BE448449A - - Google Patents

Info

Publication number
BE448449A
BE448449A BE448449DA BE448449A BE 448449 A BE448449 A BE 448449A BE 448449D A BE448449D A BE 448449DA BE 448449 A BE448449 A BE 448449A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tubes
heating
cold
heating device
hot
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE448449A publication Critical patent/BE448449A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21CMANUFACTURE OF METAL SHEETS, WIRE, RODS, TUBES OR PROFILES, OTHERWISE THAN BY ROLLING; AUXILIARY OPERATIONS USED IN CONNECTION WITH METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL
    • B21C9/00Cooling, heating or lubricating drawing material

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Heat Treatment Of Strip Materials And Filament Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Perfectionnements aux procédés et installations   our   l'étirage, en particulier pour celui des tubes d'acier", 
L'étirage des tubes, qu'il soit fait à chaud ou à froid, nécessite toujours le réohauffage du métal à une température   voi-   sine de 900   @à   1000 . 



   Dans le   cas d'étirage   à chaud, ce réchauffage a lieu avant passage dans la filière pour faciliter   l'écoulement   du métalAfin d'éliminer l'écrouissage, il s'opère au contraire après étirage, lorsque la déformation est faite à froid. 



   Dans les deux cas, le réchauffage du métal se fait habi- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 -tuellement dans des fours chauffés électriquement ou par des com- bustibles solides, liquides ou gazeux. 



   Ces fours sont toujours des constructions importantes en raison de la grande   longaeur   des produits à traiter et ils pré- sentent une inertie calorifique considérable ; leur mise en tem-   pérature est donc longue et onéreuse ; deplus, la régularité du   chauffage obtenu est incertaine. 



   D'autre part, dans de tels fours, même lorsque le   labora-   toire est à bonne température, le chauffage de la charge est tou- jours lent et il en résulte une oxydation importante, d'où perte de métal et obligation de redécaper les produits avant réétirage. 



   Il existe des fours dits de "recuit   blano"   permettant de chauffer sans oxydation, mais ces fours ont une inertie oalorifi- que encore plus grande que ceux à chauffage direct et leur construc- tion est très coûteuse, 
En outre, du fait de la discontinuité des opérations, les prodédés actuellement en usage nécessitant une main d'oeuvre consi- dérable. 



     D'après   ce qui précède, on voit que la technique actuelle de l'étirage présente de multiples inconvénients ; la présente in- vention a pour objet un procédé et une installation perfectionnés permettant de remédier dans une mesure importante aux inconvénients susvisés. 



   Le procédé perfectionné est essentiellement caractérisé par l'application, dans le circuit normal des tubes, d'un dispositif de chauffage ultra-rapide, éventuellement complété par une enceinte de refroidissement remplie de gaz neutre ou réducteur. 



   Le dispositif de chauffage ultra-rapide peut utiliser tout appareil permettant d'obtenir de très hautes températures et, no- tamment, le chalumeau oxyacétyléniques ou oxydrique, la torche à hydrogène atomique, l'aro voltaïque, etc.. 



   On pput aussi recourir au chauffage par résistance, par paw- sage de courant à bas voltage et   à   très forte intensité dans la   @   même du métal. Le courant est alors amené par des frotteurs appro-   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 -priés ou par deux, quatre ou six paires de galets roulant sur le   tube.   



   Le procédé objet de la présente invention consiste à uti- liser du courant alternatif à haute fréquence pour produire l'élé- vation de température désirée rapidement et avec un encombrement réduit au strict minimum,, 
Le courant à haute fréquence envoyé dans un   solénolde  ,en- tourant, sans le toucher, l'objet métallique à traiter permet, lors- que cette fréquence est suffisamment élevée et dépasse 100.000 pé- riodes, d'obtenir l'élévation de température presque instantanée et sur un espace très réduit, par conséquent, espace qui est de l'ordre du sixième, au maximum, de celui qui est nécessaire au chauffage par les moyens actuellement employés.

   Il convient de noter que, du fait de l'absence de contact entre les appareils qui apportent le courant et le métal à réchauffer, on peut donner à la vitesse d'a- vancement dudit métal une valeur très grande et augmenter ainsi la rapidité de l'opération et le tonnage réchauffé dans un même temps. 



