BE466575A - - Google Patents

Info

Publication number
BE466575A
BE466575A BE466575DA BE466575A BE 466575 A BE466575 A BE 466575A BE 466575D A BE466575D A BE 466575DA BE 466575 A BE466575 A BE 466575A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
grooves
fibers
rollers
machine according
support
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE466575A publication Critical patent/BE466575A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01BMECHANICAL TREATMENT OF NATURAL FIBROUS OR FILAMENTARY MATERIAL TO OBTAIN FIBRES OF FILAMENTS, e.g. FOR SPINNING
    • D01B5/00Hackling or heckling machines
    • D01B5/02Details
    • D01B5/12Framework; Casings; Coverings
    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01BMECHANICAL TREATMENT OF NATURAL FIBROUS OR FILAMENTARY MATERIAL TO OBTAIN FIBRES OF FILAMENTS, e.g. FOR SPINNING
    • D01B1/00Mechanical separation of fibres from plant material, e.g. seeds, leaves, stalks
    • D01B1/10Separating vegetable fibres from stalks or leaves
    • D01B1/14Breaking or scutching, e.g. of flax; Decorticating
    • D01B1/30Details of machines

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Preliminary Treatment Of Fibers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MACHINE POUR   ECANGUER   OU TEILLER DES ETOUPES ET DECHETS DE FIBRES 
L'invention a trait à une machine pour écanguer ou teiller des étoupes et déchets de fibres, plus spécialement des étoupes de lin,      comportant un tambour muni de couteaux, montés à la périphérie du tambour et passant dans une couche de fibres supportée près de la   pé- j   riphérie du tambour. 



   Dans des machines connues, telle par exemple celle illustrée fige 
1,'on utilise des rouleaux 2 pour guider les fibres 4 à écanguer.Tous ces rouleaux 2 sont munis de dents sur tout leur pourtour, de sorte que seule la portion extérieure de la couche de fibres guidée par les rouleaux est travaillée par les couteaux 3 écangueurs du tambour 1. 



   En pratique une deuxième série de rouleaux avec un deuxième tambour à écangs est prévu pour traiter l'autre c$té   'de   la couche de fibres; le milieu de cette couche n'est pas suffisamment écangué. 



   Les fibres 4 sont introduites au point 5. Des rouleaux 2 voisins de ce point tournent toujours dans des sens opposés; la machine com- porte un grand nombre de rouleaux, ce qui est un inconvénient. En ou- tre il arrive souvent que la couche de fibres est rompue.   C'est   le cas en particulier lorsqu'on travaille des fibres irrégulières comme des déchets ou étoupes de lin. Lors de pareille rupture les fibres quit- tent le parcours qui leur est assigné et s'enroulent autour du tam- bour 1. Il en résulte des dommages et des dérangements. 



   L'invention vise à résoudre le problème d'écanguer des déchets   1 de   lin et autres, mécaniquement, à l'aide de moyens simples. En par- i 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ticulier, on cherche à éviter un parcours compliqué des fibres entre une grande série de rouleaux. 



     L'action   de teillage est une action d'ouverture. Il faut retenir ou maintenir les étoupes aussi longtemps que possible. Les moyens pour maintenir ces étoupes doivent être situés au voisinage immédiat des couteaux écangueurs. Si ceci n'est pas réalisé, la continuité de la couche de fibres passant dans la machine ne peut être assurée et le teillage cesse. 



   La machine suivant l'invention satisfait à toutes ces conditions. 



   Suivant l'invention,le support pour la couche de fibres est formé d'un ou plusieurs organes comportant des rainures, les couteaux pas- sant dans ces rainures. 



     Dans   ces rainures on exerce sur les fibres une action de teillage en profondeur. 



   L'organe de support peut être composé d'une série de rouleaux, munis de rainures situées dans des plans perpendiculaires à l'axe du rouleau. 



   Dans un autre mode de réalisation, le support comporte un seul or- gane fixe. 



   Dans la nouvelle machine la couche de fibres est très fortement écanguée sur une grande surface. En effet on se rapproche de l'action exercée dans le teillage à   ;la.   main. 



