BE421079A - - Google Patents

Info

Publication number
BE421079A
BE421079A BE421079DA BE421079A BE 421079 A BE421079 A BE 421079A BE 421079D A BE421079D A BE 421079DA BE 421079 A BE421079 A BE 421079A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
belt
coal
gallery
devices
central
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE421079A publication Critical patent/BE421079A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G47/00Article or material-handling devices associated with conveyors; Methods employing such devices
    • B65G47/74Feeding, transfer, or discharging devices of particular kinds or types
    • B65G47/76Fixed or adjustable ploughs or transverse scrapers
    • B65G47/763Fixed ploughs or transverse scrapers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Structure Of Belt Conveyors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    "   Perfectionnements aux transporteurs à courroie sans fin "   @   
Dans les   minée.:   de charbon, il est de pratique courante de prolonger des fronts de taille sur les côtés opposés d'une galerie ou d'un passage central et d'enlever le charbon abattu au moyen de transporteurs à courroie flexible transportables, comprenant des dispositifs d'extrémité indépendants entre lesquels est placée la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 courroie, qui comporte ainsi un brin supérieur et un brin inférieur. Dans transporteurs séparés sont placés le long des fronts de taille opposés, et la décharge de ceux-ci s'effectue au dispositif d'extrémité situé près de la galerie centrale.

   Toutefois, les dépenses corres- pondant à l'achat des transporteurs distincts à courroie et à leur entretien sont généralement assez élevées, et l'on doit employer un moteur distinct pour chaque trans- porteur, de sorte qu'il en résulte des frais d'exploi- tation relativement élevés. De plus, dans certains cas, les dispositifs de déchargement des transporteurs dis- tincts doivent être placés côte à côte, à cause des espaces limités dont on dispose dans les mines de charbon, de sorte qu'il est nécessaire d'avoir des fronts de taille opposés légèrement décalés en plan, d'où il résulte qu'il se trouve au-dessus de ces dispositifs une surface rela- tivement grande de toit qu'il est difficile de supporter de manière présentant toute sécurité. 



   Conformément à l'invention, un seul transporteur à courroie est placé le long des fronts de taille opposés et en travers de la galerie centrale, et le charbon abbatu est chargé sur l'un des brins de la courroie du transporteur dans l'un des fronts de taille, et sur l'autre brin de la courroie dans l'autre front de taille, et il est déchargé des deux brins à la galerie centrale. 



   De cette manière, un seul transporteur dessert 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 les deux fronts de taille en permettant d'effectuer le chargement simultanément à ces deux fronts. De plus, on peut n'installer des moyens moteurs qu'en un seul point situé sur la largeur du transporteur, et on peut les incorporer dans un ensemble de commande placé dans un passage ou dans un logement d'extrémité. Les fronts de taille peuvent également être en ligne l'un avec l'autre et on peut ainsi procéder à l'exploitation en toute sécu- rité sans qu'il se présente de difficultés pour suppor- ter le toit. 



   Sur les dessins : 
La figure 1 est une vue en coupe, et la figure 2 une vue en plan de deux fronts de taille opposés a, b, placés de part et d'autre d'une galerie centrale et comportant un transporteur approprié représenté en posi- tion pour transporter du charbon depuis les deux fronts de taille. 



   Les figures 3 et 4 sont des vues similaires à celle de la figure 1. 



   Les figures 5 et 6 sont des vues similaires à celles des figures 1 et 2. 



   Les figures 7 et 8 sont des vues partielles représentant des variantes de modes de réalisation de moyens de déchargement. 



   Comme on le voit sur les figures 1 et 2, le transporteur unique à courroie comprend une courroie e 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 qui est placée,le long du front de taille a, depuis un dispositif de déchargement f, installé à la galerie c, jusqu'à un dispositif de renvoi g installé à   l'extré-   mité interne, et, le long du front de taille b, depuis le dispositif de déchargement 1 jusqu'à un second dispo- sitif de renvoi h, installé à l'extrémité interne de ce front de taille. Le charbon abattu des côtés d est transporté par le brin inférieur de la courroie e dans le front de taille a et il est déchargé à la galerie centrale c par son passage sur un rouleau k placé dans le dispositif de déchargement.

