BE415642A - - Google Patents

Info

Publication number
BE415642A
BE415642A BE415642DA BE415642A BE 415642 A BE415642 A BE 415642A BE 415642D A BE415642D A BE 415642DA BE 415642 A BE415642 A BE 415642A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
lever
tensioning
spring
air
compression spring
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE415642A publication Critical patent/BE415642A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F41WEAPONS
    • F41BWEAPONS FOR PROJECTING MISSILES WITHOUT USE OF EXPLOSIVE OR COMBUSTIBLE PROPELLANT CHARGE; WEAPONS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F41B11/00Compressed-gas guns, e.g. air guns; Steam guns
    • F41B11/60Compressed-gas guns, e.g. air guns; Steam guns characterised by the supply of compressed gas
    • F41B11/64Compressed-gas guns, e.g. air guns; Steam guns characterised by the supply of compressed gas having a piston effecting a compressor stroke during the firing of each shot
    • F41B11/642Compressed-gas guns, e.g. air guns; Steam guns characterised by the supply of compressed gas having a piston effecting a compressor stroke during the firing of each shot the piston being spring operated
    • F41B11/646Arrangements for putting the spring under tension
    • F41B11/647Arrangements for putting the spring under tension by a rocker lever

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Eye Examination Apparatus (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Fusil à air, à mise sous tension par levier   "   
La présente invention concerne un fusil à air analogue pour la forme et les manipulations à un   ftzsil   de guerre et comportant nne mise sous   tensiorar   levier, et elle a pour but d'augmenter considérablement la force de pénétration du fusil ou la tension du ressort de compression sans augmenter en même temps la force nécessaire au levier de mise sous ten- sion. Un autre   b ut   de l'invention est de simplifier la construc- tion du dispositif de mise sous tension sous le rapport du nom- bre et de la conformation des pièces. 



   La présente invention consiste essentiellement en ce que la force nécessaire au levier de .mise sous tension pour ban- der le ressort de compression est subdivisée. Cette subdivi- sion est produite avantageusement par le fait que d'une part lorsqu'on attire en arrière le levier de mise sous tension, la tige du piston à air coopérant aveo ce dernier refoule le ressort de compression oontre un disque de pression bloqué vers l'arrière et bande par conséquent le ressort partiellement, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tandis que d'autre part lorsqu'on presse vers l'avant dans la suite le levier de mise sous tension à partir de sa posi- tion postérieure ,

   une tige de pression reliée à ce levier agit contre le disque de pression mentionné et presse le ressort de oompression contre une''butée prévue à l'extrémité anté- rieure de la tige de piston et donne ainsi au ressort le reste de la tension. 



   Dans le cas d'un ressort de compression en deux parties, il est avantageux de bander successivement ces parties du res- sort par le mouvement vers l'arrière et vers l'avant. A cet effet l'un des ressorts de compression, le ressort extérieur, est avantageusement monté dans une douille de compression et guidé par-dessus la tige du piston à air tandis que   l'au-   tre ressort de compression, le ressort intérieur, est placé et guidé dans un conduit de la tige du'piston à air.

   Suivant la présente invention, le ressort de compression intérieur est bandé direotement avec intercalation d'une pièce de pression prévue également dans la tige du piston à air,par le mouvement du levier de mise sous tension de sa position pos- térieure dans sa position antérieure, tandis que le ressort de compression extérieur est bandé lors de 1 atraction vers l'arrière du piston à air au moyen du levier de mise sous tension, par pression de ce levier oontre une surface de pres- sion fixe prévue dans la douille de compression.

   Une autre caractéristique de la présente invention réside dans l'action du levier de mise sous tension du ressort de compression et de l'opération de mise sous tension sur le dispositif de char- ge du fusil par le fait qu'une tige reliée au levier de miss sous tension agit de telle manière sur un tiroir de fer- meture du canon, prévu dans le canon du fusil, que lors du retrait du levier de mise   @   sous tension le tiroir est ouvert et que lors de la pression vers l'avant du levier,ce tiroir est fermé. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   D'autres caractéristiques de l'invention   concernent   les différents dispositifs de sûreté contre un retrait en arrière du levier de mise sous tension lorsque le fusil est aimé et oontre un basoulement de la poignée   d   levier de mise sous tension exoepté lorsque ce dernier se trouve dans sa position antérieure ou dans sa position extrême de départ. 



   L'invention est représentée au dessin en deux   ex enples   de réalisation. 



   La fig. 1 est une coupe verticale dans les parties du fusil à air ayant un rapport avec l'invention, ce fusil se trouvant à l'état armé, et la position du dispositif de mise sous tension après upe demi-mise sous tension du ressort étant indiquée'en   p ointill é.   



   La fig. 2 montre le dispositif d'arrêt   empêchant   un retrait en arrière du levier de mise sous tension lorsque le fusil est armé. 



   La fig. 3 représente une forme de réalisation modifiée. 



