BE431764A - - Google Patents

Info

Publication number
BE431764A
BE431764A BE431764DA BE431764A BE 431764 A BE431764 A BE 431764A BE 431764D A BE431764D A BE 431764DA BE 431764 A BE431764 A BE 431764A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
separating chamber
spark arrester
wall
chimney
casing
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE431764A publication Critical patent/BE431764A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23JREMOVAL OR TREATMENT OF COMBUSTION PRODUCTS OR COMBUSTION RESIDUES; FLUES 
    • F23J15/00Arrangements of devices for treating smoke or fumes
    • F23J15/02Arrangements of devices for treating smoke or fumes of purifiers, e.g. for removing noxious material
    • F23J15/022Arrangements of devices for treating smoke or fumes of purifiers, e.g. for removing noxious material for removing solid particulate material from the gasflow

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Fire-Extinguishing By Fire Departments, And Fire-Extinguishing Equipment And Control Thereof (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Pare-étincelles pour locomotives. 



    @   
Cette invention est relative à des perfectionnements apportés aux pare-étincelles pour locomotives. 



   Le pare-étincelles auquel l'invention se rapporte plus particulièrement comprend des dispositifs propres à former une chambre de séparation centrifuge. Pour fonctionner convenablement, ladite chambre doit présenter une entrée convenablement proportionnée à la section transversale des tubes à fumée débouchant dans la boite à fumée. Toutefois, en raison du montage, après le placement des tuyaux de vapeur, du surchauffeur et autres éléments indispensables, l'espace laissé libre dans la boite à fumée est souvent trop petit pour permettre d'y loger un pare-étincelles ayant la capacité requise pour la locomotive. 



   Dans de telles conditions, l'installation d'un pare- étincelles de capacité voulue exige qu'on apporte certaines 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 modifications aux pièces connexes de la locomotive. 



  Dans certains cas, la boîte à fumée doit être allongée vers l'avant, dans d'autres cas, la cheminée doit être déplacée vers l'avant. De même, il est parfois nécessaire d'aménager une tuyère ou tête d'échappement dont l'extrémité est décalée par rapport à sa position habituelle. Ces modifications entrai- .nent des frais considérables de matériel et de main-d'oeuvre et augmentent considérablement le coût de l'installation, ce que l'on désire éviter. 



   L'un des buts de la présente invention est de procurer un pare-étincelles de grande capacité, oui puisse être aisément installé dans un espace relativement réduit et qui soit constitué de pièces conformées et disposées dentelle façon qu'elles assurent une capacité suffisante ainsi qu'une section d'entrée égale ou supérieure à celle des tubes à fumée débouchant dans la botte à fumée. 



   Un autre but de l'invention est de procurer un pare-étincelles qui comprenne une enveloppe délimitant la chambre séparatrice principale et des éléments coopérant avec cette enveloppe et avec la paroi de la boite à fumée pour constituer une chambre séparatrice auxiliaire communiquant avec la chambre séparatrice principale, les deux chambres ayant une entrée commune dans laquelle sont disposés des organes amorçant un tourbillonnement des gaz et escarbilles se rendant dans les deux chambres par ladite entrée. 



   Les buts de l'invention sus-mentionnés, ainsi que d'autres encore et les avantages qui en découlent, apparaîtront plus clairement dans la description ci-après:
Dans les dessins annexés:
Fig.l est une coupe verticale longitudinale de l'avant d'une locomotive munie d'un pare-étincelles qui constitue un exemple d'exécution de l'invention. Fig. 2 est une coupe verticale transversale suivant 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la ligne 2-2 de la Fig.l. 



     Fig.3   est une coupe longitudinale horizontale suivant la ligne 3-3 de la Fig. l. 



   Fig.4 est une coupe transversale verticale du pare-étincelles et des éléments connexes faite suivant la ligne 4-4 de la Fig.3. 



