BE418895A - - Google Patents

Info

Publication number
BE418895A
BE418895A BE418895DA BE418895A BE 418895 A BE418895 A BE 418895A BE 418895D A BE418895D A BE 418895DA BE 418895 A BE418895 A BE 418895A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
lever
spring
rack
racks
bed base
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE418895A publication Critical patent/BE418895A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C01INORGANIC CHEMISTRY
    • C01BNON-METALLIC ELEMENTS; COMPOUNDS THEREOF; METALLOIDS OR COMPOUNDS THEREOF NOT COVERED BY SUBCLASS C01C
    • C01B15/00Peroxides; Peroxyhydrates; Peroxyacids or salts thereof; Superoxides; Ozonides
    • C01B15/01Hydrogen peroxide
    • C01B15/03Preparation from inorganic peroxy compounds, e.g. from peroxysulfates
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A23FOODS OR FOODSTUFFS; TREATMENT THEREOF, NOT COVERED BY OTHER CLASSES
    • A23KFODDER
    • A23K30/00Processes specially adapted for preservation of materials in order to produce animal feeding-stuffs
    • A23K30/10Processes specially adapted for preservation of materials in order to produce animal feeding-stuffs of green fodder
    • A23K30/15Processes specially adapted for preservation of materials in order to produce animal feeding-stuffs of green fodder using chemicals or microorganisms for ensilaging

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Polymers & Plastics (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • General Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Microbiology (AREA)
  • Animal Husbandry (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Inorganic Chemistry (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Fodder In General (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Procédé et dispositif pour la mise en silo de fourrage vert ". 



   Les deux procédés principaux pour la mise en silo de fourrage vert, et éventuellement de pommes de terre,sont caractérisés l'un par l'emploi d'acide et l'autre par l'em- ploi de sucre; d'autre part une combinaison de ces deux procédés a donné également des résultats très avantageux. 



  Cependant on tend à réaliser encore une réduction de prix, si possible par suppression de toute addition,   notamment   par la suppression de l'acide, qui n'a aucune valeur pour la nutrition des animaux. Mais ces efforts ont conduit à de nombreux échecs, même en évitant, par haohage et compres- sion du fourrage, un trop grand accès d'air. 



   La présente invention est caractérisée en ce que,par une compression extrêmement forte de la masse de fourrage dans le silo, on provoque, dès le début, un écoulement de jus ou sève auondant, de manière que, soit cette seule sè- ve, soit, en cas de fourrage très pauvre en sève, la sève 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 exprimée et une petite addition de liquide forment une cou- che liquide recouvrant complètement la masse de fourrage. 



  L'addition d'acide est inutile, notamment lorsque le four- rage vert est déjà quelque peu flétri, ou bien ne se fait qu'en faibles quantités (jusqu'à pH 5 environ ou tout au plus pH 4,5), afin de provoquer la chute rapide de fourra- ge tout à fait frais et de rendre ainsi ce fourrage plus facile à presser. On peut ajouter des sucres ou des por- teurs de sucre, tels que des mélasses et substances analo- ce gues, ou bien du sucre de bois à teneur acide, et/en gran- des quantités, car ces substances aident fortement à la formation désirée d'acide lactique et sont en outre direc- tement profitables à l'ânimal. 



   Suivant le degré de fraîcheur du fourrage et suivant l'importance d'une addition d'acide chlorhydrique provo- quant l'amollissement, on choisit une pression plus ou moins forte dans le silo. Une pression jusqu'à 0,15 kg/cm2 environ a donné des résultats avantageux même avec un   fourrage encore vert ; des cas particuliers, on se   sert d'une pression jusqu'à 0,3 kg/cm2 . 



   Les bons résultats obtenus avec le procédé de l'in- vention, qui comporte des possibilités variées, proviennent de ce que la mise en silo donne avec des frais de produc- tion moindres (en raison d'une économie d'acide presque complète et d'une économie partielle de sucre) un fourrage particulièrement bon, car il ne contient aucune quantité d'acide minéral superflue et éventuellement nuisible pour l'animal, mais est conservé uniquement au moyen d'acide lactique, qui est avantageux pour les animaux. Des échecs sont pratiquement exclus malgré la simplification et la ré- duction de prix. 



   On obtient encore une caractéristique avantageuse en ajoutant au fourrage, le plus simplement par introduction avec une solution d'acide ou de sucre, ou un autre liquide c 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 additionnel, de cultures de certaines bactéries provoquant la fermentation, principalement de nature anaërobie. En raison de l'exclusion d'air extraordinairement sûre du procédé de l'invention, de semblables bactéries trouvent des conditions d'existence particulièrement bonnes, de sor- te qu'elles prolifèrent rapidement et donnent ainsi des produits analogues à l'acide lactique qui s'opposent rapi- dement et complètement à la formation d'acide du fourrage et d'acide acétique . 



   Pour la mise en oeuvre du procédé de l'invention, il importe d'équiper le silo d'un dispositif de compression extrêmement puissant, mais qui doit pouvoir être manoeuvré uniquement à la main dans l'espace supérieur souvent étroit du silo. On décrira dans la suite plusieurs dispositifs de compression de ce genre. 



