BE529251A - - Google Patents

Info

Publication number
BE529251A
BE529251A BE529251DA BE529251A BE 529251 A BE529251 A BE 529251A BE 529251D A BE529251D A BE 529251DA BE 529251 A BE529251 A BE 529251A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
molding mass
tank
molding
mass
compressed air
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE529251A publication Critical patent/BE529251A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B22CASTING; POWDER METALLURGY
    • B22CFOUNDRY MOULDING
    • B22C23/00Tools; Devices not mentioned before for moulding

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Casting Devices For Molds (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention concerne un procédé pour l'exécution de surmoules et de noyaux creux pour la coulée; elle consiste en ce que lors de l'exé- cution de surmoules ou de noyaux creux par soufflage, la colonne de masse de moulage allant depuis le réservoir contenant cette masse   jusqu'à   la tuyère d'insufflation est mise sous pression dès le réservoir à masse de moulage, le déplacement de la colonne de masse de moulage étant contrôlé en autorisant ou en arrêtant le passage de cette colonne peut avant sa sortie de la tuyère d'insufflationo 
On connaît déjà un procédé pour l'exécution de surmoules et de noyauxcreux, dans lequel on chauffe des modèles, des plaques-modèles ou des boites à noyaux,en métal., porcelaine ou autres matières appro-   priées, et on les munit d'une couche isolante,

   après quoi on établit des surmoules sur ces modèles, plaques-modèles ou boites à noyaux, en y ap-   pliquant de la masse de moulage susceptible de se déplacer par écoulement ou par soufflage, en produisant le durcissement initial de cette masse par contact avec la surface du modèle ou de la   boite   à noyaux et en éli- minant le surplus de masse de moulage, le surmoule ainsi établi étant en- suite durci définitivement par l'action de la chaleur et dégagé et enle- vé de son support, après quoi la face postérieure du surmoule est renforcée d'une manière appropriée, afin de pouvoir résister à la pression statique qui se manifeste lors de la coulée. Dans ce procédé de moulage, le souf- flage des surmoules, mais en particulier celui des noyaux creux, s'est montré particulièrement avantageux.

   Néanmoins, le procédé de soufflage tel que pratiqué à ce jour est défavorable en ce sens qu'il comporte Une con- sommation extrêmement élevée d'air comprimée Ceci est dû au fait que le réservoir à masse de moulage doit être. charge d'air et décomprimé à chaque opération de soufflage,avec ceci que la partie du réservoir qui ne con- tient pas de masse de moulage doit être constamment remplie d'air compri- mé qui s'échappe en pure perte après l'opération de soufflage. 



   On a constaté que ces inconvénients peuvent être éliminés d'une manière simple par une méthode consistant à mettre sous pression, dès le réservoir à masse de moulage, la colonne de masse de moulage qui va depuis ce réservoir jusqu'à la tuyère d'insufflation et à contrôler le mouvement de cette colonne peu avant sa sortie de la tuyère d'in-   sufflationo   Par conséquent, et contrairement à la méthode pratiquée jus- qu'à présent et consistant à produire toujours le déplacement de la co- lonne de masse de moulage par des impulsions intermittentes d'air   com-   primé - la commande est assurée désormais en agissant non plus sur l'air comprimé, mais sur la colonne de masse de moulage même.

   On obtient ainsi que la fin d'un cycle de soufflage ne doit plus être suivie désormais d'un arrêt de l'air comprimé, d'une purge de la partie du réservoir qui ne con- tient pas de masse de moulage, ainsi que d'un nouveau remplissage de l'es- pace de pression du réservoir à masse de moulage en vue d'un nouveau cy- cle de soufflage,ce résultat étant obtenu par le fait que la colonne de masse de moulage est désormais constamment sous pression etque seul le déplacement de la colonne de masse de moulage doit être arrêté ou autori- sé,suivant le cas. 



   Le fait, pour la colonne de masse de moulage, d'être constam- ment soumise à l'action de la pression, se traduit simplement par une in- ertie quelque peu plus élevée de cette colonne au début de l'insuffla- tiono Toutefois, ce léger inconvénient peut être aisément éliminé en imprimant une brève impulsion d'air comprimé, au début d'un cycle de souf- flage à la partie de la colonne de masse à mouler, située entre l'organe d'arret et la tuyère d'insufflation, impulsion qui a pour effet que la colonne de masse de moulage se mette aussitôt en mouvement. 



