BE424077A - - Google Patents

Info

Publication number
BE424077A
BE424077A BE424077DA BE424077A BE 424077 A BE424077 A BE 424077A BE 424077D A BE424077D A BE 424077DA BE 424077 A BE424077 A BE 424077A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pipes
chambers
chamber
partitions
plates
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE424077A publication Critical patent/BE424077A/fr

Links

Landscapes

  • Sewage (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux installations et bacs , à plusieurs chambres,   épurateurs   ou collecteurs deux usées , 
L'invention concerne les installations d'épuration et les bacs collecteurs des/eaux ménagères usées . 



   Comme on le sait, ces installations de décantation consistent en une série de chambres successives . L'eau à épurer est amenée dans l'une des chambres, puisparcourt lentement les chambres suivantes pour quitter la dernière chambre aussi exempte de boues que possible . 



   Pour que le, prix de revient de la construction reste peu élevé, il est avantageux de ménager les chambres dans un bac d'épuration de forme circulaire, dans lequel les diverses chambres sont formées à l'aide de cloisons de séparation, 
Le passage de l'eau d'une chambre dans l'autre s'effec   tue   par des déversoirs ou des orifices de passage .Dans 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'une des formes de réalisation, qui a donné des résultats particulièrement satisfaisants,

   le bac d'épuration est partagé en chambres par des plaques amovibles.La partie amovible des plaques peut être constituée par un ensemble rigide de plaques que l'on peut retirer en un bloc et qu'il est bon de faire en ciment   d'amiante .   Cet ensemble de plaques est introduit dans une rainure de guidage du mur limitant le bac et qui sert à maintenir la plaque qui forme l'un des bras de l'ensemble des plaques . Les trois autres bras de l'ensemble ne s'appliquent pas contre le mur de pourtour avec une étanchéité absolue au passage de l'eau. 



  L'eau usée à épurer circule donc d'une chambre dans l'autre en passant à travers des orifices ronds ou carrés percés dans les cloisons de séparation ou par les intervalles qui restent libres entre les cloisons et le mur de pourtour du   bac .   L'utilisation de ces intervalles a l'avantage de permettre à l'eau de passer très régulièrement d'une   ch@m-   bre à l'autre et sur toute la hauteur de la chambre .Les cloisons de séparation comportant des intervalles de ce genre peuvent aussi être faites en maçonnerie. 



   Suivant la présente invention, dans le cas des cloi- sons de séparation en maçonnerie pour faire passer l'eau usée d'une chambre dans l'autre par des ouvertures en forme de fentes, on forme ces ouvertures dans la maçonnerie en prolongeant la cloison de séparation   maçonnée)aux   extrémi- tés supérieure et inférieure, jusqu'au mur de pourtour du bac d'épuration circulaire et on prévoit une partie évidée en forme de fente qui s'étend à peu près sur toute la'hau- teur de la cloison, sans que la section de passage libre de la fente soit interrompue par des pierres de support, par- tageant la fente en plusieurs fentes de courte longueur . 



  Il n'est donc pas nécessaire que les fentes se prolongent jusqu'à l'extrémité supérieure des cloisons, comme dans le      

 <Desc/Clms Page number 3> 

 cas des cloisons constituées par des ensembles rigides de plaques amovibles . Il n'est pas non plus nécessaire de diminuer la section de passage libre de la fente par des pierres de support .

   Etant donné que la partie supé- rieure de la cloison de séparation maçonnée se prolonge depuis le milieu jusqu'au mur extérieur, la cloison de maçonnée   séparation/possède   une résistance suffisante ,   on   propose également suivent l'invention de cons- truire les cloisons de séparation sous forme d'un ensemble de plaques, par exemple en béton armé, qui est fini avant d'être monté dans le bac d'épuration ; mais une fois que ces ensembles de plaques sont introduits dans le bac d'épu- ration circulaire fini de maçonnerie , on réunit leurs extrémités inférieures avec le fond du bac et l'une des plaques formant bras de l'ensemble de plaques avec le mur de pourtour, de sorte qu'il n'est plus nécessaire de prévoir une rainure dans la maçonnerie pour maintenir l'un des bras de' l'ensemble de plaques . 



