BE415241A - - Google Patents

Info

Publication number
BE415241A
BE415241A BE415241DA BE415241A BE 415241 A BE415241 A BE 415241A BE 415241D A BE415241D A BE 415241DA BE 415241 A BE415241 A BE 415241A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
zone
contact
exchange
pulses
selector
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE415241A publication Critical patent/BE415241A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q3/00Selecting arrangements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Meter Arrangements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif de détermination de la zone de distance d'une communication à grande distance, notamment pour l'utilisation dans un compteur tenant compte de la durée et de la zone d'une communication . 



   Il est connu de calculer les taxes pour les communications qui sont établies sur des distances relativement longues à la fois diaprés la distance et d'après la durée de la communication. Dans les tarifs des taxes sont prévues différentes zones correspondant à la distance, échelonnées suivant cette distance, et la taxe à décompter est déterminée d'après la taxe particulière à la zone.considérée et d'après la durée de la communication.

   Dans les installations automatiques de communication à distance, notamment dans les 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 téléphoniques installations/automatiques dans lesquelles les correspondants établissent sans l'intervention de téléphonistes des commu- nioations avec d'autres localités dtune région relativement grande, il faut prévoir à cet effet des compteurs tenant compte de la durée de la communication et de la zone, et qui se composent essentiellement d'un appareil pour la   déter-   mination de la zone de distance, dtun appareil pour la détermination de la durée de la conversation, et   d'un   appa- reil pour la détermination du montant de la taxe calculé d'après le tarif de la zone et la durée de la communication, ce montant devant alors être d'compté par le compteur du correspondant. 



   Dans quelques compteurs connus tenant compte à la fois de la durée et de la zone, on utilise pour la détermination du tarif de la zone les séries d'impulsions de courant émises par le correspondant pour l'établissement de la communication avec le central automatique désiré. 



  L'appareil de détermination de la zone contient des organes à mouvement d'entraînement qui sont déplacés par ces séries d'impulsions. Le champ des contacts de ces organes à mouve- ment d'entraînement est connecté d'une façon correspondante, de telle sorte que le bras de manoeuvre réglé par les séries d'impulsions vienne s'arrêter finalement sur un contact affecté à un tarif de zone déterminé. cette utilisation du chiffre caractéristique du central désiré pour la détermi- nation de la zone exige en général un appareil accumulateur très coûteux et compliqué, avec un grand nombre de contacts, dont le câblage varie constamment quand on raccorde d'autres localités au réseau automatique. 



   On connaît également des appareils de détermina- tion de la zone qui utilisent pour la détermination de la zone un chiffre caractéristique de zone qui est renvoyé en 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 arrière vers le central initial ou d'origine par le central avec lequel la communication désirée est établie,   c'est-à-   dire par le central dit de destination.

   Ces impulsions déplacent, dans le central initial ou d'origine un sélecteur de zone dont les. sorties sont câblées selon les distances fixées pour les différents centraux susceptibles d'être atteints, Par conséquent, dans les installations de ce type, on utilise pour la détermination de la zone de distance, non pas le chiffre caractéristique du central désiré, sélectionné par le correspondant en vue de l'établissement de la communication, mais un chiffre caractéristique de zone, spécial au central désiré, qui est renvoyé en arrière automatiquement par ce central désiré au central initial.

   Par ce moyen, les installations ou dispositifs pour la détermination de la zone de distance peuvent être sensiblement plus simples, toutefois ee dispositif connu présente l'inconvénient que dans tous les centraux les sélecteurs de zone doivent être câblés ou connectés tous d'une façon différente, et chaque sortie du sélecteur doit être connectée d'une façon différente des autres selon la distance existant entre le central possédant un chiffre caractéristique de zone déterminé et le central considéré, Cette diversité dans le câblage ou les connexions de chacun des sélecteurs de zone dans les différents centraux conduit facilement à des erreurs   ou 4   des défauts, parce qu'il faut étudier un schéma de câblage ou de connexions spécial pour chaque central individuel.

   
La présente invention a pour but d'améliorer ces connus   @   dispositifs/pour la détermination de la zone de distance en fonction d'un chiffre caractéristique du central désiré. D'après la présente invention, on prévoit dans l'appareil de détermination de la zone des dispositifs qui forment automatiquement la différence entre le chiffre caractéristique 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 des taxes transmis par le central désiré et le chiffre caractéristique des taxes du central auquel est affecté l'appareil de détermination de la zone.

   A cet effet, la présente invention part du système connu à deux dimensions pour les chiffres caractéristiques des taxes, système qui est déjà. utilisé actuellement pour la détermination de la distance entre deux localités dans les installations manuelles d'établissement des communications, Chaque chiffre caractétistique des taxes se compose, dans ce système, d'une valeur d'ordonnée et d'une valeur d'abscisse, et détermine d'une façon précise un point ou un champ partiel dans un champ divisé suivant les distances. D'après les différences entre les valeurs d'ordonnée et entre les valeurs d'abscisse de deux localités on obtient, dans ce système, d'une manière impérative et précise un point ou un champ partiel dont la distance par rapport à un point de référence fixe est égale à la distance vraie entre les deux localités. 



   La présente invention permet de réaliser d'une façon extrêmement simple les appareils de détermination de la zone. pour former la différence entre les valeurs des ordonnées et les valeurs des abscisses des chiffres des taxes, on peut prévoir de simples sélecteurs dans lesquels il faut connecter, d'une manière particulière à chaque central uniquement, la valeur d'ordonnée et la valeur d'abscisse du chiffre caractéristique propre. Il faut donc prévoir d'une façon spéciale à chaque central, et sur les sélecteurs. uniquement deux contacts ou branchements, de sorte que le risque d'erreur dans les connexions est réduit à un minimum. 



  Le dispositif de détermination de la zone commandé par la différence des valeurs d'ordonnée et des valeurs d'abscisse peut être constitué d'une façon absolument identique pour tous les centraux, car ces différences déterminent toujours 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 des distances d'éloignement fixées une fois pour toutes. 



  La formation des différences peut également être opérée directement par le dispositif de détermination de la zone. 



   La description qui va suivre, en regard du dessin annexé, donné à titre d'exemple, fera bien comprendre de quelle manière l'invention peut être réalisée. 



   La fig. 1 représente le système de coordonnées connu pour les chiffres des taxes, avec division suivant les différentes zones d'éloignement ou de distance. 



   La fig. 2 représente le schéma de principe pour la transmission du chiffre caractéristique des taxes du central de destination au central d'origine, ainsi que les dispositifs du central d'origine qui servent à déterminer les différences et à régler le dispositif de détermination de la zone. 



   La fig. 3 représente le principe de construction d'un dispositif de détermination de la zone. 



   La fig. 4 représente une autre forme d'exécution d'un dispositif de détermination de la zone qui détermine lui-même directement les différences. 



   La   fig. 5   représente le principe de construction d'un système manuel d'établissement des communications. 



   Dans le système de coordonnées pour les chiffres des taxes représenté sur la fig. 1, une surface est divisée en carrés correspondant à des taxes, dont les côtés ont une longueur représentant 14,3   km.   Ces carrés sont numérotés à la suite dans le sens horizontal et vertical en partant d'un point de départ fixe A dans le coin en haut et à gauche. 



