BE424656A - - Google Patents

Info

Publication number
BE424656A
BE424656A BE424656DA BE424656A BE 424656 A BE424656 A BE 424656A BE 424656D A BE424656D A BE 424656DA BE 424656 A BE424656 A BE 424656A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
water
heating body
container
water heater
double
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE424656A publication Critical patent/BE424656A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24HFLUID HEATERS, e.g. WATER OR AIR HEATERS, HAVING HEAT-GENERATING MEANS, e.g. HEAT PUMPS, IN GENERAL
    • F24H1/00Water heaters, e.g. boilers, continuous-flow heaters or water-storage heaters
    • F24H1/10Continuous-flow heaters, i.e. heaters in which heat is generated only while the water is flowing, e.g. with direct contact of the water with the heating medium
    • F24H1/101Continuous-flow heaters, i.e. heaters in which heat is generated only while the water is flowing, e.g. with direct contact of the water with the heating medium using electric energy supply
    • F24H1/102Continuous-flow heaters, i.e. heaters in which heat is generated only while the water is flowing, e.g. with direct contact of the water with the heating medium using electric energy supply with resistance
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23KFEEDING FUEL TO COMBUSTION APPARATUS
    • F23K3/00Feeding or distributing of lump or pulverulent fuel to combustion apparatus
    • F23K3/10Under-feed arrangements

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Chauffe-eau   électrique   ---------------------- 
Les chauffe-eau électriques existant jusqu'à présent ont, dans la plupart des cas, l'inconvénient que leur fixation à la conduite d'eau, ainsi qu'à la canalisation électrique, était compliquée et qu'à cause de leur construction également compliquée, ces appareils étaient coûteux à fabriquer, de sorte que leur prix de vente était forcément élevé. En outre, il n'était pas possible, avec ces chauffe-eau, de chauffer l'eau jusqu'au point d'ébullition sans empêcher simultanément aussi un chauffage excessif de l'appareil. 



   Suivant la présente invention on évite ces inconvénients en utilisant un chauffe-eau dont le réservoir d'eau est muni   d'une   enveloppe à doubles parois'(chambre de chauffage), dans laquelle le corps chauffant électrique est monté, en forme de paroi intermédiaire, de façon que l'eau qui sort du récipient soit obligée de baigner le corps chauffant sur ses deux faces, en coulant dans des sens opposés. 



   Plusieurs modes de réalisation de l'objet de l'invention sont représentés à titre d'exemple dans les dessins annexés. 



   La fig. 1 est une coupe longitudinale du chauffe-eau. 



   La fig. 2 en est un plan. 



   La fig. 3 est une coupe du corps chauffant représenté 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 partie en élévation. 



   La fig. 4 est une vue schématique du mode d'insertion de l'appareil dans la conduite d'eau et de son branchement sur la canalisation électrique. 



   La fig. 5 est une vue d'un chauffe-eau à doubles parois, partie en coupe longitudinale. 



   La fig. 6 est une vue d'une variante du chauffe-eau. 



   La fig. 7 montre l'application du chauffe-eau à un ra- diateur, et 
La fig. 8 montre l'application de ce chauffe-eau à un réservoir d'eau chaude. 



   Le chauffe-eau électrique est constitué par un récipient 1 entouré d'une enveloppe à doubles   parois .   Dans cette en-   veloppe   est monté le corps chauffant électrique 3, qui est cylindrique, de sorte que cette enveloppe 3, constitue la cham- bre de chauffage proprement dite du chauffe-eau.   A   son extré- mité inférieure le récipient 1 est fermé par un fond 4 dans lequel se Trouve la tubulure de raccord 5 pour le tuyau de la conduite d'eau. 



   Le corps chauffant 3 est constitué par deux tubes 6 et 7 encastrés l'un dans l'autre et de diamètres différents, de façon que les fils électriques 8 puissent être posés dans la cavité formée entre les deux tubes. Comme le montre la fig.3, ces fils de résistance électriques sont plats et enroulés en hélice sur le cylindre intérieur 7 avec interposition d'une couche isolante appropriée, telle que du mica ou une matière analogue ; ils s'appliquent également à plat sur le cylindre extérieur 6 avec interposition d'une couche isolante, ce qui assure une transmission relativement grande, par surface,   de   la chaleur produite dans les fils Et. Les deux cylindres 6 et 7, qui constituent le corps chauffant 3, sont reliés en- tre eux à leur extrémité inférieure.

   A l'extrémité supérieu- re le corps chauffant 3 comporte un   couvercle 10   qui, comme 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 le montre la fig. 1, est convenablement replié vers le bas pour s'engager à l'intérieur du récipient   1.   Ce corps chauf- fant forme donc une sorte de cloche à plongeur introduite dans la cavité de l'enveloppe à doubles parois 2 et pouvant être fixée dans sa position au moyen de vis 11.

