<Desc/Clms Page number 1>
Presse hydraulique dans laquelle le plongeur de pressage est accouplé à un mouton de martelage.
Il y a des pièces à usiner qui nécessitent un tra tement de façonnage combiné par pressage et battage subséquent.
Pour pouvoir effectuer les deux opérations dans une seule et mê machine, en laissant la pièce à usiner au même endroit, on a dé, proposé des presses hydrauliques dans lesquelles le plongeur de pressage est accouplé à un mouton de martelage. Le mouton de martelage a alora la forme d'un poids tombant qui peut être dete ché du plongeur de pressage lorsque celui-ci est remané dans la
EMI1.1
position extrême supérieure. Le relèvement du mouton da mt..e,..,
<Desc/Clms Page number 2>
Cette forme de réalisation d'une presse reliée à un marteau e l'inconvénient qu'on ne peut exercer qu'une action de frappe relativement faible . Pour obtenir, dans le cas du princi ici employé du marteau tombant, un effet de frappe énergique, il est nécessaire de prévoir une grande hauteur de chute et un gran poids du mouton.
Ces deux facteurs ont un effet nuisible sur la constitution de la presse.
Un effet de frappe énergique ne peut toutefois pas ê pris en considération dans la réalisation connue déjà par le fai qu'on n'est pas en état, dans la construction usuelle des presse de se rendre mettre des fortes vibrations se produisant en cas d frappe intense. Dans le cas des marteaux connus à outil d'estamp ge, le choc est absorbé par de grandes masses, appelées la chabo dont le poids vaut au moins 20 fois le poids du mouton. En outre il faut prévoir de lourdes fondations.
Suivant la présente invention, on prévoit deux mouton; fonctionnant l'un contre l'autre sous l'action de cylindrée de frappe spéciaux, à la manière de marteaux connus à frappe en sent opposés, tandis que pour le pressage, le mouton supérieur peut ê accouplé au plongeur de pressage et le mouton inférieur peut être immobilisé dans sa position la plus basse. Comme les deux moutons effectuent la frappe sous l'action d'un fluide moteur, on peut ol nir un grand effet de frappe avec une course relativement petite un petit poids du mouton. Ce grand effet de frappe peut être effe tué avec conservation de la construction du bâti usuelle dans les presses et d'une fondation légère, vu que comme on le sait, dans lesmarteaux à trappe en sens opposée, les chocs sont écartée de 1 fondation.
La commande du mouton de martelage peut se faire d'une manière connue par de l'air, de la vapeur ou un liquide à forte tension. Ce dernier acquiert une Importance particulière dans le cas présent, vu que le fluide moteur pour la presse peut être em-
EMI2.1
ployé er. même temps c#me fluide-moteur not** 1... mM*4-*.*." Q ....----
<Desc/Clms Page number 3>
élevée de l'agent moteur liquide qui peut être employée dans le ces d'agente moteurs gazeux permet de maintenir petites le dimensions du cylindre d'actionnement pour les moutons de mai
1.age, ce qui facilite notablement dans le cas présent le plac ment du cylindre d'actionnement du mouton supérieur dans la t verse mobile de la presse, Des marteaux à frappe en sens oppe et avec commande par un agent liquide a haute tension ont été établis dans ces dernières années avec la plus grande perfec- tion.
Ln dispose de préférence, comme c'est connu, le c les cylindres moteurs pour les deux moutons de façon qu'ils n'agissent directement que sur le mouton supérieur et on déri les mouvements du mouton inférieur, par exemple au moyen de câbles, de bandes, de tringlages ou d'une timonerie à liquide avec plongeurs de refoulement, des mouvements du mouton supé- rieur. Les cylindres moteurs du mouton supérieur sont fixes au bâti de presse ou bien sont disposés sur une traverse partiel pont aux mouvements de course du plongeur de pressage.
L'emploi d'une timonerie à liquide à plongeurs de refoulement pour le couplage des deux mouvements des moutons acquiert dans le cadre de la présente invention une importance particulière. Les organes nécessaires dans ce cas peuvent se ger avec économie de place dans le bâti de la presse et perme tent d'une manière simple la suppression, prévue pour le pres de la liaison forcée entre les deux moutons, simplement par 1 fait que la conduite de liaison vers le ou les cylindres d'ac nement du mouton inférieur est reliée à l'aide de la distribu tion à un espace de plus basse pression et que des moyens son prévus pour retenir le mouton inférieur dans sa position infé rieure ou bien aes moyens pour bloquer l'arrivée de fluide mot, au cylindre d'actionnement du mouton inférieur.
Les plongeura servant à transmettra le mouvement du mouton supérieur au mou- inférieur peuvent en même tempe servir d'organes de rappel po,
<Desc/Clms Page number 4>
le mouton supérieur lors du pressage. Il suffit alors pour le mouton inférieur Immobilisé dans la position extrême inférieu ou lorsque le cylindre d'actionnement du mouton inférieur est coupe de l'arrivée de fluide d'actlonnement,de conduire de 1 soue pression au moyen de la distribution dans la conduite de liaison.
