BE418217A - - Google Patents

Info

Publication number
BE418217A
BE418217A BE418217DA BE418217A BE 418217 A BE418217 A BE 418217A BE 418217D A BE418217D A BE 418217DA BE 418217 A BE418217 A BE 418217A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
signaling system
substation
switch
relay
signals
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE418217A publication Critical patent/BE418217A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04MTELEPHONIC COMMUNICATION
    • H04M11/00Telephonic communication systems specially adapted for combination with other electrical systems
    • H04M11/002Telephonic communication systems specially adapted for combination with other electrical systems with telemetering systems
    • H04M11/005Telephonic communication systems specially adapted for combination with other electrical systems with telemetering systems using recorded signals, e.g. speech

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Telephonic Communication Services (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux systèmes de signalisation électriques. 



   La présente invention se rapporte à des systèmes de signalisation de la supervision ou du contrôle à distance de l'état de disjoncteurs ou d'appareils semblables situés dans une sous-station d'un réseau de distribution d'énergie, elle s'adresse en particulier à la signalisation vers un point central d'un certain nombre de sous-stations.

   Par exemple, dans un réseau important de distribution d'énergie comprenant un certain nombre de sous-stations, il n'est pas intéressant, au point de vue économique, de proposer d'indiquer automatiquement, au moyen de fils pilotes, les positions des disjoncteurs à huile de toutes les sous-stations du fait du coût prohibitif des lignes pilotes et de l'équipement requis ; il n'est pas 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 non plus économique d'avoir du personnel attaché en permanence dans les petites sous-stations surtout si on considère que les stations de ce type sont généralement en plus grand nombre que les autres.

   L'objet principal de l'invention est de procurer un dispositif simple et bon marché qui puisse être associé au téléphone ordinaire dans une sous-station éloignée ce qui évite l'obligation de prévoir une voie d'écoulement spéciale vers le centre de contrôle. De préférence, la disposition est telle que lorsqu'une sous-station est appelée, aucune réponse verbale ntest donnée puisqu'il n'y a pas de personnel y séjournant en permanence, mais un signal audible est renvoyé vers l'appelant, ce signal en plus de ce qu'il donne une indication de l'état dans lequel se trouve l'équipement de la sous-station peut indiquer également à l'appelant qu'elle est la sous-station qui envoie une indication.

   En même temps l'association de l'appareil indicateur et de chaque poste téléphonique ne trouble ou ne réduit en aucune façon le rendement du système téléphonique considéré dans son ensemble. 



  On doit noter que le terme "sous-station" a été employé pour plus de convenance pour désigner un point quelconque où peut s'effectuer une transformation ou un contrôle ou les deux à la fois. 



   Suivant une caractéristique de l'invention dans un système de signalisation de la supervision ou du contrôle à distance de l'état de disjoncteurs ou d'appareils identiques dans une sous-station d'un réseau de puissance le circuit de supervision ou de contrôle est établi par suite de l'établissement d'une connexion par l'intermédiaire du réseau téléphonique normal. 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention l'information requise est transmise par des signaux audibles sur une ligne équipée pour la téléphonie dans le réseau normal d'un bureau central. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Une autre caractéristique de l'invention consiste en ce que l'appareillage lors d'une modification de l'état de l'équipement de la sous-station provoque l'envoi d'un appel dans le réseau normal téléphonique pour donner une indication du changement qui s'est produit. 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention une sous-station d'un réseau de distribution d'énergie est pourvu d'un équipement qui fonctionne lorsque parvient un appel téléphonique entrant auquel on ne répond pas endéans une période de temps déterminée et qui transmet de ce fait des signaux audibles vers l'appelant pour indiquer l'état des disjoncteurs ou des appareils similaires de la sous-station. 



   L'invention sera mieux comprise par la description suivante d'une de ses applications pour laquelle on se réfèrera au plan annexé qui montre un circuit schématique de l'appareil associé au poste téléphonique de la sous-station et aux contacts de signalisation de l'équipement de la sous-station qu'on désire surveiller. Dans la disposition représentée, des facilités ont été prévues suivant lesquelles un changement,dans l'état d'un quelconque des équipements en question peut être indiqué automatiquement au bureau central téléphonique même si aucun appel n'est émis vers la sous-station. On remarquera que si cette dernière facilité n'est pas requise le circuit peut encore être simplifié. 



   L'alimentation du dispositif en courant continu est représentée par les symboles positif et négatif dans un cercle, elle peut s'effectuer à la tension voulue mais de préférence au moyen d'une batterie de telle sorte qu'elle puisse être maintenue même lorsque le courant du réseau principal fait défaut. On remarquera également que puisque le relais OCB est normalement attiré les contacts ocbl et ocb2 de ce relais ont été représentés- le relais étant dans cet état.

   Les commutateurs D et S sont du type fonctionnant pas à pas tels qu'on 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 les utilise en téléphonie, on les a représentés comme étant du modèle à 25 contacts qui est le modèle courant mais en pratique il peut être préférable de les munir de deux jeux de balais à extrémités simples localisées à 180  de manière à leur donner les possiblités d'un commutateur à 50 points. 



