BE431207A - - Google Patents

Info

Publication number
BE431207A
BE431207A BE431207DA BE431207A BE 431207 A BE431207 A BE 431207A BE 431207D A BE431207D A BE 431207DA BE 431207 A BE431207 A BE 431207A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
drum
pawl
door
goods
movement
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE431207A publication Critical patent/BE431207A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G07CHECKING-DEVICES
    • G07FCOIN-FREED OR LIKE APPARATUS
    • G07F11/00Coin-freed apparatus for dispensing, or the like, discrete articles
    • G07F11/46Coin-freed apparatus for dispensing, or the like, discrete articles from movable storage containers or supports
    • G07F11/50Coin-freed apparatus for dispensing, or the like, discrete articles from movable storage containers or supports the storage containers or supports being rotatably mounted
    • G07F11/52Coin-freed apparatus for dispensing, or the like, discrete articles from movable storage containers or supports the storage containers or supports being rotatably mounted about horizontal axes

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Vending Machines For Individual Products (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Machine de vente automatique   Il   
Il est connu dans des machines de vente autmmatiques avec poches à marchandise mobiles par exemple dans un élévateur, de faire contrôler le.mouvement des poches d'une manière tel- le, par rapport à la porte de distribution des marchandises,      qu une poche remplie de marchandise soit mue dans une position opposée à la porte pendant la dernière partie du mouvement de fermeture de cette dernière qui est effectué après que l'accès à l'espace derrière la porte de distribution de la marchandise a été rendu impossible. Ainsi la marchandise à vendre aura été mue jusqu'à un point derrière la porte de dis- tribution de la marchandise à travers laquelle Elle doit être vendue, avant qu'une vente subséquente soit effectuée. 



   Il est connu en outre de disposer les poches à marchandi- se d'une machine de vente dans des tambours rotatifs divisés en compartiments en forme de secteurs, lesdits   tambours  pou- vant, avant l'achat , être ajustés par l'acheteur de telle ma- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

   nière   que la marchandise qu'il désire acheter puisse être di- rigée   jusqu'   une position derrière la porte de distribution, quand cette dernière doit être ouverte, après qu'une pièce de mon- naie a été introduite préalablement. 



   Il estconnu   également  de faire mouvoir le tambour gra- duellement, le mécanisme de   déplacement   du tambour étant libéré chaque fois qu'une pièce de monnaie est introduite. Ordinaire- ment on laisse un poius ou un ressort faire tourner le tambour, tandis qu'un mécanisme à cliquet est libéré quand la pièce de monnaie est introduite ; par ce moyen le tambour peut tourner d'une division, correspondant la largeur d'une poche à mar- chaudise, mesurée à la périphérie du tambour. 



   Dans les machines de vente automatique de ce type, il est toutefois nécessaire que toutes les poches , ou en tout cas la poche   qui   doit être placée derrière la porte à la rotation suivante du tambour, soit placée de façon qu'elle soit visible de l'extérieur, parce que quand un acheteur s'approche de la machine la poche derrière la porte sera vide, puisque l'ache- teur précédent a précisément vidé cette poche. 



   Afin que le nouvel acheteur puisse d'assurer de la nature etde la qualité de la marchandise qu'il désire acheter,il doit avoir acces pour inspecter au moins le contenu de la poche   continue   avant l'achat. Ces machines à tambour doivent par conséquent avoir des fronts faisant face à au moins deux côtés différents, et peur cette raison il n'a pas été possible jus- qu'à présent de los assembler de   Façon   à former plusieurs co- lonnes de tambours de vente s'élevant côte à côte.

   Ceci ne devient   possible   que grâce à la présente   invention,qui   est   caractérisée   en ce que le tambour est contrôlé par un mécanis- ne d'arrêt mû par une porte de distribution de marchandise pouvant être bloquée, qui est connue en soi, et est seulement libéréeaprès l'introduction d'une pièce de monnaie,de façon qu'elle puisse être ouverte à la main,   làdit   mécanisme d'arrêt servant, pendant la dernière partie du mouvement de fermeture de la porte, à libérer le tambour à marchandise, qui décrit ain- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 si une rotation d'un angle correspondant à l'angle à la péri- phérie d'une poche à marchandise.

   Par l'insertion de ce méca- nisme d'arrêt au point voulu de la machine on obtient l'avanta- ge que la marchandise à vendre, immédiatement après la vente précédente, sera mûe jusqu'à un point derrière la porte de dis- tribution, qui est pourvue d'une fenêtre en verre, de telle ma- nière qu'il ne sera pas nécessaire de prévoir un panneau car- reau spécial en verre le long de la porte. Toutefois, ce per- fectionnement de la machine à tambour signil'ie l'élimination. de la nécessité d'avoir deux faces avant comme c'ét sait nécessai- rex jusqu'à présent dans ces machines, et ainsi il devient pos- sible de construire plusieurs machines ensemble   côte   à côte, ayant chacune la porte   avec/sa   fenêtre en verre placée dans la face avant de la machine. 