   La paroi in- térieure de l'enveloppe   @   est un peu abaissée à son extrémité supérieure, de façon à ménager, entre le couvercle 10 et cet- te paroi intérieure, une ouverture annulaire d'écoulement 12 par laquelle l'eau qui monte dans le récipient 1 peut entrer dans l'enveloppe à doubles parois 2 Comme le corps chauffant 3 forme une sorte de paroi intermédiaire dans l'enveloppe à doubles parois 2l'eau qui déborde et sort du récipient 1 sera obligée, une fois arrivée au fond 4, de remonter en sens inverse et de baigner ainsi le corps chauffant 3 sur ses deux faces,   c'est   à dire intérieurement aussi bien   qu'extérieurement.   



   Pour obliger l'eau qui s'écoule à parcourir un plus grand trajet le long du corps chauffant 3 ce corps comporte des   pa -   rois de guidage 13 14, qui seront avantageusement hélicoîde les, de   façort   à obliger lteau à baigner aussi le corps ohauf- fant en   circulant   en hélice. Comme le montre la fig. 1, ces parois intermédiaires 13, 14 peuvent être constituées par' des fils métalliques ou rubans soudés en hélice sur le corps   chauf-   fant 3 et ayant une épaisseur suffisante pour s'étendre aussi jusqu'aux parois intérieures de l'enveloppe à doubles parois 2, de façon à former, entre les parois extérieures du corps chauffant et les parois Intérieures de l'enveloppe 2 des ca- naux en hélice dans lesquels l'eau est obligée de circuler. 



   Il est évident que ces rubans ou fils métalliques 13 14 peuvent aussi être fixés aux parois intérieures de l'enve- loppe 2 ou bien, comme le montre la fig. 3, que ces parois intermédiaires 15 peuvent être faites à la presse et prises dans la matière des parois du corps   'chauffant   ou des parois de l'enveloppe 2. Il conviendra de donner à l'hélice des 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 parois intermédiaires en hélice qui se trouvent à l'intérieur un pas plus allongé que celui des parois intermédiaires 13 qui se trouvent à l'extérieur, pour que l'eau puisse couler intérieurement plus vite qu'extérieurement à travers l'enve- loppe à doubles parois 2 (chambre de chauffage). 



   Le couvercle 10 qui, comme on l'a déjà dit, est recourbé vers le bas de façon à s'engager à l'intérieur du récipient, est constamment en contact avec l'eau froide qui monte et il se trouve ainsi continuellement refroidi, de sorte que, même lorsqu'on produit de l'eau très chaude, par exemple de l'eau dont la température se rapproche du point d'ébullition, l'ar- mature qui se trouve sur le couvercle n'est pas chauffée d'une façon exagérée. 



   L'armature qui se trouve sur ce couvercle 10 est cons- tituée par un commutateur électrique, par exemple un commuta- teur à mercure 15 relié au corps chauffant 3 de façon connue, au moyen des fils isolés 16. Ce commutateur à mercure 15 est relié aurobinet 19 d'arrivée de l'eau au moyen d'une timonerie à levier 17 et d'un tirant 18, de façon qu'en actionnant ce robinet on fasse basculer en même temps le oommutateur à mer- cure 15 pour provoquer ainsi l'établissement ou l'interruption du courant. Cette armature est fermée extérieurement par une coiffe 20 fixée au moyen des boulons montants 21. A l'inté- rieur de la coiffe 20 se trouve une ouverture 22 pour 1'in- troduotion des fils conducteurs électriques. 



   Dans la fig. 4 on a représenté les connexions pour le branchement électrique du corps chauffant 3 sur la canalisa- tion, ainsi que la fixation du chauffe-eau à la conduite d'eau 23 Entre le robinet d'arrivée 19 de l'appareil et le tuyau de conduite d'eau 23 se trouve une soupape de retenue 24 qui, lorsque l'arrivée de l'eau est fermée et que le robinet 19 est ouvert, empêche l'eau qui se trouve dans le récipient 1 de revenir en arrière.

   Dans ae cas, cette eau passe alors 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 par les petites ouvertures   25   qui se trouvent à proximité du fond   ,   elle entre à l'intérieur de l'enveloppe à doubles parois et monte le long des parois de guidage de forme héli-   coldale   13 de sorte que l'on obtient encore de l'eau chaude lorsque la conduite d'eau est fermée et que l'on empêche ainsi le corps chauffant de brûler ou d'être détérioré. 