   Pour les besoins de la description on supposera en premier lieu que la sous-station ntest pas surveillée en permanence et qu'un appel est émis du centre de contrôle vers celle-ci. Quand le courant d'appel est envoyé du bureau central sur la ligne téléphonique, la sonnerie BL retentira et en même temps le relais ST attirera en parallèle à travers le condensateur QA. Ce relais est shunté par un redresseur à oxyde métallique MRA qui permet à un relais téléphonique ordinaire de fonctionner d'une manière satisfaisante dans un circuit alimenté par du courant alternatif. En attirant, le relais ST, au contact stl fait attirer le relais A qui a son tour fait attirer le relais B. Ce dernier au contact bl alimente l'électro-aimant SM du commutateur S qui est du type à avancement par poussée, il ne déplace donc pas ses balais lorsque l'électro-aimant attire.

   Les contacts interrupteurs sm s'ouvrent cependant et par conséquent le circuit d'alimentation du relais A est déconnecté. Le relais A relâche donc après un court intervalle et à son tour fait relâcher le relais B qui après un court instant fait relâcher l'électro-aimant   SM,   les balais avancent alors et se placent en position 2. Une polarité positive est alors amenée par   1'intermédiaire   du balai S1 pour faire attirer de nouveau le relais A et l'interaction entre les relais A et 3 et l'électro-aimant   Si!   se poursuit et provoque l'avancement pas à pas des balais dans le banc à une vitesse de l'ordre de 5 pas ou moins par seconde, la vitesse dépendant de l'effet des bagues en cuivre entourant le noyau des deux relais. 



   Quand les balais du commutateur S atteignent la 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 position 25, l'électro-aimant DM du commutateur D est alimenté à travers le balai S2 en parallèle avec l'électro-aimant si± par l'intermédiaire du contact bl et à la libération du relais B le commutateur S avance en position 1 et le commutateur D en position 2. La polarité positive est alors amenée à travers le balai D3 pour faire attirer le relais SS qui au contact ss2 place directement l'enroulement du transformateur R aux bornes de la ligne dans le but de faire cesser l'envoi du courant d'appel au bureau central, au contact ssl il prépare le circuit du relais générateur de tonalités TR.

   Le relais ST relâche lorsque cesse l'envoi du courant d'appel mais le commutateur S continue sa course jusqu'à ce que le relais A attire de nouveau en position 1 par l'intermédiaire du balai Dl en position 2. La première rotation du commutateur S est donc utilisée pour donner le temps au préposé à la surveillance de la station de répondre à l'appel téléphonique et de donner verbalement l'information désirée. Mais si on ne répond pas à l'appel pendant cette période pendant la seconde rotation du commutateur S et les suivantes des signaux indicateurs audibles sont envoyés sur la ligne téléphonique entrante de la manière qui sera décrite ci-après. 



   On peut voir que les bancs des balais S3 et S4 sont câblés vers un bâti pour connexions croisées auquel sont reliés également les contacts de signalisation de l'équipement à contrôler, dans le cas présent, il s'agit de trois disjoncteurs à huile. Pendant chaque rotation du commutateur S le positif pris par les balais S3 ou S4 fait attirer le relais P et puisque le relais SS est attiré le contact pl chaque fois qu'il se ferme fait attirer le relais de tonalité TR par l'intermédiaire de la batterie de piles locale et une tonalité audible est envoyée, par induction à travers les enroulements de la bobine R, sur la ligne et transmise vers l'appelant.

   Si le relais P   atti   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 par l'intermédiaire du balai 85,une impulsion de tonalité sera envoyée pendant tout le.temps que les balais restent dans cette position mais s'il attire par l'intermédiaire du balai S4, la tonalité sera envoyée seulement pendant le temps que le relais A sera attiré, ce temps est environ moitié moindre de celui pendant lequel les balais restent dans chacune des positions. 



  On supposera par exemple que le code identifiant la station particulière qui a émis le signal comprend trois points ou impulsions courtes de tonalité. Une indication sera alors donnée pour chaque disjoncteur à son tour, une barre ou impulsion longue étant transmise quand un disjoncteur déterminé est enclenché alors qu'un point sera transmis s'il est ouvert. 



  Le cycle complet pour la sous-station considérée, les premier et troisième disjoncteurs étant enclenchés et le deuxième étant ouvert, sera: - point - point - point - silence - barre - silence - point - silence - barre, ce cycle étant répété un nombre déterminé de fois de la manière qui sera décrite plus tard. 



   Par conséquent dans le cas présent les contacts 8, 16 et 24 du banc du balai S3 sont connectés aux contacts de signalisation des disjoncteurs en question et les contacts 1, 2,3, 8,16 et 24 du banc du balai S4 sont connectés au positif. 



