BE416457A - - Google Patents

Info

Publication number
BE416457A
BE416457A BE416457DA BE416457A BE 416457 A BE416457 A BE 416457A BE 416457D A BE416457D A BE 416457DA BE 416457 A BE416457 A BE 416457A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
coke
partitions
sheet metal
fact
heating
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE416457A publication Critical patent/BE416457A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10BDESTRUCTIVE DISTILLATION OF CARBONACEOUS MATERIALS FOR PRODUCTION OF GAS, COKE, TAR, OR SIMILAR MATERIALS
    • C10B21/00Heating of coke ovens with combustible gases
    • C10B21/20Methods of heating ovens of the chamber oven type

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Materials Engineering (AREA)
  • Oil, Petroleum & Natural Gas (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Coke Industry (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif pour la fabrioation du coke avec cloisons de chauffage chauffées intérieurement. 



   La présente invention a pour objet des dispositifs pour la fabrication du coke, dans lesquels le charbon est transforme en coke, et en particulier se consume, en une couche relativement mince entre des cloisons de chauffage chauffées intérieurement. Pour pouvoir vider les chambres à coke après la fin de la période de cuisson, des dispositions spéciales doivent être prises, étant donné que le coke   s'agglutine de   façon telle en présence de la faible 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 largeur de la chambre qu'il ne peut en sortir de lui-méme      Dans ce but, les cloisons de chauffage chauffées intérieurement sont installées de façon mobile, pour qu'après la fin de la période de cuisson, la largeur des chambres à coke puisse se trouver accrue du fait du mouvement des cloisons de chauffage.

   Du compartiment élargi le coke sort alors facilement. 



   Pour que les cloisons soient rendues   mobiles,,   sans que se produise une communication entre le compartiment'de combustion et les conduites amenant les gaz de chauffage, on utilise dans les dispositifs connus des joints mobiles étanches aux gaz entre la cloison de chauffage mobile et les conduites fixes d'amenée et d'évacuation du gaz. Pour de tels joints, il ne peut être pratiquement question que de joints utilisant des liquides. 



   L'inconvénient de ces dispositifs consiste principalement dans le fait' que les joints sont exposés à de fortes influences thermiques résultant des gaz qui circulent à une température de 600  et que de ce fait les liquides se vaporisent très rapidement. Les tuyauteries 
 EMI2.1 
 mobiles ont pour effet que .non seulement les frais el " iiigtgl q tion . maie -tqnc-,nre,- lao 1'rai /a /d'exploitation, se trouvent sensiblement élevés. 



   Pour pouvoir utiliser des cloisons de chauffage fixes, chauffées intérieurement, sans que subsiste la difficulté de la vidange des chambres à coke, ces chambres à coke sont, conformément à la présente invention, constituées par des tôles formant cloisons, ayant entre elles un écartement variable en vue de l'évacuation du coke et qui sont séparées des oloisons de chauffage fixes par des compartiments de rayonnement. 



   Des essais ont notamment démontrés que, dans le genre de cloison de chauffage en forme de caisson dont il s'agit, la production du coke est du point de vue économique 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la même,et pour certaines sortes de charbon meilleure, si le charbon à transformer en coke ne repose pas immédiatement sur la cloison de chauffage   chauff6e   intérieurement, la chaleur étant alors transmise par conduits, , mais si, au contraire, des intervalles vides sont constitués, la transmission de la chaleur ayant alors lieu par rayonnement. 



   Le principe résultant de la présente invention, qui se distingue des dispositifs de laboratiore utilisés pour déterminer les qualités du charbon en vue de sa transforma- tion en coke, non seulement par l'emploi d'une installation répondant aux exigences de l'exploitation, mais encore par la solution du problème de l'évacuation du   ooke   fini, peut être mis en pratique dans de nombreuses formes d'exécution. 



  Par exemple, dans l'espace compris entre les cloisons de chauffage, des plaques de tôle peuvent être encastrées à des distances déterminées des cloisons de chauffage et   l'intervalle   entre ces plaques peut être comblé selon la méthode habituelle par du charbon. On peut, à la fin de l'opération de la fabrication du ooke, retirer ces plaques séparément par côté vers le haut ou vers le bas, ou encore les retirer ensemble, de telle sorte que le coke sort ou est extrait en même temps que les plaques. Si les plaques sont conduites dans des guides inclinés de façon à se rapprocher vers le bas, les plaques s'écartent l'une de l'autre lors du levage, de telle sorte qu'il n'est pas      nécessaire de les enlever tout à fait pour vider les chambres à ooke.

