BE440999A - - Google Patents

Info

Publication number
BE440999A
BE440999A BE440999DA BE440999A BE 440999 A BE440999 A BE 440999A BE 440999D A BE440999D A BE 440999DA BE 440999 A BE440999 A BE 440999A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
circuit
current
safety
monitoring device
network
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE440999A publication Critical patent/BE440999A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01HELECTRIC SWITCHES; RELAYS; SELECTORS; EMERGENCY PROTECTIVE DEVICES
    • H01H85/00Protective devices in which the current flows through a part of fusible material and this current is interrupted by displacement of the fusible material when this current becomes excessive
    • H01H85/02Details
    • H01H85/30Means for indicating condition of fuse structurally associated with the fuse

Landscapes

  • Emergency Protection Circuit Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif électrique de surveillance pour   sûretés   à courant alternatif et à courant continu, à haute et à basse tension. 



   Pour protéger des réseaux importants, en particulier des réseaux de grande puissance des services publics et de grandes entreprises industrielles, on a l'habitude de construire les réseaux de telle manière que chaque consommateur est alimenté simultanément de plusieurs   cotés,   de sorte qu'en cas de panne d'une ligne d'alimentation, le fonctionnement reste maintenu.

   Toutes ces constitutions de réseau qui sont basées sur une répartition en mailles plus ou moins forte, ont l'inconvénient qu'en cas d'emploi de   sûretés,pour   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 la protection des différentes lignes de cibles, par suite d'alimentation simultanée par plusieurs côtés, la fusion d'une sûreté ne se remarque pas   d'elle-même,   si l'on fait abstraction des marques caractéristiques'usuelles jusqu'à présent sur les sûre tés et qui font reconnaitre sur la sûreté, extérieurement, le fonctionnement normal ou troublé. 



   La présente invention propose de monter le fil fusible de la sûreté ou une partie de celui-ci ou un conducteur auxiliaire, directement ou indirectement, dans un circuit de surveillance de telle manière que pour le fonctionnement non troublé le fil ferme ou ouvre ce circuit, dans le cas de perturbation au contraire coupe ou ferme le circuit et actionne ainsi un dispositif de signal ou de déclenchement de commutateur ou un dispositif analogue, par un montage à courant de repos ou à courant de travail. On emploie donc l'état mécano-électrique du fil fusible pour le contr8le direct de la sûreté. La modification minime nécessaire à cet effet dans le corps de la sûreté normale implique une augmentation de prix minime seulement des sûretés relativement peu coûteuses.

   Il est en outre possible, aussi bien dans le montage à courant de travail que dans le montage à courant de repos, d'employer des relais de signal extrêmement simples, qui ne sont en tout cas nullement fort sensibles. 



  Comme finalement la dépense en lignes auxiliaires peut être réduite au minimum par des montages particuliers, la dépense totale pour le dispositif de surveillance à distance,   extré-   mement simple et sûr en fonctionnement, est relativement minime. 



   L'invention est représentée à titre d'exemple aux fig. 1 à 20. Les fig. 1 à 6 montrent des sûretés à deux contacts de commande, utilisables en combinaison avec des circuits de signal à courant de travail ou à courant de repos. 



   Les   f ig.   7 à II montrent des montages appropriés 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pour les sûretés suivant les fig. 1 à 6. 



   Les fig. 12 et 13 montrent des sûretés dans lesquelles une seule ligne de commande est chaque fois conduite à   l'extérieur.   



   Les fig. 14 à 16 montrent des montages pour les sûratés suivant les fig. 12 et   13,.   



   La fig. 17 explique le dimensionnement approprié du relais et d'une réactanoe montée en série avec celui-ci. 



   La fig. 18 montre un montage pour les sûretés suivant les fige 1 à 6, dans lequel on économise pour chaque sûreté une ligne de commande. 



   Les fig. 19 et 20 montrent le montage de circuits de blocage pour verrouiller le réseau de puissance par rapport à la fréquence du courant de commande. 



   Pour produire l'indication de l'état de la sûreté, on introduit dans le corps 1 de la cartouche, comme le montre la fige l, deux lignes de commande 2 et 3, au moyen de traversées correspondantes 4,5 à la périphérie du cylindre isolant 1. Ces deux lignes de commande 2,3 sont raccordées par exemple par soudure à l'endroit d'un ou de plusieurs fils fusibles qui disparait par fusion de façon sure en cas de court-circuit et de surcharge. L'une des extrémités des lignes de commande conduites à l'extérieur est raccordée par l'intermédiaire d'un condensateur de protection 6 à une ligne d'un réseau de tension auxiliaire 7, tandis que l'autre ligne de commande 3 est raccordée par l'intermédiaire d'un relais 8 à une autre ligne du réseau 7.

   Le relais possède des contacts auxiliaires à l'aide desquels lorsque le relais 8 devient sans tension après que les fils fusibles ont été détruits, un dispositif de signal 9, par exemple une trompe, est mis en circuit. 



   Au lieu de faire sortir les lignes de commande, comme le montre la fig. 1, sur un c8té de la cartouche, on   @   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 peut amener les lignes de commande à l'extérieur en d'autres endroits appropriés. Comme le représente la fig. 2, les deux lignes de commande 2,3 sortant par les contacts frontaux sont reliées à des conducteurs fusibles différents.

   Le montage des dispositifs indicateurs est alors analogue à celui de la   fig.li   le courant de commande est toutefois obligé de circuler à travers plusieurs conducteurs fusibles de sorte qu'il se produit également une indication sure de la fusion des sûretés s'il arrive que les conducteurs fusibles soient brûlés seulement en plusieurs points et que tout le conducteur ne soit pas vo-   latilisé.   La liaison se fait, comme on l'a représenté, avantageusement au milieu des conducteurs fusibles. 



   Suivant la fig. 3 on a prévu à l'intérieur de la cartouche une chambre particulière 10 qui présente deux subdivisions 11 et 12. Dans la disposition représentée, la chambre supérieure est remplie d'une soudure facilement fusible à travers laquelle passe également un conducteur fusible auxiliaire 13. Ce conducteur fusible auxiliaire peut être monté en parallèle sur l'ensenble du conducteur fusible principal ou seulement sur une partie du conducteur fusible principal. En cas de fusion du conducteur fusible principal, le conducteur fusible auxiliaire 13 fond également et provoque la fusion de la soudure qui alors, dans le cas de la disposition verticale représentée pour la cartouche, s'écoule dans la chambre inférieure 12.