   Dans les dessins: la figure 1 est une vue schématique de la machine connue, décrite ci-dessus: la figure 2 est vue schématique d'un premier mode de réalisation de l'invention; la figure 3 est une coupe suivant la ligne III - III de la figure 2; la figure 2a est un détail d'un tambour écangueur à couteaux ajus- tables ; les figures 4 et   6   sont des vues d'autres modes de réalisation; la figure 5 est une vue de deux rouleaux coopérants de la figure 4 ; la figure 5a est une vue de deux rouleaux de   con struction   différen- te de ceux suivant la figure, 4; la   igure   5b montre une forme favorable des dents pour les rouleaux suivant les figures 5 et 5a; 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la figure 7 est une coupe schématique d'un rouleau suivant la figure 6 ;

   la figure 8 est une vue latérale d'un rouleau suivant la figure . 



  6. la figure 9 est une coupe suivant la ligne   IX-IX   de la figure 8; la figure 10 est une vue d'un autre mode encore de réalisation; la figure 11 est une coupe suivant la ligne XI- XI de la figure la; la figure 12 est une coupe suivant la ligne XII - XII de la fi- gure 10. 



   Dans la réalisation suivant la figure 2 deux types de rouleaux, 2a et 2b, s'engrenant mutuellement ont été montés autour du tambour   écangueur   1. 



   Les rouleaux 2a ne sont pas seulement munis de dents 7, mais éga- lement de rainures 8 (voir aussi figure 3). Les couteaux écangueurs 9 et 9a pénètrent dans ces rainures 8. Les couteaux sont montés en ran- gées, décalées l'une par rapport à l'autre. Ils ne sont pas droits, mais arrondis du côté actif (voir la direction de rotation du tambour 1). 



   La figure 2a montre que, pour modifier leur degré de pénétration, les couteaux 9 peuvent être réglés en position par rapport à l'axe de basculement 9b, des trous 9c étant prévus pour permettre ce réglage. 



   Des guides 10 en forme de rubans d'acier sont disposés autour des rouleaux 2a dans les rainures 8. Ces rubans servent à empêcher que la couche de fibres ne s'enroule sur les rouleaux, et également à assurer que la couche passe régulièrement d'un rouleau à l'autre. 



   Il est à recommander de choisir une largeur des rainures des rou- leaux plus grande près de l'entrée des fibres que près de la sortie de ces fibres. Dans ces conditions, les guides en acier pourront être plus larges mx au commencement du teillage avec comme résultat une friction moins sévère, ce qui permet d'augmenter la vitesse du tam- bour   écangueur   1. 



   Dans la nouvelle machine la couche de fibres est engagée dans les rainures 8 (voir figure 3). L'action des couteaux 9 et 9a et l'ac- tion de frein exercée par les rouleaux dentés et cannelés, préviennent 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 un relâchement prématuré et un enroulement. 



   La couche à écanguer peut être complètement travaillée ou ouver- te en une seule opération au lieu que deux ou plusieursopérations soient   nécessaires comme   dans la, machine mentionnée ci-dessus, le mi- lieu de la couche de fibres étant en outre, mieux écangué. 



   Dans la nouvellemachine la distance entre le point ou même où se produit le teillage et le point ou   zone   de retenue ou de serrage des fibres et beaucoup plus petite que dans les   machines   connues dans lesquelles l'action des écangs ou couteaux est localisée à la périphé- rie des rouleaux dentés. Dans la nouvelle machine l'on écangue dans les rainures 8. 



   Les fibres sont ainsi, en   quelque   sorte touchées de tous côtés par les écangs et plus intimement travaillées et ne   s'enroulent     pas,   en évitant ainsi les dommages qui en résultent, et d'une   manière   plus favorable que lorsque les fibres sortent de la machine en contenant encore des parties dures ou nouées comme c'est le cas lorsque l'opéra- tion est insuffisante. 



   Du côté de décharge, au point coucha de fibreest reprise par un dispositif secoueur non représenté. 