   Il est également possible, pour sortir le coke, d'appuyer les deux plaques contre la surface des cloisons de chauffage. Ceci peut, par exemple, se produire au moyen d'organes à cames agissant sur les bords vertioaux des tôles des chambres a  ooke   ou au moyen d'organes similaires, écartant ou rapprochant l'une de l'autre les deux tôles et répondant en même temps à la nécessité de réaliser un joint 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 latéral entre les chambres à coke. En outre, les tôles- cloisons spéciales, qui renferment les chambres à coke, peuvent être disposées dans le genre d'une jalousie,   c'est-     à-dire   être pivotantes ou subdivisées. 



   Les dessins ci-joints montrent à titre d'exemple deux tonnes d'exécution de la présente invention. 



   La fig. 1 montre une coupe perpendiculaire a travers un dispositif pour la fabrication du coke, dans lequel les chambres à coke sont suspendues sous la forme de caissons particuliers; 
La   fig.   2 montre une coupe suivant la ligne II-II de la fig. 1; 
La   fige 3   montre une coupe suivant la ligne   III-III   de la fig. 2 ; 
La fig. 4 montre une coupe perpendiculaire à travers un dispositif pour la fabrication du coke, dans lequel les tôles=cloisons spéciales des chambres à coke sont déplacées latéralement; 
La   fig.   5 montre une coupe suivant la ligne V-V de la fig. 4, et 
La fig. 6 montre une coupe suivant la ligne   VI-VI   de la fig. 5. 



   Dans l'exemple d'exécution suivant les fig.1 à 3, les cloisons de chauffage   1   sont constituées de façon connue en forme de caisson et munies à l'intérieur de courants de gaz chaud 3 formées par les tôles transversales 2; le gaz      de chauffage provenant d'une source extérieure suit ce courant sous l'effet d'un ventilateur qui l'envoie dans une conduite de répartition 4, puis dans un collecteur 5 commun a toutes les cloisons de chauffage, pour recommencer ensuite son circuit en passant par la source de chaleur et le ventilateur. Les tubulures   6   des cloisons de chauffage 1 sont encastrées de façon fixe dans la maçonnerie 7 et sont en 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 communication constante avec la conduite de répartition 4 et le collecteur 5.

   De cette façon, en partioulier, tous les dispositifs de suspension permettant le mouvement des cloisons de chauffage, ainsi que les tuyauteries mobiles entre les cloisons de chauffage et les conduites principales, deviennent superflus. 



   Les chambres à coke 8 (fig.1) sont constituées , par un oaisson de forme plate 9, qui est fermé de tous les cotés et qui peut être ouvert au moyen de l'enlèvement de l'une de ses tôles-cloisons 11 ou de ses deux tôles-cloisons 11 et 12 en vue de l'admission du charbon ou de la sortie du coke. Ces caissons 9 possèdent a leur partie supérieure des saillies latérales 13, par lesquelles ils s'appuient sur les cloisons de chauffage 1. Chaque caisson est muni d'un tube   d'échappement   14, qui en passant par des raccords amovibles 30 débouche, pendant la fabrication du ooke, dans un collecteur commun 15; c'est par ce collecteur que sont éoonduits les produits de la distillation.

   La dimension des compartiments de rayonnement vides 10 (fig.1) entre les cloisons de chauffage et les chambres à coke suspendues 9 est libre, étant donné que la transmission de la chaleur par le rayonnement ne peut pas être influencée de façon sensible par cette dimension, il est cependant utile de réduire autant que possible l'intervalle dans le but d'éoonomiser la place. Il est facile d'entrer et de sortir les caissons, si des deux cotés une distance de 1 à 2 am a été prévue. 



   L'avantage de ce dispositif consiste, entre autres, dans le fait que la dimension des cloisons de chauffage 1 étant peut être relativement faible (de 3 à 4   =),/donné   que ces cloisons ne sont exposées ni à une poussée, ni à un foulage. 