   Dans la douille de compression 1 à laquelle se   raooorde   vers l'avant le canon 2, se meut le piston à air 3 avec la tige de piston à air 4. Sur cette tige de piston 4 est guidé le ressort de compression 5 qui dans l'état non bandé est placé partiellement et cela par son extrémité opposée au pis- ton à air, dans une douille 6 qui peut coulisser à son tour dans la douille de oompression 1 et a son mouvement limité vers l'arrière par une douille de pression 7 qui trouve un appui vers l'arrière oontre la pièce de fond 8 qui ferme la douille de compression vers l'arrière . sur un pivot 9 se trouve supporté le levier de mise eous tension 10 qui présente une poignée 11 analogue à oelle d'une   oulasse   mobile.

   Ce levier de mise sous tension est guidé dans les fentes 12 et 13 de la douille de compression 1 et de la tige 4 du piston à air . Le levier de mise sous tension 10 est pourvu, à l'endroit où lors du retrait en arrière il est 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 chargé par la pression du ressort de compression, d'une came 
14 qui prend appui lors du retrait du levier contre une sur- face de pression 15 qui limite vers l'arrière la fente 13 de la tige 4 du piston à air. 



   Sur un pivot 16 disposé sur le levier de mise sous tension 10 est monté un levier 17 dont l'extrémité antérieure s'appuie constamment contre la face de délimitation extérieur re d'arrière 18 de la douille 6 recevant le ressort de compression 5. Pour que le levier 17 et la surface de pres- sion 18 ne puissent pas venir hors de contact l'un aveo l'autre,les points de contact correspondants sont conformés en cames, comme on l'a représenté à titre d'exemple . 



   Si le levier de mise sous tension 10 est ramené en ar- rière à la main, il entraîne en   arrièrepar   la butée de sa surface en forme de came 14 contre la surface de pression 15 de la tige du piston 4/cette tige et par conséquent le piston à air 3, de sorte que le ressort de compression 5 est   oompri-   mé dans sa douille 6 jusqu'à ce que la surface 18 de cette douille vienne prendre appui contre la douille de pression 7 qui est pourvue d'une fente correspondant aux fentes 12 et 13, ce qui est le cas en même   tanps   qu'est atteinte la posi- tion postérieure de la tige 4 du piston. Dans cette posi- tion, la gâchette 19   s'accroche   d'une manière oonnue dans le cran de bandé 20 de la tige de piston 4, de sorte que cette dernière est empêchée de se mouvoir vers l'avant. 



   Lorsque se produit alors la pression vers l'avant sur le levier de mise sous tension, mouvement au cours duquel, comme on l'a mentionné, la tige de piston et par conséquent le pis- ton à air restent dans la position de bandé, le levier 17 presse contre la douille 6 et comprime par conséquent complète- ment le ressort de oompression 5. 



     Aprèsbtention   de la position extrême vers l'avant du levier de mise sous terssion 10, le ressort de compression 5 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 est donc complètement bandé. La poignée 11 du   levier/de   mise sous tension 10 est alors rabattue vers la droite trans- versalement à l'axe du canon à la manière de la poignée de la culasse mobile   defusils   de guerre . 



   Outre le levier 17 on a monté sur le levier de mise sous tension 10, et cela avantageusement aussi autour du pivot 16, une tige 21 qui est reliée à un tiroir 22 disposé dans le canon 2. Dans l'état non bandé du fusil, le trou 23 de ce tiroir fait partie du canon 2. Dans cette position une sur- faoe 24 ferme le canon ou le trou du tiroir par rapport à la cheminée 25 d'introduction du projectile de sorte qu'un projectile ne peut pas parvenir dans le canon.

   Lorsqu'ensui- te le levier 10 est ramené en   arrière -?   rs de la mise sous tension du ressort 5, la tige 21 fait tourner le tiroir 22 par   l'intermédiaire   du levier 26 jusqu'à ce que dans la position postérieure extrême du levier 10 le trou 23 se   place'dans   la direction de la cheminée d'introduction du projectile, de sorte qu'alors   on,:peut   charger sans que le projectile puisse parvenir toutefois dans le canon 2 qui dans cette position du tiroir 22 est obturé par la surface 24. Lors de la continuation de la mise sous tension du res- sort de compression, c'est-à-dire lorsque ce levier de mise sous tension est ramené vers l'avant, la tige 21 fait glisser le tiroir 22 jusqu'à ce que le trou 23 soit dans la direction du canon 2 et forme une partie de celui-ci.

   En même temps dans cette position la cheminée d'introduction 25 est de nou- veau séparée du canon. Le fusil à air est par conséquent mis sous tension et   chargé.   



   Le fusil est représenté au dessin   comme   une arme à char-   gernent   à chaque coup. Il peut évidemment aussi être établi comme fusil à répétition et être pourvu d'un magasin sans que cela implique une modification essentielle du dispositif décrit. Il est en outre possible que le plan de pivotement   @   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 du levier de mise sous tension, au lieu d'être   vertioalsoit   horizontal, oe qui est avantageux dans beaucoup de cas. Il est en outre pratique de donner à la poignée 11 une oonfor- mation telle que cette poignée s'applique oontre la monture de l'arme, ce qui permet d'obtenir un plus grand bras de le- vier sans nuire sensiblement à   l'aspect   de l'aune. 



   Pour empêcher que le levier de mise sous tension puisse être ramené en arrière lorsque le fusil est sous tension,mais qu'on n'a pas encore tiré, on a prévu un levier de   bloquage   qui est monté sur une petite console 28. 



