BE462152A - - Google Patents

Info

Publication number
BE462152A
BE462152A BE462152DA BE462152A BE 462152 A BE462152 A BE 462152A BE 462152D A BE462152D A BE 462152DA BE 462152 A BE462152 A BE 462152A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
nozzle
fuel
tube
orifice
rod
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE462152A publication Critical patent/BE462152A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D11/00Burners using a direct spraying action of liquid droplets or vaporised liquid into the combustion space
    • F23D11/36Details, e.g. burner cooling means, noise reduction means
    • F23D11/44Preheating devices; Vaporising devices
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D2900/00Special features of, or arrangements for burners using fluid fuels or solid fuels suspended in a carrier gas
    • F23D2900/31018Nozzles and cleaning devices therefor

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Gas Burners (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  "DISPSITIF,1?E PRZCHAUFFAGE P0U8 BRULE-OR A COMBUSTIBLE LIQUIDE" 
 EMI1.2 
 Tiliaventidn concerne les lampes et poêles du type 
 EMI1.3 
 brûlant de l'huile,.telle que le .pétrole sous pression et 
 EMI1.4 
 plus particulièrement un dispositif de préchauffage à l1ilf3 en combinaison avec le brûleur pour le mettre en état de 'oric- tionner normalement. 
 EMI1.5 
 



  Dans certains dispositifs de préchauffage employés 
 EMI1.6 
 ¯ jusquà présent'on fait usage alan.mélange de combustible ét 
 EMI1.7 
 d'air provenant du réservoir de la lampe. ou: du poêle , mais 
 EMI1.8 
 ces dispositifs 'ont l'inconvénient- de donner 'une flamme ez-- i trêmement instable et ,qui -s''éteint souvent parce que la - composition du. mélange a une tvalerr très' critique et, <1u'llne simple interroption'momentanée de'l'arrivée d'huile'est suffisante pour étélydre.,Ia flamme. Une cause courante de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'extinction de la flamme est une obstruction de l'ajutage par lequel sort le mélange de combustible et d'air et qui doit nécessairement avoir un tràs petit diamètre. 



   L'invention a pour objet une forme de construction perfectionnée d'un dispositif de préchauffage, exempt des inconvénients énumérés dans le paragraphe qui précède, du fait qu'un dispositif automatique sert à dégager l'orifice de l'ajutage de ses obstructions et que les dimensions rela- tives des   dispositifs   qui font arriver l'air et le combustible   dans'l'ajutage   sont choisies de façon à obtenir un mélange convenablement dosé et à maintenir ainsi avec certitude une flamme suffisante pour chauffer le   vaporisaur   dans là mesure nécessaire pour que le brûleur .se mette en marche dans le délai le plus court possible.

   Ces résultats sont obtenus en appliquant le principe décrit dans la demande de brevet fran- çais de la même demanderesse du 11 juin   1945   intitulée   :"Per-   fectionnements aux brûleurs à combustibles liquides du type à pression" et le .dispositif suivant la présente invention peut être ,utilisé en combinaison avec celui qui fait l'objet de la demande de brevet précitée, ou avec tout autre brûleur sous pression comportant un vaporiseur susceptible d'être préchauffé par l'action d'une flamme s'exerçant sur lui. 



   Le dispositif de préchauffage suivant l'invention à appliquer à un brûleur à combustible sous pression comporte une aiguille de nettoyage portée par un support fixe par rapport à un réservoir de combustible, disposée dans un ajuta- ge réuni d'une manière flexible avec le réservoir et pouvant être maintenu dans une position abaissée après l'opération de préchauffage de façon à faire d'abord pénétrer l'aiguille de nettoyage dans l'ajutage et à désobstruer son.orifice, puis à maintenir cet orifice fermé. 



   Suivant la forme de   réalisati-on   préférée de l'inven- tion, le dispositif de préchauffage à appliquer à un brûleur à combustible sous pression comporte une chambre de mélange, un ajutage et un tube d'alimentation en combustible formant un ensemble monté d'une manière amovible sur un réservoir de combustible, un dispositif permettant d'imprimer un mouvement vertical à cet ensemble de façon à faire ouvrir et/ou fermer l'orifice de l'ajutage par une aiguille de nettoyage, et un dispositif flexible servant à fixer cet ensemble d'une manière étanche sur le réservoir et à ouvrir de nouveau l'ajutage après le mouvement d'abaissement. 