   Pour la fusion irréprochable de la soudure, on peut employer également une composition d'amorce qui est enflammée par le conducteur fusible auxiliaire 13 et provoque la fusion de la soudure sous l'effet de la chaleur mise en liberté par la composition d'amorce. La soudure peut par exemple fermer, pour l'état non dérangé de la sûreté, un cir cuit de signal à courant de repos ou bien deux contacts 14,15 disposés dans la chambre inférieure sont fermés par la soudure s'écoulant 
 EMI4.1 
 vers le bas et mettent alors en service gn circuit de siµfl@1 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 à courant de travail. 



   Suivant la disposition de la cartouche dans l'exploitation, la chambre 10 est disposée de telle manière que la soudure s'écoule toujours de la chambre 11 située audessus dans la chambre inférieure 12. 



   A la place du remplissage d'une partie de la chambre au moyen d'une soudure, cette partie de la chambre peut également être remplie par exemple de mercure de telle manière que celui-ci maintienne fermé, lorsque la sûreté n'est pas dérangée, un circuit de courant de repos. Les deux chamlares sont alors séparées par une cloison facile à détruire, qui est détruite lors de la fusion du conducteur fusible principal par l'intermédiaire du conducteur fusible auxiliaire 13, de sorte que par suite de la destruction de cette cloison, le mercure s'écoule dans la chambre inférieure et actionne les contacts de courant de repos 14,15 pour le déclenchement d'un dispositif indicateur ou analogue. Comme cloison facile à détruire, on emploie par exemple du papier   spécia -   lement préparé, du celluloïde ou une matière analogue.

   Ces dispositions sont utilisables aussi bien pour des cartouches fermées pourvues ou non d'un agent de remplissage que pour des sûretés ouvertes. 



   A la place de la soudure et du mercure comme agents de fermeture ou d'ouverture d'un circuit, on peut employer également des dispositifs de contact agissant directement. 



  Suivant les fig. 4 et 5 on a prévu à l'intérieur du corps de¯cartouche un dispositif de contact consistant en un bras de contact 16, en des ressorts de pression 17,18 et en un contact fixe 19. Un des ressorts est disposé entre le bras de contact 16 et le conducteur fusible principal de la sûreté et empêche que le bras de contact 16 soit écarté du contact fixe 19 par l'autre ressort 18. Après la fusion du conducteur fusible principal, le ressort 17 devient inactif de sor- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 te que le ressort 18 écarte le bras de contact 16 du contact fixe 19 et ouvre un circuit indicateur qui fait ainsi savoir que la sûreté est détruite. Ce dispositif indicateur est utilisable aussi bien pour des sûretés fermées sans moyen de remplissage que pour des sûretés ouvertes. 



   On peut employer également pour l'indication la pression de vaporisation prenant naissance lors du fonctionnement de la sûreté. Suivant la fig. 6 on a prévu, en un endroit approprié du corps de cartouche ou d'un des contacts frontaux, une ouverture cylindrique 20 destinée à recevoir un piston 21. 



  A l'intérieur de ce cylindre on a disposé à des endroits appropriés des contacts auxiliaires 22,23 qui sont par exemple mis en court-circuit comme on l'a représenté. Lors du fonctionnement de la sûreté ce piston est déplacé vers l'extérieur par suite de la surpression intérieure prenant alors naissance, de sorte que le court-circuit des contacts auxiliaires 22,23 est supprimé par le piston qui est écarté, et comme on l'a représenté à la fig. 1, il se produit une indication. A la place des contacts en court-circuit lorsque la sûreté n'est pas détruite, le dispositif peut être établi de telle façon que le piston 21 écarté par la surpression intérieure met en court-circuit des contacts auxiliaires par lesquels alors un courant de travail est mis en action dans un circuit de signal. 



   La fig. 7 représente un réseau en mailles d'après lequel on peut voir également le montage des différentes sûretés avec le relais 8 conjugué. L'alimentation du relais 8 se fait avantageusement au moyen d'un réseau auxiliaire particulier 24 qui est par exemple un réxeau à haute fréquence. Comme on a relié aux différents endroits de sûreté 25 toujours une ligne de    commande à une ligne commune du réseau auxiliaire, il pourrai t   se faire qu'en cas de fusion imparfaite des conducteurs fusibles principaux d'une sûreté, une alimentation soit possible pour les consommateurs reliés au réseau en mailles par l'intermédiaire des lignes de commande et des lignes du réseau auxiliaire. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  Pour empêcher une semblable alimentation on a disposé, comme on l'a déjà indiqué à propos de la fig. 1, des   condensateurse   qui   effectuent   un verrouillage. 



   Le fonctionnement est analogue à celui expliqué à propos de la fig. 1. Lorsque les sûretés ne sont pas détruites, les différents circuits de signal ne sont pas coupés, les armatures des relais sont attirées et il n'y a aucune indication. Si, au contraire, l'une quelconque des sûretés est détruite, le circuit de signal correspondant subit une interruption, de sorte que par suite de la chute du relais, l'indication de l'état modifié de fonctionnement se produit. 



   Pour diminuer la dépense en lignes auxiliaires, chaque fois l'une des bornes de commande des sûretés est reliée comme le montre la fig. 8 au moyen de condensateurs de blocage 6 à une ligne commune qui est reliée elle-même à une ligne d'alimentation du réseau 24, tandis que la seconde borne de commande des sûretés est en connexion chaque fois par l'intermédiaire d'un relais 8 avec l'autre ligne du réseau d'alimentation 24. On économise ainsi, par rapport à la disposition de montage suivant la fig. 7, chaque fois une ligne par sûreté. L'indication se produit avantageusement en un   pdste   central. 



   La fig. 9 montre un agencement pour la commutation indirecte à courant de repos, par exemple avecla sûreté suivant la fig. 6,   agencement   dans lequel pour une série de sûretés d'un réseau on n'emploie qu'un seul relais de surveillance 26. On fait passer de chaque sûreté vers le poste de surveillance central deux lignes de commande avec emploi d'un condensateur de blocage 28 qui est raccordé au commutateur 29. 