   Le levier 27 possède à son extrémité antérieure une surface de montée 30 disposée latéralement et s 'avançant à   ltintérieur   de la douille de compression 1 dans la trajectoi- re du levier de mise sous tension 10. Lors du refoulement vers l'avant du levier 10 pour la mise sous tension oomplète du ressort de compression 5, le levier de mise sous tension rencontre cette surface de montée et refoule par conséquent le levier 27 hors de la trajectoire du levier de mise sous tension 10, en sunnontant la tension d'un ressort 31 qui est prévu dans la console 28 et qui presse constamment le levier 27 dans cette trajectoire, de sorte que le levier 10 peut passer le long de cette surface de montée 30.

   Dès que le le- vier de mise sous tension 10 a dépassé cette surface 30, celle- oi est refoulée de nouveau par suite de l'action du ressort 31, dans la trajectoire du levier de mise sous tension. En même -temps un talon 32 du levier 27 s'abat dans un évidement ou une rainure 33 du levier de mise sous tension 10 de sorte que ce levier est bloqué contre tout mouvement vers l'arriè- re.

   Lorsqu'on dégage la gâchette   19,   la tige de piston à air 4 s'abat vers l'avant et le cran de bandé 20 de oe tte tige de piston presse un nez 34 du levier 27, s'avançant dans la trajectoire de la tige de piston et se trouvant sur la sur- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 face de montée 30 et refoule le levier 27 en arrière en surmontant la tension du ressort 31,

   de sorte que le talon 32 sort de nouveau de l'évidement 33 du levier de mise sous tension et libère par conséquent ce levier de nouveau pour le retrait vers   l'arrière.   Un réengagement prématuré du      talon 32 dans   l'évidement   33 et par conséquent un blocage non voulu du levier de mise sous tension dans la position antérieure de ce levier sont évités par le fait que la position du levier 27 telle que le talon 32 et l'évidement 33 ne sont pas en   prise/est   assurée par la tige de piston 4 qui,)dans cette position du levier de mise sous tension,re- tient en arrière le levier 27 et libère oelui-oi seulement   lorsque   le levier de mise sous tension a dépassé déjà le ta- lon 32 lors du retrait. 



   Pour empêcher en outre que la pièce de poignée 11, en forme de poignée de culasse mobile, du levier 10 puisse être rabattue transversalement à l'axe du canon en dehors de la position antérieure du levier de mise sous tension,on a pré- vu le dispositif de sûreté suivant. 



   Dansun conduit à l'intérieur de la partie inférieure du levier 10 se trouve une broche 35 qui est refoulée   oonstam-   ment vers le haut par -un ressort et s 'applique par son ex- trémité supérieure oontre l'arête inférieure de la poignée 11 qui se termine en ligne droite, de sorte que lors du rabat- tement de la poignée 11, la broche 35 est pressée vers le bas par l'angle saillant contre l'action du ressort Pendant ce   mouvemendu   levier de mise sous   tension(vers   l'arrière et de nouveau vers l'avant jusque un peu avant la position anté- rieure de départ, cette broche est soutenue vers le bas par la oame 36 de sorte que la poignée 11 ne peut pas être rabat- tue autour de la charnière la reliant à la partie inférieure du levier.

   A l'instant où le levier de mise sous tension a 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 pris de nouveau sa position antérieure, la broche 35 n'a plus d'appui oontre l'arête de guidage 36 du levier 17, de sorte que lors du b asoulement de la poignée 11, elle peut être refoulée dans un évidement 37 du levier 17. 



   Suivant une autre tonne de réalisation représentée à la fig. 3, on a représenté l'idée, suivant la présente inven- tion, de la subdivision de la force pour le mouvement vers l'arrière et le mouvement vers l'avant du levier de mise sous tension, dans son application à un ressort divisé. 



     Dans   la douille de compression 41 à laquelle se raccorde vers l'avant le canon 42, se meut le piston à air   43   avec la tige de piston 44. Par-dessus cette tige   deiston   44 est gui- dé un ressort de compression 45 qui est monté entre le pis- ton 43 et une pièce de pression   46.   Cette pièce de pression se trouve contre une douille de pression 47 qui trouve appui vers l'arrière contre la pièce de fond 48 qui ferme vers l'ar- rière la douille de compression 41. 



   A l'intérieur de la tige de piston 44, du oôté tourné vers le piston à air 43, on a prévu un second ressort de compression 49 et une pièce de pression 50. 



   Sur le pivot 51 est monté,de façon à pouvoir tourner, le levier de mise sous tension 52 qui présente une poignée 53 en forme de poignée de culasse mobile . Ce levier de mise sous tension 52 est guidé dans des fentes 54, 55, 56 de la douille de compression 41, de la douille de pression 47 et de la tige de piston 44. Le levier de mise sous tension 52 est pourvu, à l'endroit où, lors du retrait, il reçoit l'action de la pression du ressort de compression 45, d'une pièce de oame 57 qui prend appui, lors du retrait du levier de sa po- sition extrême antérieure dans sa position extrême extérieure, contre une surface de pression 58 qui limite vers l'arrière la fente 56 de la tige de piston 44.