Pour contribuer aux mouvements de rappel lors du pres sage, on prévoit avantageusement pour le plongeur de pressage des cylindres de rappel spéciaux qui peuvent être employés en même tmps pour fixer la position supérieure extrême du piato de pressage pour le battage.
Après la réalisation de la course de travail, à la fil de la course de rappel des moutons, le choc se produisant doi être amorti. Il suffit qu'un des moutons soit arrêté élastique ment à l'extrémité de la course de rappel. Cet amortissement du choc peut être produit par exemple par des tampons élastiqi disposés sur le plongeur de presse ou sur une traverse reliée à celui-ci et qui sont comprimée sous la pression de pressage jusqu'à l'application du mouton supérieur contre le plongeur @ contre la traverse.
Un amortissement beaucoup meilleur du choc est obtenu suivant la présente invention par le fait qu'on conjugue au me ton inférieur pour la limitation de sa position extrême inféri re, des tampons élastiques qui sont disposés de façon à pouvoj s'élever et s'abaisser au moyen de cylindres de pression comme dés, sur des poinçons guidés dans la traverse intérieure de la presse, de telle manière que,pour la frappe des moutons, il sc soulevés dans une position active, et peuvent pour le presaage être abaissés dans une position inactive.
Les tampons dont la disposition sur la traverse fixe de la presse est en elle-même plus avantageuse que sur le plongeur de pressage ou sur une tr verse mobile reliée.à celui-ci, ne sont pas alors influencer p la force de pression de pressage et ne sont pas sollicités de façon exagérée dans certaines circonstances ;ils peuvent donc
<Desc/Clms Page number 5>
EMI5.1
tre établi. exclueivement suivant leu conditions nécessaire pour l'6mortls8eaent des choc..
L'objet de l'invention est expliqué plus en détail
EMI5.2
l'aide du.desain.
Les fig. 1 et 2 montrent des coupes verticales, avec le schéma de distribution conjugué pour la position de frappe et la position de pressage.
EMI5.3
Les f'1;. 3 et 4 montrent des coupes verticales de li partie inférieure de la presse, avec un schéma de distributi< pour la pCis1t1vn de frappe et la positt on de pressage, dans 2 cas d'un amortissement pour le mouton inférieur.
Le bgtl de presse comprend d'une manière connue les montante 1 servant au guidage des supports d'outil, une trave supérieure 2 et une traverse inférieure 3 reposant sur la fon
EMI5.4
t1ùn. En-dessous de la traverse 2, on a placé entre les monta 1 le cylindre de pressage 4. Dans celui-ci peut coulisser le plongeur de présage 5 qui peut porter . l'extrémité libre uni traverse mobile 6. L'amenée du fluide moteur au cylindre d'ac
EMI5.5
tlonnement 4 se fait par le haut, par une pièce de distribua 7 insérée dans la traverse supérieure 2. Dans la traverse supe rieure 2 de Ivresse, on a monté en outre, des deux cotes du . lieu, des cylindres de rappel 8 aux plongaeurs 9 desçuels, pla
EMI5.6
geurs qui Fortent vers le haut, on a suspendu de la manière ui le au moyen de tiges 10 la traverse 6 de la presse.
A la traverse mobile 6, on a accouplé, d'une manière décrite avec plus de détail dans la suite, un porte-outil 11 e forme de mouton de martelage, Le mouton de martelage 11 est gu
EMI5.7
latéralement le long des montante 1. Il porte sur 4".11118S latérales 12 des plongeurs 13 dirigés vers le haut qui igalntz-0 duisent dans des cylindre. 14 fixés au bâti de presse ou à la travée mobile 6 et auxquels de l'eau sous pression est amené. en 15. Au moyen d'une saillie 12 ou de saillie, spécial.., le mouton de martelage 11 porte des plongeurs 17 dirigée vers le 1
<Desc/Clms Page number 6>
dont les cylindrée 18 sont fixée aux montante 1.
Les cylin- dres 18 sont raccordée au moyen de conduite* 19 qui passent à travers la traverse Inférieure 3 de la presse, b une pièce de répartition 20 qui possède au milieu un branchement vers @ cylindre 21 monté dans la traverse inférieure de la presse.
Dans le cylindre 21 peut coulisser un plongeur 22 qui porte 1 porte-outil 23 inférieur formant le mouton de martelage. Le mouton inférieur 23 est guidé comme le mouton supérieur 11 le long dea montante 1 du bâti.