   L'intervalle de passage qui reste libre entre les autres plaques et le mur de pourtour est ainsi invariable- ment   fixé .   Pour augmenter la résistance des plaques for- mant bras, il est avantageux de réunir tous les bras de l'ensemble de plaques en haut et en bas avec le mur exté- rieur .Cette forme de construotion est particulièrement avantageuse dans le cas des bacs d'épuration de petit dia- mètre . 



   Dans le cas des installations plus importantes, on ne se contente pas, suivant l'invention, de disposer des fentes dans la cloison qui sépare deux chambres   voisines,   mais on monte dans lesdites chambres ou cloisons intermé- diaires des tuyaux qui comportent plusieurs fentes   longi-     @   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tudinales . Les tuyaux avec leurs fentes longitudinales peuvent être très facilement nettoyés à n'importe quel moment, en faisant passer des courants d'eau dans les tuyaux et débouchant ainsi les fentes par arrosage . Il convient de ne pas prolonger les tuyaux jusqu'au fond des chambres précitées, de façon à permettre aux boues, qui se sont éventuellement déposées dans les tuyaux, de sortir par l'extréml té inférieure du tuyau au cours du nettoyage. 



   On a constaté de plus que les installations construi- tes suivant l'invention avec des fentes verticales placées entre les chambres peuvent servir, d'une manière particuliè- rement avantageuse, de simples fosses collectrices de l'eau usée, sans que le bac constitue une installation   d'épura-   tion, de laquelle l'eau sort épurée .

   Lorsqu'on emploie des fentes verticales, outre qu'on réalise une circulation par- ticulièrement tranquille de l'eau usée recueillie d'une chambre dans l'autre, on n'a besoin pour vider complètement le bac collecteur, que de pomper l'eau dans une chambre et toutes les autres chambres se vident en même temps .Tandis que dans le cas des bacs collecteurs connus   jusqu'à   présent et comportant plusieurs chambres, dans les cloisons de sé- paration desquelles sont percés des orifices de passage,lors- quton pompe l'eau dans une chambre, les autres chambres ne se vident que jusqu'au niveau des orifices de passage et doivent ensuite être complètement vidées l'une après l'autre. 



   L'invention est expliquée ci-après d'une manière plus détaillée avec le dessin ci-annexé à l'appui. Sur ce dessin: 
La   fig.l   est une coupe longitudinale d'un bac d'épura- tion circulaire d'une installation d'épuration connue ; la fig.2 est une coupe transversale de l'installation de la fi g. 1 ; 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la fig.3 est une coupe longitudinale d'un bac   d'épu-   ration d'une installation d'épuration de diamètre moindre ; la fig.4 est une coupe transversale de l'installation de la fig.3 ; la fig.5est une coupe verticale par l'axe d'une installation avec tuyaux comportant des fentes longitudi- nales ; la fig.6 est un plan de l'installation de la fig.5 ; la fig.7 est une coupe longitudinale d'une fosse col- lectrice d'eau usée ;

   la fig.8 est une coupe transversale de la fosse col- lectrice de la   fig.7.,   
Sur les figs. 1 et 2, 1 désigne le mur de pourtour d'un bac d'épuration du type circulaire ordinaire connu . 



  Un ensemble de plaques 2 amovible en ciment d'amiante est monté dans le bac d'épuration, de façon   que-18.   plaque 3 qui forme l'un des bras de l'ensemble de plaques s'engage dans une rainure 4 ménagée dans le mur de pourtour .   En   5,6 et 7 les bras arrivent au voisinage du mur de pourtour, sans réaliser l'étanchéité au passage du liquide, de   fçon   à former des fentes verticales . 8 et 9 sont des orifices percés dans les cloisons de séparation pour le passage de l'eau usée, mais qui ne sont pas nécessaires, lorsque le passage de l'eau usée d'une chambre dans l'autre peut se faire par des fentes verticales de dimensions correctement calculées .   10 désigne   ltarrivée de l'eau usée, 11 la sortie de l'eau épurée .12 désigne le lit filtrant adjoint au bac   d'épuration .

      



   Les figs. 3 et 4 représentent la manière dont on monte les ensembles de plaques en béton armé suivant l'invention dans les bacs dépuration circulaires de diamètre assez pe-   tit .   L'ensemble de plaques 16 en béton armé qui comporte ici trois plaques formant bras,, est introduit dans le bac 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 d'épuration de façon à y former trois chambres I,II,III. Les portions 17 et 18 de l'ensemble de plaques peuvent consister, comme le montre la   fig.4,   en une pièce en béton unique, rigide, Mais ces portions 17 et 18 de l'ensemble de plaques peuvent aussi consister en plaques de béton séparées   ssem.-   blées l'une sur l'autre par des bou lons en 19.

