BE481424A - - Google Patents

Info

Publication number
BE481424A
BE481424A BE481424DA BE481424A BE 481424 A BE481424 A BE 481424A BE 481424D A BE481424D A BE 481424DA BE 481424 A BE481424 A BE 481424A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
box
feet
easel
foot
frame
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE481424A publication Critical patent/BE481424A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47BTABLES; DESKS; OFFICE FURNITURE; CABINETS; DRAWERS; GENERAL DETAILS OF FURNITURE
    • A47B97/00Furniture or accessories for furniture, not provided for in other groups of this subclass
    • A47B97/04Easels or stands for blackboards or the like
    • A47B97/08Easels or stands for blackboards or the like foldable

Landscapes

  • Purses, Travelling Bags, Baskets, Or Suitcases (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Boite-chevalet pour artistes-peintres. 



   L'invention est relative à une balte-chevalet pour artistespeintres comprenant sous forme compacte, légère et résistante, un nécessaire pour l'artiste se rendant hors de son atelier pour peindre un paysage, un site, des animaux, etc.. 



   Les nécessaires connus de ce genre consistent en une boite ou coffret plat en bois et, séparément, un chevalet partiellement pliable dont l'ensemble est encombrant, relativement lourd et peu résistant. 



   Suivant la présente invention, on réalise une boîte-chevalet en tôle métallique légère, de préférence en aluminium, alliages d'aluminium (duralumin) et analogues, comportant un jeu de trois pieds formant chevalet lorsque la boite est ouverte et en usage, deux de ces pieds étant montés à pivotement sur l'avant de la boite tandis que le troisième pied n'est pas relié par pivot à ladite boite et peut être détaché d'elle et monté par   emboi-   tement au milieu de l'arrière de la boite c'est-à-dire au milieu de l'arête arrière constituant charnière du couvercle de la boite et de la boite proprement dite, tandis que, lorsque la boite est 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 fermée et en cours de transport, ces trois pieds sont rabattus contre et le long de trois cotés de la boite. 



   Suivant une particularité de l'invention, ces pieds sont, en partie, pliants sur eux-mêmes et en partie à coulissement. 



   Les parties pliantes permettent l'emploi de la boîte-chevalet par l'usager, soit en position assise, soit en position debout de ce dernier. Les parties coulissantes permettent un réglage plus précis dans chaque position suivant la taille de l'usager. suivant une autre particularité de l'invention, les parties pliantes des pieds comportent, au droit de leurs charnières, des ressorts destinés   à   provoquer le déployement de ces parties lorsque les pieds sont écartés par pivotement ou détachés des bords de la boite. 



   Suivant une autre particularité de l'invention, les pieds montés à pivotement sur l'avant de la boite sont munis de deux butées dont l'une limite le déplacement des pieds lorsqu'ils sont rabattus verticalement par pivotement pour servir de pieds et dont l'autre limite l'écartement angulaire des pieds lorsqu'ils sont écartés et placés obliquement dans un plan perpendiculaire aux plans des petits côtés de la boite. 



   Suivant une autre particularité de l'invention, l'emboîtement du troisième pied arrière est réalisé par une tête de section biseautée s'engageant dans les brides qui servent au maintien de ce pied pendant le transport, tandis qu'une partie du pied est munie d'une encoche s'adaptant sur et dans ces brides pour éviter son mouvement pendant le transport, lorsque le pied est replié et maintenu en place contre le bord de la boite fermée, par exemple par une petite boucle en cuir ou moyen analogue. 



   D'autres particularités et détails de l'invention apparattront au cours de la description des dessins annexés qui représentent à titre d'exemple seulement, une forme de réalisation de l'invention. Les éléments et parties identiques sont représentée 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dans les diverses figures par les mêmes chiffres de référence. 



   Figs. 1 et 2 représentent respectivement la boite-chevalet fermée sous forme compacte pour le transport et la boite ouverte, mais avant déployage et mise en place des trois pieds formant support de la boite-chevalet. 



   Fig. 3 est relative   à   un accessoire. 



   Fig. 4 montre la boite ouverte avec les pieds dépliés pour travailler debout. 



   Fig. 5 montre en détail l'assemblage du pied arrière de la   botte-chevalet   en position de travail. 