   A l'endroit où   le\le   vier 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 de mise sous tension, lors du refoulement vers l'avant de sa position extrême postérieure jusque dans   sosition   extrême antérieure, reçoit l'action   dela   pression du ressort de compression 49, le levier de mise sous tension 52 est pourvu d'une oame 59 qui prend appui contre la pièce de pression 50 à l'intérieur de la tige de piston à air.

   Si le levier 52 est ramené en arrière à la main, il entraîne en arrière par l'appui de sa surface en forme de came 57 contre la surface de pression 58 de la tige de piston 44, cette dernière et par conséquent aussi le piston à air 43, de sorte que le res- sort de compression extérieur 45 est comprimé entre le piston 43 et le disque de pression 46 et est donc mis sous tension.Le ressort de compression est de ce fait toujours bandé et déban- dé dans la même direction .Lorsque le levier de mise sous tension 52 atteint sa position postérieure représentée en pointillé au dessin, le ressort 45 est complètement bandé.

   Dans cette position la gâchette60 s'abat dans le cran de bandé 61 de la tige de piston 44 de sorte que cette   demière   et par conséquent aussi le piston à air 43 sont bloqués contre tout mouvement vers   l'avant.   



   Lors du refoulement vers l'avant, se produisant alors pour le levier de mise sous tension 52, mouvement au cours du- quel, comme on l'a mentionné, la tige de piston 44 et le piston à air 43 restent dans la position d'armé et par conséquent aussi le ressort de compression 45   ceste   bandé, le levier 52 presse par sa came 59 oontre la pièce dépression 50 de sorte que le ressort de oompression intérieur 49 placé à   l'inté-   rieur de la tige de piston 44 est comprimé, o'est-à-dire bandé. Ce ressort de compression 49 également est donc ainsi toujours   batidé   et débandé dans la même direction. 



   Après qu'a été atteinte la position extrême antérieure du levier de mise sous tension 52, la poignée 53 de celui-ci 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 est rabattue transversalement vers la droite; dans oe but le levier 52 et la poignée 53 sont reliés par une charnière 62. 



   Pour empêcher également dans cette seconde forme de réalisation que la poignée 53, en forme de poignée de oulas- se mobile, du levier de   misesous   tension 52 puisse être rabattue transversalement à l'axe du canon en dehors de sa position antérieure du levier 52 le dispositif de sûreté est établi avantageusement comme   suit :   
A l'intérieur du levier de mise sous tension 52, on a prévu dans un conduit une broche 63 qui sous l'influenoe du ressort 64 est refoulée   constamment   vers le haut tandis qu'elle trouve appui contre la surface guidée rectiligne- ment de la poignée 53.   Endessous   de la broche 63 on a dis- posé une cheville 67 pouvant coulisser transversalement,et qui dans la position normale soutient par le dessous la bro- ohe 63 au moyen du talon 65.

   Lorsque le levier de mise sous tension 52 se trouve   dans   sa position extrême antérieure,la cheville 67 trouve appui contre une surface 68   @t   est re- foulée contre l'action du ressort 66. Il se forme ainsi un espace devenant libre vers le bas pour le glissement longitudinal de la broche 63, espaoe dans lequel la broche 63 peut pénétrer lors du rabattement de la poignée 53 par sui- te de l'angle saillant de son arête inférieure .. Dans toute autre position de la poignée,   o'est-à-dire   lars du mouvement vers l'arrière et vers l'avant, la broche 63 est soutenue du bas par la face d'appui 65 qui est de nouveau rentrée de sorte que la poignée 53 est empêchée d'être rabattue . 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Air rifle, lever-operated"
The present invention relates to an air rifle analogous to the form and handling of a fighter gun and comprising a lever tensioner, and its object is to considerably increase the penetrating force of the rifle or the tension of the compression spring. without at the same time increasing the force required for the tension lever. Another object of the invention is to simplify the construction of the tensioning device with regard to the number and the conformation of the parts.



   Essentially, the present invention is that the force required for the tension lever to stress the compression spring is subdivided. This subdivision is advantageously produced by the fact that, on the one hand, when the tensioning lever is pulled back, the rod of the air piston cooperating with the latter pushes the compression spring o against a blocked pressure disc towards the rear and consequently the spring partially,

 <Desc / Clms Page number 2>

 while on the other hand, when the tensioning lever is pressed forward in the following from its rear position,

   a pressure rod connected to this lever acts against the mentioned pressure disc and presses the compression spring against a stop provided at the front end of the piston rod and thus gives the spring the rest of the tension.



   In the case of a two-part compression spring, it is advantageous to successively band these parts of the spring by the rearward and forward movement. To this end, one of the compression springs, the outer spring, is advantageously mounted in a compression sleeve and guided over the rod of the air piston while the other compression spring, the inner spring, is placed and guided in a duct of the air piston rod.

   According to the present invention, the internal compression spring is bandaged ieotally with the interposition of a pressure piece also provided in the rod of the air piston, by the movement of the tensioning lever from its posterior position to its previous position. , while the outer compression spring is charged during the rearward pulling of the air piston by means of the tension lever, by pressing this lever against a fixed pressure surface provided in the compression sleeve .