  Donc pendant la rotation des balais le relais P attirera par l'intermédiaire du balai S4, pendant que le relais A est attiré, à chacun des trois premiers pas transmettant de ce fait vers l'appelant le signal dtidentification qui consiste en trois impulsions de tonalité. En position 8 puisque le disjoncteur OCB1 est fermé une longue impulsion de tonalité sera transmise, en position 16 puisque le disjoncteur OCB2 est ouvert une courte impulsion sera transmise alors qu'en position 24 une longue impulsion sera transmise puisque le disjoncteur OCB3 est fermé. 



   On peut voir, d'après la disposition qui vient d'être décrite, que le commutateur S sert à contrôler la période de délai initiale et également l'émission des signaux de super- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 vision. En modifiant simplement les connexions croisées, on peut effectuer un changement quelconque dans la combinaison du code et dans la relation entre la longueur des impulsions longues et des impulsions courtes. Donc en s'arrangeant pour que chaque marquage dans le banc du balai S3 occupe deux contacts interconnectés l'impulsion longue peut être rendue beaucoul plus grande que l'impulsion courte, il faudrait cependant dans ce cas utiliser des balais à extrémités étalées pour éviter toute rupture de l'impulsion pendant le ternes du passage entre deux contacts.

   Chaque indication relative à un disjoncteur pourrait de plus être précédée d'un certain nombre d'impulsions courtes correspondant au numéro du disjoncteur ce qui évite toute confusion possible. 



   Quand le commutateur S après sa deuxième rotation atteint la dernière position, l'électro-aimant   DM   attire en parallèle avec l'électro-aimant SM comme il a été décrit ci dessus et l'émission par l'intermédiaire du commutateur S sera répétée. Après un nombre quelconque de rotations, déterminé par la connexion réalisée au banc du balai Dl on peut voir que le commutateur D en avançant d'un pas supplémentaire déconnecte le circuit du relais A au balai Dl ce qui arrête le déplacement du commutateur S sur la position 1, mais le commutateur D revient alors en position de repos sous le contrôle d'un circuit à commande propre par l'intermédiaire des contacts restant du banc Dl.

   Les relais A, B et SS relâchent ensuite et l'équipement de signalisation à la sous-station revient en position normale et n'envoie plus aucune impulsion vers l'appelant à moins qu'il raccroche et qu'il émette un nouvel appel ou bien si la position d'un des disjoncteurs vient à changer. 



  La répétition du cycle fournit un moyen de vérification dans le cas où des signaux sont perdus ou mutilés pendant le premier cycle. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   On paut examiner maintenant ce qui se passe quand   le préposé se trouve dans la sous-station ; ce cas la   sonnerie retentit et le relais ST attire comme précédemment et provoque le fonctionnement du commutateur S de la manière normale, celui-ci avance pas à pas pour donner la période de délai. Si le préposé répond à l'appel avant la fin de cette période le contact de fourche SH établit un circuit en courant continu vers le bureau central et fait cesser ltenvoi du courant d'appel ce qui fait relâcher le relais ST. Le relais CO qui n'attire pas, en série avec la sonnerie et le relais ST, sous l'action du courant d'appel, attire maintenant et connecte le positif au balai D3 en position 1 pour faire attirer le relais P qui au contact p2 coupe le circuit de 1'électro-aimant DM quand le commutateur S atteint la dernière position.

   Le commutateur S continue à tourner sous le contrôle des relais   A   et B jusqu'à ce qu'il atteigne la position 1 où dans ces conditions aucun circuit ne sera fermé pour faire attirer de nouveau le relais A, le commutateur S cesse donc de tourner. 



  Le préposé pendant ce temps transmet une information verbale à l'appelant. Lorsque la communication est coupée le relais GO relâche et fait relâcher le relais P et l'équipement revient en position normale. 



   Dans le cas où un des disjoncteurs change de position ses contacts de supervision se ferment et pendant le temps de l'inversion des contacts dans la chaîne du circuit de blocage du relais OCB ce relais relâche. Dans l'autre position des contacts, un circuit de blocage est également préparé pour le relais OCB puisque les contacts sont fermés dans les deux positions du disjoncteur. Le relais OCB en relâchant, au contact ocbl ouvre en un autre point son circuit de blocage et prolonge le   positif -'--   travers les balais D2 et S1 en position 1 pour faire attirer le relais A. Ce relais fait démarrer le commutateur S de la manière normale et chaque fois que le relais A 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 attire un circuit se ferme pour faire attirer le relais SS par l'intermédiaire du contact fermé a3 et du contact oob2 en position normale.

   Le relais.SS fonctionne donc en synchronisme avec le relais A et au contact ss2, l'enroulement gauche de la bobine R est connecté par intermittence aux bornes de la ligne ce qui fait vaciller la lampe d'appel au bureau central. L'opératrice est donc avertie de ce qu'une modification s'est produite dans l'équipement de la sous-station et elle pourra en informer le centre de contrôle. Un appel est alors émis vers cette sous-station de la manière habituelle pour qu'on puisse se rendre compte des conditions existant en ce moment déterminé. Quand le commutateur S atteint la dernière position, l'électro-aimant DM attire par l'intermédiaire du balai S2 et quand le commutateur S arrive en position 1 le commutateur D est amené en position 2 de la manière habituelle. 