  Les lignes de commande pour toutes les sûretés sont, pour l'état normal de fonctionnement, montées en série avec le relais de surveillance 26 au moyen de ces commutateurs. Si ce relai a fonctionné et indique donc qu'à un endroit quelconque il s'est produit interruption de la ligne de commande, les com- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 mutateurs sont raccordés à des lignes spéciales 30. Ces lignes peuvent être reliées au moyen de commutateurs 31, à une ligne du réseau d'alimentation auxiliaire 24, une lampe à incandescence 32 étant montée en série. L'agencement est établi de telle façon que la lampe à incandescence est allumée lorsque la sûreté n'a pas fonctionné mais ne s'allume pas lorsque la sûreté a fonctionné, le circuit de commande correspondant pour la sûreté principale étant alors coupé. 



   Pour économiser davantage les lignes de commande, on emploie comme le montre la fige 10 seulement un relais pour chaque noeud du réseau en mailles. Les raccordements auxiliaires pour les lignes de commande des surates principales sont montés en série avec le relais indicateur 8, avec des contacts de courant de repos actionnés directement. A la place de l'emploi d'un relais pour chaque noeud, on peut naturellement prévoir aussi, comme le montre la fige 11, un relais pour une longueur déterminée de ligne, les bornes de ligne de commande des sûretés étant alors intercalées, dans cette longueur, et étant montées en série avec le relais de surveillance 8. Par un examen local des sûretés d'un noeud ou d'une partie déterminée du réseau, on peut, d'après l'observation des marques caractéristiques établir laquelle des sûretés a fonctionné. 



   Une autre simplification de l'installation de surveillance et des sûretés peut s'obtenir par le fait que, comme le montre la fig. 12, les sûretés sont pourvues d'une seule sortie 31 de ligne de commande et la ligne du réseau à surveiller sert de ligne de retour pour le réseau de surveillance. 



  La sortie 31 est en connexion d'une part par l'intermédiaire d'une ligne 32 avec un conducteur fusible de la sûreté principale et d'autre part, par l'intermédiaire d'un relais, avec une ligne du réseau auxiliaire 34 pour l'installation de surveillance, tandis que l'autre ligne du réseau auxiliaire est reliée directement à une phase du réseau principal. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Ce mode de montage est utilisable également pour les sûretés suivant la fig. 3. Il produit pour le montage à courant de repos, comme le montre la fig. 13, une simplification de la construction de la sûreté par le fait   qu'à'la     place  de deux lignes de commande à courant de repos, il ne faut qu'une ligne 37 de ce genre. Le circuit à courant de repos est interrompu lorsque à cause de la fusion du conducteur principal, les conducteurs auxiliaires 36 sont également fondus et la soudure ou le mercure parvient, comme dans la forme de réalisation suivant la fig. 3, de la moitié supérieure de la chambre dans'la moitié inférieure de sorte que le circuit du courant de repos subit une interruption et le relais 33 produit l'indication. 



   En cas de montage à courant de repos, il faut également un seul contact supplémentaire 38 de sorte que les chambres ou leur contenu peuvent être établis de telle façon et la disposition relative des contacts   37.,38   peut 'être telle que ces deux contacts sont reliés par la soudure fondue ou le mercure parvenant dans la chambre inférieure. 



   A la place d'une source de tension auxiliaire spé-   ciale   on peut également pour les sûretés suivant les   f ig.   12 et 13, conformément à la disposition de la fig. 14, utiliser la tension même du réseau   à   surveiller, le réseau formant la ligne de retour. Dans ce cas, il faut, pour chaque sûreté, un seul relais 33 et une ligne de commande sans qu'on ait besoin de condensateurs de protection. Les relais sont alors par exemple en connexions comme on l'a représenté, entre deux phases du réseau à surveiller. 



   Moyennant l'emploi d'un réseau spécial à tension auxiliaire, on peut simplifier le dispositif de surveillance, comme le montre la fig. 15, par le fait que le circuit de surveillance comporte deux sûretés qui sont montées en série avec le réseau auxiliaire 34, le relais 33 et un condensateur de protection 35.

   Si on utilise la sûreté représentée aux fig. 3,6 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 ou 13 dans le cas de courant de travail, dans lequel un des contacts du courant de travail est relié au réseau à surveiller, il faut alors comme le montre la fig. 16 en cas de mise à la terre de l'autre contact du courant de travail par l'intermédiaire d'un condensateur de protection 36, et d'emploi d'une source de courant alternatif auxiliaire spéciale, que cette source de courant alternatif soit mise à la terre d'une part au moyen d'un relais indicateur 38 et soit d'autre part en connexion avec le réseau à surveiller. Si l'une quelconque des sûretés fonctionne, le réseau est mis à la terre par l'intermédiaire du condensateur de protection de cette sûreté et le relais 38 est actionné par le courant de signal s'écoulant   alors.   



   Ce montage pour lequel il ne faut pas de lignes de commande convient en particulier pour l'incorporation ultérieure de l'installation de surveillance dans des réseaux déjà existants. 



   Pour faciliter la découverte de sûretés brûlées, tout le réseau à surveiller est avantageusement subdivisé en tronçons individuels à chacun desquels un relais est assigné, de sorte que lors du fonctionnement d'un relais, on obtient une limitation locale plus étroite de la situation d'une sûreté ayant brûlé. 



   Si l'impédance en série du relais de surveillance et du condensateur de protection présente, comme le montre la fig. 17, la même valeur Z' que l'impédance Z du relais, le relais peut, comme l'impédance en série du circuit de courant auxiliaire comprend le montant de l'impédance en série du relais ou du déclencheur, être mis hors d'action pour la tension auxiliaire normale. 



   Le montage de l'agencement de surveillance moyennant l'emploi de sûreté suivant les fig. 1 à 6 en montage à courant de repos ou à courant de travail peut également se faire, comme le montre la fig. 18, de telle manière qu'une   borneau-   

 <Desc/Clms Page number 11> 

   xiliaire   de la sûreté est mise à la terre directement par l'intermédiaire d'un condensateur de protection et d'une ligne de la source de courant alternatif .auxiliaire, et que la seconde ligne de la source de courant alternatif est reliée à la seconde borne auxiliaire de la sûreté par l'intermédiaire d'un relais de surveillance. Il ne faut avec cette disposition qu'une seule ligne pour chaque sûreté en cas de surveillance individuelle de chaque sûreté. 



