BE415971A - - Google Patents

Info

Publication number
BE415971A
BE415971A BE415971DA BE415971A BE 415971 A BE415971 A BE 415971A BE 415971D A BE415971D A BE 415971DA BE 415971 A BE415971 A BE 415971A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
player
organs
members
game board
game
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE415971A publication Critical patent/BE415971A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63FCARD, BOARD, OR ROULETTE GAMES; INDOOR GAMES USING SMALL MOVING PLAYING BODIES; VIDEO GAMES; GAMES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • A63F7/00Indoor games using small moving playing bodies, e.g. balls, discs or blocks
    • A63F7/06Games simulating outdoor ball games, e.g. hockey or football

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Multimedia (AREA)
  • Toys (AREA)
  • Pinball Game Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux appareils de jeu. 



   La présente invention se rapporte à des appareils de jeu sur table permettant de jouer au football ou à des jeux analogues sur table et comprenant un plateau de jeu sur lequel une balle ou son équivalent est destinée à se déplacer, ainsi que de multiples organes joueurs mobiles représentant par exemple deux équipes opposées de joueurs de football destinés à être actionnés pendant le jeu des deux extrémités ou camps opposés du plateau de façon telle que les organes joueurs provoquent le déplacement de la balle dans les directions désirées. L'un des buts de l'invention est de créer un appareil de jeu simple et intéressant permettant de réaliser 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 un jeu à l'image d'un vrai jeu de football ou autre.

   A cet effet, l'une des particularités distinctives de l'invention est que les organes joueurs appartenant à chaque camp du jeu sont rigidement reliés entre eux de manière qu'ils se dé- placent solidairement en diverses directions, un ou plusieurs de ces organes solidaires étant destinés   à   coopérer avec des organes de guidage ou d'arrêt empêchant les dits organes de sé déplacer au-delà de zones prédéterminées du plateau. 



   L'invention est représentée à titre d'exemple aux dessins ci-joints où les Figs. 1,   2.,   3, 4, 5 et 6 sont des vues perspectives de diverses formes d'exécution de l'appareil suivant l'invention. Les Figs. 2 et 3 sont des vues partielles. 



   Considérant tout d'abord la construction représentée à la Fig. 1 d'un appareil de football sur table destiné à être actionné par deux adversaires, on constate que chaque adversaire commande onze organes joueurs indiqués respectivement en la, 1b,   le.?   1d et 2a, 2b, 2c, 2d qui sont répartis en lignes sur un plateau de jeu 3 présentant des bords, limites ou parois 4, 5, 6 et 7, ce qui fait   qu'il y   a en tout vingt-deux joueurs. 



  Les onze organes joueurs de chaque équipe sont rigidement reliés entre eux par des organes d'entretoisement convenables qui peuvent être constitués par des fils métalliques rigides 8 et 9 tout comme par des barres, lames ou autres. Ainsi se trouve constitué pour les organes joueurs de chaque équipe une ossature rigide, de préférence munie d'une poignée de manoeuvre ou analogue 10, 11. Lorsqu'on déplace l'ossature au moyen de la dite poignée dans un sens ou dans l'autre, les organes joueurs correspondant à l'équipe considérée se déplacent ainsi solidairement. 



   L'objet du jeu est de manoeuvrer les organes joueurs   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de manière à amener une balle 12, un disque ou autre objet roulant ou mobile, à atteindre le   "but"   dans le camp opposé du plateau de jeu. Ce but peut être constitué par une ouverture prévue dans chacune des parois 4 et 6 et il est gardé par l'un des organes joueurs, savoir, l'organe "gardien de but"   la;   ou 2a suivant le cas. Grâce à l'entretoisement rigide des organes joueurs de chaque équipe il est facile de commander les mouvements de ces organes et le jeu peut se jouer en un grand nombre de variantes sans qu'il présente trop de complications pour une personne peu compétente. 



   Des limites sont prévues pour l'amplitude de déplacement des organes joueurs de manière à empêcher chacun d'eux de s'écarter au-delà d'une distance prédéterminée, et à cet effet l'ossature de chaque équipe est agencée en vue de coopérer avec un dispositif d'arrêt convenable, par exemple constitué par des barres ou des carcasses fixes 13, 14 destinées à limiter le déplacement d'un ou de plusieurs des organes joueurs, par exemple, comme le montre la figure, des "arrières" lb et 2b, limitant ainsi également le mouvement de tous les autres joueurs de   l'équipe.   On se rend ainsi compte que les organes joueurs ne peuvent évoluer que dans des régions ou zones prédéterminées 15 du plateau de jeu, l'étendue de ces zones étant déterminée par les dimensions des carcasses fixes 13, 14.