   L'un des bras de l'ensemble de plaques est réuni en 20 avec le mur de pourtour, tandis qu'en 21 et 22 sont formées des fentes verticales, par lesquelles l'eau usée passe dans la direc- tion de la flèche d'une chambre dans l'autre pour sortir de la chambre III du bac d'épuration par l'orifice de vidange 11 sous forme d'eau épurée, qui passe ensuite goutte à goutte à travers le lit filtrant 12. L'ensemble de plaques 16 est réuni en 23 avec le fond du bac d'épuration. 



   Ltensemble de plaques en béton peut aussi être cons- truit de façon que les fentes de passage ne se prolongent pas jusqu'au fond du bac dtépuration, mais seulement jus- qu'au point désigné par 24. De   même,il   suffit que la fente ne se prolonge vers le haut-, que   jusqu'au   point désigné par 25. En 24 et 25 tous les bras de l'ensemble des plaques sont réunis au mur extérieur.On augmente ainsi la résistance de l'ensemble de plaques sans porter atteinte aux propriétés avantageuses des fentes verticales au point de vue du passage du liquide . 



   Les plaques totales qui constituent les divers bras de l'ensemble de plaques peuvent aussi être composées de plaques partielles 26. 



   Sur les figs. 5 et 6, le bac d'épuration 34 est partagé en trois chambres I,II,III. L'eau à épurer est amenée par une conduite   d'arrivée   35 de haut en bas dans la chambre I, où les boues les plus volumineuses se déposent . 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



     L'eau   usée arrive ensuite par un tuyau   p.longeant   
36 et un déversoir 37 dans un tuyau 38 placé dans la chambre II et qui comporte des fentes longitudinales . 



     Apres   avoir circulé dans la chambre II l'eau usée entre dans un tuyau 39, qui se trouve entre les chambres II et III et après avoir circulé dans la chambre III est ame- née par un tuyau 40 dans la conduite de sortie 41. 



   Dans l'exemple de réalisation représenté, les tuyaux 
38,39 et 40 comportent, suivant l'invention, des fentes longitudinales 42. L'eau usée amenée par le haut dans le tuyau-38 en sortant de la chambre de décantation I passe dans la chambre II sur toute la hauteur de la chambre par les fentes longidutinales du tuyau 38. Le tuyau   38nt   pas besoin de oomporter de fentes longitudinales du côté dirigé vers la chambre I . Après avoir   traversé'la   chambre 
II, l'eau usée passe par les fentes du tuyau 39 qui se trouvent du côté dirigé vers la chambre II, puis entre dans la chambre III en passant par les fentes qui se trou- vent de l'autre   côté   du tuyau .

   L'eau usée peut aussi s'écouler de cette chambre par les fentes longitudinales disposées dans le-tuyau 40 sur toute la hauteur de la chambre .-Au lieu de plusieurs fentes, les tuyaux 38 et 
40 peuvent n'en comporter chacun qu'une seule et le tuyau 
39, deux . 



   Pour   augmenter   la rigidité des tuyaux, il peut être avantageux de ne pas prolonger toutes les fentes ou quelques unes sur toute la longueur du haut en bas du tuyau, mais au contraire de laisser subsister une ou   plut--.   sieurs ponts entretoises étroits . 



   Les dimensions des tuyaux à fentes peuvent être choi- sies de façon que Ces tuyaux reposent sur le fond de la chambre . Dans ce cas, il est bon de munir les tuyaux d'échanorures 43, telles quton peut les voir sur la   fig.5     @   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 Sur le tuyau 39, et par lesquelles la   boue%1   s'est accu-   mulée   dans les tuyaux peut être expulsée au moment du net- toyage des tuyaux . On peut aussi choisir les dimensions destuyaux à fentes, de façon que ces tuyaux n'arrivent pas tout-à-fait jusqu'au fend du bac d'épuration, ainsi qu'on peut le voir sur la fig.5 à propos du tuyau 40.