   Les autres caractéristiques de l'invention sont mention- nées dans ce qui suit, en relation avec la forme de réalisa- tion de l'invention représentée au dessin. 



   Au dessin : la fig. 1 représente une machine de vente, en élévation latérale et partiellement en coupe, la fig. 2, la même, vue en plan, après une coupe partielle similaire. la fig. 3, une coupe correspondante d'une variante de réalisation. la fig. 4, une partie de celle-ci, en élévation latérale après coupe partielle, la fige 5 la machine construite et assemblée avec plu- sieurs machines similaires, et la fig. 6, une machine à tambour du type connu. 



   Au dessin, 1 désigne plusieurs tambours rotatifs à mar- chandise disposés   coaxialement   les uns au-dessus des autres et divisés en trois poches en forme de secteurs, au moyen de cloi- sons 2. 



   Le tambour est situé   directement   derrière les portes à 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 marchandise correspondantes 3 dans la face avant de la   machi-   ne, lesdites portes étant montées sur des pivots 4. Une couple de bras 5 et 6 sont   rigidement   connectés à la porte, et   quand   cette derniàre tourne les bras coopèrent avec un organe 8 mon- tée sur un pivot 7.

   Quand la porte 3 est ouverte, le bras 6 presse contre une plaque de   pression   9 sur l'organe 8, qui par sa rotation résultante déplace un chariot 10 qui d'une manière connue en soi peut coopérer avec les barres d'arrêt 11 de   1'.-.   machine et une barre de contrôle 12, jusqu'à ce qu'un cli- quet 14 suspendu au chariot et chargé d'un pivot 13 a dépassé un autre cliquet 15 suspendu à un châssis sur la plaque inter- médiaire du tambour, et est venu en prise avec ce cliquet et l'a de nouveau quitté.

   La coopération du bras 6 et de la plaque de pression 9 a lieu seulement pendant la première partie du   mouve-   ment de rotation de la porte à marchandise 3.   Quand   la marchan- dise est enlevée de la poche a marchandise, la porte est de   nouveau fermée, pendant la dernière partie du mouvement t   de fermeture , le bras 5 presse contre une autre plaquee de pres- sion 16 prévue sur l'organe 8, et ramène celui-ci dans sa   position   initiale .

   pendant ce mouvement, qui n'est pas amorcé avant que la   porte  marchandise soit entrée en prise avec dif-   f@rents   organes d'arrêt connus en eux-mêmes et empêchent la porte d'être de nouveau ouverteavant l'introduction d'une nouvelle pièce de   monnaie,   le cliquet 14, qui est maintenant supporté par un taquet   17,   fait tourner le cliquet 15 qui vient aussi en prise avec le   tambour,   d'une manière telle qu'il   eT!1^     pêche  le   tambour   de tourner sous l'action du ressort représenté la fig.

   2, qui sur un secteur denté 19 avec une roue   d'engrenage @   sur l'arbre   du   tambour,   grâce  ace que le cliquet 15 vient se placer dans le chemin de quelques   jutées   21 sur le fonc du   tambour..Par   conséquent quand le cliquet 15, au moyen du cliquet 14, est dégagé des taquets ou butées 21, et glisse ensuite lui-même hors de prise avec le cliquet 14, le tambour 1 est mis en rotation, et de ce fait la butée qui vient d'être 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 libérée heurte un prolongement 22 du cliquet 15, qui est ainsi ramené vivement dans la position d'arrêt et rencontrera butée 21 suivante sur le tambour, de telle manière que ce dernier sera seulement mû d'un tiers de tour.

   Le cliquet 15 peut encore être actionné par un ressort, lequel, toutefois, n'est pas représenté au dessin. 



   Le tambour 1 est encore actionné par un autre cliquet 23 qui est monté sur un pivot vertical 24 et qui en s'engageant dans une encoche 25 dans le bord inférieur du tambour empêche toute rotation non autorisée du tambour dans un sens opposé au sens de rotation principal du tambour, en sorte qu'il   devient   impossible pour un client malhonnête de faire tourner le tambour en arrière et, par conséquent,de voler le contenu des autres poches.

   Toutefois, une telle rotation doit être possible quand la machine de vente doit être remplie, et en conséquence il est prévu un arbre vertical 26 qui au moyen de butées   27   peut faire tourner les cliquets 23 hors de prise avec leurs tambours,du fait que les butées 27 sont ans nées à presser contre une partie 29 de chaque cliquet dirigée vers l'arrière et actionnée par un ressort   28 .   



