air. interior of the chamber 54 and the fan 62 propels the air through the stacked screens to the adjustable outlet orifice 39.

   The required amount of heat is supplied by the elements 67 adjacent to the air inlet and the required humidity is rated. naked partially by contact with the water contained in the tank 68 and partially by evaporation of the water in the cylinders 71 by switching on one or the other, or the two immersed liquid heaters 73. The temperature and 1 The humidity can be controlled by thermostat or the like in any convenient way. the presence of reduction cones 49 and 37 at the entry and exit respectively from the egg container to

 <Desc / Clms Page number 16>

 the interior of the incubation chamber ensures a steady flow of air over the eggs.



   It is of course understood that the temperature and humidity conditions inside the incubation chamber can be modified by switching on and off the heating elements and submerged water heaters in accordance with the indications given. by thermometers and humidity indicators, or else these operations can be carried out automatically by the use of well-known monitoring devices.



   By means of this invention an incubation apparatus is provided in which the natural conditions necessary for a successful hatching can be more exactly reproduced and in which the temperature and humidity conditions can be strictly controlled. The invention also realizes an apparatus in which the formation of stagnant air pockets and the exposure of the eggs to stale air are avoided, with consequent harmful results. The invention is not, however, limited to the examples described, as modifications of details can be made to suit particular requirements. Thus, for example, o @ can employ either of the two forms of humidification device, or both forms together if desired.
 EMI16.1
 



  &; Y "i, 1d. [UATIOlH).