   Le fond du tuyau est alors fermé par un godet 44 fixé sur une sus- pension 45 formée d'un cordon ou d'un fil de fer qui passe à travers le tuyau et qui permet de remonter le godet 44 en le faisant sortir du tuyau pour évacuer la boue qui s'y est accumulée .En disposant les fentes dans les tuyaux , au lieu de les ménager, ainsi qu'on l'a proposé antérieure- ment, dans les cloisons de séparation, on facilite le netto- yage des fentes pendant que l'appareil fonctionne ,On peut aussi faire   naitre   d'une manière absolument quelconque un courant violent dans les tuyaux, qui expulse au dehors ou par les fentes la boue éventuellement accumulée on peut opérer le nettoyage avec des outils appropriés que l'on fait monter et descendre dans les tuyaux . 



   La conduite d'évacuation des boues 46 se dirige vers le haut dans le sens indiqué sur la fig.5 et sort de la chambre de décantation I. Cette conduite est fermée d'une manière connue par un registre en dehors de l'installation d'épuration . Lorsqu'on ouvre ce registre, les boues accu- mulées au fond de la chambre sont expulsées par la conduite 46 par l'action de la pression exercée par la colonne d'eau qui se trouve dans la chambre I . 



   On peut disposer une conduite d'évacuation de ce type dans chacune des trois chambres .Cependant il est possible d'arriver au résultat cherché avec une seule conduite   d'éva-   cuation des boues en disposant en bas dans les cloisons qui séparent la chambre pourvue de la conduite dtévacuation des boues et les autres chambres d'orifices fermés par des cla- pets de retenue . Lorsqu'on désire évacuer les boues des 

 <Desc/Clms Page number 9> 

   chambres   non pourvues de conduites d'évacuation séparées, on a soin de faire monter le niveau de l'eau dans les chambres en question plus haut que dans la chambre d'où part la conduite d'évacuation.

   La colonne d'eau étant plus haute, la pression qu'elle exerce refoule les boues hors dès chambres précitées par les orifices pourvus de clapets de retenue et les fait passer dans   la   chambre d'où part la conduite d'évacuation des boues , 
Sur les figs. 5 et 6, la oonduite d'évacuation des boues 46 se trouve dans la première ohambre, tandis que les chambres II et III communiquent avec la chambre I par des orifices, qui sont fermés par des clapets de re- tenue 33, pendant la marche normale de l'installation . 



  Il peut être avantageux de monter la conduite d'évacuation des boues dans la seconde chambre en modifiant en   consé   quence l'agencement des clapets de retenue qui communi- quent avec les autres chambres . 



   Sur les figs. 7 et 8, 47 désigne le mur de pourtour d'une -fosse collectrice d'eau usée.La fosse collectrice circulaire est partagée en trois chambres I,II,III par des cloisons de séparation maçonnées 48 et 49 .La cloison 48 comporte en 50,et la cloison 49 en 51, une fente verticale .Cette fente est obtenue dans la maçonnerie, en laissant subsister la maçonnerie de la cloison de sé- paration au-dessus et au-dessous de la fente en 52 et 53, et la fente 51 n'est pas interrompue sur toute sa hauteur par des pierres de liaison ou de support, mais au contrai- re sa section de passage reste entièrement libre.Lorsqu'il s'agit de pomper l'eau usée amenée dans la fosse   oolleo-   trice par la conduite d'arrivée 10, 11 suffit de pomper dans une seule des trois chambres I,II ou III ce qui a pour effet de vider complètement les autres chambres,

   puisque les fentes de communication se prolongent peu près jusqu'au fond de la fosse collectrice. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   L'invention n'est pas limitée aux exemples de réali- sation représentés sur le dessin. 



   REVENDICATIONS, 
1-Installation d'épuration avec bac d'épuration partagé en plusieurs chambres séparées ,carctérisée en ce qu'entre les diverses chambres se trouvent des fentes verticales qui s'étendent sur toute la hauteur ou à peu près sur toute la hauteur des cloisons de séparation, les cloisons de séparation étant construites sous forme d'un ensemble de plaques, par exemple en béton armé, fini avant d'être monté dans le bac d'épuration et qui, une fois in- troduit dans le bac d'épuration, est réuni avec le fond du bac et par une des plaques formant bras latéralement avec le mur de pourtour du bac d'épuration. 



   2-Installation d'épuration avec bac d'épuration partagé en plusieurs chambres, caractérisée en ce que les cloisons des chambres sont constituées par un ensemble de plaques fini de construction, et que tous les bras de l'ensemble de plaques sont réunis à leurs extrémités su- périeure et inférieure avec le mur extérieur, en laissant libres des fentes . 



