BE431444A - - Google Patents

Info

Publication number
BE431444A
BE431444A BE431444DA BE431444A BE 431444 A BE431444 A BE 431444A BE 431444D A BE431444D A BE 431444DA BE 431444 A BE431444 A BE 431444A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
bricks
row
rows
fuel
chimneys
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE431444A publication Critical patent/BE431444A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F27FURNACES; KILNS; OVENS; RETORTS
    • F27BFURNACES, KILNS, OVENS, OR RETORTS IN GENERAL; OPEN SINTERING OR LIKE APPARATUS
    • F27B17/00Furnaces of a kind not covered by any preceding group
    • F27B17/0016Chamber type furnaces
    • F27B17/0041Chamber type furnaces specially adapted for burning bricks or pottery
    • F27B17/0066Chamber type furnaces specially adapted for burning bricks or pottery arrangement of the charge, e.g. bricks

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Furnace Housings, Linings, Walls, And Ceilings (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PROCEDE POUR LA CUISSON   EN   PLEIN AIR   DES     BRIQUES  
DE CAMPAGNE. 



   La présente invention concerne la fabrication des briques dites "de campagne", cuites en plein air. 



   On sait que suivant le procédé généralement adopté, les briques façonnées à la main ou mécaniquement, sont actuellement mises en tas superposés les uns aux autres au-dessus d'une base formée de trois ou quatre rangées de briques placées de champ ou à plat, de manière à former une sorte de grille comportant des carneaux d'allumage, les tas superposés du four à briques ainsi formé étant séparés les uns des autres par une légère couche de com- bustible sur laquelle reposent chacun de ces tas ou cer-   @   tains d'entre eux. 



   Par ce moyen, on obtient des briques qui présentent 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 très fréquemment des faces abimées, salies ou brûlées, qui donnent à la brique un vilain aspect. En effet, les panneresses des briques en contact avec le charbon sont détruites souvent par les cendres et le charbon qui s'y incrustent. 



   De plus, le charbon se trouve comprimé entre les briques de telle sorte qu'il ne reçoit pas la quantité d'air nécessaire à sa combustion normale. Il en résulte une combustion incomplète avec dégagement d'oxyde de carbone, qui fait perdre une quantité importante de calories et par suite de combustible. La quantité de combustible utilisée dans les fours en plein air est en effet généralement de l'ordre de 180 à 200 Kgs par mille briques. 



   D'autre part, la mise à feu des fours en plein air demande fréquemment de quinze à vingt jours, et le refroidissement du four au moins autant de temps, de telle sorte que l'immobilisation du terrain supportant le four, et les briques elles-mêmes, est de l'ordre de un mois à un mois et demi environ. 



   La présente invention a pour but de remédier à ces inconvénients et de procurer un procédé nouveau pour la cuisson des briques en plein air qui, tout en donnant comme produits finis des briques absolument intactes, de l'aspect extérieur de celles obtenues dans les fours mécaniques, permette de réaliser une économie notable de combustible et un gain particulièrement appréciable du temps de cuisson et d'immobilisation des briques empilées. 



   Dans ce but, suivant le procédé objet de l'invention, les rangées ou tas de briques sont constitués en disposant les briques les unes à coté des autres, de manière à laisser entre les briques, dans les rangées, des petits espa- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ces libres dans lesquels le charbon est réparti d'une manière régulière, chaque rangée ou tas de briques formant ainsi une sorte de grille. 



   Dans la réalisation pratique de l'invention, les rangées successives de briques sont directement posées sur les briques sous-jacentes sans intercalation de combustible. Des cheminées sont prévues par place entre les briques, ,afin d'assurer l'évacuation des vapeurs et des gaz de combustion. Le réglage de la conduite du feu s'effectue par une obstruction plus ou moins forte de ces che- . minées, par tout moyen approprié. Eventuellement même les cheminées peuvent être alimentées en combustible. 



     Afin   de bien faire comprendre l'invention, on en donnera ci-après un exemple de réalisation. 



   La fig. 1 montre en plan la disposition des briques de la première rangée à partir du bas, d'un four à briques en plein air, agencées de manière à permettre la pénétration d'air. 