   La présente invention est caractérisée en outre en ce qu'un ressort particulièrement puissant est rendu   utili-   sable pour une compression subséquente, dans le silo, du fait que ce ressort peut être bandé et débandé au moyen d'éléments guidés et reliés les uns aux autres de manière commandée.   A   l'encontre de tout montage comportant du jeu, le ressort du présent dispositif est commandé à chaque état de tension de manière si parfaitement sûre que l'é- ohappement du la rupture d'un élément secondaire quelcon- que ne peut pas provoquer un débandage brusque du ressort ayant pour résultat des effets de projection explosifs. 



  Cette disposition permet d'obtenir une compression élasti- que à de fortes pressions jusqu'ici inusitées. 



   Une forme d'exécution avantageuse consiste à établir un ressort séparément entre des plaques de pression,ce ressort pouvant être comprimé et bandé au moyen d'une vis, et pouvant être logé entre le sommier et la crémaillère ou l'élément remplaçant la crémaillère. Le ressort comprime et bandé de manière commandée est absolument inoffensif 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 et inactif jusqu'après son montage entre le sommier déjà abaissé et la crémaillère, et entre en action de charge   par desserrage de sa vis ; l'état dtéquilibre ainsi   établi, il n'existe aucun risque de rupture ou d'échappe- ment de parties.

   Pour transmettre la pression du ressort à la crémaillère , on peut se servir en pareil cas d'un étrier qui s'engage dans des rainures de la crémaillère et qui peut être fixé, au moyen de goupilles ou clavettes, à hauteur désirée quelconque . 



   On obtient une autre forme d'exécution avantageuse en montant sur le sommier un fort levier, qui reçoit le verrou- situé d'ordinaire sur le sommier, ainsi que le levier de compression, et que le ressort presse vers le haut en l'écartant du sommier. Dans cette disposition, le guidage rigide du levier de ressort évite parfaitement des acci- dents même en cas de très fortes pressions. Un organe d'arrêt peut maintenir le levier de ressort sur le sommier dans les positions les plus diverses, avec une amplitude de course toujours faible, cet organe affectant la forme d'une crémaillère d'arrêt ou d'une barre à trous pour goupille et n'étant dégagé qu'après terminaison complète de la compression. 



   On obtient finalement une construction   particulièremen   sûre en intercalant le ressort de manière qu'il charge l'ensemble du mécanisme vers le bas, par exemple du fait que ce ressort est intercalé entre   µl'extrémité   inférieu- re de ia crémaillère, ou de 1'élément qui la remplace,et l'ancrage de cet élément. En pareil cas, une rupture ou un échappement quelconque de parties dans le mécanisme de commande, ne provoque qu'une projection inoffensive des crémaillères vers le bas dans le silo, et une rupture dans lé voisinage de l'ancrage ne peut, en raison de la faible masse libérée, provoquer qu'un très faible choc ascendant 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 dans la crémaillère. 



   Dans tous les cas,le ressort peut être remplacé par des amortisseurs à air ou d'autres éléments équivalents quelconques, éventuellement par des poids. 



   Les dessins ci-joints représentent, à titre d'exemples, plusieurs formes d'exécution des dispositifs presseurs de l'invention. 



   La fig. 1 montre une presse à levier avec possibilité de réglage angulaire entre le bras de charge et le bras à main. 



   La fig. 2 montre un levier de presse de type exten- sible. 



   La fig. 3 montre une presse à levier à main avec mé- canisme d'encliquetage. 



   La fig. 4 montre une presse à levier avec serrage à vis. 



   La fig. 5 montre un crie servant de presse. 



   La fig. 6 montre une presse à vis double. 



   La fig. 7 montre une presse à ciseaux avec vis verti- cale. 



   La fig. 8 montre une presse à ciseaux avec vis hori- zontale et effet de genouillère. 



   La   fig.   9 montre un élément de ressort qui peut être -----bandé séparément et peut être monté dans le silo sou- mis à la pression. 



   La fig. 10 montre un levier chargé par ressort et fixé sur le sommier. 



   La   f ig.   11 montre un élément de ressort monté entre la crémaillère et l'ancrage. 



   D'après la fig. 1, on a monté dans le réservoir 1 du silo, sur deux parties de mur ou paroi se faisant face, des crémaillères 2 qui se prolongent vers le haut,au-des- sus du bord du silo, en forme de chaînes Galle 3. Un tympan 4 peut être pressé vers le bas au moyen d'un som- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 mier 5 du fait qu'un chevalet 6, monté alternativement à l'une et l'autre extrémité du sommier, peut être pressé par un bras de charge 7 dans la crémaillère 2,3, et peut être abaissé à son long bras à main 8 au moyen d'un man- che 9 offrant une prise pour plusieurs hommes. Un verrou 10, déplaçable sur le sommier 5, maintient ce sommier pendant la suite de l'attaque par le levier à main 7,8. 



  Afin d'être susceptible de réglage angulaire par rapport au bras de charge, le bras à main 8 peut osciller dans une articulation 11 et peut être fixé par une goupille ou cla- vette 12 en position rectiligne, ou peut être arrêté en position d'abaissement par une butée 13 (position   reré-   sentée en pointillé). De cette manière le bras de levier peut toujours être amené à une position s'approchant de l'horizontale et les ouvriers peuvent ainsi agir par tout le poids de leur corps sur le levier à grande transmission afin d'obtenir ainsi dans le silo une pression de compres- sion extraordinairement élevée.

   Une chaîne 14, qui en posi- tion de mi-abaissement du levier peut être accrochée sous le sommier 5, maintient rigidement le levier pendant que, par redressement et insertion de la goupille, le levier à main est de nouveau réglé en position favorable pour termi- ner la course de levier correspondant à une dent de cré- maillère. 



