BE466355A - - Google Patents

Info

Publication number
BE466355A
BE466355A BE466355DA BE466355A BE 466355 A BE466355 A BE 466355A BE 466355D A BE466355D A BE 466355DA BE 466355 A BE466355 A BE 466355A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
vacuum cleaner
chamber
fan
nozzle
compartment
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE466355A publication Critical patent/BE466355A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47LDOMESTIC WASHING OR CLEANING; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47L5/00Structural features of suction cleaners
    • A47L5/12Structural features of suction cleaners with power-driven air-pumps or air-compressors, e.g. driven by motor vehicle engine vacuum
    • A47L5/22Structural features of suction cleaners with power-driven air-pumps or air-compressors, e.g. driven by motor vehicle engine vacuum with rotary fans
    • A47L5/28Suction cleaners with handles and nozzles fixed on the casings, e.g. wheeled suction cleaners with steering handle
    • A47L5/32Suction cleaners with handles and nozzles fixed on the casings, e.g. wheeled suction cleaners with steering handle with means for connecting a hose

Landscapes

  • Nozzles For Electric Vacuum Cleaners (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux aspirateurs de nettoyage. 



   Cette invention se rapporte aux aspirateurs de nettoyage du genre comportant un boîtier à suceur que l'on promène sur la surface à nettoyer et elle a pour objet un aspirateur pourvu d'un ventilateur actionné par un moteur électrique enfermé dans un boîtier dont la hauteur totale est réduite autant que possible. 



   Diverses propositions ont déjà été faites pour obte- nir un aspirateur, habituellement monté sur roues, qu'on puisse facilement promener sous des meubles à faible espace libre au- dessus du sol, et on a ainsi proposé un aspirateur où le suceur faisait saillie à l'avant et une disposition   ou.le   ventilateur était établi dans une chambre horizontale derrière le suceur et actionné par un moteur monté derrière la chambre du ventilateur. 



   Suivant la présente invention, un aspirateur à faible hauteur totale et de dimensions normales de l'avant à l'arrière, comprend un boîtier dans lequel un moteur à axe sensiblement vertical et une chambre à ventilateur sont logés côte à côte derrière le suceur. Ainsi, là ligne qui relie les axes verticaux   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
 EMI2.1 
 de 1< ch,,cbre du venti7.tcur et du moteur est approxirnativement parallèle à le longueur du suceur et perpendicaire au   trajet   parcouru par l'aspirateur.

   Le boîtier comporte une paroi supé- rieure approximativement plane, le suceur étant placé à l'extrémité avant du récipient, tandis que le   passage   d'air allant du suceur à la chambre du ventilateur est formé entre la paroi supérieure plane du boîtier et la paroi supérieure de   1-     cha@bre   du ventila.teur. Une ouverture   normalement   fermée par un couvercle est pratiquée dans la paroi supérieure plane du boîtier et de préférence   immédiatement   au-dessus de l'ouïe du ventilateur, et cette ouverture est susceptible de recevoir un suceur séparé ou un raccord après l'enlèvement du couvercle, de   fçon   que l'aspirateur puisse alors être employé pour le nettoyage à distance du sol à l'aide d'un tuyau flexible. 



   De   préférence,   le boîtier comprend deux parties prin-   cipales,   un compartiment externe oui comprend le suceur prin- cipal et porte le moteur de commande et un compartiment interne qui comporte une chambre d'aspiration, le ventilateur aspirateur et le passage de refoulement qui conduit au sac à poussières, ces compartiments étant raccordés de telle façon que l'espace compris entre la paroi supérieure de la chambre du ventilateur et le surface interne de la paroi supérieure du boîtier consti- tue le passage d'air allant du suceur à la chambre.

   De préféren- ce un agitateur de type connu est monté à l'intérieur du suceur de manière à pouvoir y tourner et est convenablement actionné au moyen d'une courroie par une poulie fixée sur l'arbre du ventilateur, et une transmission telle qu'une courroie est éta.blie entre l'extrémité inférieure de l'arbre du ventilateur et l'extrémité inférieure de l'arbre du moteur adjacent. 



