BE472612A - - Google Patents

Info

Publication number
BE472612A
BE472612A BE472612DA BE472612A BE 472612 A BE472612 A BE 472612A BE 472612D A BE472612D A BE 472612DA BE 472612 A BE472612 A BE 472612A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
handle
barrel
nut
key
axis
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE472612A publication Critical patent/BE472612A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25BTOOLS OR BENCH DEVICES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, FOR FASTENING, CONNECTING, DISENGAGING OR HOLDING
    • B25B23/00Details of, or accessories for, spanners, wrenches, screwdrivers
    • B25B23/02Arrangements for handling screws or nuts
    • B25B23/08Arrangements for handling screws or nuts for holding or positioning screw or nut prior to or during its rotation
    • B25B23/10Arrangements for handling screws or nuts for holding or positioning screw or nut prior to or during its rotation using mechanical gripping means
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25BTOOLS OR BENCH DEVICES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, FOR FASTENING, CONNECTING, DISENGAGING OR HOLDING
    • B25B13/00Spanners; Wrenches
    • B25B13/48Spanners; Wrenches for special purposes
    • B25B13/483Spanners; Wrenches for special purposes for spark plugs

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Percussive Tools And Related Accessories (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Clé à tube perfectionnée 
La présente'invention a pour objet une clé à écrous, du type dit"à   tube",   qui a été perfectionnée principalement de manière à permettre de réduire considérablement son encombre- ment en période de non service. 



     A,   cet effet l'invention est éssentiellement caractérisée en ce que la clé comporte une poignée de section propre à s'ins crire dans celle du fût tubulaire surmontant l'entrée de la clé, laquelle poignée est montée de manière à pouvoir coulis- ser d'une extrémité à l'autre par rapport à un axe transversal porté pas le fût et tourner de 90  autour de cet axe, en fin de coulissement, ce qui permet de l'enfiler dans le fût tubu- laire de la clé. 



   Ainsi la clé ne présente plus d'encombrement à considérer que dans le sens axial, ce qui est très avantageux pour la loger dans une trousse à outils. En outre, du fait que la poignée peut coulisser dans sa position d'utilisation, il est possible de faire varier à volonté le bras de levier, ce qui présente un intérêt non seulement au point de vue de la puis- sance de l'effort de serrage exercé sur l'écrou, mais encore au point de vue des facilités d'emploi de la clé lorsque l'é- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 crou occupe une position qui.ne permettrait pas la rotation d'une clé pourvue d'une poignée fixe, nor male. 



   Dans une forme   d'exécution,   la poignée, de   se et. ion   méplate,, présente une rainure longitudinale engagée dur 1' axe porté par le fût, et se termine, à chaque extrémité, par une partie propre à tourner à fin de coulissement, autour de cet axe, à l'intérieur du fût; cette poignée étant guidée, en position d'utilisation, dans deux encoches opposées, de ce fût, ouvertes à leur partie supérieure et dont le fond est, de préférence, sensiblement tangent au bord inférieur de la poignée, de manière que celle-ci reste perpendiculaire au fût pendant la manoeuvre. 



   Dans une autre forme d'exécution, la poignée est cons- tituée par une tige montée, coulissante' dans une noix engagée dans deux encoches opposées du fût et pouvant tourner sur deux   bout!-,   d'axe perpendiculaires; un rebord étant prévu à chaque extrémité de cette tige pour limiter son coulisse- ment dans les deux sens, et la longueur de la noix, de part et d'autre de l'axe de rotation, étant déterminée par rapport à la profondeur des encoches précitées, au-dessous de cet axe, de manière à permettre son effacement à l'intérieur du fût   tubula ire .   