  Naturellement, il est également possible de maçonner les cloisons de chauffage aveo des pierres, suivant le genre des 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 fours à coke connus. Dans ce cas, on pourrait, comme cela se pratique habituellement pour ces fours, avoir recours à un chauffage direct des oloisons de chauffage, mais il ne serait alors pas nécessaire de construire l'ouvrage en   maçonnerie d'une   façon plus solide que pour le maintien de son équilibre. De même pour les cloisons du oaisson 9, une faible épaisseur suffit parce que le charbon est introduit dans le caisson en dehors du dispositif de fabrication du coke et qu'il peut être agglutiné par voie de foulage ou de      seoouage.

   Lors du foulage, les caissons sont utilement placés sur un soubassement plat, de telle sorte que le matériel n'est pas soumis à un effort trop considérable. 



  Pour améliorer le coke et pour augmenter la vitesse de la fabrication, le compartiment interne du caisson 9 peut être constitué par des barres transversales et posséder, par exemple, une armature en tonne de grille, s'il s'agit de la production de coke de forme déterminée. 



   Un avantage technique important du dispositif' consiste dans le fait que les périodes de marche à vide, c'est-à-dire les périodes de refroidissement des cloisons de chauffage sont considérablement raccourcies et que les ouvriers qui sont chargée du remplissage des caissons en dehors du dispositif de fabrication du coke ne sont pas soumis à la fatigue résultant de la chaleur des fours. Comme il a été dit, la transmission de chaleur par le rayonnement étant pratiquement indépendante de la distance entre les cloisons de chauffage et les cloisons des chambres à coke, il est possible, en ce qui concerne les caissons des chambres à coke, à encastrer entre les cloisons de chauffage, de les choisir de façon correspondante aux caractéristiques propres du charbon à traiter, et en particulier de façon correspondante à ses réactions à la cuisson.

   Cette possibilité est particulièrement précieuse pour les charbons 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 qui nécessitent des chambres tout à fait étroites et qui sont susceptibles, par suite, d'offrir des difficultés dans les dispositifs connus, lors du remplissage, du foulage et de la vidange. 



   Dans la forme d'exécution décrite, ia maçonnerie   7, qui   entoure les cloisons de chauffage,   n'est   pas nécessairement étanche aux gaz du côté de l'extérieur, étant donné que les compartiments de distillation proprement dits sont constitués par les tubes d'échappement 14 et par la partie supérieure des caissons 9, bien que, pour éviter des déperditions de chaleur résultant du départ d'air chaud, on adopte ici aussi, comme le montre la fig.2, un couvercle hermétique 20. Pour permettre la sortie des caissons 9, ce couvercle étanche est enlevé, après que les raccords 30 munis de joints spéciaux ont été détournés ou éoartés.

   Dans l'intervalle, il convient de veiller à ce que les compartiments de rayonnement 10 soient maintenus à l'abri des poussières, de vapeurs et autres impuretés, celles-ci pouvant .nuire à l'action du rayonnement. Pratiquement, il a été établi que l'utilisation de la chaleur des gaz de chauffage était, d'une manière générale, la même que lorsque les intervalles compris entre les cloisons de chauffage étaient remplis de coke. Naturellement, la température de la cloison de chauffage est plus élevée que la température des - cloisons du caisson, étant donné que pour la transmission   'de   la chaleur par rayonnement une chute de température est néoessaire.

   La différence de température est d'environ 50 , de telle sorte que la température de la cloison de chauffage doit dépasser de 50  la température des cloisons de caissons, que l'on cherche à réaliser. 



   Pour parer à la déperdition de chaleur résultant de l'échauffement des pièces métalliques du caisson en tôle
9   et de   leur refroidissement après l'enlèvement des caissons, 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 ces caissons peuvent, avant la vidange et immédiatement après leur enlèvement, être amenés dans un appareil à compensation de température, qui récupérera par ailleurs la chaleur qu'ils renferment, c'est-à-dire celle du métal comme celle du coke. Il n'est pas absolument nécessaire, cela va de soi, que l'enlèvement des caissons ait lieu vers le haut; il peut tout aussi bien avoir lieu par le   coté   ou par le bas. 