   L'eau chaude s'écoule dans le dernier filet de l'hélice des parois extérieures de guidage 13 et l'on peut donner avan- tageusement au dispositif d'écoulement, comme le montre la fig. 1 une forme telle que le tuyau d'écoulement 26 dépasse légèrement, par son extrémité supérieure libre, le fond de la tubulure d'écoulement 27, de façon à former une sorte de système d'écoulement par trop-plein empêchant l'eau de   aonti-   nuer à tomber goutte à goutte lorsqu'on   l'erme   le robinet d'ar- rivée 19 
Le fonctionnement du chauffe-eau électrique est très simple. 



   Lorsqu'on ouvre le robinet d'arrivée 19,   le* commutateur   électrique   15   se fermant en même temps, de l'eau froide sor- tant du tuyau de conduite d'eau 23 entre dans le récipient 1, monte dans ce récipient et déborde par l'ouverture annulaire 12 de façon à entrer dans les canaux de guidage en hélice cons- titués par les moulures intérieures de guidage 14; par suite de ce rinçage de la paroi intérieure du corps chauffant 3 cette eau commence déjà à s'échauffer.

   A l'extrémité infé- rieure du corps chauffant le courant d'eau change de sens et l'eau passe maintenant dans les canaux extérieur$ de guidage constitués par les moulures hélicoïdales de guidage 13 et, comme le trajet de l'eau est relativement long, l'eau s'é- chauffe d'autant plus fortement et à l'extrémité du dernier canal de guidage elle entre dans le siphon de trop-plein de la tubulure d'écoulement 27 et dans le tuyau d'écoulement 26   @   Ce tuyau d'écoulement 26 débouche à proximité du robinet 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 d'eau froide   28,   ce qui permet de prendre simultanément de l'eau chaude et de l'eau froide au sortir du tuyau de conduite   23.   On peut régler la température de l'eau en modérant l'ar- rivée de l'eau, au moyen durobint 19, le commutateur 15 étant fermé,

   pour qu'il entre moins d'eau dans l'appareil et que cette eau soit par conséquent chauffée plus fortement. 



  La communication entre le robinet d'arrivée 19 et le commuta- teur 15 sera   Celle     quo   ce   n'est   quo lorsque   1'arrivée   de l'eau est complètement fermée que le commutateur peut être amené à une position telle que l'arrivée du courant soit in- terrompue, le commutateur devant toutefois toujours être fer- mé lorsqu'on règle ou modèle l'arrivée de l'eau. C'est pour cette raison qu'un commutateur à mercure est avantageux pour ce dispositif, d'autant plus que ce commutateur ne comporte pas non plus d'éléments découverts pouvant donner lieu à des étincelles. 



   Les fige. 5 et 6 sont des vues d'autres modes de réali- sation du chauffe-eau. Dans la fig. 5 le récipient intérieur 1 comporte une double paroi 29, 30, les deux parois étant très rapprochées l'une de l'autre à leurs deux extrémités. 



  On ootient ainsi entre les deux parois 29 30, une chambre à 
 EMI6.1 
 air oalorlrugro z51, qui tie provoque qu'un Catb1." ohl'\u"ff'ap:o de l'eau froide qui monte à travers le récipient, de sorte que le couvercle 10 qui ferme le récipient ne peut plus s'é- chauffer et que tout le dispositif de couplage électrique monté sur le couvercle et logé dans le boîtier 20 n'est pas chauffé non plus d'une façon inopportune.

   L'eau sortant du récipient et débordant par dessus le bord du couvercle 10 entre, isolée de   1 eau   froide qui monte par la chambre à air 31 dans la chambre de chauffage de l'enveloppe à dou- bles parois 2, qui contient le corps chauffant électrique 3 
Le   bottier   20 contient une lampe électrique de   contrô-   le 44 indiquant si le courant électrique traverse l'appareil. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  Il est évident que la lampe 44 peut aussi être montée dans l'appareil des fig. 1 et 6. 



   La fig. 6 est une vue d'un autre mode de réalisation du chauffe-eau, mode de réalisation dans lequel le refroidisse- ment du couvercle 10 sur lequel se trouve le dispositif de couplage électrique 15 monté dans le   bottier   20 a lieu   direc-   tement par l'eau froide qui arrive.

   Dans ce mode de réalisa- tion l'eau froide est introduite dans le chauffe-eau par des tuyaux de distribution de façon qu'une partie de cette eau entre dans le récipient 1 par le tuyau central 32 en   traver-   sant le milieu du couvercle 10, tandis que des tuyaux de branchement latéraux 33 distribuent l'eau autour de la face extérieure du corps chauffant 3 de sorte que dans ce cas aussi le corps chauffant 5 est entouré d'eau sur ses deux fa- ces.   C'est   pourquoi l'eau froide qui arrive est conduite non seulement par le tuyau central 32 directement à l'intérieur du récipient 1, mais aussi par les tuyaux de distribution 33   'vers l'extérieur,   pour s'écouler ensuite, après avoir été chauffée, par la tubulure d'écoulement 34 dans le même sens. 



