BE531305A - - Google Patents

Info

Publication number
BE531305A
BE531305A BE531305DA BE531305A BE 531305 A BE531305 A BE 531305A BE 531305D A BE531305D A BE 531305DA BE 531305 A BE531305 A BE 531305A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
arms
game
goal
bars
ball
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE531305A publication Critical patent/BE531305A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63FCARD, BOARD, OR ROULETTE GAMES; INDOOR GAMES USING SMALL MOVING PLAYING BODIES; VIDEO GAMES; GAMES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • A63F7/00Indoor games using small moving playing bodies, e.g. balls, discs or blocks
    • A63F7/06Games simulating outdoor ball games, e.g. hockey or football
    • A63F7/0672Games simulating outdoor ball games, e.g. hockey or football with play figures fixed to a rotatable and longitudinally movable shaft
    • A63F7/0676Play figures therefor
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63FCARD, BOARD, OR ROULETTE GAMES; INDOOR GAMES USING SMALL MOVING PLAYING BODIES; VIDEO GAMES; GAMES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • A63F7/00Indoor games using small moving playing bodies, e.g. balls, discs or blocks
    • A63F7/06Games simulating outdoor ball games, e.g. hockey or football
    • A63F7/0604Type of ball game
    • A63F7/0612Basketball

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Multimedia (AREA)
  • Toys (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à un jeu de salon dont les éléments constitutifs reproduisent ceux du "Basket-Ball" et sont munis de moyens de manoeuvre permettant de reproduire à l'intervention des usagers du jeu, les phases principales du Basket-Ball de compétition. 



   Ce jeu se compose d'une table représentant l'aire délimitant les deux camps en présence et qui est pourvue de deux dépressions trans- versales et parallèles (une par camp) situées chacune entre deux lignes de figurines représentant les joueurs, les dites figurines étant consti- tuées de manière à pouvoir saisir, lever et lancer le ballon en direction du but du camp opposé. 



   Ces figurines, exécutées en une matière quelconque et appro- priée, sont montée s par groupesde deux ou de trois, comme défini plus loin, sur une barre métallique ou autre qui les traverse approxima- tivement à hauteur des hanches. Ces barres sont supportées et guidées par les parois latérales délimitant la table du jeu. 



   Les figurines en question sont articulées, le corps est arti-   culé   par rapport aux jambes et les bras le sont par rapport au dit corps. 



   Par un mouvement de rotation appliqué à la barre de support à l'aide de la poignée qui la termine à l'une de ses extrémités en dehors des limi- tes de la table, un mécanisme, placé à l'intérieur des figurines, le corps de celles-ci peut être abaissé vers l'avant jusqu'à ce que leurs mains puissent toucher et saisir le ballon en le serrant entre elles( à la fa- gon d'une tenaille). Par une rotation en sens inverse de la barre suppor- tant les figurines, le corps se redresse tout en élevant les bras (tenant le ballon) au dessus de la tête, et par une nouvelle manoeuvre brusque de la barre, le ballon peut être lancé en direction du but visé. De part et d'autre de chacune des dépressions transversales prévues dans l'aire du jeu, est disposée une ligne de figurines, une de ces lignes comportant les figurines d'un camp et l'autre celles du camp adverse.

   L'habilité des joueurs en présence et manoeuvrant les barres portant les figurines leur permettra de se disputer le ballon et de reproduire les phases du jeu. Cha- que balle atteignant le but est mise hors jeu et tombe dans= collecteur.      



   Dans ce but, le ballon, arrivé au but, au lieu àe traverser sin - plement le filet et de retomber dans le jeu, est conduit par un chenal ap- proprié vers le dit collecteur. Les balles ainsi rassemblées dans ce dernier peuvent être libérées et remises en jeu par l'introduction d'une pièce de monnaie dans un dispositif à   pré-payement.   