   Il peut arriver qu'une poche à marchandise n'ait pas été remplie ; en conséquence quand la poche qui la précède immédia- tement a été vidée et que la poche qui a été tout le temps vi- de est amenée par pivotement en regard de la porte à marchan- dise, les clients ne continueront plus à retirer de la   marchan-   dise du tambour considéré,   qu'ils   considèreront comme entière- ment vide de marchandise. 



   Cet inconvénient est évité par la présente machine de vente en assurant que la poche qui s'arrête en regard de la porte à marchandise soit toujours remplie, à moins évidemment que le tambour ait été complètement vidé. Cet avantage est obte- nu par l'agencement représenté aux fig. 3 et 4. Chaque poche à marchandise est pourvue d'une barre courbe 30 qui pince ferme- ment la marchandise 34 qui est introduite dans la poche, et est 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
 EMI6.1 
 ainsi raointenue dans la position représentée à la fige 3, le long de la périphérie de la poche à marchandise ou dans le voisinage de celle-ci. La barre courbe est attachée à un pivot 35, voir fig. 4, lequel est actionné par un ressort hélicoïdal 
 EMI6.2 
 6 boudant a faire pivoter la barre 30 à l'intérieur de la po- chue.

   Cette rotation de la barre courbe a lieu aussitôt que la marchandise est enlevée, e't, par cette rotation, le pivot sera repoussé vers le haut , car une butée 37 à la partie inférieurs du pivot est mue le long d'une surface inclinée   8   contre laquelle la butée est maintenue pressée par le ressort 
 EMI6.3 
 hélicoïdal S6. cause de ce souléveùieni de la cheville 35, ..-7¯ïe-ci cesse d'empêcher la rotation du tambour plus avant par suite de son contact avec une butée fixe 39, et quand en- suite les autres conditions pour la rotation du   tambour, t'elles   que la fermeture de la porte, ou l'introduction d'une nouvelle pièce, sont remplies, le tambour peut âtre.

   amené à tourner li-   d'un   angle correspondant au pivot ou cheville d'arrêt de la poche à marchandise remplie suivante heurtant la saillie fixe 39. 
 EMI6.4 
 



  1a fi. 4, la barre courbe 30 est représentée située pr...s du fond de la poche s. m.rcha:dise, mais la barre peut évi- demment être placée sa tout autre point de la périphérie de la poche à marchand! se, et elle peut aioir touteJ, long1:.eur hauteur 0Y ' zig for \, li.;;. OLtiY'¯1 fllre :9rérGrée en tout cas c1onn0, pour l'emploi .','.1 :::eJ.:..1.iOll avec diverses sortes Qe marchandise. 



  ,,u lieu C2 ;'lon.cer la chevilla ou pivot d'arrê-c 35 de façon qu'il   puisse     glisser     verticalement,   on   peut.   le disposer de   maniera   qu'il   coopère   avec une tige propre à tourner autour   d'un   axe   horizontal,     laquelle   vient en contact avec le   coté   arrière de la saillie 39 quand la barre courbe 30 est dans la position représentée au dessin, mais est amenée à. pivoter hors de   contact   avec cette saillie quand la barre courbe est amenée à pivoter à l'intérieur de la poche à marchandise. 



   Les fig. 2 et 5 montrant comment la machine à tambours 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 conforme à l'invention peut être construite et assemblée de fa- çon à former une machine de vente comprenant un grand nombre de tambours à marchandise c8te à côte, parce que chaque tambour ne nécessite qu'une face frontale sur une partie de la face frontale de la machine correspondant principalement au diamètre, du tambour. 



   En contraste avec cela, la fig. 6 représente une ancienne machine à tambour, dont le tambour à marchandise nécessite une face frontale dans deux directions, car elle doit posséder un compartiment 32 de distribution de marchandise ainsi qu'un compartiment d'exposition avec fenêtre 31, par laquelle les ache- teurs possibles peuvent inspecter la marchandise avant l'intro- duction d'une pièce de monnaie,qui fait tourner le tambour d'un compartiment en avant dans la direction de la flèche tlibère la porte de distribution de marchandise, s'il en est prévu une. 



   La machine de vente conforme à l'invention représentée aux dessins et décrite ci-dessus peut être construite de maintes autres manières entrant dans le cadre de   l'invention.Ainsi   aux fig. 1 et 2 le secteur denté 19 peut être remplacé par une cré- maillère actionnée par un ressort extérieur ou un poids, ou bien le tambour 1 peut être actionné directement par un ressort spiral inséré sous le fond du tambour.D'une manière similaire les points d'engagement, dans le   tambour,pour   les cliquets 15 et 23 peuvent être changés, et en outre le cliquet 15 peut être suspendu avec son pivot sur le chariot 10. 