   Dans l'autre front de taille, le charbon est transporté par le brin supé- rieur de la courroie et il est déchargé en.2 par un râcloir ou un organe analogue 1. Le charbon en déchar- gement est dirigé par des goulottes j et n sur un trans- porteur à courroie m installé dans la galerie centrale. 



   Le dispositif de déchargement 1 et les dis- positifs de renvoi g, h, comprennent un châssis   cintré r   muni sur son pourtour d'une série de rouleaux pour guider la courroie, et cette dernière est supportée entre ces dispositifs par des rouleaux .0. La courroie est entraînée directement le long du front de taille b depuis le second   rouleau q   du dispositif de déchargement et elle est guidée au retour sur la partie supérieure du châssis cintré r du dispositif de déchargement par 
 EMI4.1 
 un rouleau s. Un moteur p adjoint au -fraTrim-Tr dispo- sitif de déchargement commande la courroie. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   On réalise ainsi une installation telle que les deux fronts de taille a et b sont desservis par un seul transporteur à courroie, et qu'un seul moteur de commande suffit. De plus, on peut supporter le toit de la manière   habituelle.   On peut charger le charbon simultanément sur le transporteur dans les deux fronts de taille et on peut décharger le charbon venant des fronts de taill.e simultanément sur un transporteur d'évacuation commun. L'invention procure ainsi une économie considérable et le transport est effectué de manière efficace et avantageuse. 



   Sur la figure 3, le déchargement effectué du brin supérieur de la partie de la courroie située dans le front de taille b est assuré par une trémie mobile de déchargement t. La courroie passe sur un rouleau de déchargement associé avec une goulotte v, puis sur un rouleau w placé à un niveau inférieur; elle passe ensuite au-dessous de la   goulotte v,   et autour d'un rouleau guide x pour aboutir au châssis cintré r du dispositif de déchargement f de l'autre font de taille a. Le charbon est déchargé sur des transporteurs d'éva- cuation séparés m, Les dispositifs de renvoi g, h, comprennent deux rouleaux y, z, placés à des.niveaux légèrement différents et un rouleau 1 pour guider le brin inférieur.

   Le moteur de commande peut être placé dans l'un ou l'autre des dispositifs g   ou h,   et il peut 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 être installé dans le châssis du dispositif. Il peut entraîner l'un ou l'autre des   rouleaux y, z   ou les deux, On peut également l'installer dans un passage ou dans un logement d'extrémité et l'accoupler avec les rouleaux; Les modes de réalisation des dispositifs et de la commande ne sont décrits qu'à titre d'exemples, et il est évident, d'après les dessins, que l'on peut utiliser des modes de réalisation différents de dispositifs représentés en g et h dans chacun des transporteurs et que le dis- positif de commande peut être placé en f, en g ou en h. 



  Les dispositifs g, h peuvent comprendre plus de deux rouleaux de courroie similaires aux rouleaux y, z, ou bien l'on peut combiner un seul rouleau avec une pince ou un rouleau guide. Tous les dispositifs f, g, h com- prennent des embases montées sur un traîneau, sur des roues ou sur des organes semblables pour faciliter le déplacement de l'installation sur le sol de la mine. 



   Sur la figure 4, le transporteur comporte un dispositif dé   déchargement f   sans moteur, et les dispositifs de renvoi g et h sont similaires au dispo- sitif de déchargement. Le moteur de commande 3 est adjoint au dispositif g. Si on le désire, on peut utiliser une trémie mobile de déchargement au lieu du   râcloir   1. 



   Sur les figures 5 et 6, le charbon est déchargé des deux brins de la courroie au moyen de râcloirs ou organes analogues 4,5. Bans le cas où il existe une 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 galerie d'évacuation en contre-bas c, comme représenté sur les figures, la courroie peut passer au-dessus d'un pont de chargement 6 et les racloirs 4, 5 peuvent être montés sur ce pont. Sur le front de taille dans lequel la charge est placée sur le brin supérieur, on peut prévoir pour la courroie des auges ou dispositifs semblables 7. Ces dispositifs peuvent être construits par sections et ils peuvent porter des rouleaux o pour supporter le brin supérieur de la courroie ou les deux brins de la courroie. Au pont 6, le brin supérieur peut gtre incliné, comme représenté sur la figure 5, si on dispose d'une hauteur suffisante.