   3-Installation d'épuration avec bac d'épuration par- tagé en plusieurs chambres, caractérisée par l'agencement de tuyaux pourvus de fentes longitudinales et servant à amener l'eau usée dans les chambres, à la faire sortir des chambres et/ou/ à la faire passer d'une chambre dans   l'autre .    

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to installations and tanks, to several chambers, purifiers or collectors two used,
The invention relates to purification installations and collecting tanks for / domestic waste water.



   As is known, these settling installations consist of a series of successive chambers. The water to be purified is brought into one of the chambers, then slowly moves through the following chambers to leave the last chamber as free of sludge as possible.



   So that the cost of the construction remains low, it is advantageous to arrange the chambers in a circular-shaped purification tank, in which the various chambers are formed by means of partition walls,
The passage of water from one chamber to the other is effected through weirs or passage openings.

 <Desc / Clms Page number 2>

 one of the embodiments, which has given particularly satisfactory results,

   the purification tank is divided into chambers by removable plates The removable part of the plates can be made up of a rigid set of plates that can be removed in a block and that it is good to make asbestos cement . This set of plates is introduced into a guide groove in the wall limiting the tank and which serves to hold the plate which forms one of the arms of the set of plates. The other three arms of the assembly do not apply against the perimeter wall with absolute sealing against the passage of water.



  The used water to be purified therefore circulates from one chamber to the other, passing through round or square openings drilled in the partition walls or through the gaps which remain free between the partitions and the perimeter wall of the tank. The use of these intervals has the advantage of allowing the water to pass very regularly from one room to another and over the entire height of the room. The partition walls comprising intervals of this kind can also be made in masonry.



   According to the present invention, in the case of masonry partition walls for passing waste water from one chamber to the other through slot-shaped openings, these openings are formed in the masonry by extending the partition. separation) at the upper and lower extremities, up to the perimeter wall of the circular sewage tank and a recessed part in the form of a slot is provided which extends approximately over the entire height of the partition, without the free passage section of the slot being interrupted by supporting stones, dividing the slot into several slots of short length.



  It is therefore not necessary that the slots extend to the upper end of the partitions, as in the

 <Desc / Clms Page number 3>

 the case of partitions formed by rigid sets of removable plates. It is also not necessary to reduce the free passage section of the slot by support stones.

   Since the upper part of the masonry partition wall extends from the middle to the outer wall, the masonry partition wall / has sufficient strength, it is also proposed according to the invention to construct the partition walls. separation in the form of a set of plates, for example in reinforced concrete, which is finished before being mounted in the purification tank; but once these sets of plates are introduced into the finished circular masonry drain pan, their lower ends are joined with the bottom of the pan and one of the plates forming the arms of the set of plates with the wall. perimeter, so that it is no longer necessary to provide a groove in the masonry to hold one of the arms of the plate assembly.



   The passage gap which remains free between the other plates and the perimeter wall is thus invariably fixed. In order to increase the resistance of the arm plates, it is advantageous to join all the arms of the plate assembly at the top and bottom with the exterior wall. This form of construction is particularly advantageous in the case of bins. Small diameter purification.



   In the case of larger installations, according to the invention, we are not satisfied with arranging slots in the partition which separates two neighboring chambers, but pipes which have several long slots are fitted in said chambers or intermediate partitions. - @

 <Desc / Clms Page number 4>

 tudinal. The pipes with their longitudinal slots can be very easily cleaned at any time, by making water currents pass through the pipes and thus unclogging the slots by spraying. The pipes should not be extended to the bottom of the aforementioned chambers, so as to allow sludge, which may have settled in the pipes, to exit through the lower end of the pipe during cleaning.



   It has also been observed that the installations constructed according to the invention with vertical slots placed between the chambers can serve, in a particularly advantageous manner, as simple collection pits for waste water, without the tank constituting. a purification installation, from which the water comes out purified.

   When using vertical slits, apart from realizing a particularly quiet circulation of the waste water collected from one chamber to the other, in order to completely empty the collecting tank, all that is required is to pump the The water in one chamber and all the other chambers are emptied at the same time. While in the case of the collecting tanks known hitherto and comprising several chambers, in the partition walls of which are drilled passage openings, when - when you pump water into one chamber, the other chambers only empty up to the level of the passage openings and must then be completely emptied one after the other.