   Dans l'exemple d'exécution suivant les fig.4 à 6, les cloisons de chauffage sont également fixes dans la maçonnerie 7 et elles sont reliées sans raccords mobiles à la conduite de répartition et aux collecteurs 4 et 5. Chaque cloison de chauffage 1 est complètement entourée par un oaisson en tôle 16,   qui,est   fixé à sa partie supérieure à un support transversal 17. Ce support transversal s'engage à ses deux extrémités, par des tenons 18   (fig.5),   dans des bras   19,   fixés eux-mêmes à des arbres 21 .Les arbres reposent dans des coussinets 22; ces derniers sont placés sur des supports 24, utilement refroidis dans leurs compartiments internes 23 par l'air extérieur soumis au courant d'air naturel, et, le cas échéant, sur des consoles 25.

   Les arbres 21 traversent par un passage   étanohe   aux gaz le cloisonnement 7 et portent à leur extrémité extérieure des poignées 26 destinées à la manoeuvre directe des caissons en tôle 16 ou des saillies correspondantes pour la manoeuvre au moyen d'une machine. Par la rotation des arbres 21 (fig.6), les bras 19 peuvent être amenés à deux positions terminales, limitées, dans le genre d'un mécanisme à bascule, par les surfaces de butée 27,28   (fige 6).   Le caisson 16 passe de sa position représentée en traits pleins à la position représentée en pointillé   16',   de telle sorte que l'espace qui se trouve entre les   tales-cloisons     11 ,12   de caissons voisins 16;

   c'est-à-dire la chambre à coke 8, se trouve 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 modifié dans sa largeur. Dans la position de travail   (of.les   deux cloisons de gauche dans la fig. 4), les caissons en tôle sont situés de telle   façon   que les compartiments de rayonnement 10 ont approximativement la même dimension des deux cotés des cloisons de chauffage 1 et que la chambre à coke 8 possède sa largeur minima. Dans le but de sortir le coke après la fin de la période de cuisson, les caissons en tôle 16 sont amenés, l'un après l'autre en commençant par la droite, à la position qui leur convient pour la vidange, par la   retation   de leurs arbres 21, de telle sorte que le coke sort de lui-même ou peut être   dépiqué   sans peine.

   Cette      disposition de mouvement peut également être utilisée sans difficulté pour la manoeuvre des cloisons de chauffage des dispositifs connus de distillation. 



   Le compartiment de distillation comprend l'espace entouré par la maçonnerie, espace limité à sa partie supérieure par un ou plusieurs couvercles de remplissage amovibles 33, dont l'étanohéité est assurée par des joints 34 hydrauliques. A sa partie inférieure se trouve un fond amovible 35 muni d'un. joint   d'étanohéité,   qui sera enlevé pour la sortie du coke   fini.   Les gaz de distillation sont expulsés par l'échappement 36, dont la section possède une forme allongée.' 
De même dans cette disposition, les cloisons de   .chauffage   1 peuvent être constituées au moyen de tôles -de      'faible épaisseur.

   Les différents cloisons de chauffage sont, ainsi qu'il ressort de la fig.5, divisées en trois langues 28 formées   chacune   par   déux   courants de chauffage; entre ces langues s'engagent les tôles transversales 29 du caisson correspondant 16. ici il convient de veiller à ce que les compartiments de rayonnement 10 soient maintenus à l'abri des poussières et des impuretés. En outre, il convient de refuser aux gaz de distillation, qui enveloppent les caissons 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 16, l'entrée des compartiments de rayonnement 10, étant donné que s'ils y avaient accès, ces gaz risqueraient d'être décomposés.

   La différence de pression entre les compartiments de rayonnement 10 et le compartiment de distillation entouré par la maçonnerie 7 ne comporte toutefois qu'une colonne d'eau de quelques millimètres, de telle sorte que des joints du mode le plus simple suffisent, par exemple quelques injecteurs à vapeur, qui seront disposés dans les oreilles circulaires 31 (fig. 5) entourant les tubulures 6 et alimentées de vapeur, qui agiront sur les collets extérieurs 32 des caissons en tôle 16 et qui empêcheront de cette façon que les gaz de distillation aient!      accès aux compartiments de rayonnement 10. 



   Revendications. 



