BE446535A - - Google Patents

Info

Publication number
BE446535A
BE446535A BE446535DA BE446535A BE 446535 A BE446535 A BE 446535A BE 446535D A BE446535D A BE 446535DA BE 446535 A BE446535 A BE 446535A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
blank
machine according
mold
heads
chain
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE446535A publication Critical patent/BE446535A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C03GLASS; MINERAL OR SLAG WOOL
    • C03BMANUFACTURE, SHAPING, OR SUPPLEMENTARY PROCESSES
    • C03B9/00Blowing glass; Production of hollow glass articles
    • C03B9/13Blowing glass; Production of hollow glass articles in gob feeder machines
    • C03B9/193Blowing glass; Production of hollow glass articles in gob feeder machines in "press-and-blow" machines
    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C03GLASS; MINERAL OR SLAG WOOL
    • C03BMANUFACTURE, SHAPING, OR SUPPLEMENTARY PROCESSES
    • C03B9/00Blowing glass; Production of hollow glass articles
    • C03B9/20Blowing glass; Production of hollow glass articles in "vacuum blowing" or in "vacuum-and-blow" machines

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Manufacturing & Machinery (AREA)
  • Materials Engineering (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Re-Forming, After-Treatment, Cutting And Transporting Of Glass Products (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " MACHINE POUR LA FABRICATION AUTOMATIQUE DES RECIPIENTS EN 
VERRE " 
Les machines actuellement connues pour la fabrica- tion automatique des récipients en verre, comme par exemple les ampoules des lampes à incandescence, les flacons, les bouteilles etc. comprennent généralement une table horizontale, à têtes multiples, se déplaçant par mouvements angulaires in- termittents de façon que l'ébauche portée par l'une des têtes vienne successivement des différentes positions où elle est soumise à l'une des phases de fabrication. 



   Ces mouvements horizontaux angulaires auxquels sont ainsi soumises les ébauches présentent plusieurs inconvénients Ils provoquent, notamment, des déformations des ébauches, une mauvaise répartition du verre, etc. 



   On a essayé de remédier à ces inconvénients en di-   minuant la vitesse des mouvements angulaires ; on est a-   lors conduit, pour compenser la lenteur de ces mouvements, à construire des machines à très grand nombre de têtes et très encombrantes. 



   La machine conforme à l'invention, qui élimine tous ces inconvénients est essentiellement caractérisée par le fait 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 que les ébauches y sont conduites d'une position de travail à la position de travail suivante par un déplacement rectiligne dirigé suivant l'axe longitudinal de cette ébauche. 



   D'autres caractéristiques et particularités de l'in- vention ressortiront de la description qui va en être faite en regard des dessins annexés qui représentent, schématiquement et simplement à titre d'exemple, une forme de réalisation d' une machine conforme   à.l'invention.   



   Sur ces dessins : 
La fig. 1 est une vue en élévation très schématique de l'ensemble de cette machine dont, pour la clarté du dessin, certains organes n'ont pas été représentés. 



   La fig. 2 est une vue à plus grande échelle du méca- nisme de commande du piston de formation de la première ébau- che. 



   La fig. 3 est une vue en coupe d'une tête transpor- teuse. 



   La fige 4 est une vue en plan du moule finisseur en deux parties. 



   La fig. 5 représente le mécanisme de commande du mou- vement de rotation de l'ébauche. 



   La fig. 6 est une vue en élévation, partie en coupe, du dispositif souffleur. 



   La machine selon l'invention comprend essentiellement un bâti 1 sur lequel sont montés les différents organes et mé- canismes. Sur ce bâti sont en particulier montées deux roues 2   et 1   sur lesquelles passe une chaîne transporteuse   4.   L'une au moins de ces roues est commandée de façon à effectuer, à inter- valles réguliers, un certain déplacement angulaire. La chaîne 4 est munie de place en place de têtes transporteuses 2 dont deux seulement ont été représentées sur la fig. 1; il est évident toutefois que ces têtes sont disposées sur toute la longueur de la chaîne. 



   Toutes ces têtes sont identiques et chacune d'elles est formée, comme représenté sur la fig.   3,   par une pièce 2 so- lidaire de la chaîne 4 et dans laquelle peut librement tourner, grâce à des roulements à billes 8, une douille 2 dont la partie supérieure porte un disque 10 tandis que la partie inférieure 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 est munie de doigts preneurs articulés 11 dont le basculement peut être commandé en temps opportun par une bague 12. 