   Dans la fig. 2, la disposition est en principe sem- blable à celle de la fig, 1, sauf que la partie de levier externe 8a est montée de manière à pouvoir être déplacée longitudinalement par rapport à l'autre partie, et à per- mettre ainsi de raccourcir le levier en cas de position très inclinée de ce levier, afin de pouvoir le loger dans le silo et de pouvoir le saisir plus facilement , tandis que le levier peut être allongé dans sa course de descente afin de pouvoir exercer une pression croissante 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 particulièrement forte.

   Avec cette disposition on peut se passer d'une chaîne de prise telle que représentée dans l'exemple d'exécution précédent, ce dans certaines condi- tions, notamment lorsque la partie externe du levier cou- lisse facilement dans la partie interne et peut donc être tirée vers l'extérieur pendant la course de compression. 



   Dans la forme d'exécution de la fig. 3, les parties 1 à 7 sont en principe les mêmes que dans la première forme, sauf que la partie supérieure 3a de la crémaillère est en forme de crémaillère montée par une seule articula- tion 15 et pourvue de dents écrénées; on s'assure de cette manière la souplesse nécessaire par rapport aux pressions transversales exercées par le bras d'attaque 7, et on évi- te en même   temps,comme   avec la chaîne Galle ou comme avec une denture à fuseaux, un éc happement hors des dents. Pour la commande du bras d'attaque 7, on se sert d'un levier à main 16, 17, qui peut fléchir à une articulation 18 et peut être rendu rigide au moyen d'une goupille 19   lorsqu'il   doit servir directement de levier de commande.

   S'il s'agit d'intercaler une transmission plus grande, on peut y arri- ver après retrait de la goupille 19, du fait que le levier interne 16, arrêté par un cliquet d'arrêt 20 sur m arc denté 21, avance le leng du secteur à dents de scie 21 par un mouvement de va-et-vient du levier à main 17 et au moyen d'un cliquet de commande 22 fixé à ce levier. Pour que le secteur denté puisse, malgré sa facilité d'enlève- ment, transmettre au sommier 5 les forces très élevées du mécanisme d'encliquetage, ce secteur comporte des four- ohons 23 qui s'étendent jusqu'au dessous du   sommier   et reçoivent une goupille qui peut être insérée à travers ces fourchons au-dessous du sommier. 



   Dans la forme d'exécution de la fig. 4, le bras d'at- taque 7 est pourvu d'un cliquet suspendu 25, afin que le 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 cliquet puisse suivre exactement la crémaillère sans dé- placement longitudinal du chevalet 6 du levier sur le sommier 5. Pour abaisser le bras de puissance 26, on se sert d'une vis à volant 28 qui tourne dans un écrou oscil- lant 27 du levier et dont la pointe se meut dans un palier 29; ce palier 29 peut être fixé sur le sommier 5 au moyen d'éclisses en fourche 23 et d'une goupille 24, comme dans la forme d'exécution précédente. 



   Dans la forme d'exécution de la fig. 5, un vérin ou cric à vis 30 qui, pour son' déplacement ascendant comporte un écrou à clef à téton 31, est équipé sur sa   tête   32 d'une dent 33 qui peut s'engager directement dans la crémaillè- re, tandis que l'ensemble du vérin repose sur le sommier. 



  Dans cet exemple, le sommier porte uniquement le verrou 10 servant de sûreté contre un mouvement de recul,de même que dans les exemples précédents . On peut aussi em- ployer de la même manière des dispositifs de levage hydrau- liques connus. 



   La fig. 6 représente une presse particulièrement appro- priée pour des silos de petit diamètre mais de très gran- de hauteur. Cette presse est pourvue d'un sommier 34 qui peut être arrêté par des goupilles 35 sur les crémaillères et qui est équipé de deux vis 36 pourvues de   tétes  c clef à téton 37. Cette disposition permet d'exercer une pression. vers le bas particulièrement rapide et effectivesur de grandes hauteurs. 



   Dans la force d'exécution de la fig. 7,le bras d'at- taque   7 n'est   pas monté directement sur le chevalet 6, mais sur un levier à ciseaux 38 qui forme des ciseaux,avec ce bras 7 et le brasde puissance 39, et les deux branches de ciseaux peuvent être écartées l'une de l'autre au moyen   d'une vis à volant 40 ; vis peut être fixée sur le   sommier 5 par le palier 29 de sa pointe au moyen d'éclis- ses 23 et d'une goupille   24.   La vis à volant comporte 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 deux filetages de pas contraire attaquant des écrous 41,42 des leviers de ciseaux 38, 39 Avec cette disposition, il est possible d'imprimer un mouvement exactement vertical à la pointe du levier d'attaque 7. 



   Dans la fig. 8, des leviers de ciseaux 38. 39 sont reliés par une paire de leviers à genouillère 43, 44, et le point de pivot commun 45 des leviers à genouillère est relié au pivot 46 des ciseaux au moyen d'une vis à volant 47. Avec cette disposition, on peut , en approchant les leviers à genouillères 43, 44 de la position d'extension, engendrer pour des silos de grand diamètre, des forces de pression extraordinairement élevées. 



   En principe, les crémaillères rigides peuvent être remplacées dans toutes les formes d'exécution par des chaînes articulées, des chaines ordinaires ou même par des câbles   métallique-s.   Pour des chaînes ou des câbles on peut, en pareil cas, prévoir, au lieu de leviers ou cli- quets d'attaque, des roues à chaîne ou des tambours de treuil, qui sont actionnés dans le genre des formes d'exé- cution représentées, par des commandes à vis sans fin ou des mécanismes d'avance à levier. 



