BE435005A - - Google Patents

Info

Publication number
BE435005A
BE435005A BE435005DA BE435005A BE 435005 A BE435005 A BE 435005A BE 435005D A BE435005D A BE 435005DA BE 435005 A BE435005 A BE 435005A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rolling
elements
cones
clamping joint
cone
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE435005A publication Critical patent/BE435005A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16BDEVICES FOR FASTENING OR SECURING CONSTRUCTIONAL ELEMENTS OR MACHINE PARTS TOGETHER, e.g. NAILS, BOLTS, CIRCLIPS, CLAMPS, CLIPS OR WEDGES; JOINTS OR JOINTING
    • F16B2/00Friction-grip releasable fastenings
    • F16B2/02Clamps, i.e. with gripping action effected by positive means other than the inherent resistance to deformation of the material of the fastening
    • F16B2/16Clamps, i.e. with gripping action effected by positive means other than the inherent resistance to deformation of the material of the fastening using rollers or balls

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Rolls And Other Rotary Bodies (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Joint par serrage pouvant être dégagé. 



   On connaît déjà des joints par serrage détachables pour la liaison de deux corps montés l'un sur l'autre au moyen de surfaces de glissement. On monte alors sur ou dans l'un des corps à relier un cône sur lequel se meuvent des corps de roulement sur lesquels un cône conjugué appro- prié est disposé de telle façon que par un déplacement axial du c8ne conjugué, les corps de roulement sont pressés contre le premier c8ne et de ce fait celui-ci et le corps qui lui' est conjugué sont pressés dans une direction sensiblement 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 radiale contre l'autre corps à relier, moyennant une déformation élastique. 



   La présente invention élargit cette idée par la pro- position consistant en ce qu'au moins un c8ne, par exemple le cône plein, ou bien également les deux c8nes reçoivent des surfaces de roulement polygonales pour les corps de roulement et en ce que ceux-ci sont disposés avec leurs axes perpendiculairement à l'axe principal. On obtient par cette disposition que les deux cônes peuvent être déplacés sur les corps de roulement axialement sans torsion l'un par rapport à l'autre. Comme corps de roulement on peut employer alors des billes, des rouleaux cylindriques et également des rouleaux en forme de tonneabx. Le bombement des rouleaux en tonneaux peut être réalisé de telle manière qu'il se rapproche autant qu'on le désire de la courbure du cône creux.

   Si dans ce cas, le cône plein est pourvu de voies de roulement concaves sur lesquelles les rouleaux en forme de tonneaux se meuvent avec une bonne adaptation, on obtient de ce fait une possibilité de charge très élevée. 



   L'un des deux c8nes ou les deux cônes, mais principa- lement le cône transmettant les efforts de pression aux pièces à relier, peuvent en outre être séparés en éléments individuels (segments, secteurs, etc.) tandis qu'avantageu- sement chacun de ces éléments porte seulement la surface de roulement pour une série de corps de roulement. 



   Ceci a l'avantage que la fabrication des surfaces de roulement de semblables éléments individuels peut se faire de façon particulièrement aisée lorsque la courbure des gé-   nératrices   des rouleaux est notablement différente de la courbure du   cône   creux. Le guidage des corps de roulement peut se faire par des bagues ou bien par des cages. Si le cône creux est divisé en éléments individuels, il est égale- ment avantageux de guider ces divers éléments. Les disposi- tifs nécessaires à cet effet peuvent être réunis à ceux -servant au guidage des corps de roulement. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Les figures montrent des exemples de réalisation de l'invention. 



   La fig. 1 montre un exemple de réalisation en coupe transversale. 



   La fig. 2 est une coupe axiale correspondant à la fig. 1. 



   La fig. 3 est une coupe transversale dans un second exemple de réalisation. 



   La   fig..   4 est une coupe axiale correspondant à la fig.3. 



   La fig. 5 montre un troisième exemple de réalisation en coupe transversale. 



   La fig. 6 montre un quatrième exemple de réalisation en coupe transversale. 



   Les fig.7 et 8 montrert en vue de face et en vue.de c8té la cage à rouleaux employée dans la fig. 6. 



   Dans la forme de réalisation suivant les fig. 1 et 2, un corps 1 doit être fixé sur un arbre creux 2. Dans l'arbre creux s'adapte un cône   creux.6.   Dans ce cône creux on a mon- té des rouleaux 3 en forme de tonneaux et un c8ne plein 5. 