  Le commutateur S commencera un deuxième tour mais le relais SS sera maintenu attiré par l'intermédiaire du balai D3 et le vacillement de la lampe de l'opératrice s'arrêtera mais elle brillera d'une manière continue. Si l'opératrice intervient sur la ligne elle entendra les indications de tonalités transmises sous l'action du relais P. A la fin du nombre déterminé des rotations du commutateur S le commutateur D revient en position de repos et le commutateur S s'arrête en position normale, les relais A, B et SS relâchent. Au contact ss2, le signal d'appel vers le bureau central est supprimé. 



   On comprendra que si le bureau central est automatique au lieu d'être desservi par une opératrice ainsi qu'on l'a supposé ci-dessus, il ne faudra faire que des modifications minimes à l'équipement pour lui permettre d'envoyer un train d'impulsions correspondant au chiffre 0 ou à un autre code utilisé ordinairement pour appeler une opératrice. De plus l'équipement peut être disposé pour émettre le numéro d'appel 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 du centre de contrôle et pour ne transmettre les signaux de tonalité que lorsqu'on répond à l'appel bien que cette carac- téristique augmente quelque peu la complexité et le coût de l'équipement. 



   Le dispositif générateur de tonalité préconisé ci dessus et utilisant une batterie de piles séparée peut être remplacé par un transformateur dont le secondaire peut être connecté aux bornes de la ligne à volonté et dont le primaire est associé à un relais générateur de tonalité alimenté par la batterie d'alimentation de l'équipement de signalisation. 



  Fais cependant comme il est nécessaire d'isoler l'équipement haute tension de la ligne téléphonique, comme on l'a montré par une ligne pointillée, un isolement devrait être prévu entre les enroulements du transformateur et cette disposition peut donc se révéler plus coûteuse que la méthode décrite ci dessus. 



   Le balai S2 et son banc de contacts ne travaillent que dans une position, ils peuvent donc être remplacés par des ressorts actionnés par une came qui seraient prévus pour ne fermer leur contact que lorsque les balais auraient atteint la dernière position. 



   On remarquera que la supervision ne doit pas rester confinée aux seuls disjoncteurs mais qu'elle peut être arran- gée pour donner des informations relatives aux isolateurs, aux indicateurs, au niveau de l'eau, à la température des en- roulements, aux lectures faites aux appareils de mesure, aux cuves des transformateurs, à l'état des pilotes du système de protection, à l'état des batteries, à la tension, au courant, à la pression de l'eau, aux positions de portes ou de valves,etc.      



   En faisant varier la fréquence de la   toua ou   la longueur de la période d'application de la tonalité sur la ligne les signaux audibles peuvent être utilisés pour donner 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 des indications de supervision aussi bien quantitatives que qualitatives. De plus le système peut être arrangé de telle sorte que le poste téléphonique de supervision puisse effectuer des tests de l'équipement ou faire fonctionner des appareils au poste appelé et que le résultat de ces opérations puisse être renvoyé vers le poste appelant sous la forme de signaux audibles de supervision. 



   Le dispositif décrit transmet les signaux audibles un certain nombre de fois mais en variante on peut prévoir que la signalisation puisse être arrêtée lorsqu'un autre appel se présente ou par la transmission d'une tonalité ou de tout autre signal par le poste appelant. 



   On peut donc voir qu'avec un système établi suivant les termes de l'invention les possibilités de toutes les sous stations qui en sont équipées peuvent être contrôlées de tous les postes d'un réseau téléphonique et par conséquent en cas de dérangement lorsque l'ingénieur du contrôle est occupé, des informations sur l'incident à une certaine sous-station peuvent être obtenues par d'autres ingénieurs faisant usage d'autres postes téléphoniques ce qui aide l'ingénieur du contrôle et diminue le trafic vers son poste de contrôle. De plus l'ingénieur du contrôle en émettant simplement un appel vers une sous-station peut s'assurer de ce que la ligne téléphonique vers la sous-station est bonne ou non ce qui donne un moyen simple et bon marché de test du pilote.

   En pratique cet avantage est considérable puisque les sous-stations éloignées peuvent ne pas être surveillées en permanence et que les mesures de sécurité en vigueur peuvent obliger le personnel d'entretien du   téléphone à   ne pénétrer dans une sous-station que s'il est accompagné par un ingénieur du réseau de distribution d'énergie.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to electrical signaling systems.



   The present invention relates to signaling systems for the supervision or remote control of the state of circuit breakers or similar devices located in a substation of an energy distribution network, it is addressed in particular to signaling to a central point of a number of substations.

   For example, in a large energy distribution network comprising a certain number of substations, it is not advantageous, from an economic point of view, to propose automatically indicating, by means of pilot wires, the positions of the Oil circuit breakers for all substations due to the prohibitive cost of pilot lines and required equipment; he is not

 <Desc / Clms Page number 2>

 it is no longer economical to have staff permanently attached to small substations, especially considering that there are generally more stations of this type than others.

