BE477868A - - Google Patents

Info

Publication number
BE477868A
BE477868A BE477868DA BE477868A BE 477868 A BE477868 A BE 477868A BE 477868D A BE477868D A BE 477868DA BE 477868 A BE477868 A BE 477868A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tube
voltage
output circuit
frequency
output
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE477868A publication Critical patent/BE477868A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H03ELECTRONIC CIRCUITRY
    • H03GCONTROL OF AMPLIFICATION
    • H03G11/00Limiting amplitude; Limiting rate of change of amplitude ; Clipping in general
    • H03G11/06Limiters of angle-modulated signals; such limiters combined with discriminators

Landscapes

  • Amplifiers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Montage pour la réception d'oscillations modulées en fréquence. 



   L'invention concerne des montages pour la réception d'oscillations modulées en fréquence; elle fournit des montages dans lesquels la modulation d'amplitude indésirable de ces oscillations est rendue inactive. 



   Dans les montages usuels pour la réception d'oscillations modulées en fréquence, ces oscillations sont appliquées après le mélange avec une oscillation engendrée localement, et éven- tuellement après une amplification M.F., à un limiteur qui sup- prime la modulation d'amplitude indésirable. Ces montages pré- sentent un inconvénient: ils nécessitent non seulement un tube limiteur séparé, mais en outre, bien souvent, un tube amplifica- teur additionnel, car le rapport de la tensionde sortie à la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tension d'entrée   d'un   tube limiteur est très défavorable. 



   Le montage conforme à l'invention obvie à ces inconvé- nients. 



   A cet effet, conformément à   l'invention,   dans un montage comportant deux tubes à décharge connectés de manière que le circuit d'entrée du second tube soit couplé au circuit de sortie du premier tube et qu'au circuit d'entrée de celui-ci soient appliquées les tensions modulées en fréquence, les oscil- lations modulées en fréquence engendrées dans le circuit de sortie du second tube sont appliquées à un détecteur d'amplitude dont la tension de sortie à basse fréquence est appliquée au circuit d'entrée de l'un des deux tubes et la tension à basse fréquence prélevée du circuit de sortie de ce tube règle l'am- plification, en particulier la. pente, de l'autre tube. 



   La description du dessin annexé, donné à titre d'exemple non limitatif, fera bien comprendre comment l'ihvention peut être réalisée, les particularités qui ressortent tant du texte que du dessin faisant, bien entendu, partie de l'invention. 



   Sur la Fig. 1 du dessin, 1 et 2 sont deux tubes à dé- charge qui constituent, par   exemple,   deux amplificateurs à moyenne fréquence montés en cascade, d'un récepteur pour os-   cillations   modulées en fréquence. Les oscillations à moyenne fréquence;, modulées en fréquence, sont appliquées, par   l'in-   termédiaire du transformateur d'entrée   3, 'au   circuit d'entrée du tube 1, tandis que le circuit de sortie de ce tube 1 est couplé au circuit d'entrée du tube 2. Au circuit de sortie de ce tube 2 est couplé un détecteur de fréquence 4 de type usuel. 



   Les oscillations appliquées au transformateur d'entrée 3 comportent une modulation d'amplitude indésirable; l'utilisa- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tion de dispositions conformes à l'invention permet d'atténuer .la modulation d'amplitude des oscillations à appliquer au détecteur de fréquence   /+-de   manière qu'elle ne provoque pas d'ennuis.

   A cet effet, les oscillations modulées en amplitude engendrées dans le circuit de sortie du tube 2 sont détectées, à l'aide d'un détecteur d'amplitude 5, et ensuite, la tension de réglage à basse fréquence obtenue aux bornes du filtre d'uniformisation 6 inséré dans le circuit de sortie de ce détecteur 5, tension qui varie avec la modulation d'amplitude, est appliqué au circuit d'entrée du tube 1, est amplifiée dans ce tube et la tension de réglage à basse fréquence am- plifiée règle l'amplification, en particulier la pente du tube de réglage 2. Chaque modulation d'amplitude indésirable des oscillations appliquées au détecteur 5 provoque donc une tension de réglage amplifiée qui contrecarre cette modulation d'amplitude. 



