BE459721A - - Google Patents

Info

Publication number
BE459721A
BE459721A BE459721DA BE459721A BE 459721 A BE459721 A BE 459721A BE 459721D A BE459721D A BE 459721DA BE 459721 A BE459721 A BE 459721A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
container
chloroform
sulfur
vaporizable
thiophosgene
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE459721A publication Critical patent/BE459721A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01MCATCHING, TRAPPING OR SCARING OF ANIMALS; APPARATUS FOR THE DESTRUCTION OF NOXIOUS ANIMALS OR NOXIOUS PLANTS
    • A01M1/00Stationary means for catching or killing insects
    • A01M1/20Poisoning, narcotising, or burning insects
    • A01M1/2022Poisoning or narcotising insects by vaporising an insecticide
    • A01M1/2061Poisoning or narcotising insects by vaporising an insecticide using a heat source
    • A01M1/2088Poisoning or narcotising insects by vaporising an insecticide using a heat source using a burner or a flame as heat source

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Pest Control & Pesticides (AREA)
  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Toxicology (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Insects & Arthropods (AREA)
  • Wood Science & Technology (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Agricultural Chemicals And Associated Chemicals (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  La Société dite
FUMIGANTS & INSECTICIDES LIMITED à Londres   E.     16     (Angleterre)   Procédé et dispositif relatifs à la fumigation. Convention internationale : Demande de brevet britannique n.  6632 déposée le 11 avril 1944 par Messieurs Norman Victor BARTON et John CHAPMAN, dont la demanderesse est l'ayant-droit. 



   La présente invention concerne la fumigation et fournit un procédé et un moyen perfectionnés pour faire la fumigation dans des chambres ou autres locaux   de   maisons ou autres bâtiments, par exemple des hôpitaux, des usines,etc.,et dans les navires, et dans la suite tous ces locaux seront appelés des chambres. 



   On a trouvé comme résultat.de recherches prolongées que le thiophosgène (CSC12) est un agent de fumigation puissant, mais il est extrêmement dangereux à transporter et à manipuler. Un but de la présente invention est de fournir un procédé approprié¯pour produire ce composé à 1.' endroit où la fumigation doit avoir lieu. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Suivant la présente   invention,de   la vapeur chauffée   de   chloroforme est amenée à réagir, à l'endroit où la fumigation doit se produire, avec de l'anhydride sulfureux, le ou les produits de la réaction effectuant la fumigation. 



  Du thiophosgène et éventuellement d'autres gaz toxiques sont produits par   l' action   entre la vapeur chauffée de chloroforme et l'anhydride sulfureux, du phosgène étant d'abord formé à partir du chloroforme et ce phosgène réagissant avec l'anhydride sulfureux pour former du thiophosgène. Bien que l'emploi de phosgène formé préalablement, en combinaison avec de l'anhydride sulfureux, ne donne pas une action de fumigation puissante, la réaction entre la vapeur de chloroforme et l'anhydride sulfureux donne une action de fumigation très puissante, probablement par suite du fait que le phosgène produit agit à   l'état   naissant sur l'anhydride sulfureux pour provoquer la production d'une quantité beaucoup plus grande de thiophosgène et éventuellement d'autres gaz toxiques. 



   Le chauffage du chloroforme est éventuellement effectué par la chaleur produite par la combustion du soufre, l'anhydride sulfureux produit réagissant avec le chloroforme. 



   En vue de produire une combustion plus rapide du soufre on peut l' "activer" par l'addition de nitrate de potassium. 



  On a trouvé qu'un mélange comprenant approximativement 95% de soufre et 5% de nitrate de potassium est une composition   , très   satisfaisante qui brûle rapidercent et régulièrement. 



  Les proportions peuvent être modifiées quelque peu sans que cela nuise à l'efficacité de la combustion. 



   On a trouvé plus avantageux d'employer le chloroforme 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 non mélangé à d'autres substances produisant des gaz toxiques. Si on le désire toutefois, on peut mélanger au chloroforme ou dissoudre dans celui-ci une ou.plusieurs autres substances vaporisables qui sont capables- de produire un ou plusieurs gaz toxiques. Cette autre substance ou ces autres substances vaporisables sont de préférence telles que leurs vapeurs chauffées réagissent avec   1'anhydride   sulfureux pour former du thiophosgène; des exemples de semblables substances sont la chloropicrine et le   tétrachlor&re   de carbone qui réagissent chacun, lorsqu'ils sont vaporisés et chauffés, avec l'anhydride sulfureux pour produire du thiophosgène, bien que dans une mesure beaucoup plus petite que le chloroforme. 