  Le central B par exemple se trouve dans le carré qui est déterminé, par l'ordonnée 17 et l'abscisse 12, de sorte que c'est le chiffre de taxe 17/12 qui lui revient. Le central C possède par exemple le chiffre 19/16 et le central D le 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 chiffre 5/10. A l'intérieur d'un carré dont le côté a une longueur de 14,3   km,   peuvent également se trouver plusieurs centraux auxquels est alors affecté le même chiffre des taxes. A des distances régulières ou uniformes par rapport au point de référence A se trouvent les limites des   diffé-   rentes zones d'éloignement ou de distance.   C'est   ainsi que les deux centraux A et C se trouvent dans la zone   d'éloi-   gnement VIII par rapport au point de référence A, tandis que le central D se trouve dans la zone VI.

   Le système de coordonnées comprend tous les centraux du territoire à considérer dans leur position géographique exacte, il recouvre: la carte géographique du territoire. Si le central B établit une communication avec le central   C,.   il faut déterminer la distance véritable entre les deux centraux. 



  A cet effet, il faut former la différence entre les chiffres des taxes des deux centraux. Il en résulte la différence exprimée par les chiffres 2/4. Le carré 2/4 se trouve, par rapport au point de référence   A,   dans la zone IV. Sa distance par rapport au point A est égale à la distance entre les centraux B et C. Pour la communication entre les centraux B et C, il faut donc utiliser dans le calcul une taxe correspondant à la zone IV. 



   Pour la détermination de la valeur de l'ordonnée et de la valeur de l'abscisse du chiffre des taxes, un émetteur d'impulsions JG est prévu sur la fig. 2 dans le central de destination E. Cet émetteur d'impulsions manoeuvre le contact imp. Cet émetteur d'impulsions peut être constitué d'une manière connue sous la forme d'un disquecame qui ferme et ouvre par impulsions le contact d'impulsions lorsqu'il tourne. Dans le central de destination est en outre prévu un relais AN qui provoque lors de son excitation le fonctionnement de l'émetteur d'impulsions. Ce 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 dispositif d'émission d'impulsions est branché sur l'un des conducteurs de conversation, à savoir le conducteur a du circuit de communication établi entre le central initial U et le central de destination E.

   Dans la mesure où les lignes de conversation sont subdivisées en un certain nombre de sections par des translateurs, ceux-ci doivent être munis de dispositifs qui permettent la transmission des impulsions d'une section à la section voisine. Les dispositifs de transmission de ce genre sont connus. Pour l'exposé de la présente invention et pour plus de simplicité, on peut admet- tre que le central initial et le central de destination sont   réunis   par une liaison métallique continue et directe. 



   Dans le central initial, un relais Z peut être relie à ce conducteur de la ligne de conversation au moyen d'un contact il d'un.relais J qui n'est pas représenté. Par ce moyen, le conducteur de la ligne de conversation est appliqué sur la tension, et on provoque l'excitation du relais AN dans le central de destination E, lequel provoque le fonctionnement de l'émetteur d'impulsions. Le relais Z n'entre pas en   action,en..séria   avec -- le relaisAN; quand celui-ci toutefois est court-circuité au moyen du contact imp lors du fonctionnement de l'émetteur d'impulsions, le relais Z est actionné,
Le renversement du contact il par suite de la manoeuvre du relais J non représenté détermine en conséquence l'instant où l'émetteur d'impulsions du central de destination doit entrer en fonotionnement.

   Ceci peut s'effectuer par exemple quand le correspondant appelant du central initial U donne, en raccrochant son écouteur, l'excitation pour la coupure de la communication. Par ce moyen, on peut fermer en même temps d'une manière connue un circuit de garde au moyen duquel on empêche la coupure de la communication jusqu'à l'achèvement de l'opération de comptage. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Dans le central initial U sont prévus, pour la détermination des différences entre les valeurs des ordon- nées etles valeurs des abscisses des chiffres des taxes du sentral initial et du central de destination, deux sélecteurs retatifs Dl et D2 qui peuvent être avancés pas à pas par les   électros     DU   et DV2. 



   Dès que le relais 3 non représenté est action- contact il et   né ,   on   provoque le   renversement   du. /.   le démarrage de l'émet- teur   d'impulsions   du central de destination. Le contact i2 est   également   inversé . Par l'intermédiaire de ce contact, on excite un relais B qui prépare par con contact bl, le circuit de réglage pour le sélecteur Dl. Les impulsions   don@ées au   moyen du contact imp par l'émetteur d'impulsions du central de destination sont recueillies par le relais Z et transmises au moyen du contact zl.

   On supposera que le central initial possède les chiffres de taxe   17/12   et le central de destination les chiffres   19/16.   Sur le 17ème contact du   banc   de contacts du sélecteur Dl est branchée en conséquence et d'une manière définitive la   terre,   et de même sur le 12ème contact du banc de contacts du sélecteur D2. Ce câblage des bancs de contacts des sélecteurs Dl et D2 de chaque central selon le chiffre des taxes de chaque central est naturellement différent dans chacun des centraux,suivant les chiffres de taxes de chacun de ces centraux. 



   L'émetteur d'impulsions du central de destina- tion envoie alors et tout d'abord le chiffre 19 d'ordonnée du. chiffre des taxes 19/16 de ce central. A chaque impulsion, le circuit d'avancement suivant se ferme : +   zl,bl,   relais VI, électro   d'avancement   DMl,-. 



  Le relais VI entre en action dès la première impulsion, il cou- pe par son contact ivl le circuit d'avancement pour   l'électro   EZ du dispositif de réglage de la zone , et par son contact 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 2vl un circuit   d'avancement automatique   pour l'électro d'avancement DMl. Le bras dl du sélecteur Dl est ovancé de 19 pas en partant de sa position de repos. Au   17ème   pas, ce bras tombe sur un contact mis à la terre, par conséquent le relais Pl entre en action et ferme par son contact lpl un circuit d'avancement pour l'électro HZ de l'organe de réglage de la zone.

   Ce circuit est le suivant : +, z2, b2, lpl, électro H2, 
Les deux impulsions suivantes pour la   18ème   et le 19ème pas du sélecteur Dl sont alors également transmises, au moyen du contact z2, à l'électro HZ, de sorte que cet électro HZ est donc déplacé par un nombre d'impulsions qui correspond, à la différence entre les valeurs des ordonnées des chiffres des taxes dû-central de destination et du central initial, Lors de la première manoeuvre de   l'électro   H2 de l'appareil de réglage de la zone , un contact kh dans le circuit du relais B s'ouvre . Le relais B reste toutefois excité par l'intermédiaire d'un contact hz actionné par l'armature de l'électro HZ. 



   Après la transmission de la série d'impulsions correspondant à la valeur de l'ordonnée du chiffre des taxes, le relais Z reste un certain temps sans attirer son armature. 



  En conséquence , les relais retardés   VI   et B tombent également. 



  Le relais B prépare par son contact bl le réglage du   sélea-   teur D2. 



   Dès qu'ensuite on émet la série d'impulsions correspondant à la valeur de l'abscisse du chiffre des taxes, le sélecteur D2 est avancé suivant le circuit +i zl,bl, relais V2, électro DM2,-. 



  Le relais V2 entre en action dès la première impulsion et coupe par son contact lv2 un circuit d'avancement pour l'électro DZ de l'appareil de réglage de la zone. Le bras d2. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 du sélecteur D2 est avanoé de 16 pas conformément au chiffre 16, valeur de l'abscisse du chiffre des taxes 19/16. Au. l2ème pas, le bras tombe sur un contact mis à la terre, le relais P2 entre en action et ferme par son contact Ip2 le circuit d'avancement pour l'électro DZ de l'appareil de réglage de la zone Les quatre impulsions restantes influencent alors également, au moyen du contact z2 l'électro DZ. Sur l'électro DZ agit donc également un nombre d'impulsions qui correspond à la différence entre les valeurs des abscisses des chiffres des taxes du central de destination et du central   ini-   tial. 