   Une forme d'exécution, donnée à titre d'exemple non limitatif, est représentée aux dessins annexés dans lesquels : la fig. 1 est une vue en élévation et partiellement en coupe d'une figurine, avec son mécanisme d'articulation. 



   La fig. 2 est une vue latérale et partiellement en coupe de la figurine de la fig. 1. 



   La fig. 3 est une vue par le dessus de la même figurine. 



   La fig. 4 est une vue de face de la figurine saisissant un bal- lon. 



   La fige 5 est une vue latérale et partiellement en coupe de la fige 4. 



   La fige 6 est une vue latérale en coupe d'une partie du jeu qui fait l'objet de l'invention. 



   La fige 7 est une vue en plan du jeu. 



   La fige 8 est une coupe transversale et partielle du même jeu. 



   Les mêmes repères sont utilisés dans les différentes figures pour désigner les mêmes éléments ou parties. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La table a représente l'aire d'un terrain de Basket-Ball, elle est entourée par un cadre 1, supportant les barres 2 avec poignées 3, supportant les   f igurines b   et destinées à la manoeuvre de ces dernières. 



   Les barres 2 peuvent tourner et coulisser dans les coussinets 4 placés dans les côtés longitudinaux du cadre 1 et permettent, outre le déplacement latéral,   1@   manoeuvre des dites figurines. 



   Les parties a' de la table présentent des déclivités en direction des dépressions transversales 5, situées entre deux barres 2 voisines. 



  Les barres 2 situées de part et d'autre de chacune de ces dépressions 5 correspondent à des figurines de camps opposés. Les poignées 3 de ces deux barres 2 voisines, se situent aux extrémités opposées de celles-ci, c'est-à-dire que si la poignée de l'une de ces barres se situe du côté droit de la table, la poignée de l'autre se situe au côté gauche de cette dernière. Comme la table a comporte deux dépressions 5 (une dans chaque camp) le jeu comprend deux paires de barres   une   paire par camp) et les poignées des barres de chaque camp sont disposées d'un même côté de la table, de cette façon les deux joueurs sont placés vis-à-vis l'un de l'autre. 



   Aux deux extrémités de la table est disposé un but c formé par un arceau 6 fixé à un dossier 7. Le tout est maintenu par un support d. 



  Une jupe en filet c' est fixée à chaque but c. Comme montré par la fig. 



  6, un réceptable 8 est disposé sous l'arceau 6, ce réceptacle, prolongé par un canal 9, traverse le dossier 7 en longeant le support d et débouche dans le collecteur e prévu sous la table a, ce collecteur ne peut être atteint par les joueurs. 



   La fig. 8 montre que le fond du collecteur e est incliné en direction du plateau 10 destiné à recevoir les ballons arrivés aux buts. 



  Si ces ballons ne peuvent être repris par les joueurs que moyennant un pré-payement, un clapet de retenue 11, articulé sur l'axe 12, est prévu dans le collecteur e. 



   Le clapet de retenue 11 est relié par le levier de transmission 14 au dispositif de pré-payement 13, qui ne libère le clapet 11 qu'après introduction d'une pièce de   monnaie   de la valeur prévue. 



   Les barres 2 avec trois figurines b, représentent les joueurs d'attaque et les dites figurines font face au but c le plus proche, tandis que les barres 2 ne comportent que deux figurines b représentant les joueurs de la défense et situées à l'arrière du jeu, ces figurines font face aux premières. 



   Les figurines b sont montées par groupes de deux ou de trois sur une barre 2 rotative et coulissante. Chaque figurine est formée de trois parties, le corps 15, les jambes 16 et les bras 17. 



   La partie supérieure des jambes 16 se termine par un secteur denté 18 dont le centre est librement traversé par la barre 2. Le secteur 18 des jambes 16 est donc suspendu à la barre 2 et ne suit pas cette dernière dans ses rotations. 



