BE433513A - - Google Patents

Info

Publication number
BE433513A
BE433513A BE433513DA BE433513A BE 433513 A BE433513 A BE 433513A BE 433513D A BE433513D A BE 433513DA BE 433513 A BE433513 A BE 433513A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
frame
tent
uprights
layer
brackets
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE433513A publication Critical patent/BE433513A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B62LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
    • B62BHAND-PROPELLED VEHICLES, e.g. HAND CARTS OR PERAMBULATORS; SLEDGES
    • B62B1/00Hand carts having only one axis carrying one or more transport wheels; Equipment therefor
    • B62B1/18Hand carts having only one axis carrying one or more transport wheels; Equipment therefor in which the load is disposed between the wheel axis and the handles, e.g. wheelbarrows

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Transportation (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Tents Or Canopies (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Appareil de campement". 



   L'objet de la présente invention consiste es - sentiellement en un cadre pouvant être assemblé de façon à former ou. à constituer une petite voiture, ce cadre pouvant par exemple être replié sur lui-même, par pivotement de ses éléments ou par un mouvement de translation de ces éléments, ce cadre pouvant également rouler, et comportant également une couche de support introduite dans le dit cadre, ce support servant de couche et se détachant du sol, le cadre précité portant en outre une tente pouvant être montée par dessus la couche. 



   Cette disposition a pour but de simplifier et de rendre plus agréable le camping, et notamment à éviter de coucher sur le sol,   à   supprimer la mise en place longue de la tente au moyen de cordes et de pieux, à faciliter les dépla - cements, et à permettre l'utilisation du dispositif, par la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

      suppression de la tente, comme petite voiture de transport à main, ainsi que l'attelage à des bicyclettes ou à des véhicu- les analogues pour un usage quelconque. 



   Sur les fig. 1 à 3 est représentée une forme d'exécution avec un cadre pouvant être replié sur lui-même, les fig. 5 à 7 représentant une forme d'exécution dans laquelle les éléments du cadre peuvent être glissés les uns contre les autres. 



   Sur la fig. 1, les deux longerons 1 prennent appui sur des contreforts 2 et l'axe 3 sur les deux roues   4.   



  L'axe est posé transversalement, à peu près dans le milieu de la longueur des longerons. On fixe la position de cet axe avec avantage en fonction de la position du centre de gravité de la charge d'une part et du diamètre des roues utilisées d'autre part. Les deux étriers 5 ferment avec les longerons un cadre dans lequel on fait glisser ou on insère le support destiné à servir de couche ou de siège, ce support se compo - sant par exemple d'un système de sangles ou d'une toile, en tout cas de façon que ces étriers puissent pivoter autour des articulations 6. Comme autre appui sur le sol, on utilise les deux étriers 7. Les quatre étriers ont pour effet, dans l'en- semble, d'entretoiser avec l'axe les bngerons et de tendre transversalement la toile insérée.

   En choisissant convenable- ment la matière du cadre, en adoptant par exemple du tube d'acier du tube d'aluminium ou des barreaux profilés, on peut obtenir une certaine souplesse, de telle sorte que la couche soit élas- tique et ne soit pas dure. Les articulations 6 sont exécutées de préférence de façon qu'on puisse faire pivoter les étriers 5 et   7 à   peu près de 180 et qu'on puisse les fixer dans n'importe quelle position, ce qu'on peut réaliser aisément 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 et d'une manière connue au moyen de rondelles qui sont légè- rement dentées sur les côtés qui se font vace, et qu'on peut bloquer par exemple au moyen de vis munies d'écrous à ailettes. 



  Par ce moyen, on obtient qu'on peut adapter la couche à n'im- porte quel terrain en orientant les étriers 7 d'une façon ap- propriée. D'autre part, on peut amener les étriers 5-dans la position horizontale ou oblique la plus agréable à la personne qui utilise ce dispositif. Lorsqu'on remonte entièrement les étriers 7, par exemple selon la fig. 2 ou 3, une personne cou- chée ou assise, par exemple un malade ou un blessé peut être transporté par une seule personne, ce qui est particulière- ment important pour les services sanitaires, pour les sauve- tages en cas   d'accident et   en cas de guerre. 