.Le mouton inférieur 23 peut être immobilisé dans s@ position la plus basée par des verrous 25 qui peuvent être a,c, tiennes hydrauliquement ou mécaniquement. L'exemple de réalisé tion prévoit un actionnement hydraulique pour les verruus 25 par le fait que ceux-ci sont reliés à des pistons 28 disposés dans les cylindres 27. Les pistons 28 ont par exemple la for- me de pistons différentiels. L'eau sous pression pour provoque le mouvement de fermeture des verrous est introduite en 29 et l'eau sous pression pour le retrait des verrous est introduite en 30 dans les cylindres 27. Un mouvement de soulèvement du mouton inférieur peut toutefois être évitée également par le fait qu'on coupe l'arrivée au fluide ci'actionnement des condui 19 au cylindre 21.
Pour amortir le choc lors de la rencontre d mouton supérieur et de la traverse mobile 6, on peut Intercale] entre les deux pièces un tampon élastique désigné par 31.
On a représenté en outre schématiquement au dessin la distribution. Aux cylindres de frappe 14 appartient la dis- tribution 1 avec les soupapes 40 et 4l, au plongeur de pressage 5 et aux cylindres de rappel 8 pour le plongeur de pressage ap- partient la distribution 11 avec les soupapes 42,43,44 et 45, aux cylindres 27 commandant les verrous 25 appartient une dis- tribution III avec les soupapes 46 et 47, tandis que la pièce de répartition 20et avec elle les cylindres 18 et 2l,sont rac-
<Desc/Clms Page number 7>
cordés à la distribution IV comportant les soupapes 48 et 49 L'arrivée et le départ de l'eau sous pression pour les diffé rentes distributions sont Indiqués par des flèches.
Le fig. 1 montre la position des distributions I-IV lors de la réalisation d'une frappe. La distribution par sou pes I est établie de telle manière que la soupape 40 est ouve et la soupape 41 est fermée. L'eau sous pression s'écoule ale vers les cylindres de frappe 14 ca 15, de sorte que le moutoi supérieur 11 se meut vers le bas. En même temps, au moyen de la distribution II, par suite de l'ouverture de soupape 43 et 45 et de la fermeture des soupapes 42 et 44, le cylindre de pressage 4 est mis à l'échappement et les cylindres de rappel sont raccordés à l'arrivée d'eau sous pression. Le plongeur d pressage 5 avec la traverse 6 est donc maintenue dans la pool tion supérieure pendant que le mouton supérieur 11 effectue le mouvement de frappe.
La distribution III est établie de te: le manière que la soupape 46 est ouverte et la soupape 47 est fermée. De ce fait, la chambre du cylindre située devant la fa frontale de chaque piston différentiel 28 est reliée à l'âcha pement tandis que la surface de rappel annulaire de chaque ple ton différentiel reçoit constamment l'action de l'eau souspre sion. Les verrous 25 sont donc retirés suffisamment pour ne pa empêcher les mouvements du mouton inférieur 23. Dans la diatri bution IV les deux soupapes 48 et 49 sont fermées et il ne peu donc pas s'échapper de liquide des cylindres 18 et 21 et il ne peut arriver de liquide à ces cylindres. Air.si est établie la timonerie par liquide produisant le caractère forcé des mouve- ments des deux moutons 11 et 23.
La fig. 1 montre la position des deux moutons à la fin de la frappe où les deux -moutons se sont rencontrés avec une grande vitesse.
Lors de la réalisation de frappes suivantes l'une api l'autre, on.manoeuvre simplement la distribution I. Pour la rap pel, la soupape 40 est fermée et la soupape 41 est ouverte. Les
<Desc/Clms Page number 8>
cylindres de frappe 14 sont alors reliés à l'échappement. l'eau s'oua pression. Le rappel des deux moutons est obtent d'une manière connue par le fait que le mouton inférieur : présente par rapport au mouton supérieur une petite prépoi rance et peut par conséquent soulever lors de la descente, par l'intermédiaire de la timonerie à liquide mentionnée, mouton supérieur jusqu'à ee que ce dernier s'applique de force contre le plongeur de preseage 5 ou respectivement 1 traverse mobile 6.
Le tampon 31 amortit alors le choc lors la rencontre du mouton supérieur 11 et de la traverse 6.
La fig. 2 montre la position des distributions à papes I-IV lors du pressage. La distribution I est mise en sillon.de telle manière que la soupape 40 est fermée et la soupape 41 est ouverte. Les cylindres de frappe 14 sont do à l'échappement. Pour la distribution II, les soupapes 42 44 sont ouvertes et les soupapes 43 et 45 soht fermées. De ce fait, les cylindres de rappel 8 sont reliée à l'échappe) du liquide et le cylindre de pressage 4 est relié à l'arri du liquide. Le plongeur de pressage 5 est donc déplacé ver le bas pour la réalisation de la course de pressage.