   Pour permettre de manoeuvrer l'aspirateur sans augmen- ter sa hauteur totale, l'extrémité arrière du boîtier comporte une chambre dans laquelle est articulée l'extrémité inférieure d'un manche de commande, et le mécanisme maintenant ce dernier, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tel qu'un cliquet à ressort susceptible d'entrer en prise avec une encoche ménagée dans un organe arqué fixé au manche, est logé dans cette chambre. 



   Une forme de construction d'un aspirateur suivant la présente invention est représentée à titre d'exemple sur les dessins annexés, dans lesquels : 
Figure 1 est une vue en perspective à petite échelle représentant l'aspirateur, 
Figure 2 est une vue en élévation de côté principale- ment en coupe suivant la ligne II-II de la figure 3, 
Figure 3 est une vue par le dessous de l'aspirateur, certaines pièces étant enlevées, 
Figure 4 est une vue en élévation de côté, principale- ment suivant la. ligne IV-IV de la figure 3, 
Figure 5 est une coupe transversale suivant la ligne V-V de la figure 3, et 
Figure 6 est une coupe montrant une partie du récipient et de la chambre du ventilateur avec un balai y attaché. 



   L'aspirateur représenté comprend un boîtier dont la. paroi supérieure plane 1 s'incurve de   haut   en bas à son extrémité avant pour former un suceur 2. Dans ce compartiment externe 1 est fixé un compartiment interne 3, qui comporte une chambre de ventilateur 4 et un passage de refoulement 5 auquel est fixé le sac à poussières 6.   Le' compartiment   interne est pourvu d'une paroi verticale 7 qui forme, comme la figure 4 le montre le mieux, la paroi latérale du passage 2a par où l'air est aspiré du suceur dans 'la chambre 4 du ventilateur à travers l'ouïe 8 de ce dernier.

   Le ventilateur 9 est monté sur un ar- bre vertical 10 de manière à pouvoir tourner à l'intérieur de la chambre 4 et est pourvu d'un bossage présentant un logement pour recevoir les coussinets 11 qui sont montés sur une plaaue 12 formant le fond de la chambre du ventilateur. L'arbre s'é- tend à travers la plaque 12 dans une chambre attenante 13 et 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 est pourvu d'une poulie 10a pour une courroie   14   qui actionne un agitateur rotatif 15 dans 1''ajutage.

   La   chambre   13 est munie d'une cloison horizontale 16 pourvue d'une nervure ou d'un rebord s'étendant de bas en haut pour   s'enga.ger   dans une rainure ménagée dans la base de la poulie 10a ce qui empêche les fuites d'air   charge   de poussières de la   chambre   où est logée la cour- roie.   L'extraite   inférieure de l'arbre du ventilateur porte une seconde poulie 17 au moyen de laquelle le ventilateur est actionné par le moteur, comme c'est décrit ci-dessous. 



   Un compartiment à moteur 18 venu d'une pièce avec le boîtier externe 1 est disposé le long de la chambre 4 du ven- tiateur, de telle sorte que cette dernière de nême que le compartiment à moteur sont approximativement parallèles à la longueur du suceur 2. Le compartiment 18 est   ferme   par un fond amovible 19 qui contient non seulement le coussinet inférieur 20 de l'arbre 21 du moteur, mais aussi une chambre pour un ven- tilateur 22.

   Le coussinet supérieur 23 destiné à recevoir l'ar- bre du moteur est établi dans un logement de la face   intérieu-   re de la paroi supérieure plane 1 et   un:   orifice d'entrée est ménagé en 24 pour l'air de ventilation qui. est aspiré à l'in- térieur de la chambre du moteur par le ventilateur 22 et refou- lé par une ouverture de décharge 25 dirigée vers l'arrière. 



   L'extrémité inférieure de l'arbre 21 du moteur est pourvue d'une poulie 26 qui est reliée par une courroie 27 à la poulie inférieure 17 de l'arbre du ventilateur, la cour- roie et les deux poulies étant enfermées dans une enveloppe appropriée 28 fixée d'une manière amovible à l'aide de vis ou   autrement.   



   A l'extrémité arrière du boîtier, entre la paroi supérieure plane 1 du compartiment externe et la partie arriè- re du compartiment interne 3, se trouve une chambre 30 suscep- tible de recevoir la douille '31 d'un   mancbe,   qui est articulée en 32 à des supports appropriés à l'intérieur de la chambre. 