   Dans le montage représenté sur la fig. 2, les fonctions des tubes 1 et 2, à savoir l'amplification de la tension de réglage et le réglage, sont inversées. De cette manière, la tension de réglage amplifiée dans le tube 2 et appliquée au tube 1 exerce une plus grande influence sur l'amplification du tube 1 par le fait que les oscillations à moyenne fréquence appliquées à la grille de ce tube 1 ont une amplitude beaucoup plus faible, de sorte qu'il faut une tension de réglage re- lativement plus faible pour modifier dans la.même mesure la pente du tube de réglage. 



   Un tel montage permet de réduire dans le rapport de 200 : 1 la modulation d'amplitude indésirable des oscilla- tions à appliquer au détecteur de fréquence   4   jusqu'à des fréquences d'environ 3000 c/s, ce qui constitue une améliora- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tion de plus de 10 fois du résultat obtenable avec le meilleur tube limiteur. Pour des audio-fréquences plus élevées, pour lesquelles en principe on peut se contenter d'un plus faible rapport de réduction, le montage peut être réalisé de manière que ce rapport   diminue   environ proportionnellement à l'inverse de l'audio-fréquence; dans ce cas, le montage peut être rendu très stable.

   Comme la modulation d'amplitude est notablement réduite, il est admissible de réaliser le détec- teur de fréquence non pas sous forme de détecteur push-pull, mais de détecteur simple, ce qui permet d'économiser une diode. 



   On peut cependant aussi économiser une diode sans renoncer aux avantages du détecteur push-pull.   La.   figure 3 donne un exemple d'un tel montage. Dans ce montage,, correspondant à celui montré sur la fig. 1, les oscillations engendrées dans le circuit de sortie du tube 1, sont transmises, par   1-linter-     médiaire   dun transformateur de couplage 7 identique à celui représenté sur la Fig. 1, à un détecteur d'amplitude 5, et la tension de réglage se prélève du circuit de sortie de ce dé- tecteur.

   Cependant, le transformateur de couplage 7 forme avec le condensateur d'accord 8, chaque fois l'un des circuits oscillants d'un réseau discriminateur   7,     8,   9 dont la tension de sortie, variable avec la fréquence, est détectée à l'aide d'un détecteur 10 et d'un filtre   d'uniformisation   11. Les circuits 7, 8 et 9 peuvent alors être dimensionnés de manière que,, pour la fréquence centrale, la tension aux bornes du filtre 11,soit égale à celle aux bornes du filtre   6,   de sorte que, pour cette fréquence la tension à appliquer à l'étage à basse fréquence est totalement indépendante de la modulation d'amplitude des oscillations engendrées dans le circuit de sortie du tube 2.

   Il va de soi aue les propriétés du détecteur      

 <Desc/Clms Page number 5> 

 push-pull sont conservées lorsqu'on applique à l'étage à basse fréquence 12 une tension égale à la différence entre la tension obtenue aux bornes du filtre d'uniformisation 11 et une tension prélevée d'une autre manière du circuit de sortie 6 du détecteur 5, par exemple la composante à basse      fréquence de la tension engendrée dans le circuit de sortie du tube 1. 



   La suite du mémoire décrira encore diverses disposi- tions pour compenser entièrement la modulation d'amplitude in- désirable subsistant dans les montages montrés sur les Figs.l et 3. 



   La fig.   4   montre comment régler l'amplification d'un tube à décharge, disposé derrière le tube.,2, par une partie de la tension de réglage amplifiée dans le tube 1. A cet effet, les oscillations obtenues dans le circuit de sortie du tube 2 sont appliquées, par exemple par l'intermédiaire d'un réseau discriminateur 8-9, à un tube détecteur de mélange 13. 



   Les tensions à moyenne fréquence obtenues aux deux grilles de commande de ce tube sont déphasées et, en première approxima- tion, ce déphasage est proportionnel à la déviation de fré- quence des oscillations à détecter; c'est ainsi que, pour la fréquence centrale, ce déphasage sera, par exemple, de 90  . 



  De ce fait,'on obtient dans le circuit anodique de ce tube, outre les composantes à haute fréquence, une tension à basse fréquence dont la grandeur est proportionnelle à la dévia- tion de fréquence et à l'amplitude des oscillations à détecter et dépend en outre, de la tension de polarisation des deux grilles de commande. Cette tension de polarisation est dé- terminée par une tension de réglage à basse fréquence engen- drée dans le circuit de sortie du tube 1, et divisée par un 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 potentiomètre 20-21.