Par si du changement de position de la distribution III de telle @ nière que la soupape 46 est fermée et la soupape 47 ouverte les espaces des cylindres 27 en avant des grandes surfaces frontales des pistons 28 sont reliés à l'arrivée du liquide tandis que les petites surfaces de rappel annulaires des pi tons 28 reçoivent constamment l'action du liquide sous pres sion. Par suite de cette action sur les pistons 28, les ven roua 25 agissent efficacement sur le mouton inférieur se tr vant dans la position la plus basse. Dans la distribution 1 seule la soupape 48 est ouverte, tandis que la soupape 49 r fermée. De ce fa t, les cylindres 18 et 21 sont reliée à l' chappement.
L'échappement de la distribution IV n'est avant geusement pas conduit à l'air libre mais est raccordé à un
EMI8.1
pace se trouvant sous une ures8ion n n. - ..<
<Desc/Clms Page number 9>
charger les plongeure 17 avec une force telle que le mouton eu parieur 11 est appliqué de force constamment contre le plonge de pressage 5 ou la traverse 6. La force agissant sur le plon- geur 22 est absorbée par les verrous 25.
Le plongeur de pressage 5, en descendant, déplace le mouton supérieur 11 en surmontant la force agissant sur lei plongeurs 17. Le mouton Inférieur reste dans la position la p basse,car il est immobilisé par les verrous 25, et d'autre par la timonerie à liquide entre les deux moutons a été supprimée par l'ouverture de la soupape 48 de la delstribution IV. La se pape 49 de la distribution IV est ouverte seulement pour le re plissage de le timonerie à liquide. La course de rappel du plc geur 5 est provoquée par le retour de la distribution II dans la position représentée à la fig. 1. Le mouton supérieur 11 su alors le plongeur de pressage sous l'effet de la force agissan constamment sur les plongeurs 17.
La fig. 2 montre la position a la fin de la course de pressage. Lorsque se produit la force de pressage, le tam 31 est comprimé au point que la traverse 6 et le mouton supéri 11 sont appliquée directement l'un contre l'autre.
On a employé aux fig. 3 et 4 pour les mêmes pièces les mêmes chiffres de référence qu'aux fig. 1 et .2. On a par c séquent désigné par 1 les montants servant au guidage des port outils, par 3 la traverse Inférieure reposant sur la fondation par 23 le mouton Inférieur. Les mouvements de ce dernier sont nouveau dérivés des mouvements du mouton supérieur non-représe par l'intermédiaire d'une timonerie à liquide comprise dans le, cylindres 18 et les conduites 19, la pièce de répartition 20 e le cylindre 21, timonerie qui est délimitée d'une part par des plongeurs reliés au mouton supérieur et s'enfonçant dans les c lindres 18, d'autre part par un plongeur 22 agissant s ur le mot ton Inférieur et s'étendant dans le cylindre 21.
<Desc/Clms Page number 10>
On a représente en outre aux fig. 3 et 4, les moyen de verrouiller le mouton Inférieur dans la position la plus ba cons 18 tant en des verrous 25 et en des cylindres 27 avec les p tons différentiele 28 disposés dans ceux-ci et agissant dans 1 deux directions.
De la distribution, on a représenté en outre la di tribution par soupapes III raccordée aux cylindres 27 pour l'an tionnement des verrous 25, comportant les soupapes 46 et 47, e la distribution à soupapes IV, raccordées à la pièce de répart. tion 20, servant à influencer la timonerie à liquide entre le 1 ton supérieur et le mouton inférieur, au moyen des soupapes 48 Dans la traverse Inférieure 3,sont guidés de façon à pouvoir ee soulever et à s'abaisser,des poinçons 31 qui portenl a leur extrémité supérieure des tampons élastiques 32. Les poir çons 31 sont reliés en-dessous de la traverse 3 à des cylindrée 33 qui sont adaptés sur des plongeurs 34 ancrés de façon fixe à la traverse 3.
Le fluide sous pression est amené aux chambres c cylindrer par des conduits longitudinaux 35 des plongeurs fixée Le tampon 32 peut entrer dans un évidement 36 de la surface inf rieure du mouton inférieur. Il va de soi que les poinçons 31 pe vpnt également être reliés à des plongeurs s'enfonçant dans des cylindres fixes.
Aux cylindres 33, à l'aide desquels les p oinçons 31 peuvent être amenés dans les deux positions extrêmes représenté aux fig. 5 et 41, et délimitées par la butée à la traverse 3, ap partient une distribution comportant les soupapes 50 et 51. Cet distribution est de préférence réunie, comme on l'a représenté, àla distribution III pour le verrouillage du mouton inférieur dans la position la plus basse, vu que ces deux distributions d vent toujours être manoeuvrées ensemble.