   D'une manière générale, le pare-étincelles perfectionné comprend une enveloppe verticale disposée dans la boite à fumée et renfermant certaines parties de la cheminée et de la tuyère d'échappement. Des pièces sont disposées dans la botte à fumée pour coopérer avec sa paroi et avec l'enveloppe de manière à constituer une chambre séparatrice auxiliaire supérieure en communication avec la chambre séparatrice principale délimitée par ladite enveloppe. Une entrée commune aux deux chambres est ménagée à l'avant de façon que les deux chambres soient influencées par le tirage exercé'de bas en haut par la cheminée.

   Grâce à cet arrangement, une partie de la botte à fumée, dans laquelle sont logés les tuyaux de vapeur et d'autres pièces de la locomotive et qui jusqu'ici n'était disponible pour aucune autre fin, est utilisée pour constituer un élément de la chambre séparatrice du pare-étincelles. De cette façon, on obtient un pare-étincelles de capacité suffisante ne nécessitant pas de modifications coûteuses de l'avant de la locomotive pour y être logé. 



   On se reportera ci-après aux détails de l'exemple d'exécution de l'invention représenté dans les dessins:
1 indique l'ensemble du corps d'une chaudière de locomotive. 2 indique la paroi de la botte à fumée et 3 indique la plaque avant ou plaque tubulaire de la chaudière dans laquelle sont fixées de la manière usuelle les extrémités avant des tubes à   ftanée   4. L'avant ouvert de la paroi 2 est fermé par la paroi avant et la porte 5 usuelles. Dans la partie arrière de la botte à fumée est logée une chambre de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 vapeur 6 à laquelle sont raccordés de manière appropriée des tubes surchauffeurs 7 montés dans certains des tubes à funée 4. 



   Dans la botte à fumée, sont aussi disposés de chaque côté, près du sommet, les coudes usuels 8 qui sont reliés à la chambre de vapeur 6 du surchauffeur, ainsi que les tuyaux courbes 10 qui descendent de chaque côté près de la paroi de la botte à fumée pour mener aux cylindres correspondants, (non représentés.)
11 indique la tuyère d'échappement comportant un rebord supérieur sur lequel est fixé le rebord inférieur de l'orifice ou tête d'échappement 12. 13 indique la cheminée disposée coaxialement à la tête d'échappement, et au bord inférieur de ladite cheminée est fixé un prolongement 14 ayant une extrémité inférieure évasée 15. 



   16 indique l'ensemble de l'enveloppe du pare-étincelles qui est disposée dans la boite à fumée pour constituer la chambre séparatrice principale du pare-étincelles et qui est de largeur transversale telle qu'elle laisse entre ses cotés et la paroi de la boite à fumée un espace suffisant pour le passage des tuyaux de va.peur 10. Cette enveloppe, qui est ouverte à l'avant   esur   la majeure partie de sa surface supérieure, comprend une paroi verticale constituée par une partie arrière bombée 17, une partie latérale bombée 18 et une partie latérale droite 19, de 'façon à laisser une ouverture d'admission 20 à l'avant de l'enveloppe. Les axes des parties 17 et 18 de l'enveloppe peuvent être déplacées en avant du plan de l'axe de la cheminée et de la tête d'échappement. 



   21 indique la cloison horizontale plate du fond de l'enveloppe qui a un contour plan étudié en vue de s'adapter à la cloison verticale de   l'enveloppe.   Cette cloison de fond a une partie disposée et serrée entre les rebords adjacents respectifs de l'orifice et de la tête d'échappement, et sur 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 cette cloison s'élève concentriquement à la tête d'échappement une bague de guidage 22. L'extrémité supérieure de la paroi verticale de l'enveloppe est garnie sur toute sa longueur d'une cornière de renfort annulaire 23. 



   Transversalement en travers de la paroi de la botte à funée, en arrière du prolongement de la cheminée 14 est située à une distance convenable une chicane 24. Cette chicane suit la partie supérieure de la paroi 2 et se termine à sa base dans le plan du bord supérieur de l'enveloppe du pare- étincelles. Ladite chicane se compose de préférence de sections latérales 25 et d'une section médiane 26 qui se rencontrent bord contre bord dans des plans radiaux par rapport aux éléments tubulaires reliant les coudes 8 à la chambre de vapeur du surchauffeur, comme on le voit le mieux sur la Fig. 4. Dans la section médiane de cette chicane se trouve une porte 27 par   où   on peut avoir accès à la paroi 2 vers l'arrière de ladite chicane, pour les besoins de l'inspection. 