   Sur la Fig. 1 ces zones 15 sont indiquées en pointillé mais il n'est pas nécessaire qu'elles soient réellement tracées sur le plateau. 



   On se rend compte que si les organes joueurs sont placés comme il est indiqué dans des positions correspondant aux emplacements normaux des joueurs dans une partie de football réelle,certaines des zones, par exemple celles qui sont 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 indiquées en 16, demeurent inaccessibles aux joueurs; afin de remédier à cet inconvénient pour le cas   où   la balle pénétrerait dans   l'une   quelconque des zones 16, on peut donner à ces régions du plateau de jeu une inclinaison ou courbure légère vers le haut, de sorte que la balle ne peut y demeurer et est forcée de rouler dans l'une des zones 15 occupées par les organes joueurs. 



   Dans la construction représentée à la Fig. 1 les organes joueurs sont formés de la manière la plus simple en coudant l'ossature 8 ou 9 elle-même, mais ces organes peuvent évidemment être constitués par des chiffres de cartion, de tôle ou d'autre matière convenable ou par des poupées ou analogues. Afin d'assurer la rigidité de l'ossature 8, 9 on peut consolider celle-ci au besoin au moyen de fils métalliques d'entretoisement supplémentaires. 



   Les organes joueurs peuvent être disposés en vue de glisser sur la surface du plateau de jeu ou peuvent être suspendus à la carcasse 8, 9 légèrement au-dessus de la surface du plateau. Dans ce dernier cas les carcasses prennent appui sur les parois ou sur tout autre support. Au besoin, les organes joueurs ou les carcasses (ou les deux) peuvent être revêtus d'une feuille de caoutchouc ou autre matière souple afin de supprimer le bruit.. 



   Les carcasses d'arrêt fixes 13, 14 qui limitent les déplacements des organes joueurs peuvent être disposées autrement que de la manière décrite et   l'un   quelconque des organes joueurs peut être destiné à coopérer avec ces carcasses. Des carcasses   d'arrêt   analogues peuvent aussi être prévues à l'extérieur du plateau de jeu, au-dessus ou audessous, auquel cas les ossatures 8, 9 portant les organes 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 joueurs sont munies chacune d'une saillie ou analogue coopérant avec la carcasse d'arrêt. 



   La Fig.2 est une vue partielle montrant une autre disposition destinée à limiter les mouvements des ossatures portant les organes joueurs et comprenant des ergots 17 ou butées analogues fixés sur les parois 4 et 5 et destinés à coopérer avec la poignée 10 et une partie de l'ossature 8 de manière à limiter le mouvement de celle-ci de la même manière que dans le cas de la construction suivant la Fig.1. Suivant la Fig. 3, qui est une vue analogue, un organe en forme d'étrier 18 est prévu sur la paroi 6 pour limiter les mouvements de la poignée 11. Des barres 19, 20 peuvent être prévues au-dessus de chaque but à l'effet d'empêcher un soulèvement inadmissible des ossatures 8, 9.

   Dans la construction représentée   à   la Fig. 4, les ossatures 8, 9 sont munies chacune de saillies 8a, 8b, 8c, 8d et 9a, 9b, 9c, 9d qui en limitent les déplacements dans le sens tant longitudinal que transversal.par contact avec les parois du plateau, de sorte que les organes joueurs ne peuvent pas se déplacer audelà des zones 15 décrites. 



   Dans tous les cas une certaine limitation des mouvements est réalisée naturellement par le contact des organes joueurs avec les parois du plateau. 



   La Fig. 5 montre une autre forme d'exécution suivant laquelle il existe pour chaque équipe respectivement un organe joueur la, 2a, deux organes joueurs lb, 2b, quatre organes joueurs lc, 2e et quatre organes joueurs ld, 2d. 



  Les ossatures 21, 22 sont logées complètement à l'intérieur des parois, de sorte que seules les poignées 21a, 22a font saillie hors du plateau de jeu. Les zones courbes ou convexes 16 sont situées aux coins du plateau de jeu et les 'ossatures 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 sont guidées latéralement par les parois 5,7 et une paire d'étriers 23, 24, et longitudinalement par des tiges 25 (trois suivant le dessin) fixées aux parois. Un seuil en pente   26, 27   est prévu devant chaque but à l'effet d'empêcher la balle de rouler trop rapidement hors de ce dernier. 