   Fig. 6, 7 et 8 montrent à plus grande échelle des éléments constitutifs de la boite-chevalet et
Fig. 9 représente un accessoire complémentaire facultatif de la boite-chevalet conforme   à   l'invention. 



   En Fig. 1 la boita-chevalet 2 fermée de forme rectangulaire de faible hauteur, est en tôle métallique,-de-préférence en duralumin, Sa fermeture est maintenue par un dispositif   à   boucle 3 ou analogue. Le long de chaque bord latéral sont disposés deux pieds dont un seul est visible en 4. Ces pieds qui sont montés à pivotement sur l'avant de la boite, à leur tête,   c'est-à-dire   prés de deux brides 5, sont en partie formés de parties pliantes et en partie formés de parties coulissant l'une par rapport à l'autre comme expliqué ci-après. A la Fig. 1, ces pieds sont maintenus repliés le long des côtés latéraux de la boite, par des boucles telles que 6.

   Les brides 5 servent   à   la fixation d'une lanière (non représentée) de longueur variable, permettant de transporter la boite, soit comme une mallette, soit en bandoulière. 



  A l'arrière de la boite,   c'est-à-dire   le long du côté portant les charnières du couvercle 8 de la boite est fixé un troisième pied (non visible) également partiellement   pliable, et   partiellement à coulissement, ce troisième pied, dont il sera question ci-après, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 n'est pas monté à pivotement sur la boite, mais peut en être détaché et inséré dans des attaches ad hoc pour servir de troisième pied de chevalet. Pour le transport ce troisième pied est maintenu en place, replié contre le dos de la boîte par une boucle 11, analogue aux boucles 6, et disposéeau milieu de la longueur du côté à charnière. Cette boucle 11 est partiellement visible Fig.l. 



   Fig. 2, la même boîte est représentée ouverte, les pieds toujours repliés. Comme visible, la boite 2 comporte des compar- timents séparés par des cloisons 7, égaiement en fine tôle   d'alu-   minium, pour recevoir le nécessaire pour le peintre. 



   Le couvercle S de la boite constitue un cadre pouvant recevoir le panneau sur lequel le peintre travaillera et derrière, un ou plusieurs panneaux de réserve. Le degré d'ouverture de la boite est limité par deux tringles articulées 12. Le long du bord supérieur du couvercle, à l'intérieur, est disposé un accessoire de la boite-chevalet représenté plus en détail Fig. 3. cet   acces-   soire consiste en une tige métallique 9 munie d'une tête 10 pou- vant enserrer des panneaux de format plus grand que la boite (voir ci-après Fig. 4). A cet effet., cette tige peut tourner autour d'un pivot central 13 (Fig. 3) et également coulisser dans ce pivot.

   De plus, le bord supérieur du couvercle est lui-même monté à charnière sur le couvercle S, le long de son arête   14,   de manière à pouvoir être basculé (comme représenté Fig. 4) et ensuite on peut retirer la tige 9, l'incliner et la fixer en   pla-   ce, par exemple par une vis de serrage 15, pour maintenir un grand ,panneau\ (comme également représenté Fig. 4).   Enfin, à   cet ef- fet encore, la tête 10 est montée à pivotement à une extrémité de la tige 9. 



   Fig. 4 on a représenté la boite-chevalet 2 ouverte et avec les trois pieds dépliés et allongés au maximum, pour le travail debout d'un peintre de grande taille. Il est, en premier lieu, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 visible sur cette figure de quelle manière la tige 9 à tête 10 est utilisée pour maintenir en place un grand panneau 16, repré- senté en traits interrompus.

   Grâce aux mouvements de coulissement et de rotation de la tige dans son pivot de centre ainsi que grâ- ra ce au mouvement   de/battement   du bord supérieur du couvercle et du mouvement de pivotement de la tête 10 par rapport à la tige 9 on peut, d'une part, maintenir tige et tête le long dudit bord supérieur pour le transport (comme visible Figs. 1 et 2) et, d'au- tre part, les adapter pour maintenir des grands panneaux de di- mensions variables (comme schématisé Fig. 4). 



   En second lieu, comme représenté Fig. 4, on voit qu'un pied, par exemple le pied avant gauche, est constitué par une première partie 4 (visible déjà Figs. 1 et 2) qui est montée à pivotement double sur le bord latéral de la boite. Ce pivotement double per- met d'abord de déplacer le pied jusque dans une position sensible- ment perpendiculaire à sa position de transport (Fig. 2) et ensui- te de le placer légèrement obliquement par rapport à la vertica- le. Le premier pivotement est limité par une butée constituée par la bride 5 et le second pivotement par des arêtes biseautées de la tête de la partie 4. (Voir   Fige, 4   et 6). 