   La   f ig.   2 représenté la deuxième rangée constituée sous forme de grille, du genre habituellement adopté. 



   La fig. 3 montre la troisième rangée de briques, disposées comme d'habitude pour former des gueules ou carneaux d' allumage. 



   La fig. 4 est la rangée de briques habituelles, dites de couverture des gueules. 



   La fig. 5 montre en plan la cinquième rangée présentée sous forme d'un tas serré servant de couverture des carneaux principaux, mais formée de briques encore légèrement espacées, disposées de manière à réserver des passages libres constituant la base des cheminées. 



   La fig. 6 montre la disposition de la sixième rangée 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 formée par des briques espacées les unes des autres, suivant l'invention. 



   La fig. 7 montre la septième rangée constituant une rangée intermédiaire formée de briques légèrement espacées réservant le passage des cheminées, et intercalée éventuellement de place en place. 



   La fig. 8 représente la huitième rangée analogue à la sixième, avec briques espacées les unes des autres, suivant une variante de disposition. 



   La fig. 9 montre la neuvième rangée formée de briques légèrement espacées, disposées d'une manière analogue à celles de la septième rangée,
La fig. 10 montre schématiquement la disposition de principe adoptée pour l'enfournement des briques. 



   La fig. 11 indique un mode de suspension d'une brique utilisée pour le réglage du tirage des cheminées. 



   Sur le terrain en plein air sur lequel le four à briques doit être élevé, on dispose tout d'abord une base composée par exemple de quatre rangées de briques, qui sont en général des briques défectueuses provenant d'une cuisson précédente. Cette base est formée de la manière habituelle. Elle a uniquement pour but de constituer l'assise du four proprement dite, dans laquelle sont prévus les moyens de mise à feu. 



   Elle comporte une première rangée de briques usagées disposées suivant des lignes 1 parallèles (fig. 1), formées de deux briques posées de champ ou à plat, ces lignes 1 laissant entre elles des couloirs 2 qui s'étendent de l'une à l'autre extrémité du four. 



   Sur cette première rangée de briques sont disposées 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d'autres rangées posées suivant des lignes 3 (fig. 2), perpendiculaires aux lignes 1 de la fig. 1. Chacune de ces lignes 3 est formée de briques placées bout à bout, de telle sorte que la largeur de chaque ligne 3 correspond à la largeur d'une brique mise de champ ou à plat. Les lignes 3 laissent entre elles des espaces vides d'assez faible largeur (de l'ordre de 2 cm. environ) qui s'étendent également d'une extrémité du four à l'autre dans une direction perpendiculaire aux couloirs 2 de la fig. 1. 



  La deuxième rangée de briques forme ainsi une sorte de grille destinée à soutenir le combustible utilisé pour   l' allumage.    



   Dans la troisième rangée (fig. 3), dite rangée des gueules ou carneaux d'allumage, les briques sont placées en majorité suivant la disposition de la première rangée, de manière à former des lignes interrompues 5 de deux briques de largeur, les interruptions étant prévues de manière à créer des couloirs transversaux ou carneaux 6 perpendiculaires aux couloirs 2 formés entre ces lignes. Les extrémités des couloirs 2 sont obturées par des briques 7, de manière à éviter toute communication avec l'extérieur au niveau de cette troisième rangée. 



   C'est au niveau de cette troisième rangée que les foyers d'allumage 8 seront ultérieurement placés à l'intersection de certains couloirs 2 avec les couloirs transversaux 6, comme il sera indiqué ci-après. 



   Cette rangée est surmontée d'une quatrième rangée, dite de couverture des gueules. Elle est formée de lignes de briques 9 qui laissent entre elles des espaces 10 destinés à recevoir du combustible. Ces lignes sont réunies 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 par groupes de manière à laisser libres des carneaux 11 qui prolongent vers le haut les carneaux 6 de la troisième rangée. A titre d'exemple, on peut disposer les briques de manière à placer neuf briques boutisses (fig. 4) pour trois briques et demi panneresses (fig. 3). 