   Suivant la figure  4.,derrière   un rouleau du type 2b, indique icj par 2bi, on a monté quatre rouleaux du type 2a,   désignés par   2a2, 2a3, 2a4, et 2a5, Tous les rouleaux du type 2a ont la même direc- tion de rotation et par suite ne sont pas engrenés, alors que leurs rainures s'engrènent. La forme de dont estde préférence analogue à celle d'une dent de rochet (voir figure 5b). De préférence les rou- leaux sont composés à l'aide de disques. Les disques suivant la figu- re 5 ont par exemple une épaisseur do l'ordre de   dix   millimètres.Dans la figure 5a cette épaisseur est moindre et do   l'ordre     de 4-  mm. Par conséquent il est possible de rendre les rainures des rouleaux plus étroites, ce qui augmente la retenue et le freinage sur les fibres. 



   En outre en utilisant des diamètres différents pour les disques ou des nombres de révolutions différents pour les rouleaux, le dépla- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 cement de la couche de fibres peut être retardé ou accéléré, avec ce résultat que des portions différentes de la couche de fibres pourront toujours être exposées et travaillées par les couteaux. 



   En outre la couche de fibres qui ne passe que d'un côté des rou- leaux 2a2....2a5, est moins freinée ou retenue et peut plus aisément changer de position. 



   Des guides 10 peuvent faciliter le transfert des fibres à un rouleau tournant dans une direction opposée. Un guide de ce genre est monté après le rouleau 2a4; il transfère la couche de fibres à un rou- leau 2b2. 



   La machine décrite procure des résultats très favorables. Par des ouvertures pratiquées dans les rainures des rouleaux Sa? - 2a5 une quantité plus grande de particules de bois et autres impuretés peuvent être éloignées par succion, ce qui n'est pas le cas dans la même mesure pour la machine suivant les figures 2 et 3 en raison de la construction plus fermée des rouleaux 2b et des guides 10. En ou- tre dans la machine suivant la figure 4 des guides ne sont pas néces- saires entre les rouleaux 2a2 - 2a5. Toutefois elle convient moins bien pour les fibres courtes qui sont trop peu freinées ou retenues par les rouleaux 2a2 - 2a5, ce qui peut être cause d'enroulement de la couche des fibres. 



   La figure 5 montre la situation d'une couche de fibres entre des rouleaux voisins du type 2a. 



   Suivant la figure 6 l'on se sert de rouleaux d'un type 2c, comportant des rainures 8 en forme de V. Ces rouleaux engrènent assez fortement, sans toutefois provoquer de nombreuses ruptures des fibres. 



  Les rouleaux possèdent des petites dents ou encoches sur les flancs des rainures. Si en effet les dits flancs étaient lisses, la couche de fibre pourrait glisser et le transfert ne seratpas régulier. Les dents ou encoches ne servent pas ici à freiner la couche de fibres pendant le teillage mais plut8t à assurer son entrainement. 



   Une autre difficulté doit encore être résolue. Du point de vue constructif en effet ces rouleaux à rainures en V ne peuvent pas être montés d'une manière élastique. Si par exemple une partie de la lar- geur de la couche de fibres présente une   surépaisseur   alors que' le 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 rouleau est élastiquement suspendu, ce rouleau se soulèverait et la partie voisine de la couche serait relâchée et s'enroulerait. On re- médie à cet inconvénient en ménageant dans les rainures en V de pe- tites chambres, dans lesquelles les   surépaisseurs   des fibres peuvent pénétrer de sorte que l'on obtient en définitive une bonne surface de freinage et de retenue. (voir figures 8 et 9). 



   Comme dispositif de retenue la forme en V vaut mieux que la for- me en U des rouleaux dentés   2a.'     éventuellement   quelques uns des rouleaux à rainures en V peu- vent être lisses. 



   En raison du laminage marqué provoqué par ces rouleaux à rainures en V les particules de bois de la couche de fibres sont   fortement   broyées et par conséquent elles peuvent être   éliminées   facilement. 



  Ce laminage des fibres a également pour résultat de   procurer   une fibre qui est plus douce au touchée. La qualité ces fibres ainsi écan- guées approche celle de la première qualité de fibres écanguées à la main. 



   Un avantage constructif des rouleaux du type 2c est qu'ils n'ont pas de dents, ce qui évite l'enroulement de la couche de fibres autour des rouleaux, tandis que l'on peut supprimer les organes de guidage. 