   Lorsqu'il s'agit de traiter un fourrage particulière- ment encombrant, le hachage, requis d'ordinaire pour la plupart des genres de fourrage, peut faciliter dans une certaine mesure le travail de la presse. 



   Dans la forme d'exécution de la fig. 9, on se sert pour obtenir l'élasticité de la compression, d'un élément de ressort,dans lequel un très fort ressort peut être bandé indépendamment, dans le genre des ressorts de tampon de chemin de fer, entre deux plaques de pression 52 ,53, au. moyen d'une vis 54 et d'un écrou 55 mobile sur cette vis ; en insérant cet élément entre le sommier 5 et la crémail- lère , on obtient, après desserrage de l'écrou de bandage 55 au moyen d'une clef à douille, une compression ultérieur 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 re progtessive de la masse de fourrage. La plaque de pression inférieure 52 s'adapte dans ce but sur le sommier 5, et la plaque de pression supérieure 53 s'adapte dans une oonsole 56, qui enserre par des brides   57   la large partie de crémaillère 2, de façon à ne pas pouvoir glisser.

   Une. goupille 58 peut être insérée à travers la console et à travers des entredents quelconques de la crémaillère,afin de pouvoir fixer la console à nimporte quelle hauteur ap- propriée; une deuxième goupille 59 peut servir de sûreté pour le cas d'une rupture de la première goupille. Le ver- rou 10 peut être retiré avant desserrage de l'erou 55, mais avec la crémaillère à dents de soie représentée, ce verrou se dégage'de lui-même, dès que l'écrou 55 est des- serré. 



   Cette disposition permet par exemple, avec une pres- sion maximum de 12000 kg à chaque extrémité du   sommier,la   continuation automatique de la compression du fourrage pen- dant la nuit, ce de 30 à 40 cm, de façon à accélérer l'en- semble de l'opération de compression au bénéfice d'une conservation notablement améliorée . 



   Dans la forme d'exécution de la fig. 10, on a établi sur le sommier 5, dans un chevalet 60, un levier à ressort 61, qui est pressé vers le haut à partir du sommier par le ressort intercalé 51a avec blocs de pression 52a, 53a; ce levier porte le verrou 10, situé dans les autres exem- ples sur le sommier, et porte aussi le levier de compres- sion avec son chariot de portée (représentée en traits mixtes). Un arrêtage de ressort 62, pourvu de nombreux trous d'insertion s'étend autour du sommier 5 et du levier à ressort 61 et arrête ce levier sur upe petite sourse dans chaque position de compression, par introduction appropriée de la goupille de façon à éviter tout accident même en cas d'échappement du levier de compression et du verrou. 



  Après terminaison de la compression vers le bas, on retire 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 la goupille et le ressort peut exécuter librement la dilatation de pression progressive.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Method and device for placing green fodder in silos".



   The two main processes for siloing green fodder, and possibly potatoes, are characterized one by the use of acid and the other by the use of sugar; on the other hand, a combination of these two processes has also given very advantageous results.



  However, there is a tendency to achieve a further reduction in price, if possible by eliminating any addition, in particular by eliminating the acid, which has no value for the nutrition of the animals. But these efforts have led to many failures, even avoiding too much air access by chopping and compressing the forage.



   The present invention is characterized in that, by an extremely strong compression of the mass of forage in the silo, an abundant flow of juice or sap is caused from the start, so that either this sap alone or , in the case of very low sap feed, the sap

 <Desc / Clms Page number 2>

 squeezed out and a small addition of liquid forms a liquid layer completely covering the forage mass.



  The addition of acid is unnecessary, especially when the green fodder is already somewhat wilted, or is done only in small quantities (up to approximately pH 5 or at most pH 4.5), in order to to cause very fresh forage to fall rapidly and thus to make this forage easier to squeeze. You can add sugars or sugar carriers, such as molasses and the like, or wood sugar with an acidic content, and / in large quantities, since these substances strongly aid in the formation. desired lactic acid and are moreover directly beneficial to the animal.



   Depending on the degree of freshness of the fodder and the extent of the addition of hydrochloric acid causing softening, a more or less strong pressure is chosen in the silo. A pressure up to about 0.15 kg / cm2 has given advantageous results even with still green forage; in special cases, a pressure of up to 0.3 kg / cm2 is used.



   The good results obtained with the process of the invention, which has various possibilities, come from the fact that the siloing gives with lower production costs (due to an almost complete saving in acid and a partial saving of sugar) a particularly good fodder, because it does not contain any unnecessary amount of mineral acid and possibly harmful to the animal, but is preserved only by means of lactic acid, which is advantageous for the animals. Failures are practically excluded despite the simplification and the reduction in price.



   A further advantageous characteristic is obtained by adding to the filling, most simply by introduction with an acid or sugar solution, or another liquid c

 <Desc / Clms Page number 3>

 additionally, cultures of certain bacteria causing fermentation, mainly anaerobic in nature. Due to the extraordinarily safe exclusion of air from the process of the invention, such bacteria find particularly good conditions of existence, so that they proliferate rapidly and thus give products analogous to lactic acid. which rapidly and completely oppose the formation of forage acid and acetic acid.