   De plus, ce procédé offre cet avantage qu'il permet de réa- liser le chauffage sur le banc même où se fait l'étirage, ce qui diminue encore l'encombrement total de l'installation. 



   Sur le   d@ssin   annexé, on a représenté d'une manière tout à fait schématique des exemples de modes de mise en oeuvre de l'in- vention 
La fig. 1 montre, en coupe, l'organisation générale d'un dispositif de chauffage par induction; 
La fig. 2 est une vue en élévation et la fig. 3 une vue en plan d'une installation   d@étirage   à chaud utilisant le dispositif de la fig. 1; 
La fig. 4 montre, en plan, une installation d'étirage à froid dans le cas du travail "à creux" ou sur mandrin court; 
La fig. 5 représente, à plus grande échelle, le détail d'un dispositif de réchauffage utilisé dans l'installation de la fig. 4;   @   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
La fig. 6, enfin, est une vue en plan d'une installation pour l'étirage à froid sur mandrin long. 



   La fig. 1 représente schématiquement et à titre d'exemple 1' installation de chauffage par induction réalisée de manière connue avec un adénoïde 1 constitué par un tube en cuivre,   adénoïde   dont l'axe coïnciderait avec celui du tube à chauffer, le solénolde étant parcouru par le courant alternatif et étant refroidi par un courant d'un fluide quelconque. 



   Le solénolde précité est monté de manière qu'il soit libre de se déplacer perpendiculairement à l'axe du tube à traiter dans le cas   où celui-ci ne serait pas parfaitement rectiligne ; que ce dépla-   cement soit rendu possible, le courant est amené au solénoïde par des conducteurs souples. C'est donc le tube 2 en cours d'échauffement qui guidera le solénolde. Afin qu'il ne puisse pas y avoir de contact entre les deux pièces, on-interpose entre le adénoïde et le tube des guides 3 en une ou,plusieurs parties faits en un matériau isolant et réais- tant à haute température (silice fondue, par exemple). Des butées 4 en matière isolante et réfractaire sont maintenues par des supports 5 et sont placées de part et d'autre du solénoïde afin que ce dernier ne puisse pas se déplacer longitudinalement. 



   Si le système de chauffage qui vient   d'être   décrit est placé en avant d'une filière 6, il est bien certain que l'on aura constitué une installation idéale d'étirage à   chhud.   En effet, le chauffage étant très rapide, l'oxydation sera très faible et on pourra même la réduire, en introduisant un gaz inerte ou réducteur dans le solénoïde; les produits obtenus ne seront donc pas rayés comme cela se produit très souvent lorsqu'on utilise des fours ordinaires ; de plus, les fi- lières auront une durée beaucoup--plus longue . 



   Comme ce système de chauffage n'a pour ainsi dire aucune inerti calorifique, il permet d'étirer à un moment quelconque, sans avoir à tenir compte du temps d'échauffement du four ni de la dépense de com- bustible qui en résultera, -comme c'est le cas actuellement. D'autre part, il y a lieu de noter que le chauffage par induction en haute fréquence permet de réduire considérablement la longueur du dispositif 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de réchauffage, Ceci est particulièrement intéressant lorsqu'on a à étirer de faibles quantités de produits. 



   Dans l'installation d'étirage à chaud utilisant l'appareil- lage   venantd'tre   décrit et que montrent les fig. 2 et 3, le tube 2 en cours d'étirage est tiré à une vitesse uniforme, au moyen d'un mécanisme approprié 9, à travers le   adénoïde   1 et s'échauffe, par conséquent, d'une manière régulière. La réduction de section se fait aussi régulièrement, ce qui n'a pas toujours lieu actuellement, du fait de la difficulté d'obtention d'une température uniforme sur toute la longueur des four? utilisés. 



   Des galets 10 facilement démontables et commandés par un mo- teur à vitesse variable   11,   entraînent le tube à étirer 2'pendant le passage de son extrémité avant à travers le dispositif de chauf- fage. 