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1. Appareil d'incubation d'oeufs comprenant une chambre, à laquelle de l'air conditionne peut être fourni, et des moyens prévus à l'interieur de la chambre pour sup- porter les oeufs, ou des claies contenant les oeufs, les dits moyens étant suceptibles d'être soumis à un mouvement EMI16.2 de rotation autour d'un axe horizontal an .qnmn'1 -.n+ i-s- <Desc/Clms Page number 17> Appareil comme revendique en revendication 1, comprenant un récipient ouvert à ses extrémités et recevant lesoeufs ou desclaiesd'oeufs susceptible de tourner à l'intérieur de la chambre, et des moyens pour alimenter d'- air conditionné la chambre en lui faisant traverser le re- cipient de bout en bout. 1. Egg incubation apparatus comprising a chamber, to which conditioned air can be supplied, and means provided within the chamber for supporting the eggs, or racks containing the eggs, the eggs. said means being liable to be subjected to a movement EMI16.2 of rotation around a horizontal axis an .qnmn'1 -.n + i-s- <Desc / Clms Page number 17> Apparatus as claimed in claim 1 comprising a container open at its ends and receiving the eggs or egg trays capable of rotating within the chamber, and means for supplying conditioned air to the chamber by passing it through the chamber. - end to end container. 3. Appareil comme revendique en revendication 2, dans lequel le récipient est de section transversale cir- culaire. 3. Apparatus as claimed in claim 2, wherein the container is of circular cross section. 4. Appareil comme revendique en revendications 2 et 3, dans lequel la chambre est de section transversale circulaire et le récipient s'adapte exactement à l'interie de la chambre.. 4. Apparatus as claimed in claims 2 and 3, wherein the chamber is of circular cross section and the container fits exactly to the interior of the chamber. 5. Appareil canne revendiqué en revendications 1, 2, 3 et 4 comprenant une chambre communiquant avec la cham bre d'incubation et contenant des moyens réglables pour chauffer et/ou humidifier l'air qui a passe au travers de la dite chambre avant d'entrer dansla chambre d'incubatio 6. Appareil comme revendique en revendication 5, dans lequel les moyens d'humidification comprennent des écrans absorbants ou des mèches réglables dont les extrê- mités inférieures trempent dans l'eau d'un récipient. 5. Cane apparatus claimed in claims 1, 2, 3 and 4 comprising a chamber communicating with the incubation chamber and containing adjustable means for heating and / or humidifying the air which has passed through said chamber before d '' enter the incubation room 6. Apparatus as claimed in claim 5, wherein the humidifying means comprises absorbent screens or adjustable wicks the lower ends of which are dipped in water in a container. 7. Appareil comme revendiqué en revendication 5, dans lequel les moyens d'humidification comprennent un réservoir à eau ouvert à ses extrémités pourvu de chauffe- eau immergés, le degré d'humidification étant réglable coi me requis par la mise en circuit ou hors circuit des orga- nes de chauffage. 7. Apparatus as claimed in claim 5, wherein the humidifying means comprises a water tank open at its ends provided with submerged water heaters, the degree of humidification being adjustable as required by switching on or off. heating devices. 8. Appareil comme revendiqué dans l'une quelconqu des revendications précédentes, dans lequel l'air conditi ne est fourni du côté de l'extrémité d'entrée du récipien à travers un passage de section transversale progressivem réduite, par exemple en forme de cône, de préférence for- <Desc/Clms Page number 18> mant un prolongement à la chambre, grâce à quoi la pressio de l'air est légèrement augmentée à l'entrée. 8. Apparatus as claimed in any one of the preceding claims, wherein the conditioned air is supplied from the side of the inlet end of the container through a passage of progressively reduced cross section, for example cone shaped. , preferably for- <Desc / Clms Page number 18> mant an extension to the chamber, thanks to which the air pressure is slightly increased at the entrance. 9. Appareil comme revendiqué dans l'une quelconque des revendications précédentes, dans lequel le récipient rotatif comprend une boite ou cage pourvue de consoles ou autres supports pour recevoir des claies empilées à l'in- térieur du récipient, tandis que la chambre d'incubation possède une porte à une de ses extrémités pour permettre l'accès aux claies. 9. Apparatus as claimed in any one of the preceding claims, wherein the rotating container comprises a box or cage provided with brackets or other supports to receive racks stacked inside the container, while the chamber of incubation has a door at one end to allow access to the racks. 10. Appareil comme revendiqué dans l'une quelconque des revendications 5 à 9, dans lequel les moyens de chauf- fage comprennent des éléments de résistance électrique dis posés à proximité des dispositifsd'admission d'air regla- bles. 10. Apparatus as claimed in any one of claims 5 to 9, wherein the heating means comprises electrical resistance elements disposed in proximity to the adjustable air intake devices. 11. Appareil cornue revendiqué dans l'une quelconque des revendications précédentes, comprenant une chambre de mélange, dans laquelle l'air conditionné est mélangé au moyen de pales mélangeuses rotatives avant son admis- sion dans la chambre d'incubation, cette chambre de mêlant corprenant aussi de préférence les moyens de chauffage et d'humidification. EMI18.1 11. Retort apparatus as claimed in any one of the preceding claims, comprising a mixing chamber, in which the conditioned air is mixed by means of rotating mixing blades prior to its admission to the incubation chamber, said mixing chamber. also preferably comprising the heating and humidification means. EMI18.1 12. Appareil comme revendique en revendication 11 \JL u'--' dans lequel /l'air est aspiré de la chambre de mélange il;1 travers une ou plusieurs ouvertures réglables par des pâli d'un ventilateur rotatif placé dans, un prolongement de la chambre d'incubation. 12. Apparatus as claimed in claim 11 wherein the air is sucked from the mixing chamber 11 through one or more openings adjustable by blades of a rotating fan placed in an extension. of the incubation chamber. 13. Appareil comme revendique en revendicatio n 1: dans lequel les dites pales s'étendent sur tout le diamèt: de la chambre ou du prolongement. 13. Apparatus as claimed in claim 1: in which said blades extend over the entire diameter of the chamber or of the extension. 14. Appareil cornue revendiqué dans l'une querlconq des revendications précédentes, dans lequel l'extrémité d'entrée de la chambre d'incubation présente une section transversale progressivement réduite, de préférence coniq <Desc/Clms Page number 19> 15. Appareil comme revendiqué en revendication 14, dans lequel la dite partie réduite ou conique constitue une porter 16. Claie à oeufs conformée pour être employée dans l'appareil d'incubation comme revendique dans l'une quel- conque des revendications précédentes, comprenant des dis- positifs amovibles ou réglables pour retenir les oeufs, de façon que la claie puisse être transformée de claie d'incu- bation en claie d'éclosion. 14. Retort apparatus claimed in one of the preceding claims, wherein the inlet end of the incubation chamber has a progressively reduced cross section, preferably coniq. <Desc / Clms Page number 19> 15. Apparatus as claimed in claim 14, wherein said reduced or conical portion constitutes a bearing. 16. Egg rack configured for use in the incubation apparatus as claimed in any one of the preceding claims, comprising removable or adjustable devices for retaining the eggs, so that the rack can be converted. from incubation rack to hatching rack. 17. Claie à oeufsconformée pour être employée dans l'appareil d'incubation comme revendique dans l'une quelcon que des revendications précédentes, les extrémités et/ou les fa ces latérales au moins de la dite claie étant per- forées ou de construction ajourée pour permettre un liore passage d'air au travers et possédant un oouvercle mobile et des moyens pour fixer le couvercle en position de fer- meture* 18. Claie comme revendiquée en revendications 16 ou 17, possédant des organes longitudinaux pour espacer les oeufs afin de permettre de placer ceux-ci en ligne de bout à bout en formation parallèle à la direction du passa ge de l'air sur età travers les claies. 17. Egg rack configured for use in the incubation apparatus as claimed in any one of the preceding claims, the ends and / or side faces at least of said rack being perforated or of perforated construction. to allow a free passage of air through and having a movable cover and means for fixing the cover in the closed position * 18. Tray as claimed in claims 16 or 17, having longitudinal members for spacing the eggs to enable them to be placed in line end to end in a formation parallel to the direction of the passage of air over and through the eggs. hurdles. 19. Claie comme revendiquée en revendication 18, dans laquelle l'organe d'espacement comprend un cloisonnag de forme ondulée ou analogue profilé pour ranger les oeufs en ligne, le dit organe étant mobile en vue de l'éclosion. 19. Tray as claimed in claim 18, wherein the spacer comprises a corrugated shaped partition or the like profiled to store the eggs in line, said member being movable for hatching. 20. Claie comme revendiquée en revendication 19, dans laquelle des dispositifs tels que des broches disposé sur les cotés de la claie sont prévus pour fixer le cloisa nage à différentes hauteurs afin de l'adapter à des oeufs de dimensions différentes* 21. Claie cornue revendiquée en revendication 18, <Desc/Clms Page number 20> dans laquelle les organes d'espacement comprennent on grand nombre de barrettes, de préférence de section trans- versale triangulaire, fixées aux extrémités de la claie pc permettre de retirer les barrettes ou de régler leur haute 22. Claie comme revendiquée dans l'une quelconque des revendications 16 à 21, comprenant des treillis métal: ques ou du métal perforé sur un chassie en métal. 20. Tray as claimed in claim 19, in which devices such as pins arranged on the sides of the hurdle are provided to fix the partition at different heights in order to adapt it to eggs of different sizes * 21. Retort trap claimed in claim 18, <Desc / Clms Page number 20> in which the spacers comprise a large number of bars, preferably of triangular cross-section, fixed to the ends of the frame pc allowing the bars to be removed or their height to be adjusted 22. Tray as claimed in any one of claims 16 to 21, comprising metal mesh: ques or perforated metal on a metal frame. 23. Appareil d'incubation perfectionné pour oeufs substantiellement comme décrit ci-dessus avec référence aux dessins annexés* 23. Improved incubation apparatus for eggs substantially as described above with reference to the accompanying drawings *
BE486972A 1948-01-24 1949-01-24 BE486972A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB2214/48A GB648787A (en) 1948-01-24 1948-01-24 Improvements in and relating to incubating apparatus for eggs