  Le bombement des rouleaux 3 en forme de tonneaux se tapproche de la courbure du cône creux 6. Le' cône plein 5 est pourvu de voies de roulement concaves, sur lesquelles les rouleaux 3 circulent en épousant également la forme de la concavité. 



  Les voies de roulement peuvent, comme le montre la figure, être suffisamment profondes dans le c8ne 5 pour qu'il se forme des épaulementsde guidage pour les rouleaux 3. Pour le guidage des rouleaux, on a prévu à la fig. 2 les disques 4a à 4h. 



  Dans la partie 2a de 10'arbre creux on a disposé un piston 7. 



  L'arbre creux est fermé par un fond 2b avec une ouverture 2c. 



   Si   lon   exerce sur le   c8ne   plein 6 une force dans le sens de la flèche, en amenant par le trou 2c de l'air comprimé ou un liquide sous pression et en le faisant agir sur le piston 7, le cône 5 se déplace suivant la valeur de la force et pro- duit une tension de compression qui s'exerce par   l'intermédi-   -aire des corps de roulement et du c8ne creux 6 sur l'arbre 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 c eux 2, et a pour conséquence une dilatation de cet arbre creux à l'endroit des rouleaux 3. Par suite de cette dila- tation, l'arbre creux 2 est pressé contre le corps 1 et re- lié à celui-ci par conséquent à cause de la pression de frottement qui en resulte.

   Le dégagement de la liaison peut se faire, en cas de choix approprié de l'inclinaison des cônes, par le fait que la force agissant dans le sens de la flèche est supprimée. Par suite de l'élasticité de l'arbre creux 2 et du minime frottement des corps de roulement, le cône plein 5 se meut, sans   application   extérieure de force particulière, en sens inverse du sens de la flèche et produit ainsi le dégagement de la liaison entre les pièces 1 et 2. 



  Si l'inclinaison des cônes est choisie tellement petite que le dégagement ne se produit pas sans action d'une force spéciale, on peut, pour le dégagement certain, prévoir l'action d'une force opposée au sens de la flèche, par des moyens connus. La force nécessaire pour la fermeture du joint peut également se produire par des moyens connus. 



   Dans la forme de réalisation suivant les fig. 3 et 4, un corps 1 doit de nouveau être fixé sur un arbre creux 2. 



  L'arbre creux 2 porte ici un trou cylindrique d'une manière générale. Le cône creux n'est plus un corps fermé mais il est décomposé en un grand nombre de segments 6. Le nombre de segments correspond au nombre des voies de roulement planes. 



  Ces dernières sont rendues suffisamment profondes dans les segments 6 pour qu'il se forme des épaulements de guidage pour les rouleaux 3. Le cane plein 5 possède des rigoles de rou- lement aprofondies de sorte que dans le sens périphérique la position relative des segments 6, des rouleaux 3 et des voies de roulement dans le   cône   plein 5 est assurée. Les rouleaux 3 peuvent ici   être   cylindriques. Dans ce cas les surfaces de roulement dans les segments 6 et dans le c8ne plein 5 sont planes. Une cage 4 assure le guidage nécessai- re pour le rouleaux. Les segments 6 qui, en vue de côté (fig.4), 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ont une forme de coins, sont pourvus à chaque extrémité d'une rainure. A une extrémité une bride 13 s'engage dans les rainures.

   Un disque   d'obturation   12 est engagé dans les rai- nures de l'extrémité opposée et empêche la chute des rouleaux et de la cage. Un disque 10 et un anneau élastique 11 assurent la position relative du cône plein 5 et des rouleaux 3. Le c8ne plein 5 possède un prolongement fileté sur lequel est monté un écrou. 8 ; ce dernier prend appui par sa face frontale contre la bride 13. Si on serre l'écrou 8, le c8ne de serrage 5 est déplacé axialement dans le sens de la flèche et produit de ce fait la tension de serrage. L'ouverture du joint est favorisée par un ressort 9 qui maintient également les pièces de façon sû-re à   létat   ouvert.

   Le groupe de serrage tout entier, 3,4,5,6,8,9,10,11,12,13 peut être déplacé axialement sans   @   l'arbre creux de sorte que   Inaction   de serrage peut être produite en n'importe quel endroit. Par la division du c6ne creux 6 en éléments individuels, le déplacement axial est facilement possible vu qu'après dégagement du serrage, les différents éléments quittent leur position, déterminée par la forme, contre l'arbre creux 2. 