   Dans une variante, des rouleaux de guidage peuvent guider la courroie au- dessus du pont à un niveau inférieur. Des éléments d'auget ou de goulette 8, 9, peuvent diriger le charbon déchargé pour qu'il tombe dans la banne située au- dessous. Dans cette variante, on utilise une courroie sans fin auxiliaire 10 pour transmettre la commande . 



  Cette courroie passe autour d'un rouleau moteur 11 et d'un rouleau adjacent 12, et un rouleau tenseur monté élas- tiquement presse la courroie e contre la courroie 10 en un point situé entre les deux rouleaux 11, 12. De cette manière, on maintient un contact très serré entre les deux courroies, en assurant ainsi une commande efficace et une tension satisfaisante de la courroie du transpor- teur. Le moteur de commande 14 est disposé dans un passage 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 ou un logement d'extrémité 15, et il est monté sur une plaque d'embase 16 qui porte le châssis des rouleaux 11, 12 et   13.

   Un   dispositif de commande ainsi constitué peut être amené en position :par un passage   d' extrémité.   L'au- tre dispositif d'extrémité peut comprendre un seul rouleau 17 avec un rouleau guide 18 pour le brin supé- rieur de la courroie. Ce transporteur permet d'enlever facilement le charbon abattu en prolongeant la galerie c, car on peut facilement dégager la galerie des dispositifs de déchargement comprenant des râcloirs, ou du pont de chargement muni de râcloirs. On peut, par   exemple;   glisser le pont dans l'un des fronts de taille a ou b. 



   Sur la. figure 7, le déchargement du charbon en c est effectué par un râcloir ou un organe   analogue   5 pour le brin supérieur de la courroie, et par une trémie mobile de déchargement pour le brin inférieur. Le châssis   @   20 de la trémie mobile de déchargement comporte une partie en saillie ou bec 21 portant le rouleau de déchar- gement 22, de sorte que, soit que le transporteur d'éva-   cuation m   soit perpendiculaire en plan à la courroie e, soit qu'il fasse un autre angle avec celle-ci, le rouleau 22 décharge convenablement le charbon sur ce transporteur. 



  Le   râcloir   5 peut être supporté par des organes verti- caux 23 de l'embase de la   trémie   mobile de déchargement 19. 



   Sur la figure 8, le déchargement est effectué en inclinant la courroie e du transporteur. Dans ce but, 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 le pont de chargement 6 est muni de plaques inclinées 24      supportant la courroie, le charbon étant dirigé sur un transporteur à courroie d'évacuation m par des organes formant goulotte 8, 9. 



   On peut utiliser l'appareil perfectionné pour l'exploitation de couches de charbon fortement inclinées sans faire usage de freins ou sans faire courir la cour- roie sur des plateaux, remplaçant les rouleaux o, pour la freiner, parce que la charge de l'une des faces de la courroie équilibre la charge de l'autre face. On évite ainsi une usure excessive et on économise de la force. 



  De plus, on peut placer le dispositif de commande au point le plus élevé de l'installation en évitant ainsi d'accumuler en un seul point le mou de la courroie. On peut munir l'appareil de courroies en caoutchouc ou en acier, et, dans les deux cas, on peut placer le dispo- sitif de commande dans un passage ou dans un logement d'extrémité parce que sa longueur est relativement petite. Lorsque le dispositif est placé dans un passage ou dans un logement d'extrémité, on peut obtenir facilement la hauteur nécessaire pour les tambours de commande de courroies en acier.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    "Improvements to endless belt conveyors" @
In coal mines, it is common practice to extend face faces on opposite sides of a gallery or central passageway and to remove felled coal by means of transportable flexible belt conveyors, comprising independent end devices between which the

 <Desc / Clms Page number 2>

 belt, which thus comprises an upper strand and a lower strand. In separate carriers are placed along the opposite waist fronts, and the discharge of these takes place at the end device located near the central gallery.

