BE474014A - - Google Patents

Info

Publication number
BE474014A
BE474014A BE474014DA BE474014A BE 474014 A BE474014 A BE 474014A BE 474014D A BE474014D A BE 474014DA BE 474014 A BE474014 A BE 474014A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
opening
toe
shoe
depression
shape
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE474014A publication Critical patent/BE474014A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A43FOOTWEAR
    • A43BCHARACTERISTIC FEATURES OF FOOTWEAR; PARTS OF FOOTWEAR
    • A43B3/00Footwear characterised by the shape or the use
    • A43B3/16Overshoes

Landscapes

  • Footwear And Its Accessory, Manufacturing Method And Apparatuses (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Chaussures, appareil et procédé pour leur fabrication. 



   La présente invention a pour objet un nouvel appa.reil et un nouveau procédé pour la, fabrication de cha.ussures du type présentant une patte recouvrant une partie de l'empeigne, et qui sont obtenues par immersion ou par projection en faisant usage de matières plastiques telles que le caoutchouc à l'état liquide ou semi-liquide. 



   Elle se rapporte à 1''objet général du brevet d'invention américain   2.357.360   et du brevet belge d'invention 436.983. antérieurement à ceux-ci, les chaussures telles que ga- loches et snow boots arotics) présentant une patte de recouvre- ment de l'empeigne, étaient généralement fabriquées par le procédé dit "de   confection",   par exemple en appliquant une bande de   @   caoutchouc non vulcanisé sur une forme préalablement   r'ecouverte     d'une   chaussette formant   doublure.et   en vulcanisant le caoutchouc ensuite.

   Dans les brevets susmentionnés sont décrits un appareil   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

   'et   un procédé de fabrication de semblables chaussures par la méthode de moulage et il y est fait mention également de la fa- brication de semblables chaussures par immersion, rendant possi- ble la formation de l'empeigne et de la patte de recouvrement en une seule opération. 



   Un autre objet de la présente invention consiste à prévoir un appareil comprenant une forme dont la. partie antérieure au dessus de l'orteil est élargie suffisamment pour permettre la formation d'une patte de recouvrement qui, lors de l'emploi, puisse recouvrir l'empeigne. 



   Un autre objet est de prévoir une telle forme pourvue   µ. sa   partie frontale au dessus de l'orteil d'une dépression qui servira à provoquer la formation d'un gousset ou pli à la base de la patte pour assurer un recouvrement complet et empêcher la pénétration d'eau ou de neige près de la base du recouvrement. 



   Un autre objet est de prévoir un procédé de fabrication      de chaussures entra.ina.nt les avantages mentionnés. 



   Un autre objet est de prévoir une chaussure obtenue par immersion ou par projection comportant une patte solidaire avec celle-ci et recouvrant l'empeigne, la dite patte étant en continuité avec la portion d'empeigne qu'en service,elle recouvre. 



   D'autres objets et avantages de l'invention apparaitront dans la description ci-dessous, donnée à titre exemplatif, d'une forme de réalisation de l'invention, représentée dans les dessins ci-annexés, dans lesquels : 
La fige 1 est une vue en perspective d'une forme suivant l'invention, comportant une chaussette placée sur cette forma, avant application du caoutchouc ou similaire. 



   La. fige 2 est une vue en coupe suivant la ligne   2-2   de la fig.  1.   



   La fig. 3 est une vue en perspective de la chaussure après son enlèvement de la forme et son parachèvement, les diverses parties étant montrées dans la position qu'elles occupent quand elles sont sur la forme. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fig. 4 est une vue en 'coupe suivant la ligne 4-4 -de la fig. 3, montrant cependant en traits ponctués la position de certaines parties lorsque la, patte est repliée sur l'empeigne et fixée. 



   La fig . 5 est une vue en perspective de la chaussure finie, la patte étant fixée en place. 



   En nous reportant aux dessins, une forme 11 en un maté- riau approprié, formée de façon que ses parties inférieure et postérieure et l'orteil, à l'avant du coup de pied, correspondent à la forme de chaussure désirée, la partie antérieure, a.u dessus de l'orteil, étant cependant quelque peu déformée ainsi que re- présenté, Cette déformation comporte une dépression telle que 11a, formée d'un côté du plan central vertical longitudinal de la forme et qui s'étend depuis un point adjacent à l'orteil, pa.rtiellement ou entièrement vers le haut jusqu'à son sommet. La dépression est pourvue d'une paroi inférieure ou terminale 11b et de parois latérales llc et 11d.

   La paroi terminale llb est préférablement de forme triangulaire, l'un de ses côtés échancrés étant plus long'que   L'autre,   ainsi que c'est le mieux représenté à la fige 2. 