   En regard du brin de gauche de la chaîne   4,   sont disposés, dans des positions convenables, les divers mécanisme± devant assurer la formation progressive du récipient en verre désiré. 



   On décrira la construction et le fonctionnement de ces divers mécanismes en suivant pas à pas la formation d'un de ces récipients à l'aide de la machine conforme à   l'inventior   
Un puiseur 13 de verre, d'un type connu quelconque et qui n'a pas besoin d'être décrit en détail, puise, dans un four 14 (voir la position 13a de ce puiseur) la quantité de verre nécessaire à la formation d'une ébauche. Un couteau 15 ou un chalumeau élimine du puiseur, à la sortie du four, le verre en excès. 



   Lorsque ce puiseur arrive dans la position de la fig. 



  3, le verre en fusion contenu dans la cavité 16 est chassé par une insufflation d'air et tombe alors, dans le moule 17 dont il vient occuper la partie inférieure comme représenté en trait: mixtes en 18 sur la fig. 3. 



   Pendant que ce puiseur 13 effectuait ces opérations, la chaîne 4 avait été commandée puis immobilisée dans la posi- tion pour laquelle l'une des têtes 2 était venue s'appliquer contre la partie supérieure de ce moule 17 (fig. 1 et 3). 



   La chaîne continuant à rester immobile, un piston 19 de formation de la première ébauche descend dans ce moule dans lequel il vient occuper la position représentée en 19a sur la fig. 3. Le verre en fusion qui se trouvait au fond de ce moule vient alors remplir l'intervalle compris entre la paroi inté- rieure du moule et la paroi extérieure du piston 19a et forme une ébauche de forme correspondante. Cette ébauche comporte en particulier un collet supérieur 20 qui est engagé au-dessus des doigts preneurs 11 qui retiendront ainsi cette ébauche sur la tête correspondante 5. 



   Le piston 19 est ensuite dégagé du moule 17. Le mé- canisme qui permet de commander ce piston est représenté en dé- tail sur la fig. 2. Il comporte notamment une tige 22 pouvant se déplacer verticalement dans une douille 23 et qui-est comman 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dée par une came 24 par l'intermédiaire d'un système de le- viers 25 avec ressort de rappel 26. La tige 22 comporte une goupille 27 se déplaçant dans une rainure   28   de la douille 23. 



  Cette rainure   28   est verticale sur presque toute sa longueur mais sa partie-supérieure 29 est disposée obliquement. Grâce à cette disposition, à la fin du mouvement de sortie du pis- ton 19, un déplacement latéral est commandé à ce dernier qui se trouve ainsi dégagé de la trajectoire des têtes   .   



   Dans le même but, le moule 17 de formation de l'é- bauche est-solidaire d'une douille 66 pouvant librement cou- lisser sur un axe fixe 65. Il est maintenu dans sa position haute par un bras 67 porté par un axe 68 auquel on peut com- mander en temps opportun, par tout moyen approprié non repré- senté, un mouvement ascendant ou descendant. 



   Après formation de la première ébauche, cet axe et le bras 67 descendent et par conséquent également le moule 17. 



  Lorsque celui-ci est dégagé de l'ébauche qui vient d'être for- mée, un doigt 69 porté par l'axe fixe 65 provoque, en agissant sur la partie oblique 70 de la rainure 71 de la douille 66, un déplacement angulaire au moule 17 qui se trouve alors dé- gagé de la trajectoire des têtes   .   



   Un mouvement angulaire est alors commandé aux roues   et 1   en sorte que le brin de gauche de la chaîne 4 effectue un certain déplacement rectiligne avec ses têtes   .   La tête supérieure .5 vient alors de la position supérieure qu'elle oc- cupait, à la position de la tête inférieure (voir fig.l). Dans ce mouvement, cette   tête 1   entraîne la première ébauche formée qui, comme on l'a vu, est-retenue par les doigts preneurs 11. 



  Dans cette nouvelle position, cette première ébauche vient se loger dans un second moule 17 qui a intérieurement la forme du récipient terminé que l'on désire obtenir. 



