BE476076A - - Google Patents

Info

Publication number
BE476076A
BE476076A BE476076DA BE476076A BE 476076 A BE476076 A BE 476076A BE 476076D A BE476076D A BE 476076DA BE 476076 A BE476076 A BE 476076A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
winding
sheet
wound
core
coiled
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE476076A publication Critical patent/BE476076A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B31MAKING ARTICLES OF PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER; WORKING PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER
    • B31CMAKING WOUND ARTICLES, e.g. WOUND TUBES, OF PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER
    • B31C1/00Making tubes or pipes by feeding at right angles to the winding mandrel centre line

Landscapes

  • Storage Of Web-Like Or Filamentary Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS CONCERNANT UN PROCEDE ET LES DISPOSITIFS DE FABRICATION D'ARTICLES DE   MATIERE   EN FEUILLES ENROULEES 
OU' BOBINEES. 



  L'objet de la présente Invention est de créer un procédé pour enrouler des baguettes ou autres articles avec une ma- tière en feuilles. L'invention a également pour objet une machine pour l'exécution du procédé et un noyau servant à l'enroulement de la matière en feuilles. 



  L'Invention a pour objet de mettre en oeuvre des dispositifs qui permettent une production en masse de baguettes faites avec de la matière en feuilles telles par exemple les baguet- tes pour le ski ou autres articles. En guise de feuilles pour la fabrication de ces articles,on peut se servir de¯produits en fibre artificielle, de papier ou de préférence suivant la présente invention de fines feuilles en bois préssé. 



  En enroulant ce genre de feuilles en baguettes il est très 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 important d'assurer un contact doux et sùr entre chaaue   @   partie séparée de la feuille ainsi qu'avec chaque partie sépa- rée et autre parties avec lesquelles la feuille vient en contact de manière à assurer une adhérence complète de la colle employée pour maintenir les différentes couches ensemble. 



  Il est en outre important pour la production de ce genre de baguettes de disposer un noyau à l'intérieur de la baguette, soit un noyau qu'on peut enlever lorsque la baguette est ter- minée soit un noyau constitué par exemple sous forme de peti- tes parties qui restent à l'intérieur de la baguette en guise de chevilles de renforcement après que la baguette est achevée. 



  L'invention revendique spécialement une forme adéquate de noyau de ce dernier type. 



  Il est en outre important en exécutant le procédé d'empêcher que la baguette enroulée ne puisse   d'aucune   façon se dérouler lorsqu'on l'enlève de la machine à enrouler et en même temps il est important d'enlever la baguette aussi rapidement que possible de la machine afin de permettre à cette dernière d'être employée immédiatement pour la fabrication d'une nouvelle baguette. 



  L'Invention comporte par conséquent un dispositif pour la solution de ce problème. pour Suivant l'Invention on utilise l'enroulement de la feuille un rideau lesté qui est conduit dans¯une ouverture entre deux rouleaux tournants ce qui a. pour effet que l'enroulement est fait de telle manière que le noyau est placé dans ladite ouverture et que la feuille est guidée vers celui-ci, ce après quoi les deux rouleaux sont amenés étroitement   l'un   contre l'autre et mis en rotation de manière que la feuille soit pressée dans l'ouverture et enroulée à cet endroit au- tour du noyau. Comme la dimension de la baguette grandit graduellement,elle se poussera d'elle-même à partir du rideau dans l'ouverture tout en étant constamment soumise de toutes parts à une pression radiale. 



  Dès que l'enroulement de la baguette est terminé, le rideau ayant accompli sa fonction peut être utilisé pour la fabri- cation   d'une   nouvelle baguette; toutefois comme la colle exige un certain temps pour faire adhérer les parties,la baguette ne peut être enlevée avant un certain délai. 



  Afin d'éviter la perte de temps qui en résulte,le procédé suivant l'invention comporte entre autres une corder'qui est guidée entre les rideaux et enroulée autour de la ba- guette pendant qu'elle demeure sous pression dans le rideau 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dans un dispositif de serrage s'étendant sur toute la lon- gueur de la baguette. 