  De préférence la paroi latérale 11c s'effile vers l'extérieur au voisinage du sommet de la. forme et la paroi extérieure antérieure 11e se rétrécit de sorte que les extrémités supérieures des deux parois se confondent et se mettent de niveau avec la face exté- rieure de la forme près du sommet de celle-ci, comme indiqué à la fig. 1. L'arête extrême antérieure de.la forme est représentée avec un bord festonné, ce qui est désirable si on veut un bord correspondant de la patte de recouvrement. Il est bien entendu cependant que cette arête peut être droite ou courbe de quelque autre manière, de même que le bord de la patte de recouvrement peut être taillé suivant un tracé loisible quelconque. 



   La chaussette élastique 12, préféra.blement en matière textile tricotée est représentée tendue sur le, forme. Cette chaus- sette sera finalement la doublure pour la, chaussure et la patte de recouvrement incluse. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Un élément 13 pour fixer la. chaussette est attaché à un support approprié quelconque, comme une vis 13a, vissée dans la forme. Un tel élément de fixation est nécessaire pour presser la chaussette dans la dépression 11a, pa.rce que la chaussette étant élastique et fortement tendue sur le, forme, occuperait sinon le plus court chemin au travers de la dépression 11a, 
L'extrémité inférieure de l'élément de fixation 13 assure égale- ment le contactde la. chaussette avec la, paroi inférieure llb de la dépression. 



   Les parties étant dans leur-position représentée aux figures 1 et   2, le   caoutchouc ou autre matière plastique appro- priée est appliqué sur la chaussette 12 par immersion de la forme dans la. solution désirée de latex ou autre matière simi- laire, suffisamment loin pour y   immerger     complètement   la cha.us- sette. Le matériau plastique peut si on le désire être appliqué sur la, chaussette pa.r une autre méthode, par exemple par pro- jection ou par peinture. La matière plastique est alors traitée d'une manière appropriée pour la figer et la solidifier, de manière à former une couche extérieure 14. Dans le cas de latex ou d'une solution de caoutchouc, la vulcanisation peut être pratiquée par l'emploi de chaleur ou de produits chimiques convenables, qui peuvent être sous la forme d'un gaz. 



   Après solidification, le revêtement 14 et la doublure 12 sont préférablement sectionnés le long des deux côtésde l'élé- ment de fixation 13, la. vis 13a et l'organe de fixation   15   sont retirés et la chaussure enlevée de la forme. Après quoi elle est taillée de préférence à la. main ou au moyen d'un emporte pièce, pour lui donner une conformation par exemple semblable à celle représentée aux fig. 3 et 4.

   Dans cette opération la partie de la, patte de recouvrement formée par la paroi 11c de la forme est découpée le long de l'arête conformée de la paroi 11e de la forme, qui est conditionnée pour donner la, configuration désirée au bord de la, patte, ainsi pa.r exemple que représenté dans les ¯figures 1 et 3, le découpage allant de préférence depuis le 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   aommet   de la dite arête conformée vers le bas jusqu'au, voisinage du point 16, puis le long de la ligne   ponctuée x   approximativement vers le point 16c, ainsi qu'il apparait plus clairement à la fig. 3.

   Le matériau de la chaussure qui est formé le long de la paroi lld de la forme est découpé le long de l'arête extérieu- re de la dite paroi lld. en substance jusqu'à la partie llb, pour former le bord 17, puis le long d'une ligne y jusqu'au point 16c. Il se forme ainsi un gousset composé des deux parties de gousset 16a et 16b. Des éléments de fixation appropriés- tels que les boutons à pression 15 sont appliqués puis la chaussure est prête à l'emploi. 



   Il est à noter dans la fig. 3 que le matériau est décou- pé le long dés arêtes du sommet des parties 16a et 16b, qui ensemble servent à former le gousset. Il est visible aux figures 
1 et 2 que les   parois 11±:   et   llb   sont en substance perpendiculai- res entre elles. Pour autant que la partie de gousset 16a est formée le long dé la. partie inférieure de la, paroi llc, elle est en substance perpendiculaire à la partie de gousset 16b, formée le long de la paroi llb. Il an résulte qu'un pli se forme le long des deux parties de gousset (voir fig. 3).

   La patte de recouvre- ment étant repliée sur l'empeigne, la partie 16a sera repliée étroitement contre la partie 16b et la partie extérieure de la pa,tte de recouvrement sera. repliée étroitement contre la partie 
16a, ainsi qu'il est représenté plus exactement dans la position des parties en traits ponctués sur la fig. 4. Le bord supérieur de la partie 16a du gousset étant plus'long que le bord supérieur de la partie 16b, la. partie 16a se prolongera jusqu'au delà du bord de l'ouverture dans l'empeigne et servira à fermer complète- ment la. dite ouverture, empêchant ainsi la pénétration d'eau et de neige. 