   Il peut également arriver que la valeur de l'ordonnée ou de l'abscisse ou les valeurs de l'ordonnée et de l'abscisse du chiffre des taxes du central de destination soient inférieures aux chiffres correspondants du    en-   tral initial . On supposera que le central de destination a, pour chiffre des taxes , le chiffre 5/10; dans ce cas, lors de l'avancement du sélecteur Dl sous l'influence de cinq impulsions, le bras ne tombera pas sur le contact mis à la terre, mais s'arrêtera sur le 5ème contact Si alors après la transmission de 'cette série de cinq impulsions, le relais Vl tombe, le circuit suivant est fermé pour   l'avan-   cement automatique du sélecteur Dl : + , interrupteur RU, 2pl, 2vl, kl, électro DMl, Le contact kl a été fermé mécaniquement lorsque la position de repos du sélecteur a été abandonnée.

   Le bras du sélecteur est alors avancé pas à pas par ce circuit d'avancement   jusqu'à   ce qu'il   tombe   sur le contact 17 qui est à la terre. Le relais Pl est alors excité et ce relais coupe par eon contact 2pl le circuit d'avancement. 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 



   En même temps que le circuit d'avancement pour l'électro Dl a été fermé par suite de la chute   du.   relais Vl, un circuit d'avancement pour l'électro HZ de l'appareil de réglage de la zone a été fermé par l'intermédiaire du contact lvl, ce circuit étant commandé par un contact dml actionné par l'armature de l'électro DMl. L'électro HZ reçoit par consé-   quent   autant L'impulsions que le sélecteur   Dl   exécute de pas sous l'influence du circuit d'avancement automatique,   c'est-à-   dire 12impulsions, dans l'exemple choisi,. 



   A la fin de l'influence exercée sur l'électro HZ, le relais B tombe à nouveau et prépare le circuit d'en-   alenchement   pour l'électro d'avancement DM2. Si alors les impulsions sont transmises selon la valeur de l'abscisse du chiffre des taxes du central de destination, on provoque le réglage'du sélecteur D2,et , dans l'exemple choisi, ce sélecteur est réglé sur le contact 10. A ce moment , le relais V2 retombe à nouveau, il ferme au moyen de son contact 2v2   un   circuit d'avancement automatique pour l' électro DM2 et prépare au moyende son contact lv2 un circuit de réglage pour l'électro DZ de l'appareil de réglage de la zone.

   Dans le circuit d'avancement automatique ,  l'éleotro   d'avancement DM2 est exalté deux fois, et il ferme chaque fois au moyen de son contact dm2 le circuit de réglage pour l'électro DZ. 



  Après la seconde excitation. le bras d2 tombe sur le contact 12 mis à la terre, le   relais 12   entre en action, il coupe par l'ouverture du contact 2p2 le circuit d'avancement automatique et arrête ainsi le sélecteur D2.Dans ce cas également, l'appareil de réglage de la zone est donc réglé selon la différence entre les valeurs des ordonnées et les valeurs des abscisses des chiffres des taxes du central initial et du central de destination, le réglage s'effectue toujours dans 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 le même sens, que ces différences soient positives ou néga-   tives.   



   Une fois l'appareil de réglage de la zone   les   sélecteurs Dl et D2 peuvent être ramenés   d'une   manière   connue   et non représentée dans la position de repos. 



   Ainsi   qu'on   le voit, dans le cas d'une difference   négrtive   entre les différentes valeurs du chiffre Les taxes zu central de destination et du central initial,il faut un intervalle de temps   supplémentaire   pour l'avancement automatique des sélecteurs Dl et D2. Cet intervalle de temps peut être fixé d'une manière impérative en coupant pour cet intervalle de temps ou cette durée le circuit de démarrage pour l'émetteur d'impulsions du central de des-   tintion   dans le central initial .

   Toutefois, il est possible d'exécuter également 1' installation de telle sorte que la série d'impulsions de le valeur de   l'abscisse   soit déjà transmise par le central de destination lorsque l'avancement automatique du. sélecteur Dl et par conséquent   l'influen-   ce exercée sur l'électro   HZ   de l'appareil de réglage de la zone sont encore en cours. Dans ce cas , il faut de préférence que les mouvements provoqués par les électros HZ et DZ de l'appareil de réglage de la zone soient Indépendants, au point de vue mécanique, les uns des autres.. 



   Les électros HZ et DZ déplacent un bras de   manoeuvra   suivant des mouvements exécutés dans deux   direc-   tions différentes. Dans la forme d'exécution dtun appareil de réglage de la zone représentée schématiquement sur la fig.3, on utilise deux mouvements   reatilignes   pour la commande du   bras!. ,   de sorteque lebras est guidé sur un champ de contacts plan, Ce champ de contacts peut être muni ou équipé d'un certain nombre de contacts de réglage qui correspondant aux différents carrés des taxes du système des coordonnées 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 des taxes de la fig, 1 .

   Comme il y a toujours un certain nombre de ces contacts qui représentent la même taxe de   zone.   on peut aussi prévoir d'une manière avantageuse un champ de contacts constitué par un disque ou plateau métallique qui est divisé électriquement par des bandes isolantes aux limites entre les différentes valeurs ou taxes des zones. Dans ce cas, le bras de contact z est simplement appliqué sous prescion contre ce champ de contacts en forme de disque, et déplacé dans l'étendue de ce   ohamp   dans les deux sens de déplacement
Si l'électro H2 a été déplacé par deux impulsions selon une différence égale à 2 entre le montant des taxes et l'électro DZ par qua.tre impulsions selon une différence égale à 4, le bras z s'arrête à la fin des mouvements sur 'le carré 2/4 du champ qui se trouve à l'intérieur de la zone III.

   Tour la différence représentée par les chiffres 12/2, le bras z a été déplacé de la même manière ettransporté sur un carré du champ de la zone VI. On peut utiliser comme appareil de réglage de la zone tous les types de sélecteurs qui exécutent un mouvement de réglage double à la façon des sélecteurs à mouvement ascendant et   rotatif ,  par conséquent aussi tous les groupes de sélecteurs formés par plusieurs sélecteurs rotatifs simples, et les appareillages analogues . Il est avantageux, toutefois, en raison da ablage nécessaire, d'utiliser non pas des sélecteurs avec des contacts individuels, mais des sélecteurs comportant des disques de contacts   pleins.   divisés par des bandes isolantes en un certain nombre d'anneaux individuels formant les zones ou correspondant à des zones.

   Ceci présente l'avantage que les disques des champs de contacts à zones de tous les appareils de réglage de la zone peuvent être exécutés   d'une   manière identique, quelque soit le central dans lequel 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 l'appareil de réglage de la zone est monté. Par la fixation du. chiffre caractéristique de la taxe au moyen des valeurs des ordonnées et des abscisses dans le système rigide des chiffres caractéristiques des taxes, la distance entre les différents centraux est fixée une fois pour toutes. 



   Le système de coordonnées peut être plus ou moins grand suivant l'étendue du territoire dont les distances doivent être prises en considération. Quand les côtés du champ des taxes sont d'une longueur supérieure à 20 carres individuels , il est avantageux que la transmission des valeurs des ordonnées et des abscisses s'effectue sous la forme de plusieurs sérias d'impulsions provoquant. un déplacement des sélecteurs Dl et D2 par pas grands et petits. Pour le réglage de l'appareil de réglage de la zone également , on peut, le cas échéant , utiliser dans   opaque   sens des pas grands et petits, toutefois les installations deviennent dans ce cas plus compliquées. 