   Le chloroforme avec ou sans ces substances vaporisables supplémentaires est avantageusement absorbé dans un absorbant non-acide (et de préférence inerte) qui n'est pas détruit par le chloroforme ou la ou les substances supplémentaires vaporisables 'et qui n'a pas d'action nuisible sur le chloroforme ou sur la ou les substances supplémentaires vaporisables; un semblable absorbant est avantageusement sous la forme de talc, de craie ou de terre à diatomées, par exemple le kieselguhr. 



   Le chloroforme, avec-ou sans la ou les substances supplémentaires vaporisables, contenu de préférence dans un des absorbants ci-dessus indiqués, peut être utilisé dans un appareil tel que celui représenté aux dessins annexés parmi lesquels :
Les fige 1 et 2 sont respectivement une vue en perspectïve de face et une vue en perspective par l'arrière et par le dessous. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   L'appareil comprend un récipient supérieur 1 et un récipient inférieur 2 qui sont espacés l'un de l'autre. 



  Les deux récipients sont de préférence de forme cylindrique et ont par exemple un diamètre d'environ 5 3/4 pouces, et le récipient supérieur a environ 1,pouce de profondeur. 



  Le récipient supérieur 1 contenant le chloroforme avec ou sans la ou les substances supplémentaires   vapàrisables,   absorbé de préférence dans l'absorbant mentionné ci-dessus, est de préférence fermé hermétiquement et lorsque l'appareil doit être employé, on perce un ou plusieurs trous de pré-   férence   dans le dessus de   celui-ci.,  
Pour produire le récipient supérieur fermé hermétiquement, contenant la ou les substances vaporisables mentionnée. on le fait avec le dessus ou le fond détaché du récipient, on le remplit de la ou des substances vaporisables, ou de celles-ci absorbées dans l'absorbant mentionné, et le dessus ou le fond est alors serti sur le récipient par repoussage.

   Le dessus du récipient 1 est de préférence bombé vers le haut et le fond du récipient 2 est de préférence aussi bombé vers le Haut poùr la raison expliquée ci-après et la paroi du récipient inférieur a par exemple environ 2 pouces de profondeur. Le diamètre du récipient inférieur est le même que celui du récipient supérieur et du soufre 9 est placé dans le récipient inférieur 2, qui est ouvert au sommet pour permettre à la chaleur provenant de la combustion du soufre de frapper le récipient 1. Le soufre 9 est pourvu d'une mèche tubulaire centrale 10 pour faciliter son allumage. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Dans l'appareil utilisé' suivant la présente invention et représenté aux dessins, les récipients 1 et 2 sont maintenus espacés par des montants 3, par exemple au nombre de trois. Les montants 3 sont formés avantageusement de bandes de métal dont les bords longitudinaux peuvent être repliés ou enroulés pour renforcer les bandes longitudinalement, et l'extrémité supérieure de chaque bande est repliée vers l'intérieur et vers le bas de façon à constituer une forme de crochet 4 qui s'engage par-dessus le bord supérieur du récipient 1, lequel bord est de préférence pourvu d'un bourrelet sur tout son pourtour dans ce but, et en outre chaque bande présente à des intervalle's espacés des languettes   5,

   6   et 7 partiellement détachées de la bande et refoulées de façon que Les languettes 5 des bandes s'engagent en-dessous du fond du récipient 1, que les autres languettes 6 des bandes s'engagent au-dessus du bord supérieur du récipient 2 et que les languettes 7 des bandes s'engagent endessous du bord inférieur du récipient 2. Ces bandes sont avantageusement disposées de façon à s'avancer à une courte distance en-dessous du récipient 2 de façon à former des pieds de support 8 qui écartent le récipient 2 d'un support quelconque sur lequel l'appareil est placé. Les bandes sont espacées sensiblement de quantités égales les unes par rapport aux autres, autour des deux récipients. 