   A la place de la disposition d'un filetage, on peut prévoir pour la fermeture de l'accouplement, comme dans la forme de réalisation suivant les fig. 1 et 2, n'importe quelle autre force connue en elle-même et les moyens nécessai- res pour sa production. 



   Dans la forme de réalisation suivant la fig. 5, le cône creux 6 est décomposé en un nombre de secteurs correspondant au nombre des voies de roulement planes et s'adaptant l'un contre l'autre. Les rouleaux 3 sont guidés par une cage 4. 



  Suivant la fig. 6, les segments 6 portant les voies de roule- ment ont approximativement une largeur égale à la longueur des rouleaux. Dans la même largeur, on a disposé les éléments de surfaces de roulement sur le cône de serrage 5. 



  Par la disposition de rainures entre des surfaces de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 roulement voisines du cône de serrage 5, ces surfaces de roulement apparaissent en surélévation vers l'extérieur. Le guidage des rouleaux 3 se fait ici au moyen d'une cage 4 en forme de lame (figs. 7 et 8) dont les flasques de guidage sont désignéspar 15 et les traverses par 14. Les flasques de guidage latéraux 15 sont plus larges que le diamètre des rou- leaux de sorte qu'ils s'engagent aussi bien par-dessus les segments 6 que par-dessus les éléments surélevés des voies de roulement du cône de serrage 5 (fig. 6). Grâce à cette cage en forme de lame, non seulement les rouleaux sont guidés mais en outre les voies de roulement des pièces 6 et les surfaces de roulement en surélévation du c8ne de serrage 5 sont fixées les unes par rapport aux autres. 



   Dans tous les exemples de réalisation, il s'agit de ce qu'on appelle une tension intérieure. Il va de soi que l'in- vention peut être employée moyennant des changements appropriés pour des joints par serrage à tension extérieure. 



   Dans les exemples de réalisation suivant les fig. 3-6, le nombre des éléments 3 ainsi que- leur distance respective peuvent être choisis à volonté suivant les besoins. 



   Si à la place de rouleaux cylindriques on emploie des corps de roulement d'une autre forme, les surfaces de roule- ment des segments 6 et du cane plein 5 doivent être conformées en conséquence. Dans toutes les formes de réalisation décri- tes, les angles d'ouvertures du c8ne et du cane conjugué peu- vent être différents. Dans ce cas les rouleaux placés axiale- ment l'un près de l'autre dans chaque rangée seront étagés de façon correspondante en diamètre. 



   Dans des cas particuliers, l'angle d'ouverture d'un des deux c8nes peut également devenir égal à zéro, c'est-à-dire que le cône se   transforme   en un cylindre. 



   Si dans les formes de réalisation suivant les figures 3,4,5 ou 6, un des cônes   èst   divisé en pièces individuelles 6, les mêmes résultats sont obtenus.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Clamp seal can be released.



   Detachable clamping joints are already known for the connection of two bodies mounted on one another by means of sliding surfaces. A cone is then mounted on or in one of the bodies to be connected on which the rolling bodies move on which a suitable conjugate cone is arranged in such a way that by an axial displacement of the conjugate cone, the rolling bodies are pressed against the first c8ne and thereby the latter and the body which is conjugated to it are pressed in one direction substantially

 <Desc / Clms Page number 2>

 radial against the other body to be connected, by means of an elastic deformation.



   The present invention broadens this idea by the proposition that at least one cone, for example the solid cone, or also both cones receive polygonal rolling surfaces for the rolling bodies and in that these also. these are arranged with their axes perpendicular to the main axis. It is obtained by this arrangement that the two cones can be moved on the rolling bodies axially without torsion with respect to one another. As the rolling body, balls, cylindrical rollers and also barrel-shaped rollers can then be used. The crowning of the barrel rollers can be made in such a way that it approaches as much as desired the curvature of the hollow cone.

   If in this case the solid cone is provided with concave tracks on which the barrel-shaped rollers move with good adaptation, this results in a very high load possibility.



   One of the two cones or both cones, but mainly the cone transmitting the pressure forces to the parts to be connected, can furthermore be separated into individual elements (segments, sectors, etc.) while advantageously each of these elements only bears the running surface for a series of running bodies.