  La machine peut être construite de telle manière qu'elle assure un fonctionnement entièrement automatique,grâce au placement d'une bobine sur laquelle la corde est placée de façon à pouvoir glisser dans la direction axiale de la machine et au moyen d'un dispositif de serrage adéquat dirigé axialement lorsque la machine tourne, ce qui a pour effet que la corde sera enroulée autour de la baguette suivant le mouvement d'une vis. 



  Le procédé et la machine suivant l'invention sont indépen- dants de toute espèce de noyau particulier pour l'enroule- ment de la baguette. Un noyau métallique peut être employé ce dernier pouvant être enlevé lorsque la baguette est ter- minée ou bien encore on,peut se servir d'un noyau composé d'un certain nombre de petites chevilles ou anneaux de ren- forcement,ceux-ci pouvant être espacés les uns des autres et former des nervures à l'intérieur de la baguette. 



  Ceci contribuera largement à renforcer la baguette sans augmenter le poids de celle-ci. 



  Suivant la présente Invention,on peut utiliser des noyaux munis d'une entaille de telle manière qu'on puisse en cet endroit fixer temporairement le bord axial de la feuille avant de l'insérer dans la machine à enrouler. 



  Certaines difficultés se produisent lors de l'engagement de la feuille de bois pressé dans   les 'machines   à enrouler connues et lors de la phase préliminaire d'enroulement de la feuille de bois pressé autour du noyau,également certaines difficultés peuvent se rencontrer, pour la fi- xation du bord terminal de la feuille après l'enroulement de celle-ci sur le noyau ou dans la machine à enrouler. 



  La présente Invention fournit en outre et entre autres , une méthode pour éliminer lesdites difficultés. 



  En même temps elle présente un dispositif pratique pour empêcher la feuille en bois pressé de se fêler pendant l'opération d'enroulement autour du noyau. 



  De plus,suivant les méthodes connues de fabrication, la matière est employée dans sa forme naturelle ce qui présen- te souvent l'inconvénient que les feuilles en bois pressé se fendillent au cours de l'opération d'enroulement, étant donné qu'elles ne sont pas suffisamment flexibles pour résister sans dommage à l'effort excessif auquel 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 elles sont exposées pour obtenir un produit rigide. 



  Pour cette raison,il est important dans la production de baguettes ou de tubes selon la présente invention, que la matière soit aussi mince que possible de façon que l'enroule- ment puisse se faire aisément et en raison de cette circon- stance il s'est révélé difficile d'enrouler   de cette   manière des articles en bois pressé. 



  Suivant une autre caractéristique de la présente Invention, on a résolu ce problème de façon simple en soumettant la matière de base employée, à une opération de laminage, ce qui a pour effet de réduire l'épaisseur de celle-ci. 



  Afin,de rendre l'Invention clairement compréhensible, on dé- cirt ci après, sur la base du dessin annexé, plusieurs modes   d'exécution   de celle-ci. 



  Dans les dessins annexés: La Figure 1 .vue schématique de haut, représente les parties principales de la machine, objet de l'invention; La Figure 2 représente une vue latérale des mêmes   pa,rties;   La Figure 3 montre la baguette enroulée, finale; La figure 4 montre une vue en bout, à échelle considérable- ment agrandie, d'un noyau avec une feuille non enroulée; La Figure 5 représente une vue en bout   d'une     baguete   après la fin de l'enroulement; La Figure 6 montre un bord de la feuille avec plusieurs pièces du noyau placées dans la position exacte avant l'enroulement et la Figure 7 représente une partie de la feuille avec des bandelettes de papier collées sur celle-ci. 



  En Figures I et 2, 1 et 2 représentent deux rouleaux desti- nés à tourner en sens opposés et qui peuvent être déplacés dans - le plan horizontal en avant et en arrière l'un vers l'autre. 