   Another characteristic of the present invention resides in the action of the tensioning lever of the compression spring and of the tensioning operation on the loading device of the rifle by the fact that a rod connected to the lever of miss under tension acts in such a way on a closing drawer of the barrel, provided in the barrel of the rifle, that when withdrawing the lever of tensioning @ the drawer is opened and that during the pressure towards the front lever, this drawer is closed.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Other features of the invention relate to the various safety devices against a rearward withdrawal of the power lever when the rifle is liked and against a tilting of the grip of the power lever exept when the latter is in. its anterior position or its extreme starting position.



   The invention is shown in the drawing in two exemplary embodiments.



   Fig. 1 is a vertical section through the parts of the air gun having a connection with the invention, this gun being in the cocked state, and the position of the tensioning device after half-tensioning of the spring being indicated 'dotted.



   Fig. 2 shows the stopper preventing back pulling of the power lever when the rifle is cocked.



   Fig. 3 shows a modified embodiment.



   In the compression sleeve 1, to which the barrel 2 is rooorde forward, the air piston 3 moves with the air piston rod 4. On this piston rod 4 is guided the compression spring 5 which in the The unbound state is placed partially, and this by its end opposite the air piston, in a sleeve 6 which in turn can slide in the compression sleeve 1 and has its movement limited backwards by a pressure sleeve 7 which finds a support towards the rear oontre the bottom part 8 which closes the compression sleeve towards the rear. on a pivot 9 is supported the tension eous lever 10 which has a handle 11 similar to oelle of a movable oulasse.

   This tensioning lever is guided in the slots 12 and 13 of the compression sleeve 1 and the rod 4 of the air piston. The tensioning lever 10 is provided, at the point where when withdrawing backwards it is

 <Desc / Clms Page number 4>

 loaded by the pressure of the compression spring, a cam
14 which bears when withdrawing the lever against a pressure surface 15 which rearwardly limits the slot 13 of the rod 4 of the air piston.



   A lever 17 is mounted on a pivot 16 disposed on the tensioning lever 10, the front end of which is constantly pressed against the rear outer delimitation face 18 of the sleeve 6 receiving the compression spring 5. For that the lever 17 and the pressure surface 18 cannot come out of contact with each other, the corresponding contact points are cam-shaped, as shown by way of example.



   If the tensioning lever 10 is brought back by hand, it drives backwards by the stop of its cam-shaped surface 14 against the pressure surface 15 of the piston rod 4 / this rod and therefore the air piston 3, so that the compression spring 5 is compressed in its sleeve 6 until the surface 18 of this sleeve comes to rest against the pressure sleeve 7 which is provided with a corresponding slot to the slots 12 and 13, which is the case at the same time as the posterior position of the piston rod 4 is reached. In this position, the trigger 19 hooks in a known manner in the notch 20 of the piston rod 4, so that the latter is prevented from moving forward.



   When the forward pressure then occurs on the tension lever, during which movement, as mentioned, the piston rod and consequently the air piston remain in the tensioned position, the lever 17 presses against the sleeve 6 and consequently compresses the compression spring 5 completely.



     After obtaining the extreme forward position of the application lever 10, the compression spring 5

 <Desc / Clms Page number 5>

 is therefore completely bandaged. The handle 11 of the tension / lever 10 is then folded to the right transversely to the axis of the barrel in the manner of the handle of the movable breech of war rifles.



   In addition to the lever 17, a rod 21 has been mounted on the tensioning lever 10, and this also advantageously around the pivot 16, which is connected to a slide 22 arranged in the barrel 2. In the unbound state of the gun, the hole 23 of this drawer forms part of the barrel 2. In this position a sur- faoe 24 closes the barrel or the hole of the drawer with respect to the chimney 25 for introducing the projectile so that a projectile cannot enter the barrel. the Canon.

   When the lever 10 is then pulled back -? When spring 5 is under tension, rod 21 turns spool 22 through lever 26 until in the extreme rear position of lever 10, hole 23 is placed in the direction of the chimney introduction of the projectile, so that then: can load without the projectile being able to reach the barrel 2, however, which in this position of the slide 22 is closed by the surface 24. When the power is continued of the compression spring, that is to say when this tensioning lever is brought forward, the rod 21 slides the spool 22 until the hole 23 is in the direction of the barrel 2 and forms part of it.

   At the same time, in this position, the introduction funnel 25 is again separated from the barrel. The air gun is therefore energized and charged.



   The rifle is represented in the drawing as a weapon to be loaded with each shot. It can obviously also be established as a repeating rifle and be provided with a magazine without this implying an essential modification of the device described. It is also possible that the pivot plane @

 <Desc / Clms Page number 6>

 of the power-on lever, instead of being vertically horizontal, which is advantageous in many cases. It is further practical to give the grip 11 such a shape that this grip is applied against the mount of the weapon, which allows a larger lever arm to be obtained without substantially impairing the grip. aspect of the yardstick.



   To prevent the tension lever from being pulled back when the rifle is under tension, but not yet fired, a locking lever is provided which is mounted on a small console 28.