   Les carneaux 11 sont obturés à leur extrémité par des briques ou des demi-briques 12. 



   Au-dessus de ces quatre rangées constituant la base du four établie suivant la méthode habituellement adoptée, on dispose conformément à l'invention, les différentes rangées superposées suivantes, de manière que les briques laissent entre elles des espaces vides plus ou moins larges. De préférence, on dispose dans certaines rangées, les briques légèrement espacées les unes des autres, par exemple de l'ordre de 5   mm.,   de manière à constituer un tas de briques plus serrées que dans les autres rangées. Dans ces dernières, les briques sont séparées les unes des autres par des espaces plus grande, de manière à former des tas clairs. La disposition des briques est par exemple dans ce cas de sept briques boutisses pour trois panneresses. 



   La bordure du four est réalisée par des arrangements de briques plus ou moins espacées, placées de manière à réaliser une construction solide. 



   La fig. 5 montre par exemple la constitution d'un tas serré, formant la cinquième rangée, dans laquelle les briques sont placées les unes à coté des autres suivant des files 13 et les unes derrière les autres suivant des lignes 14, les briques étant disposées de manière à laisser un léger intervalle entre elles, par exemple en pla- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 çant trois boutisses pour une panneresse, pour des brique; ordinaires de 6 x 9,5 x 20,5. Des espaces vides 15 sont ménagés au-dessus des foyers d'allumage 8, de manière à constituer un départ de cheminée en communication avec les carneaux 11 de la quatrième rangée et 6 de la troisième rangée. 



   La fig. 6 représente le sixième tas agencé en tas clair, ,dans lequel les briques sont disposées en ordre principal suivant des lignes 16 séparées par des espaces 17, de l'ordre de 2,5 cm., dans le cas où l'on dispose sept briques boutisses pour trois   panneresses.   Ce tas peut comporter éventuellement quelques lignes transversales 18 de consolidation. 



   A la périphérie du tas, les briques sont placées de manière à alterner, mais elles sont toujours séparées les unes des autres par des espaces 19. 



   Les briques de bordure 20 de la rangée sont jointives de manière à éviter toute communication avec l'extérieur au niveau de cette rangée. 



   Des espaces vides 15 sont ménagés pour la formation de cheminées. 



   La fig. 7 montre la septième rangée dont la constitution est analogue à celle de la cinquième. Les briques sont légèrement espacées, mais on les dispose suivant des lignes transversales 21 et, sur les bords, suivant des lignes perpendiculaires 22, de manière qu'elles apparaissent par leur boutisse à l'extérieur du four. 



   Dans la fig. 8 qui représente la huitième rangée, la disposition centrale est analogue à celle de la sixième rangée. Il n'existe toutefois qu'une seule rangée tran 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 versale 18. La disposition des briques à la périphérie est légèrement différente de celle de la sixième rangée, de manière à faire alterner dans les rangées 6 et 8 les briques et les espaces vides. 



   A l'extérieur de la rangée, des briques 20 sont placées les unes contre les autres. 



   La fig. 9 montre la disposition des briques dans la neuvième rangée. Elle est faite d'une manière analogue à celle de la septième rangée, sauf qu'une ligne transversale 23 est intercalée dans les lignes perpendiculaires 22. 



   La mise en tas des briques est poursuivie d'une manière analogue. La disposition suivant la fig. 6 est adoptée pour les 10e, 14ë, 18e, 22e, 26e, 30e et 34e rangées, celle de la figure 7 pour les lle, 15e, 19e, 23e, 27e et 31e, rangées, celle de la figure 8 pour les 12e, 16e, 20e, 24e, 28e et 32e rangées, et enfin celle de la figure 9 pour les 13e, 17e, 21e, 25e, 29e et 33e rangées. 



   Au cours de la formation de ces différentes rangées, il y a lieu de veiller à la bonne formation des ouvertures 15 dont la réunion doit constituer les différentes cheminées réparties dans le four. Ces cheminées doivent être bien droites et posséder une section suffisante pour permettre leur obstruction éventuelle par des briques qui y sont descendues par leur extrémité supérieure. 