   Pour pouvoir être effacé en temps opportun de la   tra-   jectoire des têtes, le moule finisseur 17, au lieu d'être d' une seule pièce, est réalisé en deux pièces   17a, 17b   (voir fig. 4)pouvant s'ouvrir à la façon d'une tenaille. Ce mouve- ment de tenaille est commandé à ces deux parties de moule par un secteur denté 30 en prise avec un pignon 31 calé à la par- tie inférieure   de-l'axe     2   sur lequel est fixée une bielle 60 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 portant un doigt 61 actionnant la mâchoire 62 pivotant sur 1' axe 63 et portant la partie 17a du moule   12.. -Le   pignon 31 est en prise avec un pignon 33 calé à la partie inférieure de l'axe 34 et une disposition analogue est prévue pour la partie 17b de ce même moule.

   On comprend alors immédiatement que lorsqu'on commande, au moment voulu, un certain déplacement angulaire au secteur 30, les parties 17a et 17b du moule 17 s'ouvrent ou se   referment.   



   Dans l'exemple représenté, l'ébauche est amenéeà la forme du moule sous l'action d'un soufflage d'air comprimé exer cé par le dispositif souffleur représenté sur la fig. 6. Ce dis positif comprend une tête souffleuse 35 portée par l'une des deux parties du moule 17 et comportant un joint   @   36 qui, lorsque le moule est en position de fermeture, est hermé- tiquement appliqué contre le disque supérieur de la tête 5. A ce moment, l'air comprimé arrivant par une tubulure 37 provoque le soufflage désiré de l'ébauche. 



   Au cours de chacune des deux phases d'opération qui viennent d'être décrites, il peut être nécessaire ou avantageux de commander un mouvement de rotation à l'ébauche. Ce mouvement de rotation est alors obtenu au moyen d'un galet de friction 46 (voir fig. 5) auquel un mouvement de rotation est constamment commandé par le pignon moteur 47 en prise avec une roue dentée 48 elle-même en prise avec un   pignon 4   calé sur l'axe 50 du galet en caoutchouc 46. Cet axe 50 est porté par un levier 51 pouvant pivoter autour de l'axe 52 de la roue dentée 48. Une ca- me 53 peut commander au moment voulu un déplacement angulaire à ce levier 51.

   Le galet 46 peut donc occuper deux positions : soi. une position de travail, représentée sur la fig. 5, pour laquel- le il est en contact avec le disque 10 de la   tête 2     correspondan   te dont la douille 1 reçoit alors un mouvement de rotation qui est communiqué à l'ébauche; soit une position de repos pour la- quelle, le levier 51 ayant effectué un certain déplacement angu- laire, ce disque 10 n'est plus en contact avec la tête   .   



   Lorsque la seconde phase d'opération (soufflage par l'air comprimé) est terminée, les deux parties du moule 17 s'ou- vrent, entraînant la tête souffleuse 35 et un nouveau déplace- ment est commandera la chaîne 4. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Dans l'exemple représenté, on a supposé que deux phases d'opération étaient suffisantes pour la formation défi- nitive de l'objet désiré. Après cette seconde phase, une butée non représentée, commande alors le basculement des doigts pre- neurs 11 de la tête   ;   l'objet en verre terminé est par suite libéré de cette tête et peut être recueilli de toute façon appropriée. 



   Il est bien évident cependant que la machine pourra être appliquée à la fabrication d'objets en verre nécessitant plus de deux phases d'opération. Il suffira pour cela de pré- voir en regard du brin 4 de la chaîne ou du brin opposé, les mécanismes nécessaires aux opérations supplémentaires, la tête   transporteuse   venant successivement au cours des déplacement: de la chaîne en prise avec chacun de ces mécanismes. 



   On n'a pas décrit ci-dessus, et on n'a pas repré- senté sur les dessins, les différents mécanismes qui permettent d'obtenir les commandes successives, en temps opportun et pen- dant le temps voulu, des divers organes de la machine. Il s'a- git là en effet de mécanismes que tout homme de l'art pourra concevoir très facilement. 



    REVENDICATIONS   
1  Machine pour la fabrication automatique de réci- pients en verre, essentiellement caractérisée par le fait que les ébauches y sont conduites d'une position de travail à la position de travail suivante par un déplacement rectiligne di- rigé suivant l'axe longitudinal de cette ébauche.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "MACHINE FOR THE AUTOMATIC MANUFACTURE OF CONTAINERS IN
GLASS "
The machines currently known for the automatic manufacture of glass containers, such as, for example, bulbs for incandescent lamps, flasks, bottles etc. generally comprise a horizontal table, with multiple heads, moving in intermittent angular movements so that the blank carried by one of the heads comes successively from the different positions where it is subjected to one of the manufacturing phases.