   The lever 27 has at its anterior end a rising surface 30 disposed laterally and projecting inside the compression sleeve 1 in the path of the tensioning lever 10. When pushing the lever 10 forward. for full tensioning of the compression spring 5, the tensioning lever encounters this rising surface and consequently pushes the lever 27 out of the path of the tensioning lever 10, taking up the tension of a spring 31 which is provided in the console 28 and which constantly presses the lever 27 in this path, so that the lever 10 can pass along this climbing surface 30.

   As soon as the tensioning lever 10 has passed this surface 30, the latter is pushed back again as a result of the action of the spring 31, in the path of the tensioning lever. At the same time a heel 32 of the lever 27 falls into a recess or a groove 33 of the tensioning lever 10 so that this lever is blocked against any rearward movement.

   When the trigger 19 is released, the air piston rod 4 swings forward and the notch 20 of the piston rod presses a nose 34 of the lever 27, advancing in the path of the piston. piston rod and lying on the sur-

 <Desc / Clms Page number 7>

 upward face 30 and pushes lever 27 backwards overcoming the tension of spring 31,

   so that the heel 32 again exits the recess 33 of the tensioning lever and therefore releases this lever again for rearward withdrawal. Premature re-engagement of the heel 32 in the recess 33 and therefore unwanted blocking of the tension lever in the anterior position of this lever is avoided by the fact that the position of the lever 27 such as the heel 32 and the recess 33 are not engaged / is ensured by the piston rod 4 which,) in this position of the tension lever, retains the lever 27 backwards and releases it only when the tension lever has already passed the level 32 when removing.



   In order further to prevent the handle part 11, in the form of a movable breech handle, of the lever 10 from being able to be folded transversely to the axis of the barrel outside the previous position of the tensioning lever, it has been provided for the following safety device.



   In a duct inside the lower part of the lever 10 there is a pin 35 which is forced upwardly by a spring and rests at its upper end against the lower edge of the handle 11. which ends in a straight line, so that when the handle 11 is folded down, the pin 35 is pressed down by the protruding angle against the action of the spring. During this movement, the tensioning lever (towards the 'backwards and again forwards until a little before the previous starting position, this pin is supported downwards by the oame 36 so that the handle 11 cannot be folded around the hinge at the bottom. connecting to the lower part of the lever.

   The instant the power lever has

 <Desc / Clms Page number 8>

 taken again to its previous position, the spindle 35 no longer has any bearing against the guide edge 36 of the lever 17, so that when the handle 11 is lowered, it can be pushed back into a recess 37 of the lever 17.



   According to another ton of embodiment shown in FIG. 3, there is shown the idea according to the present invention of the subdivision of the force for the backward movement and the forward movement of the tensioning lever, in its application to a divided spring .



     In the compression sleeve 41, to which the barrel 42 is connected forwardly, the air piston 43 moves with the piston rod 44. Over this deiston rod 44 is guided a compression spring 45 which is mounted between the piston 43 and a pressure piece 46. This pressure piece is located against a pressure sleeve 47 which bears rearwardly against the bottom piece 48 which closes the pressure sleeve backwards. compression 41.



   Inside the piston rod 44, from the side facing the air piston 43, a second compression spring 49 and a pressure piece 50 are provided.



   On the pivot 51 is mounted, so as to be able to rotate, the tensioning lever 52 which has a handle 53 in the form of a movable breech handle. This tensioning lever 52 is guided in slots 54, 55, 56 of the compression sleeve 41, the pressure sleeve 47 and the piston rod 44. The tensioning lever 52 is provided, at the same time. '' place where, during withdrawal, it receives the action of the pressure of the compression spring 45, of a part 57 which bears, during the withdrawal of the lever from its extreme anterior position in its extreme external position , against a pressure surface 58 which rearwardly limits the slot 56 of the piston rod 44.

   At the place where the \ le vier

 <Desc / Clms Page number 9>

 tensioning, when pushing forward from its posterior extreme position into the anterior extreme position, receives the action of the pressure of the compression spring 49, the tensioning lever 52 is provided with an oame 59 which bears against the pressure piece 50 inside the air piston rod.

   If the lever 52 is brought back by hand, it drives back by pressing its cam-shaped surface 57 against the pressure surface 58 of the piston rod 44, the latter and therefore also the piston to air 43, so that the outer compression spring 45 is compressed between the piston 43 and the pressure disc 46 and is therefore energized. The compression spring is therefore always charged and disengaged in the same direction. When the tensioning lever 52 reaches its posterior position shown in dotted lines in the drawing, the spring 45 is fully charged.

   In this position the trigger 60 drops into the notch 61 of the piston rod 44 so that the latter and therefore also the air piston 43 are blocked against any forward movement.



   During the forward discharge, then occurring for the tension lever 52, movement during which, as mentioned, the piston rod 44 and the air piston 43 remain in the position d. 'armed and therefore also the compression spring 45 is loaded, the lever 52 presses by its cam 59 against the vacuum part 50 so that the internal compression spring 49 placed inside the piston rod 44 is compressed, that is to say bandaged. This compression spring 49 is also thus always beaten and discharged in the same direction.



   After the anterior extreme position of the tension lever 52 has been reached, the handle 53 thereof

 <Desc / Clms Page number 10>

 is folded transversely to the right; for this purpose the lever 52 and the handle 53 are connected by a hinge 62.