   Dans l'exécution d'un séleoteur de zona représentée sur la fig.   4,   le disque de contacts divisé en un certain nombre d'anneaux correspondant aux différentes   zjnes   est   constitué   de la même façon que le disque de contacts du sélecteur de zone représenté sur la fig.   5,mais   il est agrandi d'une manière symétrique par rapport aux coordonnées de facon que le point de référence fixe vienne se placer au centre du disque de contacts. Le bras mobile du sélecteur de zone se trouve, dans sa position de repos, sur un carré qui est déterminé par le chiffre des taxes du central dans lequel le sélecteur de zone est monté.

   Le bras est déplacé dans ce cas par rapport au point de référence fixe de telle sorte que   lorsqu'agissent   des impulsions qui correspondent au chiffre des taxes du central propre   corres-   

 <Desc/Clms Page number 15> 

 pondant , il vienne se placer sur le point de référence fixe du disque de contacts,
Si alors on déplace le sélecteur de zone au moyen des impulsions correspondant à un chiffre caracté-   ristique   de taxes quelconque, le bras du sélecteur de zone arrive, à la fin du   réglage,

  d'une   façon'impérative sur un carré du disque dont la position par rapport au point de référence fixe est déterminée par   la.   différence entre les valeurs des ordonnées et les valeurs des abscisses du chiffres caractéristique des taxes considéré et du chiffre des taxes du central correspondante
Dans cette exécution du sélecteur de zone, les sélecteurs spéciaux pour la détermination des valeurs de différence deviennent inutiles et sont supprimés parce qua par le décalage fixe de la, position de repos du bras par rapport au point de référence   du   disque de contacts, la différence se forme d'une façon automatique dans le sélecteur de zone. Les disques de contacts peuvent être exécutés d'une façon toujours identiques pour tous les sélecteurs de zone des différents centraux .

   Seule la position relative du disque de contacts par rapport au bras mobile est différente dans les sélecteurs de zone des différats centraux , car la position de repos de chaque bras est déterminée par le chiffre caractéristique des taxes du central correspondant.Il est évident qu'on peut, après la fixatioh du disque à contacts sur le système mobile du bras de manoeuvre , enlever des portions du disque pour l'encombrement de   J'appareil   ne soit du bras pas trop grand. , car le réglage/mobile dans chaque sens ne s'effectue jamais que suivant une longueur maximum   détermi-   née. Sur la fig. 4 ,les traits mixtes indiquent les bords du disque de contacts effectivement nécessaire. 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 



   Cette exécution du sélecteur de zona permet de transmettre aussi bien les valeurs des ordonnées que les valeurs des abscisses des différents chiffres caractéristi-   ques  des taxessous la forme de deux sériesd'impulsions qui provoquent un déplacement   du.   bras par pas grands et petits. 



  Comme le bras est toujours   avancé   en partant de sa position de repos, il est toujours possible de prévoir un déplacement par   pas   grands et petits , et on peut utiliser des dispositifs d'avancement   camus,   à avancement   électro-magnétique   ou à déclenchement électro-magnétique d'un mouvement d'avancement manoeuvré ou commandé par uns force accumulée. 



   Les dispositifs   déc.its   pour la détermination de la valeur de la zone d'une communication téléphonique   dépen-   dent uniquement de l'émission des impulsions qui   s'effectue   à partir du central de destination de la communication établie et vers le central initial, selonle chiffre caractéristique des taxes de ce central de destination.

   Par ce moyen oes dispositifs sont également susceptibles d'être utilisés dans les installations téléphoniques manuelles, donc dans des installations dans lesquelles on ne peut pas utiliser les appareils de détermination de la zone fonotionnant canne organes dtentrainement , tels   qu'ils   sont prévus dans las compteurs connus tenant compte de la zone et de la durée des commu-   nications.   En effet , si un circuit de communication avec un autre central a été établi d'une façon quelconque, le compteur qui tient compte de la durée et de la   zone ,   monté dans le central initial, peut toujours recevoir les impulsions caractéristiques du central de destination et déterminer les zones exactes.

   Dans la disposition représentée sur la   fig.5.   un correspondant du central A par exemple peut- appeler la téléphoniste du trafic urgent du 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 oentral B qu'on supposera éloigné de 30   km.   Cette télépho-   niste   est alors en mesure de relier par l'intermédiaire de son tableau P ce correspondant à un correspondant de la localité C qui peut être éloignée de 70   km   du central B et de 90 km du central A.

   Dans ce cas, la téléphoniste du trafic rapide peut immédiatement appeler le correspondant désiré et réunir les deux éléments ou parties de la ligne de communication sans qu'elle soit obligée de déterminer le central particulier auquel appartient le correspondant appelant en demandant ce renseignement au central A ou en dérangeant une téléphoniste spéciale de surveillance. La fixation ou détermination de la taxe téléphonique exigible peut en effet être entièrement abandonnée au compteur tenant compte de la durée et de la zone qui est installée dans le central initial A, le même compteur entrant en action aussi bien pour le trafic automatique que pour le trafic manuel. 



  Quand le correspondant appelé a décroché son écouteur, le compteur précité commence d'une manière connue à contrôler ou surveiller la durée de la communication, et après que le correspondant appelant a raccroché son écouteur, le chiffre caractéristique des taxes du central C est transmis au moyen de l'émetteur d'impulsions JG de ce central au   comp-   teur précité monté dans le central initial A, les impulsions étant transmises par l'intermédiaire des organes de liaison du poste intermédiaire P.

   Après réception des impulsions caractéristiques des chiffres des taxes, le compteur qui tient compte de la durée et de la zone et qui est monté dans le central initial peut couper automatiquement la communication avec le central B et le central de destination C, ou transmettre à la téléphoniste le signal de fin de transmission, de telle sorte que cette téléphoniste coupe la suite de la communication 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 Entre temps, le compteur précité transmet la taxe devenue exigible au moyen d'impulsions de comptage au compteur du correspondant appelant.

   L'utilisation du compteur de la présente invention simplifie donc très considérablement le travail de surveillance des téléphonistes, elle permet la suppression d'organes spéciaux pour les demandes de renseignements transmises en retour et des organes de surveillance, elle unifie le comptage pour le trafic entièrement automatique et semi-automatique, de telle sorte qui lon peut   inoor-   porer le trafic semi-automatique pour certaine cas particuliers déterminés, sans troubler ni déranger la disposition de principe du réseau automatique,
L'utilisation ou interprétation, des valeurs ou taxes des zones déterminées au moyen d'un appareil tenant compte de la durée et des tarifs peut s'effectuer de n'importe quelle façon connue.

   Si le chiffre caractéristique des taxes du central de destination n'est transmis qu'à la fin de la communication, il faut que déjà pendant la conversation une mesure de la durée ait eu lieu, mesure qui est effectuée, après obtention de la valeur de zone et concurremment avec celle-ci, par un appareil de tarif en soi connu, en vue de l'envoi, au compteur du correspondant appelant, dtun nombre d'impulsions de courant correspondant à la taxe à enregistrer. Il est évident que le chiffre des taxes du central de destination peut être transmis au central initial dès que le correspondant désiré répond. 



   Les dispositifs décrits pour le comptage en fonction de la durée et de la zone n'entrent pas en action pendant l'établissement d'une communication téléphonique. Ce n'est qu'après que le correspondant appelé a décroché qu'il faut 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 qu'entre en action un dispositif pour la surveillance de la durée de la communication, tandis que le dispositif pour la détermination, des zones n'entre en action de préférence, qu'après la fin de la conversation, lorsque le correspondant appelant raccroche.