   Ce mode de réalisation du chauffe-eau peut naturellement comporter aussi   leparois   hélicoïdales de guidage 13,   14   ainsi que les doubles parois nécessaires à cet effet, ces parois n'étant pas représentées dans le dessin ci-joint, pour plus de clarté. Ce   chauffe-eau   peut être utilisé, comme cela est représenté dans le dessin, de façon que l'eau froide y   entre par   le haut et que l'eau chaude sorte en bas par la tubulure d'écoulement 34 ou réciproquement; dans ce dernier cas le dispositif de couplage électrique se trouverait en bas et la tubulure d'écoulement en haut, l'eau traversant l'appareil sous pression. 



   Cette dernière disposition du chauffe-eau est représen- tée dans là   fig. 7   pour un ohauffe-eau adapté à un système   @   de radiateur. Les tuyaux de distribution 32 et 3 sont re- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 liés, au moyen du tuyau d'arrivée 36, à la tubulure inférieu- re de branchement du radiateur 35, tandis que la tubulure d'é- coulement 34 est reliée à la partie supérieure du radiateur 35. L'eau qui descend dans les divers éléments du radiateur 35 est par conséquent refroidie et elle entre, par le tuyau d'arrivée 36 et les tuyaux de distribution 32, 33 dans le chauffe-eau électrique où elle est transformée en eau chaude qui entre par la tubulure d'écoulement 34, dans la partie su- périeure de l'élément de radiateur 35.

   Il convient qu'il y ait, à la partie supérieure du radiateur, un vase d'expansion ou ae remplissage 37, relié au tuyau d'écoulement 34 par une tubulure 38. Pour empêcher toute surpression dans les éléments du radiateur, le point le plus haut du   vase .67   est encore relié au radiateur 35 par un tuyau d'évacuation d'air 39. Le vase 37 est fermé par un couvercle 40. Lorsqu'on enlève ce couvercle 40, le vase 37, dans lequel il faut qu'il y ait toujours de l'eau, sert à humecter l'air. Un chauffe- eau électrique de ce genre peut aussi être adapté à des ra- diateurs existants; dans ce cas le vase de dilatation 3? peut alors être supprimé. 



   La fig. 8 est une vue schématique montrant une autre application du chauffe-eau, ce dernier étant adapté à un ré- servoir d'eau   chaude 41.   Le chauffe-eau électrique, qui est 
 EMI8.1 
 do 'un dan (ylriri dÓorll./1I, rm llxo au fout! .1:l1. du r6orvo1.r zut de façon que le dispositif ae couplage électrique, ainsi que le boîtier 20, se trouvent en dehors du réservoir.

   Le fond 42 au réservoir 41 est relié par un tuyau coudé 43 à la tubu- lure d'arrivée du chauffe-eau, de façon que l'eau froide en- tre aans le chauffe-eau par le   zuyau   43 et que l'eau chaude sorte en haut, ce qui produit une circulation à 1''intérieur du réservoir 41 Dans la fig 8, le chauffe-eau est un sim- ple corps chauffant électrique 5 muni d'une enveloppe, mais il est directement possible de donner à ce corps chauffant 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 ou à 1'ensemble du chauffe-eau une forme comme celle qui est représentée dans les   rig.   1 à 6. 



   Par suite de la disposition particulière de ee chauffe- eau on obtient un chauffage rapide de l'eau, que l'on peut porteur jusqu'à la température d'ébullition en modérant   aonve-   nablement son arrivée, de sorte que cet appareil peut non seu- lement servir de chauffe-eau pour les médecins, coiffeurs, etc., mais encore de bouilloires pour la préparation directe de thé ou de-café. Enfin, comme ce chauffe-eau est relative- ment petit, il ne gênera pas lorsqu'on l'appliquera: à une cuvette de lavabo.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Electric water heater   ----------------------
Electric water heaters existing until now have, in most cases, the drawback that their attachment to the water pipe, as well as to the electric pipe, was complicated and that because of their construction also complicated, these devices were expensive to manufacture, so that their selling price was necessarily high. Further, it was not possible with these water heaters to heat the water to the boiling point without simultaneously also preventing excessive heating of the apparatus.