   La barre 2 est solidarisée du corps 15 au moyen des rivets 19 (voir fig. 1), de ce fait, le corps 15 effectue un déplacement angulaire par rapport aux jambes 16, lorsque la barre 2 est tournée   voir   fige 2 et 5). 



     A   l'intérieur du corps 15 est disposé un engrenage 20 en prise avec le secteur denté 18 de manière qu'il soit mis en rotation lors du déplacement angulaire du corps 15. 



   L'engrenage 20 attaque un pignon intermédiaire 21 qui se trouve lui-même en prise avec l'engrenage 22 dont l'axe 23 porte les bras 17 qui, de cette façon, sont articulés au corps 15. Cette articulation n' est pas libre mais est contrôlée par le système d'engrenages décrit. En 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 effet, lorsque le corps 15 est déplacé   angulairement   par la rotation de la barre 2, l'engrenage 20 est actionné par le secteur denté 18,   entrai- '   ne le pignon intermédiaire 21 qui, à son tour, entraine   1)engrenage     22.   



  Ce dernier ou plutôt son axe 23, portant les bras 17, fait passer ces derniers de la position représentée à la fig. 2 à celle des figures 4 et 5 et vice-versa. Il s'ensuit que si l'on veut saisir le ballon 24, reposant dans une dépression du jeu, la figurine inclinée   comne   montré   par les figs. 4 4 et 5, porte ses bras vers le sol et ceux-ci serrent le   ballon 24; ensuite, lorsque la figurine est redressée, les bras sont relevés légèrement en arrière comme représenté en traits mixtes à la fig. 2, de   façon   que le ballon puisse être lancé vers le but c. 



   Les extrémités de l'axe 23 traversant les bras 17, sont prismatiques de   iaon   à   entratner   ces derniers de force lors de la rotation dudit axe. Les bras 17 se déplacent sur les surfaces 25 au corps 15, contre lesquelles elles sont appuyées par les ressorts 26. Les surfaces 25 sont symétriques et présentent un bossage ayant pour but de maintenir les mains en forme de mâchoires, lorsque les bras sont dirigés vers le sol. Sous la tension des ressorts 26, les mains sont repoussées l' une vers l'autre de manière qu'il subsiste entre elles un espace légèrement inférieur au diamètre du ballon   24.   (Voir figs. 4 et 5). 



   Le ballon écarte légèrement les mains mais il est maintenu entre celles-ci par l'action des ressorts 26. 



   Le ballon étant saisi par les bras 17, il peut être levé en redressant le corps 15, par la manoeuvre de la barre 2, vers la position de la fige 2. Le ballon 24 est engagé entre les deux mains 17', mais en passant de la position en traits pleins à celle en traits mixtes   fig.   



  2) le bossage porté par les surfaces d'appui 25 modifie la position angulaire des mains et à ce moment celles-ci se placent l'une à côté de l' autre, en forme de palette ou de raquette, comme montré par la fige 3. 



   Sous   l'action   d'une rotation brusque appliquée à la barre 2, le corps 15 et les bras 17 décrivent un déplacement angulaire, lancent le ballon 24 en direction du but c. 



   Lorsqu'une pièce de monnaie est introduite dans le dispositif à pré-payement, le clapet de retenue 11 est levé par la transmission 14 et les ballons, retenus jusqu'à ce moment, roulent vers le plateau 10. 



   Un ballon prélevé de ce dernier, est jeté au centre de la table a et roule, grâce aux déclivités a' vers l'une ou l'autre des dépressions 5. Chacune de celles-ci étant située entre deux lignes de figurines, les joueurs rivaux tentent de saisir ce ballon en manoeuvrant et en glissant la barre 2 portant les figurines de leur camp. Pour atteindre ce but la barre 2 est glissée jusqu'à ce qu'une des figurines b se situe à hauteur du ballon, le corps 15 de cette'figurine est ensuite basculé en avant, par une rotation correspondante de la barre dont elle fait partie pour saisir le ballon 24 entre les mains 17'. Celles-ci, au moment où elles entrent en contact avec le ballon, s'écartent quelque peu, puisque la distance qui les sépare est légèrement inférieure au diamètre du ballon, et maintiennent ce dernier sous l'action des ressorts 26. 