   Pour le blocage du réseau à courant continu ou à courant alternatif surveillé, par rapport au réseau auxiliaire à courant alternatif, le plus souvent à haute fréquence, on peut employer, comme le montre la fig. 19, un circuit à résonance en s érie. 



   La fig. 20 montre ce blocage moyennant l'emploi de circuits de blocage ou de circuits de résonance en parallèle qui sont accordés sur la haute fréquence à choisir et laissent passer le courant de haute fréquence pour l'actionnement du dispositif de signal ou du déclencheur, tandis que pour la fréquence de fonctionnement du réseau de lignes   à   courant alternatif ils agissent pour produire un blocage et ils assurent également dans le cas d'un réseau de lignes à courant continu une protection suffisante pourla bobine de selfinduction employée dans le circuit de blocage. 



   Revendications. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Electrical monitoring device for alternating current and direct current, high and low voltage sureties.



   To protect important networks, in particular high power networks of public services and large industrial companies, it is customary to build the networks in such a way that each consumer is supplied simultaneously from several sides, so that in case failure of a power line, operation remains maintained.

   All these network constitutions which are based on a more or less strong mesh distribution, have the drawback that in the event of the use of collateral, for

 <Desc / Clms Page number 2>

 the protection of the different lines of targets, as a result of simultaneous power supply from several sides, the melting of a safety is not noticeable by itself, if we disregard the characteristic marks that have so far been used on the safe tees and which recognize on the safety, externally, normal or disturbed operation.



   The present invention proposes to mount the safety fuse wire or a part of it or an auxiliary conductor, directly or indirectly, in a monitoring circuit in such a way that for undisturbed operation the wire closes or opens this circuit, in the event of a disturbance, on the contrary, cuts or closes the circuit and thus actuates a signal device or switch triggering or a similar device, by a quiescent current or working current circuit. The mechanical-electrical state of the fuse wire is therefore used for the direct control of safety. The minimal modification required for this purpose in the body of the normal collateral implies a minimal price increase only of relatively inexpensive collateral.

   It is also possible, both in the working current circuit and in the quiescent current circuit, to use extremely simple signal relays, which are in any case not very sensitive.



  As ultimately the expense in auxiliary lines can be minimized by special arrangements, the total expense for the remote monitoring device, extremely simple and safe in operation, is relatively minimal.



   The invention is shown by way of example in FIGS. 1 to 20. Figs. 1 to 6 show safety devices with two control contacts, which can be used in combination with working current or closed-circuit current signal circuits.



   The f ig. 7 to II show suitable assemblies

 <Desc / Clms Page number 3>

 for securities according to fig. 1 to 6.



   Figs. 12 and 13 show securities in which a single control line is each time conducted outside.



   Figs. 14 to 16 show assemblies for the safety devices according to fig. 12 and 13 ,.



   Fig. 17 explains the proper sizing of the relay and of a reactanoe connected in series with it.



   Fig. 18 shows an arrangement for the collateral according to Figs 1 to 6, in which a command line is saved for each collateral.



   Figs. 19 and 20 show the assembly of blocking circuits for locking the power network with respect to the frequency of the control current.



   To produce the indication of the state of the safety, two control lines 2 and 3 are introduced into the body 1 of the cartridge, as shown in figure 1, by means of corresponding bushings 4,5 at the periphery of the insulating cylinder 1. These two control lines 2, 3 are connected for example by soldering at the location of one or more fuse wires which disappears by melting in a safe manner in the event of a short-circuit and overload. One of the ends of the control lines conducted outside is connected via a protection capacitor 6 to a line of an auxiliary voltage network 7, while the other control line 3 is connected via a relay 8 to another line of the network 7.

   The relay has auxiliary contacts with the help of which when the relay 8 becomes voltage free after the fuse wires have been destroyed, a signal device 9, for example a horn, is switched on.



   Instead of popping out the command lines, as shown in fig. 1, on one side of the cartridge, we @

 <Desc / Clms Page number 4>

 can bring the command lines outside to other suitable places. As shown in fig. 2, the two control lines 2, 3 exiting through the front contacts are connected to different fuse conductors.

   The mounting of the indicating devices is then similar to that of fig.li the control current is however obliged to flow through several fusible conductors so that there is also a sure indication of the fusion of the sureties if it happens that the fusible conductors are only burnt at several points and that the entire conductor is not damaged. The connection is made, as has been shown, advantageously in the middle of the fuse conductors.



   According to fig. 3 there is provided inside the cartridge a particular chamber 10 which has two subdivisions 11 and 12. In the arrangement shown, the upper chamber is filled with an easily fusible solder through which also passes an auxiliary fusible conductor 13. This auxiliary fuse conductor can be mounted in parallel on the main fuse conductor assembly or only on a part of the main fuse conductor. In the event of melting of the main fuse conductor, the auxiliary fuse conductor 13 also melts and causes the fusion of the solder which then, in the case of the vertical arrangement shown for the cartridge, flows into the lower chamber 12.

   For the perfect fusion of the solder, one can also use a primer composition which is ignited by the auxiliary fusible conductor 13 and causes the fusion of the solder under the effect of the heat released by the primer composition. The solder can for example close, for the undisturbed state of safety, a signal circuit with quiescent current or else two contacts 14,15 arranged in the lower chamber are closed by the flowing solder.
 EMI4.1
 down and then put into service gn circuit of siµfl @ 1

 <Desc / Clms Page number 5>

 working current.



   Depending on the arrangement of the cartridge in the holding, the chamber 10 is arranged such that the solder always flows from the chamber 11 located above into the lower chamber 12.



   Instead of filling part of the chamber by means of welding, this part of the chamber can also be filled, for example, with mercury in such a way that the latter keeps closed, when safety is not disturbed. , a quiescent current circuit. The two chamlares are then separated by an easy to destroy partition, which is destroyed when the main fuse conductor melts via the auxiliary fuse conductor 13, so that following the destruction of this partition, the mercury s' flows into the lower chamber and actuates the quiescent current contacts 14,15 for triggering an indicating device or the like. As an easily destroyed partition, for example specially prepared paper, celluloid or the like is employed.