   Enfin, les bras 5 et 6 ne doivent pas nécessairement être   connectée/fermement   à la porte à marchandise 3 considérée, mais il suffira qu'ils soient forcés de se mouvoir avec cette derniè- re, et l'organe rotatif 8 peut être omis entièrement; dans ce cas les bras 5 et 6 sont amenés à produire le mouvement du chariot 10 de la manière voulue, au moyen de surfaces de pression convena- bles prévues sur eux. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   De plus le cliquet 33 , ainsi que le cliquet 14, peut être actionné par un poids au lieu de l'être par un ressort. 



    REVENDICATIONS.   



   ----------------- 
1.   Machine   de vente automatique comprenant un   tanbour   propre tourner auteur   d'un   axe vertical et contenant un certain nombre de poches à marchandise disposées en une rangée circulaire, caractérisée en ce que le tambour 1 est  contrôlé   par   un   mécanisme d'arrêt   7  10 qui est mû par une porte 3 de   distrioution   de marchandise, qui est connue en soi, et est   propre   à être bloquée ou verrouillée , et est seulement t libé- rée, pour être ouverte àla main, après qu'une pièce de mon- naie a été introduite, ledit mécanisme d'arrêt servant ,pendant   la   dernière partie du mouvement de fermeture de la porte,

   à li-   bérer le   tambour à marchandise Lui est amené ainsi à décrire une rotation d'un angle correspondant à l'angle périphérique d'une poche à marchandise.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Automatic Vending Machine It
It is known in automatic vending machines with movable goods pockets, for example in an elevator, to control the movement of the pockets in such a way, with respect to the goods distribution door, that a filled pocket. goods is moved into a position opposite to the door during the last part of the latter's closing movement which is carried out after access to the space behind the goods distribution door has been made impossible. Thus the commodity for sale will have been moved to a point behind the commodity distribution door through which it is to be sold, before a subsequent sale is made.



   It is further known to arrange the merchandise pockets of a vending machine in rotating drums divided into compartments in the form of sectors, said drums being able, before purchase, to be adjusted by the purchaser in such a way. my-

 <Desc / Clms Page number 2>

   that the merchandise he wishes to buy can be directed to a position behind the dispensing door, when the latter is to be opened, after a coin has been inserted beforehand.



   It is also known to move the drum gradually, with the drum moving mechanism released each time a coin is inserted. Usually a poius or spring is allowed to turn the drum, while a ratchet mechanism is released when the coin is inserted; by this means the drum can rotate by one division, corresponding to the width of a baggage bag, measured at the periphery of the drum.



   In automatic vending machines of this type, however, it is necessary that all the pockets, or in any case the pocket which is to be placed behind the door on the next rotation of the drum, is placed so that it is visible from the outside. outside, because when a buyer approaches the machine the pocket behind the door will be empty, since the previous buyer precisely emptied this pocket.



   In order for the new buyer to be able to assure the nature and quality of the merchandise he wishes to purchase, he must have access to at least inspect the contents of the continuing bag prior to purchase. These drum machines must therefore have fronts facing at least two different sides, and for this reason it has not heretofore been possible to assemble them in such a way as to form several columns of drums. sale rising side by side.

   This only becomes possible by virtue of the present invention, which is characterized in that the drum is controlled by a stop mechanism driven by a blockable goods distribution door, which is known per se, and is only released after the introduction of a coin, so that it can be opened by hand, there said stop mechanism serving, during the last part of the closing movement of the door, to release the goods drum, which described as

 <Desc / Clms Page number 3>

 if a rotation of an angle corresponding to the angle at the periphery of a cargo pocket.

   By inserting this stopping mechanism at the desired point of the machine, the advantage is obtained that the merchandise for sale, immediately after the previous sale, will be moved to a point behind the dis- tribution, which is provided with a glass window, so that it will not be necessary to provide a special glass pane panel along the door. However, this improvement of the drum machine means elimination. of the need to have two front faces as is known to be necessary until now in these machines, and thus it becomes possible to build several machines together side by side, each having the door with / its window in glass placed in the front of the machine.



   The other characteristics of the invention are mentioned in the following in connection with the embodiment of the invention shown in the drawing.



   In the drawing: fig. 1 shows a sales machine, in side elevation and partially in section, FIG. 2, the same, plan view, after a similar partial cut. fig. 3, a corresponding section of an alternative embodiment. fig. 4, part thereof, in side elevation after partial cut, freezes the machine constructed and assembled with several similar machines, and FIG. 6, a drum machine of the known type.



   In the drawing, 1 denotes several rotating merchandise drums arranged coaxially one above the other and divided into three pockets in the form of sectors, by means of partitions 2.



   The drum is located directly behind the doors to

 <Desc / Clms Page number 4>

 corresponding goods 3 in the front face of the machine, said doors being mounted on pivots 4. A pair of arms 5 and 6 are rigidly connected to the door, and when the latter turns the arms cooperate with a member 8 mon- tee on a pivot 7.