   De cette manière, un petit accroissement de l'amplitude des oscillations appliouées au tube détecteur de mélange 13 entraînera un accroissement proportionnel de la tension de polarisation négative des grilles du tube 13 de sorte que, dans le cas d'un dimensionnement judicieux, la composante à basse fréquence de la tension anodiaue est in- dépendante de l'accroissement   d'amplitude   précité. Pour sup- primer les oscillations à moyenne fréquence, on a prévu un condensateur 14 dont l'impédance est faible pour la fréquence des oscillations à moyenne fréquence et grande, pour la fré- auence de la tension de réglage à basse fréquence. 



   La Fig. 5 montre un autre mode de compensation uti-   lisable   dans les montages représentés sur les figs. 1 et 3; on applique au détecteur   5,   outre la tension très peu modulée en amplitudepar l'intermédiaire du transformateur   7,   une partie de la tension, par exemple engendrée dans le circuit de sortie du tube   1,   et comportant une assez grande modulation d'amplitude. Dans le montage, l'enroulement secondaire d'un transformateur   15,    inséré   dans le circuit anodique du tube 1, est dans le circuit d'entrée du détecteur 5 en série avec 1¯'enroulement secondaire du transformateur 7. 



   Dans une variante de ce mode de   compenserions   la ten- sion engendrée au secondaire du transformateur   15   est appli- quée, après   redressement,   en série avec la tension obtenue aux bornes du filtre 6. Cependant,en général, ceci ne donne pas satisfaction, car la. première tension mentionnée est trop faible pour être redressée. 



   Un troisième mode de compensation également applica- bledans les montages représentés sur les figs. 1 et 3, consiste à appliquer au détecteur de fréquence 4 outre la 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 tension, engendrée dans le circuit de sortie du tube 2, partie de la tension engendrée dans le circuit de sortie du tube 1, de manière que les modulations d'amplitude indésirables de cette tension se compensent. A cet effet,      on relie, par exemple, l'anode du tube 1 de la   Fig,   1, par l'intermédiaire d'une résistance 16, et l'anode du tube 2, par l'intermédiaire d'une résistance 17, au'circuit d'entrée du détecteur de fréquence 4. 



   L'invention n'est nullement limitée aux exemples d'exécution décrits. En effet, le tube 1, respectivement 2, peut remplir la fonction, par exemple, de premier étage changeur de fréquence, respectivement d'amplificateur à moyenne fréquence. 



   De plus, il n'est pas indispensable que la tension de réglage modifie la pente du tube de réglage; on peut aussi réaliser un réglage tel que la grille de commande du tube de réglage soit le siège de courant, ce qui provoque aussi une variation de l'amplification de ce tube. 



   Bien que la tension de réglage engendrée supprime les variations d'amplitude à basse fréquence des oscillations engendrées dans lé circuit de sortie du tube 2, en général, elle ne   supprimera   pas de très lentes ..variations d'amplitude, suppression qui nécessite un réglage de volume automatique séparé. Un tel réglage, qui peut être d'un type quelconque connu, et être éventuellement combiné avec l'un des montages conformes à l'invention, ne fait pas partie de l'objet de l'invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Assembly for receiving frequency modulated oscillations.



   The invention relates to arrangements for receiving frequency-modulated oscillations; it provides arrangements in which the undesirable amplitude modulation of these oscillations is made inactive.



   In the usual arrangements for the reception of frequency modulated oscillations, these oscillations are applied after mixing with an oscillation generated locally, and possibly after an M.F. amplification, to a limiter which suppresses the undesirable amplitude modulation. These arrangements have a drawback: they require not only a separate limiter tube, but also, in many cases, an additional amplifier tube, since the ratio of the output voltage to the

 <Desc / Clms Page number 2>

 input voltage of a limiter tube is very unfavorable.



   The assembly according to the invention obviates these drawbacks.



   For this purpose, according to the invention, in an assembly comprising two discharge tubes connected so that the input circuit of the second tube is coupled to the output circuit of the first tube and to the input circuit of the latter. Once the frequency modulated voltages are applied, the frequency modulated oscillations generated in the output circuit of the second tube are applied to an amplitude detector, the low frequency output voltage of which is applied to the input circuit of the l one of the two tubes and the low frequency voltage taken from the output circuit of this tube regulates the amplification, in particular Ia. slope, of the other tube.