   These angular horizontal movements to which the blanks are thus subjected have several drawbacks. They cause, in particular, deformation of the blanks, poor distribution of the glass, etc.



   An attempt has been made to remedy these drawbacks by reducing the speed of the angular movements; in order to compensate for the slowness of these movements, we were therefore led to build machines with a very large number of heads and very cumbersome.



   The machine according to the invention, which eliminates all these drawbacks, is essentially characterized by the fact

 <Desc / Clms Page number 2>

 that the blanks are driven there from one working position to the next working position by a rectilinear movement directed along the longitudinal axis of this blank.



   Other characteristics and particularities of the invention will emerge from the description which will be given with reference to the appended drawings which represent, diagrammatically and simply by way of example, an embodiment of a machine according to. 'invention.



   On these drawings:
Fig. 1 is a very schematic elevational view of the assembly of this machine, some of which have not been shown for clarity of the drawing.



   Fig. 2 is a view on a larger scale of the control mechanism of the forming piston of the first blank.



   Fig. 3 is a sectional view of a conveyor head.



   Fig 4 is a plan view of the two part finishing mold.



   Fig. 5 shows the mechanism for controlling the rotational movement of the blank.



   Fig. 6 is an elevational view, partly in section, of the blower device.



   The machine according to the invention essentially comprises a frame 1 on which the various organs and mechanisms are mounted. On this frame are in particular mounted two wheels 2 and 1 on which a conveyor chain 4 passes. At least one of these wheels is controlled so as to effect, at regular intervals, a certain angular displacement. The chain 4 is provided in place of transport heads 2 of which only two have been shown in FIG. 1; it is obvious, however, that these heads are arranged over the entire length of the chain.



   All of these heads are identical and each of them is formed, as shown in fig. 3, by a part 2 integral with the chain 4 and in which can freely rotate, thanks to ball bearings 8, a bush 2, the upper part of which carries a disc 10 while the lower part

 <Desc / Clms Page number 3>

 is provided with articulated gripping fingers 11, the tilting of which can be controlled at the appropriate time by a ring 12.



   Opposite the left end of the chain 4, are arranged, in suitable positions, the various mechanisms ± to ensure the progressive formation of the desired glass container.



   The construction and operation of these various mechanisms will be described by following step by step the formation of one of these receptacles using the machine in accordance with the invention.
A glass sucker 13, of any known type and which does not need to be described in detail, draws from an oven 14 (see position 13a of this sucker) the quantity of glass necessary for the formation of 'a draft. A knife 15 or a blowtorch removes the excess glass from the scoop, at the outlet of the oven.



   When this sink arrives in the position of FIG.



  3, the molten glass contained in the cavity 16 is expelled by a blast of air and then falls into the mold 17, the lower part of which it occupies as shown in line: mixed at 18 in FIG. 3.



   While this pump 13 was performing these operations, the chain 4 had been ordered and then immobilized in the position for which one of the heads 2 had come to rest against the upper part of this mold 17 (fig. 1 and 3). .



   The chain continuing to remain stationary, a piston 19 for forming the first blank descends into this mold in which it comes to occupy the position shown at 19a in FIG. 3. The molten glass which was at the bottom of this mold then fills the gap between the inside wall of the mold and the outside wall of the piston 19a and forms a blank of corresponding shape. This blank comprises in particular an upper collar 20 which is engaged above the gripping fingers 11 which will thus retain this blank on the corresponding head 5.



   The piston 19 is then disengaged from the mold 17. The mechanism which makes it possible to control this piston is shown in detail in FIG. 2. It comprises in particular a rod 22 which can move vertically in a socket 23 and which is commanded

 <Desc / Clms Page number 4>

 driven by a cam 24 by means of a system of levers 25 with return spring 26. The rod 22 comprises a pin 27 moving in a groove 28 of the sleeve 23.



  This groove 28 is vertical over almost its entire length but its upper part 29 is disposed obliquely. Thanks to this arrangement, at the end of the exit movement of the piston 19, a lateral displacement is commanded to the latter which is thus cleared of the path of the heads.



   For the same purpose, the mold 17 for forming the blank is secured to a sleeve 66 which can slide freely on a fixed axis 65. It is held in its upper position by an arm 67 carried by an axis. 68 which can be commanded at the appropriate time, by any suitable means not shown, an upward or downward movement.



   After forming the first blank, this axis and the arm 67 descend and therefore also the mold 17.