   According to the present invention these drawbacks are avoided by using a water heater whose water tank is provided with a double-walled casing (heating chamber), in which the electric heating body is mounted, in the form of an intermediate wall. , so that the water coming out of the container is forced to bathe the heating body on both sides, flowing in opposite directions.



   Several embodiments of the object of the invention are shown by way of example in the accompanying drawings.



   Fig. 1 is a longitudinal section of the water heater.



   Fig. 2 is a plan.



   Fig. 3 is a section of the heating body shown

 <Desc / Clms Page number 2>

 part in elevation.



   Fig. 4 is a schematic view of the method of inserting the device into the water pipe and of its connection to the electrical pipe.



   Fig. 5 is a view of a double-walled water heater, part in longitudinal section.



   Fig. 6 is a view of a variant of the water heater.



   Fig. 7 shows the application of the water heater to a radiator, and
Fig. 8 shows the application of this water heater to a hot water tank.



   The electric water heater consists of a receptacle 1 surrounded by a double-walled casing. In this casing is mounted the electric heating body 3, which is cylindrical, so that this casing 3 constitutes the actual heating chamber of the water heater. At its lower end the receptacle 1 is closed by a bottom 4 in which there is the connection pipe 5 for the pipe of the water pipe.



   The heating body 3 consists of two tubes 6 and 7 embedded one in the other and of different diameters, so that the electric wires 8 can be placed in the cavity formed between the two tubes. As shown in Fig.3, these electrical resistance wires are flat and helically wound on the inner cylinder 7 with the interposition of a suitable insulating layer, such as mica or the like; they are also applied flat on the outer cylinder 6 with the interposition of an insulating layer, which ensures a relatively high transmission, by area, of the heat produced in the wires Et. The two cylinders 6 and 7, which constitute the heating body 3, are interconnected at their lower end.

   At the upper end the heating body 3 has a cover 10 which, like

 <Desc / Clms Page number 3>

 shown in fig. 1, is suitably folded down to engage inside the receptacle 1. This heating body therefore forms a kind of plunger bell introduced into the cavity of the double-walled casing 2 and which can be fixed in its position by means of screws 11.

   The inner wall of the casing @ is slightly lowered at its upper end, so as to leave, between the cover 10 and this inner wall, an annular flow opening 12 through which the water which rises in the container 1 can enter the double-walled envelope 2 As the heating body 3 forms a kind of intermediate wall in the double-walled envelope 2, the water which overflows and leaves the container 1 will be forced, once it reaches the bottom 4 , to go up in the opposite direction and thus bathe the heating body 3 on both sides, that is to say internally as well as externally.



   In order to force the flowing water to travel a greater distance along the heating body 3, this body comprises guide walls 13 14, which will advantageously be helical, so as to oblige the water to also bathe the heating body. - fant while circulating in propeller. As shown in fig. 1, these intermediate walls 13, 14 may be constituted by metal wires or tapes welded helically to the heating body 3 and having a sufficient thickness to extend also to the interior walls of the double-walled casing. 2, so as to form, between the outer walls of the heating body and the inner walls of the casing 2, helical channels in which the water is forced to circulate.



   It is obvious that these metallic tapes or wires 13 14 can also be fixed to the interior walls of the envelope 2 or else, as shown in FIG. 3, that these intermediate walls 15 can be made with the press and taken from the material of the walls of the heating body or of the walls of the casing 2. It will be necessary to give the propeller

 <Desc / Clms Page number 4>

 helical intermediate walls which lie on the inside at a more elongated pitch than that of the intermediate walls 13 which lie on the outside, so that the water can flow inwardly more quickly than outwardly through the casing. double walls 2 (heating chamber).



   The cover 10 which, as has already been said, is curved downwards so as to engage inside the container, is constantly in contact with the cold water which rises and it is thus continuously cooled, so that even when very hot water is produced, for example water approaching the boiling point, the frame which is on the cover is not heated d 'an exaggerated way.



   The frame which is on this cover 10 is constituted by an electrical switch, for example a mercury switch 15 connected to the heating body 3 in a known manner, by means of insulated wires 16. This mercury switch 15 is connected to the water inlet tap 19 by means of a lever linkage 17 and a tie rod 18, so that by actuating this tap the mercury switch 15 is tilted at the same time, thus causing the establishment or interruption of current. This frame is closed on the outside by a cap 20 fixed by means of the upright bolts 21. Inside the cap 20 there is an opening 22 for the introduction of electrically conductive wires.



   In fig. 4 shows the connections for the electrical connection of the heating body 3 to the pipe, as well as the fixing of the water heater to the water pipe 23 Between the inlet valve 19 of the appliance and the water line 23 there is a check valve 24 which, when the water inlet is closed and the tap 19 is open, prevents the water in the container 1 from going back.

