BE427263A - - Google Patents

Info

Publication number
BE427263A
BE427263A BE427263DA BE427263A BE 427263 A BE427263 A BE 427263A BE 427263D A BE427263D A BE 427263DA BE 427263 A BE427263 A BE 427263A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
powder
air
reservoir
valve body
air chamber
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE427263A publication Critical patent/BE427263A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60CVEHICLE TYRES; TYRE INFLATION; TYRE CHANGING; CONNECTING VALVES TO INFLATABLE ELASTIC BODIES IN GENERAL; DEVICES OR ARRANGEMENTS RELATED TO TYRES
    • B60C9/00Reinforcements or ply arrangement of pneumatic tyres
    • B60C9/0028Reinforcements comprising mineral fibres, e.g. glass or carbon fibres

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Auxiliary Methods And Devices For Loading And Unloading (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Procédé et appareil d'introduction de poudres obturantes dans les chambres en surpression". 



   La présente invention se rapporte à un procédé et à un appareil d'introduction de poudres obturantes dans des chambres en surpression et notamment dans des chambres à air de pneumatiques. 



   En pratique, l'introduction des poudres obturantes dans les chambres à air de pneumatiques se fait généralement lorsque la valve a été fixée sur celles-ci. Le faible diamètre du corps de valve rend difficile l'introduction d'une quantité suffisante de poudre. L'invention a pour but d'éviter ces difficultés. A cet effet, on utilise un procédé qui consiste à introduire dans la chambre à air un mélange d'air et de poudre obturante, puis à laisser échapper l'air de la chambre à air après que la poudre s'est déposée et à recommencer la suite d'opérations un certain nombre de fois jusqu'à ce que la quantité de poudre voulue soit introduite.

   Pour éviter la formation éventuelle d'un bouchon de poudre dans le corps 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de valve, on envoie dans la chambre une faible quantité de poudre en suspension dans un volume d'air relativement grand. 



   L'invention a également pour but de prévoir un appareil permettant la mise en oeuvre du procédé décrit ci-dessus. Cet appareil comporte un réservoir étanche à l'air contenant la poudre obturante, une admission d'air comprimé dans ledit réservoir et une sortie pour le mélange d'air et de poudre pourvue d'un tuyau de raccordement vers le corps de valve de la chambre à air dans laquelle on désire introduire la poudre, ledit tuyau étant muni d'un robinet à trois voies permettant de mettre la chambre à air en communication soit avec le réservoir, soit avec l'air extérieur. 



   Pour assurer une suspension convenable de la poudre dans l'air, il faut que la sortie du mélange se fasse au-dessus du niveau de la poudre et il est en outre utile d'admettre l'air comprimé à la base du réservoir. Il est parfois avantageux, afin de réduire le nombre d'opérations nécessaires pour introduire la quantité de poudre voulue dans la chambre à air, d'augmenter la densité relative de poudre dans le mélange et de prévoir un dispositifdésobstruoteur du corps de valve. 



   Une forme de réalisation avantageuse de l'invention est représentée à titre d'exemple non limitatif dans le dessin ci-ahnexé; celui-ci représente schématiquement une vue en élévation après coupe verticale d'un appareil conforme à l'invention. 



   L'appareil représenté au dessin comporte un réservoir 2 étanche à l'air reposant sur un support 8 et pourvu d'un couvercle 9 muni d'un bouchon de remplissage 3 obturant une ouverture 4 par laquelle on a introduit une certaine quantité de poudre obturante désignée par 5 dans le dessin. Le réservoir 2 est pourvu à sa base d'un   conduit/muni   d'une valve 7, par lequel on peut admettre de l'air comprimé dans le 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 réservoir, et qui est'alimenté par une bonbonne d'air comprimé ou un compresseur. Le réservoir représenté au dessin a une forme tronconique; celle-ci est avantageuse parce que le jet d'air comprimé peut alors mettre toute la masse de poudre en suspension sans laisser des zones inertes à la base du réservoir comme cela pourrait se produire pour d'autres formes.

   Dans le couvercle 9 du réservoir 2, est prévue une sortie 10 en relation avec un tuyau de raccordement 11 vers une pièce 15 adaptée sur un corps de valve 12 d'une chambre à air 13 dans laquelle on désire introduire la poudre. 