    @   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 La douille du manche est pourvue d'un secteur 33 pourvu de crans dans lesquels pénètre 1''extrémité libre d'un ressort 34 fixé à la paroi du compartiment interne 3, la disposition étant telle que le ressort glisse sur la surface courbe entre les crans lorsqu'on déplace le manche pendant le fonctionne- ment de l'aspirateur. Le. ressort peut aussi être mis en prise avec l'un ou l'autre cran et maintient ainsi le manche soit dans la position horizontale représentée sur la figure 4, soit dans la position verticale représentée sur la figure 1, soit encore dans une position intermédiaire si des crans sont   prévus   en des points appropriés. 



   Afin qu'on puisse employer l'aspirateur avec un suceur séparé pour le nettoyage au-dessus du sol, une ouverture 35 est ménagée dans la paroi supérieure plane en regard de   Inouïe   8 du ventilateur, mais est normalement fermée par un couvercle amovible 36 pourvu de languettes à ressort ou autres disposi- tifs de retenue analogues. Ce couvercle a une forme allongée, comme le montre clairement la figure 1 uniquement pour s'accor- der avec la forme de l'aspirateur, et lorsqu'on l'enlève on peut adapter à l'ouverture un raccord 38 de manière à établir une communication directe entre un tuyau flexible (non repré- senté) branché sur le raccord et Inouïe d'entrée du ventila- teur 8 (voir figure 6). Le raccord est pourvu d'un loquet à ressort approprié ou autre pièce analogue 39. 



   On peut employer tout dispositif connu pour régler la position en hauteur du suceur par rapport au tapis, la figure 3 montrant un dispositif de réglage 40 au moyen duquel on peut soulever les roues avant de la manière connue. 



   Lorsque l'appareil est employé pour faire le nettoyage à même le sol, on remarquera que la rotation du moteur actionne par l'intermédiaire de la courroie 27 l'arbre du ventilateur et par suite l'agitateur rotatif 15, de telle sorte que l'air chargé de poussières est'aspiré à l'intérieur de l'appareil par   @   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 le .suceur 2 et dans la chambre du ventilateur par le passage d'air 2a et est décharge par le passage de refoulement 5 dans le sac à poussières 6. 



   Lorsqu'on emploie l'appareil pour effectuer le net- toyage eu-dessus du sol, on   commence   par soulever le suceur 2, par exemple à l'aide du dispositif de réglage en hauteur 40, ou bien on met l'agitateur hors d'action de toute manière connue, et on enlève ensuite le couvercle 56 avant d'y adapter le raccord 38 qui porte un suceur à tuyau flexible ou autre dé- poussiéreur approprié. L'aspiration créée par le ventilateur provoque l'appel de l'air chargé de poussière directement à travers le tuyau et le raccord dans la chambre du ventilateur d'où il est refoulé dans le sac à poussière 6. 



   REVENDICATIONS --------------------------- 
1) Aspirateur du genre décrit, comportant un boîtier dans lequel sont prévus un moteur à arbre en substance verti- cal et une chambre de ventilateur disposés côte à côte der- rière le suceur de l'aspirateur. 



   2) Aspirateur comportant un boîtier qui comprend une paroi supérieure essentiellement plate, un suceur à l'extrémi- té avant du boîtier, une chambre de ventilateur et un moteur à axe vertical disposés côte-à-côte derrière le suceur, et un passage d'air allant du suceur à la chambre du ventilateur et dontla partie supérieure est délimitée par la paroi plane du boîtier.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to cleaning vacuum cleaners.



   This invention relates to cleaning vacuum cleaners of the type comprising a nozzle housing that is moved over the surface to be cleaned and it relates to a vacuum cleaner provided with a fan driven by an electric motor enclosed in a housing whose total height is reduced as much as possible.



   Various proposals have already been made for obtaining a vacuum cleaner, usually mounted on wheels, which can easily be walked under furniture with little free space above the floor, and a vacuum cleaner has thus been proposed where the nozzle protrudes from the floor. the front and a layout where the fan was established in a horizontal chamber behind the nozzle and powered by a motor mounted behind the fan chamber.