   La partie supérieure du four est couverte par des briques cuites posées soit de champ, soit à plat, pour permettre la circulation aisée des ouvriers sans détérioration des briques à cuire. 



   Suivant l'invention également, le combustible n'est plus disposé entre deux rangées successives de briques, 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 comme c'est le cas jusqu'ici, mais en le répartissant dans les vides entre les briques. Il suffit à cet effet de le jeter d'une manière uniforme sur le dessus de chaque rangée et de le brosser ensuite dans les vides en évitant la formation d'amas de charbon dans ces vides. 



   Le four ainsi formé est ensuite recouvert extérieurement d'un enduit de terre glaise ou   d' argile.   



   La mise à feu est opérée par les cheminées dans lesquelles on introduit un mélange de charbon de bois et de gailletins allumés, qui tombent en 8 dans les carneaux des troisième et quatrième rangées. Il faut avoir soin de procéder à l'allumage des cheminées en sens inverse du vent, pour éviter que levent ne rabatte les gaz sur les foyers non allumés. 



   Ces foyers sont ensuite couverts par trois à cinq briques 24, de réglage du tirage, introduites par le haut des cheminées, de la manière montrée fig. 11. Un mélange de charbon et de scorie est placé entre chacune de ces briques 24 pour former un calage suffisant de la cheminée et éviter la formation de trous d'air. 



   Dans ces conditions, le charbon n'est plus, comme précédemment, comprimé entre les rangées de briques, mais est réparti uniformément dans les espaces entre les briques, chaque rangée   jàua,nt   en quelque sorte le rôle de grille. 



   Le feu, activé par l'air 'qui pénètre par la base et circule entre les briques, gagne très rapidement la partie supérieure du four. Pour un four de trente-quatre rangées de hauteur, le feu atteint la dernière rangée supérieure après deux jours ou deux jours et demi, journée 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 d'allumage comprise. 



   Les vapeurs et les gaz de la combustion sont évacués par les cheminées qui sont rapidement portées à une température élevée empêchant la condensation des vapeurs. On réalise ainsi une évacuation énergique qui donne pour résultat une belle coloration des briques. 



   Pour régler la marche ascensionnelle du feu dans le four, il suffit de descendre dans les cheminées le nombre de briques 24 de réglageen ayant soin d'intercaler entre chaque brique un peu de charbon et d'escarbilles. Ces cheminées peuvent éventuellement être obturées par une cloche (non représentée) à leur partie supérieure. Elles peuvent également être alimentées elles-mêmes en combustible. 



   En laissant les cheminées ouvertes, on obtient un feu oxydant ; en les obturant, le feu est réducteur. 



   Grâce à ce procédé de cuisson, on réalise des briques absolument parfaites, tant au point de vue de l'aspect régulier externe que de la coloration régulière. De plus, la combustion du charbon étant effectuée d'une mahière plus normale que précédemment, on obtient une réduction sensible de dépense en combustible. Alors qu'il était nécessaire jusqu'ici de consommer 180 à 200 Kgs. de charbon par mille briques, la consommation est abaissée à 120 Kgs. environ et peut descendre même en-dessous de 100 Kgs. pour les fours de grandes dimensions. 



   Le refroidissement du four après cuisson complète s'opère également d'une manière très active et il est possible d'enlever les briques du four huit jours après l'allumage, alors que précédemment le temps d'immobilisation du four après la mise à feu exigeait un mois à un mois et demi.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  OUTDOOR BAKING PROCESS FOR BRICKS
THE COUNTRY.



   The present invention relates to the manufacture of so-called "country" bricks, fired in the open air.



   It is known that according to the method generally adopted, the bricks shaped by hand or mechanically, are currently placed in piles superimposed on each other above a base formed of three or four rows of bricks placed field or flat, so as to form a sort of grid comprising ignition flues, the superimposed piles of the brick kiln thus formed being separated from each other by a light layer of fuel on which each of these piles or certain rests. of them.



   By this means, we obtain bricks which present

 <Desc / Clms Page number 2>

 very frequently damaged, dirty or burnt faces, which give the brick an ugly appearance. Indeed, the panneresses of the bricks in contact with the charcoal are often destroyed by the ashes and the charcoal which are encrusted therein.