   In this case, this water then passes

 <Desc / Clms Page number 5>

 through the small openings 25 which are near the bottom, it enters the interior of the double-walled casing and rises along the helical-shaped guide walls 13 so that still more is obtained. hot water when the water line is closed and the heater is prevented from burning or being damaged.



   The hot water flows in the last thread of the helix of the outer guide walls 13 and the flow device can advantageously be given, as shown in FIG. 1 a shape such that the drain pipe 26 protrudes slightly, at its free upper end, from the bottom of the drain pipe 27, so as to form a sort of overflow system preventing water from continue to drip when closing the inlet valve 19
The operation of the electric water heater is very simple.



   When the inlet valve 19 is opened, with the electric switch 15 closing at the same time, cold water coming out of the water pipe 23 enters the container 1, rises in this container and overflows. through the annular opening 12 so as to enter the helical guide channels formed by the internal guide moldings 14; as a result of this rinsing of the inner wall of the heating body 3, this water already begins to heat up.

   At the lower end of the heating body the flow of water changes direction and the water now passes through the outer guide channels formed by the helical guide moldings 13 and, as the path of the water is relatively long, the water heats up all the more strongly and at the end of the last guide channel it enters the overflow siphon of the outlet nozzle 27 and the outlet pipe 26 @ This flow pipe 26 opens near the tap

 <Desc / Clms Page number 6>

 cold water 28, which makes it possible to simultaneously take hot and cold water out of the pipe 23. The water temperature can be regulated by moderating the inlet of the water. water, using durobint 19, switch 15 being closed,

   so that less water enters the appliance and that this water is therefore heated more strongly.



  The communication between the inlet valve 19 and the switch 15 will be that it is only when the water inlet is completely closed that the switch can be brought to a position such that the current inlet. is switched off, but the switch must always be closed when adjusting or modulating the water supply. It is for this reason that a mercury switch is advantageous for this device, all the more so since this switch also does not include any uncovered elements which could give rise to sparks.



   Freezes them. 5 and 6 are views of other embodiments of the water heater. In fig. 5 the inner container 1 comprises a double wall 29, 30, the two walls being very close to each other at their two ends.



  We thus ootient between the two walls 29 30, a chamber
 EMI6.1
 air oalorlrugro z51, which causes that a Catb1. "ohl '\ u" ff'ap: o cold water which rises through the container, so that the cover 10 which closes the container can no longer s' heat and that all of the electrical coupling device mounted on the cover and housed in the housing 20 is also not inappropriately heated.

   The water leaving the container and overflowing over the edge of the cover 10 enters, isolated from 1 cold water which rises through the air chamber 31 into the heating chamber of the double-walled casing 2, which contains the body electric heater 3
The housing 20 contains an electric control lamp 44 indicating whether the electric current is passing through the apparatus.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  It is obvious that the lamp 44 can also be mounted in the apparatus of FIGS. 1 and 6.



   Fig. 6 is a view of another embodiment of the water heater, in which the cooling of the cover 10 on which the electrical coupling device 15 mounted in the housing 20 is located takes place directly through the housing. cold water coming in.

   In this embodiment, the cold water is introduced into the water heater through distribution pipes so that part of this water enters the receptacle 1 through the central pipe 32, passing through the middle of the cover. 10, while side branch pipes 33 distribute the water around the outer face of the heating body 3 so that in this case also the heating body 5 is surrounded by water on both sides. This is why the cold water which arrives is conducted not only by the central pipe 32 directly inside the container 1, but also by the distribution pipes 33 'to the outside, to then flow, after having been heated, by the flow pipe 34 in the same direction.



   This embodiment of the water heater can of course also include the helical guide walls 13, 14 as well as the double walls necessary for this purpose, these walls not being shown in the accompanying drawing, for greater clarity. This water heater can be used, as shown in the drawing, so that the cold water enters it from the top and the hot water leaves the bottom through the outlet pipe 34 or vice versa; in the latter case, the electrical coupling device would be located at the bottom and the flow pipe at the top, the water passing through the device under pressure.



   This last arrangement of the water heater is shown in fig. 7 for a water heater suitable for a radiator system. The distribution pipes 32 and 3 are re

 <Desc / Clms Page number 8>

 connected, by means of the inlet pipe 36, to the lower connection pipe of the radiator 35, while the outlet pipe 34 is connected to the upper part of the radiator 35. The water which descends into the pipes. various elements of the radiator 35 is consequently cooled and it enters, through the inlet pipe 36 and the distribution pipes 32, 33 in the electric water heater where it is transformed into hot water which enters through the outlet pipe 34 , in the upper part of the radiator element 35.