   Sur le dessin ci-joint qui représente un dispositif de préchauffage   constr@it   suivant l'invention : 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la fig. l est une élévation de ce dispositif, la fig. 2 est une coupe, verticale suivant la ligne II-II de la figure 1, la fig. 3 est une coupé transversale suivant la ligne III-III de la'figure 2, la fig. 4 est une,vue de détail de l'ajutage et des pièces combinées avec lui, à plus grande échelle, l'ajutage étant ouvert, la fig. 5 est une vue semblable à la fig. 4, sur laquelle l'ajutage est fermé,.

   la   fige 6   est une coupe transversale suivant la ligne   VI-VI   de .la figure   4.     suivant   la forme de   réalisation   représentée, une' chambre de mélange 1, un ajutage   2   et un tube d'arrivée   du -     combustible.2   sont assemblés de'façon à former un ensemble amovible devant, être monté sur la paroi supérieure .ou couver- cle 4 du   réservoir d'une   lampe sous pression d'un type connu   et -qui, peut   être par exemple du'type faisant, l'objet de la demande de brevet précitée. 



   Une tige passe dans le tube d'alimentation   en'com-   bustible 3 et se termine à son extrémité supérieure par une portion conique 6 dont la forme est choisie de façon à s'ajuster avec précision 'dans la paroi conique intérieure de   l'ajutage 2;   qui se termine par un orifice 8. La portion- conique 6de la   tige .5   comporte tout au. bout de son extrémité supérieure un fil fin de très courte longueur ±, qui est monté sur elle et qui passe exactement dans l'orifice 8, de sorte que chaque' fois que le préchauffeur est mis hors   d'ac- .   tion, le   fil 9   pénètre dans l'orifice 8 qui est ainsi nettoyé automatiquement par l'intérieur et. fermé. 



     L'ajutage. 2   est en une seule-pièce'avec un prolonge- ment fileté 10, qui passe dans un manchon extérieur 11 et qui entoure un manchon intérieur 12, légèrement espacé d'un ¯ tube 13 fixé dans l'extrémité supérieure du tube d'arrivée du combustible 3. L'extrémité supérieure du tube 13 est   chanfrei-   née suivant un angle qui est le   même'que   celui du cone inté- rieur 2 de l'ajutage, Les diamètres du manchon-12 et du.

   tube 13 sont choisis de façon à former entre eux un canal étroit annulaire' de passage de   l'air   14   communiquant   avec un orifice d'entrée d'-air 15, qui se'trouve au-dessus de la surface   16   suivant laquelle 'le tube 13 et le   manchon,12.sont   brasés ou .fixés l'un sur   1.'autre   de toute autre manière, Le tube 13 est légèrement espacé de la tige de façon à former un canal      

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de passage annulaire pour le combustible.

     La.   base du manchon extérieur 11 est fixée sur l'extrémité supérieure d'un soufflet métallique flexible 17, dont l'extrémité inférieure est fixée sur une enveloppe cylindrique 18 et sur un cylindre 19,dirigé vers le bas à partir de l'enveloppe 18 dans le réservoir de combustible et entourant concentriquement le tube d'arrivée du combustible   2, ce   cylindre 19 étant fermé par un bouchon 
20 à   sa   base, mais percé d'un orifice d'entrée du combustible 
21, permettant au combustible venant du réservoir 4 d'arriver à l'extrémité inférieure ouverte du tube d'alimentation 3. 



   La   tige 2   se visse au point 22 dans le bouchon 20 et comporte des méplats sur ses côtés, ainsi qu'on peut le voir sur la fig. 3, de façon à former des canaux de passage permettant au combustible de monter autour de la   tige   jusqu'à l'ajutage 2. La portion supérieure de la   tige 2   qui passe dans le tube 13 est cylindrique. Le cylindre 19 est per- cé d'un orifice d'entrée d'air   24   au voisinage de son extré- mité supérieure. 



   Un chapeau 25 est monté à rotation autour de l'ex- trémité supérieure de l'enveloppe 18 et comporte un rebord dirigé en dedans 26 qui s'appuie sur un épaulement annulaire 
27 du manchon   11.   Un bras de manoeuvre 28 est monté sur le chapeau 25 et porteà l'intérieur des galets 28a diamétralement opposés. Ces galets pénètrent dans des fentes profilées in- clinées 29, découpées dans l'enveloppe 18, de sorte qu'un mouvement de rotation partiel du bras de manoeuvre 28 dans un sens fait tourner en partie et descendre le   chapeau µ,   dont le mouvement est transmis par l'épaulement 27 au manchon extérieur 11 et à l'ajutage 2 de façon à le faire descendre jusqu'à ce que   l'aiguille .9   pénètre dans l'orifice 8. 