   The invention is explained below in more detail with the accompanying drawing. On this drawing:
Fig.l is a longitudinal section of a circular purification tank of a known purification installation; Fig.2 is a cross section of the installation of the fi g. 1;

 <Desc / Clms Page number 5>

 FIG. 3 is a longitudinal section through a purification tank of a purification installation of smaller diameter; Fig.4 is a cross section of the installation of Fig.3; FIG. 5 is a vertical section through the axis of an installation with pipes comprising longitudinal slots; fig.6 is a plan of the installation of fig.5; Fig. 7 is a longitudinal section of a wastewater collection pit;

   Fig. 8 is a cross section of the collection pit in Fig. 7.,
In figs. 1 and 2, 1 designates the perimeter wall of a purification tank of the known ordinary circular type.



  A set of removable asbestos cement plates 2 is mounted in the purification tank, so that-18. plate 3 which forms one of the arms of the set of plates engages in a groove 4 made in the perimeter wall. In 5, 6 and 7, the arms arrive in the vicinity of the perimeter wall, without sealing the passage of the liquid, so as to form vertical slits. 8 and 9 are holes drilled in the partition walls for the passage of waste water, but which are not necessary, when the passage of waste water from one chamber to the other can be made through slits verticals of correctly calculated dimensions. 10 designates the arrival of the waste water, 11 the outlet of the purified water. 12 indicates the filter bed added to the purification tank.

      



   Figs. 3 and 4 show the way in which the sets of reinforced concrete plates according to the invention are mounted in circular purification tanks of fairly small diameter. The set of reinforced concrete plates 16 which here comprises three plates forming arms ,, is introduced into the tank

 <Desc / Clms Page number 6>

 purification so as to form three chambers I, II, III. The portions 17 and 18 of the set of plates can consist, as shown in fig. 4, of a single rigid concrete piece, but these portions 17 and 18 of the set of plates can also consist of concrete slabs separated sem. on top of each other by bolts at 19.

   One of the arms of the plate assembly is joined at 20 with the perimeter wall, while at 21 and 22 are formed vertical slits, through which the waste water passes in the direction of the arrow d. 'one chamber in the other to exit from the chamber III of the purification tank through the drain opening 11 in the form of purified water, which then passes dropwise through the filter bed 12. The set of plates 16 is joined at 23 with the bottom of the purification tank.



   The set of concrete plates can also be constructed so that the passage slots do not extend to the bottom of the drain pan, but only to the point designated by 24. Similarly, it is sufficient that the slot extends upwards only to the point designated by 25. At 24 and 25 all the arms of the set of plates are joined to the exterior wall. The resistance of the set of plates is thus increased without compromising the advantageous properties of vertical slits from the point of view of the passage of the liquid.



   The total plates which constitute the various arms of the plate assembly can also be composed of partial plates 26.



   In figs. 5 and 6, the purification tank 34 is divided into three chambers I, II, III. The water to be purified is brought through an inlet pipe 35 from top to bottom into chamber I, where the larger sludge is deposited.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



     The waste water then arrives through a long pipe
36 and a weir 37 in a pipe 38 placed in chamber II and which has longitudinal slots.



     After having circulated in the chamber II the waste water enters a pipe 39, which is located between the chambers II and III and after having circulated in the chamber III is brought by a pipe 40 into the outlet pipe 41.



   In the example of embodiment shown, the pipes
38, 39 and 40 comprise, according to the invention, longitudinal slots 42. The waste water brought from above into the pipe-38, leaving the settling chamber I passes into the chamber II over the entire height of the chamber. by the longitudinal slots of the pipe 38. The pipe 38nt need not have longitudinal slots on the side facing the chamber I. After crossing the room
II, the waste water passes through the slits of the pipe 39 which are on the side directed to the chamber II, then enters the chamber III through the slits which are on the other side of the pipe.

   The used water can also flow from this chamber through the longitudinal slots arranged in the pipe 40 over the entire height of the chamber. Instead of several slots, the pipes 38 and
40 may each have only one and the pipe
39, two.



   To increase the rigidity of the pipes, it may be advantageous not to extend all or a few slots over the entire length from top to bottom of the pipe, but on the contrary to leave one or more. sieurs narrow bridges.