   When the door 3 is open, the arm 6 presses against a pressure plate 9 on the member 8, which by its resulting rotation moves a carriage 10 which in a manner known per se can cooperate with the stop bars 11 of 1 '.-. machine and a control bar 12, until a pawl 14 suspended from the carriage and loaded with a pivot 13 has passed another pawl 15 suspended from a frame on the intermediate plate of the drum, and is engaged with that pawl and left it again.

   The cooperation of the arm 6 and the pressure plate 9 takes place only during the first part of the rotating movement of the goods door 3. When the goods are removed from the goods pocket, the door is again. closed, during the last part of the closing movement t, the arm 5 presses against another pressure plate 16 provided on the member 8, and returns the latter to its initial position.

   during this movement, which is not initiated before the cargo door has engaged with various stops known in themselves and prevent the door from being opened again before the introduction of a new coin, the pawl 14, which is now supported by a latch 17, rotates the pawl 15 which also engages the drum, in such a way that it prevents the drum from spinning under. the action of the spring shown in FIG.

   2, which on a toothed sector 19 with a gear wheel @ on the shaft of the drum, thanks to the pawl 15 being placed in the path of some juts 21 on the bottom of the drum. Therefore when the pawl 15, by means of the pawl 14, is released from the tabs or stops 21, and then slides itself out of engagement with the pawl 14, the drum 1 is rotated, and therefore the stop which has just been

 <Desc / Clms Page number 5>

 released hits an extension 22 of the pawl 15, which is thus quickly returned to the stop position and will meet the next stop 21 on the drum, so that the latter will only be moved by a third of a turn.

   The pawl 15 can still be actuated by a spring, which, however, is not shown in the drawing.



   The drum 1 is further actuated by another pawl 23 which is mounted on a vertical pivot 24 and which by engaging in a notch 25 in the lower edge of the drum prevents any unauthorized rotation of the drum in a direction opposite to the direction of rotation. main drum, so that it becomes impossible for a dishonest customer to spin the drum backwards and therefore steal the contents of the other pockets.

   However, such rotation must be possible when the vending machine is to be filled, and therefore a vertical shaft 26 is provided which by means of stops 27 can rotate the pawls 23 out of engagement with their drums, since the stops 27 are born to press against a part 29 of each pawl directed towards the rear and actuated by a spring 28.



   It may happen that a merchandise pocket has not been filled; consequently when the pocket which immediately precedes it has been emptied and the pocket which has been emptied all the time is brought by pivoting opposite the goods door, the customers will no longer continue to withdraw from the merchandise from the drum in question, which they will consider to be entirely empty of merchandise.



   This drawback is avoided by the present sales machine by ensuring that the pocket which stops opposite the goods door is always full, unless of course the drum has been completely emptied. This advantage is obtained by the arrangement shown in FIGS. 3 and 4. Each merchandise pocket is provided with a curved bar 30 which firmly grips the merchandise 34 which is introduced into the pocket, and is

 <Desc / Clms Page number 6>

 
 EMI6.1
 thus raointenue in the position shown in fig 3, along the periphery of the merchandise pocket or in the vicinity thereof. The curved bar is attached to a pivot 35, see fig. 4, which is actuated by a coil spring
 EMI6.2
 6 sulking to make the bar 30 pivot inside the pocket.

   This rotation of the curved bar takes place as soon as the merchandise is removed, and by this rotation the pivot will be pushed upwards, as a stop 37 at the lower part of the pivot is moved along an inclined surface. 8 against which the stopper is kept pressed by the spring
 EMI6.3
 helical S6. because of this lifting of the ankle 35, ..- 7¯ie ceases to prevent further rotation of the drum as a result of its contact with a fixed stop 39, and when subsequently the other conditions for the rotation of the drum. drum, if the closing of the door, or the introduction of a new part, are filled, the drum can hear.

   caused to rotate li- by an angle corresponding to the pivot or stop pin of the next filled goods pocket striking the fixed projection 39.
 EMI6.4
 



  1a fi. 4, the curved bar 30 is shown located near the bottom of the pocket. m.rcha: say, but the bar can obviously be placed at any other point of the periphery of the merchant pocket! se, and it can be any J, long1:. their height 0Y 'zig for \, li. ;;. OLtiY'¯1 fllre: 9rérGrée in any case c1onn0, for employment. ','. 1 ::: eJ.:..1.iOll with various kinds of goods.



  ,, u instead C2; 'lon.cer the peg or pivot stop-c 35 so that it can slide vertically, one can. dispose it so that it cooperates with a rod suitable for rotating around a horizontal axis, which comes into contact with the rear side of the projection 39 when the curved bar 30 is in the position shown in the drawing, but is brought to . pivot out of contact with this protrusion as the curved bar is pivoted within the merchandise pocket.