   3 représente un cylindre lourd qui peut être chargé fortement et reposant dans l'angle inférieur d'un   rideau ¯4   qui passe sur les   roulea.ux I   et 2 en étant guidé vers le bas entre ces deux rouleaux dans une   ouverture 2 .   



  6 représente la. feuille employée pour l'enroulement de la baguette et 7 est le noyau autour duquel la feuille doit être enroulée. 



  En Figures 1 et 2 on a représenté la position dans laquelle les différentes parties seront placées,lorsque le noyau et feuille ont été mis en place pour commencer l'opération de 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 l'enroulement. En commençant l'enroulement, les rouleaux   I   et 2 sont rapprochés l'un de l'autre et mis en mouve- ment dans le sens indiqué par les flèches 8 et 2 . 



  Le rideau ± tirera alors la feuille 6. vers le bas, celle-ci s'enroulera d'elle-même autour du noyau 7 et si la feuille 6 a été munie d'une substance adhésive adéquate,une baguette sera formée. 



  Sur le côté des rouleaux I et 2 se trouve disposé un arbre 10 muni d'un pas de vis II et un arbre 12 formant support pour une bobine de corde 13, cette dernière ayant un guide 14 qui s'appuie sur l'arbre 10 entre les filets II . - Une corde 15 est dirigée vers le bas à partir de la bobine entre les rouleaux I et 2 et au moment de la rotation suivante de la machine, la bobine se déplacera dans la di- rection gauche-droite; au même moment la corde 15 sera en- roulée autour de la baguette finie 16 ainsi qu'il est repré- senté en Figure 3. 



  Dès que l'enroulement de la corde autour de la baguette est terminé,on peut enlever celle-ci de la machine et commencer l'enroulement d'une nouvelle baguette. 



  La figure   4   représente une construction d'un noyau 71 Ce noyau est fait de petites et courtes pièces et est muni d'une entaille axiale 17 destinée à recevoir le bon 18 de la feuille 6 avant le commencement de l'enroulement. 



  Pendant l'opération de l'enroulement la feuille s'incurvera et s'enroulera elle-même autour du noyau 71 comme il est montré en figure 5. 



  Les pièces courtes du noyau forment des nervures de renfor- cement à l'intérieur de la baguette, lesdites nervures ayant pour but de renforcer la solidité et l'élasticité de la baguette. 



  Suivant la figure 7 ,une feuille en bois pressé Ia est munie le long des deux bords longitudinaux de rubans en papier encollés 2a.. Un ou les deux rubans peuvent avoir sur leur base une partie collante 3a . 



  On peut en outre placer transversalement à la feuille de bois pressé des bandelettes appropriées en papier 4a qui sont destinées à empêcher des ruptures indésirables de la feuille de bois pressé dans la direction'des fibres. 



  Lorsqu'on emploie cette feuille de bois pressé pour l'enrou- ler et en faire une baguette l'un des bords en papier 2a est tiré dans la machine à enrouler.ou est poussé autour du noyau d'une autre manière. Lorsque la feuille entière Ia 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 a étéenroulée autour du noyau, l'autre bord du ruban de   @   papier servira. à finir l'opération de l'enroulement et le' bout collant 3a pourra être employé pour la fixation pré- liminaire du ruban de papier de manière quela. baguette enroulée garde sa forme   jusqu'à   ce   que   la colle est sèche. 



  D'après une autre méthode suivant l'invention il est égale- ment possible d'employer du bois pressé enroule pour la fabri- cation de plusieurs autres articles ou' il n'était   précédemment   pas possible de fabriquer dans cette branche, étant donné   qu'il   a été démontré que la matière de base (dont   7¯'agrandisse-   ment par recouvrement ou collage de plusieurs pièces est très limité pour des raisons pratiques, particulièrement en ce qui concerne la.

   longueur) peut être   aîlongéed'une   façon beaucoup plus sensible dans une mesure allant par exemple jusque qua- tre mètres et qu'en collant ensemble plusieurs couches on peut lui donner une telle résistance que ces feuilles   enroulées   peuvent être utilisées pour la fabrication de tuyaux,par exemple de tuyaux pour la conduite de l'eau. 