   The main object of the invention is to provide a simple and inexpensive device which can be associated with the ordinary telephone in a remote substation which avoids the need to provide a special flow path to the control center. Preferably, the arrangement is such that when a substation is called, no verbal response is given since there is no staff permanently staying there, but an audible signal is returned to the calling party, this signal in addition to giving an indication of the state in which the substation equipment is located, it may also indicate to the caller that it is the substation sending an indication.

   At the same time, the association of the indicating device and each telephone station does not disturb or reduce in any way the efficiency of the telephone system considered as a whole.



  It should be noted that the term "substation" has been used for convenience to denote any point where a transformation or control or both can take place.



   According to one characteristic of the invention, in a monitoring or remote control signaling system of the state of circuit breakers or identical devices in a substation of a power network, the supervision or control circuit is established as a result of the establishment of a connection through the normal telephone network.



   According to another characteristic of the invention, the required information is transmitted by audible signals on a line equipped for telephony in the normal network of a central office.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Another characteristic of the invention consists in that the switchgear, when the state of the equipment of the substation changes, causes a call to be sent in the normal telephone network to give an indication of the change that has occurred.



   According to another characteristic of the invention, a substation of an energy distribution network is provided with equipment which operates when an incoming telephone call arrives which is not answered within a determined period of time and which transmits this makes audible signals to the caller to indicate the status of circuit breakers or similar devices in the substation.



   The invention will be better understood from the following description of one of its applications for which reference will be made to the appended plan which shows a schematic circuit of the apparatus associated with the telephone set of the substation and with the signaling contacts of the substation. equipment of the substation to be monitored. In the arrangement shown, facilities have been provided according to which a change in the state of any of the equipment in question can be automatically indicated to the central telephone office even if no call is made to the substation. It will be noted that if this latter facility is not required, the circuit can be further simplified.



   The DC power supply of the device is represented by the positive and negative symbols in a circle, it can be done at the desired voltage but preferably by means of a battery so that it can be maintained even when the mains power is lacking. It will also be noted that since the relay OCB is normally attracted, the contacts ocbl and ocb2 of this relay have been represented - the relay being in this state.

   Switches D and S are of the stepping type such that

 <Desc / Clms Page number 4>

 uses them in telephony, they have been represented as being of the 25-contact model which is the current model but in practice it may be preferable to provide them with two sets of brushes with single ends located at 180 so as to give them the possibilities of 'a 50-point switch.



   For the purposes of the description, it will first be assumed that the substation is not permanently monitored and that a call is sent from the control center to it. When the inrush current is sent from the central office over the telephone line, the BL bell will sound and at the same time the ST relay will draw in parallel through the capacitor QA. This relay is shunted by an MRA metal oxide rectifier which allows an ordinary telephone relay to operate satisfactorily in an AC powered circuit. By attracting, the relay ST, at the contact stl causes the relay A which in turn attracts the relay B. The latter at the contact bl feeds the electromagnet SM of the switch S which is of the push-forward type, it therefore does not move its brushes when the electromagnet attracts.

   However, the switch contacts sm open and consequently the supply circuit of relay A is disconnected. Relay A therefore releases after a short interval and in turn releases relay B which after a short time releases the electromagnet SM, the brushes then advance and are placed in position 2. A positive polarity is then brought by 1'intermediate the brush S1 to attract again the relay A and the interaction between the relays A and 3 and the electromagnet Si! continues and causes the brushes to advance step by step in the bench at a speed of the order of 5 steps or less per second, the speed depending on the effect of the copper rings surrounding the core of the two relays.



   When the S switch brushes reach the

 <Desc / Clms Page number 5>

 position 25, the electromagnet DM of switch D is supplied through brush S2 in parallel with the electromagnet if ± through contact bl and when relay B is released, switch S moves to position 1 and the switch D in position 2. The positive polarity is then brought through the brush D3 to attract the SS relay which at the contact ss2 places the winding of the transformer R directly at the terminals of the line in order to stop the sending inrush current to the central office, on contact ssl it prepares the circuit of the TR tone generator relay.

   The relay ST releases when the sending of the inrush current ceases but the switch S continues its travel until the relay A attracts again in position 1 by means of the brush Dl in position 2. The first rotation of the switch S is therefore used to give the station attendant time to answer the telephone call and verbally give the desired information. But if the call is not answered during this period during the second rotation of switch S and the following, audible indicator signals are sent over the incoming telephone line in the manner which will be described below.



   It can be seen that the S3 and S4 brush banks are wired to a frame for cross connections to which the signaling contacts of the equipment to be controlled are also connected, in this case, three oil circuit breakers. During each rotation of the switch S the positive taken by the brushes S3 or S4 causes the relay P to attract and since the relay SS is attracted the contact pl each time it closes causes the tone relay TR to be attracted by means of the local battery pack and an audible tone is sent, inductively through the R coil windings, over the line and transmitted to the caller.

   If the relay P atti

 <Desc / Clms Page number 6>

 through brush 85, a tone pulse will be sent while the brushes remain in this position, but if it attracts through brush S4, the tone will be sent only during the time that the relay A will be attracted, this time is about half the time during which the brushes remain in each of the positions.