   La partie de   pied 4   est munie d'une fente 17 et dans la   sec-   tion en U de cette partie, coulisse une deuxième partie 18 de même section en U, mais plus réduite et la position relative' de 4 et 5 peut être ajustée par un coulisseau et vis de réglage 4' (Figs. 1 et 4). sur la partie ou élément en U 18 est monté à pivotement un élément 19 semblable 4 l'élément 18, de section en U plus réduite de manière à pouvoir être placé dans la section de l'élément 18 par repliage, autour de la charnière 20   commune   à ces deux éléments. Enfin, à l'extrémité de l'élément 19 est montée à pivotement une pointe ou pique 21 qui, pour le transport est re- pliée à l'intérieur de la section en U de l'élément 19.

   De préfé- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 rence, sur les axes des éléments à pivotement relatif, par exemple sur l'axe   20,   on dispose un ressort 21 tel qu'un ressort à boudin qui provoque par ses extrémités libres, le dépliage de 19 par rapport à 18. 



   Le pied avant de droite est identique au pied avant gauche. quant au pied arrière il est analogue aux pieds avant, sauf en ce qui concerne la tête du premier élément 22. Celle-ci n'est pas pivotée sur ou solidaire de la boite 2. Après le transport, elle peut en être détachée et ensuite fixée dans deux brides 23 solidaires du dos de la boite par une tête biseautée comme représenté Fig. 5. Elle comporte en outre une petite fente dans laquelle s'introduit l'une ou l'autre des brides 23 pendant sa fixation contre le dos de la boite pour le transport de manière à éviter tous mouvement ou déplacement. En dehors de ces différences, elle est identique aux deux pieds avant comportant comme eux, une rainure 17 et un élément coulissant 18, puis un ou plusieurs éléments pivotants 19, 21, etc..

   Lorsque le peintre désire travailler assis on peut replier un ou plusieurs des éléments Inférieurs 21 et/ou 19. De plus, lorsque le peintre est de taille moyenne ou petite, on peut opérer un ajustage de la hauteur de la boîte-chevalet par emboîtage, plus ou moins prononcé des éléments 18 dans l'élément qui les surmonte. 



   Fig. 6 on a représenté à grande échelle, la tête de l'élément supérieur 4 ou 22 des pieds, avec biseau 24. Dans le cas des pieds avant cette tête est munie d'un pivot 25. pour le pied arrière, il n'existe pas de tel pivot. 



   Fig. 7 est une vue analogue d'un élément 18 avec un orifice 26 pour la vis de fixation 19 et une charnière en 27 pour l'élément suivant 19. Plusieurs éléments tels que 18 peuvent être montés à pliage et   emboîtements   à la suite l'un de l'autre. A l'extrémité de l'élément inférieur de ce genre est montée une pointe ou pique, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

   Fig. 8   montre une telle pointe ou pique 21, attachée à l'élément précédent par exemple par des pattes 28. 



   Fig. 9 on a représenté un accessoire complémentaire éventuel, mais non indispensable, celui-ci consiste en un cadre ou châssis pour contenir une réserve de panneaux pour l'artiste usager de la boite lorsqu'il se déplace pour   exééuter   de nombreux travaux. Ce châssis consiste en un large cadre 29 ouvert à l'avant et à l'ar-   riére,   portant un côté mobile 30 qui constitue couvercle du cadre et est pivoté autour d'une charnière 31 et muni d'un moyen de fermeture, par exemple à boucle 32. L'intérieur des trois cotés fixes du cadre et, éventuellement le quatrième côté ou couvercle mobile, sont munis de lattes 33 constituant rails ou glissières entre lesquelles on peut insérer une série de panneaux, régulièrement maintenus à légère distance l'un de l'autre par ces   glissières.   



   Enfin, en 34 et 35 on prévoit des moyens, languettes, coins et analogues pour   l'emboîtement   de cet accessoire sur le couvercle de la boîte-chevalet et son maintien pendant le transport. 