  Le procédé concernant cette partie de la méthode est le suivant: Après avoir joint plusieurs feuilles de bois pressé par recou- vrement et éventuellement par collage de différentes couches ces panneaux de bois pressé sont dirigés à travers un lami- noir qui pousse l'étirage à un tel degré qu'il élimine complè- tement toute rugosité causée par le recouvrement. 



  Ce produit semi-fini peut ensuite être utilisé pour l'enrou- lement de tuyaux ou d'autres articles. 



  Il a été démontré par des essais   qu'il   est possible par exemple de prendre deux pièces de bois presséchacune d'une épaisseur de 0,8 mm, de les placer l'une sur 1'autre et de les coller ensemble, ce après quoi cette double feuille de bois pressé qui peut avoir été collée soit en croix soit autrement par rapport aux fibres des deux pièces placées suivant un cer- tain angle est amenée  8. travers   un laminoir ou l'épaisseur de la. feuille composée de bois pressé estréduite   d' envi ron   1,6 mm à environ I mm; même pour des objets tout petits tels Que des baguettes pour skis etc.. il est possible d'utiliser une matière ayant une   épaisseur   de I mm pour 
 EMI6.1 
 1.' enroulenent.

   Ayant décrit et établi la nature de   l'Invention   et   de quelle   manière elle doit être exécutée, je déclare que mes   reven-   dications sont les suivantes:



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS CONCERNING A PROCESS AND DEVICES FOR MANUFACTURING ARTICLES FROM MATERIAL IN COIL SHEETS
OR 'COILS.



  The object of the present invention is to provide a method for winding chopsticks or other articles with a sheet material. The subject of the invention is also a machine for carrying out the method and a core serving for winding the material into sheets.



  The object of the invention is to implement devices which allow mass production of rods made from sheet material such as, for example, rods for skiing or other articles. As sheets for the manufacture of such articles, one can use artificial fiber products, paper or preferably according to the present invention thin sheets of pressed wood.



  By rolling up this kind of leaves in chopsticks it is very

 <Desc / Clms Page number 2>

 important to ensure a smooth and secure contact between each separate part of the sheet as well as with each separate part and other parts with which the sheet comes in contact so as to ensure complete adhesion of the glue used to hold the sheets together. different layers together.



  It is also important for the production of this kind of rods to have a core inside the rod, either a core that can be removed when the rod is finished or a core formed for example in the form of small - the parts that remain inside the wand as reinforcement pegs after the wand is completed.



  The invention especially claims a suitable form of core of the latter type.



  It is further important in carrying out the method to prevent the coiled rod from unwinding in any way when it is removed from the coiling machine and at the same time it is important to remove the rod as quickly as of the machine in order to allow the latter to be used immediately for the manufacture of a new rod.



  The invention therefore comprises a device for the solution of this problem. According to the invention, the winding of the sheet is used in a weighted curtain which is led into an opening between two rotating rollers which has. whereby the winding is done in such a way that the core is placed in said opening and the sheet is guided thereto, whereupon the two rollers are brought closely against each other and rotated so that the sheet is pressed into the opening and wound around the core at this point. As the size of the rod gradually increases, it will push itself from the curtain into the opening while constantly being subjected to radial pressure on all sides.



  As soon as the winding of the rod is finished, the curtain having completed its function can be used for the manufacture of a new rod; however, since the glue takes some time to adhere the parts, the wand cannot be removed for a certain period of time.



  In order to avoid the resulting loss of time, the method according to the invention comprises, inter alia, a rope which is guided between the curtains and wound around the strip while it remains under pressure in the curtain.

 <Desc / Clms Page number 3>

 in a clamping device extending over the entire length of the rod.



  The machine can be constructed in such a way that it ensures a fully automatic operation, thanks to the placement of a reel on which the rope is placed so that it can slide in the axial direction of the machine and by means of a device of adequate clamping directed axially when the machine turns, which has the effect that the rope will be wound around the rod following the movement of a screw.