  For example, assume that the code identifying the particular station which transmitted the signal comprises three dots or short tone pulses. An indication will then be given for each circuit breaker in turn, a bar or long pulse being transmitted when a given circuit breaker is tripped while a point will be transmitted if it is open.



  The complete cycle for the substation considered, the first and third circuit breakers being on and the second being open, will be: - point - point - point - silence - bar - silence - point - silence - bar, this cycle being repeated a number determined times as will be described later.



   Consequently in this case the contacts 8, 16 and 24 of the S3 brush bank are connected to the signaling contacts of the circuit breakers in question and the contacts 1, 2, 3, 8,16 and 24 of the S4 brush bank are connected to the positive.



  So during the rotation of the brushes the relay P will attract via the brush S4, while the relay A is drawn, at each of the first three steps thereby transmitting to the caller the identification signal which consists of three tone pulses . In position 8 since the OCB1 circuit breaker is closed a long tone pulse will be transmitted, in position 16 since the OCB2 circuit breaker is open a short pulse will be transmitted while in position 24 a long pulse will be transmitted since the OCB3 circuit breaker is closed.



   It can be seen from the arrangement which has just been described that the switch S serves to control the initial delay period and also the transmission of the super-signals.

 <Desc / Clms Page number 7>

 vision. By simply changing the cross connections one can make any change in the code combination and in the relationship between the length of long pulses and short pulses. So by arranging for each marking in the S3 brush bank to occupy two interconnected contacts the long pulse can be made much larger than the short pulse, it would however be necessary in this case to use brushes with spread ends to avoid any pulse breakage during the passage between two contacts.

   Each indication relating to a circuit breaker could also be preceded by a certain number of short pulses corresponding to the number of the circuit breaker, which avoids any possible confusion.



   When the switch S after its second rotation reaches the last position, the electromagnet DM draws in parallel with the electromagnet SM as described above and the transmission through the switch S will be repeated. After any number of rotations, determined by the connection made to the bank of the brush Dl, it can be seen that the switch D advancing a further step disconnects the circuit from the relay A to the brush Dl which stops the movement of the switch S on the position 1, but the switch D then returns to the rest position under the control of its own control circuit via the remaining contacts of the bank Dl.

   Relays A, B and SS then release and the signaling equipment at the substation returns to the normal position and no longer sends any impulses to the caller unless he hangs up and makes a new call or well if the position of one of the circuit breakers changes.



  Repeating the cycle provides a means of verification in the event that signals are lost or mutilated during the first cycle.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   We can now examine what happens when the attendant is in the substation; in this case, the buzzer sounds and the relay ST attracts as before and causes the operation of the switch S in the normal way, this one advances step by step to give the delay period. If the attendant answers the call before the end of this period, the fork contact SH establishes a direct current circuit to the central office and stops the sending of the inrush current, which releases the ST relay. The CO relay which does not attract, in series with the buzzer and the ST relay, under the action of the inrush current, now attracts and connects the positive to the D3 brush in position 1 to attract the P relay which on contact p2 interrupts the circuit of the electromagnet DM when the switch S reaches the last position.

   Switch S continues to rotate under the control of relays A and B until it reaches position 1 where in these conditions no circuit will be closed to attract relay A again, switch S therefore stops rotating. .



  The attendant during this time transmits verbal information to the caller. When communication is cut the GO relay releases and releases the P relay and the equipment returns to the normal position.



   In the event that one of the circuit breakers changes position, its supervision contacts close and during the time of the inversion of the contacts in the chain of the OCB relay blocking circuit, this relay releases. In the other position of the contacts, a blocking circuit is also prepared for the OCB relay since the contacts are closed in the two positions of the circuit breaker. Releasing the OCB relay, on the ocbl contact opens its blocking circuit at another point and extends the positive -'-- through the brushes D2 and S1 in position 1 to attract the relay A. This relay starts the switch S of the normal way and whenever relay A

 <Desc / Clms Page number 9>

 attracts a circuit closes to attract the SS relay through the closed contact a3 and the oob2 contact in normal position.

   Relay SS therefore works in synchronism with relay A and at contact ss2, the left winding of coil R is intermittently connected to the line terminals which causes the call lamp to flicker at the central office. The operator is therefore informed that a modification has occurred in the equipment of the substation and she can inform the control center. A call is then sent to this substation in the usual way so that the conditions existing at that given moment can be seen. When the switch S reaches the last position, the electromagnet DM attracts by means of the brush S2 and when the switch S reaches position 1 the switch D is brought to position 2 in the usual way.



  Switch S will start a second turn, but relay SS will be kept drawn through brush D3 and the flickering of the operator's lamp will stop but it will shine continuously. If the attendant intervenes on the line, she will hear the tone indications transmitted by the action of relay P. At the end of the determined number of turns of switch S, switch D returns to the idle position and switch S stops in normal position, relays A, B and SS release. At contact ss2, the call signal to the central office is suppressed.