   Il est évident que l'invention n'est pas limitée à l'exemple décrit et représenté et que bien des modifications peuvent être apportées à la forme, la nature, le nombre, la constitution et le genre d'éléments entrant dans sa réalisation sans pour cela sortir du cadre de l'invention. 



   Résumé. 



   L'invention est relative à une   boite-cnevalet   pour artistespeintres comprenant sous forme compacte, légère et résistante, un nécessaire pour l'artiste se rendant hors de son atelier pour peindre un paysage, un site, des animaux, etc.. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Easel box for painters.



   The invention relates to a balte-easel for artists-painters comprising in compact, light and resistant form, a kit for the artist going outside his studio to paint a landscape, a site, animals, etc.



   Known kits of this type consist of a box or flat wooden box and, separately, a partially foldable easel, the whole of which is bulky, relatively heavy and not very resistant.



   According to the present invention, a box-easel is produced in light metal sheet, preferably in aluminum, aluminum alloys (duralumin) and the like, comprising a set of three feet forming an easel when the box is open and in use, two of these feet being mounted to pivot on the front of the box while the third foot is not connected by pivot to said box and can be detached from it and mounted by interlocking in the middle of the rear of the box that is to say in the middle of the rear edge constituting the hinge of the cover of the box and of the box itself, while, when the box is

 <Desc / Clms Page number 2>

 closed and during transport, these three feet are folded against and along three sides of the box.



   According to a feature of the invention, these feet are, in part, folding on themselves and in part sliding.



   The folding parts allow the use of the easel box by the user, either in a seated position or in the latter's standing position. The sliding parts allow a more precise adjustment in each position according to the size of the user. according to another feature of the invention, the folding parts of the feet comprise, in line with their hinges, springs intended to cause the deployment of these parts when the feet are pivoted apart or detached from the edges of the box.



   According to another feature of the invention, the feet mounted to pivot on the front of the box are provided with two stops, one of which limits the movement of the feet when they are folded vertically by pivoting to serve as feet and of which the 'other limits the angular spacing of the feet when they are apart and placed obliquely in a plane perpendicular to the planes of the short sides of the box.



   According to another feature of the invention, the fitting of the third rear foot is produced by a bevelled section head engaging the flanges which serve to hold this foot during transport, while part of the foot is provided with a notch fitting on and in these flanges to prevent its movement during transport, when the foot is folded and held in place against the edge of the closed box, for example by a small leather loop or similar means.



   Other features and details of the invention will become apparent from the description of the appended drawings which represent, by way of example only, one embodiment of the invention. Identical elements and parts are shown

 <Desc / Clms Page number 3>

 in the various figures by the same reference numbers.



   Figs. 1 and 2 respectively represent the closed easel box in compact form for transport and the open box, but before deployment and installation of the three feet forming the support of the easel box.



   Fig. 3 relates to an accessory.



   Fig. 4 shows the box open with the legs extended for standing work.



   Fig. 5 shows in detail the assembly of the rear leg of the trestle in the working position.



   Fig. 6, 7 and 8 show on a larger scale the constituent elements of the easel box and
Fig. 9 represents an optional additional accessory of the easel box according to the invention.



   In Fig. 1 the box-easel 2 closed of rectangular shape of low height, is made of sheet metal, -de-preferably duralumin, Its closure is maintained by a loop device 3 or the like. Along each side edge are arranged two feet, only one of which is visible at 4. These feet which are pivotally mounted on the front of the box, at their head, that is to say near two flanges 5, are partly formed of folding parts and partly formed of parts sliding relative to each other as explained below. In Fig. 1, these feet are kept folded along the lateral sides of the box, by loops such as 6.

   The flanges 5 are used for fixing a strap (not shown) of variable length, allowing the box to be transported, either as a briefcase or as a shoulder strap.



  At the rear of the box, that is to say along the side bearing the hinges of the lid 8 of the box is fixed a third foot (not visible) also partially foldable, and partially sliding, this third foot, which will be discussed below,

 <Desc / Clms Page number 4>

 is not pivotally mounted on the box, but can be detached from it and inserted into special clips to serve as a third easel leg. For transport this third foot is held in place, folded against the back of the box by a loop 11, similar to loops 6, and disposed in the middle of the length of the hinged side. This loop 11 is partially visible in Fig.l.



   Fig. 2, the same box is shown open, the feet still folded. As can be seen, box 2 comprises compartments separated by partitions 7, also made of thin aluminum sheet, to accommodate the painter's necessities.