  Un écran ou filet 28, 29 peut être en arrière du but pour empêcher la balle de tomber du plateau de jeu. 



   Naturellement, on peut prévoir un nombre quelconque de joueurs, l'invention ne se limitant pas à l'emploi d'un nombre quelconque d'organes joueurs. 



   Enfin, la Fig. 6 montre une forme du jeu suivant laquelle les organes joueurs de chaque équipe sont divisés en deux groupes distincts comprenant des nombres inégaux d'organes joueurs rigidement reliés entre eux et susceptibles de se mouvoir solidairement en tous sens dans le plan horizontal, le mouvement étant limité par des carcasses ou des tiges de l'espèce décrite. Ainsi, pour l'une des équipes du jeu représenté il est prévu deux groupes A1 et A2, le groupe A1 étant disposé près du but de gauche'et comprenant 2 joueurs lb et le gardien de but la. Le groupe A2 comprend deux lignes parallèles de joueurs   le.   et ld.

   Les joueurs du groupe A1 sont reliés entre eux au moyen d'une ossature ou d'une poignée 30 munie de saillies ou griffes 31 destinées à coopérer avec l'étrier 32 à l'effet de limiter et guider le mouvement de l'ossature 30, tandis que les organes joueurs de groupe A2 sont reliés entre eux au moyen d'une ossature 33 combinée à une poignée 34 qui se prolonge à travers un étrier 35 prévu sur la paroi longitudinale 5. Le mouvement du groupe A2 est ainsi guidé par les parois 5 et 7 et par les tiges 25 et l'étrier 35. Les groupes B1 et B2 de l'équipe opposée sont 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 disposés d'une manière analogue, le groupe B1 comportant une ossature 36 munie de griffes 37 coopérant avec un étrier 38 et le groupe B2 comportant une ossature 39 combinée à une poignée 40 guidée dans un étrier 41. 



   Des éléments 42 inclinés ou s'élevant en pente, analogues aux seuils   26.,     27.,   peuvent être prévus le long des parois longitudinales 5,   7   pour empêcher la balle de demeurer près de celles-ci. 



   Les écrans ou plaques 43, 44 situés à l'extérieur des buts peuvent être amovibles. 



   On peut remplacer les parois par une balustrade composée de fils métalliques ou de tiges de bois qu'on fixera au plateau de jeu à une distance suffisante au-dessus de lui pour que la balle 12 puisse rouler par dessous. On rend ainsi le jeu plus difficile parce que les joueurs doivent prendre des précautions particulières pour empêcher la balle de s'échapper par dessous la dite balustrade. 



   Le plateau de jeu peut présenter une surface ru- gueuse,   freinante   ou rayée, réalisée par exemple sous forme d'un tissu de feutre ou analogue, amovible ou non. La balle peut avoir une forme quelconque et peut également être rayée. 



   Des buts supplémentaires (au besoin de largeur réglable) peuvent être prévus pour chaque équipe à des empla- cements quelconques du plateau de jeu de même que dans le fond de ce dernier. On peut donner une certaine pente à ce fond et le parsemer d'obstacles tels que des chevilles, arceaux, etc. On peut utiliser plusieurs balles. 



   L'organe gardien de but peut être conçu en vue de se déplacer à part des autres organes joueurs. On peut par exemple l'assujettir de façon basculante ou mobile à l'ossature et on   @   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 peut le manoeuvrer au moyen de poignées ou analogues. On peut aussi guider le gardien de but dans une rainure ou analogue latérale indépendamment des ossatures 8, 9. On peut si on le désire actionner le gardien de but au moyen d'un ressort ou autre destiné à le rappeler dans sa position primitive. 



   Il va sans dire que l'appareil de jeu suivant l'invention n'est pas limité à un jeu de football et qu'on peut l'adapter à d'autres jeux analogues en disposant différemment les organes joueurs et les buts, tandis qu'en certains cas on peut supprimer les zones bombées ou convexes 16. 