   Etant donné que, jusqu'à présent, chaque cycle de soufflage était suivi d'une décompression du réservoir à masse de moulage, on avait la possibilité de reverser dans ce réservoir, après chaque cycle de souf- flage, l'excédent de masse de moulage du châssis de moulage ou de la boî- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 te à noyauxo Ceci devient désormais impossible, étant donné que, selon   l'invention;,   il n'est plus nécessaire d'évacuer l'air comprimé du réser- voir à masse de moulage après chaque cycle de soufflage.

   Cet inconvénient engendré par le nouveau procédé peut aussi être aisément éliminé, cela par une opération consistant à accumuler au-dessus du réservoir à masse de moulage la masse quis'écoule en retour depuis le châssis de moulage ou la boite à noyaux, masse que l'on introduira à nouveau dans ce réservoir après avoir décomprimé ce dernier. 



   Le dispositif pour la mise en oeuvre du procédé selon l'in- vention peut être construit d'une manière simple, consistant à prévoir, à une faible distance au-dessous de la tuyère d'insufflation, un organe d'arrêt pouvant être constitué par une soupape, comme il est connu en soi. 



  Il est cependant préférable d'utiliser un registre, étant donné qu'un tel organe est moins sensible lorsqu'il s'agit de contrôler de la masse de moulage, alors qu'un robinet à soupape doit être remplacé au bout de peu de temps en raison de l'usure due au frottement. L'organe d'arrêt est de préférence manoeuvré à l'aide d'une pédaleo 
La communication entre la colonne de masse de moulage, d'une parte et l'air sous pression, d'autre part, est assurée, d'une manière connue en soi,par la prévision d'un tube de liaison entre la conduite à masse de moulage et la conduite à air comprimé. Cette liaison peut être constituée avantageusement par un tube de faible longueur s'étendant en- tre la conduite à masse de moulage et l'espace sous pression du réser- voir à masse de moulage, avec interposition d'une soupape de réglage. 



  Etant donné queselon l'invention, cet espace est constamment sous pres- sion,il peut toujours se produire, au début de l'insufflation, une im- pulsion d'air comprimé, dont l'intensité peut être réglée à l'aide de la soupape de réglageo 
Afin que la masse de moulage en excès puisse s'accumuler au- dessus du réservoir à masse de moulage, le couvercle de ce dernier est établi de façon à constituer un collecteur en forme de trémie, isolé du réservoir par une soupape commandée à la main ou automatiquement. 



   Les dessins annexés représentent schématiquement un exemple de réalisation d'un dispositif peur la mise en oeuvre du procédé selon l'in- ventiono Dans ces   dessins      La figure 1 est une vue en coupe verticale du dispositif, où l'on voit une boite à noyaux montée sur la tuyère d'insufflation.   d'arrêto La figure 2 est une vue en coupe longitudinale de l'organe 
La figure 3 est une vue en plan du dispositif. 



   Le dispositif de soufflage représenté comprend un réservoir à masse de moulage 1, fermé par un couvercle 2 en forme de trémie, muni d'une soupape d'obturation 3. La partie inférieure du réservoir à masse de mou- lage est conformée de telle façon que toutes les particules de cette mas- se doivent forcément parvenir jusqu'au point le plus bas de ce réservoir, point d'où la masse est soutirée à l'aide de la conduite 4. A cette der- nière conduite se raccorde la tuyère d'insufflation   5.   Le réservoir à mas- se de moulage 1 est en communication avec la source d'air comprimé par l'in- termédiaire d'une conduite 7 commandée par la soupape de réglage 6.

   Entre la conduite 4 et la tuyère d'insufflation 5 est prévu un organe d'arrêt   8,   qui peut être manoeuvré à l'aide d'une pédale 11, par l'entremise de la tringle 9 et du levier 10. Dans le mode d'exécution représenté dans la fi- gure   2,   l'organe d'arrêt 8 est constitué par un registre 12 muni d'un ori- fice 13 qui correspond à la. conduite 4 et à la tuyère d'insufflation 5. 



  Le rappel du registre 13 dans la position d'obturation est assuré par des ressorts   14   et 15 prévus respectivement au registre 12 et à la pédale 11. 



  L'étanchéité du registre 12 est assurée au moyen de garnitures de caoutchouc 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 16. 