   The dimensions of the slotted pipes can be chosen so that these pipes rest on the bottom of the chamber. In this case, it is good to provide the pipes with cutouts 43, as can be seen in fig. 5 @

 <Desc / Clms Page number 8>

 On pipe 39, and through which the sludge% 1 has accumulated in the pipes can be expelled at the time of cleaning the pipes. It is also possible to choose the dimensions of the slotted pipes, so that these pipes do not quite reach the slit of the purification tank, as can be seen in fig. 5 regarding the pipe. 40.

   The bottom of the pipe is then closed by a cup 44 fixed on a suspension 45 formed of a cord or a wire which passes through the pipe and which allows the cup 44 to be raised by making it come out of the pipe. to evacuate the sludge which has accumulated there. By placing the slots in the pipes, instead of leaving them, as was previously proposed, in the partition walls, it is easier to clean the slits while the appliance is in operation, It is also possible to create in any way a violent current in the pipes, which expels out or through the slits any accumulated sludge. It is possible to clean it with suitable tools such as the we move up and down in the pipes.



   The sludge evacuation pipe 46 runs upwards in the direction shown in fig. 5 and leaves the settling chamber I. This pipe is closed in a known manner by a damper outside the installation. purification. When this register is opened, the sludge accumulated at the bottom of the chamber is expelled through line 46 by the action of the pressure exerted by the water column which is in chamber I.



   An evacuation pipe of this type can be placed in each of the three chambers. However, it is possible to achieve the desired result with a single sludge evacuation pipe by placing at the bottom in the partitions which separate the chamber provided. of the sludge evacuation pipe and the other orifice chambers closed by retaining valves. When you want to remove the sludge from

 <Desc / Clms Page number 9>

   rooms not provided with separate discharge pipes, care is taken to raise the water level in the chambers in question higher than in the chamber from which the discharge pipe starts.

   The water column being higher, the pressure which it exerts forces the sludge out of the aforementioned chambers through the orifices provided with check valves and passes them into the chamber from which the sludge discharge pipe leaves,
In figs. 5 and 6, the sludge evacuation pipe 46 is in the first chamber, while the chambers II and III communicate with the chamber I through orifices, which are closed by check valves 33, during operation. normal installation.



  It may be advantageous to mount the sludge discharge line in the second chamber by correspondingly modifying the arrangement of the check valves which communicate with the other chambers.



   In figs. 7 and 8, 47 designates the perimeter wall of a wastewater collection pit. The circular collection pit is divided into three chambers I, II, III by masonry partitions 48 and 49. The partition 48 comprises in 50, and the partition 49 at 51, a vertical slot. This slot is obtained in the masonry, leaving the masonry of the partition wall above and below the slot at 52 and 53, and the slot 51 is not interrupted over its entire height by connecting or supporting stones, but on the contrary its passage section remains completely free. When it comes to pumping the waste water brought into the oolleo pit - pump via the inlet pipe 10, 11 suffices to pump in only one of the three chambers I, II or III which has the effect of completely emptying the other chambers,

   since the communication slots extend approximately to the bottom of the collection pit.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   The invention is not limited to the exemplary embodiments shown in the drawing.



   CLAIMS,
1-Purification installation with purification tank divided into several separate chambers, characterized in that between the various chambers there are vertical slots which extend over the entire height or almost over the entire height of the partitions of separation, the partition walls being constructed in the form of a set of plates, for example of reinforced concrete, finished before being fitted into the purification tank and which, once introduced into the purification tank, is joined with the bottom of the tank and by one of the plates forming arms laterally with the perimeter wall of the purification tank.



   2-Purification installation with purification tank divided into several chambers, characterized in that the partitions of the chambers are made up of a set of finished construction plates, and that all the arms of the set of plates are joined to their upper and lower ends with the exterior wall, leaving free slits.