   Ensuite, le joueur qui manoeuvre la barre 2, par la poignée 3, fait tourner cette barre en sens inverse de façon que le corps 15 de la figurine se relève depuis la position représentée par les figures 4 à 5 dans celle de la fig. 2. Du fait que le redressement du corps 16 actionne le train d'engrenages   20-21-23,   les bras 17 se   relèvent, éga-   lement sous un angle plus grand   que-10   dit corps 15 et le ballon 24 est amené par les mains 17' jusque dans sa position la plus élevée; étant donné que le bossage des surfaces d'appui 25 des bras 17 oblige ces derniers à se tourner légèrement, il en résulte que les mains 17' se placent l'une à côté de l'autre de manière à représenter la forme d'une palette ou d'une raquette.

   Si à ce moment, une action brusque est exercée sur 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la barre 2 de façon à provoquer le déplacement en avant du corps 15 et des bras 17, le ballon 24 est lancé vers l'avant, suivant une trajectoire en direction du   but e   à atteindre, comme montré par la fige 6. 



   Ceci montre que les figurines b, peuvent agir approximativement,   comme@e   font réellement les joueurs de Basket-Ball. 



   Si le ballon lancé n'atteint pas le but visé, il retombe sur l'aire du jeu et par suite de la présence des déclivités   a'   force le ballon à s'immobiliser dans l'une ou l'autre des dépressions 5   d'ou   il peut être repris par l'un ou l'autre joueur et relancé. 



   Si le ballon est saisi par une des figurines disposées à 1' arrière du jeu, il sera difficile de le lancer dans le but opposé, mais il pourra être projeté en avant vers la   dépression   située dans l'autre camp où avec quelque peu d'habilité du joueur il pourra être repris et lancé à nouveau vers le but visé. 



   Si le ballon atteint le but c, il est conduit--par le réceptacle 8 et le conduit 9 vers le collecteur e où il est retenu par le clapet 11.   Fig.   8). 



   Le jeu se poursuit alors jusqu'à épuisement du nombre de ballons 24 se trouvant à la disposition des joueurs. Si ces derniers veulent entamer une nouvelle partie, les ballons logés dans le collecteur e ne sont libérés que moyennant l'introduction d'une pièce de monnaie dans le dispositif de pré-payement actionnant la levée du clapet de retenue 11 disposé dans le collecteur e. 



   Il est expressément spécifié que l'objet de l'invention n'est pas limité exclusivement à la forme d'exécution décrite et représentée et que des modifications peuvent y être apportées au nombre, à la forme et à la disposition de ses éléments constitutifs pour autant que les dites modifications ne soient pas en contradiction avec les revendications. 



   REVENDICATIONS. 



   1) Jeu de salon dont les éléments constitutifs reproduisent ceux du Basket-Ball, caractérisé en ce que les figurines représentant les joueurs de Basket sont montées sur une barre de manoeuvre pouvant tourner et coulisser dans des supports approprié,s et munie d'une poignée de manoeuvre, chacune de ces figurines se composant d'un corps, de jambes et de bras articulés entre-eux, en ce que le corps de la figurine est solidaire de la dite barre de manoeuvre, tandis que la partie supérieure des jambes se termine par au moins un secteur denté en prise avec un train d'engrenages monté dans le dit corps, l'axe d'un de ces engrenages portant les bras de la figurine et en ce que les dits bras sont susceptibles de se déplacer sous un certain angle par rapport au corps de manière que dans la position inclinée de ce dernier,

   ces bras soient dirigés vers le sol pour saisir le ballon et que dans la position relevée du   corps,ils   soient relevés pour pouvoir lancer le dit ballon.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a parlor game whose constituent elements reproduce those of "Basketball" and are provided with maneuvering means making it possible to reproduce, with the intervention of the users of the game, the main phases of competitive basketball. .