   Figs. 2 and 5 showing how the drum machine

 <Desc / Clms Page number 7>

 according to the invention can be constructed and assembled to form a vending machine comprising a large number of merchandise drums side by side, because each drum requires only a front face on a part of the front face of the machine corresponding mainly to the diameter of the drum.



   In contrast to this, fig. 6 shows an old drum machine, the goods drum of which needs a front face in two directions, because it must have a goods distribution compartment 32 as well as an exhibition compartment with window 31, through which buyers can inspect the goods before the introduction of a coin, which rotates the drum of a compartment forward in the direction of the arrow and releases the goods distribution door, if one is provided. .



   The sales machine according to the invention shown in the drawings and described above can be constructed in many other ways coming within the scope of the invention. Thus in FIGS. 1 and 2 the toothed sector 19 can be replaced by a rack actuated by an external spring or a weight, or the drum 1 can be actuated directly by a spiral spring inserted under the bottom of the drum. The engagement points, in the drum, for the pawls 15 and 23 can be changed, and in addition the pawl 15 can be suspended with its pivot on the carriage 10.



   Finally, the arms 5 and 6 do not necessarily have to be connected / firmly to the goods door 3 considered, but it will suffice that they are forced to move with the latter, and the rotary member 8 can be omitted entirely. ; in this case the arms 5 and 6 are made to produce the movement of the carriage 10 in the desired manner by means of suitable pressure surfaces provided thereon.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   In addition, the pawl 33, as well as the pawl 14, can be actuated by a weight instead of by a spring.



    CLAIMS.



   -----------------
1. Automatic vending machine comprising a clean tanbour rotating by a vertical axis and containing a number of merchandise pockets arranged in a circular row, characterized in that the drum 1 is controlled by a stop mechanism 7 10 which is moved by a merchandise distribution door 3, which is known per se, and is suitable for being blocked or locked, and is only released, to be opened by hand, after a coin has been introduced, said stop mechanism serving, during the last part of the closing movement of the door,

   in releasing the goods drum is thus led to describe a rotation by an angle corresponding to the peripheral angle of a goods pocket.


    

Claims (1)