   Il y a lieu de noter qu'avec l'appareil et la méthode illustrés ci-dessus, il est possible de former par immersion ou par projection une chaussure ayant une patte recouvra.nt l'empeigne et pourvue d'un gousset, tous les matériaux pour les dits empeigne, 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 patte de recouvrement et gousset étant formés sur la périphérie d'une forme déformée, donnant a.insi une chaussure de type entière- ment nouveau. 



   Au lieu d'employer la matière plastique solidifiable pa.r immersion ou par projection, ainsi que décrit ci-dessus, il serait évidemment possible de former le revêtement plastique par moulage. Da.ns ce cas, la forme serait entourée d'un moule démon- table,qui pourraitêtre de   la.   construction décrite dans les brevets susdits, étant bien entendu que la conformation interne du moule correspondrait avec la. conformation externe de le. forme, un espace suffisant étant laissé entre le moule et la forme pour y loger la matière de la chaussure ou autre objet similaire. Si on emploie un moule, l'organe de fixation, tel que   13,   devient superflu étant donné que la, pression du moule sur le matériau sera suffisante pour presser en tous points contre la. forme, la chaussette formant doublure éventuellement utilisée. 



   Bien entendu que le matériau soit   a.pplîqué   par immersion, par projection ou par l'emploi d'un moule fermé, la chaussette formant doublure peut être omise; dans ce cas la matière plastique sera appliquée directement sur la forme. Dans cette éventua.lité, l'organe de fixation tel que 13, ne seraitpas utilisé. De pareil- les chaussures pourraient être employées sans doublure ou bien une doublure pourrait y être insérée par la. suite par une méthode et des moyens connus appropriés. 



   Dans certains cas il peut être également désirable de fabriquer la chaussure ou article similaire à l'état retourné, c'est-à-dire inverse de la forme sous laquelle elle doit être utilisée, Ceci présente l'avantage que si les surfaces externes doivent être décorées, l'inverse des décorations désirées peut être gravé sur la. forme ou autre noyau de manière à former la décoration sur la. fa.ce interne de la chaussure ou article simi- laire. Cela, permet également la formation d'une   décoration.externe   même dans les cas où on n'emploie pas un moule fermé, ainsi que q,uand on emploie le procédé par projection ou par immsersion 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 Il est bien entendu que quand la chaussure ou article similaire est fa.briqué à l'état retourné, la forme devra être conformée de manière correspondante. 



   L'invention ne se limite pas aux seules formes décrites, qui ne sont données qu'à titre d'illustration non limitative, de nombreuses modifications pouvant être faites dans la construc- tion et la disposition qui tombent toutes dans le cadre des re- vendications ci-dessous. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Footwear, apparatus and method for their manufacture.



   The present invention relates to a novel apparatus and a novel process for the manufacture of shoes of the type having a tab covering part of the upper, and which are obtained by immersion or by projection using materials. plastics such as rubber in liquid or semi-liquid state.



   It relates to the general subject matter of US patent 2,357,360 and Belgian patent 436,983. prior to these, shoes such as boots and arotics snow boots having a tab covering the vamp were generally made by the so-called "tailoring" process, for example by applying a strip of @ unvulcanized rubber on a form previously covered with a sock forming a lining and then vulcanizing the rubber.

   In the aforementioned patents an apparatus @

 <Desc / Clms Page number 2>

   'and a method of making such shoes by the molding method, and there is also mentioned the manufacture of such shoes by dipping, making it possible to form the upper and the covering tab in one. single operation.



   Another object of the present invention is to provide an apparatus comprising a form of which the. anterior part above the toe is widened enough to allow the formation of a cover tab which, when used, can cover the upper.



   Another object is to provide such a shape provided with µ. its frontal part above the toe of a depression which will be used to cause the formation of a gusset or fold at the base of the placket to ensure complete coverage and prevent the penetration of water or snow near the base recovery.



   Another object is to provide a method of manufacturing shoes with the mentioned advantages.



   Another object is to provide a shoe obtained by immersion or by projection comprising a tab integral therewith and covering the upper, said tab being in continuity with the portion of the upper that it covers in service.



   Other objects and advantages of the invention will appear in the description below, given by way of example, of an embodiment of the invention, shown in the accompanying drawings, in which:
Fig 1 is a perspective view of a form according to the invention, comprising a sock placed on this form, before application of the rubber or the like.



   Fig. 2 is a sectional view taken along line 2-2 of fig. 1.