   This game consists of a table representing the area delimiting the two opposing camps and which is provided with two transverse and parallel depressions (one per camp) each located between two lines of figurines representing the players, the said figurines being constructed in such a way that the ball can be grasped, lifted and thrown towards the goal of the opposite camp.



   These figurines, made of any suitable material, are mounted in groups of two or three, as defined below, on a metal bar or the like which crosses them approximately at hip height. These bars are supported and guided by the side walls delimiting the game table.



   The figurines in question are articulated, the body is articulated in relation to the legs and the arms are in relation to said body.



   By a rotational movement applied to the support bar with the aid of the handle which ends it at one of its ends outside the limits of the table, a mechanism, placed inside the figures, the their bodies can be lowered forward until their hands can touch and grasp the ball by squeezing it between them (like a pincer). By a reverse rotation of the bar supporting the miniatures, the body straightens while raising the arms (holding the ball) above the head, and by a new abrupt maneuver of the bar, the ball can be thrown. in the direction of the intended goal. On either side of each of the transverse depressions provided in the playing area, there is a line of figurines, one of these lines comprising the figurines of one camp and the other those of the opposing camp.

   The skill of the players present and maneuvering the bars carrying the figurines will allow them to compete for the ball and to reproduce the phases of the game. Each ball reaching the goal is put out of play and falls into = collector.



   For this purpose, the ball, on reaching the goal, instead of crossing the net and falling back into play, is led by a suitable channel towards the said collector. The balls thus collected in the latter can be released and put back into play by the introduction of a coin into a prepayment device.



   One embodiment, given by way of non-limiting example, is shown in the accompanying drawings in which: FIG. 1 is a view in elevation and partially in section of a figurine, with its articulation mechanism.



   Fig. 2 is a side view and partially in section of the figure of FIG. 1.



   Fig. 3 is a view from above of the same figure.



   Fig. 4 is a front view of the figurine gripping a ball.



   Fig 5 is a side view and partially in section of Fig 4.



   Fig 6 is a side sectional view of part of the set which is the subject of the invention.



   Fig 7 is a plan view of the game.



   Fig 8 is a transverse and partial section of the same set.



   The same references are used in the different figures to designate the same elements or parts.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The table a represents the area of a basketball court, it is surrounded by a frame 1, supporting the bars 2 with handles 3, supporting the figures b and intended for the operation of the latter.



   The bars 2 can rotate and slide in the pads 4 placed in the longitudinal sides of the frame 1 and allow, in addition to lateral displacement, 1 @ maneuver of said figures.



   The parts a 'of the table have slopes towards the transverse depressions 5, located between two neighboring bars 2.



  The bars 2 located on either side of each of these depressions 5 correspond to figures from opposite camps. The handles 3 of these two neighboring bars 2 are located at the opposite ends of them, that is to say that if the handle of one of these bars is located on the right side of the table, the handle of the other is on the left side of the latter. As table a has two depressions 5 (one in each side) the game includes two pairs of bars (one pair per side) and the handles of the bars of each side are arranged on the same side of the table, in this way both players are placed opposite each other.



   At both ends of the table is arranged a goal c formed by a hoop 6 fixed to a backrest 7. The whole is held by a support d.



  A mesh skirt is attached to each goal c. As shown in fig.



  6, a receptacle 8 is placed under the arch 6, this receptacle, extended by a channel 9, passes through the backrest 7 along the support d and opens into the collector e provided under the table a, this collector cannot be reached by the players.



   Fig. 8 shows that the bottom of the collector e is inclined in the direction of the plate 10 intended to receive the balls arrived at the goals.



  If these balls can only be taken back by the players with a pre-payment, a check valve 11, articulated on the axis 12, is provided in the collector e.



   The check valve 11 is connected by the transmission lever 14 to the prepayment device 13, which releases the valve 11 only after the introduction of a coin of the expected value.