  When the latter is released from the blank which has just been formed, a finger 69 carried by the fixed axis 65 causes, by acting on the oblique part 70 of the groove 71 of the sleeve 66, an angular displacement. to the mold 17 which is then released from the path of the heads.



   An angular movement is then commanded to the wheels and 1 so that the left end of the chain 4 performs a certain rectilinear movement with its heads. The upper head .5 then comes from the upper position it occupied, to the position of the lower head (see fig.l). In this movement, this head 1 drives the first blank formed which, as we have seen, is retained by the gripping fingers 11.



  In this new position, this first blank is housed in a second mold 17 which internally has the shape of the finished container that it is desired to obtain.



   In order to be able to be erased in good time from the trajectory of the heads, the finishing mold 17, instead of being in one piece, is made in two pieces 17a, 17b (see fig. 4) which can be opened at the way of a pincer. This pincer movement is controlled from these two mold parts by a toothed sector 30 in engagement with a pinion 31 wedged at the lower part of the pin 2 on which a connecting rod 60 is fixed.

 <Desc / Clms Page number 5>

 carrying a finger 61 actuating the jaw 62 pivoting on one axis 63 and carrying the part 17a of the mold 12 .. The pinion 31 is engaged with a pinion 33 wedged at the lower part of the pin 34 and a similar arrangement is provided for part 17b of the same mold.

   It is then immediately understood that when, at the desired moment, a certain angular displacement of the sector 30 is commanded, the parts 17a and 17b of the mold 17 open or close.



   In the example shown, the blank is brought to the shape of the mold under the action of a blowing of compressed air exerted by the blower device shown in FIG. 6. This positive device comprises a blow head 35 carried by one of the two parts of the mold 17 and comprising a seal @ 36 which, when the mold is in the closed position, is hermetically applied against the upper disc of the head. 5. At this time, the compressed air arriving through a pipe 37 causes the desired blowing of the blank.



   During each of the two operating phases which have just been described, it may be necessary or advantageous to control a movement of rotation of the blank. This rotational movement is then obtained by means of a friction roller 46 (see FIG. 5) to which a rotational movement is constantly controlled by the driving pinion 47 in engagement with a toothed wheel 48 itself in engagement with a pinion. 4 wedged on the axis 50 of the rubber roller 46. This axis 50 is carried by a lever 51 capable of pivoting about the axis 52 of the toothed wheel 48. A cam 53 can control an angular displacement at the desired moment. this lever 51.

   The roller 46 can therefore occupy two positions: self. a working position, shown in FIG. 5, for which it is in contact with the disk 10 of the corresponding head 2, the sleeve 1 of which then receives a rotational movement which is communicated to the blank; or a rest position for which, the lever 51 having performed a certain angular displacement, this disc 10 is no longer in contact with the head.



   When the second phase of operation (blowing by compressed air) is finished, the two parts of the mold 17 open, driving the blow head 35 and a new movement will control the chain 4.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   In the example shown, it was assumed that two operating phases were sufficient for the final formation of the desired object. After this second phase, a stop, not shown, then controls the tilting of the gripping fingers 11 of the head; the finished glass object is therefore released from this head and can be collected in any suitable way.



   It is obvious, however, that the machine could be applied to the manufacture of glass objects requiring more than two phases of operation. It will suffice for this to provide, facing the strand 4 of the chain or the opposite strand, the mechanisms necessary for the additional operations, the conveyor head coming successively during the movements: of the chain engaged with each of these mechanisms.



   We have not described above, and we have not shown in the drawings, the various mechanisms which make it possible to obtain the successive commands, in good time and during the desired time, of the various control members. the machine. These are in fact mechanisms that any person skilled in the art will be able to conceive very easily.



    CLAIMS
1 Machine for the automatic manufacture of glass containers, essentially characterized by the fact that the blanks are brought there from one working position to the next working position by a rectilinear movement directed along the longitudinal axis of this draft.