   These arrangements can be used both for closed cartridges provided or not with a filling agent and for open collateral.



   Instead of solder and mercury as agents for closing or opening a circuit, it is also possible to use contact devices which act directly.



  According to fig. 4 and 5 there is provided inside the cartridge body a contact device consisting of a contact arm 16, pressure springs 17,18 and a fixed contact 19. One of the springs is arranged between the arm. contact 16 and the main fuse conductor of the safety and prevents the contact arm 16 from being moved away from the fixed contact 19 by the other spring 18. After the melting of the main fuse conductor, the spring 17 becomes inactive.

 <Desc / Clms Page number 6>

 te that the spring 18 moves the contact arm 16 away from the fixed contact 19 and opens an indicator circuit which thus indicates that the safety is destroyed. This indicating device can be used both for closed collateral without filling means and for open collateral.



   The vaporization pressure arising during the operation of the safety device can also be used for the indication. According to fig. 6, a cylindrical opening 20 intended to receive a piston 21 is provided at a suitable location on the cartridge body or on one of the front contacts.



  Auxiliary contacts 22, 23 which are for example short-circuited as shown, have been placed inside this cylinder at appropriate locations. During the operation of the safety this piston is moved outwards as a result of the internal overpressure then arising, so that the short-circuit of the auxiliary contacts 22,23 is eliminated by the piston which is separated, and as one l 'represented in FIG. 1, an indication occurs. Instead of the short-circuited contacts when the safety is not destroyed, the device can be established in such a way that the piston 21, pushed aside by the internal overpressure, short-circuits the auxiliary contacts through which then a working current is activated in a signal circuit.



   Fig. 7 represents a mesh network from which one can also see the assembly of the various securities with the relay 8 conjugated. The relay 8 is supplied advantageously by means of a particular auxiliary network 24 which is for example a high frequency network. As a control line has always been connected to the various safety points 25 to a common line of the auxiliary network, it could be that in the event of imperfect fusion of the main fusible conductors of a safety device, a power supply is possible for them. consumers connected to the mesh network through control lines and auxiliary network lines.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  In order to prevent such a feeding, it has been arranged, as has already been indicated with regard to FIG. 1, capacitors which perform a locking.



   The operation is analogous to that explained with reference to FIG. 1. When the sureties are not destroyed, the various signal circuits are not cut, the armatures of the relays are attracted and there is no indication. If, on the contrary, any of the collateral is destroyed, the corresponding signal circuit is interrupted, so that as a result of the relay dropping, the indication of the modified operating state occurs.



   To reduce the expenditure on auxiliary lines, each time one of the security control terminals is connected as shown in fig. 8 by means of blocking capacitors 6 to a common line which is itself connected to a mains supply line 24, while the second safety control terminal is connected each time via a relay 8 with the other line of the supply network 24. This saves compared to the mounting arrangement according to FIG. 7, each time a line per safety. The indication advantageously occurs at a central point.



   Fig. 9 shows an arrangement for indirect switching to quiescent current, for example with the safety according to FIG. 6, arrangement in which for a series of sureties in a network, only one monitoring relay is used 26. Two control lines are passed from each safety to the central monitoring station using a capacitor. block 28 which is connected to switch 29.



  The control lines for all sureties are, for the normal state of operation, connected in series with the monitoring relay 26 by means of these switches. If this relay has worked and therefore indicates that at some point there has been an interruption in the command line, the com-

 <Desc / Clms Page number 8>

 switches are connected to special lines 30. These lines can be connected by means of switches 31, to a line of the auxiliary power supply network 24, an incandescent lamp 32 being connected in series. The arrangement is established such that the incandescent lamp is turned on when the safety has not operated but does not turn on when the safety has operated, the corresponding control circuit for the main safety then being cut off.



   To further save the control lines, as shown in Fig. 10 only one relay is employed for each node of the mesh network. The auxiliary connections for the control lines of the main surates are connected in series with indicator relay 8, with closed-circuit current contacts actuated directly. Instead of the use of a relay for each node, one can naturally also provide, as shown in figure 11, a relay for a determined length of line, the control line terminals of the sureties then being interposed, in this length, and being connected in series with the monitoring relay 8. By a local examination of the securities of a node or of a given part of the network, it is possible, from observation of the characteristic marks, to establish which of the securities has worked.



   A further simplification of the monitoring installation and of the securities can be obtained by the fact that, as shown in fig. 12, the sureties are provided with a single command line output 31 and the line of the network to be monitored serves as a return line for the monitoring network.



  The output 31 is connected on the one hand via a line 32 with a fusible main safety conductor and on the other hand, via a relay, with an auxiliary network line 34 for the monitoring installation, while the other line of the auxiliary network is connected directly to a phase of the main network.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   This mounting method can also be used for the securities according to fig. 3. It produces for quiescent current assembly, as shown in fig. 13, a simplification of the safety construction by the fact that instead of two quiescent current control lines, only one line 37 of this kind is needed. The quiescent current circuit is interrupted when due to the melting of the main conductor, the auxiliary conductors 36 are also melted and solder or mercury arrives, as in the embodiment according to FIG. 3, from the upper half of the chamber into the lower half so that the quiescent current circuit is interrupted and relay 33 produces the indication.



   In the case of quiescent current mounting, a single additional contact 38 is also required so that the chambers or their contents can be established in such a way and the relative arrangement of the contacts 37., 38 may be such that these two contacts are connected by molten solder or mercury reaching the lower chamber.



   Instead of a special auxiliary voltage source it is also possible for the sureties according to fig. 12 and 13, in accordance with the arrangement of FIG. 14, use the same voltage of the network to be monitored, the network forming the return line. In this case, for each safety, a single relay 33 and a control line are needed without the need for protection capacitors. The relays are then, for example, in connections as has been shown, between two phases of the network to be monitored.



   By using a special auxiliary voltage network, the monitoring device can be simplified, as shown in fig. 15, by the fact that the monitoring circuit comprises two safeties which are connected in series with the auxiliary network 34, the relay 33 and a protection capacitor 35.