   Bars 2 with three b figures represent the attacking players and the said figures face the nearest c goal, while bars 2 only have two b figures representing the defense players and located at the rear. of the game, these miniatures face the first.



   The b figures are mounted in groups of two or three on a rotating and sliding bar 2. Each figure is made up of three parts, the body 15, the legs 16 and the arms 17.



   The upper part of the legs 16 ends in a toothed sector 18, the center of which is freely crossed by the bar 2. The sector 18 of the legs 16 is therefore suspended from the bar 2 and does not follow the latter in its rotations.



   The bar 2 is secured to the body 15 by means of the rivets 19 (see fig. 1), therefore, the body 15 performs an angular displacement with respect to the legs 16, when the bar 2 is rotated (see freezes 2 and 5).



     Inside the body 15 is arranged a gear 20 in engagement with the toothed sector 18 so that it is rotated during the angular displacement of the body 15.



   The gear 20 engages an intermediate pinion 21 which is itself in engagement with the gear 22, the axis 23 of which carries the arms 17 which, in this way, are articulated to the body 15. This articulation is not free. but is controlled by the described gear system. In

 <Desc / Clms Page number 3>

 In fact, when the body 15 is angularly displaced by the rotation of the bar 2, the gear 20 is actuated by the toothed sector 18, drives the intermediate pinion 21 which, in turn, drives 1) gear 22.



  The latter or rather its axis 23, carrying the arms 17, causes the latter to pass from the position shown in FIG. 2 to that of Figures 4 and 5 and vice versa. It follows that if one wants to seize the ball 24, resting in a depression of the game, the inclined figurine comne shown by figs. 4 4 and 5, bring his arms to the ground and these grip the ball 24; then, when the figurine is upright, the arms are raised slightly back as shown in phantom in fig. 2, so that the ball can be thrown towards the goal c.



   The ends of the axis 23 passing through the arms 17 are prismatic iaon to entrain the latter by force during the rotation of said axis. The arms 17 move on the surfaces 25 of the body 15, against which they are pressed by the springs 26. The surfaces 25 are symmetrical and have a boss for the purpose of keeping the hands in the form of jaws, when the arms are directed towards them. ground. Under the tension of the springs 26, the hands are pushed towards each other so that there remains between them a space slightly smaller than the diameter of the balloon 24. (See figs. 4 and 5).



   The ball spreads the hands slightly but it is held between them by the action of the springs 26.



   The ball being gripped by the arms 17, it can be lifted by straightening the body 15, by maneuvering the bar 2, towards the position of the freeze 2. The ball 24 is engaged between the two hands 17 ', but passing from the position in solid lines to that in phantom fig.



  2) the boss carried by the bearing surfaces 25 modifies the angular position of the hands and at this moment they are placed one next to the other, in the form of a paddle or racket, as shown by the figure 3.



   Under the action of a sudden rotation applied to the bar 2, the body 15 and the arms 17 describe an angular displacement, launch the ball 24 in the direction of the goal c.



   When a coin is inserted into the prepayment device, the check valve 11 is lifted by the transmission 14 and the balloons, held until this moment, roll towards the tray 10.



   A balloon taken from the latter, is thrown in the center of the table a and rolls, thanks to the slopes a 'towards one or the other of the depressions 5. Each of these being situated between two lines of figurines, the players rivals try to grab this ball by maneuvering and sliding the bar 2 carrying the miniatures of their camp. To achieve this goal the bar 2 is slid until one of the figures b is at the height of the ball, the body 15 of this figure is then tilted forward, by a corresponding rotation of the bar of which it is part. to grab the ball 24 between the hands 17 '. These, when they come into contact with the balloon, move apart somewhat, since the distance between them is slightly less than the diameter of the balloon, and keep the latter under the action of the springs 26.