   In addition, the coal is compressed between the bricks in such a way that it does not receive the quantity of air necessary for its normal combustion. This results in incomplete combustion with the release of carbon monoxide, which loses a significant amount of calories and consequently of fuel. The quantity of fuel used in outdoor furnaces is in fact generally of the order of 180 to 200 kg per thousand bricks.



   On the other hand, the firing of open-air ovens frequently requires fifteen to twenty days, and the cooling of the oven at least as much time, so that the immobilization of the ground supporting the oven, and the bricks they themselves, is of the order of about a month to a month and a half.



   The object of the present invention is to remedy these drawbacks and to provide a new process for firing bricks in the open air which, while giving as finished products absolutely intact bricks, with the external appearance of those obtained in mechanical kilns. , makes it possible to achieve a significant saving in fuel and a particularly appreciable saving in the time of cooking and immobilization of the stacked bricks.



   For this purpose, according to the process which is the subject of the invention, the rows or piles of bricks are formed by placing the bricks next to each other, so as to leave between the bricks, in the rows, small spaces.

 <Desc / Clms Page number 3>

 these free in which the coal is distributed in a regular manner, each row or pile of bricks thus forming a sort of grid.



   In the practical embodiment of the invention, the successive rows of bricks are placed directly on the underlying bricks without fuel intercalation. Chimneys are provided by place between the bricks, in order to ensure the evacuation of vapors and combustion gases. The adjustment of the conduct of the fire is effected by a more or less strong obstruction of these che-. mined, by any appropriate means. Possibly even the chimneys can be supplied with fuel.



     In order to make the invention fully understood, an exemplary embodiment will be given below.



   Fig. 1 shows in plan the arrangement of the bricks of the first row from the bottom, of an outdoor brick kiln, arranged so as to allow the penetration of air.



   The f ig. 2 shows the second row in the form of a grid, of the type usually adopted.



   Fig. 3 shows the third row of bricks, arranged as usual to form plugs or ignition flues.



   Fig. 4 is the usual row of bricks, said to cover the gules.



   Fig. 5 shows in plan the fifth row presented in the form of a tight pile serving as a cover for the main flues, but formed of bricks still slightly spaced, arranged so as to reserve free passages constituting the base of the chimneys.



   Fig. 6 shows the layout of the sixth row

 <Desc / Clms Page number 4>

 formed by bricks spaced from each other, according to the invention.



   Fig. 7 shows the seventh row constituting an intermediate row formed of slightly spaced bricks reserving the passage of the chimneys, and possibly inserted from place to place.



   Fig. 8 shows the eighth row similar to the sixth, with bricks spaced from each other, according to an alternative arrangement.



   Fig. 9 shows the ninth row formed of slightly spaced bricks, arranged in a similar manner to those of the seventh row,
Fig. 10 schematically shows the principle arrangement adopted for the charging of the bricks.



   Fig. 11 indicates a mode of suspension of a brick used for the adjustment of the chimney draft.



   On the open air ground on which the brick kiln is to be raised, a base is first of all made up, for example, of four rows of bricks, which are generally defective bricks from a previous firing. This base is formed in the usual way. Its sole purpose is to constitute the base of the furnace proper, in which the firing means are provided.



   It comprises a first row of used bricks arranged along parallel lines 1 (fig. 1), formed of two bricks laid out in the field or flat, these lines 1 leaving between them corridors 2 which extend from one to the other. other end of the oven.



   On this first row of bricks are arranged

 <Desc / Clms Page number 5>

 other rows laid along lines 3 (fig. 2), perpendicular to lines 1 of fig. 1. Each of these lines 3 is formed of bricks placed end to end, so that the width of each line 3 corresponds to the width of a brick laid out or flat. The lines 3 leave between them empty spaces of relatively small width (of the order of 2 cm. Approximately) which also extend from one end of the oven to the other in a direction perpendicular to the corridors 2 of fig. . 1.



  The second row of bricks thus forms a sort of grid intended to support the fuel used for ignition.