  The method and the machine according to the invention are independent of any particular kind of core for winding the rod. A metal core can be used, the latter being able to be removed when the rod is finished or even a core made up of a certain number of small pins or reinforcing rings, these can be used. be spaced from each other and form ribs inside the rod.



  This will go a long way to strengthening the wand without increasing the weight of it.



  According to the present invention, it is possible to use cores provided with a notch in such a way that it is possible at this location to temporarily fix the axial edge of the sheet before inserting it into the winding machine.



  Certain difficulties occur during the engagement of the pressed wood sheet in known winding machines and during the preliminary phase of winding the pressed wood sheet around the core, also certain difficulties may be encountered, for the Attachment of the terminal edge of the sheet after winding it on the core or in the winding machine.



  The present invention further and inter alia provides a method for eliminating said difficulties.



  At the same time it presents a practical device to prevent the pressed wooden sheet from cracking during the winding operation around the core.



  In addition, according to known manufacturing methods, the material is used in its natural form, which often has the disadvantage that the pressed wooden sheets split during the winding operation, since they are not flexible enough to withstand without damage the excessive stress to which

 <Desc / Clms Page number 4>

 they are exposed to obtain a rigid product.



  For this reason, it is important in the production of rods or tubes according to the present invention that the material be as thin as possible so that the winding can take place easily, and in view of this circumstance it is necessary. It has been found difficult to wind articles of pressed wood in this manner.



  According to another characteristic of the present invention, this problem has been solved in a simple manner by subjecting the base material used to a rolling operation, which has the effect of reducing the thickness thereof.



  In order to make the invention clearly understandable, several embodiments thereof are described below on the basis of the appended drawing.



  In the accompanying drawings: Figure 1 schematic top view shows the main parts of the machine, object of the invention; Figure 2 shows a side view of the same parts; Figure 3 shows the final rolled-up wand; Figure 4 shows an end view, on a considerably enlarged scale, of a core with an uncoiled sheet; Figure 5 shows an end view of a rod after the end of winding; Figure 6 shows an edge of the sheet with several parts of the core placed in the exact position before winding and Figure 7 shows a part of the sheet with strips of paper stuck to it.



  In Figures I and 2, 1 and 2 show two rollers intended to rotate in opposite directions and which can be moved in the horizontal plane forward and backward towards each other.



   3 represents a heavy cylinder which can be loaded strongly and resting in the lower corner of a curtain ¯4 which passes over rollers I and 2, being guided downward between these two rollers in an opening 2.



  6 represents the. sheet used for winding the stick and 7 is the core around which the sheet is to be wound.



  In Figures 1 and 2 there is shown the position in which the different parts will be placed, when the core and sheet have been put in place to begin the operation of

 <Desc / Clms Page number 5>

 winding. Starting the winding, the rollers I and 2 are brought together and set in motion in the direction indicated by arrows 8 and 2.



  The curtain ± will then pull the sheet 6. downwards, this will wind itself around the core 7 and if the sheet 6 has been provided with a suitable adhesive substance, a strip will be formed.



  On the side of the rollers I and 2 is arranged a shaft 10 provided with a screw thread II and a shaft 12 forming a support for a coil of rope 13, the latter having a guide 14 which rests on the shaft 10 between the threads II. - A rope 15 is directed downwards from the spool between rollers I and 2 and at the moment of the next rotation of the machine, the spool will move in the left-right direction; at the same time the rope 15 will be wrapped around the finished rod 16 as shown in Figure 3.



  As soon as the rope has been wound around the rod, it can be removed from the machine and started to wrap a new rod.



  Fig. 4 shows a construction of a core 71. This core is made of small and short pieces and is provided with an axial notch 17 for receiving the coupon 18 of the sheet 6 before the start of winding.



  During the winding operation the sheet will curl and wind itself around the core 71 as shown in figure 5.