   Il est avantageux de munir les étriers 5 d'oeil- lets ou de pinces 8 qui permettent de faire passer et de fixer les montants 9 de la tente. En introduisant les montants de la tente dans la terre et en les fixant sur les organes 8, on confère à la tente et à la couche une immobilité qui satis- fait à toutes les conditions, sans qu'on soit obligé de faire appel à des ancrages par des câbles et des pieux. On dispose la toile de lents , d'une manière connue, par dessus les mon- tants de la tente, dont on fixe le bord inférieur sur le cadre. 



  Il est avantageux d'exécuter les toiles de tente de façon ex- tensible à la manière des pieds des appareils photographiques, parce que cela permet une meilleure adaptation au terrain, d'autre part il est bon de fixer la toile de tente sur le cadre d'une manière élastique, pour qu'elle ait du jeu pour les dilatations et contractions ou retraits. 



   Sur les fig. 1 à 3, la toile de tente et le support tendu dans le cadre n'ont pas été représentés, parce 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 que cela n'est pas nécessaire et qu'on voit mieux le cadre. 



   La fig. 2 représente le cadre dans sa forme entièrement repliée, et auquel on a ajouté un brancard qui est fixé par exemple sur les longerons. Cette position con- vient par exemple pour le transport des objets encombrants. 



   La fig. 3 représente la position avec des étriers supérieurs 5 placés verticalement, ce qui réalise un appareil de transport qui convient au transport d'objets de faibles dimensions, surtout lorsqu'on fait passer par dessus cet appareil un toit, par exemple en tissu imperméable et que ce tissu passe également autour des étriers relevés. Cette disposition convient toutefois en premier lieu pour le trans- port du matériel des tentes et de tous les autres objets né- cessaires aux campeurs, comme les couvertures, les vêtements, les sacs, etc., ainsi que pour le transport des enfants. 



   D'après un second exemple d'exécution, le ca- dre du véhicule de la présente invention se compose d'étriers pouvant être réunis par glissement les uns vers les autres, avec une pièce de liaison servant à les maintenir assemblés, ou avec des pièces intermédiaires pour leur entretoisement. 



   Sur la fig. 4,10 désigne un étrier de ce genre. 



  Il comporte, à peu près dans le milieu, un tube transversal 11, de courte longueur, continu, fixé de façon solide par soudure autogène, ou par une soudure à basse température, ou d'une manière analogue. En disposant des pièces intermédiaires 12, qu'on glisse à l'intérieur des tubes transversaux 11 ou par dessus ces tubes transversaux, on peut maintenir les différents étriers à la distance voulue les uns des autres. En général, les tubes transversaux 11 sont placés à angle droit par rap- port aux cornes des étriers, ou sous un angle qui diffère peu 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   d'un   angle droit.

   On les   émeute   avec avantage à l'aide d'un tube profilé, par exemple d'un tube carré ou hexagonal, pour éviter également, par des pièces intermédiaires correspondantes, que les étriers tournent les uns par rapport aux autres. Par ce moyen, il se forme un cadre   qu'nn   peut comparer à une co- lonne vertébrale et aux côtes qui s'en détachent. 



   La fig. 5 montre que les cornes des étriers servent à recevoir le support 13 destiné à servir de couche, étant donné qu'on la tend d'une corne à l'autre au moyen de dispositifs appropriés d'accrochage. Dans ce cas également, on réalise ce qui a été dit ci-dessus en ce qui concerne l'élasticité du support. Les étriers conviennent d'une façon spéciale à cet effet.