  Sur le tuyau de raccordement 11, est prévu un robinet à trois voies 14 qui permet de mettre la chambre à air en communication soit avec le réservoir 2, soit avec l'air extérieur. 



   Pour introduire la poudre dans la chambre à air 13, le robinet 14 est placé d'abord dans la position représentée au dessin, dans laquelle il laisse passer le mélange d'air et de poudre qui pénètre dans la chambre à air. Lorsque celle-ci est gonflée, on tourne le robinet 14 d'un quart de tour dans le sens de la flèche de façon que la chambre à air soit isolée du réservoir et de l'air extérieur; la poudre se dépose alors sur les parois de la chambre à air et dans les parties basses de oelle-ci; on ferme ensuite la valve 7 et on tourne à nouveau le robinet 14 d'un demi-tour dans le sens de la flèche de façon que la chambre   à'air   soit en communication avec l'air extérieur et se dégonfle, la plus grande partie de la poudre introduite restant dans la chambre à air.

   Une nouvelle rotation d'un quart de tour dans le sens de la flèche du robinet 14 ramène celui-ci dans la position représentée au dessin et le cycle d'opérations recommence. 



  Après un certain nombre de manoeuvres de ce genre, la quantité de poudre voulue est introduite dans la chambre à air. En général, cette quantité est faible et le nombre de manoeuvres à effectuer est restreint, bien que la densité relative de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la poudre dans le mélange soit faible. 



   Dans certains cas, il faut introduire de plus grandes quantités de poudre dans une chambre à air, et il devient intéressant de réduire le nombre de manoeuvres à effectuer. 



  On augmente alors la densité relative de la poudre dans le mélange en introduisant une plus grande quantité de poudre dans le réservoir. 



   Pour le cas où il se formerait un bouchon de poudre dans le corps de valve qui empêcherait toute nouvelle introduction de poudre, on prévoit un dispositif désobstructeur placé dans l'axe du corps de valve et permettant de déboucher celui-ci. Ce dispositif peut être réalisé de diverses manières. 



  Dans le dessin ci-annexé, la pièce 15 comporte dans l'axe du corps de valve 12 une dérivation 17 dont'l'extrémité reçoit un bourrage 18 dans lequel passe un arbre flexible 19 sur lequel est monté un organe 20 en forme de tire-bouchon . 



  On débouche le corps de valve 12 en faisant tourner l'organe 20. La rotation de celui-ci se fait par l'intermédiaire de l'arbre 19 qui peut être actionné d'une manière quelconque. 



  On donne de préférence à la sortie 10, au robinet 14, au tuyau de raccordement 11 et à la pièce 15 des sections qui vont en décroissant du réservoir vers le 'corps de valve, la plus petite section étant supérieure à la section de passage   du corps de valve ; decette façon la formation éventuelle   d'un bouchon ne peut se faire que dans,ledit corps de valve et la rotation de l'organe 20 permet de détruire ce bouchon. 



   L'organe 20 peut être remplacé par un fil plat tourdu ou par un piston animé d'un mouvement de va-et-vient. 



   L'appareil décrit   @   n'est qu'une forme de réalisation   particulière de l'invention ; peut y apporter diverses mo-   difications sans sortir du cadre de l'invention. On peut notamment raccorder le conduit 6 d'admission d'air comprimé en un autre endroit du réservoir, par exemple un peu au dessus 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 du niveau de la poudre obturante, pourvu que le jet d'air comprimé soit dirigé de façon à mettre la poudre en suspension dans l'air du réservoir. Dans ce dernier cas, la forme tronoonique du fond du réservoir ne présente plus d'intérêt par-   ticulier.   



   La sortie du mélange ne doit pas nécessairement se faire à la partie supérieure du réservoir, elle peut se faire en un endroit quelconque de la paroi du réservoir situé au dessus du niveau de la poudre obturante. 