   For the implementation of the method of the invention, it is important to equip the silo with an extremely powerful compression device, but which must be able to be operated only by hand in the often narrow upper space of the silo. Several compression devices of this type will be described below.



   The present invention is further characterized in that a particularly powerful spring is made useful for a subsequent compression, in the silo, since this spring can be tensioned and discharged by means of guided elements and connected to each other. others in a commanded manner. Contrary to any assembly comprising play, the spring of the present device is controlled at each state of tension in such a perfectly safe manner that the exhaust from the rupture of any secondary element cannot cause a failure. sudden release of the spring resulting in explosive projection effects.



  This arrangement makes it possible to obtain elastic compression at high pressures hitherto unusual.



   An advantageous embodiment consists in establishing a spring separately between the pressure plates, this spring being able to be compressed and loaded by means of a screw, and being able to be housed between the bed base and the rack or the element replacing the rack. The spring compresses and tension in a controlled manner is absolutely harmless

 <Desc / Clms Page number 4>

 and inactive until after its assembly between the base already lowered and the rack, and comes into load action by loosening its screw; the state of equilibrium thus established, there is no risk of breakage or of parts escaping.

   To transmit the spring pressure to the rack, one can use in such a case a bracket which engages in grooves of the rack and which can be fixed, by means of pins or wedges, at any desired height.



   Another advantageous embodiment is obtained by mounting a strong lever on the base, which receives the latch usually located on the base, as well as the compression lever, and which the spring presses upwards, removing it. of the box spring. In this arrangement, the rigid guide of the spring lever perfectly avoids accidents even in the event of very high pressures. A stopper can maintain the spring lever on the bed base in the most diverse positions, with an always low stroke amplitude, this member taking the form of a stopper rack or a bar with holes for the pin and being released only after complete termination of the compression.



   Finally, a particularly safe construction is obtained by interposing the spring so that it loads the entire mechanism downwards, for example because this spring is interposed between the lower end of the rack, or of the rack. element that replaces it, and the anchoring of this element. In such a case, any breakage or any escaping of parts in the operating mechanism causes only harmless projection of the racks downwards into the silo, and a rupture in the vicinity of the anchor cannot, due to the low mass released, cause only a very weak upward shock

 <Desc / Clms Page number 5>

 in the rack.



   In any case, the spring can be replaced by air dampers or any other equivalent elements, possibly by weights.



   The accompanying drawings show, by way of example, several embodiments of the pressing devices of the invention.



   Fig. 1 shows a lever press with the possibility of angular adjustment between the load arm and the hand arm.



   Fig. 2 shows an extendable type press lever.



   Fig. 3 shows a hand lever press with a click mechanism.



   Fig. 4 shows a lever press with screw clamping.



   Fig. 5 shows a shout serving as a press.



   Fig. 6 shows a double screw press.



   Fig. 7 shows a scissor press with a vertical screw.



   Fig. 8 shows a scissor press with horizontal screw and toggle effect.



   Fig. 9 shows a spring element which can be ----- tensioned separately and can be mounted in the pressurized silo.



   Fig. 10 shows a spring loaded lever attached to the base.



   The f ig. 11 shows a spring element mounted between the rack and the anchor.



   According to fig. 1, in the tank 1 of the silo, on two parts of the wall or wall facing each other, racks 2 which extend upwards, above the edge of the silo, in the form of Galle 3 chains have been fitted. An eardrum 4 can be pressed down by means of a som-

 <Desc / Clms Page number 6>

 mier 5 because a trestle 6, mounted alternately at either end of the bed base, can be pressed by a load arm 7 into the rack 2,3, and can be lowered to its long hand arm 8 by means of a handle 9 offering a grip for several men. A lock 10, movable on the base 5, maintains this base during the rest of the attack by the hand lever 7,8.



  In order to be capable of angular adjustment with respect to the load arm, the hand arm 8 can oscillate in a joint 11 and can be fixed by a pin or wedge 12 in a rectilinear position, or can be stopped in the position of. lowering by a stop 13 (position shown in dotted lines). In this way the lever arm can always be brought to a position approaching the horizontal and the workers can thus act with all the weight of their body on the high transmission lever in order to obtain pressure in the silo. of extraordinarily high compression.

   A chain 14, which in the half-lowering position of the lever can be hooked under the bed base 5, rigidly holds the lever while, by straightening and inserting the pin, the hand lever is again set in a favorable position for complete the lever stroke corresponding to a toothed rack.



   In fig. 2, the arrangement is in principle similar to that of fig, 1, except that the outer lever part 8a is mounted so that it can be moved longitudinally with respect to the other part, and thus allow shorten the lever in the case of a very inclined position of this lever, in order to be able to place it in the silo and to be able to grip it more easily, while the lever can be lengthened in its downward stroke in order to be able to exert an increasing pressure

 <Desc / Clms Page number 7>

 particularly strong.

   With this arrangement, it is possible to dispense with a gripping chain as shown in the previous example of execution, this under certain conditions, in particular when the external part of the lever slides easily into the internal part and can therefore be pulled out during the compression stroke.



   In the embodiment of FIG. 3, parts 1 to 7 are in principle the same as in the first form, except that the upper part 3a of the rack is in the form of a rack mounted by a single articulation 15 and provided with skimmed teeth; In this way, the necessary flexibility is ensured with respect to the transverse pressures exerted by the leading arm 7, and at the same time, as with the Galle chain or as with a spindle toothing, it is avoided any entanglement outside. teeth. For the control of the leading arm 7, a hand lever 16, 17 is used, which can flex at a joint 18 and can be made rigid by means of a pin 19 when it is to serve directly as a lever. control.