   Au lieu d'employer les bandes mentionnées, avec des languettes partiellement découpées dans celles-ci, on peut employer de forts fils métalliques avec des courbures s'avançant vers l'intérieur qui forment des butées remplissant la même fonction que les languettes. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Ces bandes ou ces pieds ne sont de préférence pas plus longs que le diamètre d'un récipient. Ceci rend l'empaquetaxe commode et rend possible l'emballage de l'appareil dans des boites qui ne sont pas grandes à l'excès et avec les pieds placés transversalement au sommet des récipient emballés. De cette manière le bombement du sommet du récipient 1 et du fond du récipient 2 rend possible d'économiser de la place lors de l'empaquetage de l'appareil pour le transport, le fond du récipient 2 étant posé sur le sommet du récipient 1, les deux récipients se logeant donc l'un dans   l'autre.   Lorsqu'on désire dresser l'appareil, ceci se fait aisément . 



   Si on le désire, au lieu que le récipient 1 soit fermé hermétiquement, on peut le munir d'un couvercle qui s'adapte sur le récipient de facon étanche au gaz et est entièrement détachable de celui-ci ou peut être fixé à celui-ci et posséder uneouverture séparée fermée par un chapeau amovible s'adaptant de façon étanche. 



   Comme variante, dans certains cas, le dessus du récipient 1 peut présenter une ou plusieurs petites ouvertures fermées par une matière facilement fusible, telle que du métal de Wood ou de la soudure, ou une matière pouvant être brisée. 



  Cette   fer,neture   estfacilement brisée lorsque c' est nécessaires par la chaleur   et/   ou la pression du gaz ou de la vapeur développée dans le récipient 1 lorsqu'il est chauffé suffisamment par la chaleur produite dans le récipient 2. 



   Le soufre 9 est de préférence moulé en bloc dans ce récipient.?. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Si on le désire, on peut employer une autre forme d'ap- pareil, pourvu que le chloroforme (et toute autre substance vaporisable qui lui est mélangée ou y est dissoute) soit vaporisé et amené en contact,avec l'anhydride sulfureux gazeux. 



   Un autre avantage de la présente invention est la plus grande   eff icacité   de l'agent de fumigation'en comparaison de celle du thiophosgène fabriqué préalablement et employé directement ; ceci est dû au fait que le   thiophosgène   pro- duit conformément à la présente invention est à l'état   chauf-   fé, l'efficacité de tous les agents de fumigation chauffée étant plus grande, comme on le   sai.t,   que celle des mêmes agents employés à   l'état   non chauffé.

   En outre; comme dans la méthode suivant la présente invention le thiophosgène agit sur les organismes vivants dès qu'il est produit et, étant à l'état naissant, peut donc être plus actif, son rendement peut être plus grand que celui du thiophosgène      préparé préalablement, pour cette raison. L'agent de fumi- gation produit suivant la présente invention peut également contenir des gaz toxiques, outre.le thiophosgène, et ceux-ci peuvent expliquer l'augmentation de rendement en comparaison du thiophosgène préparé préalablement. Quelle que soit la ¯saison, on a toutefois trouvé que l'agent de fumigation produit suivant l'invention est beaucoup plus efficace que le thiophhosgène préparé préalablement. 



   Un autre avantage de l'amploi de'chloroforme est qu'il   n'attaque   pas un récipient en métal.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  The so-called company
FUMIGANTS & INSECTICIDES LIMITED in London E. 16 (England) Method and apparatus relating to fumigation. International Convention: British Patent Application n. 6632 filed on April 11, 1944 by Messrs Norman Victor BARTON and John CHAPMAN, of which the plaintiff is the beneficiary.



   The present invention relates to fumigation and provides an improved method and means for fumigating in rooms or other premises of houses or other buildings, for example, hospitals, factories, etc., and in ships, and the following. all these premises will be called rooms.



   As a result of prolonged research, thiophosgene (CSC12) has been found to be a powerful fumigant, but it is extremely dangerous to transport and handle. An object of the present invention is to provide a suitable process for producing this compound to 1. ' location where fumigation is to take place.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In accordance with the present invention, heated chloroform vapor is reacted, at the point where the fumigation is to occur, with sulfur dioxide, the product or products of the reaction effecting the fumigation.



  Thiophosgene and possibly other toxic gases are produced by the action between the heated vapor of chloroform and sulfur dioxide, with phosgene first being formed from chloroform and this phosgene reacting with sulfur dioxide to form sulfur dioxide. thiophosgene. Although the use of previously formed phosgene, in combination with sulfur dioxide, does not give a powerful fumigating action, the reaction between the chloroform vapor and sulfur dioxide gives a very powerful fumigating action, probably by As a result of the fact that the phosgene produced acts in its nascent state on sulfur dioxide to cause the production of a much larger quantity of thiophosgene and possibly other toxic gases.