La fig. 3 montre la position des distributions III et lors de la frappe. Comme à la fig. 1, la 'soupape 46 *est ouverte la soupape 47 est fermée, de sorte que le piston 28 reçoit une
<Desc/Clms Page number 11>
tion telle que le. verrous 25 sont amenés dans la position ex- trême extérieure dane laquelle Ils n'empêchent pas les mouve- mente du mouton inférieur. En même temps, la soupape 50 est ou- verte et la soupape bl est fermée. L'eau sous pression peut par choquent entrer par les conduite longitudinaux 35 des plongeu
34 dans les cylindrée 33, lesquels sont déplacés de ce fait ave les poinçons 31 et les tampons 32,jusque dans la position extfê superieure et sont maintenue dans cette position avec une grand force.
Par suite de la position fermée des soupapes 48 et 49 de la distribution IV, comme à la fig. l, l'espace de la timone rie à liquide entre le mouton supérieur et le mouton inférieur est fermé par rapport à l'exterieur. de sorte que les mouvement. du mouton supérieur, provoquée par des cylindres d'actionnement spéciaux, sont transmis au mouton inférieur et vice-versa.
Le tampon 32 est alors placé de telle manière par. rapport au mouton inférieur 23 que celui-ci rencontre les tam- pons lors de la course vers le tas et ne touche pas a la travers inférieure 3 avant la fin de son mouvement de descente. D'une manière analogue, le mouvement vers le haut du mouton supérieur est limité et n'atteint pas complètement le plongeur de pressage ou la traverse reliée à celui-ci.
La figl 4 montre la position des distributions par soupapes 111 et IV lors du pressage, Dans la distribution 111, comme à la fig. 2, la soupape 46 est fermée et la soupape 47 est ouverte, de sorte que le piston 28 est actionné de telle manière que les verrous 25 sont mis en positioin vers l'intérieur et main tienr.ent le mouton inférieur 23 dans sa position la plus basse.
Par la fermeture simultanée de la soupape 50 et l'ouverture de la soupape 51, les cylindre. 33 sont reliés à l'échappement du liquide, Une force dirigée vers le haut n'est donc plus exercée sur les tampons. Les tampons 32 avec les poinçons 31 et les cy- lindrea 33 s'abaissent sous l'effet de leur propre Poids jusque
<Desc/Clms Page number 12>
dans la position extrême inférieure. Le mouton inférieur 23 peu alrs ge poser sur la traverse 3 sans que les tenons 32 soient chargés. Les tampons 32 prennent donc alors une position inaction
Dans cette position du moutoi. inférieur 23, les verrous 25 peuve pénétrer dans les évidements du mouton inférieur et exercer leur action de retenue.
En outr", comme à la fig. 2, par suite de l'ouverture de soupape 48 de la distribution IV, la pièce de répartition 20 est raccordée à l'échappement du liquide ou mieux à un accumulateur liquide, par exemple une cuve à air comportant une pression de 1 quide relativement petite,.. uffisant seulement pour l'application de force du mouton supérieur contre le plongeur de pressage, et ce fait l'action le la timonerie de liquide entre les deux mouto est supprimée.
<Desc / Clms Page number 1>
Hydraulic press in which the pressing plunger is coupled to a hammering ram.
There are parts to be machined which require a combined shaping treatment by pressing and subsequent threshing.
In order to be able to perform both operations in a single machine, leaving the workpiece in the same place, hydraulic presses have been proposed in which the pressing plunger is coupled to a hammering ram. The hammering ram is now in the form of a falling weight which can be detached from the pressing plunger when it is shuffled into the
EMI1.1
extreme upper position. The raising of the sheep da mt..e, ..,
<Desc / Clms Page number 2>
This embodiment of a press connected to a hammer has the drawback that only a relatively weak striking action can be exerted. To obtain, in the case of the principle employed here of the falling hammer, an energetic striking effect, it is necessary to provide a great drop height and a great weight of the ram.
These two factors have a detrimental effect on the constitution of the press.
An energetic impact effect cannot however be taken into consideration in the embodiment already known from the fact that it is not in a condition, in the usual construction of presses to surrender strong vibrations occurring in the event of a strike. intense. In the case of the known stamping tool hammers, the shock is absorbed by large masses, called the chabo, the weight of which is at least 20 times the weight of the sheep. In addition, heavy foundations must be provided.
According to the present invention, two sheep are provided; working against each other under the action of special striking displacement, like the known hammers with opposing impact, while for pressing, the upper ram can be coupled to the pressing plunger and the lower ram can be immobilized in its lowest position. As both sheep perform the strike under the action of a motive fluid, a large punching effect can be achieved with a relatively small stroke at a small weight of the sheep. This great knocking effect can be effected with conservation of the construction of the frame usual in presses and of a light foundation, since as we know, in the hammers with trap door in the opposite direction, the shocks are removed from the foundation.
The hammering ram can be controlled in a known manner by air, steam or a liquid at high tension. The latter acquires particular importance in the present case, since the motive fluid for the press can be used.