   Also in this second embodiment to prevent the handle 53, in the form of a movable handlebar grip, of the tensioning lever 52 from being able to be folded down transversely to the axis of the barrel out of its previous position of the lever 52. safety device is advantageously established as follows:
Inside the tensioning lever 52, there is provided in a duct a pin 63 which under the influence of the spring 64 is forced constantly upwards while it bears against the rectilinearly guided surface of the handle 53. Below the spindle 63 is placed a pin 67 which can slide transversely, and which in the normal position supports the pin 63 from below by means of the heel 65.

   When the tensioning lever 52 is in its extreme anterior position, the pin 67 bears against a surface 68 and is returned against the action of the spring 66. A space is thus formed which becomes free towards the bottom. for the longitudinal sliding of the spindle 63, an area into which the spindle 63 can penetrate during the folding of the handle 53 by following the projecting angle of its lower edge. In any other position of the handle, where it is That is, during the backward and forward movement, the pin 63 is supported from below by the bearing face 65 which is retracted again so that the handle 53 is prevented from being folded down.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1. Fusil à air avec mise sous tension par levier,oarao- térisé par une mise sous tension à mouvement dans deux sens du ressort de compression (5), par retrait en arrière et <Desc/Clms Page number 11> refoulement vers l'avant du levier de mise sous tension (10). 1. Air rifle with lever tensioning, oarao- terized by a two-way tensioning of the compression spring (5), by retraction backwards and <Desc / Clms Page number 11> pushing the tensioning lever (10) forward. 2. Fusil à air avec mise sous tension par levier, sui- vant la revendication!!, oaractérisé en ce que les points d'appui (4,6) du ressort peuvent se déplacer l'un par rap- port à l'autre. 2. Air gun with lever tensioning, according to claim !!, characterized in that the support points (4,6) of the spring can move relative to each other. . 3. Fusil à air aveo mise sous tension par levier,sui- vant les revendications 1 et 2, oaraotérisé en ce que la douille (6) recevant partiellement le ressort de compres- sion (5) peut coulisser en sens inverse lors de la mise sous tension du ressort. 3. Air rifle with lever tensioned, according to claims 1 and 2, characterized in that the bush (6) partially receiving the compression spring (5) can slide in the opposite direction during setting. spring loaded. 4. Fusil à air aveo mise sous tension par levier,suivant les revendications 1 à 3, caractérisé par un levier (17) articulé sur le levier de mise sous tension (10) et qui est en prise avec une surface de pression (18) d'un logement (6) reoevant le ressort de compression (5) et comprime le ressort de oompression (5) lors du refoulement vers l'avant du levier de mise sous tension (10). 4. Air gun with lever tensioning, according to claims 1 to 3, characterized by a lever (17) articulated on the tensioning lever (10) and which is engaged with a pressure surface (18) a housing (6) lifting the compression spring (5) and compress the compression spring (5) when pushing forward the tensioning lever (10). 5. Fusil à air avec mise sous tension par levier,suivant la revendioation 4, caractérisé en ce que les surfaces de oontaot (18) entre le levier de pression (17) et le logement (6) sont en forme de cames. 5. Air gun with lever tensioning, according to revendioation 4, characterized in that the oontaot surfaces (18) between the pressure lever (17) and the housing (6) are in the form of cams. 6. Fusil à air avec mise sous tension par levier,suivant la revendication 1,caractérisé en ce que le levier de mise sous tension (10) ouvre et ferme respectivement par l'inter- médiaire d'une tige (21) un tiroir de fermeture du canon (22) lors du mouvement de retrait en arrière et lors du refoule- ment vers l'avant pendant la mise sous tension du ressort de oompression (5). 6. Air rifle with tensioning by lever, according to claim 1, characterized in that the tensioning lever (10) opens and closes respectively by means of a rod (21) a slide valve. closing of the barrel (22) during the retraction movement backwards and during the push-back forwards during the tensioning of the compression spring (5). 7. Fusil à air avec mise sous tension par levier,suivant les revendications 1 à 4, oaraotérisé par un dispositif de blocage empêchant le retrait en arrière du levier de mise sous tension (10) dans la position de mise sous tension de <Desc/Clms Page number 12> l'anse, dispositif oonsistant en un levier (27) s'avançant au moyen d'une surface de montée (30) dans la trajectoire du levier de mise sous tension et par un nez (34) en même temps dans la trajectoire du cran de bandé (20) de la tige de piston à air (4) et pourvu d'un talon (32) coopérant avec une rainure (33) du levier de mise sous tension (10). 7. Air rifle with lever tensioning, according to claims 1 to 4, oaraotérisé by a locking device preventing the rear withdrawal of the tension lever (10) in the tensioning position of <Desc / Clms Page number 12> the shackle, a device consisting of a lever (27) advancing by means of a rising surface (30) in the path of the tensioning lever and by a nose (34) at the same time in the path of the notch band (20) of the air piston rod (4) and provided with a heel (32) cooperating with a groove (33) of the tensioning lever (10). 8. Fusil à air aveo mise sous tension par levier,suivant les revendioations 1 à 4, caractérisé par un dispositif de blo quage empêchant le rabattement de la poignée (11), en for- me de poignée de oulasse mobile, du levier de mise sous ten- sion (10) sauf dans sa position antérieure, dispositif con- sistant en une tige (35) à ressort disposée dans le levier de mise sous tension (10) et en une arête de commande (36) et en une rainure (37) du levier (17). 8. Air rifle with lever under tension, according to claims 1 to 4, characterized by a locking device preventing the folding of the handle (11), in the form of a movable oulasse handle, of the setting lever. under tension (10) except in its former position, device consisting of a spring-loaded rod (35) arranged in the tensioning lever (10) and in a control edge (36) and in a groove ( 37) of the lever (17). 9. Fusil à air suivant les revendications 1 et 2,oaraoté- risé en ce que les parties (45,49) d'un ressort de compres- sion en deux parties sont bandées successivement par le mou- vement vers l'arrière et le mouvement vers l'avant du levier de mise sous tension (52). 9. Air rifle according to claims 1 and 2, characterized in that the parts (45,49) of a two-part compression spring are successively loaded by the rearward movement and the rearward movement. forward movement of the tension lever (52). 10. Fusil à air suivant la revendioation 9, caractérisé en ce que le ressort de oompression (45) est monté par-dessus la tige (44) du piston à air dans la douille de compression (41), et le ressort de compression (49) est monté dans un conduit de la tige (44) de piston à air. 10. Air gun according to revendioation 9, characterized in that the oompression spring (45) is mounted over the rod (44) of the air piston in the compression sleeve (41), and the compression spring ( 49) is mounted in a duct of the air piston rod (44). 11. Fusil à air suivant les revendioations 9 et 10, carac- térisé en ce que le ressort de compression (45) reçoit sa mise sous tension par le retrait du piston à air en arrière et pression du ressort contre un disque de pression (46) prévu dans la douille de compression (41), tandis que le ressort de compression (49) est mis sous tension directement par le le- vier de mise sous tension (52) aveo intercalation d'une pièce de pression (50) montée dans la tige (44) du piston à air. <Desc/Clms Page number 13> 11. Air gun according to claims 9 and 10, charac- terized in that the compression spring (45) receives its tensioning by the withdrawal of the air piston back and the pressure of the spring against a pressure disc (46 ) provided in the compression sleeve (41), while the compression spring (49) is put under tension directly by the tensioning lever (52) with the interposition of a pressure piece (50) mounted in the rod (44) of the air piston. <Desc / Clms Page number 13> 12. Fusil à air suivant la revendication 8, caractérisé c par un dispositif de bloage empêchant le rabattement de la poignée (53), en forme de poignée de oulasse mol@ile, du levier de mise sous tension (52) sauf dans sa position ini- tiale antérieure ou position extrême antérieure, dispositif oonsistant en une broche (63) influencée par ressort, dispo- et sée dans le levier de rise sous tension (52),/en une oheville (67) influencée par ressort, présentant une surface de montée (65) pour oette broche . 12. Air rifle according to claim 8, characterized by c by a locking device preventing the folding of the handle (53), in the form of a mol @ ile handle, of the tension lever (52) except in its position. anterior initial or extreme anterior position, device consisting of a spring-influenced pin (63) located in the tension lever (52), / of a spring-influenced pin (67) having a surface ascent (65) for this spindle.
BE415642D BE415642A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE415642A true BE415642A (en)