   Fig. 3 is a perspective view of the shoe after its removal from the last and its completion, the various parts being shown in the position they occupy when they are on the last.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 4 is a sectional view taken along line 4-4 of FIG. 3, however showing in dotted lines the position of certain parts when the tab is folded over the vamp and fixed.



   Fig. 5 is a perspective view of the finished shoe with the tab secured in place.



   Referring to the drawings, a shape 11 of a suitable material, formed so that its lower and posterior parts and the toe, at the front of the kick, correspond to the desired shoe shape, the front part , above the toe, being however somewhat deformed as shown, This deformation comprises a depression such as 11a, formed on one side of the longitudinal vertical central plane of the form and which extends from an adjacent point at the toe, partially or entirely upwards to its summit. The depression is provided with a bottom or end wall 11b and side walls 11c and 11d.

   The end wall 11b is preferably triangular in shape, one of its scalloped sides being longer than the other, as is best shown in Fig. 2.



  Preferably the side wall 11c tapers outward in the vicinity of the top of the. shape and the front outer wall 11e tapers so that the upper ends of the two walls merge and level with the outer face of the shape near the top thereof, as shown in FIG. 1. The front end edge of the shape is shown with a scalloped edge, which is desirable if a corresponding edge of the cover tab is desired. It is understood, however, that this ridge can be straight or curved in some other way, just as the edge of the cover tab can be cut along any possible course.



   The elastic sock 12, preferably of knitted textile material, is shown stretched over the form. This sock will ultimately be the lining for the shoe and the included cover tab.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   An element 13 to fix the. sock is attached to some suitable support, such as a screw 13a, screwed into the form. Such a fastening element is necessary in order to press the sock into the depression 11a, because the sock being elastic and strongly stretched on the form, would otherwise occupy the shortest path through the depression 11a,
The lower end of the fixing element 13 also ensures contact with the. sock with the lower wall llb of the depression.



   With the parts in their position shown in Figures 1 and 2, the rubber or other suitable plastic material is applied to the sock 12 by immersing the form in the. desired solution of latex or similar material, far enough to completely submerge the sock. The plastic material can, if desired, be applied to the sock by another method, for example by spraying or painting. The plastic material is then treated in an appropriate manner to set it and solidify it, so as to form an outer layer 14. In the case of latex or of a rubber solution, vulcanization can be carried out by the use of heat or suitable chemicals, which may be in the form of a gas.



   After solidification, the liner 14 and the liner 12 are preferably severed along both sides of the fastener 13, 1a. screw 13a and the fastener 15 are removed and the shoe removed from the form. After which it is preferably pruned to. hand or by means of a cookie cutter, to give it a conformation for example similar to that shown in FIGS. 3 and 4.

   In this operation the part of the covering tab formed by the wall 11c of the form is cut along the shaped edge of the wall 11e of the form, which is conditioned to give the desired configuration to the edge of the, leg, so for example as shown in ¯figures 1 and 3, the cutting preferably going from the

 <Desc / Clms Page number 5>

   apex of said ridge shaped downwards to the vicinity of point 16, then along the dotted line x approximately towards point 16c, as appears more clearly in FIG. 3.

   The shoe material which is formed along the wall 11d of the mold is cut along the outer edge of said wall 11d. substantially to part 11b, to form edge 17, and then along a line y to point 16c. This forms a gusset composed of the two gusset parts 16a and 16b. Appropriate fasteners such as snaps 15 are applied and then the shoe is ready for use.



   It should be noted in fig. 3 that the material is cut along the ridges of the top of parts 16a and 16b, which together serve to form the gusset. It is visible in the figures
1 and 2 that the walls 11 ±: and 11b are substantially perpendicular to each other. As far as the gusset part 16a is formed along the die. lower part of the wall 11c, it is substantially perpendicular to the gusset part 16b, formed along the wall 11b. As a result, a fold forms along the two gusset parts (see fig. 3).

   With the cover tab folded over the upper part 16a will be folded tightly against part 16b and the outer part of the cover head will be. folded tightly against the part
16a, as is shown more exactly in the position of the parts in dotted lines in FIG. 4. The upper edge of part 16a of the gusset being plus'long than the upper edge of part 16b, la. part 16a will extend beyond the edge of the opening in the upper and will serve to completely close the. said opening, thus preventing the penetration of water and snow.



   It should be noted that with the apparatus and the method illustrated above, it is possible to form by immersion or by projection a shoe having a tab covering the upper and provided with a gusset, all materials for said uppers,

 <Desc / Clms Page number 6>

 cover tab and gusset being formed on the periphery of a deformed shape, thus giving a shoe of an entirely new type.