  Un élément de cloison supérieure 28 est aménagé pour la partie de l'enveloppe 16 située en arrière de la chicane 24 en vue de fermer cette partie de la surface supérieure de l'enveloppe. 



   Dans le plan de l'ouverture avant ou,d'entrée de l'enveloppe 16, de chaque côté sont montées respectivement deux chicanes 29 et 30. Ces chicanes s'étendent vers le haut à partir du fond de l'enveloppe jusqu'à un point situé au-dessus du plan supérieur de l'enveloppe, constitué par la cloison 28 précitée. Les bords supérieurs de ces chicanes peuvent être réunis ensemble par une chicane transversale supérieure 31, et toutes ces chicanes sont fixées à une bague 32 du côté intérieur de la paroi 2. Les chicanes qui viennent d'être mentionnées, de même que la chicane 24 reliée à la partie intermédiaire de la paroi 2, concourent à former dans le haut une chambre séparatrice auxiliaire 33, communiquant avec la partie de la chambre séparatrice principale, située en avant de la 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 chicane 24. 



   Les chicanes 29, 30 et 31 contribuent à former une entrée 34 commune aux deux chambres séparatrices susmentionnées. Grâce à cet arrangement, il est possible d'obtenir une entrée de pare-étincelles ayant une section transversale supérieure à celle des tubes 4 de la plaque tubulaire 3. Dans ladite entrée 34, du côté de la paroi 18 de l'enveloppe sont disposés des déflecteurs 35 espacés latéralement qui s'étendent du sommet au fond de l'entrée. Ces déflecteurs, coopérant avec un autre déflecteur 36 disposé entre la chicane 29 et l'extrémité de la partie 18 de la paroi de l'enveloppe, concourent à diriger les gaz et escarbilles entrants vers la paroi droite 19 de l'enveloppe. 



   Le long de chaque côté de l'enveloppe, s'étendent de l'avant à l'arrière sensiblement dans le plan horizontal de la surface supérieure de l'enveloppe des éléments de paroi horizontaux ou chicanes 37 et 38. Dans chacune de ces chicanes horizontales est ménagée une ouverture 39 avec obturation appropriée que traverse le tuyau de vapeur 10 correspondant. 



   Aux;chicanes horizontales   37   et 38 sont associés en outre, respectivement, des prolongements intérieurs 40 et 41, qui s'inclinent tous deux de bas en haut vers le prolongement de la cheminée, pour se terminer à faible distance de celui-ci. 



  Suivant la longueur de la paroi de la boite à fumée,, le prolongement 40 a une longueur moindre que le prolongement 41, comme le montre le mieux la   Fig.3,   pour ménager une ouverture 42 d'un contour quelque peu irrégulier par laquelle la chambre auxiliaire 33 communique avec la chambre principale constituée par l'enveloppe 16. 



   Pendant le fonctionnement du pare-étincelles, les gaz et escarbilles qui entrent dans la boite à funée doivent passer par le bas en-dessous de l'enveloppe 16 avant de gagner les deux chambres par l'entrée 34. A cause des déflecteurs 35 et 36 et par suite du tirage produit par la tête d'échappement 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 et la cheminée, un tourbillon s'amorce qui   entraine   les gaz et escarbilles aspirés par ladite entrée commune. 



   Au fur et à mesure que les produits de la combustion, étincelles, escarbilles etc.. entrent dans la chambre sépa- ratrice auxiliaire ou supérieure du pare-étincelles et se rendent vers l'arrière suivant un trajet courbe, ils devraient normalement avoir tendance à se diriger vers le bas' dans la chambre principale sans passer autour de la face arrière du prolongement de la cheminée. On doit noter qu'il n'y a qu'un passage ou intervalle étroit entre la partie arrière du prolongement de la cheminée et la chicane 24, comme on le voit le mieux sur la Fig. 3.