Family

ID=78727

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE415642D BE415642A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE415642A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
ITVR20110219A1 (en) * 2011-12-06 2013-06-07 Fiore Casari COMPRESSED AIR WEAPON

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
ITVR20110219A1 (en) * 2011-12-06 2013-06-07 Fiore Casari COMPRESSED AIR WEAPON
EP2602580A1 (en) * 2011-12-06 2013-06-12 Fiore Casari Compressed air weapon

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2465184A1 (en)
FR2680234A1 (en) Multifunction firearm control device
EP2486817A1 (en) Sports footwear with hinged cuff for a walking position
FR2507302A1 (en) GAS BORROWING FIREARMS
EP2552559A1 (en) Binding for the practice of skiing
BE1005891A3 (en) Device for braking runner of a firearm.
BE415642A (en)
EP2627963B1 (en) Semi-automatic pistol with sliding barrel
CA2299153C (en) Forward-ejecting firearm or with ejection directed to the front of the weapon
EP0260204B1 (en) Gas-operated automatic rifle, e.g. of the breakdown type
FR2572507A1 (en) Improved automatic rifle with a drop barrel or otherwise
EP0661514B1 (en) Firearm with a mobile breech block
FR2622495A1 (en) SEALING APPARATUS WITH IMPROVED EXTRACTOR
BE1001909A3 (en) Trigger mechanism for automatic weapons
BE1005388A3 (en) Clutch device for relaxation weight starting reduced rifles.
FR2783598A1 (en) LARGE CALIBER TUBE WEAPON
EP1067353A1 (en) Firing device for ordnance by percussion of a fuse
FR2720226A1 (en) Immobilisation of fish by gripping between toothed jaws of rifle type device
BE522394A (en)
BE349572A (en)
FR2472166A1 (en) DEVICE FOR A SEPARATOR EQUIPPING A FIREARM
BE428273A (en)
BE567844A (en)
BE410785A (en)
BE383075A (en)