   REVENDICATIONS     
1. Appareil de jeu sur table, comprenant un plateau de jeu destiné   à   recevoir une balle ou analogue et un certain nombre d'organes joueurs destinés à être manoeuvrés pendant le jeu de deux côtés ou camps opposés du plateau de manière à toucher la balle et à la déplacer dans la direction désirée, caractérisé en ce que les organes joueurs appartenant à l'une des équipes du jeu sont rigidement reliés entre eux de manière qu'on puisse les déplacer en tous sens, un ou plusieurs des organes joueurs étant destiné à coopérer avec des organes de guidage ou de butée destinés à empêcher les organes joueurs de se déplacer hors de certaines zones partielles du plateau.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to gaming devices.



   The present invention relates to table game apparatus for playing football or similar table games and comprising a game board on which a ball or its equivalent is intended to move, as well as multiple mobile player parts. representing, for example, two opposing teams of football players intended to be actuated during the game from the two opposite ends or sides of the board so that the player bodies cause the ball to move in the desired directions. One of the aims of the invention is to create a simple and interesting game apparatus making it possible to achieve

 <Desc / Clms Page number 2>

 a game like a real football game or something else.

   To this end, one of the distinctive features of the invention is that the playing organs belonging to each side of the game are rigidly connected to each other so that they move integrally in various directions, one or more of these organs. integral being intended to cooperate with guide or stop members preventing said members to move beyond predetermined areas of the plate.



   The invention is shown by way of example in the accompanying drawings where Figs. 1, 2., 3, 4, 5 and 6 are perspective views of various embodiments of the apparatus according to the invention. Figs. 2 and 3 are partial views.



   Considering first of all the construction shown in FIG. 1 of a table football apparatus intended to be operated by two opponents, it is noted that each opponent controls eleven player organs indicated respectively at la, 1b, le.? 1d and 2a, 2b, 2c, 2d which are distributed in lines on a game board 3 having edges, limits or walls 4, 5, 6 and 7, which means that there are in all twenty-two players.



  The eleven player members of each team are rigidly connected to each other by suitable spacer members which can be formed by rigid metal wires 8 and 9 as well as by bars, blades or the like. Thus, a rigid framework is formed for the player organs of each team, preferably provided with an operating handle or the like 10, 11. When the framework is moved by means of said handle in one direction or in the same direction. other, the player organs corresponding to the considered team thus move jointly.



   The object of the game is to maneuver the player organs @

 <Desc / Clms Page number 3>

 so as to cause a ball 12, a disc or other rolling or mobile object, to reach the "goal" in the opposite camp of the game board. This goal can be constituted by an opening provided in each of the walls 4 and 6 and it is guarded by one of the player organs, namely, the "goalkeeper" organ; or 2a depending on the case. Thanks to the rigid bracing of the playing organs of each team, it is easy to control the movements of these organs and the game can be played in a large number of variations without presenting too many complications for a person with little competence.



   Limits are provided for the amplitude of movement of the player organs so as to prevent each of them from deviating beyond a predetermined distance, and for this purpose the framework of each team is arranged to cooperate with a suitable stopping device, for example constituted by bars or fixed carcasses 13, 14 intended to limit the displacement of one or more of the playing organs, for example, as shown in the figure, "rear" lb and 2b, thus also restricting the movement of all other players on the team. It is thus realized that the player organs can only move in predetermined regions or zones 15 of the game board, the extent of these zones being determined by the dimensions of the fixed carcasses 13, 14.

   In Fig. 1 these areas 15 are indicated in dotted lines but it is not necessary that they are actually drawn on the board.



   It is realized that if the player organs are placed as indicated in positions corresponding to the normal locations of the players in a real football game, some of the areas, for example those which are

 <Desc / Clms Page number 4>

 indicated in 16, remain inaccessible to players; in order to overcome this drawback in the event that the ball enters any of the zones 16, these regions of the game board can be given a slight upward inclination or curvature, so that the ball cannot remain there and is forced to ride in one of the zones 15 occupied by the playing organs.



   In the construction shown in FIG. 1 the playable organs are formed in the simplest way by bending the framework 8 or 9 itself, but these organs can obviously be constituted by figures of cardboard, sheet metal or other suitable material or by dolls or analogues. In order to ensure the rigidity of the frame 8, 9, the latter can be consolidated if necessary by means of additional spacer metal wires.



   The player parts can be arranged to slide on the surface of the game board or can be suspended from the frame 8, 9 slightly above the surface of the board. In the latter case, the carcasses are supported on the walls or on any other support. If necessary, the playing parts or carcasses (or both) can be covered with a sheet of rubber or other flexible material to suppress noise.