   L'invention concerne un dispositif pour la fabrication du coke avec cloisons de chauffage chauffées intérieurement et chambres à coke situées entre ces cloisons, caractérisé par: 
1 .- Le fait que les cloisons de chauffage sont disposées de façon fixe et que les chambres à coke sont constituées par des tôles-cloisons spéciales, dont l'éoartement respectif est variable pour permettre la sortie du coke, ces tôles-cloisons étant séparées des cloisons de chauffage fixes par des compartiments de rayonnement. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device for the production of coke with internally heated heating partitions.



   The present invention relates to devices for the manufacture of coke, in which the coal is transformed into coke, and in particular burned, in a relatively thin layer between internally heated heating partitions. In order to be able to empty the coke chambers after the end of the cooking period, special arrangements must be made, since the coke sticks in such a way in the presence of weak

 <Desc / Clms Page number 2>

 width of the chamber that it cannot get out of it on his own For this purpose, the internally heated heating partitions are installed in a movable manner, so that after the end of the cooking period, the width of the coke chambers can be increased due to the movement of the heating partitions.

   From the enlarged compartment the coke then comes out easily.



   In order for the partitions to be made movable, without there being any communication between the combustion compartment and the pipes supplying the heating gases, in known devices, gas-tight movable joints are used between the mobile heating partition and the pipes. fixed gas supply and discharge pipes. For such gaskets, practically only gaskets using liquids can be considered.



   The disadvantage of these devices consists mainly in the fact that the seals are exposed to strong thermal influences resulting from the gases which circulate at a temperature of 600 and therefore the liquids vaporize very quickly. Piping
 EMI2.1
 The result is that not only the costs of operating costs are noticeably high.



   In order to be able to use fixed heating partitions, heated internally, without the difficulty of emptying the coke chambers remaining, these coke chambers are, in accordance with the present invention, formed by sheets forming partitions, having a variable spacing between them. for the removal of coke and which are separated from the fixed heating elements by radiation compartments.



   In particular, tests have shown that, in the kind of box-shaped heating partition in question, the production of coke is economically

 <Desc / Clms Page number 3>

 the same, and for certain kinds of coal better, if the coal to be transformed into coke does not immediately rest on the internally heated heating partition, the heat then being transmitted by ducts, but if, on the contrary, empty intervals are formed , the heat transmission then taking place by radiation.



   The principle resulting from the present invention, which differs from the laboratory devices used to determine the qualities of coal with a view to its transformation into coke, not only by the use of an installation meeting the requirements of the operation, but still by the solution of the problem of the discharge of the finished ooke, can be put into practice in many embodiments.



  For example, in the space between the heating partitions, sheet metal plates can be embedded at determined distances from the heating partitions and the gap between these plates can be filled according to the usual method with coal. It is possible, at the end of the operation of the manufacture of the ooke, to remove these plates separately by side up or down, or else to remove them together, so that the coke comes out or is extracted at the same time as the plaques. If the plates are driven in guides inclined so as to approach downward, the plates move apart when lifting, so that it is not necessary to remove them completely. made to empty rooms at ooke.

   It is also possible, to take out the coke, to press the two plates against the surface of the heating partitions. This can, for example, occur by means of cam members acting on the vertical edges of the sheets of the ooke chambers or by means of similar members, moving the two sheets apart or bringing them together and responding in response. at the same time the need to make a joint

 <Desc / Clms Page number 4>

 side between the coke chambers. In addition, the special partition plates, which enclose the coke chambers, can be arranged in the kind of a louver, that is to say, be pivoting or subdivided.



   The accompanying drawings show by way of example two embodiments of the present invention.



   Fig. 1 shows a perpendicular section through a device for the manufacture of coke, in which the coke chambers are suspended in the form of particular boxes;
Fig. 2 shows a section along the line II-II of FIG. 1;
Figure 3 shows a section along line III-III of FIG. 2;
Fig. 4 shows a perpendicular section through a device for the production of coke, in which the sheets = special partitions of the coke chambers are moved laterally;
Fig. 5 shows a section along the line V-V of FIG. 4, and
Fig. 6 shows a section along the line VI-VI of FIG. 5.



   In the exemplary embodiment according to FIGS. 1 to 3, the heating partitions 1 are made in a known manner in the form of a box and provided inside with hot gas streams 3 formed by the transverse sheets 2; the heating gas coming from an external source follows this current under the effect of a fan which sends it in a distribution pipe 4, then in a collector 5 common to all the heating partitions, to then restart its circuit through the heat source and the fan. The pipes 6 of the heating partitions 1 are fixedly embedded in the masonry 7 and are in

 <Desc / Clms Page number 5>

 constant communication with distribution line 4 and collector 5.