   If we use the safety shown in fig. 3.6

 <Desc / Clms Page number 10>

 or 13 in the case of working current, in which one of the contacts of the working current is connected to the network to be monitored, then, as shown in fig. 16 in case of earthing of the other contact of the working current by means of a protective capacitor 36, and use of a special auxiliary alternating current source, that this alternating current source be earthing on the one hand by means of an indicator relay 38 and on the other hand in connection with the network to be monitored. If any of the sureties are functioning, the network is earthed through the protection capacitor of that safety and the relay 38 is actuated by the signal current then flowing.



   This installation, for which no control lines are required, is particularly suitable for later incorporation of the monitoring system into existing networks.



   To facilitate the discovery of burnt collateral, the whole network to be monitored is advantageously subdivided into individual sections to each of which a relay is assigned, so that when operating a relay, a narrower local limitation of the situation is obtained. a security having burned.



   If the series impedance of the monitoring relay and the protection capacitor present, as shown in fig. 17, the same value Z 'as the Z impedance of the relay, the relay can, as the series impedance of the auxiliary current circuit includes the amount of the series impedance of the relay or trigger, be put out of action for normal auxiliary voltage.



   The assembly of the monitoring arrangement using the safety device according to fig. 1 to 6 in quiescent current or working current circuit can also be done, as shown in fig. 18, so that a terminal

 <Desc / Clms Page number 11>

   The safety auxiliary is earthed directly through a protective capacitor and a line of the auxiliary AC power source, and the second line of the AC power source is connected to the second auxiliary safety terminal via a monitoring relay. With this provision, only one line is needed for each security in the event of individual monitoring of each security.



   For the blocking of the monitored direct current or alternating current network, with respect to the auxiliary alternating current network, most often at high frequency, it is possible to use, as shown in fig. 19, a series resonance circuit.



   Fig. 20 shows this blocking by the use of blocking circuits or resonance circuits in parallel which are tuned to the high frequency to be chosen and allow the high frequency current to pass for the actuation of the signal device or the trigger, while for the operating frequency of the AC line network they act to produce a blocking and they also provide, in the case of a DC line network, sufficient protection for the self-induction coil used in the blocking circuit.