   Il est évident que les vitesses des tubes 2 et 2' doivent âtre proportionnelles afin que la température de l'avant du tube soit la même que celle des autres parties. 



   Sur les figues 2 et 3, les flèches indiquent le trajet suivi par les tubes en cours de travail; les tubes à étirer sont placés en A et les tubes finis sont reçus en B. 



   En ce qui concerne l'étirage à froid, il faut distinguer le cas du travail "à creux" ou sur mandrin court et le cas du travail sur mandrin long. 



   Dans le travail "à creux" ou sur mandrin court (fig.4), les tubes t, après étirage sur le banc 12, sont éjectés dans la rigole 13, puis introduits automatiquement dans la machine à dresser ou dresseuse 14. Celle-oi est, de préférence, du type à hyperboloïde de révolution. 



   A la sortie de la dresseuse se trouve le dispositif de ré-   chauffage   15 complété éventuellement par une enceinte de refroidis- semeht 16, dispositif représenté schématiquement et à titre d'exem- ple sur la fig. 5. 



   Deux galets 17 commandés par un moteur à vitesse variable entraînent les tubes dans la gouttière 18 à la   marne   allure que la machine à dresser, dès que celle-ci n'intervient plus. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
 EMI6.1 
 - - - --- - 
De la gouttière 18, les produits sont éjectés dans des berceaux par un dispositif quelconque. 



   L'ensemble 15 précité est sensiblement identique à celui re- présenté sur la fig, l, mais il comporte des guides fixes d'entrée et de sortie (19 et 20) en métal non magnétique placés à une distance suffisante des extrémités du solénoïde. 



   De même que dans le mode de réalisation décrit plus haut, le solénoïde est alimenté en courant par des câbles souples et il peut, par conséquent, se déplacer transversalement, tandis qu'il est ar- rêté longitudinalement par les pièces formant butées. 



   Si l'on veut obtenir un recuit sans oxydation, on prolonge le dispositif 15 par une enceinte 16 refroidie par un fluide cir- culant entre deux tubes concentriques 21 et 21'. Cette enceinte est remplie d'un gaz neutre ou réducteur légèrement en pression,   a-   mené par la canalisation 22. 



   A la sortie de l'enceinte   16,   un guide 23 spécialement amé- nagé évite le fouettement des tubes pendant leur rotation. 



   Dans le cas d'étirage sur mandrin long   ( fig.     6),   les tubes t, après leur étirage sur le banc 25, sont éjectés dans la gouttière 26, puis introduits dans la machine à rouler 27, qui, en allongeant transversalement le métal des tubes, permet de les décoller de sur les mandrins. Les tubes sont reçus sur le berceau 28, puis envoyés sur le banc 29 sur lequel on procède ensuite au démandrinage. 



   Les mandrins m sont alors dirigés vers le banc deétirage, tandis que les tubes t sont acheminés sur une rigole 30, à partir de laquelle deux galets 31, commandés par un moteur à vitesse va- riable, les poussent à travers un dispositif 15-16, identique à ce- lui   de-la   fig. 5. 



   A la sortie de ce dispositif, deux autres galets 32, comman- dés à la même vitesse que les galets 31, évacuent les produits finis sur une goulotte 33 d'où ils sont éjectés dans des berceaux B pour leur reprise au pont roulant. 



   D'après ce qui précède, on se rend facilement compte que des installations telles que celles représentées sur les fig. 2,3, 4, et 6 permettent : 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 a) de supprimer les fours de réchauffage et de recuit dont la mise en température est très lente et qui donnent un cha.uffage ir régulier et oxydant; b) d'améliorer l'aspect et la qualité des produits obtenus; c) de diminuer la consommation de métal; d) de réduire les frais de main d'oeuvre; e) de supprimer les opérations de décapage entre les dif- férents passes d'étirage à froid; f) de réduire sensiblement la consommation d'acide; g) d'obtenir une très grande souplesse dans le travail. 