   De cette façon, si les chambres séparatrices principale et auxiliaire communiquaient largement dans le sens vertical, les produits de combustion entrant d'abord dans la chambre supérieure auxiliaire seraient rapide- ment déviés et entraînés immédiatement dans la chambre sépa- ratrice principale inférieure du pare-étincelles et il en résulterait le danger que ces produits s'échappent par la cheminée avant que les étincelles puissent être diminuées ou éteintes. En montant les deux organes 40 et 41 qui divi- sent .convenablement le pare-étincelles en une chambre supé- rieure et une chambre inférieure, on assure que les produits de combustion, entrant dans la chambre supérieure, soient empêchés de se précipiter immédiatement vers le bas dans la chambre séparatrice principale.

   De cette façon, il s'écoule un laps de temps suffisant pour assurer le refroidissement ou l'extinction des produits de combustion avant qu'ils puis- sent sortir éventuellement par la cheminée. 



   En outre., quelques-unes des parcelles plus lourdes, entr,ant dans la chambre auxiliaire et entraînée dans le tour- billon, peuvent par hasard frapper' le tuyau de vapeur 10 et son coude, au-dessus des chicanes horizontales 37 - 38. De telles parcelles tomberont immédiatement sur les prolongements 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 40 et 41, pour être enlevées tôt ou tard desdites chicanes par le tirage et entrer ensuite dans   la!,chambre   séparatrice principale par l'ouverture de communication 42. De la sorte, non seulement ces grandes étincelles ou escarbilles ont suf- fisamment de temps pour se refroidir à une température inoffen- sive,mais encore ne peuvent tomber immédiatement dans la cham- bre séparatrice principale après avoir heurté lesdits tuyaux et coudes.

   Par le fait même, elles ne peuvent être entraînées par la cheminée alors qu'elles sont encore capables de provo- quer un incendie à l'extérieur. 



   En entrant dans la chambre séparatrice principale les gaz et escarbilles sont entraînés en tourbillon suivant un trajet circulaire du côté intérieur de l'enveloppe, et de cette façon ils sont divisés en parcelles très fines et re- froidies qui sont ensuite entraînés par l'effet du tirage de bas en haut à travers la cheminée pour sortir inoffensivement dans   l'atmosphère.   



   De la description de la construction ci-dessus, il résulte clairement qu'une partie de la botte à feu, jusqu'ici non utilisée pour arrêter les étincelles, est agencée pour faire office de chambre séparatrice auxiliaire en communication avec la chambre séparatrice principale, de manière à agrandir en fait la chambre séparatrice principale. 



   En utilisant une partie de botte à fumée, jusqu'ici non utilisée comme séparateur, on constitue un pare-étincelles qui ne nécessite aucune modification coûteuse des pièces de la boîte à fumée de la locomotive,ainsi qu'une chambre sépara- trice et son entrée qui ont une capacité assurant un fonction- nement efficace de la locomotive. D'autre part, avec le montage décrit, l'enveloppe du pare-étincelles peut avoir des dimensions suffisamment faibles pour qu'on puisse la monter facilement à travers l'ouverture avant de la boite à funée et qu'en même temps elle laisse suffisamment d'espace pour les tuyaux de   @   

 <Desc/Clms Page number 9> 

 vapeur et éléments analogues sans exiger qu'on y apporte aucun changement. 



   Bien qu'en décrivant l'invention, on se soit arrêté aux détails de la forme, de la disposition et de la construction de ses différents éléments, ces détails ne doivent être retenus qu'à titre d'illustration, de sorte que l'invention n'y est point limitée. 



   REVENDICATIONS      l.- Pare-étincelles monté dans la boîte à fumée d'une locomotive, constitué par deux chambres séparatrices dont l'une,inférieure ou principale, est délimitée par une enveloppe contenant certaines parties de la cheminée et de la tuyère d'échappement et dont l'autre, supérieure ou auxiliaire, est   délimitée en   partie pa.r la paroi de la botte à fumée et communique avec la chambre séparatrice inférieure, et qui communiquent toutes deux, en parallèle, avec les tubes à fumée par une entrée pour les gaz de combustion et les escarbilles équipée d'organes amorçant un tourbillonnement de ces gaz et escarbilles dans les deux chambres séparatrices, la section transversale de cette entrée étant notablement plus grande que celle des tubes de fumée débouchant dans la plaque tubulaire.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Spark arresters for locomotives.