   L'ensemble décrit ci-dessus est destiné à être posé dans une douille 31 fixée dans une ouverture percée dans la partie supérieure du réservoir 4, cette douille étant filetée à l'intérieur de façon à loger un écrou 32, dont l'ex- trémité inférieure   ds'appuie   sur un rebord 33 solidaire de la base de l'enveloppe 18 et qui la maintient ainsi dans sa position dans la douille 31, ainsi qu'on peut le voir sur la fig. 2. L'écrou 32 supporte une bague 34, d'où partent des bras 35, fig. 1 qui se terminent par une bague 36 portant la chambre de mélange 1, dont l'extrémité inférieure est ouverte et entoure l'ajutage 2 et qui est percée d'un orifice d'entrée d'air 37 au-dessus de l'ajutage. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Le dispositif décrit ci-dessus ne fonctionna pas pendant le fonctionnement normal du brûleur avec lequel il est combiné,'les.'pièces occupant normalement les positions dela fig. 5, sur laquelle   l'ajutage 2   est dans sa position la plus   bsse,   le fil ou aiguille fermant l'orifice 8 et le soufflet 17 étant maintenu à l'état de compression. 



   Mais   au.   moment défaire entrer le brûleur en action, on imprime- un mouvement de rotation partiel au bras de manoeu- vre 28'autour de l'axe de la   tige.   et du tube de façon à faire monter le'chapeau.   25,'le   manchon 11, le manchon inté- rieur   12   et l'ajutage   2,   sous l'action de détente du soufflet 17, dans la position de la fig. 4, en établissant ainsi un passage pour le combustible de l'intérieur du tube et autour de la tige 5, jusqu'à l'espace qui se trouve dans l'a- jutage 2.

   L'air devant'se mélanger" avec le combustible entre par   l'orifice-24,   passe par l'intérieur du soufflet 17, par le canal 15 et par le canal annulaire 14 pour arriver à l'intérieur de   l'ajutage,   Les dimensions de la chambre de mé- lange   1 'par   rapport à celles de   l'ajutage,   sont choisies de façon à créer une perte de charge dans cette chambre,. suffisante pour faire monter une quantité de combustible .assez grande -pour entretenir la combustion. 



   A la fin de   l'opération, de     préchauffage,,on   imprime .un mouvement de rotation partiel au bras 28 dans le sens opposé à celui de la mise en marche, en faisant ainsi   des--   cendre l'ajutage et, par suite, nettoyer et fermer l'orifice 18   par.l'aiguille.   



     . La   composition du mélange combustible est réglée principalement par   la,   dimension   du.   canal 15 d'admission de ' l'air et par le joint entre le tube 13 et la tige 5. Les dimensions de ces deux espaces variables étant fixes, la nature de la flamme obtenue au débouché de la chambre de mélange 1 est influencée dans une large mesure par la di-. mension du jeu entre la portion chanfreinée de l'extrémité supérieure du. tube 13 et la'surface. conique 'intérieure   2. ,de   l'ajutage 2. 



   Quoique le dispositif représenté sur le dessin soit dans une position à axe sensiblement vertical, son axe est généralement incliné dans la'pratique, de façon à diriger' la flamme .sortant de la chambre de   mélange ¯1   sur le tube vaporiseur principal du brûleur. 



   On a constaté que'les   meilleurs   résultats peuvent être obtenus dans la pratiqueen donnant aux. divers   éléments   

 <Desc/Clms Page number 6> 





   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  "DISPSITIVE, 1? E PRZHEATING P0U8 GOLD BURNER WITH LIQUID FUEL"
 EMI1.2
 Tiliaventidn concerns lamps and stoves of the type
 EMI1.3
 burning oil, .such as pressurized oil and
 EMI1.4
 more particularly an ilf3 preheater in combination with the burner to bring it into a state of normal operation.
 EMI1.5
 



  In some preheating devices used
 EMI1.6
 ¯ so far we have used fuel mixture and
 EMI1.7
 air from the lamp reservoir. or: from the stove, but
 EMI1.8
 these devices have the drawback of giving a flame which is extremely unstable and which often goes out because of the composition of the. The mixture has a very critical value and, if a simple momentary interruption of the oil supply is sufficient to increase the flame. A common cause of

 <Desc / Clms Page number 2>

 the extinction of the flame is an obstruction of the nozzle through which the mixture of fuel and air leaves and which must necessarily have a very small diameter.