   Par le montage de montants 14 de la tente sur les cornes des étriers aux quatre coins, et en les réunissant en un faitage 15, on réalise un cadre complet des- tiné à recevoir la toile de tente correspondante, qu'on peut accrocher dans le bas sur le cadre comme dans l'exemple pré-   cédent.   Pour la transformation en un appareil de transport, on enlève les pièces intermédiaires 12, et on rapproche les étriers les uns des autres de façon que les tubes transver - saux 11 viennent s'appliquer bout à bout les uns contre les autres. Pour main-tenir assemblés les différents étriers, on fait passer à travers les tubes transversaux une pièce de liaison, qu'on exécute de préférence sous la forme d'une vis d'ancrage, au moyen de laquelle on peut assembler les étriers en vissant.

   La forme de cette pièce de liaison correspond à celle des tubes transversaux, de manière à éviter de nou- veau que les différents étriers tournent les uns par rapport aux autres. Par un prolongement de cette   piède   de liaison de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 part et d'autre, on peut également l'utiliser comme axe servant à recevoir les deux roues 16, comme sur les fig. 6 et 7. 



   On fixe le brancard sur un ou plusieurs étriers. 



  Dans l'exemple considéré, on a utilisé à cet effet les deux étriers extérieurs, et les brancards viennent alors à la place des montants 14 de la tente. Par ce moyen, le dispositif de fixation peut être utilisé pour les deux applications. Une tôle 17, en forme de cuvette, comme le montre la fig. 7, ou un panier ou un sac en tissu complètent l'équipement et main- tiennent les produits transportés. 



   Bien que la perte de chaleur vers la terre soit sensiblement freinée par le fait qu'on place le support à une certaine hauteur, on peut encore accroître cet effet en fixant, à l'extérieur ou à l'intérieur, des éléments renvoyant la cha- leur. Des essais ont démontré que des feuilles d'aluminium, qu'on a disposées par exemple en-dessous de la couche, con- viennent à cet effet. Toutefois, on obtient le même résultat avec des couches interposées dans le support, notamment lors- que ces couches interposées sont constituées par deux couches de tissu. Un moyen plus simple consiste à imprégner le tissu de matières renvoyant les rayons, ou à enduire le tissu de ma- tières de ce genre, comme par exemple de poudre d'aluminium ou d'une couleur à l'aluminium.

   L'utilisation de ces éléments réflecteurs ne se borne toutefois pas au support, mais peut   égaleront   être étendue avec avantage à tout le reste de la toile de tente. La protection ne réalise pas simplement une protection contre les pertes de chaleur, mais également une protection contre la chaleur absorbée sous l'action du soleil. 



  Ce qui est plus avantageux, en raison de l'espace plus grand, et également plus agréable, c'est de faire écarter les parois latérales vers le haut jusqu'à une certaine hauteur, comme sur 

 <Desc/Clms Page number 7> 

   @   la fig. 5, avant de les faire passer dans le toît. Cette so- lution protège les côtés contre la plupart des intempéries, comme la pluie et un soleil trop vif. On peut améliorer cet effet en faisant dépasser le toit en 18, sous la forme de coupe-larmes. Les deux exemples d'exécution permettent de donner à la toile de tente cette forme spéciale. Dans le premier de ces exemples, on obtient ce résultat au moyen d'une barre transversale, qui dépasse le bord du cadre, et qu'on fixe sur le montant de la tente, tandis que dans l'autre exemple on peut tendre les parois de la tente au moyen de l'angle formé par les cornes des étriers.

   On peut également tendre de cette façon les parois   d'extromité.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Encampment device".



   The object of the present invention consists essentially of a frame which can be assembled to form or. to constitute a small car, this frame being able for example to be folded up on itself, by pivoting of its elements or by a translational movement of these elements, this frame being able also to roll, and also comprising a support layer introduced into the said frame, this support serving as a layer and being detached from the ground, the aforementioned frame furthermore carrying a tent which can be mounted over the layer.