   At the top of the radiator there should be an expansion tank or filler 37, connected to the outlet pipe 34 by a pipe 38. To prevent overpressure in the radiator elements, the point higher of the vessel .67 is still connected to the radiator 35 by an air discharge pipe 39. The vessel 37 is closed by a cover 40. When this cover 40 is removed, the vessel 37, in which it is necessary that 'there is always water, serves to moisten the air. An electric water heater of this kind can also be adapted to existing radiators; in this case the expansion vessel 3? can then be deleted.



   Fig. 8 is a schematic view showing another application of the water heater, the latter being adapted to a hot water tank 41. The electric water heater, which is
 EMI8.1
 do 'un dan (ylriri dÓorll. / 1I, rm llxo au fout! .1: l1. du r6orvo1.r zut so that the electrical coupling device, as well as the housing 20, are outside the tank.

   The bottom 42 to the tank 41 is connected by an elbow pipe 43 to the inlet pipe of the water heater, so that the cold water enters the water heater through the pipe 43 and that the water hot comes out at the top, which produces a circulation inside the tank 41 In fig 8, the water heater is a simple electric heater 5 provided with a jacket, but it is directly possible to give this heating body

 <Desc / Clms Page number 9>

 or to the whole water heater a shape like that shown in the rigs. 1 to 6.



   As a result of the particular arrangement of this water heater, a rapid heating of the water is obtained, which can be brought up to the boiling temperature by moderating its arrival appropriately, so that this apparatus cannot only serve as water heaters for doctors, hairdressers, etc., but also as kettles for the direct preparation of tea or coffee. Finally, as this water heater is relatively small, it will not interfere when applied: to a sink bowl.


    

Claims (1)

RESUME 1 Chauffe-eau électrique, caractérisé en ce que le ré- oipient à eau comporte une enveloppe (chambre de chauffage) à doubles parois dans laquelle le corps chauffant électrique est monté en forme de paroi intermédiaire de façon que l'eau sortant du récipient soit obligée de baigner le corps chauf- fant sur ses deux faces et dans des sens opposés. ABSTRACT 1 Electric water heater, characterized in that the water container comprises a casing (heating chamber) with double walls in which the electrical heating body is mounted in the form of an intermediate wall so that the water leaving the container is obliged to bathe the heating body on both sides and in opposite directions. 2 Des ouvertures de trop-plein pour l'écoulement de l'eau sont ménagées entre le couvercle du récipient à eau et la paroi intérieure de l'enveloppe à doubles parois. 2 Overflow openings for the flow of water are provided between the cover of the water container and the inner wall of the double-walled casing. 3 Le corps chauffant est cylindrique et fermé par le couvercle qui s'engage à l'intérieur du récipient à eau, pour être refroidi par l'eau qui arrive. 3 The heating body is cylindrical and closed by the cover which engages inside the water container, to be cooled by the incoming water. 4 Des parois de guidage entre lesquelles l'eau circule autour du corps ahauffant'sont ménagées entre le corps chauf- fant et les parois intérieures de l'enveloppe à doubles parois. 4 Guide walls between which water circulates around the heating body are provided between the heating body and the inner walls of the double-walled casing. 5 Ces parois de guidage sont hélicoïdales. 5 These guide walls are helical. 6 Les fils de résistance du corps chauffant ont une forme plate et s'appliquent à plat, de chaque côté, sur les parois intérieures de l'enveloppe du corps chauffant avec interposition dtune couche isolante. <Desc/Clms Page number 10> 6 The resistance wires of the heating body have a flat shape and lie flat, on each side, on the interior walls of the casing of the heating body with the interposition of an insulating layer. <Desc / Clms Page number 10> 7 L'enveloppe à doubles parois (chambre de chauffage) communique avec l'intérieur du récipient à eau par des ouver- tures pratiquées au fond de cette chambre et par lesquelles l'eau peut entrer de bas en haut dans la chambre de chauffage lorsque l'arrivée de l'eau est coupée, le retour de l'eau é- tant empêché -par une soupape de retenue. 7 The double-walled casing (heating chamber) communicates with the interior of the water container through openings made at the bottom of this chamber and through which water can enter the heating chamber from the bottom upwards when the water supply is cut off, the return of water being prevented by a check valve. 8 L'extrémité libre du tuyau d'écoulement dépasse légè- rement, en forme de siphon, le fond de la tubulure d'écoule- ment, pour empêcher l'eau de continuer à couler goutte à goutte. 8 The free end of the drain hose protrudes slightly, in a siphon shape, from the bottom of the drain nozzle, to prevent water from continuing to drip. 9 Le robinet d'arrivée de l'eau est relié par une timo- nerie au commutateur monté sur le couvercle de l'appareil de façon que ce commutateur ne soit ouvert que lorsque l'arrivée de l'eau est complètement coupée. 9 The water inlet tap is connected by a transmission to the switch mounted on the cover of the appliance so that this switch is only open when the water inlet is completely cut off. 10. Mode de réalisation du chauffe-eau, caractérisé en oe qu'une double paroi qui se trouve à 1'intérieur du réoi- pient à eau, forme une chambre à air par laquelle l'eau froi- de qui arrive est isolée de la chambre de chauffage, tendre que cette chambre empêche en même temps de se refroidir l'eau qui traverse la chambre de chauffage en coulant le long de la paroi. 10. Embodiment of the water heater, characterized in that a double wall which is inside the water tank, forms an air chamber by which the cold water which arrives is isolated from. the heating chamber, tend that this chamber at the same time prevents the water which passes through the heating chamber from cooling down, flowing along the wall. Il* Autre mode de réalisation du ohauffe-eau, caractéri- sé en ce que le couvercle sur lequel est monté le dispositif de couplage électrique est refroidi, tant en son centre que sur ses bords, par l'eau qui arrive. Another embodiment of the water heater, characterized in that the cover on which the electrical coupling device is mounted is cooled, both at its center and at its edges, by the incoming water. 12. L'eau froide qui arrive est divisée en plusieurs courants, assurant un refroidissement du couvercle tant en son centre que sur ses bords. 12. The incoming cold water is divided into several streams, ensuring cooling of the cover both in its center and on its edges. 13 Le chauffe-eau est relié à un groupe de radiateur de façon que l'eau refroidie entre dans le chauffe-eau et soit renvoyée au radiateur après avoir été chauffée. 13 The water heater is connected to a radiator group so that the cooled water enters the water heater and is returned to the radiator after being heated. 14 Le chauffe-eau est fixé au fond d'un récipient et l'eau arrive par un tuyau coudé débouchant au fond du dit <Desc/Clms Page number 11> récipient. 14 The water heater is fixed to the bottom of a container and the water arrives through an elbow pipe leading to the bottom of said <Desc / Clms Page number 11> container. 15 Une lampe de contrôle est prévue sur le chauffe-eau, pour indiquer lorsque l'appareil est traversé par du courant électrique. 15 A control lamp is provided on the water heater, to indicate when the appliance is passing through by electric current.
BE424656D BE424656A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE424656A true BE424656A (en)