   According to the present invention, a vacuum cleaner of low overall height and of normal dimensions from front to rear, comprises a housing in which a motor with a substantially vertical axis and a fan chamber are housed side by side behind the nozzle. Thus, the line which connects the vertical axes @

 <Desc / Clms Page number 2>

 
 EMI2.1
 of 1 <ch ,, cbre of the venti7.tcur and of the motor is approximately parallel to the length of the nozzle and perpendicular to the path traveled by the vacuum cleaner.

   The housing has an approximately planar top wall with the nozzle placed at the front end of the container, while the air passage from the nozzle to the fan chamber is formed between the planar top wall of the housing and the wall. upper 1-cha @ bre of the ventilator. An opening normally closed by a cover is made in the planar top wall of the housing and preferably immediately above the ventilator hearing, and this opening is capable of receiving a separate nozzle or fitting after removal of the cover, so that the vacuum cleaner can then be used for cleaning at a distance from the floor using a flexible hose.



   Preferably, the housing comprises two main parts, an external compartment which includes the main nozzle and carries the drive motor and an internal compartment which comprises a suction chamber, the suction fan and the discharge passage which leads to the dust bag, these compartments being connected in such a way that the space between the upper wall of the fan chamber and the internal surface of the upper wall of the housing constitutes the air passage from the nozzle to the chamber .

   Preferably, an agitator of known type is mounted inside the nozzle so as to be able to turn therein and is suitably actuated by means of a belt by a pulley fixed to the fan shaft, and a transmission such as a belt is established between the lower end of the fan shaft and the lower end of the adjacent motor shaft.



   To allow the vacuum cleaner to be maneuvered without increasing its total height, the rear end of the housing has a chamber in which the lower end of a control handle is articulated, and the mechanism holding the latter,

 <Desc / Clms Page number 3>

 such as a spring-loaded pawl capable of engaging with a notch formed in an arcuate member fixed to the handle, is housed in this chamber.



   One form of construction of a vacuum cleaner according to the present invention is shown by way of example in the accompanying drawings, in which:
Figure 1 is a small-scale perspective view showing the vacuum cleaner,
Figure 2 is a side elevational view taken mainly in section along the line II-II of Figure 3,
Figure 3 is a view from below of the vacuum cleaner, some parts being removed,
Figure 4 is a side elevational view, taken mainly along 1a. line IV-IV of figure 3,
Figure 5 is a cross section taken along the line V-V of Figure 3, and
Figure 6 is a sectional view showing part of the container and the fan chamber with a broom attached to it.



   The vacuum cleaner shown comprises a housing, the. flat upper wall 1 curves up and down at its front end to form a nozzle 2. In this external compartment 1 is fixed an internal compartment 3, which has a fan chamber 4 and a discharge passage 5 to which the nozzle is attached. dust bag 6. The internal compartment is provided with a vertical wall 7 which forms, as figure 4 best shows, the side wall of the passage 2a through which the air is sucked from the nozzle into the chamber 4 of the vacuum cleaner. fan through the inlet 8 of the latter.

   The fan 9 is mounted on a vertical shaft 10 so as to be able to turn inside the chamber 4 and is provided with a boss having a housing for receiving the bearings 11 which are mounted on a plate 12 forming the bottom. of the fan chamber. The shaft extends through the plate 12 into an adjoining chamber 13 and

 <Desc / Clms Page number 4>

 is provided with a pulley 10a for a belt 14 which operates a rotary agitator 15 in the nozzle.

   The chamber 13 is provided with a horizontal partition 16 provided with a rib or a rim extending from bottom to top to engage in a groove made in the base of the pulley 10a which prevents leaks. air charged with dust from the chamber where the belt is housed. The lower extract of the fan shaft carries a second pulley 17 by means of which the fan is actuated by the motor, as described below.



   An engine compartment 18 integrally formed with the outer housing 1 is disposed along the fan chamber 4, such that the latter and the engine compartment are approximately parallel to the length of the nozzle 2. The compartment 18 is closed by a removable bottom 19 which contains not only the lower bearing 20 of the shaft 21 of the motor, but also a chamber for a fan 22.