   It will be understood that if the central office is automatic instead of being served by an operator as assumed above, only minimal modifications will have to be made to the equipment to allow it to send a train. pulses corresponding to the number 0 or to another code commonly used to call an attendant. In addition, the equipment can be arranged to send the call number

 <Desc / Clms Page number 10>

 control center and to transmit dial tone signals only when the call is answered, although this feature increases the complexity and cost of the equipment somewhat.



   The tone generator device recommended above and using a separate battery of batteries can be replaced by a transformer whose secondary can be connected to the terminals of the line at will and whose primary is associated with a tone generator relay supplied by the battery. power supply for signaling equipment.



  However, since it is necessary to isolate the high voltage equipment from the telephone line, as shown by a dotted line, insulation should be provided between the transformer windings and this arrangement may therefore prove to be more expensive than the method described above.



   The brush S2 and its contact bank only work in one position, they can therefore be replaced by springs actuated by a cam which would be provided to close their contact only when the brushes have reached the last position.



   It should be noted that the supervision should not remain confined to the circuit breakers only but that it can be arranged to give information relating to the insulators, the indicators, the water level, the temperature of the windings, the readings. made to the measuring devices, to the transformer tanks, to the status of the protection system pilots, to the condition of the batteries, to the voltage, to the current, to the water pressure, to the positions of doors or valves, etc.



   By varying the frequency of the toua or the length of the period of application of the tone on the line the audible signals can be used to give

 <Desc / Clms Page number 11>

 quantitative and qualitative indications of supervision. In addition, the system can be arranged so that the supervisory telephone station can perform equipment tests or operate devices at the called station and the result of these operations can be returned to the calling station in the form of audible supervision signals.



   The device described transmits the audible signals a certain number of times, but as a variant it is possible to provide that the signaling can be stopped when another call occurs or by the transmission of a tone or any other signal by the calling station.



   It can therefore be seen that with a system established according to the terms of the invention, the possibilities of all the substations which are equipped with them can be controlled from all the stations of a telephone network and consequently in the event of a fault when the control engineer is busy, information about the incident at a certain substation can be obtained by other engineers using other telephones which helps the control engineer and reduces traffic to his control post . In addition the control engineer by simply making a call to a substation can ensure that the telephone line to the substation is good or not which provides a simple and inexpensive way to test the pilot.