   REVENDICATIONS. 
 EMI5.1 
 am;e:cs:a;B::tscssa:s=E;aE<6:=x=xee:t=!ac:sctsia:=:BZ)sa:s;Nt 
1. Procédé d'introduction de poudres obturantes dans des chambres en surpression et notamment dans des chambres à air de pneumatiques,   caractérise   en ce qu'il consiste à introduire dans la ohambre à air un mélange d'air et de poudre obturante, puis à laisser échapper l'air de la 
 EMI5.2 
 1alat 9\ chambre après que la poudre s'est déposée et à reôommenoer la suite d'opérations un certain nombre de fois ''jusqu'à ce que la quantité de poudre voulue soit introduite.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  “Method and apparatus for introducing sealing powders into overpressure chambers”.



   The present invention relates to a method and to an apparatus for introducing sealing powders into overpressure chambers and in particular into air chambers of tires.



   In practice, the introduction of the sealing powders into the inner tubes of tires is generally carried out when the valve has been attached to them. The small diameter of the valve body makes it difficult to introduce a sufficient quantity of powder. The object of the invention is to avoid these difficulties. For this purpose, a method is used which consists in introducing into the air chamber a mixture of air and sealing powder, then in allowing the air to escape from the air chamber after the powder has settled and to start again. the sequence of operations a number of times until the desired amount of powder is introduced.

   To avoid the possible formation of a powder plug in the body

 <Desc / Clms Page number 2>

 valve, a small quantity of powder suspended in a relatively large volume of air is sent into the chamber.



   The object of the invention is also to provide an apparatus enabling the implementation of the method described above. This apparatus comprises an airtight reservoir containing the sealing powder, an inlet of compressed air in said reservoir and an outlet for the mixture of air and powder provided with a connecting pipe to the valve body of the air chamber into which it is desired to introduce the powder, said pipe being provided with a three-way valve allowing the air chamber to be placed in communication either with the reservoir or with the outside air.



   To ensure a proper suspension of the powder in air, it is necessary that the outlet of the mixture is above the level of the powder and it is also useful to admit the compressed air at the base of the tank. It is sometimes advantageous, in order to reduce the number of operations necessary to introduce the desired quantity of powder into the air chamber, to increase the relative density of powder in the mixture and to provide a de-obstructing device for the valve body.



   An advantageous embodiment of the invention is shown by way of non-limiting example in the accompanying drawing; this schematically represents an elevational view after vertical section of an apparatus according to the invention.



   The apparatus shown in the drawing comprises an airtight reservoir 2 resting on a support 8 and provided with a cover 9 provided with a filler cap 3 closing off an opening 4 through which a certain quantity of sealing powder has been introduced. designated by 5 in the drawing. The reservoir 2 is provided at its base with a duct / provided with a valve 7, through which compressed air can be admitted into the

 <Desc / Clms Page number 3>

 tank, and which is supplied by a cylinder of compressed air or a compressor. The tank shown in the drawing has a frustoconical shape; this is advantageous because the compressed air jet can then put the whole mass of powder in suspension without leaving inert zones at the base of the reservoir as could happen for other shapes.

   In the cover 9 of the reservoir 2, an outlet 10 is provided in connection with a connecting pipe 11 to a part 15 fitted on a valve body 12 of an air chamber 13 into which it is desired to introduce the powder.



  A three-way valve 14 is provided on the connection pipe 11 which allows the air chamber to be placed in communication either with the reservoir 2 or with the outside air.



   In order to introduce the powder into the air chamber 13, the valve 14 is first placed in the position shown in the drawing, in which it allows the mixture of air and powder to pass which enters the air chamber. When the latter is inflated, the valve 14 is turned a quarter of a turn in the direction of the arrow so that the air chamber is isolated from the reservoir and from the outside air; the powder is then deposited on the walls of the air chamber and in the lower parts thereof; valve 7 is then closed and valve 14 is turned again by half a turn in the direction of the arrow so that the air chamber is in communication with the outside air and deflates, the greater part of the introduced powder remaining in the air chamber.

   A further rotation of a quarter of a turn in the direction of the arrow of the valve 14 brings the latter back to the position shown in the drawing and the operating cycle begins again.



  After a certain number of maneuvers of this kind, the desired quantity of powder is introduced into the air chamber. In general, this quantity is small and the number of maneuvers to be performed is small, although the relative density of

 <Desc / Clms Page number 4>

 the powder in the mixture is weak.