   The heating of the chloroform is optionally carried out by the heat produced by the combustion of the sulfur, the sulfur dioxide produced reacting with the chloroform.



   In order to produce a faster combustion of sulfur it can be "activated" by the addition of potassium nitrate.



  It has been found that a mixture comprising approximately 95% sulfur and 5% potassium nitrate is a very satisfactory composition which burns rapidly and evenly.



  The proportions can be changed somewhat without affecting the efficiency of the combustion.



   It has been found more advantageous to use chloroform

 <Desc / Clms Page number 3>

 not mixed with other substances which produce toxic gases. If desired, however, one or more other vaporizable substances which are capable of producing one or more toxic gases may be mixed with or dissolved in the chloroform. This other substance or these other vaporizable substances are preferably such that their heated vapors react with sulfur dioxide to form thiophosgene; examples of such substances are chloropicrin and carbon tetrachloride which each react, when vaporized and heated, with sulfur dioxide to produce thiophosgene, although to a much smaller extent than chloroform.



   The chloroform with or without these additional vaporizable substances is advantageously absorbed in a non-acidic (and preferably inert) absorbent which is not destroyed by the chloroform or the additional vaporizable substance (s) and which has no action. harmful to chloroform or to additional vaporizable substance (s); a similar absorbent is advantageously in the form of talc, chalk or diatomaceous earth, for example kieselguhr.



   The chloroform, with / or without the additional vaporizable substance (s), preferably contained in one of the absorbents indicated above, can be used in an apparatus such as that shown in the accompanying drawings, among which:
Figs 1 and 2 are respectively a front perspective view and a perspective view from behind and from below.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The apparatus comprises an upper container 1 and a lower container 2 which are spaced apart from each other.



  The two containers are preferably cylindrical in shape, for example about 5 3/4 inches in diameter, and the upper container is about 1.1 inch deep.



  The upper container 1 containing the chloroform with or without the additional vaporizable substance (s), preferably absorbed in the above-mentioned absorbent, is preferably sealed and when the apparatus is to be used, one or more holes are drilled. preference in the top of it.,
To produce the hermetically sealed upper container containing the mentioned vaporizable substance (s). this is done with the top or bottom detached from the container, it is filled with the vaporizable substance (s), or these absorbed into the mentioned absorbent, and the top or bottom is then crimped onto the container by embossing.

   The top of the container 1 is preferably upwardly domed and the bottom of the container 2 is preferably also upwardly domed for the reason explained below and the wall of the lower container is for example about 2 inches deep. The diameter of the lower vessel is the same as that of the upper vessel and sulfur 9 is placed in the lower vessel 2, which is open at the top to allow heat from the combustion of sulfur to strike vessel 1. Sulfur 9 is provided with a central tubular wick 10 to facilitate its ignition.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   In the apparatus used according to the present invention and shown in the drawings, the containers 1 and 2 are kept spaced apart by uprights 3, for example three in number. The uprights 3 are advantageously formed of metal strips, the longitudinal edges of which can be folded or rolled up to reinforce the strips longitudinally, and the upper end of each strip is folded inwards and downwards so as to constitute a form of hook 4 which engages over the upper edge of the container 1, which edge is preferably provided with a bead all around its periphery for this purpose, and in addition each strip has at spaced intervals the tabs 5,

   6 and 7 partially detached from the strip and pushed back so that the tabs 5 of the strips engage below the bottom of the container 1, that the other tabs 6 of the strips engage above the upper edge of the container 2 and that the tabs 7 of the bands engage below the lower edge of the container 2. These bands are advantageously arranged so as to advance a short distance below the container 2 so as to form support feet 8 which separate the container 2 of any support on which the apparatus is placed. The bands are spaced substantially equal amounts with respect to each other around the two containers.



   Instead of using the bands mentioned, with tabs partially cut therein, strong metal wires can be employed with inwardly extending bends which form stops performing the same function as the tabs.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   These bands or feet are preferably no longer than the diameter of a container. This makes packaging convenient and makes it possible to package the apparatus in boxes which are not excessively large and with the feet placed transversely on top of the packed containers. In this way the bulging of the top of the container 1 and the bottom of the container 2 makes it possible to save space when packing the apparatus for transport, the bottom of the container 2 being placed on the top of the container 1. , the two receptacles therefore fitting into each other. When it is desired to train the apparatus, this is easily done.