   In the third row (fig. 3), called row of gules or ignition flues, the bricks are placed mostly following the arrangement of the first row, so as to form interrupted lines 5 of two bricks in width, the interruptions being provided so as to create transverse corridors or flues 6 perpendicular to the corridors 2 formed between these lines. The ends of the corridors 2 are closed off by bricks 7, so as to avoid any communication with the outside at the level of this third row.



   It is at this third row that the ignition sources 8 will subsequently be placed at the intersection of certain corridors 2 with the transverse corridors 6, as will be indicated below.



   This row is surmounted by a fourth row, called the cover of the gules. It is formed of lines of bricks 9 which leave between them spaces 10 intended to receive fuel. These lines are united

 <Desc / Clms Page number 6>

 in groups so as to leave free flues 11 which extend the flues 6 of the third row upwards. For example, the bricks can be arranged so as to place nine header bricks (fig. 4) for three and a half bricks (fig. 3).



   The flues 11 are sealed at their end by bricks or half-bricks 12.



   Above these four rows constituting the base of the oven established according to the method usually adopted, the following different superimposed rows are arranged in accordance with the invention, so that the bricks leave more or less wide empty spaces between them. Preferably, in certain rows, the bricks are slightly spaced from one another, for example of the order of 5 mm., So as to constitute a pile of bricks tighter than in the other rows. In the latter, the bricks are separated from each other by larger spaces, so as to form clear piles. The arrangement of the bricks is for example in this case seven header bricks for three panneresses.



   The border of the oven is made by more or less spaced brick arrangements, placed so as to achieve a solid construction.



   Fig. 5 shows, for example, the constitution of a tight pile, forming the fifth row, in which the bricks are placed next to each other along rows 13 and one behind the other along rows 14, the bricks being arranged so to leave a slight gap between them, for example by placing

 <Desc / Clms Page number 7>

 making three header for a panneresse, for bricks; ordinary 6 x 9.5 x 20.5. Empty spaces 15 are formed above the ignition fires 8, so as to constitute a chimney outlet in communication with the flues 11 of the fourth row and 6 of the third row.



   Fig. 6 shows the sixth pile arranged in a clear pile, in which the bricks are arranged in main order along lines 16 separated by spaces 17, of the order of 2.5 cm., In the case where there are seven header bricks for three panneresses. This pile may possibly include a few transverse lines 18 of consolidation.



   At the periphery of the pile, the bricks are placed so that they alternate, but they are always separated from each other by spaces 19.



   The edge bricks 20 of the row are contiguous so as to avoid any communication with the outside at the level of this row.



   Empty spaces 15 are provided for the formation of chimneys.



   Fig. 7 shows the seventh row, the constitution of which is similar to that of the fifth. The bricks are slightly spaced, but they are arranged along transverse lines 21 and, on the edges, along perpendicular lines 22, so that they appear by their header outside the oven.



   In fig. 8 which represents the eighth row, the central arrangement is similar to that of the sixth row. However, there is only one row tran

 <Desc / Clms Page number 8>

 versale 18. The arrangement of the bricks at the periphery is slightly different from that of the sixth row, so as to alternate in rows 6 and 8 the bricks and the empty spaces.



   Outside the row, bricks 20 are placed against each other.



   Fig. 9 shows the arrangement of the bricks in the ninth row. It is made in a manner analogous to that of the seventh row, except that a transverse line 23 is interposed in the perpendicular lines 22.



   The piling of the bricks is continued in a similar manner. The arrangement according to FIG. 6 is adopted for the 10th, 14th, 18th, 22nd, 26th, 30th and 34th rows, that of figure 7 for the 11th, 15th, 19th, 23rd, 27th and 31st, rows, that of figure 8 for the 12th, 16th, 20th, 24th, 28th and 32nd rows, and finally that of figure 9 for the 13th, 17th, 21st, 25th, 29th and 33rd rows.



   During the formation of these different rows, it is necessary to ensure the proper formation of the openings 15, the meeting of which must constitute the various chimneys distributed in the oven. These chimneys must be very straight and have a sufficient section to allow their possible obstruction by bricks which are lowered into them by their upper end.