   En conséquence, on peut ne prévoir qu'une seule fois pour un certain nombre de circuits de communication les. dispositifs pour la détermination de la zone de distance et les dispositifs, dépendant de cette zone, pour l'interprétation de la durée et de la zone et sa traduction en unités de comptage, tandis que dans chaque circuit ou voie de communication on ne prévoit que l'appareil de surveillance de la durée. Les appareils communs de déter-   mina%ion   de la-zone et du tarif ne sont d'ailleurs utilisés que pendant un temps de courte durée et toujours fixe, de sorte   qu'ils   ne doivent être branchés sur le circuit de communication que lorsqu'ils sont nécessaires.

   Par ce moyen, il peut se produire une économie sensible, parce que, par différence avec les dispositions connues, il faut uniquement affecter un simple appareil de surveillance de la durée à chaque ligne dé communication, tandis que les appareils de détermination de la zone et du tarif, qui sont compliqués et coûteux, doivent être prévus uniquement pour un certain nombre de voies de communication. 



   REVENDICATIONS
1  Dispositif pour la détermination de la taxe de zone d'une communication à grande distance, en particulier d'une communication téléphonique, par utilisation d'impulsions qui sont transmises vers le central initial ou   d'ori-   gine par le central de destination de la communication et selon un ohiffre caractéristique, caractérisé par le fait qu'on utilise la transmission du chiffre caractéristique par deux groupes   d'impulsions,selon   les coordonnées d'un système à deux dimensions pour les chiffres caractéristiques 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 des taxes, pour le réglage du bras d'un sélecteur de zone dans les limites d'un champ de contacts balayé par deux mouvements de réglage,

   le bras de ce sélecteur de zone étant réglé sur un point déterminé par la différence entre les coordonnées du chiffre caractéristique transmis et du chiffre caractéristique propre, la distance de ce point par rapport à un point de référence étant égale à la distance entre les deux centraux. 



   2  Dispositif selon la revendication 1, caractérisé par le fait que pour les deux coordonnées des chiffres caractéristiques, on prévoit deux sélecteurs (Dl, D2) dans les champs de contacts desquels est caractérisé le chiffre caractéristique du central correspondant. 



   3  Dispositif selon les revendications 1 et 2, caractérisé par le fait qu'aux sélecteurs   (Dl,   D2/sont affectés des organes (P1, P2) qui, lors du réglage des sélecteurs sous l'influence des impulsions caractéristiques reçues sur le contact représentant le chiffre caractéristique du central propre, plaoent le circuit de réglage du sélecteur de zone sous l'influence des autres impulsions reçues faisant partie du même groupe d'impulsions. 



   4  Dispositif selon les revendications 1 et 2, caractérisé par le fait que des organes (Vl,   V2)   affectés aux sélecteurs (Dl, D2) provoquent l'avancement automatique du sélecteur jusque sur le contact définissant le chiffre caractéristique propre, après la réception d'une série d'impulsions de définition qui contient un nombre d'impulsions inférieur à celui qui correspond au chiffre caractéristique du central propre, ces organes affectés aux sélecteurs plaçant en même temps le circuit de réglage du sélecteur de zone sous l'influence de ces impulsions supplémentaires. 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 



   5  Dispositif selon les revendications 1, 2 et 4, caractérisé par le fait que pendant l'avancement supplémentaire du sélecteur (Dl) on empêche la transmission, par le central de destination, de la série suivante d'impulsions caractéristiques ou de définition. 



   6  Dispositif selon la revendication 1, caractérisé par le fait que le champ de contacts du sélecteur de zone est constitué sous la forme d'un disque conducteur divisé en des anneaux correspondant aux zones. 



   7  Dispositif selon les revendications 1 et 6, caractérisé par le fait que la position de repos du bras du sélecteur de zone est décalée par rapport au point de référence fixe du champ des zones d'une quantité égale aux coordonnées du chiffre des taxes du central auquel est affecté l'appareil de détermination de la zone, de telle sorte que le bras du sélecteur est réglé directement, par l'action des impulsions correspondant au chiffre   caractéti-   que du central de destination de la communication, sur un point défini par les valeurs des différences des coordonnées. 



   8  Dispositif selon les revendications 1 à 7, carac-   térisé   par le fait que l'appareil de détermination de la zone et l'appareil de détermination du tarif sont affectés à un ensemble de plusieurs dispositifs d'établissement des communications.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device for determining the distance zone of a long-distance communication, in particular for use in a counter taking into account the duration and the zone of a communication.



   It is known to calculate charges for calls which are established over relatively long distances both by distance and by duration of the call. Different zones corresponding to the distance, scaled according to this distance, are provided in the tariff rates for the charges, and the charge to be deducted is determined according to the charge specific to the zone considered and according to the duration of the communication.

   In automatic remote communication installations, in particular in

 <Desc / Clms Page number 2>

 telephone systems / automatic systems in which the correspondents establish communications with other localities in a relatively large region without the intervention of telephone operators, counters must be provided for this purpose taking into account the duration of the call and the area, and which essentially consist of an apparatus for determining the distance zone, of an apparatus for determining the duration of the conversation, and of an apparatus for determining the amount of the calculated tax. after the zone tariff and the duration of the call, this amount must then be counted by the correspondent's meter.



   In some known meters taking into account both the duration and the zone, the series of current pulses emitted by the correspondent are used for the determination of the zone tariff. .



  The area determining apparatus contains driving motion members which are moved by these series of pulses. The contact field of these driving movement members is connected in a corresponding way, so that the operating arm regulated by the series of pulses finally comes to rest on a contact assigned to a tariff of determined area. this use of the characteristic number of the desired exchange for determining the zone generally requires a very expensive and complicated accumulator device, with a large number of contacts, the wiring of which varies constantly when other localities are connected to the automatic network.



   Area determination devices are also known which use an area characteristic figure for area determination which is returned in

 <Desc / Clms Page number 3>

 back to the initial or originating exchange by the exchange with which the desired communication is established, that is to say by the so-called destination exchange.

   These pulses move, in the initial or original exchange, a zone selector whose. outputs are wired according to the distances fixed for the various exchanges likely to be reached, Consequently, in installations of this type, for the determination of the distance zone, one uses for the determination of the distance zone, not the characteristic number of the desired exchange, selected by the corresponding to the establishment of the communication, but a characteristic zone digit, special to the desired exchange, which is automatically sent back by this desired exchange to the initial exchange.

   By this means, the installations or devices for determining the distance zone can be appreciably simpler, however this known device has the drawback that in all the exchanges the zone selectors must be wired or all connected in a different way. , and each output of the selector must be connected in a different way from the others according to the distance existing between the central unit having a determined zone characteristic number and the central considered, This diversity in the wiring or the connections of each of the zone selectors in different exchanges easily lead to errors or 4 faults, because it is necessary to study a special wiring or connection diagram for each individual exchange.

   
The object of the present invention is to improve these known devices / for determining the distance zone as a function of a characteristic number of the desired exchange. According to the present invention, the apparatus for determining the area is provided with devices which automatically form the difference between the characteristic number

 <Desc / Clms Page number 4>

 charges transmitted by the desired exchange and the characteristic number of the charges of the exchange to which the zone determining apparatus is assigned.

   To this end, the present invention starts from the known two-dimensional system for characteristic tax figures, which system already exists. currently used for the determination of the distance between two localities in manual installations for establishing communications, Each characteristic figure of the charges consists, in this system, of an ordinate value and an abscissa value, and precisely determines a point or a partial field in a field divided according to the distances. According to the differences between the ordinate values and between the abscissa values of two localities we obtain, in this system, in an imperative and precise manner a point or a partial field whose distance from a point of fixed reference is equal to the true distance between the two localities.