   If desired, instead of the container 1 being hermetically sealed, it can be provided with a cover which fits over the container in a gas-tight manner and is fully detachable therefrom or can be attached thereto. ci and have a separate opening closed by a removable cap that fits tightly.



   Alternatively, in some cases, the top of the container 1 may have one or more small openings closed by an easily fusible material, such as Wood's metal or solder, or a material capable of being broken.



  This iron, neture is easily broken when required by the heat and / or pressure of gas or steam developed in vessel 1 when sufficiently heated by the heat generated in vessel 2.



   The sulfur 9 is preferably molded as a block in this container.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   If desired, another form of apparatus may be employed, provided that the chloroform (and any other vaporizable substance mixed with it or dissolved in it) is vaporized and brought into contact with sulfur dioxide gas.



   Another advantage of the present invention is the greater efficiency of the fumigant compared to that of thiophosgene previously manufactured and used directly; this is due to the fact that the thiophosgene produced in accordance with the present invention is in a heated state, the efficacy of all heated fumigants being greater, as is known, than that of the same ones. agents used in the unheated state.

   In addition; as in the method according to the present invention thiophosgene acts on living organisms as soon as it is produced and, being in the nascent state, may therefore be more active, its yield may be greater than that of the thiophosgene prepared previously, for this reason. The fumigant produced according to the present invention may also contain toxic gases, besides thiophosgene, and these may account for the increase in yield compared to the thiophosgene prepared previously. Whatever the season, it has however been found that the fumigant produced according to the invention is much more effective than the thiophhosgene prepared previously.



   Another advantage of chloroform amplification is that it does not attack a metal container.


    

Claims (1)