   Un conduit 17, qui débouche dans la partie du réservoir 1 non remplie de masse de moulage et formant chambre de pression, est raccordé à la conduite 4 à une faible distance au-dessous de l'organe d'arrêt 8. 



  Dans ce conduit est intercalée une soupape de réglage 18. Lorsqu'il s'agit de mettre le dispositifen marche, on ouvre la soupape 6, mettant ainsi sous pression la masse de moulage contenue dans le réservoir 1. Après avoir placé une boite à noyaux 19 ou un modèle sur la tuyère d'insufflation 5,on ouvre l'organe d'arrêt 8 en manoeuvrant la pédale 11.   Simulta-   nément, il se produit, par l'entremise de la soupape   18,   une impulsion d'air comprimé, qui met instantanément en mouvement la masse de moulage contenue dans la tuyère 5 , cependant que la masse de moulage contenue dans le conduit 4 est également mise en mouvement sous la pression régnant dans le réservoir 1, A la fin du cycle de soufflage, il suffit de lâcher la pédale 11, ce qui entraîne la fermeture de l'organe d'arrêt.

   Ainsi, on peut exécuter les opérations de soufflage à toute fréquence voulue, sans qu'il soit nécessaire d'évacuer l'air comprimé du réservoir 1, et cela jusqu'au moment où l'on veut arrêter le fonctionnement du dispositif. 



  L'intensité de l'impulsion d'air requise pour chaque cycle de soufflage peut être réglée avec précision au moyen de la soupape   18,   conformément aux conditions requises. 



   Le couvercle 2 en forme de trémie sert à recueillir la masse de moulage qui s'écoule en retour des boites à noyaux ou des châssis de moulage., Comme l'ensemble du dispositif est avantageusement logé dans   un.   bâti   20,   on prévoit dans la paroi supérieure de ce dernier un entonnoir de guidage 21 qui dirige la masse de moulage vers le couvercle 2 en forme de trémie. L'entonnoir de guidage 21 se termine par un tamis 22 à mailles fines. La soupape 3, qui assure l'obturation du couvercle-trémie 2, est montée dans un guide 23 supporté par des nervures 24. La soupape 3 peut être actionnée soit à la main, dans lequel cas elle est maintenue constamment fermée par l'action d'un ressort, soit par l'air comprimé, dans lequel cas elle est maintenue fermée par la pression s'exerçant dans le réservoir à masse de moulage.

   Lorsque la trémie du couvercle 2 est remplie 
 EMI3.1 
 de masse de' DbU1.âge-"é coulée- en-retour, on a-r2e-Wl'àrri-éè de l'air sous- pression par la manoeuvre de la soupape 6, on évacue l'air comprimé du réservoir à masse de moulage et l'on fait entrer dans ce dernier la masse de moulage contenue dans la trémie, en ouvrant la soupape 3. 



   REVENDICATIONS. 



   1. - Procédé pour l'exécution de surmoules et de noyaux creux pour la coulée, dans lequel on chauffe des modèles, des plaques-modèles ou des boites à noyaux, en métal, porcelaine ou autres matières appropriées, et on les munit d'une couche isolante,après quoi on établit des surmoules sur ces modèles, plaques-modèles ou boites à noyaux, en y appliquant de la masse de moulage susceptible de se déplacer par écoulement ou par soufflage, en produisant le durcissement initial de cette masse par contact avec la surface du modèle ou de la boite à noyaux et en éliminant le surplus de masse de moulage, le surmoule ainsi établi étant ensuite durci définitivement par l'action de la chaleur et dégagé et enlevé de son support, après quoi la face postérieure du surmoule est renforcée d'une manière appropriée,

   afin de pouvoir résister à la pression statique qui se manifeste lors de la coulée, caractérisé en ce que la colonne de masse de moulage qui s'étend depuis le réservoir à masse de moulage jusqu'à la tuyère d'insufflation est mise sous pression dès ce réservoir, le mouvement de cette colonne étant contrôlé en un point situé à faible distance de son débouché de la tuyère d'insufflation.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to a method for the production of overmoulds and hollow cores for casting; it consists in that during the execution of overmoulds or hollow cores by blowing, the column of molding mass going from the reservoir containing this mass to the insufflation nozzle is put under pressure from the reservoir to molding mass, the movement of the molding mass column being controlled by allowing or stopping the passage of this column before it leaves the insufflation nozzle.
A process is already known for the production of overmoulds and hollow cores, in which models, model plates or core boxes, made of metal, porcelain or other suitable materials are heated and provided with. an insulating layer,