   The present invention makes it possible to produce the apparatuses for determining the zone in an extremely simple manner. to form the difference between the values of the ordinates and the values of the abscissas of the tax figures, simple selectors can be provided in which it is necessary to connect, in a particular way to each exchange only, the ordinate value and the value d abscissa of the proper characteristic number. It is therefore necessary to provide in a special way at each exchange, and on the selectors. only two contacts or connections, so that the risk of error in the connections is reduced to a minimum.



  The device for determining the zone controlled by the difference of the ordinate values and the abscissa values can be constructed in an absolutely identical way for all the exchanges, because these differences always determine

 <Desc / Clms Page number 5>

 separation distances fixed once and for all.



  The formation of the differences can also be carried out directly by the device for determining the zone.



   The description which will follow, with reference to the appended drawing, given by way of example, will make it clear how the invention can be implemented.



   Fig. 1 represents the known coordinate system for tax figures, with division according to the different zones of remoteness or distance.



   Fig. 2 shows the block diagram for the transmission of the characteristic figure of the charges from the destination exchange to the originating exchange, as well as the devices of the originating exchange which serve to determine the differences and to adjust the device for determining the zone.



   Fig. 3 shows the principle of construction of a device for determining the area.



   Fig. 4 shows another embodiment of a device for determining the area which itself directly determines the differences.



   Fig. 5 represents the principle of construction of a manual system for establishing communications.



   In the coordinate system for the tax figures shown in fig. 1, an area is divided into squares corresponding to taxes, the sides of which have a length of 14.3 km. These squares are numbered consecutively in the horizontal and vertical direction starting from a fixed starting point A in the upper left corner.



  The exchange B for example is located in the square which is determined by the ordinate 17 and the abscissa 12, so that it is the tax figure 17/12 which belongs to it. The central C has for example the number 19/16 and the central D the

 <Desc / Clms Page number 6>

 figure 5/10. Within a square whose side is 14.3 km long, there may also be several exchanges to which the same tax figure is then assigned. At regular or uniform distances from the reference point A are the boundaries of the various outbound or distance zones. Thus, the two exchanges A and C are located in the zone VIII away from the reference point A, while the exchange D is located in zone VI.

   The coordinate system includes all the central offices of the territory to be considered in their exact geographic position, it covers: the geographic map of the territory. If the central B establishes a communication with the central C ,. it is necessary to determine the true distance between the two exchanges.



  For this purpose, it is necessary to form the difference between the tax figures of the two exchanges. This results in the difference expressed by the digits 2/4. The 2/4 square is located, with respect to the reference point A, in zone IV. Its distance from point A is equal to the distance between exchanges B and C. For communication between exchanges B and C, a charge corresponding to zone IV must therefore be used in the calculation.



   For the determination of the value of the ordinate and of the value of the abscissa of the charge figure, a pulse transmitter JG is provided in fig. 2 in the destination exchange E. This pulse transmitter operates the pulse contact. This pulse transmitter may be constituted in a known manner in the form of a disk drive which closes and opens the pulse contact by pulses as it rotates. In the destination exchange, there is also a relay AN which causes the pulse emitter to operate when it is energized. This

 <Desc / Clms Page number 7>

 pulse emitting device is connected to one of the conversation conductors, namely the conductor a of the communication circuit established between the initial exchange U and the destination exchange E.

   Insofar as the conversation lines are subdivided into a certain number of sections by translators, these must be provided with devices which allow the transmission of pulses from one section to the neighboring section. Transmission devices of this kind are known. For the presentation of the present invention and for the sake of simplicity, it can be assumed that the initial exchange and the destination exchange are united by a continuous and direct metallic link.



   In the initial exchange, a relay Z can be connected to this conductor of the conversation line by means of a contact il un.relais J which is not shown. By this means, the conductor of the conversation line is applied to the voltage, and the excitation of the relay AN in the destination central E, which causes the operation of the pulse transmitter. The Z relay does not come into action, in ... series with - the AN relay; however, when this is short-circuited by means of the impulse contact during operation of the impulse transmitter, relay Z is actuated,
The reversal of the contact il as a result of the operation of the relay J, not shown, consequently determines the instant at which the pulse transmitter of the destination exchange must enter into operation.

   This can be done for example when the calling party from the initial exchange U gives, by hanging up his earpiece, the excitation for cutting off the call. By this means, it is possible to close at the same time in a known manner a guard circuit by means of which the interruption of the communication is prevented until the end of the counting operation.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   In the initial exchange U are provided, for the determination of the differences between the values of the ordinates and the values of the abscissa of the figures of the charges of the initial central and of the destination exchange, two retative selectors D1 and D2 which can be advanced step by step. by DU and DV2 appliances.



   As soon as the relay 3, not shown, is an action-contact il and born, the reversal of the. /. the start of the pulse transmitter of the destination exchange. Contact i2 is also reversed. By means of this contact, a relay B is energized which, by con contact bl, prepares the adjustment circuit for the selector Dl. The pulses given by means of the imp contact by the pulse transmitter of the destination exchange are collected by the relay Z and transmitted by means of the contact zl.

   It will be assumed that the initial exchange has the charge digits 17/12 and the destination exchange has the digits 19/16. On the 17th contact of the contact bank of the selector Dl is connected accordingly and definitively the earth, and likewise on the 12th contact of the contact bank of the selector D2. This wiring of the contact banks of the selectors D1 and D2 of each exchange according to the charge figure of each exchange is naturally different in each of the exchanges, according to the charge figures of each of these exchanges.



   The pulse generator of the destination exchange then sends first the ordinate number 19 of. 19/16 tax figure for this central. At each pulse, the following advancement circuit closes: + zl, bl, relay VI, electronic advancement DMl, -.



  Relay VI comes into action from the first impulse, it cuts through its contact ivl the advance circuit for the electro EZ of the zone adjustment device, and by its contact.

 <Desc / Clms Page number 9>

 2vl an automatic advancement circuit for the DMl advancement electro. The arm dl of the selector Dl is ovanced by 19 steps from its rest position. At the 17th step, this arm falls on an earthed contact, consequently the relay Pl comes into action and closes by its contact lpl an advancement circuit for the electro HZ of the zone adjustment device.

   This circuit is as follows: +, z2, b2, lpl, electro H2,
The next two pulses for the 18th and 19th steps of the selector Dl are then also transmitted, by means of the contact z2, to the electro HZ, so that this electro HZ is therefore displaced by a number of pulses which corresponds to the difference between the values of the ordinates of the digits of the charges due-exchange of destination and the initial exchange, During the first operation of the electro H2 of the zone adjustment device, a contact kh in the circuit of relay B opens. However, relay B remains energized via an HZ contact actuated by the HZ electro armature.



   After the transmission of the series of pulses corresponding to the value of the ordinate of the tax digit, the relay Z remains for a certain time without attracting its armature.



  As a result, the delayed relays VI and B also drop.



  Relay B prepares the setting of selector D2 with its contact bl.



   As soon as the series of pulses corresponding to the value of the abscissa of the tax figure is emitted, the selector D2 is advanced according to the circuit + i zl, bl, relay V2, electro DM2, -.



  Relay V2 comes into action on the first impulse and cuts by its contact lv2 an advance circuit for the electro DZ of the zone adjustment device. The arm d2.