    @
This invention relates to improvements made to spark arresters for locomotives.



   The spark arrester to which the invention relates more particularly comprises devices suitable for forming a centrifugal separation chamber. To function properly, said chamber must have an inlet suitably proportioned to the cross section of the smoke tubes opening into the smoke box. However, due to the assembly, after the placement of the steam pipes, the superheater and other essential elements, the space left free in the smoke box is often too small to accommodate a spark arrester with the required capacity. for the locomotive.



   Under such conditions, the installation of a spark arrester of the desired capacity requires that certain

 <Desc / Clms Page number 2>

 modifications to related parts of the locomotive.



  In some cases the smoke box must be extended forward, in other cases the chimney must be moved forward. Likewise, it is sometimes necessary to fit a nozzle or exhaust head, the end of which is offset from its usual position. These modifications result in considerable material and labor costs and greatly increase the cost of the installation, which is to be avoided.



   One of the objects of the present invention is to provide a high-capacity spark arrester, which can be easily installed in a relatively small space and which is made up of shaped parts and arranged so that they provide sufficient capacity as well as 'an inlet section equal to or greater than that of the smoke tubes opening into the smoke boot.



   Another object of the invention is to provide a spark arrester which comprises an envelope delimiting the main separating chamber and elements cooperating with this envelope and with the wall of the smoke box to constitute an auxiliary separating chamber communicating with the separating chamber. main, the two chambers having a common entrance in which are arranged organs initiating a vortex of gases and cinders going into the two chambers by said entrance.



   The aforementioned aims of the invention, as well as others and the advantages which result therefrom, will appear more clearly in the description below:
In the accompanying drawings:
Fig.l is a longitudinal vertical section of the front of a locomotive provided with a spark arrester which constitutes an exemplary embodiment of the invention. Fig. 2 is a transverse vertical section following

 <Desc / Clms Page number 3>

 line 2-2 of Fig.l.



     Fig.3 is a horizontal longitudinal section taken along line 3-3 of Fig. l.



   Fig.4 is a vertical cross section of the spark arrester and related elements taken along line 4-4 of Fig.3.



   In general, the improved spark arrester comprises a vertical casing arranged in the smoke box and enclosing certain parts of the chimney and of the exhaust nozzle. Parts are arranged in the smoke boot to cooperate with its wall and with the envelope so as to constitute an upper auxiliary separating chamber in communication with the main separating chamber delimited by said envelope. A common entrance to the two bedrooms is provided at the front so that the two bedrooms are influenced by the draft exerted from the bottom up by the fireplace.

   Thanks to this arrangement, a part of the smoke boot, in which the steam pipes and other parts of the locomotive are housed and which heretofore was not available for any other purpose, is used to constitute an element of the separator chamber of the spark arrester. In this way, a spark arrester of sufficient capacity is obtained which does not require costly modifications to the front of the locomotive to be housed there.



   Reference will be made below to the details of the exemplary embodiment of the invention shown in the drawings:
1 indicates the entire body of a locomotive boiler. 2 indicates the wall of the smoke boot and 3 indicates the front plate or tube plate of the boiler in which the front ends of the flue tubes are fixed in the usual way 4. The open front of the wall 2 is closed by the usual front wall and door 5. In the rear part of the smoke boot is housed a chamber of

 <Desc / Clms Page number 4>

 steam 6 to which are suitably connected superheater tubes 7 mounted in some of the funeral tubes 4.



   In the smoke boot, are also arranged on each side, near the top, the usual elbows 8 which are connected to the steam chamber 6 of the superheater, as well as the curved pipes 10 which descend on each side near the wall of the smoke boot to lead to the corresponding cylinders, (not shown.)
11 indicates the exhaust nozzle comprising an upper rim on which is fixed the lower rim of the orifice or exhaust head 12. 13 indicates the chimney arranged coaxially with the exhaust head, and the lower edge of said chimney is fixed an extension 14 having a flared lower end 15.