   Les exemples qui viennent   d'être   décrits et qui se rapporten à des   tubes   d'acier ne sont nullement limitatifs. Les procédés et installations perfectionnés conformément à l'invention peuvent très bien être appliqués à tous les cas d'étirage ou de profilage à chaud ou à froid, de n'importe quel métal, les outils de déformation pou- vant être des filières ou des   cylindres.   Toutes ces applications rentrent dans le cadre de la présente invention lorsque l'installa- tion comporte un dispositif de chauffage ultra-rapide du produit traité, dispositif pouvant, dans certains cas, être combiné avec une enceinte de refroidissement. 



   L'invention peut s'appliquer aussi à n'importe quelle ins- tallation, continue, semi-continue ou discontinue, par exemple, au tréfilage à chaud et à froid des fils de tous métaux, à la fa- brication des profilés à partir de bandes, au laminage à froid des feuillards, etc.. etc.. 



   Il convient de signaler, en outre, que dans chaque appli- cation, il y a à considérer deux constantes, à savoir : 
1 / la vitesse de passage des produits à travers le dispo- sitif de chauffage; 
2 / la température d'échauffement. 



   Il faudra donc que l'énergie calorifique dégagée, dans les dispositifs identiques au dispositif 15, soit par combustion de gaz soit par courants électriques, soit suffisante pour que les cons- tantes n'aient pas à être réduites. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Au besoin, pn pourra placer les uns à la suite des autres deux ou trois dispositifs de chauffage.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to processes and installations for drawing, in particular for that of steel tubes",
The drawing of tubes, whether done hot or cold, always requires reheating the metal to a temperature of around 900 @ to 1000.



   In the case of hot drawing, this reheating takes place before passing through the die to facilitate the flow of the metal. In order to eliminate strain hardening, it takes place on the contrary after drawing, when the deformation is carried out cold.



   In both cases, the metal is usually heated.

 <Desc / Clms Page number 2>

 - possibly in furnaces heated electrically or by solid, liquid or gaseous fuels.



   These ovens are still important constructions because of the great length of the products to be treated and they present a considerable calorific inertia; their warming up is therefore long and expensive; moreover, the regularity of the heating obtained is uncertain.



   On the other hand, in such furnaces, even when the laboratory is at the right temperature, the heating of the load is always slow and a significant oxidation results therefrom, hence loss of metal and the obligation to re-pickle the materials. products before re-stretching.



   There are so-called "blano annealing" furnaces which allow heating without oxidation, but these furnaces have an even greater calorific inertia than those with direct heating and their construction is very expensive.
In addition, due to the discontinuity of operations, the products currently in use require a considerable amount of labor.



     From the foregoing, it can be seen that the current technique of stretching has multiple drawbacks; The object of the present invention is an improved method and installation which make it possible to remedy to a considerable extent the aforementioned drawbacks.



   The improved process is essentially characterized by the application, in the normal circuit of the tubes, of an ultra-rapid heating device, possibly completed by a cooling chamber filled with neutral or reducing gas.



   The ultra-fast heating device can use any device making it possible to obtain very high temperatures and, in particular, the oxyacetylene or oxidic torch, the atomic hydrogen torch, aro voltaic, etc.



   Resistance heating can also be used, by passing low voltage and very high current into the same metal. The current is then brought by appropriate wipers.

 <Desc / Clms Page number 3>

 -priés or by two, four or six pairs of rollers rolling on the tube.



   The process which is the object of the present invention consists in using high frequency alternating current to produce the desired temperature rise rapidly and with a bulk reduced to the strict minimum.
The high frequency current sent through a solenoid, surrounding, without touching it, the metallic object to be treated allows, when this frequency is sufficiently high and exceeds 100,000 periods, to obtain the rise in temperature almost instantaneous and over a very small space, consequently, space which is of the order of one sixth, at most, of that which is necessary for heating by the means currently employed.

   It should be noted that, due to the absence of contact between the devices which supply the current and the metal to be heated, the speed of advance of said metal can be given a very high value and thus increase the speed of. the operation and the tonnage reheated at the same time.



   In addition, this process offers the advantage that it makes it possible to carry out the heating on the same bench where the drawing is carried out, which further reduces the overall size of the installation.