2. Machine de vente automatique suivant la revendication 1, caractérisée par un cliquet 14,introduit dans la con- nexion de transmission de puissance entre le mécanisme à cli- et propre à glisser principalement dans le plan de rotation du tambour eu et du tambour et la poche à marchandise/, ledit cliquet glis- sant .pendant le mouvement d'ouverture de la porte, sur le cli quet 15 du tambour et servant , pendant le mouvement/de fermetu- re de la porte, a mouvoir ledit cliquet 15 hors de prise avec le tambour, qui est ainsi libéré de façon à être apte à tourner quand il est actionné par son ressort 18 ou son poids, 2. Automatic vending machine according to claim 1, characterized by a pawl 14, introduced into the power transmission connection between the click mechanism and suitable for sliding mainly in the plane of rotation of the drum and of the drum and the goods pocket /, said pawl sliding during the opening movement of the door, on the pawl 15 of the drum and serving, during the movement / closing of the door, to move said pawl 15 out engaging with the drum, which is thus released so as to be able to rotate when it is actuated by its spring 18 or its weight, jusqu'à ce qu'une nouvelle poche à marchandise ait été amenée derrière la porte à marchandise, ce qui a pour effet de mettre de nou- veau le cliquet 15 en prise avec le tambour. o. Machine de vente automatique suivant les revendications 1 et 2, caractérisée en ce que le cliquet 15 du tambour possè- de un prolongement vers l'arrière 22 engagé dans le chemin du tambour, ce qui fait que le cliquet , immédiatement après que le tambour a commencé son mouvement de rotation, est ramené par le tambour, dans la position de blocage. <Desc/Clms Page number 9> until a new cargo pocket has been brought behind the cargo door, which has the effect of re-engaging the pawl 15 with the drum. o. Automatic vending machine according to claims 1 and 2, characterized in that the pawl 15 of the drum has a rearward extension 22 engaged in the path of the drum, whereby the pawl immediately after the drum has started its rotational movement, is returned by the drum to the blocking position. <Desc / Clms Page number 9> 4. Machine de vente automatique suivant la revendication 3, caractérisée en ce que la cliquet glissant 14 n'accomplit un mouvement transmetteur de mouvement avec la porte à marchan- dise que pendant la première partie du mouvement d'ouverture de la porte et pendant la dernière partie du mouvement de fermeture de cette dernière. 4. Automatic vending machine according to claim 3, characterized in that the sliding pawl 14 performs a movement transmitting movement with the goods door only during the first part of the opening movement of the door and during the movement. last part of the latter's closing movement. 5. Machine de vente automatique suivant la revendication 4, caractérisée en ce que le cliquet glissant 14 est placé sur un chariot 10, qui est mû par un organe rotatif 8 qui, d 'un bras 6 qui est connecté fermement à la porte à marchandi- se, ou est forcé de se mouvoir avec elle , reçoit un court mouvement pendant la première partie du mouvement d'ouverture de la porte à marchandise , suffisant pour permettre au cliquet glissant 14 de glisser hors de contact avec le cliquet 15 du tambour, tandis que l'organe rotatif 8, gràce à un autre bras 5 connecté fermement à la porte à marchandise , pendant la dernière partie du mouvement de, fermeture de la porte est rame- né dans sa position initiale , mouvement pendant lequel le tambour sera rendu libre de tourner. 5. Automatic vending machine according to claim 4, characterized in that the sliding pawl 14 is placed on a carriage 10, which is moved by a rotary member 8 which, by an arm 6 which is firmly connected to the merchandise door. - itself, or is forced to move with it, receives a short movement during the first part of the opening movement of the goods door, sufficient to allow the sliding pawl 14 to slide out of contact with the pawl 15 of the drum, while the rotary member 8, thanks to another arm 5 firmly connected to the goods door, during the last part of the closing movement of the door is returned to its initial position, during which the drum will be returned. free to turn. 6. Dans la machine de vente automatique suivant la reven- dication 5, la variante suivant laquelle le chariot 10 coopère directement avec les bras 5 et 6 qui sont fermement connectés à la porte à marchandise ou sont forcés de suivre le mouvement de celle-ci. 6. In the automatic vending machine according to claim 5, the variant according to which the carriage 10 cooperates directly with the arms 5 and 6 which are firmly connected to the goods door or are forced to follow the movement of the latter. . 7. Machine de vente automatique suivant les revendications 1 à 6, caractérisée par un cliquet 23 qui est en prise avec le tambour et empêche la rotation du tambour en antagonisme avec le ressort 18 ou le poids qui actionne le tambour, mais qui peut être amené par pivotement dans une position inactive pendant le remplissage de la machine au moyen de marchandise. 7. Automatic vending machine according to claims 1 to 6, characterized by a pawl 23 which engages with the drum and prevents rotation of the drum in antagonism with the spring 18 or the weight which actuates the drum, but which can be brought. by pivoting into an inactive position while the machine is being filled with goods. 8. Machine de vente automatique suivant les revendications 1 à 7, caractérisée en ce que le ressort 18, ou le poids, servant à mouvoir le tambour est placé à l'extérieur de la sur- face de délimitation circulaire du tambour, et agit sur un sec- <Desc/Clms Page number 10> teur denté 19 qui est connecté au tambour au moyen d'une transmission par engrenage. EMI10.1 z. ::2cl1ine de vente automatique suivant les revendications 1 1 ri, caractérisée eu ce que le ressort 18, ou poids, servant 1 :iou-voir la tambour est place 2. l'extérieur de la surface de l,01L;icJ-;ion sirculaire du tanlbour, et agit sur une crémaillère dentée qui est connectée au tambour au moyen d'une transmission EMI10.2 par e=;;rena;e. 8. Automatic vending machine according to claims 1 to 7, characterized in that the spring 18, or the weight, serving to move the drum is placed outside the circular delimiting surface of the drum, and acts on a sec- <Desc / Clms Page number 10> Toothed rotor 19 which is connected to the drum by means of a gear transmission. EMI10.1 z. :: 2cl1ine automatic sales according to claims 1 1 ri, characterized in that the spring 18, or weight, serving 1: iou-see the drum is placed 2. outside the surface of l, 01L; icJ-; sircular ion of the tanlbour, and acts on a toothed rack which is connected to the drum by means of a transmission EMI10.2 by e = ;; rena; e. 1,;...1i:.VÎ"'.Ll:; 0" vente automatique suivant la revendication 1, C:,L::'l-cct0ri.Jd0 en Cv qu'il est prévu Clans chaque poche à mar- chandise un ressort; ou une barre courbe 30 actionnée par un ressort ;ui est .iri,-,ét-j;)rincipaled3nt le long de l'extérieur de la poche à marchandise et presse comcre la marchandise 54, lequel ressort cu barre , quand la marchaiidise est enlevée, pivote à l'intérieur de la poche de façon à libérer un organe d'arrêt qui jusqu'alors a été en prise avec une butée fixe 39 de la machine , par quoi le tambour à marchandise 1 quand toutes les autres conditions nécessaires à la rotation du tam- bour, mais autrement sans rapport avec l'invention , ont été remplies, 1,; ... 1i: .VÎ "'. Ll :; 0" automatic sale according to claim 1, C:, L ::' l-cct0ri.Jd0 in Cv which is provided in each market bag candle a spring; or a curved bar 30 actuated by a spring; ui is .iri, -, et-j;) rincipaled3nt along the outside of the merchandise pocket and presses the merchandise 54, which comes out of the bar, when the market is removed, pivots inside the pocket so as to release a stopper which until then has been engaged with a fixed stop 39 of the machine, whereby the goods drum 1 when all other conditions necessary for the rotation of the drum, but otherwise unrelated to the invention, have been fulfilled, est amené à tourner d'un angle correspondant l'en- trée en contact de l'organe d'arrêt, de la poche à marchandise remplie suivante , avec le côté arrière de la dite butée fixe EMI10.3 .":'9 dans la machine de vente autoimticiue. is caused to rotate by a corresponding angle the entry into contact of the stopper, of the next filled goods pocket, with the rear side of said fixed stopper EMI10.3 . ": '9 in the automatic vending machine. 11. : l aihine de vente automatique suivant; les revenôlicà- 1 1 et, 10, ,Lr:.,..:L,::.ri:.3,je en ce que l'organe d'arrêt consiste en une cheville 35 connectée a la barre courbe et qui , par sa rota:,ion , est en même temps déplacée axialement de telle ma- niere que l'extrémité inférieure de la cheville tend de ce fait à se mouvoir pour venir en contact ou hors de contact avec la saillie fixe 39 dans la machine. EMI10.4 11.: the following automatic sales procedure; revenôlicà- 1 1 and, 10,, Lr:., ..: L, ::. ri: .3, i in that the stop member consists of a pin 35 connected to the curved bar and which, by its rota:, ion, is at the same time displaced axially so that the lower end of the pin thereby tends to move to come into contact or out of contact with the fixed projection 39 in the machine. EMI10.4 1,. ilachiiie de vente automatique suivant les revendica- t ions 1 et 10, caractérisée en ce que l'organe d'arrêt consiste en un bras forcé de se mouvoir avec la barre courbe, lequel pivote autour d'un axe horizontal et est, par la rotation de la <Desc/Clms Page number 11> barre courbe, mû pour venir en contact au hors de contact avec une butée fixe dans la machine. 1 ,. automatic sales ilachiiie according to claims 1 and 10, characterized in that the stop member consists of an arm forced to move with the curved bar, which pivots around a horizontal axis and is, by the way rotation of the <Desc / Clms Page number 11> curved bar, moved to come into contact or out of contact with a fixed stop in the machine. 13. Machine de vente automatique suivant l'une quelcon- que des revendications et en substance tel qu'elle est décri- te ci-dessus et représentée aux dessins ci-annexés. 13. Automatic vending machine according to any one of the claims and substantially as described above and shown in the accompanying drawings.
BE431207D BE431207A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE431207A true BE431207A (en)