  Il est toutefois nécessaire de presser la couche de fibres sortant des rouleaux 2c2, 2c4 et 2c6 contre les rouleaux 2c3, 2c5, 2c7, sans quoi la couche, par son propre poids, aurait tendance à retom- ber sur les rouleaux précédents et à se bloquer sur ces rouleaux. 



  Cette tendance peut être évitée   d'une   manière simple à   l'aide d'un   dispositif de pression à bande sans fin, par exemple à lattes, 12. 



   Dans la figure 10 on introduit les fibres entre une plaque de guidage 12 munie de rainures et un rouleau   13   muni de rainures   14   et de dents 15. Dans les rainures s'étendent dos lames ressort 16, maintenues dans un organe   17.   



   Les fibres passent de là aux rainures 8 d'un   organe   do support fixe 18. Les couteaux écangueurs 19 du tambour tournant 20 passent dans les rainures 8 de l'organe 18. 



   Les fibres sont maintenues entre les ressorts 16, le rouleau 13 et la plaque 12, de sorte qu'on obtient un teillage puissant et pro- fond.      

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   La décharge des fibres se fait par deux rouleaux 22 et   33,qui   sont éventuellement munis également de rainures ou de dents. Les fibres rencontrent en outre dans leur parcours un second organe 18 à rainures. Cet organe, ensemble avec les rouleaux 22 et 23, exercent une autre action de teillage sur les fibres ou étoupes. 



   REVENDICATIONS. 



   -------------------------------- ' 1. Machine pour écanguer des étoupes et déchets de fibres,plus spécialement des étoupes de lin, comportant un tambour muni de cou-      teaux, montésà la périphérie du tambour et passant dans une couche de R es   @   fibres supportée près de la périphérie du tambour, caractérisée en ce que le support pour la couche de fibres est formé d'un ou plusieurs organes comportant des rainures, les couteaux passant par ces rainu- res. 



   2. Machine suivant la revéndication 1, caractérisée en ce que est   @   le support/constitué par une série de rouleaux, munis de rainures si- tuées dans des plans perpendiculaires à l'axe du rouleau.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  MACHINE FOR EXCHANGING OR TEILLING FIBER STOPS AND WASTE
The invention relates to a machine for scaling or scutching tow and fiber waste, more especially flax tow, comprising a drum fitted with knives, mounted at the periphery of the drum and passing through a layer of fibers supported near the periphery of the drum.



   In known machines, such for example the one illustrated freezes
1, 'rollers 2 are used to guide the fibers 4 to be shed. All these rollers 2 are fitted with teeth all around their periphery, so that only the outer portion of the layer of fibers guided by the rollers is worked by the knives 3 drum shedders 1.



   In practice a second series of rollers with a second lagoon drum is provided for treating the other side of the layer of fibers; the middle of this layer is not sufficiently scaled off.



   The fibers 4 are introduced at point 5. Rollers 2 adjacent to this point always rotate in opposite directions; the machine has a large number of rollers, which is a drawback. In addition, it often happens that the fiber layer is broken. This is particularly the case when working with irregular fibers such as flax waste or tow. In the event of such a breakage, the fibers leave the path assigned to them and wind around the drum 1. This results in damage and disturbances.



   The invention aims to solve the problem of removing flax and other waste 1 mechanically, using simple means. In par- i

 <Desc / Clms Page number 2>

 In particular, we try to avoid a complicated path of the fibers between a large series of rollers.



     The scutching action is an opening action. The packing should be held back or maintained as long as possible. The means for maintaining these gaskets must be located in the immediate vicinity of the stripping knives. If this is not achieved, the continuity of the layer of fibers passing through the machine cannot be ensured and scutching ceases.



   The machine according to the invention satisfies all these conditions.



   According to the invention, the support for the layer of fibers is formed from one or more members comprising grooves, the knives passing through these grooves.



     In these grooves is exerted on the fibers a scatting action in depth.



   The support member may be made up of a series of rollers, provided with grooves located in planes perpendicular to the axis of the roller.



   In another embodiment, the support comprises a single fixed member.