   De préférence, dans une forme d'éxécution, comme la longueur totale de la noix pivotante est obligatoirement supérieure au diamètre intérieur du fût, sa largeur est établie de manière à provoquer un écartement élastique des flancs des encoches lorsque cette noix et la poignée sont mises dans la position perpendiculaire d'utilisation, grâce à quoi est obtenu un effet de surrage tendant à maintenir l'ensemble dans cette position pendant la manoeuvre. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Une réalisation perfectionnée de l'objet de l'invention, spécialement destinée au vissage et au dévissage des bougies d'allumage,est essentiellement caractérisée en ce que, dans l'entrée de la clef, à une distance convenable de l'ouverture de cette entrée, est disposée une pièce en matière   plastique     percé.e   d'une petite euverture centrale, propre à être engagée sur une extrémité de la poignée lorsque celle-ci est rentrée et sur l'écrou de fixation du fil d'allumage, qui forme l'ex- trémité supérieure d'une bougie, lorsque la clé est en   s ervice .    



   Ainsi, d'une part, lorsque la poignée de la clé est rentrée à l'intérieur du fût, en position de non service, elle se trouve "accrochée" sur la pièce élastique et ne peut donc sortir intempestivement, tandis que lorsque la clé est en service et engagée sur une bougie,cette dernière est, son tour, en prise dans la'pièce élastique, de sorte que, lorsque le dévissage est terminé , elle vient avec la clé, ou bien, lorsqu'il s'agit de l'opération inverse, elle peut être mise en place, pour le vissage, au moyen de la clé, donc plus aisément qu'en la tenant directement à la main, 
Les'dessins annexés montrent, à titre d'examples, les trois formes d'exécution de l'invention, ci-dessus expli- citées: 
La fig. 1 est une vue en élévation, parties ou coupe, de la clé dans la première forme d'exécution, la poignée étant dans la position de manoeuvre. 



   La   fige 2   est une vue analogue montrant la poignée, rentrée à l'intérieur du fût tubulaire de la clé. 



   La fig. 3 est   una   coupe d'une variante de montage de l'entrée de la clé. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La fig. 4 est une vue   -en   élévation de la clé dans   la   deuxième forme d'exécution, la poignée étant dans la posi- tion de manoeuvre. 



   La fig. 5 est une coupe longitudinale suivant un plan perpendiculaire à celui de la   fig.   1, montrant la poignée rentrée dans le fût de la clé. 



   La fig. 6 est une vue en élévation de l'ensemble d'une réalisation perfectionnée de la clé, partie en coupe, en position de service sur une bougie. 



   La   fige   7 est une coupe longitudinale perpendiculaire au plan de la fig. 6, montrant la poignée rentrée à l'intérieur du fût de la clé. 



   En se   :reportant   aux fig. 1 et 2, dans la première for- me   d'exécution ,   la poignée 1 est constituée par une pièce méplate, pourvue d'une rainure longitudinale 2, de largeur égale au diamètre de l'axe 3 porté par le fût tubulaire de la clé, et terminée à chaque extrémité par un arrondi 1 a, dont le centre coïncide avec celui de cet axe lorsque cette poignée est à fin de coulissement dans le sens correspondant (voir tracé en traita mixtes) et dont le rayon est légèrement -inférieur au rayon intérieur du fût 4. Le coulissement de la poignée se fait à travers deux encoches opposées 5, de ce fût, dont le fond 5 a est aussi près que possible du bord inférieur lb de la poignée lorsque celle-ci est dans la posi- tion normale d'utilisation (fig.1) c'est à dire perpendiculai- re au fût. 



   Cela étant, on voit que, dans cette position, on peut déplacer la poignée à volonté pour faire varier le   bras   de levier de la puissance et manoeuvrer la clé nonobstant la gêne qui peut résulter du voisinage de certains organes dans le plan de rotation de cette poignée. Et l'on voit aussi que, lorsque la poignée est à fin de coulissement dans un sens ou 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 dans l'autre, il:est possible de la faire tourner autour de l'axe 3 et de l'enfiler dans le fût   4(fig.2).   



   L'entrée 6 de la clé peut être rapportée par goupillage dans le fût 4 comme le montre la fig. 1, ou bien,   avantageu-   sement, ainsi que montré fig. 3, elle peut-être rapportée amoviblement sur un tenon cabré 7, où elle est maintenue par un doigt à ressort 8, lequel tenon comporte une tête 7a goupillée dans le fût 4. 