 <Desc / Clms Page number 10>

 of the selector D2 is advanced by 16 steps in accordance with the figure 16, value of the abscissa of the charge figure 19/16. At. 2nd step, the arm falls on a grounded contact, the P2 relay comes into action and closes by its Ip2 contact the advancement circuit for the electro DZ of the zone adjustment device The four remaining pulses influence then also, by means of contact z2 the electro DZ. A number of pulses therefore also acts on the DZ electro which corresponds to the difference between the values of the abscissa of the charge digits of the destination exchange and the initial exchange.



   It may also happen that the value of the ordinate or the abscissa or the values of the ordinate and abscissa of the charge digit of the destination exchange are lower than the corresponding digits of the initial entry. It will be assumed that the destination exchange has the figure 5/10 as the charge figure; in this case, when advancing the selector Dl under the influence of five pulses, the arm will not fall on the earthed contact, but will stop on the 5th contact If then after the transmission of this series of five pulses, the relay Vl drops, the following circuit is closed for the automatic advancement of the selector Dl: +, switch RU, 2pl, 2vl, kl, electro DMl, The contact kl was closed mechanically when the position of selector rest was abandoned.

   The selector arm is then advanced step by step through this advancement circuit until it falls on contact 17 which is earthed. The relay Pl is then energized and this relay cuts off the advance circuit via contact 2pl.

 <Desc / Clms Page number 11>

 



   At the same time as the advancement circuit for the electro Dl was closed due to the fall of the. relay Vl, an advance circuit for the electro HZ of the zone adjustment device has been closed by means of the contact lvl, this circuit being controlled by a dml contact actuated by the armature of the electro DMl. The electro HZ consequently receives as many pulses as the selector D1 performs in steps under the influence of the automatic advancement circuit, that is to say 12 pulses, in the example chosen.



   At the end of the influence exerted on the electro HZ, the relay B drops again and prepares the trigger circuit for the advancement electro DM2. If then the pulses are transmitted according to the value of the abscissa of the charge number of the destination exchange, the setting of selector D2 is caused, and, in the example chosen, this selector is set on contact 10. To this end, moment, the relay V2 drops again, it closes by means of its contact 2v2 an automatic advancement circuit for the electro DM2 and prepares by means of its contact lv2 an adjustment circuit for the electro DZ of the adjustment device of the area.

   In the automatic advancement circuit, the DM2 advancement electro is boosted twice, and each time it closes by means of its dm2 contact the adjustment circuit for the DZ electro.



  After the second excitement. the arm d2 falls on the earthed contact 12, the relay 12 comes into action, it cuts off the automatic advance circuit by opening the contact 2p2 and thus stops the selector D2. In this case also, the device adjustment of the zone is therefore set according to the difference between the values of the ordinates and the values of the abscissa of the charge digits of the initial exchange and of the destination exchange, the adjustment is always carried out in

 <Desc / Clms Page number 12>

 the same meaning, whether these differences are positive or negative.



   Once the zone adjustment device, the selectors D1 and D2 can be returned in a known manner and not shown to the rest position.



   As can be seen, in the event of a negative difference between the different values of the charge for the destination exchange and the initial exchange, an additional time interval is required for the automatic advancement of the selectors D1 and D2. This time interval can be fixed in an imperative manner by cutting for this time interval or this duration the starting circuit for the pulse transmitter of the call center in the initial exchange.

   However, it is also possible to carry out the installation so that the series of pulses of the value of the abscissa is already transmitted by the destination exchange when the automatic advancement of the. selector D1 and consequently the influence exerted on the electro HZ of the zone adjustment device are still in progress. In this case, it is preferable that the movements caused by the HZ and DZ electros of the zone adjustment device are independent, from a mechanical point of view, of each other.



   The HZ and DZ electros move a maneuver arm following movements executed in two different directions. In the embodiment of an apparatus for adjusting the zone shown schematically in FIG. 3, two linear movements are used for controlling the arm !. , so that the arm is guided on a plane contact field, This contact field can be fitted or equipped with a certain number of adjustment contacts which correspond to the different squares of the taxes of the coordinate system

 <Desc / Clms Page number 13>

 of the taxes in fig, 1.

   As there is always a certain number of these contacts which represent the same zone tax. one can also advantageously provide a contact field consisting of a metal disc or plate which is electrically divided by insulating strips at the boundaries between the different values or charges of the zones. In this case, the contact arm z is simply applied under pressure against this disc-shaped contact field, and moved within the extent of this ofield in both directions of movement.
If the H2 electro has been moved by two pulses according to a difference equal to 2 between the amount of taxes and the DZ electro by four pulses according to a difference equal to 4, the z arm stops at the end of the movements on 'the 2/4 square of the field which is inside zone III.

   Turning to the difference represented by the numbers 12/2, the z arm was moved in the same way and transported to a square of the field of zone VI. All types of selectors which perform a double adjusting movement in the manner of upward and rotating selectors can be used as a zone adjustment device, therefore also all the groups of selectors formed by several single rotary selectors, and analogous apparatus. It is advantageous, however, because of the necessary ablation, to use not selectors with individual contacts, but selectors comprising solid contact discs. divided by insulating strips into a number of individual rings forming the zones or corresponding to the zones.

   This has the advantage that the discs of the zone contact fields of all the zone control devices can be executed in an identical way, regardless of the control center in which

 <Desc / Clms Page number 14>

 the zone adjuster is fitted. By fixing the. characteristic tax figure by means of the values of the ordinates and abscissas in the rigid system of characteristic tax figures, the distance between the various exchanges is fixed once and for all.



   The coordinate system can be larger or smaller depending on the extent of the territory whose distances must be taken into account. When the sides of the charge field are longer than 20 individual squares, it is advantageous that the transmission of the values of the ordinates and abscissas takes place in the form of several sets of causing pulses. a displacement of the selectors D1 and D2 in large and small steps. Also for the adjustment of the zone adjustment device, it is possible, if necessary, to use in opaque direction of the large and small steps, however the installations become in this case more complicated.



   In the execution of a shingles selector shown in FIG. 4, the contact disc divided into a number of rings corresponding to the different zjnes is made in the same way as the contact disc of the zone selector shown in FIG. 5, but it is enlarged symmetrically with respect to the coordinates so that the fixed reference point comes to be placed in the center of the contact disc. The mobile arm of the zone selector is, in its rest position, on a square which is determined by the charge number of the central office in which the zone selector is mounted.

   In this case, the arm is moved relative to the fixed reference point so that when impulses which correspond to the number of the charges of the own exchange correspond-

 <Desc / Clms Page number 15>

 laying, it comes to stand on the fixed reference point of the contact disc,
If the zone selector is then moved by means of the pulses corresponding to any characteristic tax figure, the zone selector arm reaches the end of the adjustment,

  imperatively on a square of the disc whose position relative to the fixed reference point is determined by the. difference between the values of the ordinates and the values of the abscissa of the characteristic digit of the charges considered and of the digit of the corresponding central charges
In this execution of the zone selector, the special selectors for determining the difference values become unnecessary and are eliminated because by the fixed offset of the rest position of the arm with respect to the reference point of the contact disc, the difference is formed automatically in the zone selector. The contact disks can always be executed in the same way for all the zone selectors of the different central units.

   Only the relative position of the contact disc with respect to the movable arm is different in the zone selectors of the central differences, because the rest position of each arm is determined by the characteristic number of the charges of the corresponding central. can, after fixing the contact disc on the mobile system of the operating arm, remove portions of the disc so that the size of the apparatus is not too large for the arm. , because the adjustment / mobile in each direction is only carried out according to a determined maximum length. In fig. 4, the dashed lines indicate the edges of the contact disc actually needed.

 <Desc / Clms Page number 16>

 



   This execution of the zone selector makes it possible to transmit both the values of the ordinates as well as the values of the abscissa of the different characteristic digits of the taxes in the form of two series of pulses which cause a displacement of the. arms by steps large and small.