   Instead of using the plastics material which can be solidified by immersion or by spraying, as described above, it would obviously be possible to form the plastics coating by molding. In this case, the shape would be surrounded by a demountable mold, which could be. construction described in the aforementioned patents, it being understood that the internal conformation of the mold would correspond with the. external conformation of the. form, sufficient space being left between the mold and the form to accommodate the material of the shoe or other similar object. If a mold is employed, the fastener, such as 13, becomes superfluous since the pressure of the mold on the material will be sufficient to press all points against the. shape, the sock forming the lining that may be used.



   Of course, the material is a.pplîqué by immersion, by projection or by the use of a closed mold, the sock forming the liner can be omitted; in this case the plastic material will be applied directly to the form. In this eventua.lité, the fixing member such as 13, would not be used. Likewise, the shoes could be used unlined or a liner could be inserted through the. following by an appropriate known method and means.



   In some cases it may also be desirable to manufacture the shoe or similar article in the inverted condition, i.e. the reverse of the form in which it is to be used. This has the advantage that if the outer surfaces must be decorated, the reverse of the desired decorations can be engraved on the. shape or other core so as to form the decoration on the. internal face of the shoe or similar article. This also allows the formation of an external decoration even in cases where a closed mold is not employed, as well as when the spraying or dipping process is employed.

 <Desc / Clms Page number 7>

 Of course, when the shoe or the like is manufactured in the inverted state, the shape will have to be conformed accordingly.



   The invention is not limited only to the forms described, which are given only by way of non-limiting illustration, many modifications which can be made in the construction and the arrangement which all fall within the scope of the claims. below.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