   Dans la forme d'exécution des   fige 4   et 5, la poignée 1 est constituée par une tige de préférence de section ronde qui peut coulisser dans une noix 10 mais est empêchée de quitter celle-ci par un léger rebord 1c, pouvant être obtenu très simplement par un refoulement du   métal   La noix 10, de section carrée ou rectangulaire, comporte, de chaque côté, un brossage 11 dans quoi est engagé un bout d'axe 12 formé à l'extrémité d'une vis 13, vissée dans le fût 4. Cette noix est engagée, en position d'utilisation de la poignée, dans deux encoches opposées 14 du fût de la clé, lesquelles sont établies de préférence de manière que leurs flancs pressent élastiquement sur cette noix, ce qui tend à la maintenir dans la dite position, ce résultat ne pouvant ici être obtenu par guidage sur le fond de ces encoches. 



   La distance entre l'axe 12 et le rebord lc, dans la position de fin de coulissement, étant convenablement déter- minée par rapport à la profondaur des encoches 14 au-dessus dudit axe, on voit aisément que la poignée étant dans cette position,   (fig.   4) il suffit de la faire tourner, avec la noix 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 10, autour de   l'axe   12 pour la faire entrer dans le fût 4, ensuite de quoi un nouveau coulissement en sens inverse per- met de la loger complètement dans ce fût. 



   Naturellement l'entrée 6 pourra être d'une pièce avec le fût 4 ou être montée comme dans le cas de la Fig. 1 ou de la fig. 3. 



   Sur les fige 6 et 7 du dessin, comme sur les précé-   dentes,   1 désigne la poignée rentrante de la clé, 4 et 6 le fût et l'entrée de la clé. 



   Dans cette forme d'exécution, la poignée 1 peut coulis- ser dans un forage d'une noix 10, de forme cylindrique, qui, de son côté, peut tourner, autour d'un axe 12,entre les joues d'une chape 15 formée à l'extrémité supérieure de la clé. 



   La poignée 1 se termine, d'un côté, par une tête mol- letée 16, et du côté opposé, par un renflement arrondi   17.   



   A l'intérieur de l'entrée 6 est montée et retenue, de préférence par friction, une rondelle 18, en caoutchouc ou autre matière analogue, le pourtour de cette rondelle étant alors de hauteur suffisante pour   adhérer   convenablement à la paroi intérieure de ladite entrée. Le moyeu ou "voile" de cette rondelle, moins épais que le pourtour, est percé d'une petite ouverture ronde, 19, dont le bord peut se dila- ter, pour "accrocher" l'extrélité arrondie 17 de la poignée lorsque celle-ci est rentrée dans le fût de la clé(fig.2), ou bien pour "accrocher" l'écrou E, de fixation du fil d'allu- mage, qui se trouve à l'extrémité supérieure   d"une   bougie classique B(Fig. 1). 



   Bien entendu des modifications constructives pourront être apportées à ces formes d'exécution, sans sortir du cadre de l'invention, et il va de soi que ce montage 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de poignée peut être appliqué à tous autres outils à fût tubulaire. 



   REVENDICATIONS 
1 ) Une clé à tube caractérisée en ce que la clé com- porte une poignée de section propre à s'inscrire dans celle du fût tubulaire surmontant l'entrée de la clé, laquelle poignée est montée de manière à pouvoir coulisser d'une extrémité à l'autre par rapport à un axe transversal porté par le fût et tourner de 90  autour de cet axe, en fin de coulissement, ce qui permet de l'enfiler dans le fût tubulaire de la clé.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Advanced pipe wrench
The present invention relates to a nut wrench, of the so-called "tube" type, which has been improved mainly in such a way as to make it possible to considerably reduce its size during periods of non-service.



     To this effect, the invention is essentially characterized in that the key comprises a handle of section suitable for fitting into that of the tubular barrel surmounting the entry of the key, which handle is mounted so as to be able to slide. from one end to the other relative to a transverse axis carried by the barrel and turn 90 around this axis, at the end of sliding, which allows it to be inserted into the tubular barrel of the key.



   Thus the key does not present any more space to be considered in the axial direction, which is very advantageous for accommodating it in a tool kit. In addition, because the handle can slide into its position of use, it is possible to vary the lever arm at will, which is of interest not only from the point of view of the power of the force. tightening exerted on the nut, but also from the point of view of the ease of use of the key when the

 <Desc / Clms Page number 2>

 nut occupies a position which would not allow the rotation of a wrench fitted with a fixed, normal handle.