   In the attached drawing, there is shown in a completely schematic manner examples of embodiments of the invention.
Fig. 1 shows, in section, the general organization of an induction heating device;
Fig. 2 is an elevational view and FIG. 3 is a plan view of a hot drawing installation using the device of FIG. 1;
Fig. 4 shows, in plan, a cold drawing installation in the case of "hollow" work or on a short mandrel;
Fig. 5 shows, on a larger scale, the detail of a heating device used in the installation of FIG. 4; @

 <Desc / Clms Page number 4>

 
Fig. 6, finally, is a plan view of an installation for cold drawing on a long mandrel.



   Fig. 1 shows schematically and by way of example 1 induction heating installation produced in a known manner with an adenoid 1 consisting of a copper tube, adenoid whose axis coincides with that of the tube to be heated, the solenoid being traversed by the alternating current and being cooled by a current of any fluid.



   The aforementioned solenoid is mounted so that it is free to move perpendicular to the axis of the tube to be treated in the event that the latter is not perfectly rectilinear; that this displacement is made possible, the current is brought to the solenoid by flexible conductors. It is therefore the tube 2 being heated which will guide the solenoid. So that there can be no contact between the two parts, between the adenoid and the tube guides 3 are interposed in one or more parts made of an insulating material and re-heating at high temperature (fused silica, for example). Stops 4 of insulating and refractory material are held by supports 5 and are placed on either side of the solenoid so that the latter cannot move longitudinally.



   If the heating system which has just been described is placed in front of a die 6, it is quite certain that an ideal chhud drawing installation will have been constituted. In fact, the heating being very fast, the oxidation will be very low and it can even be reduced by introducing an inert or reducing gas into the solenoid; the products obtained will therefore not be scratched, as very often happens when ordinary ovens are used; moreover, the branches will last much longer.



   As this heating system has virtually no calorific inertia, it allows you to stretch at any time, without having to take into account the heating time of the furnace or the resulting fuel expenditure, - as is currently the case. On the other hand, it should be noted that the high frequency induction heating allows the length of the device to be considerably reduced.

 <Desc / Clms Page number 5>

 reheating, This is particularly useful when stretching small amounts of products.



   In the hot drawing installation using the apparatus just described and shown in figs. 2 and 3, the tube 2 being drawn is pulled at a uniform speed, by means of a suitable mechanism 9, through the adenoid 1 and therefore heats up in a regular manner. The section reduction is also done regularly, which does not always take place at present, due to the difficulty of obtaining a uniform temperature over the entire length of the furnaces? used.



   Easily removable rollers 10, controlled by a variable speed motor 11, cause the tube to be drawn 2 'as it passes from its front end through the heater.



   It is obvious that the speeds of the tubes 2 and 2 'must be proportional so that the temperature of the front of the tube is the same as that of the other parts.



   On figs 2 and 3, the arrows indicate the path followed by the tubes during work; the tubes to be drawn are placed at A and the finished tubes are received at B.



   With regard to cold drawing, a distinction must be made between the case of "hollow" or short mandrel work and the case of long mandrel work.



   In "hollow" work or on a short mandrel (fig.4), the tubes t, after drawing on the bed 12, are ejected into the channel 13, then automatically introduced into the straightening machine or straightening machine 14. This one is preferably of the hyperboloid type of revolution.



   At the outlet of the straightener is the heating device 15 possibly supplemented by a cooling chamber 16, a device shown schematically and by way of example in FIG. 5.



   Two rollers 17 controlled by a variable speed motor drive the tubes in the gutter 18 at the speed of the straightening machine, as soon as the latter is no longer involved.

 <Desc / Clms Page number 6>

 
 EMI6.1
 - - - --- -
From the gutter 18, the products are ejected into cradles by any device.



   The aforementioned assembly 15 is substantially identical to that shown in FIG. 1, but it comprises fixed inlet and outlet guides (19 and 20) of non-magnetic metal placed at a sufficient distance from the ends of the solenoid.



   As in the embodiment described above, the solenoid is supplied with current by flexible cables and it can therefore move transversely, while it is stopped longitudinally by the parts forming stops.