   This has the advantage that the production of the rolling surfaces of such individual elements can be done particularly easily when the curvature of the generators of the rollers is notably different from the curvature of the hollow cone. The rolling bodies can be guided by rings or by cages. If the hollow cone is divided into individual elements, it is also advantageous to guide these various elements. The devices required for this purpose can be combined with those used for guiding the rolling bodies.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The figures show exemplary embodiments of the invention.



   Fig. 1 shows an exemplary embodiment in cross section.



   Fig. 2 is an axial section corresponding to FIG. 1.



   Fig. 3 is a cross section in a second exemplary embodiment.



   Fig .. 4 is an axial section corresponding to Fig.3.



   Fig. 5 shows a third exemplary embodiment in cross section.



   Fig. 6 shows a fourth embodiment in cross section.



   Fig. 7 and 8 show a front view and a side view of the roller cage used in fig. 6.



   In the embodiment according to FIGS. 1 and 2, a body 1 must be fixed on a hollow shaft 2. In the hollow shaft fits a hollow cone. 6. Rollers 3 in the form of barrels and a solid cone 5 have been mounted in this hollow cone.



  The crowning of the barrel-shaped rollers 3 approaches the curvature of the hollow cone 6. The solid cone 5 is provided with concave tracks, on which the rollers 3 run, also following the shape of the concavity.



  The rolling tracks can, as shown in the figure, be sufficiently deep in the c8ne 5 for it to form guide shoulders for the rollers 3. For the guidance of the rollers, it is provided in FIG. 2 disks 4a to 4h.



  In part 2a of the hollow shaft there is a piston 7.



  The hollow shaft is closed by a bottom 2b with an opening 2c.



   If a force is exerted on the full cone 6 in the direction of the arrow, by bringing compressed air or a liquid under pressure through the hole 2c and by making it act on the piston 7, the cone 5 moves according to the value of the force and produces a compressive tension which is exerted by the intermediary of the rolling bodies and the hollow cone 6 on the shaft

 <Desc / Clms Page number 4>

 c them 2, and results in an expansion of this hollow shaft at the location of the rollers 3. As a result of this expansion, the hollow shaft 2 is pressed against the body 1 and connected to it by therefore because of the resulting frictional pressure.

   The connection can be released, if the inclination of the cones is appropriate, by the fact that the force acting in the direction of the arrow is removed. Due to the elasticity of the hollow shaft 2 and the minimal friction of the rolling bodies, the solid cone 5 moves, without external application of particular force, in the opposite direction to the direction of the arrow and thus produces the release of the connection between parts 1 and 2.



  If the inclination of the cones is chosen so small that the release does not occur without the action of a special force, it is possible, for the certain release, to provide for the action of a force opposite in the direction of the arrow, by means of known means. The force required to close the seal can also be produced by known means.



   In the embodiment according to FIGS. 3 and 4, a body 1 must again be fixed on a hollow shaft 2.



  The hollow shaft 2 here carries a cylindrical hole in general. The hollow cone is no longer a closed body but it is broken down into a large number of segments 6. The number of segments corresponds to the number of flat tracks.



  The latter are made sufficiently deep in the segments 6 so that guide shoulders for the rollers 3 are formed. The solid cane 5 has deepened rolling channels so that in the peripheral direction the relative position of the segments 6 , rollers 3 and raceways in the full cone 5 is ensured. The rollers 3 can here be cylindrical. In this case the rolling surfaces in the segments 6 and in the solid cone 5 are flat. A cage 4 provides the necessary guidance for the rollers. The segments 6 which, in side view (fig. 4),

 <Desc / Clms Page number 5>

 have the shape of wedges, are provided at each end with a groove. At one end a flange 13 engages in the grooves.

   A shutter disc 12 is engaged in the grooves of the opposite end and prevents the fall of the rollers and the cage. A disc 10 and an elastic ring 11 ensure the relative position of the full cone 5 and the rollers 3. The full cone 5 has a threaded extension on which a nut is mounted. 8; the latter bears by its front face against the flange 13. If the nut 8 is tightened, the clamping cone 5 is moved axially in the direction of the arrow and thereby produces the clamping tension. The opening of the seal is favored by a spring 9 which also keeps the parts securely in the open state.