    

Claims (1)

2 Machine selon la revendication 1, caractérisée par le fait-qu'elle comprend une chaîne transporteuse (4) pas- sant sur deux roues de commande )et dont les brins sont disposés verticalement, cette chaîne qui se déplace par mouve- ments intermittents portant, de place en place, des têtes (5) dans lesquelles les ébauches sont saisies pour être transpor- tées, d'une position de travail à la position suivante, par un déplacement rectiligne vertical. 2 Machine according to claim 1, characterized in that it comprises a conveyor chain (4) passing over two control wheels) and the strands of which are arranged vertically, this chain which moves in intermittent movements carrying , from place to place, heads (5) in which the blanks are gripped to be transported, from one working position to the next position, by a vertical rectilinear movement. 3 Machine selon la revendication 1, caractérisée par le fait,que, dans une première position de travail, où la première ébauche doit être formée, est disposé un moule (17) contre la face supérieure duquel vient s'appliquer, pour cette <Desc/Clms Page number 7> première phase, l'une des têtes (5)portées par la chaîne (4). 3 Machine according to claim 1, characterized in that, in a first working position, where the first blank is to be formed, is disposed a mold (17) against the upper face of which is applied, for this <Desc / Clms Page number 7> first phase, one of the heads (5) carried by the chain (4). 4 Machine selon la revendication 1, caractérisée par le fait qu'un puiseur de verre en fusion, d'un type connu quelconque, déverse, dans ce moule, la quantité de verre néces- saire, ce puiseur étant toutefois caractérisé par le fait qu' il est muni d'un couteau (15) ou un chalumeau qui, à la sortie du four, élimine du puiseur la quantité de verre en excès. 4 Machine according to claim 1, characterized in that a molten glass suction pump, of any known type, pours into this mold the quantity of glass necessary, this suction pump being however characterized in that 'it is fitted with a knife (15) or a torch which, on leaving the furnace, removes the excess quantity of glass from the sump. 5 Machine selon la revendication 1, caractérisée par le fait,qu'un piston (19) pénètre ensuite dans le moule (17) de formation d'ébauche et y forme l'ébauche dont la par- tie supérieure reçoit la forme d'un collet (20)engagé au-dessus de doigts articulés (13) dont la tête (2)est munie et qui lui permettront de transporter l'ébauche ainsi formée. 5 Machine according to claim 1, characterized in that a piston (19) then enters the mold (17) for forming a blank and forms therein the blank, the upper part of which receives the shape of a collar (20) engaged above articulated fingers (13) whose head (2) is provided and which will allow it to transport the blank thus formed. 6 Machine selon la revendication 1, caractérisée par le fait-que le piston (19) et le moule de formation (17) sont commandés de façon'à recevoir un mouvement vertical et un mouvement latéral qui leur permettent de se dégager de la trajectoire des têtes de la chaîne qui peut alors être amenée à la position de travail suivante. 6 Machine according to claim 1, characterized in that the piston (19) and the forming mold (17) are controlled so as to receive a vertical movement and a lateral movement which allow them to disengage from the path of the chain heads which can then be brought to the next working position. 7 Machine selon la revendicationl, caractérisée par le fait'que, dans cette seconde position, est disposé un moule finisseur (17)affectant la forme qu'y doit recevoir 1' ébauche sous l'effet d'un soufflage à l'air comprimé, ou souf- flage et aspiration combinés. 7 Machine according to claiml, characterized in that, in this second position, is arranged a finishing mold (17) affecting the shape that must receive there 1 blank under the effect of blowing with compressed air , or combined blowing and suction. 8 Machine selon la revendication 1, caractérisée par le fait,que le moule finisseur ( ±)est en deux parties qui, après formation de l'ébauche, se séparent l'une de l'autre, par exemple à la façon de tenailles, en vue de dégager la trajec- toire des têtes et permettre le déplacement de l'ébauche qui vient d'être formée vers la position de travail suivante. 8 Machine according to claim 1, characterized in that the finishing mold (±) is in two parts which, after formation of the blank, separate from one another, for example in the manner of pincers, with a view to clearing the path of the heads and allowing the displacement of the blank which has just been formed towards the next working position. 9 Machine selon la revendication 1, caractérisée par le fait,que ce soufflage est effectué par une tête souf- fleuse (35) portée par l'une des deux parties du moule finis- seur (17) et qui vient s'appliquer contre la face supérieure de la tête transporteuse (5). 9 Machine according to claim 1, characterized in that this blowing is carried out by a blow molding head (35) carried by one of the two parts of the finishing mold (17) and which is applied against the upper face of the conveyor head (5). 10 Machine selon la revendication 1, caractérisée par le fait-que, pour permettre éventuellement d'imprimer à l'ébauche un mouvement de rotation, comme cela est nécessaire pour la fabrication de certains objets, chacune des têtes franc <Desc/Clms Page number 8> porteuses (5) est formée d'une pièce solidaire (2)de la chaîne et recevant,une douille () qui peut librement tourner dans cette pièce et porte elle-même l'ébauche. 10 Machine according to claim 1, characterized in that, to optionally allow the blank to print a rotational movement, as is necessary for the manufacture of certain objects, each of the straight heads <Desc / Clms Page number 8> carriers (5) is formed of a part (2) integral with the chain and receiving a bush () which can freely rotate in this part and itself carries the blank. Il Machine selon la revendication 1, caractérisée par le fait que, lorsqu'un mouvement de rotation doit être im- primé à cette dernière, on amène en contact avec la douille sus-mentionnée, un galet de friction (46), constamment animé d'un mouvement de rotation qui est ainsi communiqué à cette douille et à l'ébauche. Machine according to Claim 1, characterized in that, when a rotational movement must be imparted to the latter, a friction roller (46) is brought into contact with the above-mentioned bushing, constantly animated by 'a rotational movement which is thus communicated to this sleeve and to the blank. 12 Machine selon la revendication 1, caractérisée par le fait qu'on pourra prévoir autant de positions successi- ves de travail que l'exige la fabrication du récipient en ver- re désiré, et à la suite de la dernière phase, une butée agis- sant sur les doigts preneurs de la tête transporteuse, libère le corps en verre terminé qui est alors recueilli. 12 Machine according to claim 1, characterized in that it will be possible to provide as many successive working positions as required for the manufacture of the desired glass container, and following the last phase, a stop is acted upon. - santing on the gripping fingers of the conveyor head, releases the finished glass body which is then collected.
BE446535D BE446535A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE446535A true BE446535A (en)