   The purpose of this arrangement is to simplify and make camping more pleasant, and in particular to avoid sleeping on the ground, to eliminate the need for the tent to be placed long by means of ropes and stakes, to facilitate movement, and to allow the use of the device, by

 <Desc / Clms Page number 2>

      elimination of the tent, as a small hand transport car, as well as the coupling to bicycles or similar vehicles for any use.



   In fig. 1 to 3 is shown an embodiment with a frame which can be folded up on itself, FIGS. 5 to 7 showing an embodiment in which the elements of the frame can be slid against each other.



   In fig. 1, the two side members 1 are supported on buttresses 2 and the axle 3 on the two wheels 4.



  The axle is laid transversely, approximately in the middle of the length of the side members. The position of this axis is fixed with advantage as a function of the position of the center of gravity of the load on the one hand and of the diameter of the wheels used on the other hand. The two brackets 5 close with the side members a frame in which the support intended to serve as a layer or a seat is slid or inserted, this support consisting, for example, of a system of straps or of a canvas, by in any case so that these stirrups can pivot around the joints 6. As a further support on the ground, the two stirrups 7. The four stirrups have the effect, on the whole, of bracing with the axis. bngerons and stretch the inserted canvas transversely.

   By suitably choosing the material of the frame, for example by adopting steel tube, aluminum tube or profiled bars, a certain flexibility can be obtained, so that the layer is elastic and not tough. The joints 6 are preferably made in such a way that the brackets 5 and 7 can be rotated by approximately 180 and that they can be fixed in any position, which can be easily achieved.

 <Desc / Clms Page number 3>

 and in a known manner by means of washers which are slightly toothed on the sides which are open, and which can be blocked, for example, by means of screws provided with wing nuts.



  By this means, it is obtained that the layer can be adapted to any terrain by orienting the brackets 7 in an appropriate manner. On the other hand, one can bring the brackets 5-in the horizontal or oblique position most agreeable to the person using this device. When the stirrups 7 are completely raised, for example according to FIG. 2 or 3, a person lying or sitting, for example a sick or an injured person can be transported by one person, which is particularly important for the health services, for the rescues in the event of an accident and in the event of war.



   It is advantageous to provide the brackets 5 with eyes or clamps 8 which allow the uprights 9 of the tent to be passed and fixed. By inserting the uprights of the tent into the earth and fixing them to the members 8, the tent and the bed are given an immobility which satisfies all conditions, without having to resort to anchors by cables and piles. The web of tents is placed, in a known manner, over the uprights of the tent, the lower edge of which is fixed to the frame.



  It is advantageous to make the tent canvases extensively like the legs of cameras, because it allows a better adaptation to the terrain, on the other hand it is good to fix the tent cloth on the frame in an elastic way, so that it has play for dilations and contractions or withdrawals.



   In fig. 1 to 3, the tent canvas and the support stretched in the frame have not been shown, because

 <Desc / Clms Page number 4>

 that this is not necessary and that we can see the frame better.



   Fig. 2 shows the frame in its fully folded form, and to which a stretcher has been added which is fixed for example on the side members. This position is suitable, for example, for the transport of bulky objects.



   Fig. 3 shows the position with upper brackets 5 placed vertically, which achieves a transport device which is suitable for the transport of small-sized objects, especially when a roof, for example made of waterproof fabric, is passed over this device and this fabric also passes around the raised stirrups. However, this arrangement is primarily suitable for the transport of tent material and all other necessary items for campers, such as blankets, clothing, bags, etc., as well as for transporting children.



   According to a second exemplary embodiment, the frame of the vehicle of the present invention is composed of stirrups which can be joined by sliding towards each other, with a connecting piece serving to keep them assembled, or with brackets. intermediate pieces for their bracing.



   In fig. 4.10 denotes a stirrup of this kind.



  It has, approximately in the middle, a transverse tube 11, of short length, continuous, fixed in a solid manner by autogenous welding, or by low temperature welding, or in the like manner. By arranging the intermediate pieces 12, which are slid inside the transverse tubes 11 or over these transverse tubes, it is possible to maintain the various brackets at the desired distance from each other. In general, the transverse tubes 11 are placed at right angles to the horns of the stirrups, or at an angle which differs little from

 <Desc / Clms Page number 5>

   from a right angle.