   However, the expense of purchasing and maintaining the separate belt conveyors is usually quite high, and a separate motor must be employed for each conveyor, resulting in the expense of relatively high exploitation. In addition, in some cases, the unloading devices of the separate carriers have to be placed side by side, because of the limited spaces available in coal mines, so it is necessary to have fronts. opposites, slightly offset in plan, resulting in a relatively large roof area above these devices which is difficult to safely support.



   In accordance with the invention, a single belt conveyor is placed along the opposing face faces and across the central gallery, and the blasted coal is loaded onto one of the conveyor belt strands in one of the sections. waist fronts, and on the other strand of the strap in the other waist front, and it is discharged from both strands to the central gallery.



   In this way, a single transporter serves

 <Desc / Clms Page number 3>

 the two cutting fronts by allowing loading to be carried out simultaneously at these two fronts. In addition, it is possible to install motor means at a single point located on the width of the conveyor, and they can be incorporated in a control assembly placed in a passage or in an end housing. The working faces can also be in line with each other and thus operation can be carried out in complete safety without any difficulty in supporting the roof.



   On the drawings:
Figure 1 is a sectional view, and Figure 2 a plan view of two opposite sized fronts a, b, placed on either side of a central gallery and comprising a suitable conveyor shown in position for transport coal from the two fronts.



   Figures 3 and 4 are views similar to that of Figure 1.



   Figures 5 and 6 are views similar to those of Figures 1 and 2.



   FIGS. 7 and 8 are partial views showing alternative embodiments of unloading means.



   As seen in Figures 1 and 2, the single belt conveyor comprises a belt e

 <Desc / Clms Page number 4>

 which is placed, along the working face a, from an unloading device f, installed in the gallery c, to a return device g installed at the internal end, and, along the working face b, from the unloading device 1 to a second return device h, installed at the internal end of this working face. The coal felled from the sides d is transported by the lower run of the belt e in the face of size a and it is unloaded at the central gallery c by its passage on a roller k placed in the unloading device.

   In the other face, the coal is transported by the upper part of the belt and it is discharged at 2 by a scraper or the like 1. The coal being discharged is directed through chutes j and n on a conveyor belt m installed in the central gallery.



   The unloading device 1 and the return devices g, h, comprise a bent frame r provided on its periphery with a series of rollers for guiding the belt, and the latter is supported between these devices by rollers .0. The belt is driven directly along the working face b from the second roller q of the unloading device and is guided back to the upper part of the bent frame r of the unloading device by
 EMI4.1
 a roll s. A p motor attached to the -fraTrim-Tr unloading device controls the belt.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   An installation is thus produced such that the two fronts of size a and b are served by a single belt conveyor, and that a single control motor is sufficient. In addition, the roof can be supported in the usual way. The coal can be loaded simultaneously on the conveyor in both cutting fronts and the coal coming from the cutting fronts can be unloaded simultaneously on a common discharge conveyor. The invention thus provides a considerable saving and the transport is effected in an efficient and advantageous manner.



   In FIG. 3, the unloading carried out of the upper strand of the part of the belt located in the cutting face b is ensured by a mobile unloading hopper t. The belt passes over an unloading roller associated with a chute v, then over a roller w placed at a lower level; it then passes below the chute v, and around a guide roller x to end in the bent frame r of the unloading device f on the other make size a. The coal is discharged onto separate exhaust conveyors m, The deflectors g, h, comprise two rollers y, z, placed at slightly different levels and a roller 1 to guide the lower strand.

   The drive motor can be placed in either g or h device, and it can

 <Desc / Clms Page number 6>

 be installed in the device frame. It can drive one or the other of the rollers y, z or both. It can also be installed in a passage or in an end housing and coupled with the rollers; The embodiments of the devices and of the control are described only by way of example, and it is evident from the drawings that different embodiments of the devices shown at g and h can be used. in each of the carriers and that the control device can be placed in f, g or h.



  Devices g, h can comprise more than two belt rolls similar to rollers y, z, or one can combine a single roll with a clamp or a guide roll. All the devices f, g, h include bases mounted on a sled, on wheels or on similar components to facilitate the movement of the installation on the mine floor.