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE486972A true BE486972A (en) 1949-02-15

Family

ID=9735604

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE486972A BE486972A (en) 1948-01-24 1949-01-24

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE486972A (en)
GB (1) GB648787A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2018151696A3 (en) * 2017-02-17 2018-09-27 Vitvytskyy Vladyslav Elikovych Small-sized incubator

Families Citing this family (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3854452A (en) * 1971-11-08 1974-12-17 Buckeye Stephens Ltd Incubators for eggs
GB2207334B (en) * 1987-07-29 1991-06-05 Francis Huxham Pearce An incubator.
CN107027654A (en) * 2017-04-27 2017-08-11 佛山市任氏机械科技有限公司 A kind of big egg-turning angle hatch machine

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2018151696A3 (en) * 2017-02-17 2018-09-27 Vitvytskyy Vladyslav Elikovych Small-sized incubator

Also Published As

Publication number Publication date
GB648787A (en) 1951-01-10

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE486972A (en)
US4098019A (en) Soil pasteurizing apparatus
CA1303372C (en) Apparatus for freezing conditioned flaked biological products by means of a cryogenic liquid
FR2680074A1 (en) Device for growing plants with vertical rotary movement
EP1132704A1 (en) Process for drying wood and apparatus for carrying out this process
FR2524781A1 (en) HAIR DRYING PROCESS AND DEVICE FOR IMPLEMENTING IT
EP2437591A1 (en) Box for plants
FR2560011A1 (en) Chamber for the preservation, storage and fermentation of bread-type products
RU2764084C1 (en) Method for passive sampling of aerosols in the surface air layer and a device for its implementation
FR2770084A1 (en) Portable and heated seed sprouter
WO2018194470A2 (en) Device for the mechanised drying of grain
FR2666355A1 (en) Process for disinfecting graphic documents and device for its use
FR3053891A1 (en) DIFFUSER OF VAPORS, IN PARTICULAR ESSENTIAL OILS
FR2546614A1 (en) Apparatus for air-conditioning a room or premises in a hot and dry climate
FR2618642A1 (en) Rearing crocodiles in temperate countries, by using the hot water outflow of nuclear power stations or thermal springs
DE3737542A1 (en) Device for influencing the atmosphere (enriching with fresh air, heating, cooling and moistening of air) in receptacles
BE400931A (en)
DE840173C (en) Incubator for eggs
BE408174A (en)
FR2885678A1 (en) Wine bottle storage cabinet e.g. wine cellar, humidifying device for wine bottle preservation field, has trough with overflow openings and absorbing material block with exchange surface, where trough has volume equal to that of two bottles
KR200213976Y1 (en) A dryer of agricltural and marine products
EP0050054B1 (en) Apparatus for receiving and supporting a perforated bag containing a hydrophilic product for combating the humidity in a space
FR2646702A1 (en) Devices for using spongy bodies for humidifying hot air
BE735115A (en)
DK178721B1 (en) Sprout Device