   Claims.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

I/ Dispositif électrique de surveillance pour sûretés à courant alternatif et à oourant continu, à haute et à basse fréquence, caractérise en ce que le fil fusible de la sûreté ou une partie de celui-ci ou bien un conducteur auxiliaire est intercalé directement ou indirectement dans un circuit de surveillance de telle manière qu'il ferme ou maintient ouvert ce circuit lorsque le fonctionnement n'est pas <Desc/Clms Page number 12> troublé, tandis qu'en cas de perturbations il coupe ce circuit ou le ferme et actionne ainsi un dispositif de signal ou de déclenchement de commutateur ou un dispositif analogue, par un montage à courant de repos ou à courant de travail respectivement. I / Electrical monitoring device for alternating current and direct current, high and low frequency sureties, characterized in that the safety fuse wire or part of it or an auxiliary conductor is interposed directly or indirectly in a monitoring circuit in such a way that it closes or keeps open this circuit when the operation is not <Desc / Clms Page number 12> disturbed, while in the event of disturbances it cuts this circuit or closes it and thus actuates a signal or switch triggering device or similar device, by a quiescent current or working current circuit respectively. 2/ Dispositif électrique de surveillance suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le circuit de surveillance présente une ou deux lignes de signal amenées contre le fil fusible, avec isolement à travers le logement d'une sûreté ouverte ou fermée ou avec isolement en un autre endroit, ces lignes de signal aboutissant en dehors de la sdreté, d'une manière connue, d'une part directement ou avec intercalation d'une résistance, de préférence de nature capacitive, d'autre part avec intercalation d'un relais, d'un déclencheur ou d'un appareil analogue, à la source de courant, tandis qu'à l'intérieur de la sûreté elles sont fixées à une petite distance l'une de l'autre au milieu de la longueur du fil fusible ou d'une partie de celle-ci qui disparait par fusion de façon sûre en cas de court-circuit ou de surcharge, 2 / electrical monitoring device according to claim 1, characterized in that the monitoring circuit has one or two signal lines brought against the fuse wire, with isolation through the housing of an open or closed safety or with isolation in a elsewhere, these signal lines terminating outside the security, in a known manner, on the one hand directly or with the intercalation of a resistor, preferably of a capacitive nature, on the other hand with the intercalation of a relay, from a release or similar device, to the current source, while inside the safety they are fixed at a small distance from each other in the middle of the length of the fuse wire or a part of it which disappears by melting in a safe manner in the event of a short-circuit or overload, ou bien elles sont fixées aux endroits de deux lames de sûreté parallèles qui disparaissent par fusion de façon sûre en cas de court-circuit ou de surcharge. or else they are fixed at the locations of two parallel safety blades which disappear by melting in a safe manner in the event of a short circuit or overload. 3/ Dispositif électrique de surveillance suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le circuit de surveillance présente une ou deux lignes de signal amenées contre le fil fusible avec isolement à travers le logement d'une sûreté ouverte ou fermée ou avec isolement en un autre endroit, ces lignes de signal aboutissant à la source de courant, en dehors des sûretés, d'une manière connue, d'une part directement ou avec intercalation d'une résistance de protection, de préférence de nature capacitive, d'autre part avec intercalation d'un relais, d'un déclencheur ou d'un appareil analogue, tandis qu'à l'intérieur de la cartouche de sûreté, suivant l'emploi du montage à courant de repos ou à courant de travail, <Desc/Clms Page number 13> elles forment un circuit fermé ou ouvert respectivement, 3 / electrical monitoring device according to claim 1, characterized in that the monitoring circuit has one or two signal lines brought against the fuse wire with insulation through the housing of an open or closed safety or with isolation in another place, these signal lines leading to the current source, outside the sureties, in a known manner, on the one hand directly or with the interposition of a protective resistor, preferably of a capacitive nature, on the other hand with intercalation of a relay, release or similar device, while inside the safety cartridge, depending on the use of the quiescent current or working current assembly, <Desc / Clms Page number 13> they form a closed or open circuit respectively, qui s'ouvre ou se ferme respectivement indirectement, l'influence nécessaire étant provoquée par le développement de chaleur pro- duits lors de la fusion de la sûreté de puissance, par la sur- pression, par décomposition chimique, par des effets de champ électriques ou magnétiques, ou par d'autres phénomènes déclen- chés par le processus de fusion de la sûreté ou par l'arc. which opens or closes respectively indirectly, the necessary influence being caused by the development of heat produced during the melting of the power safety, by over- pressure, by chemical decomposition, by electric field effects or magnetic, or by other phenomena triggered by the melting process of the safety or by the arc. 4/ Dispositif de surveillance suivant les revendi- cations 1 à 3, caractérisé en ce que l'ouverture du circuit de signal à courant de repos ou bien respectivement la fer- meture du circuit à courant de travail se fait au moyen d'une soudure, de mercure ou d'une matière analogue. 4 / A monitoring device according to claims 1 to 3, characterized in that the opening of the quiescent current signal circuit or respectively the closing of the working current circuit is effected by means of a solder , mercury or the like. 5/ Dispositif de surveillance suivant les revendi- cations 1 à 3, caractérisé en ce que l'ouverture du circuit de signal à courant de repos ou respectivement la fermeture du circuit à courant de travail se fait par un contact placé sous l'action d'un ressort. 5 / Monitoring device according to claims 1 to 3, characterized in that the opening of the quiescent current signal circuit or respectively the closing of the working current circuit is effected by a contact placed under the action of 'a spring. 6/ Dispositif de surveillance suivant les revendi- cations 1 à 3, caractérisé en ce que l'ouverture du circuit de signal à courant de repos ou bien la fermeture du circuit à courant de travail se fait par l'intermédiaire d'un piston qui est actionné par la pression développée dans la sûreté lors de la mise hors-circuit. 6 / Monitoring device according to claims 1 to 3, characterized in that the opening of the quiescent current signal circuit or the closing of the working current circuit is effected by means of a piston which is actuated by the pressure developed in the safety when switching off. 7/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 6, caractérisé en ce qu'à chaque sûreté in- dividuelle on a assigné un relais de surveillance. 7 / electrical monitoring device according to claims 1 to 6, characterized in that each individual safety has been assigned a monitoring relay. 8/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 6, caractérisé en ce que pour toutes les sûretés, on emploie une ligne d'amenée commune, tandis que cha- que sûreté individuelle reçoit sa ligne de départ spéciale et son propre relais de surveillance. 8 / Electrical monitoring device according to claims 1 to 6, characterized in that for all securities, a common supply line is used, while each individual security receives its special starting line and its own monitoring relay . 9/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 6, caractérisé en ce que chaque sûreté in- dividuelle est raccordée, moyennant l'emploi de deux ligne, <Desc/Clms Page number 14> d'amenée conjuguées, à un dispositif de changement de con- nexions bipolaire disposé le plus souvent au poste central de surveillance, le raccordement étant tel que l'on obtient dans une position le montage en série de toutes les parties @ de sûreté pour la surveillance du fonctionnement au moyen d'un seul relais à courant de repos, tandis que dans l'autre position le contrôle de chaque circuit de sûreté individuel au point de vue de l'interruption est possible dans la cen- trale. 9 / Electrical monitoring device according to claims 1 to 6, characterized in that each individual safety is connected, through the use of two lines, <Desc / Clms Page number 14> combined with a bipolar connection change device usually placed at the central monitoring station, the connection being such that one obtains in one position the series connection of all the safety parts for the operation monitoring by means of a single quiescent current relay, while in the other position monitoring of each individual safety circuit from the point of view of interruption is possible in the control unit. 10/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 6, caractérisé en ce que tous les cir- cuits de surveillance des sûretés d'un noeud ou d'un réseau complet, y compris les lignes à courant intense, montées en série, de ce réseau sont surveillés en montage en série au moyen d'un seul relais de courant de repos, tandis que le contrôle des différentes sûretés au point de vue de l'inter- ruption se fait par l'examen local des marques caractéristi- ques des sûretés. 10 / Electrical monitoring device according to claims 1 to 6, characterized in that all the circuits for monitoring the security of a node or of a complete network, including high-current lines, connected in series, of this network are monitored in series connection by means of a single quiescent current relay, while the control of the various interruptions from the point of view of interruption is carried out by local examination of the characteristic marks of the sureties. il/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 6, caractérisé en ce que deux sûretés voisines sont montées en série moyennant l'emploi du conduc- teur de réseau situé entre elles, et sont surveillées par un relais commun ou un organe de déclenchement, tandis que la ligne de retour est pourvue d'un condensateur de protection. he / Electrical monitoring device according to claims 1 to 6, characterized in that two neighboring sureties are connected in series by means of the use of the network conductor located between them, and are monitored by a common relay or a triggering device , while the return line is provided with a protective capacitor. 12/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 11, caractérisé en ce que comme sour- ce de courant du circuit de surveillance on emploie la ten- sion du réseau de lignes ou une tension auxiliaire abaissée de même fréquence ou également de fréquence plus élevée, ou bien en ce qu'on utilise du courant continu comme tension au- xiliaire. 12 / Electrical monitoring device according to claims 1 to 11, characterized in that as current source of the monitoring circuit is used the voltage of the line network or a lowered auxiliary voltage of the same frequency or also of higher frequency. high, or by using direct current as the auxiliary voltage. 13/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 12, caractérisé en ce qu'en cas d'em- ploi d'une tension de surveillance à courant alternatif, le <Desc/Clms Page number 15> circuit à courant faible est bloqué par rapport au réseau à courant fort par des résistances intercalées, de préférence de nature capacitive, de telle manière que, même en cas de dérangement dans le réseau de courant intense aucun trajet en parallèle non protégé n'est possible par les lignes auxiliaires de deux ou de plusieurs circuits de signal. 13 / electrical monitoring device according to claims 1 to 12, characterized in that in case of use of an alternating current monitoring voltage, the <Desc / Clms Page number 15> low-current circuit is blocked against the high-current network by interposed resistors, preferably of a capacitive nature, so that even in the event of a fault in the high-current network no unprotected parallel path is possible by the auxiliary lines of two or more signal circuits. 14/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 13, caractérisé en ce que la résistance non-ohmique capacitive ou la réactance capacitive de somme d'un ou de plusieurs condensateurs montés en série est autant que possible, pour la fréquence de fonctionnement du circuit de surveillance, deux fois aussi grande que la réactance inductive en série du relais de surveillance ou du dé- clencheur. 14 / An electrical monitoring device according to claims 1 to 13, characterized in that the non-ohmic capacitive resistance or the sum capacitive reactance of one or more capacitors connected in series is as much as possible, for the operating frequency of the monitoring circuit, twice as large as the inductive series reactance of the monitoring relay or trip unit. 15/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 12, caractérisé en ce que dans le cas de montage en série d'un grand nombre de condensateurs, la réactance des condensateurs de protection est choisie de telle manière que pour un dérangement dans le réseau et le montage en série, se produisant alors de deux condensateurs de protection seulement, le courant à travers ces deux condensai teurs de protection est limité à des valeurs non dangereuses. 15 / Electrical monitoring device according to claims 1 to 12, characterized in that in the case of series connection of a large number of capacitors, the reactance of the protection capacitors is chosen such that for a disturbance in the network and the series connection, then taking place with only two protection capacitors, the current through these two protection capacitors is limited to non-dangerous values. 16/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 14, caractérisé en ce qu'en vue d'économiser la ligne de retour, l'un des pôles du circuit auxiliaire est mis à la terre, autant que possible à l'endroit de la sûreté, par l'intermédiaire d'un condensateur de protection. 16 / Electrical monitoring device according to claims 1 to 14, characterized in that in order to save the return line, one of the poles of the auxiliary circuit is earthed, as far as possible at the location of safety, through a protective capacitor. 17/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 12, caractérisé en ce qu'en cas d'emploi de tension auxiliaire alternative on prévoit autant que possible un circuit de résonance de tension accordé sur cette fréquence, éventuellement aussi deux circuits de résonance de ce genre par ligne d'amenée, circuits dont la résistance en série possède pour la fréquence de tension auxiliaire la va- leur o. <Desc/Clms Page number 16> 17 / electrical monitoring device according to claims 1 to 12, characterized in that in case of use of alternating auxiliary voltage is provided as much as possible a voltage resonance circuit tuned to this frequency, possibly also two resonance circuits of this type by supply line, circuits whose resistance in series has for the auxiliary voltage frequency the value o. <Desc / Clms Page number 16> 18/ Dispositif électrique de surveillance suivant les revendications 1 à 16, caractérisé en ce qu'on emploie comme source de courant auxiliaire une source de courant alternatif à haute fréquence qui est abritée par'rapport au réseau à courant continu ou à courant alternatif par des circuits de blocage, les circuits de blocage laissant passer le courant de haute fréquence pour l'actionnement du dispositif de signal ou du déclencheur tandis qu'ils agissent dans le sens du blocage dans le cas de la fréquence de fonctionnement du réseau de lignes à courant alternatif, et assurent également lorsqu'il y a un réseau de lignes à courant continu, une protection suffisante par la bobine de selfinduotion employée dans le circuit de blocage. 18 / Electrical monitoring device according to claims 1 to 16, characterized in that an auxiliary current source is employed as a high-frequency alternating current source which is sheltered by the direct current or alternating current network by means of blocking circuits, the blocking circuits allowing high frequency current to flow for actuation of the signal device or trip unit while they act in the direction of blocking in the case of the operating frequency of the current line network alternating current, and also ensure, when there is a network of direct current lines, sufficient protection by the selfinduotion coil used in the blocking circuit.
BE440999D BE440999A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE440999A true BE440999A (en)