   3-Purification installation with a sewage tank divided into several chambers, characterized by the arrangement of pipes provided with longitudinal slots and serving to bring waste water into the chambers, to bring it out of the chambers and / or / to move her from one room to the other.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

4-Installation d'épuration avec chambres entre les- quelles se trouvent des tuyaux comportant des fentes lon- gitudinales , caractérisée en ce que les @ tuyaux <Desc/Clms Page number 11> comportent des échancrures à leur extrémité inférieure , 5-Installation d'épuration avec plusieurs chambres et tuyaux comportant des fentes longitudinales , caracté- risée en ce qu'é l'extrémité inférieure des tuyaux à fentes se trouve un godet à boue amovib le . 4-Purification installation with chambers between which there are pipes comprising longitudinal slots, characterized in that the pipes <Desc / Clms Page number 11> have notches at their lower end, 5-Purification installation with several chambers and pipes comprising longitudinal slots, characterized in that at the lower end of the slot pipes there is a removable mud bucket. 6-Une installation d'épuration en substance comme décria et représentée au dessin. 6-A purification installation in substance as described and represented in the drawing. 7-Bao épurateur et collecteur avec cloisons' en maçon- nrie partageant le bac en chambres séparées, caractérisé en ce que des fentes verticales sont.ménagées dans ces cloisons, du fait que la maçonnerie des cloisons se prolonge au-dessus et au-dessous des fentes jusqu'au mur de pourtour et est réunie audit mur et que la section de passage des fentes n 'est interrompue par aucune pierre de support ou de liaison. 7-Bao purifier and collector with masonry partitions dividing the tank into separate rooms, characterized in that vertical slits are provided in these partitions, due to the fact that the masonry of the partitions extends above and below slits to the perimeter wall and is joined to said wall and that the passage section of the slits is not interrupted by any support or connecting stone. 8-Bac épurateur et collecteur en substance comme décrit et représenté au dessin . 8-Purifier and collector tank in substance as described and shown in the drawing. 9-Fosse collectrice d'eau usée de forme circulaire avec cloisons de séparation partageant la fosse en plusieurs chambres, caractérisée en ce que lesdites cloisons comportent des fentea verticales pour le passage de l'eau usée d'une et chambre dans l'autre/qui permettent en même temps de vider complètement la fosse collectrice en pompant l'eau, usée dans une chambre seulement . 9-Circular-shaped wastewater collection tank with separation partitions dividing the pit into several chambers, characterized in that said partitions comprise vertical slits for the passage of wastewater from one chamber to the other / which at the same time allow the collection pit to be completely emptied by pumping the water, used up in one chamber only.
BE424077D BE424077A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE424077A true BE424077A (en)

Family

ID=85394

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE424077D BE424077A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE424077A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1743984B1 (en) Cell and water recovery system
EP0240412A1 (en) Septic tank
FR2725916A1 (en) DECANTATION WATER TREATMENT TANK
CN103741783A (en) Efficient pollutant intercepting device for gutter inlet
FR2513364A1 (en) WATER COOLING TOWER
EP0607349B1 (en) Water retaining reservoir structure
FR2564873A1 (en) WATERPROOFING METHOD AND DEVICE FOR THE PROTECTION AGAINST WATER OF INFILTRATION OF DISCHARGES
FR2554479A1 (en) BUILDING BLOCK SYSTEM FOR ERRORING BUILDINGS
EP2646130B1 (en) Method and apparatus for the filtration of run-off water and industrial wastewater
BE424077A (en)
LU84467A1 (en) SEPARATOR, PARTICULARLY FOR SEPARATING OIL AND SAND FROM SEWAGE
FR2889518A1 (en) Waste water treatment system comprises a container having a treatment unit to treat drainage water in a supply and a module having two compartments associated with a water supply and an exit
FR2987858A1 (en) IMPROVEMENT FOR NATURAL SWIMMING POOL
CA2281615C (en) Method for producing a filter bottom for water treatment
FR2628476A1 (en) DARK WELL EQUIPPED WITH RENEWABLE GRAVEL FILTERS
EP0885041A1 (en) Retaining filter, plant and method for treating effluents
KR200460809Y1 (en) A drain for bridge
EP2964838B1 (en) Filtering device for a temporary sanitation facility on a civil engineering worksite and temporary sanitation process
KR101404001B1 (en) Assembly rainwater catchment system for construction height response
EP2735547B1 (en) Novel method for producing water with reduced scale content and device for implementing same
DE71639C (en) Water collector for the drainage of bridges, viaduct covers, roofs and the like
JP5305433B2 (en) Osmosis ridge, osmosis side groove, and osmosis device using them
FR2729411A3 (en) Flooring reinforced concrete coffering slab
CH641863A5 (en) Prefabricated element for the erection of a crib wall and wall obtained
FR3046158A1 (en) DEVICE FOR TREATING WASTE WATER BY PLANT FILTERS OF THE ROSE TYPE