   The fixed stop carcasses 13, 14 which limit the movements of the player members can be arranged otherwise than in the manner described and any of the player members can be intended to cooperate with these carcasses. Similar stop frames can also be provided outside the game board, above or below, in which case the frames 8, 9 carrying the organs

 <Desc / Clms Page number 5>

 players are each provided with a projection or the like cooperating with the stop carcass.



   FIG. 2 is a partial view showing another arrangement intended to limit the movements of the frames carrying the player members and comprising lugs 17 or similar stops fixed to the walls 4 and 5 and intended to cooperate with the handle 10 and a part of the frame 8 so as to limit the movement thereof in the same way as in the case of the construction according to Fig.1. According to FIG. 3, which is a similar view, a stirrup-shaped member 18 is provided on the wall 6 to limit the movements of the handle 11. Bars 19, 20 can be provided above each goal for the purpose of '' prevent inadmissible lifting of the frames 8, 9.

   In the construction shown in FIG. 4, the frames 8, 9 are each provided with projections 8a, 8b, 8c, 8d and 9a, 9b, 9c, 9d which limit their movements in both the longitudinal and transverse direction by contact with the walls of the plate, so that the player organs cannot move beyond the areas described.



   In all cases, a certain limitation of the movements is naturally achieved by the contact of the player organs with the walls of the board.



   Fig. 5 shows another embodiment according to which there is for each team respectively a player body 1a, 2a, two player bodies 1b, 2b, four player bodies 1c, 2e and four player bodies 1d, 2d.



  The frames 21, 22 are housed completely inside the walls, so that only the handles 21a, 22a project out of the game board. The curved or convex areas 16 are located at the corners of the game board and the frames

 <Desc / Clms Page number 6>

 are guided laterally by the walls 5, 7 and a pair of brackets 23, 24, and longitudinally by rods 25 (three according to the drawing) fixed to the walls. A sloping threshold 26, 27 is provided in front of each goal in order to prevent the ball from rolling too quickly out of the latter.



  A screen or net 28, 29 may be behind the goal to prevent the ball from falling off the game board.



   Of course, any number of players can be provided, the invention not being limited to the use of any number of player organs.



   Finally, FIG. 6 shows a form of the game according to which the player organs of each team are divided into two distinct groups comprising unequal numbers of player organs rigidly connected to each other and capable of moving together in all directions in the horizontal plane, the movement being limited by carcasses or stems of the species described. Thus, for one of the teams in the game shown there are two groups A1 and A2, group A1 being placed near the left goal and comprising 2 players 1b and the goalkeeper 1a. Group A2 consists of two parallel lines of the players. and ld.

   The players of group A1 are connected to each other by means of a frame or a handle 30 provided with projections or claws 31 intended to cooperate with the stirrup 32 in order to limit and guide the movement of the frame 30 , while the player members of group A2 are interconnected by means of a framework 33 combined with a handle 34 which is extended through a bracket 35 provided on the longitudinal wall 5. The movement of group A2 is thus guided by the walls 5 and 7 and by rods 25 and stirrup 35. Groups B1 and B2 of the opposing team are

 <Desc / Clms Page number 7>

 arranged in a similar manner, group B1 comprising a frame 36 provided with claws 37 cooperating with a stirrup 38 and group B2 comprising a frame 39 combined with a handle 40 guided in a stirrup 41.



   Inclined or sloping elements 42, similar to thresholds 26., 27., may be provided along the longitudinal walls 5, 7 to prevent the bale from remaining close thereto.



   The screens or plates 43, 44 located outside the goals can be removable.



   The walls can be replaced by a balustrade made up of metal wires or wooden rods which will be fixed to the game board at a sufficient distance above it so that the ball 12 can roll from below. This makes the game more difficult because the players must take special precautions to prevent the ball from escaping under the said railing.



   The game board may have a rough, braking or scratched surface, produced for example in the form of a felt fabric or the like, removable or not. The ball can have any shape and can also be scratched.



   Additional goals (adjustable width if necessary) may be provided for each team at any location on the game board as well as at the back of the game board. You can give this bottom a certain slope and sprinkle it with obstacles such as pegs, hoops, etc. You can use several balls.