   They are rioted with advantage using a profiled tube, for example a square or hexagonal tube, also to avoid, by corresponding intermediate parts, that the stirrups rotate relative to each other. In this way, a frame is formed which can be compared to a spinal column and the ribs which break off from it.



   Fig. 5 shows that the horns of the stirrups serve to receive the support 13 intended to serve as a layer, since it is stretched from one horn to the other by means of suitable hooking devices. In this case also, what has been said above is carried out with regard to the elasticity of the support. Stirrups are specially suited for this purpose.

   By mounting the uprights 14 of the tent on the horns of the brackets at the four corners, and bringing them together in a ridge 15, a complete frame is produced intended to receive the corresponding tent canvas, which can be hung in the low on the frame as in the previous example. For conversion into a transport device, the intermediate pieces 12 are removed, and the brackets are brought together so that the transverse tubes 11 come to rest end to end against each other. To keep the various brackets assembled, a connecting piece is passed through the transverse tubes, which is preferably made in the form of an anchoring screw, by means of which the brackets can be assembled by screwing .

   The shape of this connecting piece corresponds to that of the transverse tubes, so as again to prevent the different brackets from rotating with respect to each other. By an extension of this connecting foot of

 <Desc / Clms Page number 6>

 on either side, it can also be used as an axle serving to receive the two wheels 16, as in FIGS. 6 and 7.



   The stretcher is fixed on one or more brackets.



  In the example considered, the two outer brackets were used for this purpose, and the stretchers then replace the uprights 14 of the tent. By this means, the fixing device can be used for both applications. A plate 17, in the form of a bowl, as shown in FIG. 7, or a basket or a cloth bag complete the equipment and maintain the transported products.



   Although the loss of heat towards the earth is appreciably slowed down by the fact that the support is placed at a certain height, this effect can be further increased by fixing, outside or inside, elements returning the heat. - their. Tests have shown that aluminum foils, which have been arranged for example below the layer, are suitable for this purpose. However, the same result is obtained with layers interposed in the support, in particular when these interposed layers consist of two layers of fabric. A simpler way is to impregnate the fabric with ray-reflecting materials, or to coat the fabric with such materials, such as, for example, aluminum powder or an aluminum color.

   The use of these reflective elements is not however limited to the support, but can also be extended with advantage to all the rest of the tent fabric. The protection not only provides protection against heat loss, but also protection against heat absorbed under the action of the sun.



  What is more advantageous, because of the larger space, and also more pleasant, is to make the side walls spread upwards to a certain height, as on

 <Desc / Clms Page number 7>

   @ fig. 5, before passing them through the roof. This solution protects the sides against most types of weather, such as rain and too bright sun. This effect can be improved by making the roof protrude at 18, in the form of tear cutters. The two examples of execution give the tent fabric this special shape. In the first of these examples, this result is obtained by means of a transverse bar, which exceeds the edge of the frame, and which is fixed on the upright of the tent, while in the other example, the walls can be stretched. of the tent by means of the angle formed by the horns of the stirrups.

   The end walls can also be stretched in this way.


    

Claims (1)