   If it is a question of inserting a larger transmission, this can be done after removal of the pin 19, because the internal lever 16, stopped by a stop pawl 20 on m toothed arc 21, advances the leng of the sawtooth sector 21 by a reciprocating movement of the hand lever 17 and by means of a control pawl 22 fixed to this lever. So that the toothed sector can, despite its ease of removal, transmit to the base 5 the very high forces of the latching mechanism, this sector comprises four-ohons 23 which extend to the underside of the base and receive a pin that can be inserted through these prongs below the bed base.



   In the embodiment of FIG. 4, the attack arm 7 is provided with a suspended pawl 25, so that the

 <Desc / Clms Page number 8>

 ratchet can follow the rack exactly without longitudinal displacement of the bridge 6 of the lever on the base 5. To lower the power arm 26, a handwheel screw 28 is used which turns in an oscillating nut 27 of the lever and whose point moves in a bearing 29; this bearing 29 can be fixed on the base 5 by means of forked fishplates 23 and a pin 24, as in the previous embodiment.



   In the embodiment of FIG. 5, a jack or screw jack 30 which, for its upward movement comprises a keyed nut 31, is equipped on its head 32 with a tooth 33 which can engage directly in the rack, while the entire cylinder rests on the base.



  In this example, the base only carries the lock 10 serving as a safety against a backward movement, as in the previous examples. Known hydraulic lifting devices can also be employed in the same way.



   Fig. 6 shows a particularly suitable press for silos of small diameter but of very great height. This press is provided with a base 34 which can be stopped by pins 35 on the racks and which is equipped with two screws 36 provided with heads c key with stud 37. This arrangement allows pressure to be exerted. particularly fast and effective downwards over great heights.



   In the execution force of FIG. 7, the attack arm 7 is not mounted directly on the easel 6, but on a scissor lever 38 which forms scissors, with this arm 7 and the power arm 39, and the two scissor branches can be separated from each other by means of a steering wheel screw 40; screw can be fixed on the bed base 5 by the bearing 29 of its point by means of fishplates 23 and a pin 24. The handwheel screw comprises

 <Desc / Clms Page number 9>

 two threads of opposite pitch attacking the nuts 41,42 of the scissor levers 38, 39 With this arrangement, it is possible to print an exactly vertical movement at the tip of the attack lever 7.



   In fig. 8, scissor levers 38. 39 are connected by a pair of toggle levers 43, 44, and the common pivot point 45 of the toggle levers is connected to the pivot 46 of the scissors by means of a handwheel screw 47. With this arrangement, it is possible, by bringing the toggle levers 43, 44 to the extended position, to generate extraordinarily high pressure forces for large diameter silos.



   In principle, the rigid racks can be replaced in all embodiments by articulated chains, ordinary chains or even by wire ropes. For chains or cables it is possible, in such a case, to provide, instead of levers or pawls of attack, chain wheels or winch drums, which are actuated in the kind of the forms of execution represented by worm controls or lever feed mechanisms.



   When it comes to handling particularly bulky forage, chopping, usually required for most types of forage, can make the press work to some extent.



   In the embodiment of FIG. 9, to obtain the elasticity of the compression, one uses a spring element, in which a very strong spring can be independently loaded, in the style of the buffer springs of railroads, between two pressure plates 52 , 53, at. by means of a screw 54 and a nut 55 movable on this screw; by inserting this element between the base 5 and the rack, a subsequent compression is obtained after loosening the tire nut 55 by means of a socket wrench

 <Desc / Clms Page number 10>

 re progtessive of the forage mass. The lower pressure plate 52 fits for this purpose on the bed base 5, and the upper pressure plate 53 fits in an oonsole 56, which encloses by flanges 57 the large part of the rack 2, so as not to to be able to slide.

   A. pin 58 can be inserted through the bracket and through any crotch in the rack, so that the bracket can be fixed at any suitable height; a second pin 59 can serve as a security in the event of a breakage of the first pin. Lock 10 may be removed prior to loosening pin 55, but with the floss toothed rack shown this lock will release on its own as soon as nut 55 is loosened.



   This arrangement allows for example, with a maximum pressure of 12,000 kg at each end of the bed base, the automatic continuation of the compression of the forage during the night, from 30 to 40 cm, so as to accelerate the end of the bed. seems to be the compression operation for the benefit of a significantly improved conservation.



   In the embodiment of FIG. 10, a spring lever 61 has been established on the bed 5, in a trestle 60, which is pressed up from the bed frame by the spring 51a interposed with pressure blocks 52a, 53a; this lever carries the latch 10, located in the other examples on the bed base, and also carries the compression lever with its carrying carriage (shown in phantom). A spring stopper 62, provided with numerous insertion holes, extends around the bed base 5 and the spring lever 61 and stops this lever on a small source in each compression position, by appropriate introduction of the pin so as to avoid any accident even if the compression lever and the lock have escaped.



  After completion of the downward compression, the

 <Desc / Clms Page number 11>

 the pin and the spring can freely perform the progressive pressure expansion.