   In FIG. 4, the conveyor comprises an unloading device f without a motor, and the return devices g and h are similar to the unloading device. The drive motor 3 is added to the device g. If desired, a mobile unloading hopper can be used instead of scraper 1.



   In Figures 5 and 6, the coal is discharged from the two strands of the belt by means of scrapers or the like 4,5. In the event that there is a

 <Desc / Clms Page number 7>

 against-low evacuation gallery c, as shown in the figures, the belt can pass over a loading bridge 6 and the scrapers 4, 5 can be mounted on this bridge. On the face in which the load is placed on the upper strand, troughs or similar devices can be provided for the belt 7. These devices can be constructed in sections and they can carry rollers o to support the upper strand of the belt. belt or both parts of the belt. At bridge 6, the upper strand can be inclined, as shown in Figure 5, if there is sufficient height.

   Alternatively, guide rollers can guide the belt above the bridge to a lower level. Bucket or gutter elements 8, 9, can direct the unloaded coal so that it falls into the awning located below. In this variant, an auxiliary endless belt 10 is used to transmit the command.



  This belt passes around a drive roller 11 and an adjacent roller 12, and a resiliently mounted tension roller presses the belt e against the belt 10 at a point between the two rollers 11, 12. In this way, very close contact is maintained between the two belts, thus ensuring efficient control and satisfactory tension of the conveyor belt. The drive motor 14 is arranged in a passage

 <Desc / Clms Page number 8>

 or an end housing 15, and it is mounted on a base plate 16 which carries the frame of the rollers 11, 12 and 13.

   A control device thus formed can be brought into position: by an end passage. The other end device may comprise a single roll 17 with a guide roll 18 for the top run of the belt. This conveyor makes it possible to easily remove the felled coal by extending the gallery c, because the gallery can easily be released from the unloading devices comprising scrapers, or from the loading deck fitted with scrapers. One can, for example; slide the deck into one of the size a or b fronts.



   On the. FIG. 7, the unloading of the coal at c is effected by a scraper or the like 5 for the upper strand of the belt, and by a mobile unloading hopper for the lower strand. The frame @ 20 of the mobile unloading hopper has a protruding part or spout 21 carrying the unloading roller 22, so that either the discharge conveyor m is perpendicular in plan to the belt e, or that it makes another angle with it, the roller 22 properly discharges the coal onto this conveyor.



  The scraper 5 can be supported by vertical members 23 of the base of the mobile unloading hopper 19.



   In Figure 8, the unloading is carried out by tilting the conveyor belt e. For this purpose,

 <Desc / Clms Page number 9>

 the loading deck 6 is provided with inclined plates 24 supporting the belt, the coal being directed onto an evacuation belt conveyor m by means forming a chute 8, 9.



   One can use the perfected apparatus for the exploitation of steeply inclined coal seams without making use of brakes or without making the belt run on platens, replacing the rollers o, to brake it, because the load of the one side of the belt balances the load on the other side. This avoids excessive wear and saves force.



  In addition, the control device can be placed at the highest point of the installation, thus avoiding accumulating slack in the belt at a single point. The apparatus can be fitted with rubber or steel belts, and in either case the controller can be placed in a passage or in an end housing because its length is relatively small. When the device is placed in a passage or in an end housing, the necessary height for the steel belt drive drums can easily be obtained.


    

Claims (1)