   The description of the appended drawing, given by way of non-limiting example, will make it clear how the invention can be achieved, the features which emerge both from the text and from the drawing, of course, forming part of the invention.



   In Fig. 1 of the drawing, 1 and 2 are two discharge tubes which constitute, for example, two medium frequency amplifiers in cascade, of a receiver for frequency modulated oscillations. The medium frequency oscillations, frequency modulated, are applied, via the input transformer 3, 'to the input circuit of the tube 1, while the output circuit of this tube 1 is coupled to the input circuit of the tube 2. To the output circuit of this tube 2 is coupled a frequency detector 4 of the usual type.



   The oscillations applied to the input transformer 3 include an undesirable amplitude modulation; the use

 <Desc / Clms Page number 3>

 tion of arrangements according to the invention makes it possible to attenuate the amplitude modulation of the oscillations to be applied to the frequency detector / + - so that it does not cause problems.

   To this end, the amplitude modulated oscillations generated in the output circuit of the tube 2 are detected, using an amplitude detector 5, and then, the low-frequency adjustment voltage obtained at the terminals of the filter d 'uniformization 6 inserted into the output circuit of this detector 5, voltage which varies with the amplitude modulation, is applied to the input circuit of tube 1, is amplified in this tube and the low frequency adjustment voltage am- The amplification adjusts the amplification, in particular the slope of the adjustment tube 2. Each undesirable amplitude modulation of the oscillations applied to the detector 5 therefore causes an amplified adjustment voltage which counteracts this amplitude modulation.



   In the assembly shown in FIG. 2, the functions of tubes 1 and 2, namely the amplification of the adjustment voltage and the adjustment, are reversed. In this way, the adjustment voltage amplified in tube 2 and applied to tube 1 exerts a greater influence on the amplification of tube 1 by the fact that the medium-frequency oscillations applied to the grid of this tube 1 have an amplitude much lower, so that a relatively lower adjustment voltage is required to change the slope of the adjustment tube to the same extent.



   Such an arrangement makes it possible to reduce in the ratio of 200: 1 the undesirable amplitude modulation of the oscillations to be applied to the frequency detector 4 up to frequencies of about 3000 c / s, which constitutes an improvement.

 <Desc / Clms Page number 4>

 reduction of more than 10 times the result obtainable with the best limiting tube. For higher audio frequencies, for which in principle one can be satisfied with a lower reduction ratio, the assembly can be carried out in such a way that this ratio decreases approximately proportionally to the inverse of the audio frequency; in this case, the assembly can be made very stable.

   As the amplitude modulation is significantly reduced, it is permissible to realize the frequency detector not as a push-pull detector, but as a simple detector, which saves a diode.



   However, one can also save a diode without giving up the advantages of the push-pull detector. Figure 3 gives an example of such an arrangement. In this assembly, corresponding to that shown in FIG. 1, the oscillations generated in the output circuit of the tube 1, are transmitted through 1-the intermediary of a coupling transformer 7 identical to that shown in FIG. 1, to an amplitude detector 5, and the adjustment voltage is taken from the output circuit of this detector.

   However, the coupling transformer 7 forms with the tuning capacitor 8, each time one of the oscillating circuits of a discriminator network 7, 8, 9 whose output voltage, variable with frequency, is detected at the using a detector 10 and a uniformization filter 11. The circuits 7, 8 and 9 can then be dimensioned so that, for the central frequency, the voltage at the terminals of the filter 11 is equal to that at the terminals of filter 6, so that, for this frequency, the voltage to be applied to the low-frequency stage is completely independent of the amplitude modulation of the oscillations generated in the output circuit of tube 2.

   It goes without saying that the properties of the detector

 <Desc / Clms Page number 5>

 push-pull are maintained when applying to the low frequency stage 12 a voltage equal to the difference between the voltage obtained at the terminals of the uniformization filter 11 and a voltage taken in another way from the output circuit 6 of the detector 5, for example the low frequency component of the voltage generated in the output circuit of tube 1.



   The remainder of the specification will further describe various arrangements for fully compensating for the undesirable amplitude modulation remaining in the arrangements shown in Figures 1 and 3.



   Fig. 4 shows how to adjust the amplification of a discharge tube, placed behind the tube., 2, by a part of the adjustment voltage amplified in the tube 1. For this purpose, the oscillations obtained in the output circuit of the tube 2 are applied, for example via a discriminator network 8-9, to a mixture detector tube 13.