   In the new machine, the fiber layer is very strongly scaled over a large area. Indeed we approach the action exerted in the scutching; the. hand.



   In the drawings: Figure 1 is a schematic view of the known machine, described above: Figure 2 is a schematic view of a first embodiment of the invention; Figure 3 is a section taken along the line III - III of Figure 2; FIG. 2a is a detail of a stripping drum with adjustable knives; Figures 4 and 6 are views of other embodiments; Figure 5 is a view of two cooperating rollers of Figure 4; FIG. 5a is a view of two rollers of different construction from those according to FIG. 4; Figure 5b shows a favorable shape of the teeth for the rollers according to Figures 5 and 5a;

 <Desc / Clms Page number 3>

 Figure 7 is a schematic sectional view of a roller according to Figure 6;

   Figure 8 is a side view of a roller according to the figure.



  6. Figure 9 is a section taken on line IX-IX of Figure 8; Figure 10 is a view of yet another embodiment; Figure 11 is a section taken on line XI-XI of Figure la; FIG. 12 is a section taken on the line XII - XII of FIG. 10.



   In the embodiment according to FIG. 2 two types of rollers, 2a and 2b, meshing with each other have been mounted around the scaler drum 1.



   The rollers 2a are not only provided with teeth 7, but also with grooves 8 (see also figure 3). The stripping knives 9 and 9a enter these grooves 8. The knives are mounted in rows, offset from one another. They are not straight, but rounded on the active side (see the direction of rotation of drum 1).



   FIG. 2a shows that, in order to modify their degree of penetration, the knives 9 can be adjusted in position with respect to the tilting axis 9b, holes 9c being provided to allow this adjustment.



   Guides 10 in the form of steel tapes are arranged around the rollers 2a in the grooves 8. These tapes serve to prevent the fiber layer from winding up on the rollers, and also to ensure that the layer passes smoothly. one roll to another.



   It is recommended that the width of the roll grooves be greater near the entry of the fibers than near the exit of the fibers. Under these conditions, the steel guides may be wider mx at the start of scoring, resulting in less severe friction, which allows the speed of scaler drum 1 to be increased.



   In the new machine the layer of fibers is engaged in the grooves 8 (see figure 3). The action of the knives 9 and 9a and the braking action exerted by the toothed and splined rollers prevent

 <Desc / Clms Page number 4>

 premature relaxation and curling.



   The layer to be scaled can be completely worked or opened in one operation instead of two or more operations being required as in the above-mentioned machine, the middle of the fiber layer being moreover better stripped.



   In the new machine the distance between the point or even where the scutching occurs and the point or zone of retention or clamping of the fibers is much smaller than in the known machines in which the action of the ponds or knives is localized at the periphery - rie of toothed rollers. In the new machine, we chuck in grooves 8.



   The fibers are thus, in a way touched from all sides by the ponds and more intimately worked and do not curl, thus avoiding the resulting damage, and in a more favorable way than when the fibers come out of the machine still containing hard or knotted parts as is the case when the operation is insufficient.



   On the discharge side, at the lying point of fiber is taken up by a shaker device not shown.



   According to figure 4., behind a roller of type 2b, indicated here by 2bi, four rollers of type 2a, designated by 2a2, 2a3, 2a4, and 2a5, have been mounted. All rollers of type 2a have the same direction of rotation and therefore are not meshed, while their grooves mesh. The shape of which is preferably similar to that of a ratchet tooth (see Figure 5b). Preferably the rollers are made with the aid of discs. The discs according to Figure 5 have for example a thickness of the order of ten millimeters. In Figure 5a this thickness is less and of the order of 4 mm. As a result, it is possible to make the grooves of the rollers narrower, which increases retention and braking on the fibers.



   Further by using different diameters for the discs or different numbers of revolutions for the rollers, the displacement

 <Desc / Clms Page number 5>

 The cementation of the fiber layer can be delayed or accelerated, with the result that different portions of the fiber layer can still be exposed and worked by the knives.



   In addition, the layer of fibers which passes only on one side of the rollers 2a2 .... 2a5 is less braked or retained and can more easily change position.



   Guides 10 can facilitate the transfer of fibers to a roller rotating in an opposite direction. A guide of this kind is mounted after roller 2a4; it transfers the fiber layer to a roll 2b2.