   The entire clamping group, 3,4,5,6,8,9,10,11,12,13 can be moved axially without @ the hollow shaft so that clamping inaction can be produced in any place. By dividing the hollow cone 6 into individual elements, axial displacement is easily possible since, after releasing the clamp, the various elements leave their position, determined by the shape, against the hollow shaft 2.



   Instead of the provision of a thread, provision can be made for the closure of the coupling, as in the embodiment according to FIGS. 1 and 2, any other force known in itself and the means necessary for its production.



   In the embodiment according to FIG. 5, the hollow cone 6 is broken down into a number of sectors corresponding to the number of plane tracks and fitting against each other. The rollers 3 are guided by a cage 4.



  According to fig. 6, the segments 6 carrying the rolling tracks have a width approximately equal to the length of the rollers. In the same width, the rolling surface elements were arranged on the clamping cone 5.



  By the arrangement of grooves between surfaces of

 <Desc / Clms Page number 6>

 bearing adjacent to the tightening cone 5, these rolling surfaces appear to be raised towards the outside. The guidance of the rollers 3 is done here by means of a cage 4 in the form of a blade (figs. 7 and 8), the guide flanges of which are designated by 15 and the cross members by 14. The lateral guide flanges 15 are wider than the diameter of the rollers so that they engage both over the segments 6 and over the raised elements of the rolling tracks of the clamping cone 5 (fig. 6). Thanks to this blade-shaped cage, not only the rollers are guided but also the rolling tracks of the parts 6 and the raised rolling surfaces of the clamping cone 5 are fixed with respect to each other.



   In all the exemplary embodiments, this is what is called an internal tension. Of course, the invention can be employed with suitable changes for externally tensioned clamp joints.



   In the embodiments according to FIGS. 3-6, the number of elements 3 as well as their respective distance can be chosen at will according to needs.



   If instead of cylindrical rollers one uses rolling bodies of another shape, the rolling surfaces of the segments 6 and of the solid cane 5 must be shaped accordingly. In all the embodiments described, the opening angles of the cone and of the conjugate rod can be different. In this case the rollers placed axially close to each other in each row will be staggered correspondingly in diameter.



   In special cases, the opening angle of one of the two cones can also become equal to zero, that is to say that the cone turns into a cylinder.