   In one embodiment, the handle, of se and. flat ion ,, has a longitudinal groove engaged hard 1 axis carried by the barrel, and ends, at each end, by a part suitable for turning at the end of sliding, around this axis, inside the barrel; this handle being guided, in the position of use, in two opposite notches of this barrel, open at their upper part and the bottom of which is, preferably, substantially tangent to the lower edge of the handle, so that the latter remains perpendicular to the barrel during the maneuver.



   In another embodiment, the handle is constituted by a rod mounted, sliding 'in a nut engaged in two opposite notches of the barrel and being able to turn on two ends! -, with perpendicular axes; a flange being provided at each end of this rod to limit its sliding in both directions, and the length of the nut, on either side of the axis of rotation, being determined with respect to the depth of the notches aforementioned, below this axis, so as to allow its erasure inside the tubular barrel.



   Preferably, in one embodiment, as the total length of the pivoting nut is necessarily greater than the internal diameter of the barrel, its width is established so as to cause an elastic separation of the sides of the notches when this nut and the handle are put. in the perpendicular position of use, whereby a surrage effect is obtained which tends to maintain the assembly in this position during the maneuver.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   An improved embodiment of the object of the invention, especially intended for screwing and unscrewing spark plugs, is essentially characterized in that, in the entry of the key, at a suitable distance from the opening of this entry, is disposed a piece of plastic pierced.e with a small central opening, suitable for being engaged on one end of the handle when the latter is retracted and on the fixing nut of the ignition wire, which forms the upper end of a spark plug, when the key is in use.



   Thus, on the one hand, when the handle of the key is returned inside the barrel, in the non-service position, it is "hooked" on the elastic part and therefore cannot come out untimely, while when the key is in service and engaged on a spark plug, the latter is, in turn, engaged in the elastic part, so that, when unscrewing is finished, it comes with the key, or else, when it comes to the reverse operation, it can be put in place, for screwing, by means of the key, therefore more easily than by holding it directly in the hand,
The appended drawings show, by way of example, the three embodiments of the invention, explained above:
Fig. 1 is an elevational view, in parts or in section, of the key in the first embodiment, the handle being in the operating position.



   Fig 2 is a similar view showing the handle, retracted inside the tubular barrel of the key.



   Fig. 3 is a section of a variant of the assembly of the entry of the key.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. 4 is an elevational view of the key in the second embodiment with the handle in the operating position.



   Fig. 5 is a longitudinal section taken on a plane perpendicular to that of FIG. 1, showing the handle retracted into the key shank.



   Fig. 6 is an elevational view of the assembly of an improved embodiment of the key, part in section, in the service position on a spark plug.



   The rod 7 is a longitudinal section perpendicular to the plane of FIG. 6, showing the handle tucked inside the key barrel.



   Referring to Figs. 1 and 2, in the first embodiment, the handle 1 is formed by a flat part, provided with a longitudinal groove 2, of width equal to the diameter of the axis 3 carried by the tubular shank of the key , and terminated at each end by a rounding 1 a, the center of which coincides with that of this axis when this handle is at the end of sliding in the corresponding direction (see drawing in mixed lines) and whose radius is slightly lower than the radius inside the barrel 4. The handle is sliding through two opposite notches 5 of this barrel, the bottom 5a of which is as close as possible to the lower edge lb of the handle when the latter is in position normal use (fig.1), that is to say perpendicular to the barrel.



   However, we see that, in this position, we can move the handle at will to vary the power lever arm and operate the key notwithstanding the discomfort which may result from the vicinity of certain components in the plane of rotation of this handle. And we also see that, when the handle is at the end of sliding in one direction or

 <Desc / Clms Page number 5>

 in the other, it: it is possible to rotate it around axis 3 and thread it into barrel 4 (fig.2).



   The entry 6 of the key can be attached by pinning into the barrel 4 as shown in fig. 1, or, advantageously, as shown in FIG. 3, it can be removably attached to a nose-up tenon 7, where it is held by a spring finger 8, which tenon has a head 7a pinned in the barrel 4.