   In certain cases, it is necessary to introduce larger quantities of powder into an air chamber, and it becomes advantageous to reduce the number of maneuvers to be carried out.



  The relative density of the powder in the mixture is then increased by introducing a larger quantity of powder into the reservoir.



   In the event that a plug of powder forms in the valve body which would prevent any further introduction of powder, a de-obstructing device placed in the axis of the valve body and making it possible to unblock the latter is provided. This device can be implemented in various ways.



  In the accompanying drawing, the part 15 comprises in the axis of the valve body 12 a bypass 17 whose end receives a packing 18 in which passes a flexible shaft 19 on which is mounted a member 20 in the form of a puller. -cap.



  The valve body 12 is opened by rotating the member 20. The latter is rotated by means of the shaft 19 which can be actuated in any way.



  The outlet 10, the valve 14, the connecting pipe 11 and the part 15 are preferably given sections which decrease from the reservoir towards the valve body, the smallest section being greater than the passage section of the valve. valve body; This way the possible formation of a plug can only take place in said valve body and the rotation of the member 20 destroys this plug.



   The member 20 can be replaced by a flat twisted wire or by a piston moving back and forth.



   The apparatus described is only one particular embodiment of the invention; can make various modifications to it without departing from the scope of the invention. In particular, it is possible to connect the compressed air inlet pipe 6 to another location in the tank, for example a little above

 <Desc / Clms Page number 5>

 the level of the sealing powder, provided that the compressed air jet is directed so as to suspend the powder in the air in the tank. In the latter case, the truncated shape of the bottom of the reservoir is no longer of particular interest.



   The outlet of the mixture does not necessarily have to be at the top of the reservoir, it can be done anywhere on the wall of the reservoir located above the level of the sealing powder.



   CLAIMS.
 EMI5.1
 am; e: cs: a; B :: tscssa: s = E; aE <6: = x = xee: t =! ac: sctsia: =: BZ) sa: s; Nt
1. A method of introducing sealing powders into overpressure chambers and in particular into air chambers of tires, characterized in that it consists in introducing into the air chamber a mixture of air and sealing powder, then in let the air escape from the
 EMI5.2
 1alat 9 \ chamber after the powder has settled and to reôommenoer the sequence of operations a certain number of times '' until the desired amount of powder is introduced.


    

Claims (1)