   In this way, in particular, all the suspension devices allowing the movement of the heating partitions, as well as the movable pipes between the heating partitions and the main pipes, become superfluous.



   The coke chambers 8 (fig. 1) consist of a flat-shaped oaisson 9, which is closed on all sides and which can be opened by removing one of its partitions 11 or of its two partition plates 11 and 12 for the admission of coal or the outlet of coke. These boxes 9 have at their upper part lateral projections 13, by which they rest on the heating partitions 1. Each box is provided with an exhaust tube 14, which, passing through removable connectors 30, opens out, during the manufacture of the ooke, in a common collector 15; it is through this collector that the products of the distillation are sent.

   The dimension of the empty radiating compartments 10 (fig. 1) between the heating partitions and the suspended coke chambers 9 is free, since the transmission of heat by the radiation cannot be appreciably influenced by this dimension however, it is useful to reduce the interval as much as possible in order to save space. It is easy to enter and exit the caissons, if on both sides a distance of 1 to 2 am has been planned.



   The advantage of this device consists, among other things, in the fact that the dimension of the heating partitions 1 being can be relatively small (from 3 to 4 =), / given that these partitions are exposed neither to a thrust, nor to a fulling.



  Of course, it is also possible to brick the heating partitions with stones, depending on the type of

 <Desc / Clms Page number 6>

 known coke ovens. In this case, it would be possible, as is customary for these furnaces, to have recourse to direct heating of the heating elements, but it would then not be necessary to construct the masonry work in a more solid manner than for the maintaining its balance. Likewise for the partitions of oaisson 9, a small thickness is sufficient because the carbon is introduced into the chamber outside the coke-making device and it can be agglutinated by crushing or seoouage.

   During crushing, the boxes are usefully placed on a flat base, so that the material is not subjected to too considerable a force.



  To improve the coke and to increase the speed of manufacture, the internal compartment of the casing 9 can be formed by transverse bars and have, for example, a ton of grid reinforcement, if it concerns the production of coke. of determined form.



   An important technical advantage of the device 'consists in the fact that the periods of idling, that is to say the periods of cooling of the heating partitions are considerably shortened and that the workers who are responsible for filling the boxes outside. of the coke maker are not subjected to fatigue resulting from the heat of the ovens. As has been said, the heat transmission by radiation being practically independent of the distance between the heating partitions and the partitions of the coke chambers, it is possible, as regards the chambers of the coke chambers, to be fitted between the heating partitions, to choose them in a manner corresponding to the specific characteristics of the coal to be treated, and in particular in a manner corresponding to its reactions to firing.

   This possibility is particularly valuable for coals.

 <Desc / Clms Page number 7>

 which require quite narrow chambers and which are therefore liable to offer difficulties in known devices, during filling, crushing and emptying.



   In the embodiment described, the masonry 7, which surrounds the heating partitions, is not necessarily gas-tight on the exterior side, since the actual distillation compartments are formed by the tubes of. exhaust 14 and through the upper part of the boxes 9, although, to avoid heat loss resulting from the departure of hot air, a hermetic cover 20 is also adopted here, as shown in fig.2. boxes 9, this sealed cover is removed, after the connectors 30 provided with special seals have been diverted or eoarté.

   In the meantime, care should be taken to ensure that the radiation compartments 10 are kept free from dust, vapors and other impurities, which may interfere with the action of the radiation. In practice, it has been established that the heat utilization of the heating gases is generally the same as when the intervals between the heating partitions are filled with coke. Of course, the temperature of the heating partition is higher than the temperature of the casing partitions, since for the transmission of heat by radiation a drop in temperature is necessary.

   The temperature difference is about 50, so that the temperature of the heating partition must exceed by 50 the temperature of the caisson partitions, which one seeks to achieve.



   To prevent heat loss resulting from the heating of the metal parts of the sheet metal casing
9 and their cooling after removal of the boxes,

 <Desc / Clms Page number 8>

 these boxes can, before emptying and immediately after their removal, be brought into a temperature-compensated device, which will also recover the heat which they contain, that is to say that of the metal like that of the coke. It goes without saying that it is not absolutely necessary for the boxes to be removed upwards; it can just as easily take place from the side or from the bottom.



