BE444103A - - Google Patents

Info

Publication number
BE444103A
BE444103A BE444103DA BE444103A BE 444103 A BE444103 A BE 444103A BE 444103D A BE444103D A BE 444103DA BE 444103 A BE444103 A BE 444103A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cutting
rolling
sheet
punch
cutting punch
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE444103A publication Critical patent/BE444103A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A24TOBACCO; CIGARS; CIGARETTES; SIMULATED SMOKING DEVICES; SMOKERS' REQUISITES
    • A24CMACHINES FOR MAKING CIGARS OR CIGARETTES
    • A24C1/00Elements of cigar manufacture
    • A24C1/04Devices for cutting cigar binders or wrappers

Landscapes

  • Wrapping Of Specific Fragile Articles (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Machine pour la fabrication d'intérieurs de cigares ou d'objets analogue s. 



   La présente invention se rapporte à des machines pour la fabrication d'intérieurs. de cigares ou d'objets enroulés analogues et en particulier à des machines de ce genre dans lesquelles, en vue de l'économie de matière et en vue d'amé- liorer le produit final, la feuille d'enveloppe est découpée de façon à avoir complètement la forme et les dimensions cor- rectes. La machine est donc pourvue d'un poinçon de découpage placé devant une table de roulage, coopérant avec des rouleaux de découpage, en vue de découper la feuille d'enveloppe, ainsi 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 que d'un transporteur pour transférer la feuille d'enveloppe du poinçon de découpage à la table de roulage.

   Il se présente fréquemment dans le fonctionnement d'un semblable dispositif que le service du dispositif de découpage pour la feuille d'en- veloppe ou la feuille de robe-est ralenti par exemple parce qu'une feuille de tabac défectueuse posée sur le coussin de découpage du dispositif de fabrication d'intérieurs ou du dis- positif de fabrication des cigares doit être remplacée. Dans chacun de ces cas, toute la machine doit être arrêtée ét on a observé, suivant l'expérience, que le rendement total de la machine est ainsi considérablement abaissé. Il serait toute- fois possible de remédier à cet inconvénient par le fait que les intérieurs sont enlevés à la main du dispositif de roulage      et amenés à la main au dispositif de pressage, ce qui est usuel en effet dans le service des machines de roulage   ordinaires.   



  Ceci est possible dans les machines connues lorsque le préposé doit poser la feuille d'enveloppe non-découpée directement sur le drap de roulage de la table de roulage, car dans ce cas l'ex- trémité antérieure de la table de roulage est facilement acces-   sible.   Dans le cas de cet agencement connu, la machine de roula- ge et la machine à cigarettes peuvent donc travailler- indépen- damment l'une de l'autre. Mais cette mesure n'a pas été   employée   lorsque la feuille d'enveloppe est découpée automatiquement car dans le fonctionnement de machines ainsi établies, le préposé ne peut pas desservir le dispositif de découpage et enlever en outre l'intérieur débité par la table de roulage. 



   Cet inconvénient est évité par la présente invention qui produit encore d'autres progrès techniques considérables. 



  Suivant la présente invention, le poinçon de découpage est placé devant   l'arête   antérieure d'une table de dépôt pour les feuilles de tabac à découper et à peu de distance de celle-ci et devant ' un support, accessible à la main par-dessus le   poing,on   de décou- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 page et la table de   dépôt,   pour les intérieurs débités par le drap de roulage agissant sur la table de roulage. 



   On peut munir du dispositif suivant la présente invention des- machines de roulage existant déjà, de construction usuelle, dans le fonctionnement desquelles des moitiés de feuilles non- découpées sont posées à la main sur le drap de roulage et sont enroulées autour de   l'intérieur   en tabac. Il ne faut pour cela aucune modification ni changement de groupement des installations de machines déjà montées. Dans des installations dans lesquelles les machines de roulage coopèrent avec des machines juxtaposées pourvues de dispositifs de pressage des intérieurs pour l'achève- ment des cigares, il ne faut donc aucun changement de groupement des machines, ce qui est très avantageux vu que fréquemment un changement du montage des machines est impossible à cause des conditions locales.

   La machine suivant la présente invention peut être desservie par un seul préposé aussi bien au poinçon de dé- coupage qu'à la table de roulage. Le préposé peut indépendamment de l'opération de placement de feuilles de robe, être constamment occupé à prendre des feuilles de tabac de la table de dépôt (ta- ble d'approvisionnement)et à les poser sur le poinçon de découpa- ge placé près de cette table, ainsi qu'à retirer des intérieurs de support de la table de roulage. Le préposé doit faire seulement pour cela des mouvements courts, rapides dans le sens de lE! lon- gueur de la machine, de sorte qu'on conserve une vitesse élevée de travail et un travail précis.