    

Claims (1)

R E S U M E --------------- 1. Procédé pour la mise en silo de fourrage vertavec compression et additions éventuelles de sucre, d'acide, etc, caractérisé en ce qu'on effectue une compression par- ticulièrement forte pour provoquer une expulsion abondan- te de sève, tandis qu'on ajoute, si nécessaire, par exem- ple dans le cas d'un fourrage très pauvre en sève,quelque peu de liquide, de manière que le liquide se trouve au- dessus de la masse de fourrage et cela sans aucune addition d'acide, ou seulement en quantités minimes. ABSTRACT --------------- 1. Process for the siloing of green fodder with compression and possible additions of sugar, acid, etc., characterized in that a particularly strong compression is carried out in order to cause an abundant expulsion of sap, while a little liquid is added, if necessary, for example in the case of very low sap feed, so that the liquid is above the mass of the feed and this without any addition of acid , or only in minimal quantities. 3. Le procédé est caractérisé en outre par les points suivants, ensemble ou séparément : a) la corfipression est poussée jusqu'à 0,15 kg/om environ. b) on ajoute du sacre ou des substances analogues sous forme solide ou liquide, et de l'acide jus- qu'à un pH 5 ou 4,5 seulement; c) on introduit des bactéries d'acide lactique eu des agents de fermentation encore plus avanta- ,geux. 3. The process is further characterized by the following points, together or separately: a) the corfipression is pushed up to about 0.15 kg / m. b) Sacre or similar substances are added in solid or liquid form, and acid up to a pH of 5 or 4.5 only; c) lactic acid bacteria are introduced with even more advantageous fermentation agents. 3. Dispositif pour la mise en oeuvre du procédé de l'invention, caractérisé en ce que, pour permettre une compression particulièrement forte, un levier à main, servant à abaisser le sommier et le couvercle du silo, par attaque de crémaillères, chaines, ou câbles, est équipé d'un dispositif de réglage de rattrapage qui per- met de l'amener chaque fois dans une position d'abaisse- ment facile (par exemple à peu près horizontale), et arrête, si nécessaire, pendant ce réglage le bras de char- ge contre un recul. 3. Device for implementing the method of the invention, characterized in that, to allow particularly strong compression, a hand lever, used to lower the bed base and the silo cover, by attacking racks, chains, or cables, is equipped with a catch-up adjustment device which allows it to be brought each time into an easy lowering position (for example approximately horizontal), and stops, if necessary, during this adjustment the load arm against a recoil. 4. Le dispositif est caractérisé en outre par les points suivants, ensemble ou séparément: a) le levier à main est pourvu d'un large manche <Desc/Clms Page number 12> transversal pour plusieurs personnes, et est réglable en longueur; b) ce levier est règlable angulairement par rapport à son bras de charge, de préférence par pivotage du bras main; c) pour l'avancement d'un levier de compression pro- prement dit, on a monté un levier à main, servant à abais- ser le sommier et le couvercle du silo par attaque de cré- maillère, chaines ou câbles, sur un arc d'arrétage ou un élément équivalent du sommier, de préférence avec possi- bilité d'assemblage des deux leviers en un levier rigide à règlage rapide ; d) le levier d'abaissement du sommier et du couvercle peut osciller par rapport au sommier au moyen d'un arbre fileté ou d'un dispositif de crics; 4. The device is further characterized by the following points, together or separately: a) the hand lever is provided with a wide handle <Desc / Clms Page number 12> transverse for several people, and is adjustable in length; b) this lever is angularly adjustable with respect to its load arm, preferably by pivoting of the hand arm; c) for the advancement of a compression lever proper, a hand lever has been fitted, serving to lower the bed base and the silo cover by attacking a rack, chains or cables, on a stopper arch or an equivalent element of the bed base, preferably with the possibility of assembling the two levers into a rigid lever with rapid adjustment; d) the bed base and cover lowering lever can swing relative to the bed base by means of a threaded shaft or a jacks device; e) on a prévu pour abaisser le sommier et le couver- cle du silo, par attaque de crémaillères,chaines ou câbles un support de type extensible, par exemple dans le genre d'un vérin de voiture ou d'un cric d'automobile ; f) une poutrelle qui peut être accrochée aux deux crémaillères, chaines ou câbles, presse sur le sommier au moyen de vis ou d'autres dispositifs de cric ou de vérin; g) un levier servant à l'abaissement du sommier et du couvercle du silo, par attaque de crémaillères,chaines ou câbles, est complété en forme de ciseaux par des le- viers additionnels, ces ciseaux pouvant être ouverts au moyen d'une diagonale allongeable ou raccourcissable,par exemple lune vis ; e) to lower the bed base and the silo cover, by attacking racks, chains or cables, an extensible type support, for example in the type of a car jack or an automobile jack, is provided ; f) a beam which can be hooked to two racks, chains or cables, presses on the bed base by means of screws or other jack or ram devices; g) a lever used to lower the base and the silo cover, by attacking racks, chains or cables, is completed in the form of scissors by additional levers, these scissors being able to be opened by means of a diagonal extendable or shortenable, for example a screw; h) on a prévu comme éléments de traction transmet- tant la force de pression, des chaines ou câbles s'éten- dant du fond du silo au sommier où ils sont attaqués par des roues à chaine ou des tambours de treuil,actionnés par les mécanismes de commande; <Desc/Clms Page number 13> i) des supports ou vérins extensibles sont en forme d'éléments de levage hydraulique avec pompe à main; j) des crémaillères montées fixes dans le silo sont prolongées au-dessus du bord supérieur du silo sous forme de chaînes ou de crémaillères oscillantes; h) there are provided as traction elements transmitting the pressure force, chains or cables extending from the bottom of the silo to the bed frame where they are attacked by chain wheels or winch drums, actuated by the control mechanisms; <Desc / Clms Page number 13> i) extendable supports or jacks are in the form of hydraulic lifting elements with hand pump; j) racks mounted fixed in the silo are extended above the upper edge of the silo in the form of chains or oscillating racks; k) des crémaillères servant à la commande de descente du sommiersont en forme de dentures à fuseaux, ou de chaînes Galle, ou de crémaillères à dents de soie à dents écrénées, et les éléments de pression qui attaquent ces crémaillères sont éventuellement établis de manière flexi- ble le long du sommier; 1) un ressort particulièrement puissant est disposé pourobtenir une compression subséquente dans le silo, du fait que ce ressort peut être bandé et débandé au moyen de parties guidées de manière oommandée les unes sur les autres ; m) le ressort est disposé de façon à pouvoir être ser- ré indépendamment entre des plaques de pression au moyen d'une vis, et peut âtre monté entre le sommier et la cré- maillère ou l'élément remplaçant la crémaillère; k) the racks used to control the descent of the bed base are in the form of spindle teeth, or Galle chains, or racks with floss teeth with crimped teeth, and the pressure elements which attack these racks are possibly established in a flexi manner. - wheat along the bed base; 1) a particularly powerful spring is arranged to obtain a subsequent compression in the silo, because this spring can be tensioned and discharged by means of parts guided in a controlled manner on one another; m) the spring is arranged so that it can be independently clamped between pressure plates by means of a screw, and can be mounted between the bed base and the rack or the element replacing the rack; n) pour transmettre la pression du ressort sur la crémaillère, on a prévu un étrier qui s'engage de préfé- rence dans des rainures de la crémaillère et peut être fixé à hauteur désirée quelconque @@@@ des/goupilles; o) on a monté sur le sommier un fort levier qui parte le verrou situé d'ordinaire sur le sommier, et le levier de compression, et qui est pressé. vers le haut par le res- sort du sommier; n) for transmitting the spring pressure on the rack, a yoke is provided which preferably engages in grooves in the rack and can be fixed at any desired height of the pins; o) a strong lever has been mounted on the base which leaves the latch usually located on the base, and the compression lever, and which is pressed. upwards by the spring of the box spring; p) un dispositif d'arrêtage maintient toujours avec une faible course sur le sommier, le levier de ressort dans les positions les plus différentes,du fait que ce dispositif est en forme de crémaillère d'arrêt ou de barre à trous d'insertion. <Desc/Clms Page number 14> q) le ressort est intercalé de manière à charger l'ensemble du mécanisme vers le bas. r) le ressort disposé de préférence dans une douille est intercalé entre la base de la crémaillère ou de son élément de remplacement, et l'ancrage de cet élément. p) a stopping device always maintains with a small stroke on the bed base, the spring lever in the most different positions, because this device is in the form of a stop rack or bar with insertion holes. <Desc / Clms Page number 14> q) the spring is interposed so as to load the whole mechanism downwards. r) the spring preferably disposed in a socket is interposed between the base of the rack or of its replacement element, and the anchoring of this element.
BE418895D BE418895A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE418895A true BE418895A (en)