  The short pieces of the core form reinforcing ribs inside the rod, the said ribs having the purpose of reinforcing the strength and elasticity of the rod.



  According to Figure 7, a pressed wood sheet Ia is provided along the two longitudinal edges with glued paper ribbons 2a. One or both ribbons may have on their base a sticky part 3a.



  In addition, suitable paper strips 4a can be placed transversely to the pressed wood sheet which are intended to prevent undesirable breaks of the pressed wood sheet in the direction of the fibers.



  When this sheet of pressed wood is used to wind it into a stick one of the paper edges 2a is pulled in the winding machine or is pushed around the core in some other way. When the whole leaf Ia

 <Desc / Clms Page number 6>

 has been wrapped around the core, the other edge of the @paper tape will be used. to complete the winding operation and the sticky end 3a can be used for the preliminary fixing of the paper tape in such a way. Coiled wand keeps its shape until the glue is dry.



  According to another method according to the invention it is also possible to use coiled pressed wood for the manufacture of several other articles where it was previously not possible to manufacture in this branch, since 'it has been shown that the base material (including 7¯' enlargement by covering or gluing several parts is very limited for practical reasons, particularly as regards the.

   length) can be extended in a much more sensitive way to an extent of, for example, up to four meters and that by gluing together several layers it can be given such strength that these coiled sheets can be used for the manufacture of pipes, for example pipes for water conduction.



  The process for this part of the method is as follows: After having joined several sheets of pressed wood by overlapping and possibly by gluing different layers, these pressed wood panels are directed through a laminate which pushes the stretching to to such a degree that it completely eliminates any roughness caused by overlap.



  This semi-finished product can then be used for winding pipes or other items.



  It has been shown by tests that it is possible, for example, to take two pieces of pressed wood each 0.8 mm thick, place them one on top of the other and glue them together, after which this double sheet of pressed wood which may have been glued either crosswise or otherwise with respect to the fibers of the two pieces placed at a certain angle is fed through a rolling mill or the thickness of the. sheet made of pressed wood reduced from about 1.6 mm to about 1 mm; even for very small objects such as ski sticks etc. it is possible to use a material having a thickness of I mm for
 EMI6.1
 1. ' roll up.

   Having described and established the nature of the Invention and the manner in which it is to be performed, I declare that my claims are as follows:


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1.- Un procédé pour la fabrication d'articles enroulés ou bobinés ,avec une matière munie à l'un'ou à ses deux bords d'une bande terminale collante s'étendant au delà dudit bord et destinée à être utilisée pendant l'opéra- tion de l'enroulement. CLAIMS 1. A process for the manufacture of coiled or wound articles, with a material provided at one or both edges with a tacky end strip extending beyond said edge and intended for use during l winding operation. 2. - Procédé de production d'articles enroulés ou bobinés avec une matière qui a été soumise à une opération de laminage à l'effet de réduire l'épaisseur de celle-ci et d'augmenter substantiellement sa flexibilité, la matière laminée étant soumise ensuite à l'opération de l'enroulement ou du bobinage. 2. - A method of producing wound or coiled articles with a material which has been subjected to a rolling operation for the purpose of reducing the thickness thereof and substantially increasing its flexibility, the rolled material being subjected then to the operation of winding or winding. 3. - Procédé de production d'articles bobinés ou enroulés avec une matière en feuilles par lequel la méthode d'enroulement ou de bobinage est effectuée autour d'un noyau plein ou sectionné au moyen d'un organe ayant la forme d'un rideau lesté ce dernier travaillant dans un espacement-ouverture et étant guidé entre deux rouleaux tournants. 3. - Method of producing articles wound or wound with a sheet material by which the method of winding or winding is carried out around a solid core or sectioned by means of a member having the shape of a curtain the latter working in a spacing-opening and being guided between two rotating rollers. 4.- Procédé suivant la revendication I selon lequel la bande à l'un des bords de guidage de la feuille de ma- tière est utilisée pour engager cette dernière dans.l'opé- ration d'enroulement, la bande au bord terminal de la feuille étant utilisée pour la fixation de l'article bobiné ou enroulé. 4. A method according to claim 1 wherein the strip at one of the guide edges of the sheet of material is used to engage the latter in the winding operation, the strip at the terminal edge of the material. the sheet being used for securing the coiled or coiled article. 5. - Procédé suivant la revendication I ou 4 selon lequel la feuille de matière est munie avant d'être engagée dans l'opération de l'enroulement de bandelettes disposées en travers de la feuille dans le but d'empêcher la rupture dans le sens des fibres de la matière. 5. - The method of claim I or 4 wherein the material sheet is provided before being engaged in the operation of winding strips arranged across the sheet in order to prevent breaking in the direction. fibers of the material. 6.- Procédé selon la revendication 2 comprenant le passage de couches de bois pressé disposées en croix à travers un dispositif de laminage, avant l'opération de l'en- roulement. 6. A method according to claim 2 comprising the passage of layers of pressed wood arranged in a cross through a rolling device, before the operation of the winding. 7. - Procédé suivant les revendications 2 ou 6 pour la fa- brication de tubes ou tiges en bois pressé comprenant l'assemblage de pièces en bois pressé par recouvrement et collage et comprenant avant l'opération d'enroule-. ment, une opération de laminage pour la matière assemblée, de de façon à réduire ainsi les aspérités aux joints de recouvrement et à obtenir un produit de dimensions supérieures à celles de la matière en bois pressé ori- ginale. <Desc/Clms Page number 8> 7. - A method according to claims 2 or 6 for the manufacture of pressed wood tubes or rods comprising the assembly of pressed wooden parts by covering and gluing and comprising before the winding operation. In addition, a rolling operation for the assembled material, so as to reduce the roughness at the overlap joints and to obtain a product of larger dimensions than those of the original pressed wood material. <Desc / Clms Page number 8> 8.- Dispositifs pour le bobinage ou l'enroulement d'objets à partir de matières en feuilles comprenant une paire de rouleaux tournants montés de façon ajustable l'un par rapport à 1-'autre dans un plan commun et un organe en forme de rideau convenablement lesté et relié de ma- nière à travailler avec lesdits rouleaux de manière à créer un espacement-ouverture entre eux et entre lesquels la feuille de matière et le noyau peuvent être effectivement bobinés et enroulés. 8.- Devices for winding or winding objects from sheet materials comprising a pair of rotating rollers mounted adjustably with respect to one another in a common plane and a shaped member. curtain suitably weighted and connected so as to work with said rollers so as to create a spacing-opening between them and between which the sheet of material and the core can be effectively wound and wound. 9. - Dispositifs suivant revendication 8 comprenant un arbre tournant avec profil en forme de vis disposé parallèlement aux rouleaux et une bobine de corde montée de manière à pouvoir glisser en correspondance avec un guide, le dis- positif étant tel que lorsque l'arbre tourne avec les rouleaux,il sert de guide à une corde alimentée par la bobine qui travaille avec elle, ladite corde étant posée le long du profil en forme de vis et conduite jusqu'à 1'organe en forme de rideau dans une direction axiale pour être enroulée en spirale sur l'article pendant l'opération de l'enroulement ou de bobinage. 9. - Devices according to claim 8 comprising a rotating shaft with screw-shaped profile arranged parallel to the rollers and a spool of rope mounted so as to be able to slide in correspondence with a guide, the device being such that when the shaft turns. together with the rollers, it serves as a guide for a rope fed by the spool that works with it, said rope being laid along the profile in the form of a screw and led to The curtain-shaped member in an axial direction to be spirally wound on the article during the winding or winding operation. I0.- Dispositifs suivant les revendications 8 ou 9 comprenant l'emploi d'un noyau destiné à l'opération de l'enroule- ment ou du bobinage ledit noyau pouvant éventuellement être détaché ou rester dans 7¯'objet enroulé. 10. Devices according to claims 8 or 9 comprising the use of a core intended for the operation of winding or winding said core possibly being detached or remaining in the wound object. II.- Dispositifs suivant n'importe quelle revendication de 8 à 10 comprenant l'emploi de noyaux espacés et fixés le long d'un bord de la feuille de matière avant l'opé- ration du bobina'.; ou de 1''enroulement. II.- Devices according to any claim of 8-10 comprising the use of spaced cores secured along one edge of the sheet of material prior to spooling; or winding. 12.- Méthode de production d'articles enroulés ou bobinés à partir de matière en feuilles comme décrit substantiel- lement. 12. A method of producing coiled or coiled articles from sheet material as substantially described. 13.- Dispositifs pour le bobinage ou l'enroulement d'articles avec des matières en feuilles tels que décrits en se référant aux dessins annexés. 13.- Devices for winding or winding articles with sheet materials as described with reference to the accompanying drawings. 14.- Article du genre décrit et produit suivant le procédé exposé ci-haut en référence avec les dessins annexés. 14.- Article of the type described and produced according to the process described above with reference to the accompanying drawings.
BE476076D BE476076A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE476076A true BE476076A (en)