R e v e n'd i c a t i o n s 1.- Appareil pour la fabrication de chaussures en matière plastique solidifiable, ayant une empeigne pourvue d'une ouverture à sa partie antérieure et une patte de recouvrement solidaire de l'empeigne suivant l'un des côtés de la dite ouverture et conditionnée de manière à masquer.la dite ouverture, à recouvrir l'empeigne et à pouvoir être temporairement attachée à celle-ci sur le second côté de l'ouverture, comprenant une forme dont la confor- mation de la, surface externe à l'orteil, à la base et a.ux parties postérieures est approximativement celle de la conformation interne que l'on désire pour ces parties de la chaussure, R e v e n'd i c a t i o n s 1.- Apparatus for the manufacture of shoes in solidifiable plastic material, having an upper provided with an opening at its front part and a covering tab integral with the upper along one of the sides of said opening and packaged in such a way to mask the said opening, to cover the upper and to be able to be temporarily attached thereto on the second side of the opening, comprising a shape of which the conformation of the, external surface to the toe, to the base and the rear parts is approximately that of the internal conformation that is desired for these parts of the shoe, tandis que la partie antérieure au dessus de la pa.rtie de l'orteil de la dite forme est déformée en la prolongeant vers l'avant au delà de la conformation interne désirée de 'la chaussure à fabriquer, une dépression étant prévue dans la partie antérieure de la dite forme vers un côté supérieur du plan central vertical de la forme, et se prolongeant vers le haut depuis la partie de l'orteil jusqu'à la partie supérieure de celle-ci et un organe de fixation adapté pour presser dans la dite dépression une chaussette formant doublu- re, tendue sur la dite forme, de sorte que lorsqu'une semblable chaussette formant doublure est en place sur la. while the anterior part above the part of the toe of said shape is deformed by extending it forwardly beyond the desired internal conformation of the shoe to be manufactured, a depression being provided in the part anterior of said form towards an upper side of the vertical central plane of the form, and extending upwards from the toe part to the upper part thereof and a fixing member adapted to press in the said depression, a sock forming a lining, stretched over said form, so that when a similar sock forming a lining is in place on the. dite forme et retenue dans la dite dépression par le dit organe de fixation, puis qu'un revêtement d'un mélange plastique est appliqué sur l'exté- rieur de la dite chaussette et solidifié, une chaussure est formée dans laquelle, lorsqu'on en découpe une partie frontale pour faire ,une ouverture, il reste une patte, attachée à un côté de la. dite <Desc/Clms Page number 8> empeigne et qui est conditionné pour masquer la dite ouverture et recouvrir l'empeigne et pouvoir y être attachée sur l'autre côté de la. dite ouverture. said shape and retained in said depression by said fixing member, then a coating of a plastic mixture is applied to the outside of said sock and solidified, a shoe is formed in which, when cut out a front part to make an opening, there remains a tab, attached to one side of the. said <Desc / Clms Page number 8> upper and which is conditioned to hide said opening and cover the upper and be able to be attached to it on the other side of the. said opening. 2.- Appareil suiva.nt la revendication 1, dans laquelle l'arête antérieure de la forme, au dessus de l'orteil, est courbée en conformité avec la forme désirée pour le bord de la patte de recouvrement. 2. Apparatus according to claim 1, wherein the anterior edge of the form, above the toe, is curved in accordance with the desired shape for the edge of the cover tab. 3.- Appareil pour la fabrication de chaussures en maté- riau plastique solidifiable, aya.nt une doublure élastique, compre- nant une forme ayant une surface externe de conformation généra.- lement convexe, mais pourvue d'une dépression formée dans sa partie antérieure et se prolongeant vers le haut depuis la partie de l'orteil vers la partie supérieure de la. forme, un organe de fixation adapté pour s'engager dans- la. 3.- Apparatus for the manufacture of shoes in solidifiable plastic material, having an elastic lining, comprising a shape having an external surface of generally convex conformation, but provided with a depression formed in its part. anterior and extending upward from the toe part towards the upper part of the. form, a fastener adapted to engage in it. dite dépression, de sorte que lorsqu'une chaussette formant doublure est placée sur la dite forme et pressée dans la dite dépression par le dit organe de fixation et qu'un revêtement d'un mélange plastique est appliqué sur l'extérieur de la dite chaussette et solidifié, une chaussure est formée ayant une surface externe de forme générale- ment convexe, mais pourvue d'une partie en dépression s'étendant depuis un point au dessus de l'orteil jusqu'à la partie supérieure de la forme. said depression, so that when a sock forming a lining is placed on said mold and pressed into said depression by said fixing member and a coating of a plastic mixture is applied to the outside of said sock and solidified, a shoe is formed having an outer surface of generally convex shape, but provided with a depressed portion extending from a point above the toe to the top of the shape. 4.- Appareil pour la fabrication de chaussures en matériau plastique solidifiable aya.nt une empeigne pourvue d'une ouverture sur le devant et une pa.tte de recouvrement attachée solidairement à l'empeigne suivant un des côtés de la dite ouverture et condi- tionnée pour masquer cette ouverture et recouvrir l'empeigne sur l'autre côté de la dite ouverture et y être attachée temporaire- ment, comprenant une forme dont la, surfa.ce extérieure à la partie de l'orteil, à la base et dans les parties postérieures est con- formée de manière à avoir approximativement la conformation dési- rée pour ces parties internes de la chaussure, la partie avant de la.. dite forme au dessus de la partie de l'orteil étant toutefois . 4.- Apparatus for the manufacture of shoes in solidifiable plastic material having an upper provided with an opening on the front and a covering pa.tte integrally attached to the upper along one of the sides of said opening and condi- ted to hide this opening and cover the upper on the other side of said opening and be temporarily attached thereto, comprising a shape whose, outer surface to the toe part, at the base and in the rear parts is shaped so as to have approximately the desired conformation for these internal parts of the shoe, the front part of the said form above the toe part however being. déformée en la prolongeant vers l'avant au delà de la conformation <Desc/Clms Page number 9> intérieure désirée pour la chaussure à fabriquer, une dépression étant prévue dans la partie antérieure de la dite forme sur l'un des cotés du plan central de la forme et s'étendant vers le haut depuis la partie de l'orteil vers la pa.rtie supérieure de celle-ci, de telle sorte que lorsqu'un revêtement plastique est appliqué sur l'extérieur de la dite forme et solidifié, une chaussure est formée dans laquelle lorsqu'une partie antérieure de celle-ci est enlevée par découpage de manière à former une ouverture, il reste une patte de recouvrement, attachée sur l'un des côtés de la dite empeigne et qui peut recouvrir l'empeigne sur l'autre côté de l'ouverture et y être attachée. deformed by extending it forwards beyond the conformation <Desc / Clms Page number 9> desired interior for the shoe to be manufactured, a depression being provided in the anterior part of said last on one of the sides of the central plane of the last and extending upwards from the toe part towards the pa. upper part thereof, so that when a plastic coating is applied to the outside of said last and solidified, a shoe is formed in which when a front part thereof is cut off so to form an opening, there remains a covering tab, attached to one side of said upper and which can cover the upper on the other side of the opening and be attached thereto. 5.- Appareil suivant la revendication 4 dans'lequel le bord antérieur de la forme, au dessus de l'orteil, est courbée en concordance avec la, forme désirée pour le bord de la, patte de recouvrement. 