   Au fur et à mesure que les inté- rieurs sont introduits du drap de roulage dans le support d'inté- rieur, ils sont pris à la main hors du support et introduits im- médiatement dans un appareil de pressage (par exemple un tambour de pressage) servant de réservoir d'approvisionnement, hors duquel les intérieurs pressés sont conduits automatiquement à un disposi- tif de placement de la feuille de robe. Il n'est donc pas néces- saire de coller la feuille d'enveloppe, de sorte qu'on évite une diminution de qualité des cigares terminés ainsi qu'une transmis- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

   ,:lion   de la colle au support de feuille d'enveloppe et au drap de roulage; en outre, la machine est simplifiée par l'absence du dispositif démenée de colle, usuel autrement, et l'encombre- ment est réduit.

   Comme la machine,suivant la présente invention, peut être desservie avec une rapidité particulière et que son travail est indépendant du travail simultané de la machine de pressage des intérieurs et de la machine d'application des feuil- les de robe (les intérieurs sont accumulés dans l'appareil de   pressage),   il est possible d'alimenter deux machines de place ment de feuilles de robe, fonctionnant simultanément, au moyen d'intérieursprovenant d'une seule machine de roulage suivant la présente invention .

   Comme le préposé se trouve près du poin- çon de découpage et de la table d'approvisionnement et devant ceux-ci (et non à côté de la machine) on peut monter de chaque côté de la machine à intérieurs une machine à cigares pourvue d'un dispositif de pressage facilement accessible et alimenter ces deux machines à cigares suivant les besoins au moyen d'inté- rieurs venant de la machine de roulage fonctionnant et desservie de manière rapide. Comme le poinçon de découpage se trouve tout près entrela table de dépôt pour les feuilles de tabac et la -Gable de roulage, il n'est pas nécessairede prévoir un dispo- sitif de sécurité, usuel pour les dispositifs pourvus de rou- leaux de découpage, en vue d'éviter des accidents.

   Lorsque les rouleaux de découpage commencent par exemple leur mouvement de découpage avant que le préposé ait retire ses mains du poin- con de découpage, les rouleaux de découpage soulèvent simple- ment les   mains. Cet   effet favorable se produit en particulier lorsque les rouleaux de découpage se trouvent, pour la position de départ, près de l'arête antérieure de la table de dépôt ou en-dessous de celle-ci. Lorsque les rouleaux de découpage oc- cupent leur position de départ en-dessous de la table de dépôt, la longueur de la machine est encore un peu raccourcie et sa manoeuvre est encore   facilité?en   concordance. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   L'invention est représentée au dessin à titre d'exemple. 



   La fige 1 montre une vue de dessus de la machine sui- vant l'invention. 



   La fige 2 est une vue de côté en partie en coupe par la ligne II-II de la figure 1. 



   La figure 3 est une coupe longitudinale par la ligne   III-III   de la fig. 2. 



   La figure 4 est une vue de côté en partie en coupe par la ligne IV-IV de la fig. 2. 



   La fig. 5 est une coupe longitudinale par la ligne V-V de la fig. 2. 



   La fig. 6 est une coupe verticale par la ligne VI-VI de la fige 1. 



   Dans 1'exempel de réalisation représenté, la machine de roulage est pourvue d'un drap de roulage 2 posé sur une table de roulage 1 et d'un coussin de découpage 3 situé en face de l'ex trémité antérieure de la table de roulage, et servant au décou- page des feuilles d'enveloppe dans des feuilles de tabac qui sont prises par le préposé, assis en 4, dans un approvisionne- ment posé sur la table 5 et déposées par lui sur le poinçon de découpage 8 prévu à proximité de l'extrémité de débit de la ta- ble de roulage 1 et de   l'arête   antérieure de la table de dépôt 5. pour le découpage de la feuille d'enveloppe, deux rouleaux de découpage   6,7   sont mobiles par-dessus le coussin de découpage 3 présentant le poinçon de découpage 8 placé obliquement.

   Les rou-      leaux de découpage 6,7 peuvent tourner chacun dans un bras 9 et 10 et reliés chacun à un galet de roulement 40 qui est appliqué contre un rail 11. Les bras 9 et 10 sont reliés au moyen de res- sorts de traction 47 à un bras 12 qui est articulé au bras 9 et est pourvu d'un galet 13 circulant sur le côté inférieur 'du rail 11 Les bras 9 et 10 sont articulés sur un bras de levier 15 pivotant sur un arbre 14 et qui est mis en mouvement de basculement en va- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 et-vient au moyen d'articulations et'de bras par une came 17 montée sur un arbre de commande 16 rotatif, de telle sorte que les rouleaux de découpage 6,

  7 sont déplacés périodiquement en   va-et-vient   par-dessus le poinçon de découpage 8 
La feuille d'enveloppe découpée sur le   ccussin   de découpage 3 est prise par un transporteur de feuille 18 au coussin de découpage et amenée à la table de roulage 1. La sur- face de la table de roulage 1 est perforée et en outre la table de roulage est raccordée à une conduite d'aspiration 48 qui est egalement en communication avec le coussin de découpage 3 et le transporteur de feuille 18. Comme la surface d'aspiration du Transporteur de feuille 18 est plane, la surface 19 de la table de roulage 1 sur laquelle la feuille d'enveloppe est posée doit   également     tre   plane.