EMI2.1
bent er. same time c # me fluid-motor not ** 1 ... mM * 4 - *. *. "Q ....----
<Desc / Clms Page number 3>
high liquid motive agent which can be employed in gaseous engine agent such as to keep actuating cylinder dimensions small for sheep may
1.age, which in the present case considerably facilitates the positioning of the actuating cylinder of the upper ram in the mobile head of the press. Impact hammers in the opposite direction and with control by a high voltage liquid agent have been established in recent years with the greatest perfection.
Ln preferably has, as is known, the c the engine cylinders for the two sheep so that they act directly only on the upper sheep and the movements of the lower sheep are derived, for example by means of cables, bands, linkages or a liquid linkage with discharge plungers, movements of the upper ram. The driving cylinders of the upper ram are fixed to the press frame or else are arranged on a partial cross member bridge to the stroke movements of the pressing plunger.
The use of a liquid linkage with delivery plungers for coupling the two movements of the sheep acquires in the context of the present invention a particular importance. The components necessary in this case can be managed with economy of space in the frame of the press and allow in a simple way the elimination, envisaged for the near of the forced connection between the two sheep, simply by the fact that the pipe connection to the drive cylinder or cylinders of the lower ram is connected by means of the distribution to a space of lower pressure and that means are provided to retain the lower ram in its lower position or else aes means for blocking the arrival of fluid mot, to the actuating cylinder of the lower ram.
The plungers used to transmit the movement of the upper sheep to the lower slack can at the same time serve as return organs in.
<Desc / Clms Page number 4>
the upper mutton during pressing. It is then sufficient for the lower ram immobilized in the extreme inférieu position or when the actuating cylinder of the lower ram is cut off from the inlet of actuating fluid, to conduct 1 under pressure by means of the distribution in the pressure pipe. binding.
In order to contribute to the return movements during pressing, there are advantageously provided for the pressing plunger special return cylinders which can be used at the same time to fix the extreme upper position of the pressing piato for threshing.
After the completion of the working race, at the end of the rappelling race of the sheep, the shock occurring must be absorbed. It suffices that one of the sheep is resiliently stopped at the end of the abseiling stroke. This shock absorption can be produced, for example, by elastic buffers arranged on the press plunger or on a cross member connected to the latter and which are compressed under the pressing pressure until the upper ram is applied against the plunger @ against the crosspiece.
A much better damping of the shock is obtained according to the present invention by the fact that one combines with the lower body for the limitation of its lower extreme position, elastic buffers which are arranged so as to be able to rise and fall. by means of pressure cylinders as dice, on punches guided in the internal cross member of the press, in such a way that, for the striking of the sheep, they are raised in an active position, and can for the pressing be lowered into a position inactive.
The buffers, the arrangement of which on the fixed cross member of the press is in itself more advantageous than on the pressing plunger or on a movable nozzle connected to it, are then not influenced by p the pressing pressure force and are not over-stressed in certain circumstances; therefore they may
<Desc / Clms Page number 5>
EMI5.1
be established. exclusively according to the conditions necessary for the death of shock.
The object of the invention is explained in more detail
EMI5.2
help from.desain.
Figs. 1 and 2 show vertical sections, with the combined distribution diagram for the striking position and the pressing position.
EMI5.3
The f'1 ;. 3 and 4 show vertical sections of the lower part of the press, with a distribution diagram for the punching position and the pressing position, in 2 cases of damping for the lower ram.
The press bgtl comprises in a known manner the risers 1 serving to guide the tool supports, an upper span 2 and a lower cross member 3 resting on the foundation.
EMI5.4
t1ùn. Below the cross member 2, the pressing cylinder 4 has been placed between the mounts 1. In this one can slide the omen plunger 5 which can carry. the free end united movable crosspiece 6. The supply of the motor fluid to the cylinder of ac
EMI5.5
tlonnement 4 is done from above, by a part of distribua 7 inserted into the upper cross member 2. In the upper cross member 2 of Ivresse, it was also mounted on both sides of. place, from the return cylinders 8 to the divers 9 desçuels, pla
EMI5.6
geurs which Strong upwards, the crosspiece 6 of the press was suspended in the ui manner by means of rods 10.
To the movable crossmember 6, was coupled, in a manner described in more detail below, a tool holder 11 th in the form of a hammering hammer, The hammering hammer 11 is gu
EMI5.7
laterally along the rising 1. It carries on 4 ".11118S lateral 12 of the plungers 13 directed upwards which igalntz-0 duize in cylinders. 14 fixed to the press frame or to the movable bay 6 and to which water under pressure is brought into 15. By means of a projection 12 or a projection, special .., the hammering ram 11 carries plungers 17 directed towards the 1
<Desc / Clms Page number 6>
whose displacement 18 are fixed to the riser 1.
The cylinders 18 are connected to the conduit means * 19 which pass through the lower cross member 3 of the press, a distribution piece 20 which has in the middle a connection to the cylinder 21 mounted in the lower cross member of the press.