   after which overmoulds are established on these models, model plates or core boxes, by applying to them the molding mass capable of moving by flow or by blowing, producing the initial hardening of this mass by contact with the surface of the model or of the core box and eliminating the surplus of molding mass, the overmould thus established being then definitively hardened by the action of heat and released and removed from its support, after which the rear face of the overmould is reinforced in an appropriate manner, in order to be able to withstand the static pressure which occurs during casting. In this molding process, the blowing of the overmoulds, but in particular that of the hollow cores, has been shown to be particularly advantageous.

   Nevertheless, the blow molding process as practiced to date is unfavorable in that it involves an extremely high consumption of compressed air. This is due to the fact that the molding mass reservoir must be. air charge and decompressed at each blowing operation, with this that the part of the tank which does not contain the molding mass must be constantly filled with compressed air which escapes in pure loss after the operation blowing.



   It has been found that these drawbacks can be eliminated in a simple manner by a method consisting in putting under pressure, from the molding mass tank, the molding mass column which goes from this tank to the insufflation nozzle. and to control the movement of this column shortly before it leaves the inflation nozzle. Therefore, and contrary to the method practiced until now and consisting in always producing the displacement of the mass column of molding by intermittent pulses of compressed air - control is now ensured by acting no longer on the compressed air, but on the molding mass column itself.

   The result is that the end of a blowing cycle must no longer be followed by stopping the compressed air, by purging the part of the reservoir which does not contain molding mass, as well as a new filling of the pressure space of the molding mass tank with a view to a new blowing cycle, this result being obtained by the fact that the column of molding mass is now constantly under pressure andthat only the movement of the molding mass column should be stopped or allowed, as the case may be.



   The fact that the molding mass column is constantly subjected to the action of pressure, simply results in a somewhat higher inertia of this column at the start of the blowing. , this slight inconvenience can be easily eliminated by imparting a brief pulse of compressed air at the start of a blowing cycle to the part of the mass column to be molded, located between the stop member and the nozzle. insufflation, an impulse which has the effect that the column of molding mass immediately sets in motion.



   Since, until now, each blowing cycle was followed by decompression of the molding mass reservoir, it was possible to return to this reservoir, after each blowing cycle, the excess mass of molding of the molding frame or case

 <Desc / Clms Page number 2>

 core te This now becomes impossible, since, according to the invention, it is no longer necessary to evacuate the compressed air from the molding mass tank after each blowing cycle.

   This drawback caused by the new process can also be easily eliminated, by an operation consisting in accumulating above the molding mass tank the mass which flows back from the molding frame or the core box, mass which 'we will introduce again into this reservoir after having decompressed the latter.



   The device for carrying out the method according to the invention can be constructed in a simple way, consisting in providing, at a small distance below the insufflation nozzle, a stopper which can be constituted. by a valve, as is known per se.



  It is, however, preferable to use a damper, since such a member is less sensitive when it comes to controlling the casting mass, whereas a globe valve must be replaced after a short time. due to wear due to friction. The stop device is preferably operated using a pedal
The communication between the molding mass column, on the one hand and the pressurized air, on the other hand, is ensured, in a manner known per se, by the provision of a connecting tube between the pipe to molding mass and compressed air line. This connection can advantageously consist of a tube of short length extending between the molding mass line and the pressure space of the molding mass tank, with the interposition of a regulating valve.



  Since, according to the invention, this space is constantly under pressure, at the start of insufflation, a pulse of compressed air can always occur, the intensity of which can be regulated using the regulating valve
In order that excess molding mass can accumulate above the molding mass tank, the cover of the latter is set up to form a hopper-shaped manifold, isolated from the tank by a manually operated valve. or automatically.



   The appended drawings schematically represent an exemplary embodiment of a device for implementing the method according to the invention. In these drawings, FIG. 1 is a vertical sectional view of the device, in which a core box can be seen. mounted on the insufflation nozzle. stopper Figure 2 is a longitudinal sectional view of the device
Figure 3 is a plan view of the device.