   La surface plane 19 doit toutefois ne pas êtretrop   étc'ndue   car en   parc,,il   cas il peut se produire des de- rangements parce que le   rouleau   20 de roulage déplacé sur la   surface;     bombée   à part cela, de 1a table de roulage ne peut pas envelopper de façon serrée l'intérieur de cigare au   moyen   du drap de   roulage 2     lorsqu!il   se meut suivant une trajectoire courbe au-dessus de la surface plane 19 Pour cette raison, la longueur de la surface 19 dans le sens du mouvement du rouleau de roulage 20 doit être aussi petite que possible, c'est à dire un pau plus petite que la longueur correspondante de la feuille d'enveloppe;

   en d'autres termes, la longueur de la surface   19   dans le sens   longitudinal   de la table de roulage 1 doit avan- tageusement être un peu plus petite que la longueur correspon- dante du   poison   de découpage 2 Dans ce cas, la surface d'as-   pi@ation     plane   du transporteur de feuille 18 ne dépose pas la feuille d'enveloppe aux angles 21 contre le drap de roulage 2, mais ceci estsans importance vu que le drap de roulage est p er- foré et peut maintenir par aspiration, à cause de l'effet d'as- piration de la table 1, les angles de la feuille situés en de- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 hors de la surface 19.

   La masse intérieure de tabac posée de la manière usuelle dans la cuvette 28   du   drap de roulage est enroulée de la manière usuelle dans la feuille d'enveloppe au moyen du drap de roulage 2 actionné par le rouleau 20 et l'in- térieur   A   ainsi formé est introduit à l'extrémité antérieure de la table de roulage, par le drap de roulage, dans un support 23 élastique en forme de pince. 



   Le transporteur de feuille 18 peut pivoter sur un bras creux 24 qui est fixé sur un arbre creux 26, lequel peut tour- ner dans un palier 25 et est en communication avec la conduite d'aspiration 48. Le bras 24 est actionné par un bras 41 fixé sur lui, par une articulation 42, un levier double 43, une ar- ticulation 44 et une came 45 fixée sur l'arbre   16.   Lors du transfert de la feuille d'enveloppe du poinçon de découpage horizontal 8 à la table de'roulage 1, la surface d'aspiration du transporteur de feuille 18 doit pivoter quelque peu de fa- con qu'elle prenne une direction parallèle à la surface 19, quelque peu inclinée, de la table de roulage.

   Dans ce but, une   tige   27 relie par articulation un bras 28 fixé au palier 25 et un autre bras 29, un peu plus court, fixé au   transpcr   teur de feuille 18.   L'action   d'aspiration dans le coussin de   décou-   page 3, dans la table de roulage 1 et dans le transporteur de feuille 18 est produite périodiquement de la manière usuelle au moyen de soupapes 30, 31 et 32 respectivement, actionnées auto- matiquemet Le rouleau de roulage 20 peut tourner à   l'extré-   mité supérieure d'un long bras de levier 33 en forme de fourche qui pivote sur un arbre 34, lequel est situé dans la partie in- férieure du bâti de la machine dans un plan perpendiculaire au milieu de la surface 19 de la table de roulage 1 et parallèle à l'arbre 26.

   Les arbres 26 et   34   sont dirigés parallèlement 1'un à l'autre. Le bras de levier 33 est mis en pivotement au moyen d'une articulation 35 qui est   actionnée   par une came 36 fixée sur l'arbre 16. 



    @   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 
 EMI8.1 
 Lé ,cc ' iii... 1: coussin c...E'- ü6CG;ß7'"U 3 -t :.'  .. ; . ¯ t. : :. ..y :. ';:'.'¯ de <à 1 .¯ .w = lJ 1<.. de roulage 1 1.' e W . pas plus ¯¯ ...1C,C 1 L:= ce ....:. T... 5 LSC8'G,:;.i::cs jDoL"à.' .JU'i's:iei;,trC vue les n itîezoei :..E: c::.GcG':.)i......,'r:. s ,'\:, 7 ::: '-' :.12,,(:, déplacés "n =':-:Ce. du poinçon 8 jusque ,-,C'..S s i=#-, pcsitiou G.'ir:"(?l'8iGil située J'..élL:'é.tGL1[:rlt en face du support -:...):.nTJ',",r..eU1 23. v .t:ßi l' t. s 1 ' ap éi i t i cn de découpa g-e 2e ...)r(..,Q.ui- :::...:',' 11==;¯ , les ¯"v: 1G ë.ü:; de dcc'Lpe x'sv=-enr.:.0?nt dans leuj-'-posi- tici. u:>ù y .- C.;'".. 5) e:î-e,'¯: La de la n-ble -=e àép0t 5, dans i.- Vl-sir;:;:G c...e L'iiéte '..::tc .eLUe de celle-ci; Le préposé assis . 1'J. L p-'jb )2.L" .,..1i4: U, L.:.