   In the embodiment of figs 4 and 5, the handle 1 is constituted by a rod preferably of round section which can slide in a nut 10 but is prevented from leaving the latter by a slight rim 1c, which can be obtained very simply by pushing back the metal The nut 10, of square or rectangular section, comprises, on each side, a brushing 11 in which is engaged a shaft end 12 formed at the end of a screw 13, screwed into the barrel 4. This nut is engaged, in the position of use of the handle, in two opposite notches 14 of the shank of the key, which are preferably established so that their sides press elastically on this nut, which tends to hold it in. said position, this result not being able here to be obtained by guiding on the bottom of these notches.



   The distance between the axis 12 and the flange lc, in the end of sliding position, being suitably determined with respect to the depth of the notches 14 above said axis, it can easily be seen that the handle being in this position, (fig. 4) just turn it, with the nut

 <Desc / Clms Page number 6>

 10, around the axis 12 to make it enter the barrel 4, after which a new sliding in the opposite direction allows it to be completely housed in this barrel.



   Naturally the inlet 6 could be in one piece with the barrel 4 or be mounted as in the case of FIG. 1 or fig. 3.



   On pins 6 and 7 of the drawing, as on the previous ones, 1 designates the retractable handle of the key, 4 and 6 the barrel and the keyhole.



   In this embodiment, the handle 1 can slide in a borehole of a nut 10, of cylindrical shape, which, for its part, can rotate, around an axis 12, between the cheeks of a yoke. 15 formed at the upper end of the key.



   The handle 1 ends, on one side, with a knurled head 16, and on the opposite side, with a rounded bulge 17.



   Inside the inlet 6 is mounted and retained, preferably by friction, a washer 18, made of rubber or other similar material, the periphery of this washer then being of sufficient height to adhere properly to the inner wall of said inlet. . The hub or "veil" of this washer, less thick than the periphery, is pierced with a small round opening, 19, the edge of which can expand, to "catch" the rounded end 17 of the handle when this - this is entered into the key socket (fig.2), or else to "hang" the nut E, for fixing the ignition wire, which is located at the upper end of a conventional spark plug B (Fig. 1).



   Of course, constructive modifications could be made to these embodiments, without departing from the scope of the invention, and it goes without saying that this assembly

 <Desc / Clms Page number 7>

 handle can be applied to all other tubular shank tools.



   CLAIMS
1) A pipe wrench characterized in that the key comprises a handle of section suitable for fitting into that of the tubular barrel surmounting the entry of the key, which handle is mounted so as to be able to slide from one end to the other relative to a transverse axis carried by the barrel and turn 90 around this axis, at the end of sliding, which allows it to be threaded into the tubular barrel of the key.


    

Claims (1)