   The goalkeeper body can be designed to move apart from other player bodies. For example, it can be subjected in a tilting or mobile manner to the framework and on @

 <Desc / Clms Page number 8>

 can maneuver it by means of handles or the like. The goalkeeper can also be guided in a lateral groove or the like independently of the frames 8, 9. If desired, the goalkeeper can be actuated by means of a spring or the like intended to return it to its original position.



   It goes without saying that the game apparatus according to the invention is not limited to a football game and that it can be adapted to other similar games by arranging the playing organs and the goals differently, while 'in certain cases, the convex or convex zones 16 can be eliminated.



   CLAIMS
A table game apparatus, comprising a game board for receiving a ball or the like and a number of player members to be operated during play from two opposing sides or sides of the board so as to touch the ball and to move it in the desired direction, characterized in that the player organs belonging to one of the teams of the game are rigidly connected to each other so that they can be moved in all directions, one or more of the player organs being intended to cooperate with guide or stop members intended to prevent the player members from moving out of certain partial areas of the board.


    

Claims (1)

2. Appareil suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les organes de guidage ou de butée comprennent une ou plusieurs carcasses entourant complètement ou partiellement la zone de déplacement dont dispose l'organe joueur coopérant avec elles. <Desc/Clms Page number 9> 2. Apparatus according to claim 1, characterized in that the guide or stop members comprise one or more carcasses completely or partially surrounding the displacement zone available to the player member cooperating with them. <Desc / Clms Page number 9> 3. Appareil suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les organes de butée comprennent des chevilles, étriers ou autres éléments d'arrêt placés au bord du plateau de jeu et destinés à coopérer avec une ossature reliant entre eux les organes joueurs. 3. Apparatus according to claim 1, characterized in that the stop members comprise pegs, brackets or other stop elements placed at the edge of the game board and intended to cooperate with a framework interconnecting the player members. 4. Appareil suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les organes joueurs ou l'ossature qui les relie entre eux sont munis de saillies coopérant avec les bords du plateau de jeu ou avec des organes d'arrêt prévus sur ceux-ci à l'effet de limiter le mouvement des organes joueurs. 4. Apparatus according to claim 1, characterized in that the player members or the framework which connects them to each other are provided with projections cooperating with the edges of the game board or with stop members provided thereon to the effect of limiting the movement of the playing organs. 5. Appareil suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les organes joueurs de chaque équipe sont divisés en deux ou plusieurs groupes comprenant chacun plusieurs organes joueurs rigidement reliés entre eux et guidés de manière à leur permettre un mouvement limité en tous sens dans le plan horizontal. 5. Apparatus according to claim 1, characterized in that the player bodies of each team are divided into two or more groups each comprising several player bodies rigidly connected to each other and guided so as to allow them a limited movement in all directions in the plane. horizontal. 6. Appareil suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les organes joueurs sont rigidement reliés entre eux de manière à former un tout solidaire. 6. Apparatus according to claim 1, characterized in that the players members are rigidly connected to each other so as to form an integral whole.
BE415971D BE415971A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE415971A true BE415971A (en)

Family

ID=79000

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE415971D BE415971A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE415971A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
TWI667053B (en) Game table
BE415971A (en)
US2769638A (en) Simulated hockey game board
CH192386A (en) Tabletop gaming device.
US2522782A (en) Simulated basketball game apparatus
FR2652007A1 (en) Table football game
JP6729956B1 (en) Baseball game board
GB2568100A (en) Shuffleboard platform
KR102559455B1 (en) Complex playing apparatus
BE1009245A6 (en) Domino 4
FR2492672A1 (en) ELECTRICAL BILLIARD WITH MULTI-LEVEL PLAYGROUND
EP0689472B1 (en) Table tennis type sports device
CH189895A (en) Skill game.
US734877A (en) Game apparatus.
EP0275764B1 (en) Toy golf club and golf court to be used together as a golf game
CH664293A5 (en) Indoor game of skill - is played on table and uses cue to drive first disc, which drives second disc into hole
EP0615465A1 (en) Indoor game using skimming discs
FR2597000A1 (en) Dice game
FR2782931A1 (en) Table football game, for home or commercial use, has shooting player and goalkeeper figure movable across goal having different scoring regions and counting arrangement
BE509932A (en)
FR2462177A1 (en) Table ball game assembly - is suitable for football, basketball or volley-ball and is fitted with ball striking elements actuated by operated lever
BE531305A (en)
BE478708A (en)
BE396132A (en)
BE384404A (en)