   If in the embodiments according to Figures 3, 4, 5 or 6, one of the cones is divided into individual pieces 6, the same results are obtained.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1.- Joint par serrage pouvant être dégagé, pour la liai- son de deux corps montés l'un sur l'autre par des surfaces de glissement, dans lequel des rouleaux sont disposés entre deux cônes pouvant se déplacer l'un par rapport à l'autre, carac- térisé en ce que les axes de ces rouleaux sont disposés perpen- diculairement à l'axe principal . 1.- Clamping joint which can be released, for the connection of two bodies mounted one on the other by sliding surfaces, in which rollers are arranged between two cones which can move with respect to one another. the other, characterized in that the axes of these rollers are arranged perpendicular to the main axis. 2. - Joint par serrage suivant la revendication 1, carac- térisé en ce qu'au moins un des cônes possède, à la manière d'un polygone, des surfaces de roulement pour les corps de roulement. 2. - Clamping joint according to claim 1, charac- terized in that at least one of the cones has, in the manner of a polygon, rolling surfaces for the rolling bodies. 3. - Joint par serrage, suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que l'un des deux cônes est divisé le long de coupes axiales en un¯grand nombre d'éléments (segments secteurs, ou éléments analogues). 3. - Clamping joint according to claims 1 and 2, characterized in that one of the two cones is divided along axial sections into un¯grand number of elements (sector segments, or similar elements). 4. - Joint par serrage,suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que chacun de ces éléments ne porte que la surface de roulement pour une rangée .de corps de roulement. 4. - Clamping joint according to claims 1 to 3, characterized in that each of these elements carries only the rolling surface for a row .de rolling body. 5. - Joint par serrage, suivant les -revendications 1 à 4, caractérisé en ce que les éléments à voies de roulement sont saisis aux deux extrémités par des dispositifs particuliers, par exemple des brides (13) ou des disques (12) s'engageant dans des rainures. 5. - Clamping joint, according to -revendications 1 to 4, characterized in that the rolling track elements are gripped at both ends by special devices, for example flanges (13) or discs (12) s' engaging in grooves. 6. - Joint par serrage,'suivant les revendications 1-5, caractérisé en ce que les voies de roulement dans l'on des deux cônes ou dans les deux c8nes ou dans les différents élé- ments à voies de roulement sont creusées en renfoncement de sorte qu'il se forme des épaulements de guidage pour les corps de roulement. 6. - Clamping joint, 'according to claims 1-5, characterized in that the raceways in one of the two cones or in the two cones or in the various raceway elements are hollowed out in recess so that guide shoulders are formed for the rolling bodies. 7.- Joint par serrage, suivant les revendications 1-6, caractérisé en ce que les corps 'de roulement (3) sont guidés par une cage (4).dont les flasques latéraux (15) sont plus lar- ges que le diamètre des corps de roulement de telle façon que <Desc/Clms Page number 8> ces flasques (16) s'engagent par-dessus des éléments de voie de roulement se faisant vis-à-vis et fixent ceux-ci l'un par rapport à l'autre. 7.- Clamp joint according to claims 1-6, characterized in that the rolling bodies (3) are guided by a cage (4), the side flanges (15) of which are larger than the diameter. rolling bodies in such a way that <Desc / Clms Page number 8> these flanges (16) engage over the track elements facing each other and fix the latter with respect to one another. 8.- Joint par serrage ,suivant les revendications 1-7, caractérisé en ce que dans un arbre creux (2) on a disposé, comme un ensemble pouvant coulisser axialement, le groupe de serregeconsistant en des segments de cône creux (6), en un c8ne conjugué (5) et en des corps de roulement (3) placés entre ceux-ci, ainsi qu'en des éléments conjugués pour le guidage relatif et la sécurité et pour la production et la transmission de la forcede fermeture. 8.- Clamp joint according to claims 1-7, characterized in that in a hollow shaft (2) there is arranged, as an axially slidable assembly, the group of clamps consisting of hollow cone segments (6), in a conjugate cone (5) and in rolling bodies (3) placed between them, as well as in conjugate elements for relative guidance and safety and for the production and transmission of the closing force. 9. - Joint par serrage suivant les revendications 1-8 caractérisé en ce que la force nécessaire pour l'actionnement de l'accouplement est produite par la disposition d'un piston au moyen d'air comprimé ou d'un liquide sous pression. 9. - Clamping joint according to claims 1-8 characterized in that the force necessary for actuating the coupling is produced by the provision of a piston by means of compressed air or a pressurized liquid.
BE435005D BE435005A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE435005A true BE435005A (en)

Family

ID=94004

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE435005D BE435005A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE435005A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE897900A (en) Connection between a first element and a bore formed in a second element.
FR2562182A1 (en) DEVICE FOR TIGHTENING MECHANICALLY A BOLT TYPE FASTENING
CH632072A5 (en) BALLSCREW.
FR3100295A1 (en) Segmented spring for a ball screw
EP0232634A1 (en) Clamp block which can be released by reversal of tractive force for use with an elongated element such as a cable or a rod
BE1004591A3 (en) Ball bearing, especially for cylinder working mills high speed.
BE435005A (en)
FR2523018A1 (en) GRINDING GRINDING DEVICE
FR2614082A1 (en) DEVICE FOR PRODUCING AN AXIAL MOVEMENT FROM AN ANGULAR MOTION, PARTICULARLY FOR ACTUATING A VEHICLE BRAKE
BE629814A (en) Energy dissipation device
FR2653193A1 (en) ADJUSTMENT AND LOCKING DEVICE FOR MOUNTING A CYCLE WHEEL HUB.
FR2938893A1 (en) LINEAR ACTUATOR
FR2489735A1 (en) DEVICE FOR TIGHTENING HIGH THREAD ASSEMBLIES
FR2529272A1 (en) AXIAL STOP ELEMENT
WO1997027406A1 (en) Device for guiding the translation and adjusting the position of two mutually movable parts
EP0518763A1 (en) Cross-roller bearing allowing important misalignment
BE402231A (en)
FR2517771A1 (en) Guide roller on shaft - has axial and lateral bearings with slightly convex surfaces contacting guide rail
FR2724991A1 (en) Assembly pin for furniture sections
BE371718A (en)
BE558698A (en)
BE415783A (en)
BE390543A (en)
BE484612A (en)
FR2513907A1 (en) Rolling cylinder in steel rolling mill - has location spindle with inclined grooves for spherical torque transmission elements