   The shown blowing device comprises a molding mass reservoir 1, closed by a hopper-shaped cover 2, provided with a shut-off valve 3. The lower part of the molding mass reservoir is shaped in such a way. that all the particles of this mass must necessarily reach the lowest point of this reservoir, the point from which the mass is withdrawn with the aid of pipe 4. The nozzle is connected to this last pipe insufflation 5. The molding mass reservoir 1 is in communication with the source of compressed air by means of a pipe 7 controlled by the regulating valve 6.

   Between the pipe 4 and the insufflation nozzle 5 is provided a stop member 8, which can be operated using a pedal 11, by means of the rod 9 and the lever 10. In the mode execution shown in FIG. 2, the stop member 8 is constituted by a register 12 provided with an orifice 13 which corresponds to the. line 4 and the insufflation nozzle 5.



  The return of register 13 to the closed position is provided by springs 14 and 15 provided respectively for register 12 and pedal 11.



  The sealing of the register 12 is ensured by means of rubber gaskets

 <Desc / Clms Page number 3>

 16.



   A duct 17, which opens into the part of the reservoir 1 not filled with molding mass and forming a pressure chamber, is connected to the duct 4 at a small distance below the stop member 8.



  In this duct is interposed an adjustment valve 18. When it comes to putting the device into operation, the valve 6 is opened, thus putting under pressure the molding mass contained in the tank 1. After placing a core box 19 or a model on the insufflation nozzle 5, the stop member 8 is opened by operating the pedal 11. At the same time, through the valve 18, a pulse of compressed air is produced. , which instantly sets the molding mass contained in the nozzle 5 in motion, while the molding mass contained in the duct 4 is also set in motion under the pressure prevailing in the tank 1, At the end of the blowing cycle, it just let go of the pedal 11, which causes the stop member to close.

   Thus, the blowing operations can be carried out at any desired frequency, without it being necessary to evacuate the compressed air from the reservoir 1, and this until the moment when it is desired to stop the operation of the device.



  The intensity of the air pulse required for each blowing cycle can be precisely regulated by means of the valve 18, in accordance with the required conditions.



   The hopper-shaped cover 2 serves to collect the molding mass which flows back from the core boxes or molding frames., As the entire device is advantageously housed in one. frame 20, there is provided in the upper wall of the latter a guide funnel 21 which directs the molding mass towards the cover 2 in the form of a hopper. The guide funnel 21 ends with a fine mesh screen 22. The valve 3, which closes the cover-hopper 2, is mounted in a guide 23 supported by ribs 24. The valve 3 can be actuated either by hand, in which case it is kept constantly closed by the action. a spring, or by compressed air, in which case it is kept closed by the pressure exerted in the molding mass reservoir.

   When the lid hopper 2 is full
 EMI3.1
 of mass of 'DbU1.age- "in return flow, we have-r2e-Wl'àrri-éè pressurized air by the operation of the valve 6, the compressed air is evacuated from the tank to molding mass and the molding mass contained in the hopper is brought into the latter, by opening valve 3.



   CLAIMS.



   1. - Process for the production of overmoulds and hollow cores for casting, in which models, model plates or boxes with cores, in metal, porcelain or other suitable materials are heated and provided with an insulating layer, after which overmoulds are established on these models, model plates or core boxes, by applying to them molding mass capable of moving by flow or by blowing, producing the initial hardening of this mass by contact with the surface of the model or of the core box and eliminating the surplus of molding mass, the overmould thus established being then permanently hardened by the action of heat and released and removed from its support, after which the posterior face of the overmould is reinforced in an appropriate manner,

   in order to be able to withstand the static pressure which manifests itself during casting, characterized in that the column of molding mass which extends from the molding mass tank to the insufflation nozzle is pressurized as soon as this reservoir, the movement of this column being controlled at a point located a short distance from its outlet of the insufflation nozzle.


    

Claims (1)

2. Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que le mouvement de la colonne de masse de moulage est amorcé, au début de l'in- sufflation, par une impulsion d'air comprimés'exerçant sur la partie de <Desc/Clms Page number 4> la colonne de masse de moulage, située entre le point de contrôle susdit et la tuyère d'insufflation. 2. Method according to claim 1, characterized in that the movement of the molding mass column is initiated, at the start of the in- sufflation, by a pulse of compressed air exerting on the portion of. <Desc / Clms Page number 4> the molding mass column, located between the aforementioned control point and the insufflation nozzle. 3. Procédé selon la revendication 1 ou 2,caractérisé en ce que la masse de moulage qui s'écoule en retour depuis le châssis de moulage et la boite à noyaux s'accumule au-dessus du réservoir à masse de moulage et, après avoir atteint une quantité déterminée,est ramenée dans ce réservoir par l'évacuation de l'air sous pression de celui-ci. 3. Method according to claim 1 or 2, characterized in that the molding mass which flows back from the molding frame and the core box accumulates above the molding mass tank and, after having reaches a determined quantity, is returned to this tank by the evacuation of the pressurized air therefrom. 4. Dispositif pour la mise en oeuvre du procédé selon la revendication 1,2 ou 3 ,comprenant un réservoir à masse de moulage, appelé à être mis sous pression, ainsi qu'une conduite à masse de moulage allant de ce réservoir à la tuyère d'insufflation, caractérisé par la prévision d'un organe d'arrêt à une faible distance au-dessous de la tuyère d'insufflaticna 5Dispositif selon la revendication 3 , caractérisé en ce qu'un point de la conduite à masse de moulage situé au-dessous de l'organe d'arrêt est relié à la conduite à air comprimé par un conduit muni d'une soupape de réglage. 4. Device for carrying out the method according to claim 1, 2 or 3, comprising a molding mass tank, called to be pressurized, as well as a molding mass pipe going from this tank to the nozzle. insufflation, characterized by the provision of a stop member at a short distance below the insufflaticna nozzle 5Dispositif according to claim 3, characterized in that a point of the molding mass pipe located below the stop member is connected to the compressed air pipe by a pipe provided with an adjustment valve. 6. Dispositif selon la revendication 4, caractérisé en ce que l'organe d'arrêt est constitué par un registre. 6. Device according to claim 4, characterized in that the stop member is constituted by a register. 7. Dispositif selon la revendication 5 ou 6, caractérisé en ce que la conduite à air comprimé, qui est en communication avec la conduite à masse de moulage, est raccordée à l'espace de pression du réservoir à masse de moulage. 7. Device according to claim 5 or 6, characterized in that the compressed air line, which is in communication with the molding mass line, is connected to the pressure space of the molding mass tank. 8. Dispositif selon une quelconque des revendications 4 à 7, caractérisé en ce que le couvercle du réservoir à masse de moulage est établi de manière à constituer un collecteur en forme de trémie pour la masse de moulage en excès et est isolé vis-à-vis de ce réservoir par une soupape commandée à la main ou automatiquement. 8. Device according to any one of claims 4 to 7, characterized in that the cover of the molding mass reservoir is established so as to constitute a hopper-shaped collector for the excess molding mass and is insulated from it. screw of this tank by a valve controlled by hand or automatically.
BE529251D BE529251A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE529251A true BE529251A (en)

Family

ID=162297

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE529251D BE529251A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE529251A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH619638A5 (en)
BE529251A (en)
CA1049741A (en) Low pressure casting apparatus
FR2675743A1 (en) MARKING PEN.
FR2511896A1 (en) CENTRIFUGAL BOWL WITH AUTOMATIC DRAIN
BE520804A (en)
FR2835455A1 (en) Pouring molten metal from a crucible into molds involves creating pressure reduction in upper part of a container for the crucible, and producing flow of molten metal by blowing gas into container
CH326245A (en) Process for obtaining a metal part by cold flow and installation for its implementation
BE340398A (en)
BE504843A (en)
LU88646A1 (en) Filling device for a liquefied gas tank
BE417629A (en)
FR2468508A1 (en) Vacuum sacking machine for powdery material - has rubber coated strips forming chute opened and shut by hydraulic drive mechanism (NL 9.6.80)
CH356679A (en) Device for dispensing a liquid
FR2920109A1 (en) Moldable material piece manufacturing installation, has air overflowing and exhausting conduit forming part of pressure setting unit or housing, where unit is connected to mold by simple closure of mold in automatic, sealed and rapid manner
BE420911A (en)
BE345787A (en)
BE820143A (en) PRESSURE CASTING PROCESS AND PRESSURE CASTING MACHINE
BE396631A (en)
BE419732A (en)
FR2591134A1 (en) Head for compacting by shock wave for a machine for manufacturing foundry moulds
FR2608692A1 (en) IMPULSE ACTION HYDROEJECTOR
BE423666A (en)
CH328510A (en) Machine for pressure casting, having means to avoid overpressures occurring in the mold during injection
BE563244A (en)