   If it is desired to obtain annealing without oxidation, the device 15 is extended by an enclosure 16 cooled by a fluid circulating between two concentric tubes 21 and 21 '. This chamber is filled with a neutral or reducing gas slightly under pressure, led by line 22.



   At the outlet of the enclosure 16, a specially designed guide 23 prevents whipping of the tubes during their rotation.



   In the case of drawing on a long mandrel (fig. 6), the tubes t, after their drawing on the bed 25, are ejected into the gutter 26, then introduced into the rolling machine 27, which, by lengthening the metal transversely tubes, allows them to be peeled off the mandrels. The tubes are received on the cradle 28, then sent to the bench 29 on which the demandrating is then carried out.



   The mandrels m are then directed towards the drawing bench, while the tubes t are conveyed over a channel 30, from which two rollers 31, controlled by a variable speed motor, push them through a device 15-16 , identical to that of FIG. 5.



   At the exit of this device, two other rollers 32, controlled at the same speed as the rollers 31, discharge the finished products onto a chute 33 from where they are ejected into cradles B for their recovery by the overhead crane.



   From the foregoing, it can easily be seen that installations such as those shown in FIGS. 2, 3, 4, and 6 allow:

 <Desc / Clms Page number 7>

 a) to eliminate the reheating and annealing furnaces whose temperature setting is very slow and which give a regular and oxidizing ir heating; b) improve the appearance and quality of the products obtained; c) reduce metal consumption; d) reduce labor costs; e) to eliminate the pickling operations between the various cold drawing passes; f) significantly reduce acid consumption; g) to obtain a very great flexibility in the work.



   The examples which have just been described and which relate to steel tubes are in no way limiting. The improved methods and installations according to the invention can very well be applied to all cases of hot or cold drawing or profiling of any metal, the deformation tools possibly being dies or molds. cylinders. All these applications come within the scope of the present invention when the installation comprises a device for ultra-rapid heating of the treated product, a device which can, in certain cases, be combined with a cooling chamber.



   The invention can also be applied to any installation, continuous, semi-continuous or discontinuous, for example, to the hot and cold drawing of wires of all metals, to the manufacture of profiles from of strip, cold rolling of strip, etc ... etc ..



   It should be noted, moreover, that in each application, there are two constants to consider, namely:
1 / the speed of passage of the products through the heating device;
2 / the heating temperature.



   It will therefore be necessary for the heat energy released, in devices identical to device 15, either by gas combustion or by electric currents, to be sufficient so that the constants do not have to be reduced.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   If necessary, pn can place two or three heaters one after the other.


    

Claims (1)