In the cylinder 21 can slide a plunger 22 which carries 1 lower tool holder 23 forming the hammering ram. The lower sheep 23 is guided like the upper sheep 11 along the rising 1 of the frame.
The lower ram 23 can be immobilized in its most base position by latches 25 which can be hydraulically or mechanically a, c, your. The exemplary embodiment provides for hydraulic actuation for the warts 25 by the fact that the latter are connected to pistons 28 arranged in the cylinders 27. The pistons 28 have for example the form of differential pistons. The pressurized water for causing the closing movement of the locks is introduced at 29 and the pressurized water for the removal of the locks is introduced at 30 into the cylinders 27. A lifting movement of the lower ram can however be avoided also by the fact that the supply to the actuating fluid of the conduits 19 to the cylinder 21 is cut off.
To absorb the shock when the upper sheep meets the mobile crosspiece 6, an elastic buffer designated by 31 can be inserted between the two parts.
The distribution is also shown schematically in the drawing. To the impact cylinders 14 belong the distribution 1 with the valves 40 and 4l, to the pressing plunger 5 and to the return cylinders 8 for the pressing plunger belong to the distribution 11 with the valves 42,43,44 and 45 , to the cylinders 27 controlling the bolts 25 belongs a distribution III with the valves 46 and 47, while the distribution part 20 and with it the cylinders 18 and 21, are connected.
<Desc / Clms Page number 7>
corded to the IV distribution comprising the valves 48 and 49 The arrival and departure of pressurized water for the various distributions are indicated by arrows.
Fig. 1 shows the position of the I-IV distributions when performing a strike. The valve distribution is established in such a way that the valve 40 is open and the valve 41 is closed. The pressurized water flows ale to the striking cylinders 14 to 15, so that the upper drum 11 moves downward. At the same time, by means of the distribution II, as a result of the opening of valve 43 and 45 and the closing of the valves 42 and 44, the pressing cylinder 4 is exhausted and the return cylinders are connected. to the pressurized water supply. The pressing plunger 5 with the cross member 6 is therefore held in the upper pool while the upper ram 11 performs the striking movement.
The distribution III is set from you: the way that the valve 46 is opened and the valve 47 is closed. As a result, the cylinder chamber located in front of the front fa of each differential piston 28 is connected to the exhaust while the annular return surface of each differential pole constantly receives the action of the water under pressure. The bolts 25 are therefore withdrawn sufficiently so as not to prevent the movements of the lower ram 23. In the valve IV the two valves 48 and 49 are closed and no liquid can therefore escape from the cylinders 18 and 21 and it cannot liquid can arrive at these cylinders. Air.si is established the wheelhouse by liquid producing the forced character of the movements of the two sheep 11 and 23.
Fig. 1 shows the position of the two sheep at the end of the strike where the two sheep have met with great speed.
When making the following strikes one api the other, on.maneuver simply the distribution I. For the recovery, the valve 40 is closed and the valve 41 is open. The
<Desc / Clms Page number 8>
Impact cylinders 14 are then connected to the exhaust. the water is under pressure. The recall of the two sheep is obtained in a known manner by the fact that the lower sheep: has a little preponderance compared to the upper sheep and can therefore lift during the descent, by means of the aforementioned liquid wheelhouse , upper ram until the latter is forcefully applied against the preseage plunger 5 or respectively 1 mobile cross member 6.
The buffer 31 then absorbs the shock when the upper ram 11 meets the crosspiece 6.
Fig. 2 shows the position of the distributions to pops I-IV during pressing. The distribution I is grooved so that the valve 40 is closed and the valve 41 is open. The striking cylinders 14 are on the exhaust. For distribution II, valves 42 44 are open and valves 43 and 45 are closed. Therefore, the return cylinders 8 are connected to the escape) of the liquid and the pressing cylinder 4 is connected to the back of the liquid. The pressing plunger 5 is therefore moved downwards to achieve the pressing stroke.
By changing the position of the distribution III such that the valve 46 is closed and the valve 47 open, the spaces of the cylinders 27 in front of the large front surfaces of the pistons 28 are connected to the arrival of the liquid while the small annular return surfaces of the posts 28 constantly receive the action of the liquid under pressure. As a result of this action on the pistons 28, the ven roua 25 effectively act on the lower ram being in the lowest position. In distribution 1, only valve 48 is open, while valve 49 is closed. In this way, the cylinders 18 and 21 are connected to the exhaust.
The exhaust of the IV distribution is before carefully not led to the open air but is connected to a
EMI8.1
space under a ures8ion n n. - .. <
<Desc / Clms Page number 9>
load the plunger 17 with a force such that the bettor 11 is pressed constantly against the pressing plunge 5 or cross member 6. The force acting on the plunger 22 is absorbed by the latches 25.