   The machine described provides very favorable results. By openings in the grooves of the rollers Sa? - 2a5 a larger quantity of wood particles and other impurities can be removed by suction, which is not the case to the same extent for the machine according to figures 2 and 3 due to the more closed construction of the rollers 2b and guides 10. In addition in the machine according to figure 4 guides are not necessary between the rollers 2a2 - 2a5. However, it is less suitable for short fibers which are too little braked or retained by the rollers 2a2 - 2a5, which can cause the layer of fibers to wind up.



   Figure 5 shows the situation of a layer of fibers between neighboring rolls of type 2a.



   According to FIG. 6, use is made of rollers of a type 2c, comprising V-shaped grooves 8. These rollers mesh quite strongly, without however causing numerous breaks in the fibers.



  The rollers have small teeth or notches on the sides of the grooves. If in fact the said sides were smooth, the fiber layer could slip and the transfer would not be regular. The teeth or notches are not used here to brake the layer of fibers during scutching but rather to ensure its training.



   Another difficulty still needs to be resolved. From the construction point of view, in fact, these V-groove rollers cannot be mounted in an elastic manner. If, for example, a part of the width of the fiber layer has an excess thickness while 'the

 <Desc / Clms Page number 6>

 roll is resiliently suspended, this roll would lift up and the neighboring part of the diaper would be released and roll up. This drawback is remedied by providing small chambers in the V-shaped grooves into which the extra thicknesses of the fibers can penetrate, so that ultimately a good braking and retaining surface is obtained. (see figures 8 and 9).



   As a retainer the V-shape is better than the U-shape of the toothed rollers 2a. possibly some of the V-groove rollers may be smooth.



   Due to the marked lamination caused by these V-groove rollers the wood particles of the fiber layer are strongly crushed and therefore they can be removed easily.



  This lamination of the fibers also results in providing a fiber which is softer to the touch. The quality of these fibers thus stripped approaches that of the first quality of fibers stripped by hand.



   A constructive advantage of type 2c rollers is that they have no teeth, which prevents the layer of fibers from being wound around the rollers, while the guide members can be omitted.



  It is however necessary to press the layer of fibers coming out of the rollers 2c2, 2c4 and 2c6 against the rolls 2c3, 2c5, 2c7, otherwise the layer, by its own weight, would tend to fall on the previous rolls and to block on these rollers.



  This tendency can be avoided in a simple way by means of an endless belt pressure device, for example with slats, 12.



   In FIG. 10, the fibers are introduced between a guide plate 12 provided with grooves and a roller 13 provided with grooves 14 and teeth 15. In the grooves extend back blades spring 16, held in a member 17.



   The fibers pass from there to the grooves 8 of a fixed support member 18. The stripping knives 19 of the rotating drum 20 pass into the grooves 8 of the member 18.



   The fibers are held between the springs 16, the roller 13 and the plate 12, so that a strong and deep scutching is obtained.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   The fibers are discharged by two rollers 22 and 33, which are optionally also provided with grooves or teeth. The fibers also meet in their path a second member 18 with grooves. This member, together with the rollers 22 and 23, exert another scutching action on the fibers or tows.



   CLAIMS.



   -------------------------------- '1. Machine for removing tow and waste fibers, more especially towing flax, comprising a drum provided with knives, mounted at the periphery of the drum and passing through a layer of R es @ fibers supported near the periphery of the drum, characterized in that the support for the layer of fibers is formed of a or several members comprising grooves, the knives passing through these grooves.



   2. Machine according to claim 1, characterized in that is @ the support / constituted by a series of rollers, provided with grooves located in planes perpendicular to the axis of the roller.