EMI8.1 EMI8.1 R E V E N D 1 0 A T 1 0 N S 1.- Procédé de fumigation dans lequel de la vapeut chauffée de chloroforme est amenée à réagir, à l'endroit où la fumigation doit avoir lieu, avec de l'anhydride sulfureux pour produire du thiophosgène. R E V E N D 1 0 A T 1 0 N S 1.- A fumigation process in which heated chloroform vapor is caused to react, at the point where the fumigation is to take place, with sulfur dioxide to produce thiophosgene. 2. - Procédé de fumigation suivant la revendication 1, dans lequel le chauffage du chloroforme est effectué par la chaleur produite par la combustion de soufre, l'anhydride sulfureux produit entrant en action sur le chloroforme. 2. - A fumigation process according to claim 1, wherein the heating of the chloroform is effected by the heat produced by the combustion of sulfur, the sulfur dioxide product entering into action on the chloroform. 3.- Procédé de fumigation suivant les revendications 1 et 2, dans lequel le chloroforme contient, en mélange ou en dissolution, une ou plusieurs substances vaporisables qui sont capables de produire un gaz toxique ou des gaz toxiques. 3. A fumigation method according to claims 1 and 2, wherein the chloroform contains, in admixture or in dissolution, one or more vaporizable substances which are capable of producing a toxic gas or toxic gases. 4. - Procédé de fumigation suivant la revendication 3, dans lequel la ou les autres substances vaporisables sont tellos que leurs vapeurschauffées réagissent avec 1'anhydride sulfureux pour former du thiophosgène. 4. A fumigation process according to claim 3, wherein the other vaporizable substance (s) are such that their heated vapors react with sulfur dioxide to form thiophosgene. 5.- Procédé do fumigation suivant la revendication 4, dans lequel la ou les autres substances vaporissbles sont de la chloropicrine et/ ou du tétrachlorure de carbone. EMI8.2 5. A fumigation method according to claim 4, wherein the other vaporizable substance (s) are chloropicrin and / or carbon tetrachloride. EMI8.2 6.- Procédé de fVI111):.1tj.oo suivant les revendications 1 5, dans lequel le c loroforme, ou le chloroforme avec une ou plusieurs substances vaporisables produisant un ou des gaz toxiques, sont absorbés dans un absorbant non-acide (de préférence inerte) qui n'est pas détruit par le chloroforme ou la ou les autres substances vaporisables et qui <Desc/Clms Page number 9> n'a pas d'action nuisible sur le chloroforme ni sur la ou les autres substances vaporisables. 6.- Process of fVI111) :. 1tj.oo according to claims 1 5, in which the c loroform, or chloroform with one or more vaporizable substances producing one or more toxic gases, are absorbed in a non-acid absorbent (of preferably inert) which is not destroyed by chloroform or other vaporizable substance (s) and which <Desc / Clms Page number 9> has no detrimental effect on chloroform or on other vaporizable substance (s). 7.- Dispositif pour faire des fumigations dans des chambres, comprenant un récipient qui contient 'du chloroforme avec ou sans une ou plusieurs autres substances vaporisables qui sont capables de produire un gaz toxique ou des gaz toxiques, et un autre récipient contenant du soufre destiné à être. allumé de façon à produire de la chaleur, et un moyen de supporter le premier récipient en position superposée avec espacement par rapport à l'autre récipient, de telle manière que, lorsque le soufre est aiumé, la chaleur produite par le soufre en combustion provoque l'émission de vapeur par la ou les substances vaporisables, la vapeur chaude de chloroforme réagissant avec l'anhydride sulfureux pour produire du thiophosgène. 7.- Device for carrying out fumigations in chambers, comprising a container which contains chloroform with or without one or more other vaporizable substances which are capable of producing toxic gas or toxic gases, and another container containing sulfur intended to be. ignited so as to produce heat, and means for supporting the first container in a superimposed position spaced from the other container, such that when the sulfur is alumized, the heat produced by the burning sulfur causes vapor emission from the vaporizable substance (s), the hot chloroform vapor reacting with sulfur dioxide to produce thiophosgene. 8. - Dispositif suivant la revendication 7, dans lequel le chloroforme, ou le chloroforme avec la ou les autres substances vaporisables, est porté par un absorbant non-acide, de préférence inerte. 8. - Device according to claim 7, wherein the chloroform, or chloroform with the other vaporizable substance (s), is carried by a non-acid absorbent, preferably inert. 9.- Dispositif pour faire des fumigations dans des chambres, comprenant un récipient -qui contient du chloroforme avec ou sans une ou plusieurs autres substances vaporisables (qui sont capables de produire un gaz toxique ou des gaz toxiques), porté par un absorbant non-acide, de préférence inerte, et qui est fermé d'une manière étanche au gaz et un autre récipient contenant du soufre en bloc et destiné à être ,allumé pour produire de la chaleur, le récipient contenant le soufre étant disposé à proximité de l'autre <Desc/Clms Page number 10> récipient de telle manière que lorsque le premier récipient est ouvert quand il est sur le point d'être utilisé, la chaleur produite par l'allumage et la combustion du soufre provoque l'émission de vapeur par la ou les substances va- porisables, 9.- Device for fumigating in chambers, comprising a container -which contains chloroform with or without one or more other vaporizable substances (which are capable of producing toxic gas or toxic gases), carried by a non-absorbent. acid, preferably inert, and which is closed in a gas-tight manner and another receptacle containing bulk sulfur and intended to be ignited to produce heat, the receptacle containing sulfur being disposed near the other <Desc / Clms Page number 10> receptacle in such a way that when the first receptacle is opened when it is about to be used, the heat produced by the ignition and combustion of the sulfur causes the emission of vapor by the vaporizable substance (s), la vapeur de chloroforme chaude réagissant avec l'anhydride sulfureux pour produire du thiophosgène. hot chloroform vapor reacting with sulfur dioxide to produce thiophosgene. 10.- Dispositif suivant les revendications 7 à 9, dans le- quel le récipient contenant le choroforme est maintenu es- pacé au-dessus du récipient contenant le soufre, par un certain nombrede montants espacés qui sont indépendants et des récipients et indépendants l'un de l'autre/qui sont fixés de façon détachable aux deux récipients. 10. A device according to claims 7 to 9, in which the container containing the choroform is kept spaced above the container containing the sulfur by a number of spaced posts which are independent of the containers and independent of the container. from each other / which are detachably attached to the two containers. Il.- Dispositif suivant la revendication 10, dans lequel les montants maintiennent le récipient supérieur à distance au-dessus du. récipient inférieur au moyen de butées inter- nes dont ils sont pourvus. 11. Apparatus according to claim 10, wherein the uprights hold the upper container apart above the. lower container by means of internal stops with which they are provided. 12. - Dispositif suivant les revendications 10 et 11, dans lequel les montants sont formés de bandes de métal dont l'extrémité supérieure est repliée de façon à former un crochet qui s'engaze par-dessus le bord supérieur du réci- pient supérieur, et chaque bande présente à des intervalles espacés trois languettes découpées partiellment dans la bande et repoussées de façon qu'une languette s'engage en- dessous du fond du récipient supérieur et que les deux au- tres languettes s'engagent respectivement au-dessus du bord supérieur et en-dessous du bord du fond du récipient infé- rieur. 12. - Device according to claims 10 and 11, wherein the uprights are formed of metal strips, the upper end of which is bent so as to form a hook which engazes over the upper edge of the upper receptacle, and each strip has at spaced intervals three tabs cut partially from the strip and pushed back so that one tab engages below the bottom of the upper container and the two other tabs engage respectively above the top. upper edge and below the bottom edge of the lower container. 13. - Dispositif suivant les revendications 7 à 9, dans lequel les montants formés de bandes sont destinés à espa- cer les deux récipients l'un par rapport à l'autre pour <Desc/Clms Page number 11> l'emploi et chaque montant présente trois parties ou languettes partiellement découpées dans le montant et destinées à être repoussées de façon qu'une languette de chaque montant puisse s'engager en-dessous- du fond' du récipient contenant le choroforme et que les deux autres languettes puissent être. amenées à s'engager respectivement par-dessus le bord supérieur et en-dessous du bord du fond du récipient contenant le soufre. 13. - Device according to claims 7 to 9, wherein the uprights formed of strips are intended to space the two containers with respect to each other for <Desc / Clms Page number 11> use and each post has three parts or tabs partially cut in the post and intended to be pushed back so that a tab of each post can engage below the bottom 'of the container containing the choroform and both other tabs may be. caused to engage respectively over the upper edge and below the edge of the bottom of the container containing the sulfur. 14.- Dispositif suivant les revendications 12 et 13, dans lequel les montants s'avancent ou sont établis de façon à s'avancer à une certaine distance en-dessous du récipient inférieur de manière µ former les pieds d'appui qui espacent ce récipient d'un support quelconque sur lequel l'appareil, est placé. 14.- Device according to claims 12 and 13, wherein the uprights advance or are established so as to advance at a certain distance below the lower container so as µ form the support feet which space this container any support on which the device is placed.
BE459721D BE459721A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE459721A true BE459721A (en)