3 ) Une clé à tube suivant la revendication 1, carac- térisée en ce que: - la poignée de section méplate présente une rainure longitudinale engagée sur l'axe porté par le fût, et se ter- mine, à chaque extrémité, par une partie propre à tourner à fin de coulissement, autour de cet axe, à l'intérieur du fût, cette poignée étant guidée, en position d'utilisation, dans deux encoches opposées, de ce fût, ouvertes à leur partie supérieure et dont le fond est , de préférence, sensiblement tangent au bord inférieur de la poignée. 3) A pipe wrench according to claim 1, charac- terized in that: - the handle of flat section has a longitudinal groove engaged on the axis carried by the barrel, and ends, at each end, by a part suitable for turning at the end of sliding, around this axis, inside the barrel, this handle being guided, in the position of use, in two opposite notches of this barrel, open at their upper part and whose bottom is preferably substantially tangent to the lower edge of the handle. 3 ) Une clé à tube suivant la revendication 1, catac térisée en ce que: - la poignée est constituée par une tige montée coulis- sante dans une noix engagée dans deux encoches opposées du fût et pouvant tourner sur deux bouts d'axe perpendiculaires; un rebord étant prévu à chaque extrémité de cttte tige pour limiter son coulissement dans les deux sens, et la longueur de la noix, de part et d'autre de l'axe de rotation, étant déterminée par rapport à la profondeur des encoches précitées, <Desc/Clms Page number 8> au-dessous de cet axe, de manière à permettre son effacement à l'intérieur du fût tubulaire. 3) A pipe wrench according to claim 1, catac terized in that: - the handle consists of a rod slidably mounted in a nut engaged in two opposite notches of the barrel and able to rotate on two perpendicular shaft ends; a rim being provided at each end of cttte rod to limit its sliding in both directions, and the length of the nut, on either side of the axis of rotation, being determined with respect to the depth of the aforementioned notches, <Desc / Clms Page number 8> below this axis, so as to allow its erasure inside the tubular barrel. 4 ) Une clé à tube suivant les revendications 1 et 3, caractérisée en ce que; - Dans le cas ci-dessus, la largeur de la noix est établie de manière à provoquer un écartement élastique des flancs des encoches lorsque cette noix et la poignée sont mises dans la position perpendiculaire d'utilisation. 4) A pipe wrench according to claims 1 and 3, characterized in that; - In the above case, the width of the nut is established so as to cause an elastic separation of the sides of the notches when this nut and the handle are placed in the perpendicular position of use. 5 ) Une clé à tube, à poignée rentrante, selon la revendication 1, @ et spécialement desti- née au vissage et au dévissage des bougies d'allumage, carac- térisée en ce que, dans l'entrée de la clef, à une distance convenable de l'ouverture de cette entrée, est disposée une pièce en matière élastique percée d'une petite ouverture cen- trale, propreà êtreengagée sur une extrémité de la poignée lorsque celle-ci est rentrée et sur l'écrou de fixation du fil d'allumage, qui forme l'extrémité supérieure d'une bougie, lorsque la clé est en service. 5) A pipe wrench, with retractable handle, according to claim 1, @ and specially intended for screwing and unscrewing the spark plugs, charac- terized in that, in the entry of the key, at a a suitable distance from the opening of this entry, there is placed a piece of elastic material pierced with a small central opening, suitable for being engaged on one end of the handle when the latter is retracted and on the thread fixing nut ignition, which forms the upper end of a spark plug, when the key is in use.
BE472612D BE472612A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE472612A true BE472612A (en)

Family

ID=122134

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE472612D BE472612A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE472612A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3084235B1 (en) Temporary fastener
FR3009591A1 (en) NUT FOR QUICK ASSEMBLY AND DISASSEMBLY
WO2009004201A1 (en) Advanced strap pipe wrench for driving an object having a generally cylindrical shape
EP0299880B1 (en) Helicoidal spring compressor
EP0618045B1 (en) Strap wrench, especially for vehicle oil filters
BE472612A (en)
EP0268510B1 (en) Blind-fastening device for the assembly of at least two pieces such as sheets of metal
FR2678538A1 (en) Screwing tool
EP2265411B1 (en) Gripping and screwing bit intended to equip a screwing device
EP1382863B1 (en) Screw with a head specially adapted to a tool bit for holding and screwing it
FR2842447A1 (en) PRETENSION AND SCREW BIT FOR SPECIAL HEAD SCREWS.
FR3039448A1 (en) MAGNETIC SCREW SLEEVE.
EP1722929B1 (en) Grasping clamping end for a screwing device
FR2843062A1 (en) Gripper sleeve for fastener driver has shaft with movable jaw mounted in end bore and O-ring to retain jaw
FR2752764A1 (en) Key for connecting domestic gas bottle to gas pipe
EP0648945A2 (en) Screw-threaded fastening device
FR2654167A1 (en) Screw equipped with a braking device preventing it from coming undone, and tool for removing this screw
FR2707908A1 (en) Strap-type wrench, particularly for motor vehicle oil filters
WO2006030083A1 (en) Device for setting and screwing an element for fixing a thermal insulation coating on a support structure
CH109349A (en) Safety nut.
FR2590332A1 (en) Assembly device for tubes or bars
CH706001B1 (en) Mechanism for attaching a strap to a watch case.
FR2708503A1 (en) Oil filter wrench
BE470213A (en)
FR3039784A1 (en) BUSHING BUSH WITH BALLS.