   The object of the invention is an improved form of construction of a preheating device, free from the drawbacks listed in the preceding paragraph, owing to the fact that an automatic device serves to release the orifice of the nozzle from its obstructions and that the relative dimensions of the devices which supply air and fuel into the nozzle are chosen so as to obtain a suitably proportioned mixture and thus to maintain with certainty a sufficient flame to heat the vaporiser to the extent necessary so that the burner starts up in the shortest possible time.

   These results are obtained by applying the principle described in the French patent application of the same applicant of June 11, 1945 entitled: "Improvements to liquid fuel burners of the pressure type" and the device according to the present invention can be used in combination with that which is the subject of the aforementioned patent application, or with any other pressurized burner comprising a vaporizer capable of being preheated by the action of a flame exerted on it.



   The preheating device according to the invention to be applied to a pressurized fuel burner comprises a cleaning needle carried by a support fixed with respect to a fuel tank, arranged in an nozzle joined in a flexible manner with the tank. and capable of being maintained in a lowered position after the preheating operation so as to first penetrate the cleaning needle into the nozzle and unclog its orifice, and then to keep this orifice closed.



   In accordance with the preferred embodiment of the invention, the preheater to be applied to a pressurized fuel burner comprises a mixing chamber, a nozzle and a fuel supply tube forming a mounted assembly of. a removable manner on a fuel tank, a device for imparting a vertical movement to this assembly so as to open and / or close the orifice of the nozzle by a cleaning needle, and a flexible device for fixing this assembly in a sealed manner on the reservoir and to reopen the nozzle after the lowering movement.



   On the attached drawing which represents a preheating device constr @ it according to the invention:

 <Desc / Clms Page number 3>

 fig. 1 is an elevation of this device, FIG. 2 is a section, vertical along the line II-II of FIG. 1, FIG. 3 is a transverse section taken along line III-III of la'figure 2, FIG. 4 is a detailed view of the nozzle and parts combined with it, on a larger scale, the nozzle being open, FIG. 5 is a view similar to FIG. 4, on which the nozzle is closed ,.

   Fig. 6 is a cross section taken along line VI-VI of Figure 4. According to the embodiment shown, a mixing chamber 1, a nozzle 2 and a fuel inlet tube 2 are assembled together. 'so as to form a removable assembly in front of, to be mounted on the upper wall or cover 4 of the tank of a pressure lamp of a known type and which, for example, can be of the type being the object of the aforementioned patent application.



   A rod passes through the fuel supply tube 3 and terminates at its upper end with a conical portion 6 the shape of which is chosen so as to fit precisely into the inner conical wall of the nozzle. 2; which ends with an orifice 8. The conical portion 6de the rod .5 comprises everything at. end of its upper end a fine wire of very short length ±, which is mounted on it and which passes exactly through the orifice 8, so that each time the preheater is switched off. tion, the wire 9 enters the orifice 8 which is thus cleaned automatically from the inside and. closed.



     The nozzle. 2 is in one piece 'with a threaded extension 10, which passes through an outer sleeve 11 and which surrounds an inner sleeve 12, slightly spaced from a tube 13 fixed in the upper end of the inlet tube of the fuel 3. The upper end of the tube 13 is chamfered at an angle which is the same as that of the inner cone 2 of the nozzle. The diameters of the sleeve-12 and the.

   tube 13 are chosen so as to form between them a narrow annular air passage channel 14 communicating with an air inlet port 15, which is located above the surface 16 along which the tube 13 and sleeve 12 are brazed or fixed one on top of the other in any other way, tube 13 is slightly spaced from the rod so as to form a channel

 <Desc / Clms Page number 4>

 annular passage for fuel.

     The base of the outer sleeve 11 is fixed on the upper end of a flexible metal bellows 17, the lower end of which is fixed on a cylindrical casing 18 and on a cylinder 19, directed downwards from the casing. 18 in the fuel tank and concentrically surrounding the fuel inlet tube 2, this cylinder 19 being closed by a plug
20 at its base, but pierced with a fuel inlet port
21, allowing fuel from tank 4 to reach the lower open end of feed tube 3.