   In practice this advantage is considerable since remote substations may not be constantly monitored and security measures in force may require telephone maintenance personnel to enter a substation only if accompanied. by an energy distribution network engineer.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. ------------------------------ 1. Un système de signalisation pour la surveillance ou le contrôle à distance de l'état de disjoncteurs ou d'appa- reils similaires dans une sous-station d'un réseau d'énergie dans lequel le circuit de surveillance ou de contrôle se ferme à la suite de l'établissement d'une connexion pour laquelle on utilise le réseau téléphonique normal. ------------------------------ 1. A signaling system for remote monitoring or control of the state of circuit breakers or similar apparatus in a substation of an energy network in which the monitoring or control circuit closes following the establishment of a connection for which the normal telephone network is used. 2. Un système de signalisation pour la surveillance ou le contrôle à distance de l'état de disjoncteurs ou d'appa- reils similaires.dans une sous-station d'un réseau d'énergie dans lequel ltinformation requise est transmise par des signaux audibles sur une ligne équipée pour la téléphonie dans un réseau téléphonique normal. 2. A signaling system for the monitoring or remote control of the state of circuit breakers or similar devices. In a substation of an energy network in which the required information is transmitted by audible signals on a line equipped for telephony in a normal telephone network. 3. Un système de signalisation pour la surveillance ou le contrôle à distance de ltétat de disjoncteurs ou dtappa- reils similaires dans une sous-station d'un réseau d'énergie dans lequel un appareil envoie un appel sur le réseau télé- phonique normal lorsque se produit une modification de l'état de l'équipement de la sous-station, dans le but de donner un avis de la modification survenue. 3. A signaling system for the monitoring or remote control of the state of circuit breakers or similar apparatus in a substation of an energy network in which a device sends a call on the normal telephone network when there is a change in the condition of the substation equipment, with the aim of giving notice of the change that has occurred. 4. Un système de signalisation dans lequel une sous-station de distrihution d'énergie électrique est pourvued'un équipe- ment qui est mis en marche lorsqu'un appel téléphonique est reçu et qu'il n'y est pas répondu endéans un temps déter- miné et qui transmet alors des signaux audibles vers l'appe- lant pour lui indiquer l'état de disjoncteurs ou d'appareils similaires à la sous-station. 4. A signaling system in which an electric power distribution substation is provided with equipment which is put into operation when a telephone call is received and not answered within a period of time. determined and which then transmits audible signals to the caller to indicate the status of circuit breakers or similar devices at the substation. 5. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion dans lequel l'appareil sert également à la trans- mission de signaux indiquant l'état de l'équipement lors- qu'un appel entrant est reçu. 5. A signaling system as claimed in claim in which the apparatus is also used for the transmission of signals indicating the state of the equipment when an incoming call is received. 6. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 4 dans lequel le temps déterminé est mesuré par un <Desc/Clms Page number 13> certain nombre de pas dont a avancé un commutateur pas à pas commandé électromagnétiquement. 6. A signaling system as claimed in claim 4 in which the determined time is measured by a <Desc / Clms Page number 13> number of steps of which an electromagnetically controlled stepper switch has advanced. 7. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 6 dans lequel le commutateur est de plus utilisé pour la transmission de signaux audibles. 7. A signaling system as claimed in claim 6 in which the switch is further used for the transmission of audible signals. 8. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 6 ou 7 dans lequel les signaux audibles sont transmis un certain nombre de fois sous le contrôle d'un autre commutateur pas à pas. 8. A signaling system as claimed in claim 6 or 7 in which the audible signals are transmitted a number of times under the control of another stepping switch. 9. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 6,7 ou 8 dans lequel le commutateur pas à pas est adapté également pour être mis en service à la suite d'un changement dans la position d'un disjoncteur à la sous station. 9. A signaling system as claimed in claim 6, 7 or 8 in which the step switch is adapted also to be put into service following a change in the position of a circuit breaker at the substation. . 10. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 9 dans lequel le commutateur fonctionne immédiatement pour envoyer des signaux lorsqu'il est mis en service par suite du changement de position d'un disjoncteur. 10. A signaling system as claimed in claim 9 in which the switch operates immediately to send signals when put into service as a result of the change of position of a circuit breaker. 11. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 10 dans lequel les signaux transmis quand le comrau- tateur est en service localement diffèrent de ceux qui sont transmis lorsqu'un appel entrant est resté sans réponse. 11. A signaling system as claimed in claim 10 in which the signals transmitted when the switch is locally on differ from those transmitted when an incoming call has gone unanswered. 12. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 10 dans lequel les signaux transmis quand le commu- tateur est en service localement sont les mêmes quel que soit l'état des disjoncteurs. 12. A signaling system as claimed in claim 10 in which the signals transmitted when the switch is in use locally are the same regardless of the state of the circuit breakers. 13. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 4 dans lequel si on répond à l'appel entrant endéans un temps déterminé le mécanisme à temps est automatiquement ramené en position de repos et l'équipement de signalisa- tion n'est pas mis en service. 13. A signaling system as claimed in claim 4 in which if the incoming call is answered within a specified time the timing mechanism is automatically returned to the idle position and the signaling equipment is not switched on. commissioned. 14. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- <Desc/Clms Page number 14> tion 2 ou 4 dans lequel les signaux audibles comprennent des signaux de tonalité de fréquence constante mais de durée variable.. 14. A signaling system as claimed in claim <Desc / Clms Page number 14> tion 2 or 4 in which the audible signals include tone signals of constant frequency but of varying duration. 15. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 2 ou 4 dans lequel des tonalités de différentes fré- quences sont utilisées pour donner des signaux différents. 15. A signaling system as claimed in claim 2 or 4 in which tones of different frequencies are used to give different signals. 16. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 14 ou 15 dans lequel la tonalité est engendrée par un courant fourni par une batterie locale de telle sorte que la ligne téléphonique puisse être isolée constamment de l'équipement de distribution d'énergie. 16. A signaling system as claimed in claim 14 or 15 in which the dial tone is generated by current supplied by a local battery so that the telephone line can be isolated from the power distribution equipment at all times. 17. Un système de signalisation comme revendiqué en revendica- tion 1, 2,3 ou 4 dans lequel l'équipement ajouté au poste téléphonique normal comprend un relais qui travaille sous l'action du courant d'appel, un relais qui travaille sous l'action du courant continu parcourant le poste et une connexion appliquant la tonalité sur la ligne. 17. A signaling system as claimed in claim 1, 2, 3 or 4 in which the equipment added to the normal telephone set comprises a relay which operates under the action of inrush current, a relay which operates under the influence of the inrush current. action of the direct current flowing through the station and a connection applying the dial tone on the line. 18. Un système de signalisation employant les lignes téléphoni- ques en principe comme décrit et représenté au plan annexé. 18. A signaling system employing telephone lines in principle as described and shown in the attached plan.
BE418217D BE418217A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE418217A true BE418217A (en)

Family

ID=80765

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE418217D BE418217A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE418217A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE418217A (en)
US2154742A (en) Electrical signaling system
BE359762A (en)
BE384554A (en)
BE481072A (en)
BE474772A (en)
FR2601837A1 (en) PERSON SEARCHING DEVICE ASSOCIATED WITH A TELEPHONE SELF-TEAM
BE470530A (en)
BE570916A (en)
BE426815A (en)
BE332978A (en)
BE412533A (en)
CH132457A (en) Semi-automatic telephone system.
BE417930A (en)
BE481571A (en)
BE416658A (en)
BE413538A (en)
CH351302A (en) Automatic response and message recording system in the absence of the subscriber on the telephone
BE535414A (en)
BE345811A (en)
BE344462A (en)
BE341584A (en)
CH120389A (en) Telephone installation allowing the charging of connections of different values.
BE474046A (en)
CH101057A (en) Installation for an automatic switched telephone central office.