   16 indicates the entire casing of the spark arrester which is arranged in the smoke box to constitute the main separating chamber of the spark arrester and which is of transverse width such that it leaves between its sides and the wall of the smoke box sufficient space for the passage of the va.peur pipes 10. This casing, which is open at the front on most of its upper surface, comprises a vertical wall consisting of a domed rear part 17, a part curved side 18 and a right side part 19, so as to leave an inlet opening 20 at the front of the envelope. The axes of the parts 17 and 18 of the casing can be moved forward of the plane of the axis of the chimney and of the exhaust head.



   21 indicates the flat horizontal partition of the bottom of the envelope which has a planar contour studied in order to adapt to the vertical partition of the envelope. This bottom partition has a portion disposed and clamped between the respective adjacent flanges of the orifice and the exhaust head, and on

 <Desc / Clms Page number 5>

 this partition rises concentrically to the exhaust head by a guide ring 22. The upper end of the vertical wall of the casing is lined over its entire length with an annular reinforcing angle 23.



   Transversely across the wall of the funeral truss, behind the extension of the chimney 14 is located at a suitable distance a baffle 24. This baffle follows the upper part of the wall 2 and ends at its base in the plane of the upper edge of the spark arrester casing. Said baffle preferably consists of side sections 25 and a middle section 26 which meet edge to edge in radial planes with respect to the tubular elements connecting the elbows 8 to the steam chamber of the superheater, as best seen. in Fig. 4. In the middle section of this baffle is a door 27 through which one can have access to the wall 2 towards the rear of said baffle, for inspection purposes.



  An upper partition element 28 is provided for the part of the casing 16 located behind the baffle 24 in order to close this part of the upper surface of the casing.



   In the plane of the front opening or entry of the casing 16, on each side are respectively mounted two baffles 29 and 30. These baffles extend upwards from the bottom of the casing to a point located above the upper plane of the envelope, formed by the aforementioned partition 28. The upper edges of these baffles can be joined together by an upper transverse baffle 31, and all these baffles are fixed to a ring 32 on the inside of the wall 2. The baffles which have just been mentioned, as well as the baffle 24 connected to the intermediate part of the wall 2, combine to form at the top an auxiliary separating chamber 33, communicating with the part of the main separating chamber, located in front of the

 <Desc / Clms Page number 6>

 baffle 24.



   The baffles 29, 30 and 31 help to form an inlet 34 common to the two aforementioned separating chambers. Thanks to this arrangement, it is possible to obtain a spark arrester inlet having a cross section greater than that of the tubes 4 of the tube plate 3. In said inlet 34, on the side of the wall 18 of the casing are arranged. laterally spaced baffles 35 which extend from the top to the bottom of the entrance. These deflectors, cooperating with another deflector 36 arranged between the baffle 29 and the end of part 18 of the wall of the casing, help to direct the incoming gases and cinders towards the right wall 19 of the casing.



   Along each side of the casing extend from front to rear substantially in the horizontal plane of the upper surface of the casing horizontal wall elements or baffles 37 and 38. In each of these baffles horizontal is formed an opening 39 with appropriate closure through the steam pipe 10 corresponding.



   The horizontal baffles 37 and 38 are also associated, respectively, with interior extensions 40 and 41, which both slope from bottom to top towards the extension of the chimney, to terminate at a short distance from the latter.



  Depending on the length of the wall of the smoke box, the extension 40 has a shorter length than the extension 41, as best shown in Fig.3, to provide an opening 42 of a somewhat irregular outline through which the auxiliary chamber 33 communicates with the main chamber formed by the envelope 16.



   During the operation of the spark arrester, the gases and carbons which enter the funeral box must pass through the bottom below the casing 16 before reaching the two chambers through the entrance 34. Because of the deflectors 35 and 36 and as a result of the draft produced by the exhaust head

 <Desc / Clms Page number 7>

 and the chimney, a whirlpool begins which entrains the gases and cinders sucked by said common entrance.



   As the products of combustion, sparks, cinders etc. enter the auxiliary or upper separator chamber of the spark arrester and travel rearward in a curved path, they should normally tend to drift. walk down into the master bedroom without going around the rear face of the fireplace extension. It should be noted that there is only a narrow passage or gap between the rear part of the chimney extension and the baffle 24, as best seen in FIG. 3.