   Ya ü t lrClL¯C.i.C:.' !. e.C.'.I-1: :.iG 1a, par-dessus lç, v&l? :.....e dêpS'c 5 Cr 1'.'- ccL'.scii. Ge G.;:CU:¯yüe 3, l'in"tJ:c.i1?Ul"\ A introduit w"1::: l'c Y'i.1;gJÙ1't z3 , t 1.' OïÙc:ve:f' ae ce dernier et l'introduir- en ,..,<,.'(."n&11t 1", :":"I.:.i1l'3 d'enveloppe; è.:J1S un ;oule de pressage usuel 1: n -sLi;:. lJL-. u-;.g,1 Giie cuvi-ute de :lol.:.1ge i'1:.i1 t[.1..1bú cuvettes Le Jrl-[-:ç\c.'2'" 'l.Ul"'J.-J.nt, prévu c..e la ..lanière usuelle sur L:ru' ...'c,Clï:.E' . Cw"'c' a" , L' C .¯.1 V:-i::l": r! t L:' l:rae feuille de Isbac :,Le 1& 'G<::,bls 6.12 ""G- pCt 5 <'F "1 ii i i , p 1 a c .#. fli.. n sur 1'2 CUü±$;.r¯.d3 ë,E:C0Upë,ge 3 se fait en ,.1lE' temps ':"1ll' un intérieur de tabsc est enroule sur une feuille ;.': liv¯'1 opp Qi:1 vient ('être découpée.

   Le préposé ne doit donc )2,8, CO(,li,LC pour le service des autres r¯¯:Ûci:ines : roule-ra rester :i..ncctif en sttcndant i'i;ché-vr.;;ieiiï de l'oporation de roulage et le retour au rouncU de roulage 20 1,-v*nt que s'effectue le dépôt -' ii-=>e l'euille. Le préposé oui doit déposer la, feuille de tsbc.c 1:CC le coussin ae ü6CUL. 'p cc ,P 7E' l;:i.; puisque l'intérieur de cigare récite par 1":' .:.LéV de ;>iùlé,1=± si support z3 esi î'acil;;;;=ixt acces- sible pU,:: l':'.ii.VeuF'ni., prendre COt:l:iOCÉU;'nt l'.,.i:tBi7.l;i hors 1Ai support r'" ¯'.ilu2'GC;ü'.t.¯.¯ dans une cuvette de pressage.

   Cornue il ne faut poL'r le ï.L'é,r:::le1 i. de '1l:i.E=l'¯E -ux' ae   cvG¯ - 'r. 4 la cuvette 6.e )r:>Sf;2;r: Lucun dispositif transporteur, et ..-y:'il n'y 5 par' conse- :,Llent g;-:cLi1 6.anger eue la. fouille d'enveloppe se détache de l'in- térieur due cigare pendant le 'i. ..isert, cette feuille ne doit pas être collée. D.n.s le C88 où lors de l'opération de découpage, le .::cèposé n'a p,-,s enlevé les ;.,,i:is en teips voulu du coussin de dé- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 coupage, elles ne sont pas blessées par les rouleaux de décou- page mais simplement soulevées lorsque les rouleaux de découpage quittent leur position de départ sur la table ou sous la table de dêpôt 5.

   La manoeuvre de la machine peut encore être simpli- fiée lorsque le coussin de découpage est mobile vers le haut et vers le bas, de sorte qu'il est soulevé périodiquement d'une po-   sition   de découpage, représentée en traits de chaînette à la fig 4, dans une position située à peu près à hauteur de la table de dépôt 5 et dans laquelle une feuille de tabac à découper est posée sur le coussin. Le coussin est ensuite abaissé de nouveau avec le poinçon 8 dans la position de découpage et les rouleaux 
6,7 effectuent l'opération de découpage, en même temps qu'un intérieur est produit sur la table de roulage 1.

   Dans ce but, le coussin de découpage 3 avec le poinçon de découpage 8 est disposé sur une tige 37 mobile de haut en bas et de bas en haut, laquelle est actionnée par un bras de levier 38 pouvant pivoter sur l'arbre 14, ce bras étant de son côté mis en pivotement en va-et-vient par une came 39 fixée sur l'arbre 16.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Machine for the manufacture of interiors of cigars or similar objects.



   The present invention relates to machines for manufacturing interiors. cigars or similar wrapped articles and in particular to machines of the same kind in which, in order to save material and in order to improve the final product, the envelope sheet is cut so as to completely have the correct shape and dimensions. The machine is therefore provided with a cutting punch placed in front of a rolling table, cooperating with cutting rollers, with a view to cutting the envelope sheet, thus

 <Desc / Clms Page number 2>

 as a conveyor to transfer the wrap sheet from the die-cutting punch to the rolling table.

   It frequently occurs in the operation of such a device that the service of the cutting device for the envelope sheet or the dress sheet is slowed down, for example, because a defective tobacco leaf resting on the pillow. cutouts of the interior maker or cigar maker must be replaced. In each of these cases the whole machine has to be stopped and it has been observed from experience that the total efficiency of the machine is thus considerably reduced. It would, however, be possible to overcome this drawback by the fact that the interiors are removed by hand from the rolling device and brought to the pressing device by hand, which is in fact customary in the service of ordinary rolling machines. .