    

Claims (1)

3. Machine suivant la revendication 1 et 2, dans laquelle les rouleaux s'engrènent au moyen de dents et sont alternativement munis des rainures. 3. Machine according to claim 1 and 2, wherein the rollers mesh by means of teeth and are alternately provided with grooves. 4. Machine suivant la revendication 1, 2 ou 3, caractérisée en ce que les rainures sont équipées d'organes de guidage, tels que des lames-ressorts guidant la couche de fibres d'un rouleau au suivant. 4. Machine according to claim 1, 2 or 3, characterized in that the grooves are equipped with guide members, such as leaf springs guiding the layer of fibers from one roller to the next. 5. Machine suivant la revendication 2, 3 ou 4, caractérisée en ce que les rainures des rouleaux et éventuellement les guidages qu' elles comportent les plus rappro.chés du point d'introduction des fibres sont plus larges que pour les rouleaux voisins du point de sortie des fibres. s. Machine suivant la revendication 1, caractérisée aa ce que le support des fibres est fixe. 5. Machine according to claim 2, 3 or 4, characterized in that the grooves of the rollers and optionally the guides that they comprise closest to the point of introduction of the fibers are wider than for the neighboring rollers of the point. fiber outlet. s. Machine according to Claim 1, characterized in that the support for the fibers is fixed. 7. Machine suivant la revendication 6, caractérisée en ce que le support des fibres agit en conjonction avec un rouleau muni de rainures, qui amène au support la matière à écanguer le long d'un guidage muni de préférence aussi de rainures. 7. Machine according to claim 6, characterized in that the fiber support acts in conjunction with a roller provided with grooves, which brings to the support the material to be scaled along a guide preferably also provided with grooves. 8. Machine suivant la revendication 6 ou 7, caractérisée par l'agencement, du coté décharge du support fixe, de rouleaux de déchar- <Desc/Clms Page number 8> ge coopérant avec un second support, fixe et muni de rainures dans les- quelles passent les couteaux écangueurs. 8. Machine according to claim 6 or 7, characterized by the arrangement, on the discharge side of the fixed support, of discharge rollers. <Desc / Clms Page number 8> ge cooperating with a second support, fixed and provided with grooves in which pass the stripping knives. 9. Machine suivant la revendication 7 ou 8, caractérisée par la présence entre le rouleau d'alimentation muni de rainures et le guida- ge, de lames élastiques exerçant avec ce guidage une action de serrage sur les fibres. 9. Machine according to claim 7 or 8, characterized by the presence between the feed roller provided with grooves and the guide, elastic blades exerting with this guide a clamping action on the fibers.
BE466575D BE466575A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE466575A true BE466575A (en)

Family

ID=117848

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE466575D BE466575A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE466575A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2493212A1 (en) GUIDING INSTALLATION FOR CUTTING MACHINES WITH SCREW BLADES AND ADDITIONAL SIDE GUIDING ELEMENTS
FR2481985A1 (en) DEVICE FOR CUTTING CONTINUOUS YARNS, IN PARTICULAR GLASS YARNS
CH661532A5 (en) METHOD FOR MANUFACTURING A METAL CARD TRIM, AND CARD TRIM MANUFACTURED ACCORDING TO THIS PROCESS.
FR2479857A1 (en) FIBER SEPARATOR FOR FEEDING A FIBER RELEASED FIBER STATION
EP1789612A1 (en) Scutching device
FR2920286A1 (en) DEVICE FOR THE RIPPING OF HARD EGGS
BE466575A (en)
CH617968A5 (en)
FR2677377A1 (en) CARDE DITE &#34;WOOL&#34;.
FR2471344A1 (en) DEVICE FOR CONTINUOUS WIRE SUPPLY TO TEXTILE MACHINES
BE503044A (en)
BE397729A (en)
BE433820A (en)
FR2600345A1 (en) Machine for the treatment of vegetable stalks of fibrous materials
BE483364A (en)
FR2847914A1 (en) Flax stripping procedure and apparatus uses blades positioned round rotor to form a cone that starts cleaning at the ends of the flax stems
FR2635339A1 (en) FREE SPINNING TYPE SPINNING PROCESS, AND DEVICE FOR CARRYING OUT SAID METHOD
BE469613A (en)
BE438652A (en)
BE400902A (en)
BE557865A (en)
CH143452A (en) Machine for twisting metal strips.
FR2471412A1 (en) Hide splitting machine - with waisted drive roll deflected in transport direction by set screws
BE425575A (en)
CH268810A (en) Method of forming a textile wick, installation for its implementation, and textile wick obtained by this process.