   In the execution example according to Figs. 4 to 6, the heating partitions are also fixed in the masonry 7 and they are connected without movable connectors to the distribution pipe and to the collectors 4 and 5. Each heating partition 1 is completely surrounded by a sheet metal oaisson 16, which is fixed at its upper part to a transverse support 17. This transverse support engages at its two ends, by tenons 18 (fig.5), in arms 19, themselves attached to trees 21. The trees rest in bearings 22; the latter are placed on supports 24, usefully cooled in their internal compartments 23 by the outside air subjected to the natural air current, and, where appropriate, on consoles 25.

   The shafts 21 pass through the partitioning 7 by a gas-tight passageway and carry at their outer end handles 26 intended for the direct operation of the sheet metal boxes 16 or corresponding projections for operation by means of a machine. By the rotation of the shafts 21 (fig.6), the arms 19 can be brought to two end positions, limited, in the kind of a rocking mechanism, by the stop surfaces 27,28 (pin 6). The box 16 passes from its position shown in solid lines to the position shown in dotted lines 16 ', so that the space between the partition walls 11, 12 of neighboring boxes 16;

   that is, coke chamber 8, is located

 <Desc / Clms Page number 9>

 modified in its width. In the working position (of. The two partitions on the left in fig. 4), the sheet metal boxes are located in such a way that the radiation compartments 10 have approximately the same size on both sides of the heating partitions 1 and that the coke chamber 8 has its minimum width. In order to take out the coke after the end of the cooking period, the sheet metal boxes 16 are brought, one after the other starting from the right, to the position which suits them for emptying, by the retation. of their trees 21, so that the coke comes out on its own or can be peeled without difficulty.

   This movement arrangement can also be used without difficulty for the operation of the heating partitions of known distillation devices.



   The distillation compartment comprises the space surrounded by the masonry, a space limited at its upper part by one or more removable filling covers 33, the etanoheity of which is ensured by hydraulic seals 34. At its lower part is a removable bottom 35 provided with a. seal, which will be removed for the output of the finished coke. The distillation gases are expelled through the exhaust 36, the section of which has an elongated shape.
Likewise in this arrangement, the heating partitions 1 can be formed by means of sheets -de 'small thickness.

   The various heating partitions are, as is apparent from FIG. 5, divided into three tongues 28 each formed by two heating currents; between these tongues engage the transverse plates 29 of the corresponding box 16. here it is necessary to ensure that the radiation compartments 10 are kept away from dust and impurities. In addition, it is advisable to refuse to the distillation gases, which surround the boxes

 <Desc / Clms Page number 10>

 16, the entrance to the radiation compartments 10, since if they had access to them, these gases could be decomposed.

   The pressure difference between the radiation compartments 10 and the distillation compartment surrounded by the masonry 7, however, only has a water column of a few millimeters, so that joints of the simplest mode are sufficient, for example a few. steam injectors, which will be arranged in the circular lugs 31 (fig. 5) surrounding the pipes 6 and supplied with steam, which will act on the outer collars 32 of the sheet metal boxes 16 and which will in this way prevent the distillation gases from having ! access to radiation compartments 10.



   Claims.



   The invention relates to a device for the manufacture of coke with internally heated heating partitions and coke chambers located between these partitions, characterized by:
1 .- The fact that the heating partitions are arranged in a fixed manner and that the coke chambers are constituted by special partition plates, the respective spacing of which is variable to allow the exit of the coke, these partition plates being separated heating partitions fixed by radiation compartments.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