  This is possible in known machines when the attendant has to lay the uncut envelope sheet directly on the rolling sheet of the rolling table, since in this case the front end of the rolling table is easily accessible. - sible. In the case of this known arrangement, the rolling machine and the cigarette machine can therefore work independently of each other. But this measure was not used when the envelope sheet is cut automatically because in the operation of machines thus established, the attendant cannot service the cutting device and further remove the interior debited by the rolling table. .



   This drawback is avoided by the present invention which produces still further considerable technical progress.



  According to the present invention, the cutting punch is placed in front of the front edge of a deposit table for cutting tobacco leaves and at a short distance therefrom and in front of a support, accessible by hand by- over the fist, we discover

 <Desc / Clms Page number 3>

 page and the deposit table, for the interiors debited by the rolling sheet acting on the rolling table.



   The device according to the present invention can be provided with already existing rolling machines of conventional construction, in the operation of which halves of uncut sheets are placed by hand on the rolling sheet and are wound around the inside. in tobacco. This does not require any modification or change of grouping of already installed machine systems. In installations in which the rolling machines cooperate with juxtaposed machines provided with devices for pressing the interiors for the completion of the cigars, no change in the grouping of the machines is therefore necessary, which is very advantageous since frequently a changing the mounting of machines is not possible due to local conditions.

   The machine according to the present invention can be serviced by a single attendant, both at the cutting punch and at the rolling table. The attendant can, independently of the dress sheet placement operation, be constantly busy taking tobacco leaves from the deposit table (supply table) and placing them on the cutting punch placed near of this table, as well as removing support interiors of the rolling table. The attendant must only make short, rapid movements in the direction of the E for this! machine length, so that high working speed and precise working are kept.

   As the inserts are introduced from the rolling sheet into the inner carrier, they are taken by hand out of the carrier and immediately introduced into a pressing apparatus (eg a roller drum. pressing) serving as a supply reservoir, out of which the pressed interiors are automatically conveyed to a device for placing the dress sheet. It is therefore not necessary to glue the envelope sheet, so that a reduction in the quality of the finished cigars as well as a transmission is avoided.

 <Desc / Clms Page number 4>

   ,: lion of glue to the support of envelope sheet and to the rolling sheet; in addition, the machine is simplified by the absence of the device removed from glue, otherwise usual, and the space requirement is reduced.

   As the machine, according to the present invention, can be serviced with particular rapidity and its work is independent of the simultaneous work of the pressing machine for the interiors and the machine for applying the sheets of dress (the interiors are accumulated in the pressing apparatus), it is possible to feed two machines for placing dress sheets, operating simultaneously, by means of interiors from a single rolling machine according to the present invention.

   As the attendant is located near the cutting punch and the supply table and in front of them (and not next to the machine) it is possible to mount on each side of the machine inside a cigar machine equipped with an easily accessible pressing device and supplying these two cigar machines as required by means of interiors from the rapidly operating and serviced rolling machine. As the cutting punch is located very close between the depositing table for the tobacco leaves and the rolling table, it is not necessary to provide a safety device, customary for devices provided with cutting rollers. , in order to avoid accidents.

   When, for example, the tear-off rollers begin their cutting movement before the attendant has removed their hands from the tear-off punch, the tear-off rollers simply lift the hands. This favorable effect occurs in particular when the cutting rollers are, for the starting position, near the front edge of the deposit table or below it. When the cutting rollers occupy their starting position below the depositing table, the length of the machine is further shortened and its operation is further facilitated accordingly.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The invention is shown in the drawing by way of example.



   Fig. 1 shows a top view of the machine according to the invention.



   Figure 2 is a side view partly in section taken along line II-II of Figure 1.



   FIG. 3 is a longitudinal section taken along the line III-III of FIG. 2.



   FIG. 4 is a side view partly in section taken along the line IV-IV of FIG. 2.



   Fig. 5 is a longitudinal section taken along the line V-V of FIG. 2.



   Fig. 6 is a vertical section through line VI-VI of fig 1.



   In the exemplary embodiment shown, the rolling machine is provided with a rolling sheet 2 placed on a rolling table 1 and a cutting pad 3 located opposite the front end of the rolling table. , and used for cutting envelope leaves in tobacco leaves which are taken by the attendant, seated at 4, in a supply placed on the table 5 and placed by him on the cutting punch 8 provided at proximity to the throughput end of the rolling table 1 and the front edge of the deposit table 5. for cutting the casing sheet, two cutting rollers 6,7 are movable over it the cutting pad 3 having the cutting punch 8 placed obliquely.