   The rod 2 is screwed at point 22 in the stopper 20 and has flats on its sides, as can be seen in FIG. 3, so as to form passage channels allowing the fuel to rise around the rod as far as the nozzle 2. The upper portion of the rod 2 which passes through the tube 13 is cylindrical. The cylinder 19 is pierced with an air inlet orifice 24 in the vicinity of its upper end.



   A cap 25 is rotatably mounted around the upper end of the casing 18 and has an inwardly directed flange 26 which rests on an annular shoulder.
27 of the sleeve 11. An operating arm 28 is mounted on the cap 25 and carries inside diametrically opposed rollers 28a. These rollers penetrate into inclined profiled slots 29, cut in the casing 18, so that a partial rotational movement of the operating arm 28 in one direction causes the cap µ to partially rotate and descend, the movement of which is transmitted by the shoulder 27 to the outer sleeve 11 and to the nozzle 2 so as to lower it until the needle .9 enters the orifice 8.



   The assembly described above is intended to be placed in a socket 31 fixed in an opening drilled in the upper part of the reservoir 4, this socket being threaded inside so as to house a nut 32, the former of which is lower end rests on a flange 33 integral with the base of the casing 18 and which thus maintains it in its position in the sleeve 31, as can be seen in FIG. 2. The nut 32 supports a ring 34, from which the arms 35 start, fig. 1 which end in a ring 36 carrying the mixing chamber 1, the lower end of which is open and surrounds the nozzle 2 and which is pierced with an air inlet orifice 37 above the nozzle .

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The device described above did not work during the normal operation of the burner with which it is combined, the parts normally occupying the positions of fig. 5, on which the nozzle 2 is in its most bsse position, the thread or needle closing the orifice 8 and the bellows 17 being maintained in the state of compression.



   But to. When the burner is in action, a partial rotational movement is imparted to the operating arm 28 'around the axis of the rod. and the tube so as to raise the hat. 25, the sleeve 11, the inner sleeve 12 and the nozzle 2, under the action of relaxation of the bellows 17, in the position of FIG. 4, thereby establishing a passage for the fuel from the interior of the tube and around the rod 5, to the space in the nozzle 2.

   The air to be mixed with the fuel enters through the orifice 24, passes through the interior of the bellows 17, through the channel 15 and through the annular channel 14 to reach the interior of the nozzle. dimensions of the mixing chamber 1 'relative to those of the nozzle, are chosen so as to create a pressure drop in this chamber, sufficient to raise a quantity of fuel large enough to maintain combustion. .



   At the end of the preheating operation, one imparts a partial rotational movement to the arm 28 in the direction opposite to that of the start-up, thus causing the nozzle to drop and, consequently, clean and close the orifice 18 with the needle.



     . The composition of the fuel mixture is regulated mainly by the size of the. air inlet channel 15 and through the seal between tube 13 and rod 5. The dimensions of these two variable spaces being fixed, the nature of the flame obtained at the outlet of the mixing chamber 1 is influenced in to a large extent by the di-. mension of the clearance between the chamfered portion of the upper end of the. tube 13 and the surface. conical 'inner 2., of the nozzle 2.



   Although the device shown in the drawing is in a position with a substantially vertical axis, its axis is generally inclined in practice, so as to direct the flame leaving the mixing chamber ¯1 on the main vaporizer tube of the burner.



   It has been found that the best results can be obtained in practice by giving. various elements

 <Desc / Clms Page number 6>




    

Claims (1)