   Then, the player who operates the bar 2, by the handle 3, turns this bar in the opposite direction so that the body 15 of the figurine rises from the position represented by FIGS. 4 to 5 in that of FIG. 2. Because the straightening of the body 16 activates the gear train 20-21-23, the arms 17 are raised, also at an angle greater than said body 15 and the balloon 24 is fed by them. hands 17 'to its highest position; since the protrusion of the bearing surfaces 25 of the arms 17 forces the latter to turn slightly, the result is that the hands 17 'are placed next to each other so as to represent the shape of a paddle or racket.

   If at this time a sudden action is exerted on

 <Desc / Clms Page number 4>

 the bar 2 so as to cause the forward movement of the body 15 and the arms 17, the ball 24 is launched forward, following a trajectory in the direction of the goal e to be reached, as shown by figure 6.



   This shows that the figures b, can act approximately, as @ e actually do basketball players.



   If the thrown ball does not reach the intended goal, it lands on the playing area and due to the presence of the slopes has forced the ball to stop in one or other of the depressions 5 of or it can be picked up by either player and raised.



   If the ball is caught by one of the figures at the back of the game, it will be difficult to throw it into the opposite goal, but it may be thrown forward towards the depression in the other camp where with some pressure. ability of the player, it can be picked up and thrown again towards the target.



   If the ball reaches the goal c, it is led - by the receptacle 8 and the conduit 9 towards the collector e where it is retained by the valve 11. Fig. 8).



   The game then continues until the number of balls 24 available to the players is exhausted. If the latter want to start a new game, the balloons housed in the collector e are only released by inserting a coin into the prepayment device activating the lifting of the check valve 11 placed in the collector e .



   It is expressly specified that the object of the invention is not limited exclusively to the embodiment described and shown and that modifications may be made to the number, form and arrangement of its constituent elements for provided that the said modifications do not contradict the claims.



   CLAIMS.



   1) Living room game whose constituent elements reproduce those of basketball, characterized in that the figurines representing the basketball players are mounted on a maneuvering bar which can turn and slide in suitable supports, s and provided with a handle maneuvering, each of these figurines consisting of a body, legs and arms articulated between them, in that the body of the figurine is integral with said maneuvering bar, while the upper part of the legs ends by at least one toothed sector engaged with a gear train mounted in said body, the axis of one of these gears carrying the arms of the figurine and in that said arms are capable of moving under a certain angle to the body so that in the inclined position of the latter,

   these arms are directed towards the ground to seize the ball and that in the raised position of the body, they are raised to be able to throw the said ball.


    

Claims (1)