2. Procédé suivant la revendication 1, c a r a c t é -. risé en ce que l'on introduit dans la chambre à air à chaque opération, une faible quantité de poudre en suspension dans un volume d'air relativement grand. 2. The method of claim 1, c a r a c t é -. ized in that a small amount of powder suspended in a relatively large volume of air is introduced into the air chamber at each operation. 3. Appareil d'introduction de poudres obturantes dans des chambres en surpression et notamment dans des chambres à air de pneumatiques, caractérisé en ce qu'il comporte un réservoir étanche à l'air contenant la poudre obturante, une admission d'air comprimé dans ledit réservoir, et une sortie pour le mélange d'air et de poudre pourvue d'un tuyau de raccordement vers le corps de valve de la chambre à air dans laquelle on désire introduire la poudre, ledit tuyau étant muni d'un robinet à trois voies permettant de mettre la ohambre à air en communication soit avec le réservoir,soit avec l'air extérieur. @ <Desc/Clms Page number 6> 4. Appareil suivant la revendication 3, c a r a c t é risé en ce que ladite sortie est placée au dessus du niveau de la poudre obturante. 3. Apparatus for introducing sealing powders into overpressure chambers and in particular into air chambers of tires, characterized in that it comprises an airtight reservoir containing the sealing powder, an inlet of compressed air in said reservoir, and an outlet for the mixture of air and powder provided with a connecting pipe to the valve body of the air chamber in which it is desired to introduce the powder, said pipe being provided with a three-way valve ways making it possible to put the air chamber in communication either with the reservoir or with the outside air. @ <Desc / Clms Page number 6> 4. Apparatus according to claim 3, characterized in that said outlet is placed above the level of the sealing powder. 5. Appareil suivant les revendications 3 et 4, c a r a ct é r i s é en ce que ladite sortie est ménagée dans le couvercle du réservoir. 5. Apparatus according to claims 3 and 4, c a r a ct é r i s é in that said outlet is provided in the tank cover. 6. Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 3, 4 ou 5, c a r a c t é r i s é en ce que l'admission d'air comprimé se fait à la base du réservoir. 6. Apparatus according to either of claims 3, 4 or 5, c a r a c t é r i s é in that the compressed air intake is made at the base of the tank. 7. Appareil suivant la revendication 6, c a r a c t é r i s é en ce que le fond dudit réservoir est de forme tronconique. 7. Apparatus according to claim 6, in that the bottom of said reservoir is of frustoconical shape. 8. Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 3, 4, 5, 6 ou 7, ca r a c t é r i s é en ce qu'il comporte un dispositif désobstructeur du corps de valve. 8. Apparatus according to either of claims 3, 4, 5, 6 or 7, ca r a c t é r i s é in that it comprises a disobstructing device of the valve body. 9. Appareil suivant la revendication 8, c a r a c t é r i s é en ce que ledit dispositif est placé dans l'axe du corps de valve sur une dérivation raccordée à celui-ci. 9. Apparatus according to claim 8, in that said device is placed in the axis of the valve body on a bypass connected thereto. 10. Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 3, 4, 5, 6, 7, 8 ou 9, caractérisé en ce que la section des différentes pièces intercalées entre le réservoir et le corps de valve de la chambre à air va en décroissant du réservoir vers le corps de valve, la plus petite section étant supérieure à la section de passage dudit corps de valve. 10. Apparatus according to either of claims 3, 4, 5, 6, 7, 8 or 9, characterized in that the section of the different parts interposed between the reservoir and the valve body of the air chamber decreases from the reservoir to the valve body, the smallest section being greater than the passage section of said valve body. 11. Prooédé et appareil d'introduction de poudres obturantes tel que décrit précédemment ou représenté au dessin ci-annexé. 11. Method and apparatus for introducing sealing powders as described above or shown in the accompanying drawing.
BE427263D BE427263A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE427263A true BE427263A (en)

Family

ID=87876

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE427263D BE427263A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE427263A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2652426A1 (en) GAS BOTTLE REGULATOR.
BE427263A (en)
EP0134726B1 (en) Quick discharge valve actuated by a piston
BE1001998A6 (en) Buse anti drops conditioning unit dosing of a product fluid behavior.
FR2564567A1 (en) FILLING AND FILLING ASSEMBLY FOR PRESSURIZED FLUID RESERVOIR
FR2583004A1 (en) FUEL COLLECTOR ARRANGED IN A FUEL TANK AS AN OPERATING FUEL RESERVE FOR A COMBUSTION ENGINE
BE563098A (en)
EP2042704B1 (en) Degassing unit equipped with a plunger tube and a settling chamber
FR3007137A1 (en) DEVICE FOR SAMPLING SOLID FROM CLOSED ENCLOSURE AND METHOD FOR USING SUCH A DEVICE.
EP0414601B1 (en) Apparatus for filling a tubular blank with powder
BE1015883A3 (en) Method and device for release powder dry.
FR2500412A1 (en) DEVICE FOR CLOSING THE RESERVOIR, IN PARTICULAR FUEL
FR2739431A1 (en) Pneumatically controlled container filling valve
FR2688589A1 (en) Device, syringe and method for leaktight sampling of liquid
WO2000006453A1 (en) Dispensing device, in particular for filling machine feeder, and feeder equipped with same
FR2466643A1 (en) SHUTTER ASSEMBLY OF THE PUMP SUCTION PORT AND CONTROL MECHANISM OF THE SHUTTER
FR2721855A1 (en) PROCESS FOR EXTRACTING A LIQUID CONTAINED IN A MATERIAL, IN PARTICULAR GRAPE, AND PRESSURING UNIT FOR ITS IMPLEMENTATION
CH94785A (en) Process for conveying materials sprayed through a conduit, and device for its implementation.
BE532825A (en)
BE676322A (en)
BE529251A (en)
FR2890101A1 (en) ROTARY ENGINE WITH TRANSFORMATION OF THE ENERGY OF A WORKING FLUID UNDER PRESSURE
BE685790A (en)
BE387709A (en)
BE423666A (en)