   In this way, if the main and auxiliary separator chambers communicated widely in the vertical direction, the combustion products first entering the upper auxiliary chamber would be quickly deflected and immediately entrained into the lower main separator chamber of the barrier. sparks and there is a danger that these products will escape up the chimney before the sparks can be reduced or extinguished. By mounting the two members 40 and 41 which suitably divide the spark arrester into an upper chamber and a lower chamber, it is ensured that the products of combustion entering the upper chamber are prevented from immediately rushing towards it. down into the main room divider.

   In this way, sufficient time elapses to ensure the cooling or extinction of the combustion products before they can eventually exit through the chimney.



   In addition, some of the heavier parcels, entering the auxiliary chamber and being drawn into the vortex, may accidentally hit the steam pipe 10 and its elbow, above the horizontal baffles 37 - 38 Such plots will immediately fall on the extensions.

 <Desc / Clms Page number 8>

 40 and 41, to be removed sooner or later from said baffles by the draft and then enter the main separating chamber through the communication opening 42. In this way, not only these large sparks or cinders have sufficient time to cool to a harmless temperature, but still cannot immediately fall into the main separator chamber after hitting said pipes and elbows.

   As a result, they cannot be carried along by the chimney while they are still capable of causing a fire outside.



   On entering the main separating chamber the gases and cinders are whirled along a circular path on the inner side of the envelope, and in this way they are divided into very fine and cooled parcels which are then entrained by the effect. from the bottom upwards draft through the chimney to exit harmlessly into the atmosphere.



   From the description of the above construction, it clearly follows that part of the fire boot, hitherto not used to stop sparks, is arranged to act as an auxiliary separating chamber in communication with the main separating chamber, so as to actually enlarge the main separating chamber.



   By using a part of the smoke boot, hitherto not used as a separator, a spark arrester is formed which does not require any costly modification of the parts of the locomotive smoke box, as well as a separator chamber and its gasket. input which have a capacity to ensure efficient operation of the locomotive. On the other hand, with the assembly described, the casing of the spark arrester can have sufficiently small dimensions so that it can be easily mounted through the front opening of the funeral box and that at the same time it leaves sufficient space for the pipes of @

 <Desc / Clms Page number 9>

 steam and the like without requiring any change.



   Although in describing the invention, attention has been paid to details of the form, arrangement and construction of its various elements, these details should be retained only by way of illustration, so that the invention is not limited to it.



   CLAIMS l.- Spark arrestor mounted in the smoke box of a locomotive, consisting of two separating chambers, one of which, lower or main, is delimited by an envelope containing certain parts of the chimney and of the exhaust nozzle and of which the other, upper or auxiliary, is delimited in part by the wall of the smoke boot and communicates with the lower separating chamber, and which both communicate, in parallel, with the smoke tubes by an inlet for the combustion gases and the carbons equipped with members initiating a swirling of these gases and carbons in the two separating chambers, the cross section of this inlet being notably larger than that of the smoke tubes opening into the tube plate.


    

Claims (1)