   The upper bearing 23 intended to receive the motor shaft is established in a housing on the inside face of the flat upper wall 1 and an inlet orifice is made at 24 for the ventilation air which. is drawn into the interior of the motor chamber by fan 22 and discharged through a rearwardly directed discharge opening 25.



   The lower end of the motor shaft 21 is provided with a pulley 26 which is connected by a belt 27 to the lower pulley 17 of the fan shaft, the belt and the two pulleys being enclosed in a casing. suitable 28 removably secured by screws or otherwise.



   At the rear end of the housing, between the flat upper wall 1 of the outer compartment and the rear part of the inner compartment 3, there is a chamber 30 capable of receiving the socket 31 of a handle, which is hinged. at 32 to appropriate supports inside the chamber.



    @

 <Desc / Clms Page number 5>

 The sleeve of the handle is provided with a sector 33 provided with notches into which penetrates the free end of a spring 34 fixed to the wall of the internal compartment 3, the arrangement being such that the spring slides on the curved surface between the notches when the handle is moved while the vacuum cleaner is in operation. The. spring can also be engaged with one or the other notch and thus maintains the handle either in the horizontal position shown in figure 4, or in the vertical position shown in figure 1, or even in an intermediate position if notches are provided at appropriate points.



   In order to be able to use the vacuum cleaner with a separate nozzle for cleaning above the floor, an opening 35 is made in the flat upper wall facing the fan 8, but is normally closed by a removable cover 36 provided. spring-loaded tabs or the like. This cover has an elongated shape, as is clearly shown in Figure 1 only to match the shape of the vacuum cleaner, and when it is removed, a fitting 38 can be fitted to the opening so as to establish direct communication between a flexible pipe (not shown) connected to the fitting and the inlet inlet of fan 8 (see figure 6). The connector is provided with a suitable spring latch or the like 39.



   Any known device can be used to adjust the height position of the squeegee relative to the carpet, FIG. 3 showing an adjusting device 40 by means of which the front wheels can be lifted in the known manner.



   When the apparatus is used for cleaning on the floor, it will be noted that the rotation of the motor actuates the fan shaft via the belt 27 and consequently the rotary agitator 15, so that the The dust-laden air is sucked into the interior of the appliance by @

 <Desc / Clms Page number 6>

 the .suceur 2 and into the fan chamber through the air passage 2a and is discharged through the discharge passage 5 into the dust bag 6.



   When the appliance is used for cleaning above the ground, the nozzle 2 is first lifted, for example by means of the height adjustment device 40, or the agitator is put out of position. This is done in any known manner, and the cover 56 is then removed before fitting the fitting 38 which carries a hose nozzle or other suitable dust collector. The suction created by the fan causes the dust-laden air to draw directly through the hose and fitting into the fan chamber from where it is discharged into the dust bag 6.



   CLAIMS ---------------------------
1) Vacuum cleaner of the type described, comprising a housing in which are provided a motor having a substantially vertical shaft and a fan chamber arranged side by side behind the suction nozzle of the vacuum cleaner.



   2) A vacuum cleaner comprising a housing which comprises a substantially flat top wall, a nozzle at the front end of the housing, a fan chamber and a vertical shaft motor arranged side by side behind the nozzle, and a passage for air going from the nozzle to the fan chamber and whose upper part is delimited by the flat wall of the housing.


    

Claims (1)