The pressing plunger 5, going down, moves the upper ram 11 overcoming the force acting on the plungers 17. The lower ram remains in the lower position, because it is immobilized by the bolts 25, and the other by the liquid wheelhouse between the two sheep has been removed by the opening of valve 48 of delstribution IV. The valve 49 of the IV distribution is open only for refilling the liquid wheelhouse. The return stroke of the plc geur 5 is caused by the return of the distribution II to the position shown in FIG. 1. The upper ram 11 then knows the pressing plunger under the effect of the force constantly acting on the plungers 17.
Fig. 2 shows the position at the end of the pressing stroke. When the pressing force occurs, the tam 31 is compressed to the point that the cross member 6 and the upper ram 11 are applied directly against each other.
We used in fig. 3 and 4 for the same parts the same reference numbers as in fig. 1 and 2. By c sequent designated by 1 the amounts used for guiding the tool port, by 3 the lower crosspiece resting on the foundation by 23 the lower ram. The movements of the latter are again derived from the movements of the upper ram not shown by means of a liquid linkage included in the, cylinders 18 and pipes 19, the distribution part 20 and the cylinder 21, which is the linkage. delimited on the one hand by plungers connected to the upper ram and sinking into the cylinders 18, on the other hand by a plunger 22 acting on the word lower tone and extending into the cylinder 21.
<Desc / Clms Page number 10>
It is also shown in FIGS. 3 and 4, the means for locking the lower ram in the most basic position 18 in both latches 25 and in cylinders 27 with the differential p tons 28 disposed therein and acting in two directions.
Distribution, there is further shown the distribution by valves III connected to the cylinders 27 for actuating the bolts 25, comprising the valves 46 and 47, and the valve distribution IV, connected to the distribution part. tion 20, serving to influence the liquid linkage between the upper 1 ton and the lower ram, by means of the valves 48 In the Lower cross member 3, are guided so as to be able to raise and lower, punches 31 which carry at their upper end are elastic buffers 32. The pearls 31 are connected below the cross member 3 to displacement 33 which are fitted on plungers 34 fixedly anchored to the cross member 3.
The pressurized fluid is brought to the chambers to be rolled by longitudinal conduits 35 of the fixed plungers. The plug 32 can enter a recess 36 in the lower surface of the lower ram. It goes without saying that the punches 31 can also be connected to plungers sinking into fixed cylinders.
To the cylinders 33, with the help of which the punches 31 can be brought into the two extreme positions shown in FIGS. 5 and 41, and delimited by the stop at the cross member 3, a distribution comprising the valves 50 and 51 appears. This distribution is preferably united, as has been shown, to the distribution III for locking the lower ram in the lowest position, since these two distributions can always be operated together.
Fig. 3 shows the position of the distributions III and when typing. As in fig. 1, the valve 46 * is open the valve 47 is closed, so that the piston 28 receives a
<Desc / Clms Page number 11>
tion such as. locks 25 are brought into the extreme outward position in which they do not prevent the movements of the lower ram. At the same time, the valve 50 is opened and the valve B1 is closed. Pressurized water can shock enter through the longitudinal pipes 35 of the plungers.
34 in the displacement 33, which are thereby moved with the punches 31 and the pads 32, to the upper extfê position and are held in this position with great force.
As a result of the closed position of the valves 48 and 49 of the IV distribution, as in fig. l, the space of the liquid tiller between the upper ram and the lower ram is closed with respect to the exterior. so that the movement. from the upper sheep, caused by special actuating cylinders, are transmitted to the lower sheep and vice versa.
The buffer 32 is then placed in such a way by. compared to the lower sheep 23 that the latter meets the buffers during the race towards the pile and does not touch the lower cross member 3 before the end of its downward movement. Likewise, the upward movement of the upper ram is limited and does not completely reach the pressing plunger or the cross member connected thereto.
Figl 4 shows the position of the distributions by valves 111 and IV during pressing, In the distribution 111, as in FIG. 2, the valve 46 is closed and the valve 47 is open, so that the piston 28 is actuated such that the latches 25 are positioned inward and hold the lower ram 23 in its upper position. lower.
By the simultaneous closing of the valve 50 and the opening of the valve 51, the cylinders. 33 are connected to the escape of the liquid, a force directed upwards is no longer exerted on the buffers. The buffers 32 with the punches 31 and the cylinders a 33 are lowered under the effect of their own weight until
<Desc / Clms Page number 12>
in the extreme lower position. The lower sheep 23 slightly alrs ge place on the cross member 3 without the tenons 32 being loaded. The buffers 32 therefore then take an inaction position
In this mutoi position. lower 23, the latches 25 can penetrate into the recesses of the lower ram and exert their retaining action.
In addition ", as in FIG. 2, following the opening of the valve 48 of the IV distribution, the distribution part 20 is connected to the liquid outlet or better still to a liquid accumulator, for example a tank with water. air having a relatively small pressure of 1 quide, sufficient only for the application of force of the upper ram against the pressing plunger, and thereby the action of the liquid linkage between the two mutos is suppressed.