2.- Pare-étincelles suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la chambre séparatrice supérieure ou auxiliaire communique avec le milieu de la chambre séparatrice inférieure ou principale par une ouverture entourant une partie .de la cheminée. 2. A spark arrester according to claim 1, characterized in that the upper or auxiliary separating chamber communicates with the middle of the lower or main separating chamber through an opening surrounding a part of the chimney. 3.- Pare-étincelles suivant la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que des cloisons horizontales disposées de part et d'autre de la cheminée et constituant le fond de la chambre séparatrice supérieure ou auxiliaire sont conformées de manière à assurer une communication entre les chambres près <Desc/Clms Page number 10> de la cheminée. 3. A spark arrester according to claim 1 or 2, characterized in that the horizontal partitions arranged on either side of the chimney and constituting the bottom of the upper or auxiliary separating chamber are shaped so as to ensure communication between the rooms near <Desc / Clms Page number 10> from the fireplace. 4. - Pare-étincelles suivant la revendication 3, caractérisé en ce que les cloisons se terminent à faible distance de la cheminée, et avant de se rendre dans la communication entre les deux chambres une partie des gaz passent sur ces cloisons et sur des chicanes de manière que les escarbilles soient brisées. 4. - A spark arrester according to claim 3, characterized in that the partitions end at a short distance from the chimney, and before going into the communication between the two chambers a portion of the gases pass over these partitions and over baffles so that the cinders are broken. 5. - Pare-étincelles suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, comprenant une chicane verticale disposée entre la paroi de la boite à fumée et l'extrémité arrière de l'enveloppe, une deuxième chicane verticale disposée en avant de la première, reliée à la partie supérieure de la paroi de la boite à fumée et à l'enveloppe et se terminent à faible distance du fond de ladite paroi de manière à laisser un passage allant à la partie de la botte à fumée située en avant de la deuxième chicane, des cloisons faisant saillie vers l'intérieur de chaque côté de la boite à fumée dans le plan horizontal supérieur de l'enveloppe de manière à délimiter la chambre séparatrice auxiliaire communiquant avec la chambre séparatrice principale, 5. - A spark arrester according to one or the other of the preceding claims, comprising a vertical baffle arranged between the wall of the smoke box and the rear end of the casing, a second vertical baffle arranged in front of the first, connected to the upper part of the wall of the smoke box and to the casing and terminate at a short distance from the bottom of said wall so as to leave a passage going to the part of the smoke boot located in front of the second baffle, partitions projecting inward from each side of the smoke box in the upper horizontal plane of the envelope so as to delimit the auxiliary separating chamber communicating with the main separating chamber, la deuxième chicane étant percée d'une ouverture qui constitue une entrée commune aux deux chambres et qui comporte les organes amorcent le tourbillonnement. the second baffle being pierced with an opening which constitutes an entrance common to the two chambers and which comprises the members that initiate the swirling. 6. - Pare-étincelles suivant la revendication 5, caractérisé en ce que la chambre séparatrice principale, vue en plan, est sensiblement cylindrique, et la chambre séparatrice auxiliaire, vue en plan, est sensiblement rectangulaire. 6. - A spark arrester according to claim 5, characterized in that the main separating chamber, plan view, is substantially cylindrical, and the auxiliary separating chamber, plan view, is substantially rectangular. 7. - Pare-étincelles, en substance tel que décrit ci-dessus avec référence aux dessins annexés. 7. - Spark arrester, in substance as described above with reference to the accompanying drawings.
BE431764D BE431764A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE431764A true BE431764A (en)

Family

ID=91493

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE431764D BE431764A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE431764A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE431764A (en)
EP0434577A1 (en) Exhaust outlet with gas cleaner
BE502624A (en)
EP0094890A1 (en) Boiler using solid fuel of the tube radiation furnace type, method for the transformation of a boiler and device for carrying it out
US2092305A (en) Gas and solid separator
BE363063A (en)
EP0065472A1 (en) Multi-purpose incinerator for solid and liquid waste
BE437230A (en)
FR2492455A1 (en) Spark arrester silencer for IC-engine - has carbon particles extracted by chicanes cooling by finned tubes in circulating cooling fluid
CH213861A (en) Gas generator.
BE454568A (en)
FR2483050A1 (en) CARBON OF SMOKE
BE540756A (en)
JPH0612173Y2 (en) Spark arrester
BE522101A (en)
BE631206A (en)
CH96175A (en) Washing machine with draft regulator device.
CH422491A (en) Centrifugal pneumatic separator
BE397493A (en)
FR2510723A3 (en) Slow combustion stove for wood - has air inlet in top with deflector to pass to primary and secondary combustion chambers (PT 26.02.82)
FR2952165A1 (en) BOILER WITH AERAULIC COMMUNICATION BETWEEN THE COMBUSTION CHAMBER AND THE EXCHANGER FOR AVOIDING THE RESONANCE OF THE BURNER
FR2681669A1 (en) Heat exchanger for a fireplace with a metal hearth (stove)
BE511750A (en)
EP1674805A1 (en) Boiler with an insert having cups in the gas tube
CH196907A (en) Boiler to produce hot water or steam at low pressure.