   The cover S of the box constitutes a frame that can receive the panel on which the painter will work and behind, one or more reserve panels. The degree of opening of the box is limited by two articulated rods 12. Along the upper edge of the cover, inside, is arranged an accessory of the easel box shown in more detail FIG. 3. this accessory consists of a metal rod 9 fitted with a head 10 able to grip panels of a format larger than the box (see below in Fig. 4). To this end., This rod can rotate around a central pivot 13 (Fig. 3) and also slide in this pivot.

   In addition, the upper edge of the cover is itself hinged to the cover S, along its edge 14, so that it can be tilted (as shown in Fig. 4) and then the rod 9 can be removed, l 'tilt and fix it in place, for example by a set screw 15, to hold a large, panel \ (as also shown in Fig. 4). Finally, for this purpose again, the head 10 is mounted to pivot at one end of the rod 9.



   Fig. 4 shows the easel-box 2 open and with the three legs unfolded and extended to the maximum, for the standing work of a tall painter. It is, in the first place,

 <Desc / Clms Page number 5>

 visible in this figure in which the shank 9 with head 10 is used to hold in place a large panel 16, shown in broken lines.

   Thanks to the sliding and rotating movements of the rod in its center pivot as well as thanks to the flapping movement of the upper edge of the cover and the pivoting movement of the head 10 relative to the rod 9, it is possible, on the one hand, keep the rod and head along said upper edge for transport (as shown in Figs. 1 and 2) and, on the other hand, adapt them to hold large panels of variable dimensions (as shown in diagram Fig. 4).



   Second, as shown in Fig. 4, it can be seen that a foot, for example the front left foot, is constituted by a first part 4 (already visible in Figs. 1 and 2) which is mounted with double pivoting on the lateral edge of the box. This double pivoting firstly allows the foot to be moved to a position substantially perpendicular to its transport position (Fig. 2) and then to place it slightly obliquely in relation to the vertical. The first pivoting is limited by a stop constituted by the flange 5 and the second pivoting by bevelled edges of the head of part 4. (See Fig, 4 and 6).



   The foot part 4 is provided with a slot 17 and in the U-section of this part slides a second part 18 of the same U-section, but smaller and the relative position of 4 and 5 can be adjusted. by a slide and adjustment screw 4 '(Figs. 1 and 4). on the part or U-shaped element 18 is pivotally mounted an element 19 similar to the element 18, of smaller U-section so as to be able to be placed in the section of the element 18 by folding, around the hinge 20 common to these two elements. Finally, at the end of the element 19 is pivotally mounted a spike or spike 21 which, for transport is folded inside the U-shaped section of the element 19.

   Preferably

 <Desc / Clms Page number 6>

 nence, on the axes of the elements with relative pivoting, for example on the axis 20, there is a spring 21 such as a coil spring which causes, through its free ends, the unfolding of 19 relative to 18.



   The right front foot is identical to the left front foot. as for the rear foot it is similar to the front foot, except as regards the head of the first element 22. The latter is not pivoted on or secured to the box 2. After transport, it can be detached from it and then fixed in two flanges 23 integral with the back of the box by a bevelled head as shown in FIG. 5. It further comprises a small slot into which one or the other of the flanges 23 is inserted during its fixation against the back of the box for transport so as to avoid any movement or displacement. Apart from these differences, it is identical to the two front feet comprising, like them, a groove 17 and a sliding element 18, then one or more pivoting elements 19, 21, etc.

   When the painter wishes to work seated, one or more of the Lower 21 and / or 19 elements can be folded up. In addition, when the painter is of medium or small size, the height of the easel box can be adjusted by casing, more or less pronounced elements 18 in the element above them.



   Fig. 6 is shown on a large scale, the head of the upper element 4 or 22 of the feet, with bevel 24. In the case of the front feet, this head is provided with a pivot 25. for the rear foot, there is no no such pivot.



   Fig. 7 is a similar view of an element 18 with an orifice 26 for the fixing screw 19 and a hinge at 27 for the next element 19. Several elements such as 18 can be mounted by folding and interlocking one after the other. the other. At the end of the lower element of this kind is mounted a point or spike,

 <Desc / Clms Page number 7>

   Fig. 8 shows such a point or spike 21, attached to the preceding element for example by tabs 28.