Family

ID=81304

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE418895D BE418895A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE418895A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2380741A1 (en) * 1977-02-16 1978-09-15 Medipharm Ab GREEN FORAGE FERMENTATION PROCESS

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2380741A1 (en) * 1977-02-16 1978-09-15 Medipharm Ab GREEN FORAGE FERMENTATION PROCESS

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2486052A1 (en) TELESCOPIC ARROW WITH TRUNCONS GUIDES MUTUALLY
BE418895A (en)
CN109736312A (en) It is a kind of quickly to play stake device and its play piling method
FR2641160A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR COLLECTING FISH
CH241681A (en) Ski attachment.
CN116281690A (en) Water environment engineering narrow and small space emergency rescue transportation device
US2162922A (en) Process for siloing green fodder
US2926890A (en) Stake puller
CN103326276B (en) Wedge shape wire clamp preloader
CN114176313A (en) Drawing device with adjustable architectural design
FR2542968A1 (en) METHOD FOR REDUCING TWINE TENSION FOR STRAW BALES OBTAINED IN BALL PRESS, AND COMPENSATION APPARATUS FOR BALL PRESSES FOR CARRYING OUT THE PROCESS
FR2552364A1 (en) Tying device, particularly using metal wire
JPH0236709Y2 (en)
CN210619347U (en) Cableway conveying device suitable for sloping field
JP4221405B2 (en) Feeler wheel tapper for cutting the top of the beat
CN218941797U (en) Automatic rope clamping device for knotter of square baler
CN113023609B (en) Loop chain turn-buckle that bearing capacity is excellent
CN108633474B (en) Fixed-torque apple picking manipulator
FR2711385A1 (en) Mechanical bonding of concrete reinforcing bars, device for the establishment of this mechanical connection and method of fixing mechanical connection of reinforcing bars.
FR2726967A1 (en) Distributor for products packed in round or square bales
FR2562429A1 (en) Apparatus which makes it possible to obtain inversion of the posture of the human body
PL31066B1 (en) A method of storing fresh feed and an apparatus for carrying it out
CN205554299U (en) Small -size bale transport vechicle
DE50886C (en) Device to be operated from the wagon for harnessing the horses with release device for the front scale for four trains
CH208150A (en) Method of hooping the ends of pieces of wood such as railway sleepers and tools for the implementation of this method.