   The cutting rollers 6,7 can each rotate in an arm 9 and 10 and each connected to a track roller 40 which is pressed against a rail 11. The arms 9 and 10 are connected by means of tension springs. 47 to an arm 12 which is articulated to the arm 9 and is provided with a roller 13 running on the lower side of the rail 11 The arms 9 and 10 are articulated on a lever arm 15 pivoting on a shaft 14 and which is placed in reverse tilting movement

 <Desc / Clms Page number 6>

 and-comes by means of joints and'de arms by a cam 17 mounted on a rotary control shaft 16, so that the cutting rollers 6,

  7 are periodically moved back and forth over the cutting punch 8
The envelope sheet cut on the blanking box 3 is picked up by a sheet conveyor 18 at the blanking pad and fed to the rolling table 1. The surface of the rolling table 1 is perforated and furthermore the table. is connected to a suction line 48 which is also in communication with the cutting pad 3 and the sheet conveyor 18. Since the suction surface of the sheet conveyor 18 is planar, the surface 19 of the sheet conveyor 18 is flat. rolling 1 on which the envelope sheet is placed must also be flat.

   The flat surface 19 must not, however, be too stretched because in the park, there may be damage due to the rolling roller 20 being displaced on the surface; bulging apart from this, the rolling table cannot tightly wrap the cigar interior by means of the rolling sheet 2 as it moves in a curved path over the flat surface 19 For this reason, the length of the surface 19 in the direction of movement of the take-up roller 20 should be as small as possible, i.e. one pau smaller than the corresponding length of the wrapper sheet;

   in other words, the length of the surface 19 in the longitudinal direction of the rolling table 1 should advantageously be a little smaller than the corresponding length of the cutting poison 2 In this case, the surface of flat suction of the sheet conveyor 18 does not lay the wrapper sheet at the angles 21 against the rolling sheet 2, but this is unimportant since the rolling sheet is perforated and can hold by suction, due to the suction effect of the table 1, the angles of the sheet located

 <Desc / Clms Page number 7>

 outside the box 19.

   The inner mass of tobacco laid in the usual manner in the bowl 28 of the rolling sheet is wound up in the usual manner in the wrapper sheet by means of the rolling sheet 2 actuated by the roller 20 and the interior A as well. formed is introduced at the front end of the rolling table, by the rolling sheet, into an elastic support 23 in the form of a clamp.



   The sheet conveyor 18 can pivot on a hollow arm 24 which is fixed to a hollow shaft 26, which can rotate in a bearing 25 and is in communication with the suction line 48. The arm 24 is actuated by an arm. 41 fixed on it, by a hinge 42, a double lever 43, a hinge 44 and a cam 45 fixed on the shaft 16. When transferring the envelope sheet from the horizontal cutting punch 8 to the cutting table. On the roll 1, the suction surface of the sheet conveyor 18 should pivot somewhat so that it takes a direction parallel to the somewhat inclined surface 19 of the rolling table.

   For this purpose, a rod 27 connects by articulation an arm 28 fixed to the bearing 25 and another arm 29, a little shorter, fixed to the sheet transcriber 18. The suction action in the cutting pad 3 , in the rolling table 1 and in the sheet conveyor 18 is produced periodically in the usual manner by means of valves 30, 31 and 32 respectively, which are actuated automatically. The rolling roller 20 can rotate at the upper end a long fork-shaped lever arm 33 which pivots on a shaft 34, which is located in the lower part of the machine frame in a plane perpendicular to the middle of the surface 19 of the rolling table 1 and parallel to shaft 26.

   Shafts 26 and 34 are directed parallel to one another. The lever arm 33 is pivoted by means of an articulation 35 which is actuated by a cam 36 fixed on the shaft 16.



    @

 <Desc / Clms Page number 8>

 
 EMI8.1
 Lé, cc 'iii ... 1: cushion c ... E'- ü6CG; ß7' "U 3 -t:. ' ..;. ¯ t.::. ..Y:. ';:'. '¯ from <to 1 .¯ .w = lJ 1 <.. rolling 1 1.' e W. no more ¯¯ ... 1C, C 1 L: = ce ....:. T ... 5 LSC8'G,:;. i :: cs jDoL "to. ' .JU'i's: iei;, trC vue les n itîezoei: .. E: c ::. GcG ':.) I ......,' r :. s, '\ :, 7 :::' - ': .12 ,, (:, moved "n =': -: Ce. from punch 8 to, -, C '.. S if = # -, pcsitiou G .'ir: "(? l'8iGil located J '.. élL:' é.tGL1 [: rlt opposite the support -: ...) :. nTJ ',", r..eU1 23. v .t : ßi l 't. s 1' cutting device 2e ...) r (.., Q.ui- ::: ...: ',' 11 ==; ¯, the ¯ "v : 1G ë.ü :; de dcc'Lpe x'sv = -enr.:. 0? Nt in leuj -'- positici. U:> ù y .- C .; '".. 5) e: î-e, '¯: La de la n-ble - = e àép0t 5, in i.- Vl-sir;:;: G c ... e L'iiéte' .. :: tc .eLUe of that- ci; The attendant seated. 1'J. L p-'jb) 2.L "., .. 1i4: U, L.:.