5. Apparatus according to claim 4 in which the anterior edge of the form, above the toe, is curved to match the desired shape for the edge of the covering tab. 6.- Appareil pour la fabrication de chaussures en caout- chouc ou similaire, ayant une empeigne pourvue d'une ouverture à sa partie frontale ainsi qu'une patte de recouvrement solidaire de l'empeigne suivant un côté de la dite ouverture et conditionnée pour masquer la dite ouverture et recouvrir l'empeigne sur l'autre côté de la dite ouverture de façon à pouvoir être attachée tempo- rairement à celle-ci, comprenant une forme dont la surfa.ce exté- rieure est conformée à l'orteil, à la base, et aux parties posté- rieures de manière à avoir approximativement la conformation intérieure désirée pour ces parties de la chaussure, la partie antérieure de la dite forme au dessus de la partie de l'orteil étant cependant pourvue d'une dépression dans la partie avant, s'étendant depuis la partie de l'orteil jusqu'à la partie supé- rieure de la forme, 6.- Apparatus for the manufacture of rubber or similar shoes, having an upper provided with an opening at its front part and a covering tab secured to the upper along one side of said opening and packaged for hide said opening and cover the upper on the other side of said opening so as to be able to be temporarily attached thereto, comprising a shape whose outer surface is conformed to the toe, at the base, and at the rear parts so as to have approximately the desired internal conformation for these parts of the shoe, the anterior part of said form above the toe part being however provided with a depression in the front part, extending from the toe part to the upper part of the form, un organe de fixation adapté pour presser dans la dite dépression une chaussette formant doublure qui doit être tendue sur la dite forme, de telle sorte que lorsqu'une chaussette formant doublure est placée sur la dite forme, et retenue dans la dite dépression par le dit organe de fixation et qu'un revêtement d'un mélange plastique est appliqué sur l'exté -- <Desc/Clms Page number 10> rieur de la dite chaussette et solidifié, une cha.ussure est formée dans laquelle, lorsqu'une partie frontale en est découpée pour former une ouverture, il se forme une patte de recouvrement soli- daire avec l'un des côtés de la, dite empeigne et adaptée pour recouvrir l'empeigne sur l'autre côté de la dite ouverture et pouvoir y être attachée. a fixing member adapted to press into said depression a sock forming a liner which must be stretched over said form, so that when a sock forming a liner is placed on said form, and retained in said depression by said fastener and a coating of a plastic mixture is applied on the outside - <Desc / Clms Page number 10> inside the said sock and solidified, a shoe is formed in which, when a front part is cut from it to form an opening, a covering tab is formed which is integral with one of the sides of the said sock. upper and adapted to cover the upper on the other side of said opening and be able to be attached thereto. 7.- Appareil pour la. fabrica.tion de chaussures en ca.out- chouc ou similaire ayant une empeigne pourvue d'une ouverture à sa partie fronta.le ainsi qu'une patte de recouvrement solidaire de l'empeigne suivant l'un des côtés de la dite ouverture et adaptée pour masquer la dite ouverture et pour recouvrir l'empeigne à l'autre côté de la dite ouverture et pouvoir y être attachée tem- porairement, comprenant une forme ayant une surface extérieure conformée à l'orteil, à la base et aux parties arrières de celle-ci de manière à correspondre approximativement à. la conformation in- térieure désirée pour ces parties de la. 7.- Device for the. manufacture of rubber or similar shoes having an upper provided with an opening at its front part and a covering tab integral with the upper along one of the sides of said opening and adapted to conceal said opening and to cover the upper on the other side of said opening and be able to be attached thereto temporarily, comprising a shape having an outer surface conformed to the toe, base and rear parts thereof so as to approximately correspond to. the desired interior conformation for these parts of the. chaussure, la partie anté- rieure de la dite forme au dessus de la partie de l'orteil éta.nt cependant pourvue d'une dépression qui s'étend vers le haut depuis la partie de l'orteil jusqu'à la pa.rtie supérieure de celle-ci, de telle sorte que lorsqu'un matériau plastique est appliqué sur la dite forme et solidifié, une chaussure est formée dans laquelle lorsqu'une partie frontale de celle-ci est découpée pour former une ouverture, il est formé une patte de recouvrement solidaire avec l'un des côtés de la. dite empeigne et adaptée pour recouvrir l'empeigne sur l'autre côté de la. dite ouverture et pouvoir y être attachée. shoe, the anterior part of the said shape above the toe part was however provided with a depression which extends upwards from the toe part to the part. upper thereof, so that when a plastic material is applied to said last and solidified, a shoe is formed in which when a front part thereof is cut to form an opening, a shoe is formed. cover tab integral with one of the sides of the. said upper and adapted to cover the upper on the other side of the. said opening and being able to be attached to it. 8.- Appareil suivant la revendication 1, dans lequel la. dépression prévue dans la partie antérieure de la forme se termine à sa partie inférieure par une paroi de forme triangulaire. 8. Apparatus according to claim 1, wherein the. depression provided in the front part of the form ends at its lower part in a triangular-shaped wall. 9.- Procédé de fabrication de chaussures en matériau plastique solidifiable, ayant une empeigne pourvue d'une ouverture à sa partie frontale ainsi qu'une pa.tte solidaire de l'empeigne sur l'un des côtés de la dite ouverture et adaptée pour masquer la dite ouverture et pour recouvrir l'empeigne sur l'autre côté de la <Desc/Clms Page number 11> dite ouverture et pouvoir être attachée temporairement sur celle- ci, comprenant comme opérations l'application d'un revêtement en matériau plastique solidifiable sur la forme a,ya.nt une surface externe conformée,à la partie de l'orteil, à. la base et aux par- ties postérieures de celle-ci de manière à correspondre a.pproxi- mativement à la conformation interne désirée pour ces parties de la chaussure à fabriquer, la. partie antérieure de la dite forme au dessus de la. 9.- A method of manufacturing shoes in solidifiable plastic material, having an upper provided with an opening at its front part and a pa.tte integral with the upper on one of the sides of said opening and adapted to hide the said opening and to cover the upper on the other side of the <Desc / Clms Page number 11> said opening and can be temporarily attached thereto, comprising as operations the application of a coating of solidifiable plastic material on the form a, ya.nt an external surface conformed to the part of the toe, to. the base and the posterior parts thereof so as to correspond approximately to the internal conformation desired for these parts of the shoe to be manufactured, the. front part of said form above the. partie de l'orteil étant cependant pourvue d'une dépression s'étendant longitudinalement et vers le haut depuis la partie de l'orteil jusqu'au sommet de la. forme, la, solidification du dit matériau plastique, le découpage du revêtement solidifié le long des côtés de la dépression et le long des arêtes de la paroi terminale de la dépression de manière à former une ouverture, enfin l'enlèvement du dit matériau de la forme, de sorte qu'une chaussure est formée ayant une patte de recouvrement attachée à l'un des côtés de la dite empeigne et qui peut recouvrir l'empeigne sur l'autre côté de la dite ouverture et y être attachée. part of the toe being however provided with a depression extending longitudinally and upwards from the part of the toe to the top of the. shape, the, solidification of said plastic material, the cutting of the solidified coating along the sides of the depression and along the ridges of the end wall of the depression so as to form an opening, finally the removal of said material from the shape, so that a shoe is formed having a cover tab attached to one side of said upper and which can cover the upper on the other side of said opening and be attached thereto.
BE474014D BE474014A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE474014A true BE474014A (en)