RESUME L'invention a pour objet : 1 - Une méthode de transport de minerai abattu sur des fronts de taille situés les uns en face des autres de part et d'autre d'une galerie d'évacuation centrale, <Desc/Clms Page number 10> dans une mine de charbon, par exemple, ce procédé étant caractérisé par le fait qu'un seul transporteur à courroie est placé le long de deux fronts de taille opposés et en travers de la galerie centrale, le charbon abattu étant chargé sur l'un des brins de la courroie dans l'un des fronts de taille et sur l'autre brin de la courroie dans l'autre front de taille, et étant déchargé des deux brins de la courroie à la galerie centrale. ABSTRACT The subject of the invention is: 1 - A method of transporting blasted ore on working faces located opposite each other on either side of a central evacuation gallery, <Desc / Clms Page number 10> in a coal mine, for example, this method being characterized by the fact that a single belt conveyor is placed along two opposing face faces and across the central gallery, the blown coal being loaded onto one of the belt strands in one of the waist fronts and on the other belt strand in the other waist front, and being discharged from the two belt strands to the central gallery. 2 - Des dispositifs permettant d'appliquer la méthode décrite en 1 et présentant ensemble ou séparé- ment les caractéristiques suivantes : a) La courroie est supportée, d'une part, par deux dispositifs de renvoi placés, chacun, dans un front de taille et à l'extrémité de ce dernier, et d'autre part, par des rouleaux intermédiaires disposés de façon qu'on puisse charger sans difficulté le charbon sur le brin supérieur de la courroie dans l'un des fronts de taille et sur le brin inférieur dans l'autre front de taille; b) Des organes, tels que des râcloirs, des trémies mobiles de chargement et des goulottes sont prévus pour décharger le charbon de la courroie du transporteur sur un transporteur approprié placé dans la galerie cen- trale; 2 - Devices making it possible to apply the method described in 1 and having together or separately the following characteristics: a) The belt is supported, on the one hand, by two return devices each placed in a working face and at the end of the latter, and on the other hand, by intermediate rollers arranged so that the coal can be loaded without difficulty on the upper strand of the belt in one of the cutting faces and on the strand lower in the other waist front; b) Devices, such as scrapers, movable loading hoppers and chutes are provided for discharging the coal from the conveyor belt onto a suitable conveyor placed in the central gallery; c) Un moteur unique qui commande la courroie directement, ou par l'intermédiaire d'un rouleau tenseur <Desc/Clms Page number 11> par exemple, est placé dans un des dispositifs du trans- porteur soit dans un des fronts de taille, soit dans la galerie centrale ; d) Lorsque la galerie centrale est en contre-bas, la courroie passe sur un pont, et le charbon est déchargé dans les bennes qui circulent dans cette galerie . c) A single motor which drives the belt directly, or by means of a tension roller <Desc / Clms Page number 11> for example, is placed in one of the transporter's devices either in one of the working faces or in the central gallery; d) When the central gallery is below, the belt passes over a bridge, and the coal is unloaded in the buckets which circulate in this gallery.
BE421079D BE421079A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE421079A true BE421079A (en)

Family

ID=83014

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE421079D BE421079A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE421079A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2494436C (en) Tilting surface
FR2519944A1 (en) TELETRANSPORTEUR A BANDE
FR2585006A1 (en) MOVABLE CARRIER-ELEVATOR, IN PARTICULAR FOR OPEN MINES
EP1918181A1 (en) Tipping trailer equipped with a device for loading and unloading a load
BE421079A (en)
FR2685307A1 (en) Device for continuous transportation of bulk (loose) materials
FR2689111A1 (en) Continuous transport device for bulk products to unload or load ships at will.
RU157034U1 (en) STEEPABLE TAPE CONVEYOR
FR2564056A1 (en) Cargo vessel equipped with a loading/unloading device
FR2695328A1 (en) Sorting plant for long material, especially sawn timber.
FR2689870A1 (en) Conveyor belt for bulk product, with change of direction in the vertical and / or horizontal direction.
EP1923335A1 (en) Installation for transporting a load, with parallel tracks
BE519329A (en)
JPS5859116A (en) Damage preventive device of belt in belt conveyer
WO2006061495A1 (en) Device for unloading loose objects
BE506403A (en)
JP7252804B2 (en) Bulk cargo unloading device
KR100885959B1 (en) Apparatus for preventing ores from being overloading on the belt-conveyor
JP2809598B2 (en) Belt conveyor equipment for mobile conveyor processing equipment
BE430725A (en)
RU2307779C1 (en) Vertical belt conveyor
RU1837044C (en) Steeply inclined belt conveyer
FR2931173A1 (en) Tipping bin for use on e.g. dump truck, to transport pebbles, has transfer belt pivoting around axis to occupy vertical position when bin is raised such that belt occupies transverse position on side of bin perpendicular to extraction belt
WO1993023276A1 (en) Self-loadable and self-unloadable open truck
FR2697029A1 (en) Device for packing a layer of agglomeration mixt. - onto the chariots of an agglomeration machine