Family

ID=112746

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE459721D BE459721A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE459721A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
JP6034824B2 (en) Tobacco products and processes
EP0120968B1 (en) Apparatus for heat-volatilizing medicinal agent
EP2986532B1 (en) Container with substance carrier
US4839144A (en) Support device for combustible package containing a heat-dispersible material and a combustible material
FR2643233A1 (en) OXYGEN ABSORBENT COMPOSITION, PROCESS FOR FORMULATION THEREOF, AND SACHET CONTAINING THE SAME
JP2017523797A (en) Smokeless tobacco products
CA2830180A1 (en) Self-lighting device for a cigarette
EP0217696B1 (en) Diffusion of an active component from paper by combustion, and pyrotechnical dispersal system using such paper
BE459721A (en)
FR2495459A1 (en) MONODOSE SELF-ADHESIVE CONTAINER FOR BEVERAGES AND FOOD
US20050129812A1 (en) Packaging for eliminating off-odors
EP2685846B1 (en) Cigarette provided with a self-lighting device
FR2637459A1 (en) Insecticidal, bactericidal or fungicidal smoke generator
BE1010236A3 (en) Pyrotechnic device for destroying pests.
FR2813884A1 (en) Preparation of thiosulfinates, useful for the fumigation of stored cereals, comprises heating an aqueous solution of natural or synthetic precursors and liberating the gaseous mixture formed
FR2727288A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR DELAYED GENERATION OF FUMIGATION GAS
BE544144A (en)
FR2864039A1 (en) Smoke pot e.g. for fumigation has support for inner container with powder charge and base aperture closed by thermo-fusible seal
BE492896A (en)
JPS63115802A (en) Insecticide
BE602468A (en)
JPS59216803A (en) Manufacture of fumigation tube for repelling vermin
FR2587589A1 (en) NOVEL PESTICIDE COMPOSITIONS COMPRISING (1R CIS, E) 2,2-DIMETHYL 3/2-FLUORO 3-OXO 3-METHOXY 1-PROPENYL / CYCLOPROPANE CARBOXYLATE FROM PENTAFLUORO PHENYL METHYL
de Groot Protection of stored grains and legumes.
BE467946A (en)