   The upper part of the kiln is covered by fired bricks laid either in the field or flat, to allow easy movement of workers without damaging the bricks to be fired.



   Also according to the invention, the fuel is no longer placed between two successive rows of bricks,

 <Desc / Clms Page number 9>

 as is the case so far, but distributing it in the voids between the bricks. It suffices for this purpose to throw it in a uniform manner on the top of each row and then to brush it in the voids, avoiding the formation of carbon clusters in these voids.



   The oven thus formed is then covered on the outside with a coating of clay or clay.



   The firing is carried out by the chimneys in which one introduces a mixture of charcoal and lit clusters, which fall in 8 in the flues of the third and fourth rows. Care must be taken to light the fireplaces in the opposite direction to the wind, to prevent the vent from flipping the gas onto the non-lit fireplaces.



   These hearths are then covered by three to five bricks 24, for adjusting the draft, introduced from the top of the chimneys, in the manner shown in fig. 11. A mixture of coal and slag is placed between each of these bricks 24 to form a sufficient wedging of the chimney and to prevent the formation of air holes.



   Under these conditions, the coal is no longer, as before, compressed between the rows of bricks, but is distributed uniformly in the spaces between the bricks, each row jàua, nt in a way the role of grid.



   The fire, activated by the air which penetrates through the base and circulates between the bricks, very quickly reaches the upper part of the oven. For an oven thirty-four rows high, the fire reaches the last top row after two days or two and a half days.

 <Desc / Clms Page number 10>

 ignition included.



   The vapors and gases of combustion are evacuated by the chimneys which are quickly brought to a high temperature preventing condensation of the vapors. This results in an energetic evacuation which results in a beautiful coloring of the bricks.



   To adjust the upward movement of the fire in the oven, all you have to do is lower the number of adjustment bricks 24 in the chimneys, taking care to insert a little coal and cinders between each brick. These chimneys can optionally be closed by a bell (not shown) at their upper part. They can also be supplied with fuel themselves.



   By leaving the chimneys open, an oxidizing fire is obtained; by closing them, the fire is reducing.



   Thanks to this firing process, absolutely perfect bricks are produced, both from the point of view of regular external appearance and regular coloring. In addition, the combustion of the coal being carried out in a more normal manner than previously, a significant reduction in fuel expenditure is obtained. Whereas until now it was necessary to consume 180 to 200 Kgs. of coal per thousand bricks, consumption is lowered to 120 Kgs. approximately and can even drop below 100 Kgs. for large ovens.