   Ya ü t lrClL¯C.i.C :. ' !. e.C. '. I-1:: .iG 1a, over lç, v & l? : ..... e dêpS'c 5 Cr 1 '.'- ccL'.scii. Ge G.;: CU: ¯yüe 3, in "tJ: c.i1? Ul" \ A introduced w "1 ::: l'c Y'i.1; gJÙ1't z3, t 1. ' OïÙc: ve: f 'ae this last and introduce it- in, .., <,.' (. "N & 11t 1",: ":" I.:.i1l'3 of envelope; è.: J1S un ; usual pressing oule 1: n -sLi;:. lJL-. u - ;. g, 1 Giie cuvi-ute de: lol.:. 1ge i'1: .i1 t [.1..1bú cuvettes Le Jrl - [-: ç \ c.'2 '"' l.Ul" 'J.-J.nt, foreseen c..e the usual ..lane on L: ru' ... 'c, Clï: .E '. Cw "' c 'a", L' C .¯.1 V: -i :: l ": r! T L: 'l: rae leaf of Isbac:, Le 1 &' G <::, bls 6.12 "" G- pCt 5 <'F "1 ii ii, p 1 ac. #. Fli .. n on 1'2 CUü ± $ ;. r¯.d3 ë, E: C0Upë, ge 3 is done in,. 1lE 'time': "1ll 'an inside of tabsc is wrapped on a sheet;.': Liv¯'1 opp Qi: 1 comes ('to be cut.

   The attendant must therefore) 2.8, CO (, li, LC for the service of others r¯¯: Ûci: ines: roule-ra stay: i..ncctif while sttcndant i'i; ché-vr. ;; ieiiï of the rolling oporation and the return to the rolling rouncU 20 1, -v * nt that the deposit takes place - 'ii - => e leeuille. The attendant yes must deposit the, sheet of tsbc.c 1: CC the cushion ae ü6CUL. 'P cc, P 7E' l;: i .; since the inside of the cigar recites by 1 ": '.:. LéV de;> iùlé, 1 = ± if support z3 esi î 'acil ;;;; = ixt acces- sible pU, :: l': '. ii.VeuF'ni., take COt: l: iOCÉU;' nt l '.,. i: tBi7.l; i except 1Ai support r '"¯'.ilu2'GC; ü'.t.¯.¯ in a pressing cup.

   Retort it is not necessary to poL'r the ï.L'é, r ::: le1 i. of '1l: i.E = ¯E -ux' ae cvG¯ - 'r. 4 the bowl 6.e) r:> Sf; 2; r: Lucun transport device, and ..- y: 'there is 5 by' conse-:, Llent g; -: cLi1 6.anger had the. envelope search detaches itself from the inside of the cigar during the 'i. ..isert, this sheet should not be glued. D.n.s the C88 where during the cutting operation, the. :: cèposé has not p, -, s removed the;. ,, i: is in the desired type of the de-

 <Desc / Clms Page number 9>

 cutting, they are not injured by the tear rollers but simply lifted when the tear rollers leave their starting position on the table or under the storage table 5.

   Operation of the machine can be further simplified when the cutting pad is movable up and down, so that it is periodically lifted from a cutting position, shown in chain lines at the bottom. Fig 4, in a position located approximately at the height of the deposit table 5 and in which a sheet of cutting tobacco is placed on the cushion. The pad is then lowered again with the punch 8 in the tear-off position and the rollers
6,7 perform the cutting operation, at the same time an interior is produced on the rolling table 1.

   For this purpose, the cutting pad 3 with the cutting punch 8 is arranged on a rod 37 movable from top to bottom and from bottom to top, which is actuated by a lever arm 38 which can pivot on the shaft 14, this arm being for its part pivoted back and forth by a cam 39 fixed to the shaft 16.


    

Claims (1)