2) Jeu de salon, suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les barres, portant lesdites figurines, sont supportées par des coussinets logés dans les côtés longitudinaux du cadre entourant le jeu et sont disposées deux par deux de part et d'autre d'une dépression prévue dans le jeu, chacune des barres étant munie d'une poignée de manoeuvre située alternativement aux côtés opposés de celles-ci. 2) Living room game, according to claim 1, characterized in that the bars, carrying said figures, are supported by pads housed in the longitudinal sides of the frame surrounding the game and are arranged two by two on either side of 'a depression provided in the set, each of the bars being provided with an operating handle located alternately on the opposite sides thereof. 3) Jeu de salon, suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les jambes des figurines sont indépendantes des barres qui les supportent, de façon à ne pas suivre celles-ci dans les mouvements de rotation qui leur sont imprimées et en ce que les extrémités des axes supportant les bras sont prismatiques de façon à entraîner ces derniers de force lors de la rotation dudit axe, les dits bras se déplaçant sur des surface du corps munies d'un bossage et contre les- <Desc/Clms Page number 5> quelles elles sont appuyées par des ressorts, lesdits bossages ayant pour but de maintenir les mains en forme de mâchoires lorsque les bras sont dirigés vers le sol et de modifier leur position angulaire de façon à les placer l'une à côté de l'autre lorsque les bras sont relevés. 3) Salon game, according to claims 1 and 2, characterized in that the legs of the figures are independent of the bars which support them, so as not to follow them in the rotational movements imparted to them and in this that the ends of the axes supporting the arms are prismatic so as to drive the latter by force during the rotation of said axis, said arms moving on surfaces of the body provided with a boss and against the- <Desc / Clms Page number 5> which they are supported by springs, said bosses being intended to keep the hands in the form of jaws when the arms are directed towards the ground and to modify their angular position so as to place them one next to the other when the arms are raised. 4) Jeu de salon, suivant les revendications 1 à 3, caractérisé em ce qu'illcomporte deux buts comprenant un réceptacle et un canal se terminant par un collecteur muni de moyens capables de retenir les ballons arrivés au but. 4) Parlor game, according to claims 1 to 3, characterized em that illcomporte two goals comprising a receptacle and a channel ending in a collector provided with means capable of retaining the balloons arrived at the goal. 5) Jeu de salon, suivant la revendication 4, caractérisé en ce que ledit réceptacle placé sous l'arceau du but, se prolonge vers l' arrière par un canal qui traverse le dossier du but, longe le support de ce dernier et débouche dans un collecteur muni d'un clapet de retenue pouvant être relevé par l'introduction d'une pièce de monnaie dans un dispositif de pré-payement. en annexe 4 dessins. 5) Parlor game, according to claim 4, characterized in that said receptacle placed under the goal arch, extends rearward by a channel which passes through the back of the goal, runs along the support of the latter and opens into a collector provided with a check valve which can be raised by inserting a coin into a prepayment device. in appendix 4 drawings.
BE531305D BE531305A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE531305A true BE531305A (en)

Family

ID=163691

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE531305D BE531305A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE531305A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1092354B (en) * 1958-06-04 1960-11-03 Warren Hartley Goldman Ball game figure for a table baseball game
FR2630020A1 (en) * 1988-04-15 1989-10-20 Blanck Andre Realistic table-petanque game device

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1092354B (en) * 1958-06-04 1960-11-03 Warren Hartley Goldman Ball game figure for a table baseball game
FR2630020A1 (en) * 1988-04-15 1989-10-20 Blanck Andre Realistic table-petanque game device

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE531305A (en)
EP0665762A1 (en) Portable golf ball distributor.
EP0220111B1 (en) Training apparatus for tennis
CA1141958A (en) Rola hoop game
FR2510285A1 (en) Ball launcher for sports training - has balls fed from top reservoir to rotating rollers and launched by automatic trigger
EP2859923B1 (en) Machine for sports training, specifically for performing tackles
EP2149393B1 (en) Dispensing device with a play function
BE497144A (en)
BE396132A (en)
FR2676370A1 (en) Miniature goal-shooting football game
FR2962660A1 (en) Mini billiard-cue positioning device for mini billiard game set, has support unit arranged at end of rod and comprising two opposed surfaces supported on both sides of billiard-cue to slidably guide billiard-cue during execution of shot
FR3016529A1 (en) &#34;BABYFOOT&#34; FOOTBALL GAME TABLE HAVING STRIKING ELEMENTS, AND HITTING ELEMENTS THEREFOR
CH218907A (en) Skill game.
CH282113A (en) Salon game.
FR3016530A1 (en) &#34;BABY FOOT&#34; BALL FOOT PLAYING TABLE HAVING STRIKING ELEMENTS AND HITTING ELEMENTS
EP0250347A1 (en) Golf ball teeing apparatus
FR3123224A1 (en) Golf training platform
FR3078264A1 (en) MULTIFUNCTION DEVICE FOR TRAINING PHASES OF THE RUGBY GAME
FR2462177A1 (en) Table ball game assembly - is suitable for football, basketball or volley-ball and is fitted with ball striking elements actuated by operated lever
BE356157A (en)
BE509932A (en)
EP0860185A1 (en) Game for throwing balls on an inclined target
BE415971A (en)
BE410509A (en)
BE419879A (en)