RESUME L'invention s'étend principalement aux carac- téristiques ci-après et à leurs diverses combinaisons : 1. ) appareil de campement, pouvant être trans - formé par exemple en une remorque pour bicyclettes, caractérisé par le fait qu'il est constituée essentiellement par un cadre pouvant rouler et pouvant être replié de manière à constituer une petite voiture, avec un support, détaché du sol, introduit dans ce cadre, et servant de couche, et d'une toile de tente pouvant être montée par dessus cette couche ; 2. ) le cadre est constitué par des étriers reliés les uns aux autres d'une manière articulée ; 3. ) l'une des parties du cadre porte à une cer- taine distance du plan du cadre un axe pour les roues de roulement ; ABSTRACT The invention mainly extends to the following characteristics and to their various combinations: 1.) camping device, which can be transformed, for example, into a trailer for bicycles, characterized in that it consists essentially of a frame which can roll and can be folded up to form a small car, with a support , detached from the ground, introduced into this frame, and serving as a layer, and a tent canvas that can be mounted over this layer; 2.) the frame is formed by brackets connected to each other in an articulated manner; 3.) one of the parts of the frame carries at a certain distance from the plane of the frame an axis for the running wheels; 4.) sur le cadre, on prévoit des moyens per - <Desc/Clms Page number 8> mettant de fixer, d'une manière amovible et réglable, des montants d'une tente ; 5. ) les montants de la tente peuvent être étirés télescopiquement ; 6. ) la liaison de la toile de tente et du cadre est élastique ; 7. ) deux côtés au moins de la tente vont en s'écartant vers le haut ; 8. ) On dispose sur le toit des bandes formant coupe-larmes ; 9. ) une partie au moins de l'appareil est protégée contre les pertes de chaleur par rayonnement ; 10.) le cadre étendu (position couchée ) peut également rouler ; 11.) sur le cadre sont prévus des dispositifs de fixation qui maintiennent les montants de la tente dans le sol sans dispositif spécial d'ancrage. 4.) on the frame, we foresee means per - <Desc / Clms Page number 8> setting, in a removable and adjustable manner, the uprights of a tent; 5.) the tent poles can be telescoped; 6.) The bond between the tent canvas and the frame is elastic; 7.) at least two sides of the tent go upwards; 8.) Strips forming tear-cutters are placed on the roof; 9.) at least part of the device is protected against heat loss by radiation; 10.) the extended frame (lying position) can also roll; 11.) Fixing devices are provided on the frame which keep the tent uprights in the ground without any special anchoring device.
BE433513D BE433513A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE433513A true BE433513A (en)

Family

ID=92865

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE433513D BE433513A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE433513A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2683133A1 (en) Apparatus for guarding against insects, especially for a mosquito net
FR2717665A1 (en) Folding swing.
EP3640414A1 (en) Folding camping tent comprising two umbrella structures
FR2983140A1 (en) Removable device for transforming trailer unit into rigid foldable caravan, has mobile systems including covers lifted and separated to unfold caravan, where association of systems and foldable luggage stand respond to movement of covers
BE433513A (en)
EP3030731B1 (en) Device forming an outer covering structure of a shelter
CA3018302A1 (en) Device to cover a shade house, with curved blades
FR2554356A1 (en) Foot-wedge device for practising physical exercises
FR3099780A1 (en) Deployable tent with arches constrained in bending
EP0136958A1 (en) Transporting unity adaptable for a human being and convertible for various utilisations
FR2763903A1 (en) Vehicle roof-mounted locker convertible into tent
FR2487746A1 (en) Collapsible bed for vehicle - has longitudinal safety net deployed by raising tubular arm pivoted on bed frame
LU83522A1 (en) FOLDING CHILD BED
CA2304359A1 (en) All-terrain shelter
FR2625666A1 (en) SCREEN SCREEN
EP0286556A1 (en) Foldable shelter
FR2718410A3 (en) Baby safety seat for bicycle
EP1308334A1 (en) Sunshade for vehicle
FR2900553A1 (en) Foldable play-pen for child, has carrier structure including base from which branches are extended and are articulated on base, where each branch has two carrier members integrated with respect to each other
EP2792543A1 (en) Device for converting a trailer into a folding camper
FR2599250A1 (en) Sick bed provided with a base having a foldable frame
BE422597A (en)
BE555931A (en)
BE499747A (en)
FR2871749A1 (en) Habited module for rooftop of vehicle e.g. minivan, has movable tray half opened by spring up to angle greater than preset value in deployed phase and opened manually up to angle greater than another preset value in another phase