Re v e n d i c a t i o n s. l.- Machine pour la fabrication d'intérieurs de cigares ou d'ob- jets analogues, comportant un poinçon de découpage placé devant une table de roulage et coopérant avec des rouleaux de découpage en vue du découpage de la. feuille d'enveloppe, ainsi qu' un trans- porteur pour transférer la feuille d'enveloppe du poinçon de découpage (8) à la table de roulage, caractérisée en ce qLe le poinçon de découpage (8) est placé à peu de distance de l'arête antérieure d'une table de dépôt (5) pour les feuilles de tabac à découper et entre cette arête et un support (23), accessible pour main par-dessus le poinçon de découpage (8) et la table de dépôt (5), pour les intérieurs de cigares débités par le drap de roulage (2) fonctionnant sur la table de roulage (1). <Desc/Clms Page number 10> Re v e n d i c a t i o n s. 1. Machine for the manufacture of interiors of cigars or similar objects, comprising a cutting punch placed in front of a rolling table and cooperating with cutting rollers for the purpose of cutting the. wrapping sheet, as well as a conveyor for transferring the wrapping sheet from the cutting punch (8) to the rolling table, characterized in that the cutting punch (8) is placed at a short distance from the front edge of a depositing table (5) for cutting tobacco leaves and between this edge and a support (23), accessible by hand over the cutting punch (8) and the depositing table ( 5), for the interior of cigars debited by the rolling sheet (2) operating on the rolling table (1). <Desc / Clms Page number 10> 2. - Machine suivent la revendication 1 caractérisée par un dispositif de commande qui déplace les rouleaux de découpage (6,7) à partir d'une position de repos à proximité de 1'arête antérieure de la table de dépôt (5), en va-et-vient par-dessus le poinçon de découpage.(8) 3.- Machine suivant les revendications 1 et 2, caractérisée par un dispositif de commande qui déplace les rouleaux de décou- page (6,7) à partir d'une position de repos en-dessous de la table de dépôt (5), en va-et-vient par-dessus le poinçon de découpage (8). 2. - Machine according to claim 1 characterized by a control device which moves the cutting rollers (6,7) from a rest position near the front edge of the deposit table (5), in back and forth over the cutting punch. (8) 3.- Machine according to claims 1 and 2, characterized by a control device which moves the cutting rollers (6,7) from a rest position below the depositing table (5), back and forth over the cutting punch (8). 4.- machine suivant les revendications 1 à 3, caractérisée par un dispositif de commande (37, 38,39) qui déplace le coussin de découpage (3) du dispositif de découpage, avec lepoingon de découpage (8) , de bas en haut et de haut en bas entre une posi- tion de dépôt de la f'euille, située essentiellement à hauteur de 1a table de dépôt (5), et une position plus. 4.- machine according to claims 1 to 3, characterized by a control device (37, 38,39) which moves the cutting pad (3) of the cutting device, with the cutting punch (8), from bottom to top and from top to bottom between a leaf deposit position, located essentially at the level of the deposit table (5), and a plus position. basse que celle de la table de dépôt (5) , et par un dispositif qui déplace les rouleaux de découpage (6,7) en va-et-vient par-dessus le poinçon de découpage (8) , dans la position inférieure de celui-ci, 5.- @achine suivant la revendication 1, caractérisée en ce qu'une partie (19) de la surface courbe de la table de roulage (1) est plane et présente, dans le sens de la longueur de la table de roulage (1), éventuellement une étendue un peu plus petite que le poinçon de découpage (8). lower than that of the depositing table (5), and by a device which moves the cutting rollers (6,7) back and forth over the cutting punch (8), in the lower position of that -Here, 5.- @achine according to claim 1, characterized in that a part (19) of the curved surface of the rolling table (1) is flat and present, in the direction of the length of the rolling table. rolling (1), possibly a slightly smaller extent than the cutting punch (8).
BE444103D BE444103A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE444103A true BE444103A (en)

Family

ID=100850

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE444103D BE444103A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE444103A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0388318B1 (en) Method for forming a new stack after the removal of a completed stack in a stacking machine, especially one associated with a printer, and device for carrying out this method
EP2616243B1 (en) Device for printing by stamping
FR2566754A1 (en) MACHINE FOR WINDING STRIPS OR SHEETS ON A CORE
FR2617800A1 (en) BAND LOADING APPARATUS FOR A PACKING MACHINE
FR2619557A1 (en) OUTPUT DEVICE FOR STRIP TEXTILE
FR2499938A1 (en) MACHINE FOR HERMETICAL CLOSING OF PARALLELIPIPEDIC BOXES OF VARIABLE HEIGHT
FR2742123A1 (en) MACHINE INTENDED TO RELEASE A BALE, IN PARTICULAR A BALE OF TOBACCO, FROM A PACKAGING
EP0318427A1 (en) Method and splicing device for strips of paper for the continuous feeding of a machine, particularly for making cigarettes
CH429560A (en) Packing machine
EP2112106B1 (en) Method and device for cutting and gluing end-to-end for an unrolling machine
CH467193A (en) Machine for packing several rows of packages in cartons
BE444103A (en)
EP0662437B1 (en) Device for connecting tapes of flexible material
BE410883A (en)
EP1697244A1 (en) Automatic removal device for changing roll in machines for the production of rolls of paper or similar
EP0286769B1 (en) Method and apparatus for automatic container change so as to receive the fibre slivers leaving textile machines
EP0699610B1 (en) Device for cutting and gluelessly applying the web leading end for a new web roll onto the core of a winder
FR2597401A1 (en) INSTALLATION FOR MANUFACTURING AND STACKING BAGS, BAGS, ETC. IN THERMOPLASTIC MATTER
EP2730527B1 (en) Unwinding device provided with a web lifting system
CH442128A (en) Machine for wrapping a roll in packaging material
FR2668760A1 (en) DOUBLE CARRYING CYLINDER WINDING MACHINE FOR THE CENTERLESS WINDING OF A STRIP OF MATERIAL.
FR2624053A1 (en) Machine for manufacturing tubes by rolling up sheets
BE403424A (en)
FR2613340A1 (en) Device for handling, and for fitting onto a machine, reels of materials in web form
FR2559465A1 (en) Improvements to devices for reeling multilayer papers