3) Aspirateur suivant la revendication 1 ou 2, ca.racté- risé en ce que la paroi supérieure du passage est pourvue d'une ouverture normalement fermée par un couvercle et susceptible de recevoir un suceur séparé lorsque le couvercle est enlevé. 3) A vacuum cleaner according to claim 1 or 2, ca.ractéé in that the upper wall of the passage is provided with an opening normally closed by a cover and capable of receiving a separate nozzle when the cover is removed. 4) Aspirateur suivant la'revendication 1 ou 2, compor- tant un compartiment interne qui comprend la chambre d'a.spira- tion, le ventilateur aspirateur et le passage de refoulement, fin compartiment externe qui comprend le suceur principal et <Desc/Clms Page number 7> porte le moteur de commande, et un passage d'air allant du suceur à la chambre du ventilateur, la paroi supérieure plate du compartiment externe délimitant le sommet de ce passage et la paroi supérieure du compartiment interne en formant le fond. 4) Vacuum cleaner according to claim 1 or 2, comprising an internal compartment which includes the suction chamber, the vacuum fan and the discharge passage, end external compartment which includes the main nozzle and <Desc / Clms Page number 7> carries the control motor, and an air passage going from the nozzle to the fan chamber, the flat upper wall of the outer compartment delimiting the top of this passage and the upper wall of the internal compartment forming the bottom. 5) Aspirateur suivant l'une quelconque des revendica- tions précédentes, caractérisé en ce que la chambre du moteur pend à la paroi du compartiment externe et est disposée le long de la chambre du ventilateur qui est formée dans le compartiment interne, une transmission effective existant entre l'extrémité inférieure de l'arbre du moteur et l'extrémi- té inférieure de l'arbre du ventilateur. 5) Vacuum cleaner according to any one of the preceding claims, characterized in that the motor chamber hangs from the wall of the outer compartment and is disposed along the fan chamber which is formed in the inner compartment, an effective transmission between the lower end of the motor shaft and the lower end of the fan shaft. 6) Aspirateur suivant l'une quelconque des revendica- tions précédentes, caractérisé en ce que l'extrémité posté- rieure du compartiment externe comporte une chambre à l'intérieur de laquelle l'extrémité inférieure d'un manche de manoeuvre est articulée et le mécanisme maintenant le manche est logé. 6) A vacuum cleaner according to any one of the preceding claims, characterized in that the posterior end of the external compartment comprises a chamber inside which the lower end of an operating handle is articulated and the mechanism now the handle is housed. 7) Aspirateur de nettoyage, en substance comme décrit ci-dessus avec référence aux dessins annexés. 7) Vacuum cleaner, substantially as described above with reference to the accompanying drawings.
BE466355D BE466355A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE466355A true BE466355A (en)

Family

ID=117680

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE466355D BE466355A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE466355A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
AU2003261523B2 (en) A Multifunction Vacuum Cleaner
US4819676A (en) Combination sweeping and scrubbing system and method
FR3058036A3 (en)
EP0663176B1 (en) Cleaning device for dispensing cleaning liquid and sucking up used liquid
KR100627903B1 (en) A multi-use vacuum cleaner
FR2819167A1 (en) DUST COLLECTION CYCLONE DEVICE FOR VACUUM CLEANER AND VACUUM CLEANER PROVIDED WITH SUCH A DEVICE
FR2655585A1 (en) PORTABLE SURFACE TREATMENT TOOL, SUCH AS A SANDER, COMPRISING A DEBRIS COLLECTION CONTAINER.
FR2829681A1 (en) FLOOR CLEANING DEVICE
FR2812531A1 (en) Vacuum cleaner with a cyclone type dust collector, uses centrifugal dust collector in a cylindrical housing with hinged cover at bottom to remove collected dust
FR2812184A1 (en) CYCLONE TYPE DUST COLLECTION DEVICE FOR A VACUUM
EP0663177A1 (en) Cleaning device
EP3603473B1 (en) Cleaning head provided with a rotary brush
GB2426186A (en) An upright vacuum cleaner with wet and dry cleaning modes
US20040088819A1 (en) Dirt cup assembly with attachable and detachable external filter holder
FR2849364A1 (en) FIXING DEVICE FOR FIXING AND DETACHING A DUST CONTAINER FROM A CYCLONE-TYPE VACUUM AND VACUUM COMPRISING SUCH A DEVICE
JP2009504305A (en) Angle adjustment device for upright vacuum cleaner
FR2505641A1 (en) VERTICAL DUST VACUUM AND ITS FILTERING ASSEMBLY
GB2389035A (en) Carpet cleaner incorporating suction means and dustcloth
CN115135209A (en) Cleaner head for a cleaning appliance
FR2844697A1 (en) Wet and dry vacuum cleaner includes short cylindrical body with dirt and liquid separator mounted above electric motor
BE466355A (en)
FR2517950A1 (en) VACUUM
KR20110125941A (en) Base assembly for floor cleaner
WO2020070217A1 (en) Electric floor sweeper
CH684994A5 (en) Apparatus for cleaning a surface by spraying steam (vapour)