Family

ID=91040

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE431207D BE431207A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE431207A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2838034A1 (en) ONE TO ONE PACKAGING DISPENSER FOR STORES
FR2515844A1 (en) AUTOMATIC DISPENSER COMPRISING A COLUMN OF ROTARY PLATFORMS OVERLAPED WITH BOXES CONTAINING ITEMS FOR SALE
CH630192A5 (en) TICKET STORAGE BOX.
BE729992A (en) Display and sales device
BE431207A (en)
FR2626757A1 (en) Drum dispenser for long products of the French bread or baguette type
BE898490A (en) Distributor of articles for sales machine.
FR2586126A1 (en) AUTOMATIC DISPENSER OF CONSUMABLE ITEMS DESIGNED TO BE POSTED ON A COUNTER
FR2701369A1 (en) Assembly for the storage and/or controlled supply of objects placed in a display unit
FR2606534A1 (en) TOYING MACHINE FORMING TIRELIRE
WO2001091072A1 (en) Automatic single unit dispenser
FR2692459A1 (en) Vending machine dispenser for liquid e.g. soft drink or granular product e.g. popcorn - includes mechanism for lifting cups from inverted stack and placing them individually on dispensing platform
BE898491A (en) Distributor of articles for sales machine.
BE411913A (en)
FR2802965A1 (en) Waste bin lid lock has gravity mechanism to release lever catch when bin is tipped for emptying
FR3133385A1 (en) Automatic product dispenser with lockers
FR2647575A1 (en) Dispenser of products on prepayment
BE422537A (en)
FR3131285A1 (en) INSTALLATION FOR DISPENSING BEVERAGES IN CONTAINERS IN PARTICULAR OF THE CAN TYPE
FR2524178A1 (en) AUTOMATIC SELLING MACHINE
FR2618321A1 (en) Rolled paper distributor filled from above
FR2675608A1 (en) &#34;Snack&#34; bar
BE411914A (en)
BE343743A (en)
BE413233A (en)