- RE S U M E La présente invention a pour objet : 1 ) un perfectionnement aux procédés d'étirage en général et, en particulier, à l'étirage à chaud ou à froid des tubes, aux procédés de tréfilage à chaud ou à froids de fils de tous métaux, à la fabrication des profilés à partir de bandes, au laminage à froid des feuillards, etc... procédé essentiellement caractérisé par l'application, dans un circuit normal des produits traités, d'un dispositif de chauffage à action ultra-rapide constitué par un adénoïde entourant le métal sans le toucher, ce solénoïde étant parcouru par des courants à fréquence supérieure à 100.000 périodes par seconde, déterminant dans le métal, par induction, des courants qui en provoquent l'échauffement; - ABSTRACT The present invention relates to: 1) an improvement in the drawing processes in general and, in particular, in the hot or cold drawing of tubes, in the hot or cold drawing processes of wires of all metals, in the manufacture of profiles from of strips, in the cold rolling of strips, etc ... process essentially characterized by the application, in a normal circuit of the treated products, of an ultra-fast acting heating device consisting of an adenoid surrounding the metal without the touch, this solenoid being traversed by currents at a frequency greater than 100,000 periods per second, determining in the metal, by induction, currents which cause it to heat up; 2 ) la combinaison, dans certains cas, du dispositif de chauffage précité avec une enceinte de refroidissement aménagée à la suite du dispositif de chauffage et remplie de gaz neutre ou réducteur; 3 ) un mode de réalisation du dispositif de chauffage spé- cifié sous 1 , mode de réalisation caractérisé par l'utilisation du chauffage par induction pour produire l'élévation de température désirée; 4 ) une installation pour l'étirage à chaud de tubes et autres produits analogues comportant la combinaison, avec le dis- positif de chauffage spécifié sous 1 , d'un mécanisme tirant le prc duit à une vitesse uniforme à travers le solénoïde; 5 ) une installation pour l'étirage de tubes à froid com- portant, en combinaison : un dispositif d@étirage; une machine à dresser; 2) the combination, in certain cases, of the aforementioned heating device with a cooling chamber arranged after the heating device and filled with neutral or reducing gas; 3) an embodiment of the heater specified in 1, characterized by using induction heating to produce the desired temperature rise; 4) an installation for the hot drawing of tubes and other similar products comprising the combination, with the heating device specified in 1, of a mechanism pulling the product at a uniform speed through the solenoid; 5) an installation for the drawing of cold tubes comprising, in combination: a drawing device; a straightening machine; un dispositif de chauffage à action ultra-rapide; un dis- positif (facultatif) de refroidissement prolongeant le dispositif <Desc/Clms Page number 9> de chauffage et renfermant un gaz neutre ounréducteur, ce qui per- met d'obtenir un recuit sans oxydation; enfin, un système de galets commandés par un moteur à vitesse variable entraînant les tubes à la même allure que la machine à dresser,dès que celle-ci ntinter- vient plus. an ultra-fast acting heater; a cooling device (optional) extending the device <Desc / Clms Page number 9> heating and containing a neutral orreducing gas, which makes it possible to obtain annealing without oxidation; finally, a system of rollers controlled by a variable speed motor driving the tubes at the same speed as the straightening machine, as soon as the latter no longer intervenes.
BE448449D BE448449A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE448449A true BE448449A (en)

Family

ID=104021

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE448449D BE448449A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE448449A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2498407A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR INDUCTION HEATING OF METAL ROD MATERIAL HAVING DIFFERENT THICKNESS SECTIONS
EP0795616B1 (en) Process and apparatus for continuously heat treating metal strip in different atmospheres
FR2626290A1 (en) METHODS AND DEVICES FOR THERMALLY PROCESSING CARBON STEEL WIRES SO AS TO OBTAIN A PERFECT FINE STRUCTURE
EP0561667A1 (en) Process for heat treating metallic strip
BE448449A (en)
EP0476311B1 (en) Electrif fluid heater
FR2575683A1 (en) PROCESS AND INSTALLATION FOR THE CONTINUOUS MANUFACTURE OF SPHEROIDAL GRAPHITE CAST IRON HOSES WITH CONTROLLED STRUCTURE
FR2607519A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR THERMALLY PROCESSING STEEL WIRE
CH645831A5 (en) METHOD AND MACHINE FOR CUTTING.
EP3108021B1 (en) Method for the heat treatment of a steel reinforcement element for tyres
EP0347699B1 (en) Process and device for making a homogeneous austenitic structure
BE1004285A6 (en) METHOD AND DEVICE FOR CONTINUOUS COOLING OF STEEL WIRE drawn.
EP3108022B1 (en) Method for heat treatment with continuous cooling of a steel reinforcement element for tyres
FR2652094A1 (en) METHODS AND DEVICES FOR THERMALLY TREATING METALLIC WIRES BY PASSING ON CABESTANS.
FR2711147A1 (en) A method of manufacturing a flat product of zirconium alloy comprising a heating in the beta field by infrared.
EP0062239A1 (en) Method and apparatus for continuously annealing and quenching elongated special steel workpieces
CH617912A5 (en)
FR2693134A1 (en) External sheathing of metal heat exchanger tubes - partic. with PTFE uses lapping followed by sintering by inductive heating of tube at medium frequency, in continuous operation on moving and rotating tube.
WO2015124653A1 (en) Facility and method for the high-speed heat treatment of a steel reinforcement element for tyres
EP0481902B1 (en) Process for improving the pliability of hardened copper tubes by dynamic thermal treatment
BE344193A (en)
BE399764A (en)
BE493461A (en)
CH283136A (en) Method and installation for manufacturing a tube from a metal strip.
BE550521A (en)