Family

ID=98605

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE440999D BE440999A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE440999A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2772524A1 (en) OVERCURRENT PROTECTION DEVICE, ESPECIALLY FOR THE RESET PROTECTION OF A CONTROLLED SWITCH
CA2409260A1 (en) Protection system for a liquid dielectric polyphase distribution transformer having at least one phase disconnect switch
EP0211707B1 (en) Electric circuit breaker contactor for capacitor batteries
FR2948490A1 (en) DEVICE FOR PROTECTING AN ELECTRICAL INSTALLATION AGAINST TRANSIENT OVERVOLTAGES
EP0817346B1 (en) Protection device against the effects of internal faults in an electrical apparatus
EP1974362A1 (en) Generator isolator with inserted resistor
BE897439A (en) PROTECTION AGAINST OVERVOLTAGES
FR2644639A1 (en) BIPOLAR DISCONNECTOR OF POWER SUPPLY NETWORK
FR2797990A1 (en) Gas heater element circuit breaker having pedestal mounted fuse and second temperature sensitive fuse /fuse pedestal mounted having lower fusion temperature.
FR2759212A1 (en) CIRCUIT BREAKER FOR DISCONNECTING AN ELECTRICAL APPARATUS FROM AN ELECTRICAL NETWORK
BE440999A (en)
EP1102379B1 (en) Protection for a three-phase distribution transformer immersed in a dielectric fluid comprising a microswitch
FR2504322A1 (en) SECURITY SYSTEM AGAINST TENSIONING OF METAL STRUCTURES
CA2088874C (en) Pumping station
EP1628378B1 (en) Overvoltage protection device comprising parallel spark gaps
FR2880468A1 (en) APPARATUS FOR PROTECTING AN ELECTRICAL INSTALLATION WITH IMPROVED CUT-OFF CAPACITY
WO2004102764A1 (en) Device for protecting a multiphase distribution transformer isolated in a liquid dielectric
FR2675004A3 (en) STARTER FOR LOW PRESSURE DISCHARGE LAMPS POWERED BY AN ALTERNATING CURRENT.
BE556106A (en)
EP0736945A1 (en) Disconnector-limit protection for three-phase electric transformers
FR2711279A1 (en) High-voltage trip device allowing tripping of currents with delayed zero crossing
FR3107394A1 (en) Mechanical current cut-off apparatus for high-voltage direct current with capacitance in a secondary path, installation and method with such apparatus
FR2686466A1 (en) Superconducting device with controlled current limitation
BE438538A (en)
FR2737614A1 (en) Disconnecting-limiting device for protection of three=phase electrical transformer - has limiter operated short circuit shorting two other phases when first is limited