   The medium frequency voltages obtained at the two control gates of this tube are phase shifted and, as a first approximation, this phase shift is proportional to the frequency deviation of the oscillations to be detected; thus, for the central frequency, this phase shift will be, for example, 90.



  As a result, in the anode circuit of this tube, in addition to the high-frequency components, a low-frequency voltage is obtained, the magnitude of which is proportional to the frequency deviation and to the amplitude of the oscillations to be detected and depends on in addition, the bias voltage of the two control gates. This bias voltage is determined by a low frequency adjustment voltage generated in the output circuit of tube 1, and divided by a

 <Desc / Clms Page number 6>

 potentiometer 20-21.

   In this way, a small increase in the amplitude of the oscillations applied to the mixing detector tube 13 will lead to a proportional increase in the negative bias voltage of the gates of the tube 13 so that, in the case of judicious sizing, the component at low frequency, the anode voltage is independent of the aforementioned increase in amplitude. In order to suppress the medium frequency oscillations, a capacitor 14 has been provided, the impedance of which is low for the frequency of the medium frequency oscillations and high, for the frequency of the low frequency control voltage.



   Fig. 5 shows another mode of compensation which can be used in the arrangements shown in FIGS. 1 and 3; is applied to the detector 5, in addition to the voltage very slightly modulated in amplitude by the intermediary of the transformer 7, a part of the voltage, for example generated in the output circuit of the tube 1, and comprising a fairly large amplitude modulation. In the assembly, the secondary winding of a transformer 15, inserted in the anode circuit of tube 1, is in the input circuit of detector 5 in series with the secondary winding of transformer 7.



   In a variant of this mode of compensation, the voltage generated at the secondary of transformer 15 is applied, after rectification, in series with the voltage obtained at the terminals of filter 6. However, in general, this is not satisfactory, because the. first mentioned voltage is too low to be rectified.



   A third mode of compensation also applicable in the assemblies shown in FIGS. 1 and 3, consists in applying to the frequency detector 4 in addition to

 <Desc / Clms Page number 7>

 voltage, generated in the output circuit of the tube 2, part of the voltage generated in the output circuit of the tube 1, so that the undesirable amplitude modulations of this voltage are compensated for. For this purpose, one connects, for example, the anode of the tube 1 of FIG, 1, via a resistor 16, and the anode of the tube 2, via a resistor 17, to the input circuit of the frequency detector 4.



   The invention is in no way limited to the embodiments described. In fact, the tube 1, respectively 2, can fulfill the function, for example, of first frequency changer stage, respectively of medium frequency amplifier.



   In addition, it is not essential that the adjustment voltage modify the slope of the adjustment tube; it is also possible to carry out an adjustment such that the control grid of the adjustment tube is the current seat, which also causes a variation in the amplification of this tube.



   Although the generated tuning voltage suppresses low frequency amplitude variations of oscillations generated in the output circuit of tube 2, in general, it will not suppress very slow amplitude variations, which suppression requires tuning. separate automatic volume. Such an adjustment, which can be of any known type, and possibly be combined with one of the assemblies according to the invention, does not form part of the subject of the invention.


    

Claims (1)