   The cooling of the oven after complete firing also takes place in a very active way and it is possible to remove the bricks from the oven eight days after ignition, whereas previously the immobilization time of the oven after firing required a month to a month and a half.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. ------------- L'invention a pour objet : 1.- Procédé pour la cuisson en plein air des briques de cam- pagne, caractérisé en ce que les rangées ou tas de briques sont constitués en disposant les briques les unes à coté des autres, de manière à laisser entre les briques, dans les rangées, des petits espaces libres dans lesquels le charbon est réparti d'une manière régulière, chaque ran- gée ou tas de briques formant ainsi une sorte de grille. ------------- The subject of the invention is: 1.- A method for cooking country bricks in the open air, characterized in that the rows or piles of bricks are made up of arranging the bricks next to each other, so as to leave between the bricks, in the rows, small free spaces in which the charcoal is evenly distributed, each row or pile of bricks thus forming a sort grid. 2.- Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les rangées successives de briques sont directement posées sur les briques sous-jacentes, sans intercalation de com- bustible. 2. A method according to claim 1, characterized in that the successive rows of bricks are placed directly on the underlying bricks, without fuel intercalation. 3.- Procédé suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que des cheminées sont prévues par place entre les briques afin d'assurer l'évacuation des vapeurs et des gaz de combustion. 3. A method according to claims 1 and 2, characterized in that chimneys are provided by place between the bricks in order to ensure the evacuation of vapors and combustion gases. 4. - Procédé suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le réglage de la conduite du feu est opéré par une obstruction plus ou moins forte des cheminées pré- vues dans le four, à l'aide de tout moyen approprié. 4. - Method according to claims 1 to 3, characterized in that the adjustment of the conduct of the fire is effected by a more or less strong obstruction of the chimneys provided in the oven, using any suitable means. 5.- Procédé suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que l'obstruction plus ou moins forte des 'cheminées est opérée par l'introduction dans celles-ci de briques éventuellement. séparées les unes des autres par des in- tercalations de combustible mélangé d'escarbilles. <Desc/Clms Page number 12> 5. A method according to claims 1 to 4, characterized in that the more or less severe obstruction of 'chimneys is effected by the introduction into them of bricks optionally. separated from each other by intercalations of mixed fuel of cinders. <Desc / Clms Page number 12> 6.- Procédé suivit les revendications 1 à 5. caractérisé en ce que les différentes rangées de briques du four sont formées de tas plus ou moins serrés de briques espacées les unes des autres, de manière à faire alterner des tas clairs avec des tas serrés. 6.- A method according to claims 1 to 5. characterized in that the different rows of bricks of the kiln are formed of more or less tight piles of bricks spaced from each other, so as to alternate light piles with tight piles . 7. - Four pour la cuisson en plein air des briques de campa- gne édifié et constitué suivant le procédé suivant les revendications 1 à 6 et comportant des rangées successi- ves de briques espacées les unes des autres de manière à contenir le combustible dans ces espaces, les briques de chaque rangée reposant directement sur les briques sous- jacentes sans intercalation de combustible. 7. - Oven for the outdoor baking of country bricks built and constituted according to the method according to claims 1 to 6 and comprising successive rows of bricks spaced from each other so as to contain the fuel in these. spaces, with the bricks in each row resting directly on the underlying bricks without fuel interlaying. 8.- Briques de campagne cuites en plein air obtenues au moyen d'un four d'après la revendication 7, établi sui- vant le procédé tel que décrit ci-dessus et représenté aux dessins annexés, 8.- Country bricks fired in the open air obtained by means of a furnace according to claim 7, established by the process as described above and shown in the accompanying drawings,
BE431444D BE431444A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE431444A true BE431444A (en)

Family

ID=91229

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE431444D BE431444A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE431444A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0152317B1 (en) Boiler for wood with a preheating chamber for the fuel
CA2858467C (en) Heating apparatus having very high efficiency, a shallow profile and a wide view
BE431444A (en)
EP1571393A1 (en) Method and device for combustion of biomass with high water content
EP0454650B1 (en) Process and installation for carbonizing
EP0367820B1 (en) Apparatus for cooking on a grill of the barbecue type
FR2521693A1 (en) OVEN FOR INCINERATION OF GARBAGE, IN HOPPER WITH CENTRAL VERTICAL TUYERE
BE1005670A3 (en) Improvements to post combustion chambers.
FR2617181A1 (en) Manufacture of charcoal starting with demountable, nonpolluting reinforced concrete carbonisation ovens operating alternately for the predrying and carbonisation of ligneous products
BE1028786B1 (en) OVEN FOR THE PRODUCTION OF CHARCOAL
FR2580382A1 (en) Boiler, in particular for rich fuel, comprising a member for compressing the mass of coal being ignited on the grate
CA1179910A (en) Combustion apparatus with devices for burning residues from primary combustion
FR2552535A1 (en) Process and device for baking electrodes with heat recovery from the fumes.
FR2583503A1 (en) Boiler with inverted or horizontal combustion
CH221248A (en) Process for the production of charcoal and installation for implementing this process.
BE477517A (en)
FR2596851A1 (en) Solid fuel boiler of the type having inverted combustion and a refractory post-combustion channel
BE525522A (en)
FR2576394A1 (en) Solid fuel boiler having improved combustion and combustion process implemented
BE341963A (en)
FR2596852A1 (en) Solid fuel boiler of the inverted combustion type with two grates in series
BE368235A (en)
FR2486214A1 (en) Slow-combustion wood-burning stove - has glass fibre filter between furnace and water tubes through which products of combustion pass
BE348308A (en)
BE348229A (en)