   Fig. 9 there is shown a possible additional accessory, but not essential, it consists of a frame or frame to contain a reserve of panels for the artist user of the box when he moves to perform many works. This frame consists of a wide frame 29 open at the front and at the rear, carrying a movable side 30 which constitutes the cover of the frame and is pivoted around a hinge 31 and provided with a closing means, by loop example 32. The interior of the three fixed sides of the frame and, possibly the fourth side or movable cover, are provided with slats 33 constituting rails or slides between which a series of panels can be inserted, regularly kept at a slight distance. one from the other by these slides.



   Finally, at 34 and 35 are provided means, tongues, wedges and the like for fitting this accessory onto the lid of the easel box and maintaining it during transport.



   It is obvious that the invention is not limited to the example described and shown and that many modifications can be made to the form, nature, number, constitution and type of elements entering into its production without for this to depart from the scope of the invention.



   Summary.



   The invention relates to a box-valet for artists-painters comprising in compact, light and resistant form, a kit for the artist going out of his workshop to paint a landscape, a site, animals, etc.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Elle présente l'une ou l'autre des particularités suivantes prises seules ou en combinaison : 1, On réalise une boîte-chevalet en tôle métallique légère, <Desc/Clms Page number 8> de préférence en aluminium, alliages d'aluminium (duralumin) et analogues, comportant un jeu de trois pieds formant chevalet, lorsque la boite est ouverte et en usage, deux de ces pieds étant montés à pivotement sur l'avant de la boite, tandis que le troisième pied n'est pas relié par pivot à ladite boite et peut être détaché d'elle et monté par emboîtement au milieu de l'arrière de la boite, c'est-à-dire au milieu de l'arête arrière constituant charnière du couvercle de la boite et de la boite proprement dite, tandis que lorsque la boite est fermée et en cours de transport, It has one or other of the following particularities taken alone or in combination: 1, We make an easel box in light metal sheet, <Desc / Clms Page number 8> preferably in aluminum, aluminum alloys (duralumin) and the like, comprising a set of three feet forming an easel, when the box is open and in use, two of these feet being mounted to pivot on the front of the box, while that the third foot is not connected by a pivot to said box and can be detached from it and fitted by interlocking in the middle of the rear of the box, that is to say in the middle of the rear edge constituting hinge of the lid of the box and of the box itself, while when the box is closed and during transport, ces trois pieds sont rabattus contre et le long de trois côtés de la boite. these three feet are folded against and along three sides of the box. 2. Ces pieds sont en partie pliants -sur eux-mêmes et en par- tie à coulissement. 2. These feet are partly folding on themselves and partly sliding. 3. Les parties pliantes des pieds comportent, au droit de leurs charnières, des ressorts destinés à provoquer le déployement de ces parties lorsque les pieds sont écartée par pivotement ou détachés des bords de la boite. 3. The folding parts of the feet comprise, in line with their hinges, springs intended to cause the deployment of these parts when the feet are pivoted apart or detached from the edges of the box. 4. Les pieds montés à pivotement sur l'avant de la boite, sont munis de deux butées dont l'une limite le déplacement des pieds lorsqu'ils sont rabattus verticalement par pivotement pour servir de pieds et dont l'autre limite l'écartement angulaire des pieds lorsqu'ils sont écartés et placés obliquement dans un plan perpendiculaire aux plans des petits côtés de la boite. 4. The feet mounted to pivot on the front of the box, are provided with two stops, one of which limits the movement of the feet when they are folded vertically by pivoting to serve as feet and the other of which limits the distance. angular legs when they are apart and placed obliquely in a plane perpendicular to the planes of the short sides of the box. 5. L'emboîtement du troisième pied arrière est réalisé par une tête de section biseautée s'engageant dans les brides qui ser- vent au maintien de ce pied pendant le transport, tandis qu'une partie du pied est munie d'une encoche s'adaptant sur et dans ces brides pour éviter son mouvement pendant le transport, lorsque le pied est replié et maintenu en place contre le bord de la boite fermée par exemple par une petite boucle en cuir au moyen analogue. 5. The fitting of the third rear foot is achieved by a bevelled section head engaging in the flanges which serve to hold this foot during transport, while part of the foot is provided with a notch s 'adapting on and in these straps to avoid its movement during transport, when the foot is folded and held in place against the edge of the closed box for example by a small leather loop by analogous means. 6. Un accessoire complémentaire éventuel de la boite-chevalet consiste en une tige mobile à tête mobile pouvant enserrer des <Desc/Clms Page number 9> panneaux de format plus grand que la boite. 6. A possible complementary accessory of the box-easel consists of a movable rod with movable head which can grip <Desc / Clms Page number 9> panels larger than the box. 7. Un autre accessoire est constitué par un cadre ou châssis pour contenir une réserve de panneaux pour l'artiste usager de la boite lorsqu'il se déplace pour exécuter de nombreux travaux, Ce châssis consiste en un large cadre ouvert à l'avant et à l'arrière portant un côté mobile qui constitue couvercle du cadre et est pi- voté autour d'une charnière et muni d'un moyen de fermeture, par exemple à boucle. 7. Another accessory consists of a frame or frame to contain a reserve of panels for the artist who uses the box when he moves to carry out many works. This frame consists of a large frame open at the front and at the rear carrying a movable side which constitutes a cover of the frame and is pivoted around a hinge and provided with a closure means, for example with a buckle. L'intérieur des trois côtés fixes du cadre et éventuellement le quatrième côté ou couvercle mobile sont munis de lattes constituant rails ou glissières entre lesquelles on peut insérrer une série de panneaux, régulièrement maintenus à légère distance l'un de l'autre par ces glissières. xnfin, on prévoit des moyens, languettes, coins et analogues pour l'emboîtement de cet accessoire sur le couvercle de la bolte-chevalet et son maintien pendant le transport. The interior of the three fixed sides of the frame and possibly the fourth side or movable cover are provided with slats constituting rails or slides between which a series of panels can be inserted, regularly kept at a slight distance from each other by these slides. . xnfin, there are provided means, tabs, wedges and the like for fitting this accessory on the cover of the easel bolte and its maintenance during transport. 8. Botte-chevalet pour artistes-peintres, telle que décrite et représentée. 8. Easel boot for painters, as described and shown.
BE481424D BE481424A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE481424A true BE481424A (en)