Family

ID=124570

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE476076D BE476076A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE476076A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0264503A2 (en) * 1986-10-20 1988-04-27 Steeltin Can Corporation Method and machine for convolute or spiral winding of composite materials

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0264503A2 (en) * 1986-10-20 1988-04-27 Steeltin Can Corporation Method and machine for convolute or spiral winding of composite materials
EP0264503A3 (en) * 1986-10-20 1988-11-30 Steeltin Can Corporation Method and machine for convolute or spiral winding of composite materials

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0475886B1 (en) Method and means for opening a paper roll and for splicing the end of a paper ribbon to the end of a second paper ribbon
FR2554799A1 (en) CORE-FREE HYGIENIC PAPER ROLL AND MANUFACTURING METHOD THEREOF
FR2685904A1 (en) COMPRESSED FIBROUS MATTRESS ROLL, METHOD AND DEVICE FOR OBTAINING THE SAME.
BE1003631A3 (en) Method for producing a band news paper machine.
FR2614271A1 (en) AUTOMATIC PACKAGING MACHINE.
EP1747158B1 (en) Method for making a central unwinding roll and resulting roll
FR2528023A1 (en) PROCESS AND DEVICE FOR THE RECOVERY OF FLAT PRODUCTS PRESENTING IN SCALE PROVISIONS, PARTICULARLY FOR THE RECOVERY OF PRINTED SHEETS
EP1636123B1 (en) Centre-feed roll and production methods thereof
BE476076A (en)
EP0878425A1 (en) Machine to wind film, process for the manufacturing of pre-stretched film rolls, and rolls of pre-stretched film manufactured by this process
FR2511649A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR ENVELOPING THE EXTERNAL CIRCONFERENCE OF A THIN METAL SHEET COIL
EP0159953A2 (en) Method and machine for tying rotobales
EP1893513B1 (en) Roller comprising a means for holding coils
WO2016193105A1 (en) Retractable tubular support device for winding trimmings and winding method using said device
EP1319623B1 (en) Method and device for knotting a thread on a bobbin
FR2693444A1 (en) Toilet paper rewinder.
CH429530A (en) Textile support
FR2880329A1 (en) Connection of flattened tubular sheaths in a machine of sleeves installation, comprises setting the sheath on the other sheath in isolated position of scrolling plane, solidifying the sheath and applying adhesive to the sheaths of the plan
BE375103A (en)
FR2490144A2 (en) Scaled band rolls prodn. machine using scaled flat laid sacks - Includes winding core, holding band and swivelling frame with rollers and driven endless conveyor band
BE515459A (en)
CH112387A (en) Process for the manufacture of cigars of uniform cross section over their entire length as well as of paperless cigarettes and apparatus for its implementation.
BE372402A (en)
BE377260A (en)
CH354853A (en) Machine for forming an electric coil from a ribbon of conductive material