les dimensions suivantes : Diamètre de l'ajutage 8 0,19 à 0,21 mm Angle de cone intér. de 11 ajutage 7 60 Diamètre du trou intérieur du manchon 12 ' 3,25 mm Diamètre du trou d'entrée d'air 15 0,63 mm Diamètre du tube central 13 2,92 mm Diamètre du trou du tube central 13 2, 03 mm Diam. de la portion ronde de la tige centra 1,77 à 1,90 mm Jeu entre le cône de l'ajutage 7 et le biseau du tube central 13 (mesuré perpendiculairement aux faces inclinées du tube) 0,20 à 0,35 mm RESUME Dispositif de préchauffage pour brûleur de combus- tible sous pression, caractérisé par les points suivants, ensemble ou séparément : the following dimensions: Nozzle diameter 8 0.19 to 0.21 mm Internal cone angle from 11 nozzle 7 60 Sleeve inner hole diameter 12 '3.25 mm Air inlet hole diameter 15 0.63 mm Core tube diameter 13 2.92 mm Center tube hole diameter 13 2.03 mm Diam. of the round portion of the rod centered 1.77 to 1.90 mm Clearance between the cone of the nozzle 7 and the bevel of the central tube 13 (measured perpendicular to the inclined faces of the tube) 0.20 to 0.35 mm ABSTRACT Preheating device for pressurized fuel burner, characterized by the following points, together or separately: 1) il comporte une aiguille de nettoyage portée par un support fixe par rapport à un réservoir de combustible, disposée dans un ajutage réuni d'une manière.flexible avec le réservoir et pouvant être maintenu dans une position abais- ,sée âpres l'opération de préchauffage,.de façon à faire d'a- bord pénétrer l'aiguille de nettoyage dans l'ajutage et à dé- sobstruer ::on orifice, puis à maintenir-cet orifice fermé; 1) it comprises a cleaning needle carried by a fixed support relative to a fuel tank, arranged in a nozzle joined in a flexible manner with the tank and able to be maintained in a lowered position after the operation preheating, so as to first penetrate the cleaning needle into the nozzle and unclog :: one orifice, then to keep this orifice closed; 2) il comporte une chambre de mélange, un ajutage et un tube d'alimentation en combustible formant un ensemble monté d'une manière amovible sur un réservoir de combustible, un dispositif permettant d'imprimer un mouvemenu vertical à cet ensemble, de façon à faire ouvrir et/ou'à fermer l'orifice de l'ajutage par une aiguille de nettoyage et un dispositif flexible servant à fixer cet ensemble d'une manière étanche sur le réservoir et à ouvrir de nouveau l'ajutage après le mouvement d'abaissement; 2) it comprises a mixing chamber, a nozzle and a fuel supply tube forming an assembly mounted in a removable manner on a fuel tank, a device making it possible to impart a vertical movement to this assembly, so as to open and / or close the orifice of the nozzle by a cleaning needle and a flexible device serving to fix this assembly in a sealed manner on the reservoir and to reopen the nozzle after the movement of lowering; 3) le combustible servant à préchauffer passe du réservoir dans l'ajutage par un passage annulaire dans un tube d'arrivée du combustible et l'air arrive dans l'ajutage par deb canaux de passade annulaires entourant le tube, les courants de combustible et d'air se rencontrant dans une chambre située au-dessous de l'orifice de l'ajutage; 4) l'extrémité supérieure du tube d'arrivée du combustible se termine par une portion chanfreinée ou conique coopérant avec une chambre conique située au-dessous de l'orifice de l'ajutage de sorte que le jeu entre les deux surfaces coniques détermine la nature de la flamme produite à la sortie de la chambre de mélange; 3) the fuel used for preheating passes from the tank into the nozzle through an annular passage in a fuel inlet tube and the air arrives in the nozzle through deb annular passage channels surrounding the tube, the fuel streams and of air meeting in a chamber below the orifice of the nozzle; 4) the upper end of the fuel inlet tube ends in a chamfered or conical portion cooperating with a conical chamber located below the orifice of the nozzle so that the clearance between the two conical surfaces determines the nature of the flame produced at the outlet of the mixing chamber; <Desc/Clms Page number 7> 5) une tige portant, l'aiguille de nettoyage à son extrémité supérieure passe complètement dans le tube d'arrivée . du. combustible jusqu'à un point d'attache, dans'le réservoir à combustible--et comporte un ou plusieurs méplate formés sur ces côtés permettant au-combustible.de passer entre la tige et le tube; <Desc / Clms Page number 7> 5) a bearing rod, the cleaning needle at its upper end passes completely into the inlet tube. of. fuel to an attachment point in the fuel tank - and has one or more flats formed on these sides allowing the fuel to pass between the rod and the tube; . 6) l'ajutage est réuni à un manchon extérieur cou- lissant verticalement dans une enveloppe cylindrique fixe et'est réuni à la base de l'enveloppe par un soufflet mé- tallique flexible, un dispositif actionné à la main,'faisant monter et descendre le manchon dans .l'enveloppe; 7) un dispositif fixe d'une manière amovible l'en- veloppe dans'une douille' la partie supérieure du réservoir à combustible', un cylindre dirigé' vers le bas à partir de cette enveloppe et comportant des orifices, d'entrée d'air ' et de combustible entoure le tube d'arrivée, du combustible et un dispositif porté par la base du cylindre sert à y réunir la partie inférieure'- de. la-tige de l'aiguille; . 6) the nozzle is joined to an outer sleeve sliding vertically in a fixed cylindrical casing and is united at the base of the casing by a flexible metal bellows, a device operated by hand, 'raising and lower the sleeve into the envelope; 7) a device fixed in a removable manner encloses it in 'a socket' the upper part of the fuel tank ', a cylinder directed downwards from this envelope and having orifices, inlet d 'air' and fuel surrounds the inlet tube, fuel and a device carried by the base of the cylinder serves to join the lower part of it. the needle shank; , , 8) l'air qui arrive dans l'ajutage passe par. le-. cylindre précité, dans le soufflet -métallique flexible, autour' et dans.un manchon intérieur mobile-avec le manchon extérieur et dans un passage .annulaire entourant l'extrémité supérieure du tube d'arrivée du. combustible; ,, 8) the air which arrives in the nozzle passes by. the-. aforementioned cylinder, in the flexible -metallic bellows, around 'and dans.un movable inner sleeve-with the outer sleeve and in an annular passage surrounding the upper end of the inlet tube of. combustible; 9) un écrou sert à maintenir l'enveloppe dans sa. position et porte également un dispositif supportant la: cham- bre ,de mélange- dans une position, sit uée à une certaine distan- ce au-dessus de l'ajutage; 10) la .portion supérieure de la'tige est cylindrique et passe dans un.prolongement du. tube d'arrivée du-combustible de diamètre intérieur plus petit-que celui de'la portion in- férieure, de façon à ménager entre le prolongement et la tige un passage annulaire étroit.dont les dimensions sont choisies' de façon à régler la quantité de combustible contenue dans - le mélange arrivant à l'ajutage, 9) a nut is used to hold the envelope in its. position and also carries a device supporting the: chamber, for mixing- in a position, located at a certain distance above the nozzle; 10) the upper. Portion of the rod is cylindrical and passes through an extension of the. fuel inlet tube with an internal diameter smaller than that of the lower portion, so as to leave between the extension and the rod a narrow annular passage, the dimensions of which are chosen so as to adjust the quantity of fuel contained in - the mixture arriving at the nozzle,
BE462152D BE462152A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE462152A true BE462152A (en)