R E S U M E Montage pour la réception d'oscillations modulées en <Desc/Clms Page number 8> fréquence comportant deux tubes à décharge connectés de manière que le circuit d'entrée du second tube soit couplé .au circuit de sortie du premier tube et qu'au circuit d'entrée de celui-ci soient appliquées les oscillations modulées en fréquence, caractérisé en ce que les oscillations modulées en fréquence engendrées dans le circuit de sortie du second tube sont appliquées à un détecteur d'amplitude dont la tension de sortie à basse fréquence est appliquée au circuit d'entrée de l'un des deux tubesla tension à basse fréquence prélevée du circuit de sortie de ce tube, servant à régler l'amplifi- cation en particulier la pente de l'autre tube: ABSTRACT Assembly for the reception of oscillations modulated in <Desc / Clms Page number 8> frequency comprising two discharge tubes connected so that the input circuit of the second tube is coupled to the output circuit of the first tube and that the input circuit of the latter are applied the frequency modulated oscillations, characterized by that the frequency modulated oscillations generated in the output circuit of the second tube are applied to an amplitude detector whose low frequency output voltage is applied to the input circuit of one of the two tubes the low frequency voltage taken from the output circuit of this tube, used to adjust the amplification, in particular the slope of the other tube: , ce montage pouvant présenter en outre les particularités suivantes, prises séparément ou en combinaison : a) la tension de sortie du détecteur d'amplitude est appliquée au circuit d'entrée du second tube, du circuit de sortie duquel on prélève une tension à basse fréquence qui règle l'amplification et en particulier la pente du premier tube ; , this assembly possibly having the following particularities, taken separately or in combination: a) the output voltage of the amplitude detector is applied to the input circuit of the second tube, the output circuit of which a low voltage is taken frequency which regulates the amplification and in particular the slope of the first tube; b) au moins le second tube fait office d'amplificateur moyenne fréquence dont la tension de sortie est appliquée, ;;8.1' l'intermédiaire d'un réseau discriminateur, à un détecteur d'amplitude et la tension à basse fréquence appliquée à l'étage suivant du montage récepteur est constituée par la différence entre la tension engendrée dpns le circuit de sortie de ce détecteur et une tension qui est, proportionnelle à la tension engendrée dans le circuit de sortie du détecteur d'am- plitude ; b) at least the second tube acts as a medium frequency amplifier, the output voltage of which is applied ;; 8.1 'via a discriminator network, to an amplitude detector and the low frequency voltage applied to l The next stage of the receiver circuit is constituted by the difference between the voltage generated in the output circuit of this detector and a voltage which is proportional to the voltage generated in the output circuit of the amplitude detector; c) une partie de la tension à basse fréquence, amplifiée EMI8.1 dans l'un des tubes, CO:Th118nde l'A.:'1ulificat.ion d'un tube à <Desc/Clms Page number 9> 'décharge électrique disposé derrière le second tube de manière que'la modulation d'amplitude des oscillations appliquées à ce tube n'influence pas le courant dans le circuit de sortie de ce tube; d) la tension engendrée dans le circuit de sortie du détecteur d'amplitude est diminuée d'une tension à basse fré- quence proportionnelle à l'amplitude de la tension engendrée dans le circuit de sortie du premier tube d'une manière telle que la tension engendrée dans le circuit de sortie du second tube ne comporte pas de modulation d'amplitude; c) part of the low frequency voltage, amplified EMI8.1 in one of the tubes, CO: Th118nde l'A .: '1ulificat.ion of a tube to <Desc / Clms Page number 9> electric discharge disposed behind the second tube so that the amplitude modulation of the oscillations applied to this tube does not influence the current in the output circuit of this tube; d) the voltage generated in the output circuit of the amplitude detector is decreased by a low frequency voltage proportional to the magnitude of the voltage generated in the output circuit of the first tube in such a way that the voltage generated in the output circuit of the second tube does not include amplitude modulation; e) la tension de sortie du détecteur d'amplitude est appliquée au circuit d'entrée du premier tube, du,circuit de sortie duquel on prélève une tension à basse fréquence qui règle 1''amplification, en particulier la pente du second tube et, à un tube ' décharge disposé derrière le second tube, s'applique une tension égale à la différence entre la tension engendrée dans le circuit de sortie du second tube -et une tension proportionnelle à la tension de sortie du premier tube,le tout de manière que cette tension différen- tielle soit exempte dé modulation d'amplitude. e) the output voltage of the amplitude detector is applied to the input circuit of the first tube, from the output circuit from which a low frequency voltage is taken which regulates the amplification, in particular the slope of the second tube and , to a discharge tube disposed behind the second tube, applies a voltage equal to the difference between the voltage generated in the output circuit of the second tube - and a voltage proportional to the output voltage of the first tube, the whole of so that this differential voltage is free from amplitude modulation.
BE477868D BE477868A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE477868A true BE477868A (en)

Family

ID=125814

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE477868D BE477868A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE477868A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE477868A (en)
BE492472A (en)
BE504902A (en)
BE447846A (en)
CH206562A (en) Tube device with automatic amplification control.
BE404098A (en)
BE455639A (en)
BE530294A (en)
BE455641A (en)
BE510027A (en)
BE457973A (en)
BE463076A (en)
BE440601A (en)
BE371803A (en)
BE504903A (en)
BE440473A (en)
BE430355A (en)
BE453215A (en)
BE471595A (en)
BE476501A (en)
BE422743A (en)
BE511799A (en)
BE430083A (en)
BE477902A (en)
BE430851A (en)