Family

ID=102626

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE446535D BE446535A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE446535A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2006005694A1 (en) Preform conveyor system provided with means for ejecting badly seized
FR2953441A1 (en) BLOWING MACHINE WITH PRE-LOADING PREFORMS
FR3092574A1 (en) System and method for handling articles such as beverage containers or the like
EP2661352B1 (en) Device for blowing containers
EP2861406B1 (en) Device for blowing vessels
CH429128A (en) Automatic rotary machine for blowing hollow bodies, in particular bottles, made of thermoplastic material
EP1870355B1 (en) Device for transferring from one station to another in a production line
FR2467781A1 (en) DEVICE FOR FINALLY FORMING PACKAGINGS FOR LIQUIDS
FR2491039A1 (en) Packaging machine with container grouping mechanism - has circulating separation fingers driven by shaft parallel to conveyor plane, mounted in circulation guideway
FR2532298A1 (en) APPARATUS AND METHOD FOR CUTTING EDGES OF GLASS SHEET
EP1989115B1 (en) Device for filling a container
FR3097460A1 (en) Device for gripping products, and conveying method within an industrial production line
BE446535A (en)
FR2543880A1 (en) DEVICE FOR ACTUATING A THERMOPLASTIC POLYMER CONCEALER BLOW MOLDING MACHINE
CA2371256C (en) Thermal processing oven in a blow-forming facility for thermoplastic receptacles
EP3292971B1 (en) Locking device for a unit for blow moulding thermoplastic containers
CA1077213A (en) Apparatus for continuous production of oriented thermoplastic hollow bodies
FR2580583A1 (en) DEVICE FOR POSITIONING LID HOUSES IN A STORE ON FILLED PACKAGING CONTAINERS ALONG A TRANSPORT TRACK OF A FILLING AND CLOSING MACHINE USING TAKING ORGANS
FR2493805A1 (en) Folding feed for container blanks - has powered rotary conveyor with gripping jaws to pass containers to working stations
FR2654071A1 (en) Automatic apparatus including a single gripping device for a separating or alveolar structure which has to be extracted, opened and introduced successively into containers or cardboard boxes for bottles and similar objects
LU84024A1 (en) PUNCHING MACHINE
FR2802199A1 (en) MACHINE WITH INDIVIDUAL SECTIONS, INCLUDING IN PARTICULAR A MODE OF PREHEATING MOLDS OF BLOWS OF PARAISONS
FR2798880A1 (en) ROTATING EXTRUSION-BLOWING MACHINE WITH TILTING MOLDS
EP2849927A1 (en) Installation for producing containers comprising means for transmitting movement at several speeds between a conveyor and a forming station
EP0380452B1 (en) Method and apparatus for making ornamental chains with cylindrical helix links