20.- Le fait que les chambres à ooke consistent en un caisson en tôles pouvant être ouvert, qui est encastré avec un certain jeu dans lintervalls compris entre les cloisons de chauffage fixes, après que le charbon qui y a été introduit s'est agglutiné, et qui en est retiré après la fin de la période de cuisson dans le but de sortir le coke 3 .- Le fait que lecaisson est constitué de façon étanche et porte une tubulure qui est reliée à un collecteur pour les gaz de distillation et munie d'un joint étanche à <Desc/Clms Page number 11> légard. des compartiments de rayonnement. 20.- The fact that the ooke chambers consist of a sheet metal box which can be opened, which is embedded with a certain clearance in the intervals between the fixed heating partitions, after the coal which has been introduced therein has agglutinated , and which is removed after the end of the cooking period in order to get out the coke 3 .- The fact that the caisson is made in a sealed manner and carries a tubing which is connected to a manifold for the distillation gases and provided with a tight seal. <Desc / Clms Page number 11> respect. radiation compartments. 4 .- Le fait que les oloisons de chauffage fixes sont entourées avec un certain jeu de tous les cotés de oaissons en tôle mobiles dans le sens perpendiculaire au plan des cloisons de chauffage et que les chambres à coke constituées entre les oaissons en tôle voisins se trouvent vidées par le mouvement successif des caissons en tôle. 4 .- The fact that the fixed heating panels are surrounded with a certain clearance on all sides of sheet metal boxes movable in the direction perpendicular to the plane of the heating partitions and that the coke chambers formed between the neighboring sheet boxes are found emptied by the successive movement of the sheet metal boxes. 5 .- Le fait que le compartiment de rayonnement vide, entourant les cloisons de chauffage fixes, est rendu écanche à l'égard du compartiment de distillation entourant les oaissons en tôle, par exemple au moyen d'un dispositif d'injection de vapeur entourant les tubulures d'amenée et d'évacuation. 5 .- The fact that the empty radiation compartment, surrounding the fixed heating partitions, is sealed against the distillation compartment surrounding the sheet metal oaissons, for example by means of a surrounding steam injection device. the inlet and outlet pipes. 6 .- Le fait que les oaissons en tôle limitant les chambres à coke sont suspendus à des traverses, qui reposent des deux oôtés sur des bras oourts, ceux-ci se terminant par des arbres de rotation qui passent àtravers la cloison externe du compartiment de distillation et qui permettent de réaliser, dans le genre d'un mécanisme à basoule et au moyen de surfaces de butée, les positions de travail et de vidange du caisson. 6 .- The fact that the sheet metal oaissons limiting the coke chambers are suspended from crossbars, which rest on both sides on short arms, these ending in rotation shafts which pass through the external partition of the compartment of distillation and which make it possible to achieve, in the kind of a rocker mechanism and by means of stop surfaces, the working and emptying positions of the box.
BE416457D BE416457A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE416457A true BE416457A (en)

Family

ID=79372

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE416457D BE416457A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE416457A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2527317A1 (en) GAS OR LIQUID FUEL BOILER FOR THE PRODUCTION OF HOT WATER OR STEAM
BE416457A (en)
EP1970424A1 (en) Biomass pyrolysis device and method
BE1022052B1 (en) CONDUCTION HEAT CAPTURE DEVICE AND COOLING ENCLOSURE HAVING SUCH A DEVICE
FR2488685A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR OPERATING AN OPEN-ROOM OVEN FOR THE MANUFACTURE OF CARBON-MOLDED PARTS
FR2566102A1 (en) CONDENSING BOILER
FR2931482A1 (en) Thermal cracking of waste polyolefins for producing hydrocarbons, comprises pyrolysis of waste product of liquid hydrocarbons and gaseous hydrocarbons, and pyrolysis of the liquid hydrocarbon into vapor
BE359650A (en)
FR3113312A1 (en) OVEN FOR OENOLOGICAL TOASTING OF WOOD
BE425949A (en)
FR2975102A3 (en) Pyrolysis of waste polyolefin, useful to prepare hydrocarbons, comprises introducing waste polyolefin in sealed chamber, in which polyolefin is exposed to radiation from heated walls and collecting liquids formed in the bottom of chamber
CH251601A (en) Process for the production of hot water and a boiler for the implementation of this process.
CH716145A2 (en) Method and device for thermal treatment of urban waste.
BE359944A (en)
BE435415A (en)
BE363002A (en)
EP1897443A1 (en) Bread baking oven
BE627907A (en)
BE332715A (en)
CH148416A (en) Low temperature carbonization and distillation plant for coal, lignite and oil shale.
BE352044A (en)
BE499330A (en)
BE519811A (en)
FR2589462A1 (en) Plaster kiln of improved efficiency
FR2570802A1 (en) Boiler for thermal use of combustion products with a high content of pulverulent products, in particular for heating with waste