Family

ID=114631

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE462152D BE462152A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE462152A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2596843A1 (en) ANTI-RETURN VALVE
FR2529939A1 (en) ROTARY DRILLING TOOL HAVING A PERCUSSION DEVICE
BE462152A (en)
EP0502941B1 (en) Sprinkling rose device for showers
FR2632045A1 (en) Device for controlling fluid with a frictionless valve, particularly a pressure-relief device for an ultrapure gas
LU85226A1 (en) STEEL BOTTLE FOR A BEVERAGE MACHINE
FR2542346A1 (en) TAP FOR WATER HUNTING TANK
FR2578029A1 (en) Torch lance for brazing with an air-gas mixture
CH328837A (en) Regulating valve for gaseous fuel lighter and method for its manufacture
CH637761A5 (en) ASSEMBLY CONSISTING OF A PROJECTILE AND THE DEVICE FOR LAUNCHING THE PROJECTILE.
BE613172A (en)
BE516219A (en)
CH448587A (en) Regulator device for supplying the burner of a liquefied gas lighter
BE515263A (en)
CH264073A (en) Valve for regulating the flow of a pressurized fluid.
FR2832205A1 (en) Tap for gas container comprises valve activated by plastic lever which melts at pre-specified temperature to push rod which puts valve in closed position on seat
CA2468477A1 (en) Method and device for producing a flame, in particular for a coloured flame lamp
BE407179A (en)
BE374942A (en)
CH230590A (en) Gas burner.
BE514411A (en)
BE485899A (en)
FR2567235A1 (en) Improved pressure reducer, especially for low flow rates
FR2470069A1 (en) Single pipe connection for gas and fluid flow to liquid tank - has switch valve with coaxial channels for tank interior and spray head
BE563995A (en)