Family

ID=85833

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE424656D BE424656A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE424656A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0905084B1 (en) Apparatus for dispensing liquids, especially beverages
EP0963532B1 (en) Steam generator
FR2625794A1 (en) WATER VAPOR GENERATOR FOR COOKING APPLIANCE
FR2891720A1 (en) LIQUID HEATING DEVICE FOR AN ELECTRICAL APPLIANCE.
FR2697426A3 (en) Device for emulsifying steam and milk, in particular for cappuccino coffees.
EP0894430B1 (en) Non-freezing drinker with constant liquid level for outside use.
FR2653532A1 (en) SENSOR ASSEMBLY FOR BOILING WATER HEATER.
FR2656074A1 (en) HEAT EXCHANGER FOR A GAS HEATING APPARATUS AND A GAS HEATING APPARATUS COMPRISING SUCH A HEAT EXCHANGER.
CA2108509A1 (en) Electric kettle
BE424656A (en)
FR2588739A1 (en) Electric coffee machine providing steam for warming drinks
EP0329508B1 (en) Central heating installation with a sanitary hot water circuit
FR2625798A1 (en) BALLOON FOR PRODUCING HOT WATER AND METHOD FOR HEATING SAID BALLOON
EP0597748B1 (en) Instantaneous steam generator
EP1026448B1 (en) Mixed boiler
EP0006196B1 (en) Water heating apparatus, especially for domestic coffee makers
FR2624590A1 (en) ACCUMULATION WATER HEATER
FR2847972A1 (en) HEAT EXCHANGER AND DEVICE FOR PRODUCING HOT WATER
FR2714279A1 (en) Electric coffee making machine
FR2512525A1 (en) Submerged-fire-tube water boiler - has combustion gas-to-water contra-flow coil with integral burner
FR2576091A1 (en) Instantaneous fluid heater consisting of two shells
FR2803025A1 (en) Plate heat exchanger has two main openings linked by channel in top plate equipped with discharge valve
FR2747460A1 (en) Fluid-filled electric heating radiator for bathroom
FR2476296A1 (en) Water heater heat exchanger - has heating medium flowing through tube inside insulated open-ended water tube within water reservoir
FR2593054A1 (en) Compact coffee machine