Family

ID=128386

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE481424D BE481424A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE481424A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0355890A1 (en) * 1988-08-18 1990-02-28 Fratelli Guzzini S.P.A. Tray with supporting legs

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0355890A1 (en) * 1988-08-18 1990-02-28 Fratelli Guzzini S.P.A. Tray with supporting legs

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1848852B1 (en) Collapsible ironing board
LU83695A1 (en) DOLL IN WHICH THE ARMS, THE LEGS AND THE HEAD ARE MOBILE AND MAY LIVE INSIDE THE TRUNK
EP0296903A1 (en) Folding toilet article, for example a toothbrush
EP0771229B1 (en) Folding scenery construction
EP0261008B1 (en) Removable hinge, especially for a fishermen&#39;s seat box
BE481424A (en)
FR2959524A1 (en) Foldable shutter system for shielding e.g. glass surfaces of e.g. office from e.g. sunlight, has foldable window shutters fastened in side of upper and/or lower guide rail in closely folded state and arranged in side in unfolded state
EP1005809B1 (en) Stable, laterally deployable assembly of the kind of a desk or a table
FR2704591A1 (en) Hook lock
EP1732737B1 (en) Tool for cutting hollow profiles
EP1097656B1 (en) Table-type having at least one foldable foot or underframe
EP3004787B1 (en) Ballistic protection device and structure, in particular a vehicle, provided with such a device
EP2495132A1 (en) Retractable table for vehicle.
EP0952277A1 (en) Telescoping platform
EP0008978A1 (en) Vehicle, in particular caravan, with folding equipment
CH295556A (en) Transportable support.
WO2023242432A1 (en) Foldable table with telescopic legs
FR2952513A1 (en) Device for supporting portable computer, has U-shaped open housing extending transversely to sole plate and base fitted in another identical base by complementarity of shape to form compact and transportable flat part
FR2578795A1 (en) Desk for the steering wheel of a motor vehicle
FR3136640A1 (en) Foldable table with telescopic legs
FR2729164A1 (en) Collapsible telescopic emergency road sign
BE1018434A6 (en) BOX WITH DEPLIABLE DECOR.
WO2017114903A1 (en) Device for supporting a smartphone
FR2484226A1 (en) Combined foldable table and easel - consists of main frame, support legs, storage tray and pivoting table top
FR2654351A1 (en) Ski binding with pivoting plate