  As the arm is always advanced from its rest position, it is always possible to plan a movement in large and small steps, and it is possible to use camus advancement devices, with electromagnetic advancement or with electro-magnetic triggering. of a forward movement maneuvered or controlled by an accumulated force.



   The dec.its devices for determining the value of the area of a telephone call depend solely on the transmission of the pulses which take place from the destination exchange of the established call and to the initial exchange, according to the figure characteristic of the charges of this destination exchange.

   By this means, these devices are also likely to be used in manual telephone installations, therefore in installations in which it is not possible to use the devices for determining the zone operating on a drive device, as provided for in the meters. known taking into account the zone and the duration of the calls. Indeed, if a communication circuit with another exchange has been established in any way, the counter which takes into account the duration and the zone, mounted in the initial exchange, can still receive the characteristic pulses of the destination exchange. and determine the exact areas.

   In the arrangement shown in fig. 5. a correspondent from exchange A, for example, can call the operator for urgent traffic on

 <Desc / Clms Page number 17>

 oentral B which will be assumed to be 30 km away. This telephone operator is then in a position to connect via its corresponding switchboard P this to a correspondent in locality C which may be 70 km away from exchange B and 90 km from exchange A.

   In this case, the rapid traffic operator can immediately call the desired correspondent and combine the two elements or parts of the communication line without being obliged to determine the particular exchange to which the calling correspondent belongs by requesting this information from exchange A or by disturbing a special surveillance operator. The fixing or determination of the payable telephone charge can in fact be entirely left to the meter taking into account the duration and the zone which is installed in the initial exchange A, the same meter coming into action both for automatic traffic and for the manual traffic.



  When the called party has picked up his receiver, the aforementioned counter begins in a known manner to control or monitor the duration of the communication, and after the calling party has hung up his receiver, the characteristic figure for the charges of the central C is transmitted to the means of the pulse transmitter JG from this central to the aforementioned counter mounted in the initial central A, the pulses being transmitted by means of the connecting members of the intermediate station P.

   After reception of the characteristic pulses of the charge digits, the counter which takes into account the duration and the zone and which is installed in the initial exchange can automatically cut off the communication with the central B and the destination central C, or transmit to the operator the end of transmission signal, so that this operator cuts off the rest of the call

 <Desc / Clms Page number 18>

 In the meantime, the aforementioned counter transmits the charge which has become payable by means of counting pulses to the counter of the calling party.

   The use of the counter of the present invention therefore greatly simplifies the monitoring work of the telephone operators, it allows the elimination of special bodies for requests for information transmitted in return and of the monitoring bodies, it unifies the counting for the traffic entirely. automatic and semi-automatic, in such a way that the semi-automatic traffic can be flooded for certain specific specific cases, without disturbing or disturbing the principle arrangement of the automatic network,
The use or interpretation of the values or taxes of the determined zones by means of a device taking into account the duration and the tariffs can be carried out in any known way.

   If the characteristic figure for the charges of the destination exchange is only transmitted at the end of the call, a measurement of the duration must already have taken place during the conversation, which measurement is carried out after obtaining the value of zone and concurrently therewith, by a tariff device known per se, with a view to sending, to the calling party's counter, a number of current pulses corresponding to the charge to be recorded. It is obvious that the charge figure of the destination exchange can be transmitted to the initial exchange as soon as the desired correspondent answers.



   The devices described for time and zone counting do not come into operation during the establishment of a telephone call. It is only after the called party has answered that it is necessary

 <Desc / Clms Page number 19>

 that a device for monitoring the duration of the call comes into action, while the device for determining the zones does not come into action preferably until after the end of the conversation, when the calling party hangs up.

   Consequently, it is possible to provide only once for a certain number of communication circuits. devices for the determination of the distance zone and the devices, depending on this zone, for the interpretation of the duration and the zone and its translation into counting units, while in each circuit or communication channel only the duration monitoring device. The common devices for determining the zone and the tariff are, moreover, only used for a short period of time and always fixed, so that they should only be connected to the communication circuit when they are necessary.

   By this means, a significant saving can be produced, because, unlike the known arrangements, it is only necessary to allocate a simple time monitoring device to each communication line, while the devices for determining the zone and tariffs, which are complicated and costly, should only be provided for a certain number of communication routes.



   CLAIMS
1 Device for determining the area charge for a long-distance call, in particular a telephone call, by using pulses which are transmitted to the initial or originating exchange by the destination exchange communication and according to a characteristic number, characterized by the fact that one uses the transmission of the characteristic digit by two groups of pulses, according to the coordinates of a two-dimensional system for the characteristic digits

 <Desc / Clms Page number 20>

 charges, for adjusting the arm of a zone selector within the limits of a contact field swept by two adjustment movements,

   the arm of this zone selector being set to a point determined by the difference between the coordinates of the characteristic digit transmitted and of the specific characteristic digit, the distance of this point from a reference point being equal to the distance between the two exchanges .



   2 Device according to claim 1, characterized in that for the two coordinates of the characteristic digits, two selectors (Dl, D2) are provided in the contact fields of which the characteristic digit of the corresponding central is characterized.



   3 Device according to claims 1 and 2, characterized in that the selectors (Dl, D2 / are assigned members (P1, P2) which, when adjusting the selectors under the influence of the characteristic pulses received on the representative contact the characteristic number of the own central, place the zone selector adjustment circuit under the influence of other received pulses belonging to the same group of pulses.



   4 Device according to claims 1 and 2, characterized in that the members (Vl, V2) assigned to the selectors (Dl, D2) cause the automatic advance of the selector to the contact defining the characteristic figure, after receipt of 'a series of definition pulses which contains a number of pulses lower than that which corresponds to the characteristic number of the own central unit, these devices assigned to the selectors simultaneously placing the zone selector adjustment circuit under the influence of these additional pulses.

 <Desc / Clms Page number 21>

 



   5 Device according to claims 1, 2 and 4, characterized in that during the additional advancement of the selector (Dl) is prevented the transmission, by the destination exchange, the following series of characteristic or definition pulses.



   6 Device according to claim 1, characterized in that the contact field of the zone selector is formed in the form of a conductive disc divided into rings corresponding to the zones.



   7 Device according to claims 1 and 6, characterized in that the rest position of the arm of the zone selector is offset from the fixed reference point of the field of the zones by an amount equal to the coordinates of the central charge figure to which the device for determining the zone is assigned, so that the selector arm is adjusted directly, by the action of the pulses corresponding to the characteristic digit of the exchange destination of the communication, on a point defined by the values of coordinate differences.



   8 Device according to claims 1 to 7, characterized in that the apparatus for determining the zone and the apparatus for determining the tariff are assigned to a set of several devices for establishing communications.


    
BE415241D BE415241A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE415241A true BE415241A (en)

Family

ID=78399

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE415241D BE415241A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE415241A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE415241A (en)
BE386134A (en)
CH95918A (en) Installation for telephone central office.
CH137894A (en) Telephone installation.
BE530992A (en)
BE341573A (en)
BE384554A (en)
BE408022A (en)
CH101057A (en) Installation for an automatic switched telephone central office.
BE400690A (en)
BE415247A (en)
BE345809A (en)
BE435598A (en)
BE333693A (en)
BE353818A (en)
BE438529A (en)
CH263154A (en) Selective reception installation for shared line.
BE535414A (en)
BE465122A (en)
BE473602A (en)
BE383096A (en)
BE530953A (en)
BE433724A (en)
BE341572A (en)
BE421347A (en)