Family

ID=123150

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE474014D BE474014A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE474014A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
LU81887A1 (en) METHOD FOR MANUFACTURING A SHOE AND SHOE OBTAINED BY THIS PROCESS
FR2803179A1 (en) Shoe having waterproof lining sleeve and water drainer
FR2503547A1 (en) WORK SHOES WITH HEEL FILL PAD
FR3043376A1 (en) FLYWHEEL AND METHOD FOR MANUFACTURING SUCH A WHEEL.
BE474014A (en)
FR2780619A1 (en) Manufacture of sports shoe upper
BE495374A (en)
FR2551394A1 (en) WATERPROOF SHOE AND MANUFACTURING METHOD THEREOF
FR2509146A1 (en) PROTECTIVE SHOE SOLE
EP1632337B1 (en) Three material shoe sole, manufacturing process and manufacturing machine
EP0016891A1 (en) Process for manufacturing sports shoes and shoes so manufactured
FR2581517A1 (en) Footwear in the form of a boot, designed particularly to act as an &#34;après-ski&#34; boot or as a sailing boot
CH694425A5 (en) A method of manufacturing a ski boot shell.
EP1695639B1 (en) Multi-material injection moulded sports shoe, made of two distinct elements
FR2628300A1 (en) Moulded PVC shoe sole with insert of softer lighter material EVA - for reduced wt. and enhanced comfort
FR2478440A1 (en) Safety boot moulded in one piece - has moulded fitted to front with air space and inserted support frame
BE479640A (en)
FR2488788A1 (en) Mountaineers boot with uppers in one piece moulded plastics - has non-skid strip of serrated rubber built flush into external recess in side walls
BE391220A (en)
BE541481A (en)
CH300107A (en) Process for the manufacture of a double-sided cushion molded in a single piece, apparatus for carrying out this process and cushion obtained by this process.
BE559485A (en)
FR2550065A1 (en) Method for manufacturing footwear with thin plastic soles directly injected onto the upper
BE549237A (en)
BE376807A (en)