BE414264A - - Google Patents

Info

Publication number
BE414264A
BE414264A BE414264DA BE414264A BE 414264 A BE414264 A BE 414264A BE 414264D A BE414264D A BE 414264DA BE 414264 A BE414264 A BE 414264A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
button
opening
extension
spring
female member
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE414264A publication Critical patent/BE414264A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A44HABERDASHERY; JEWELLERY
    • A44BBUTTONS, PINS, BUCKLES, SLIDE FASTENERS, OR THE LIKE
    • A44B17/00Press-button or snap fasteners
    • A44B17/0011Press-button fasteners in which the elastic retaining action is obtained by a spring working in the plane of the fastener

Landscapes

  • Slide Fasteners, Snap Fasteners, And Hook Fasteners (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Brevet d'invention. perfectionnements aux dispositifs de fixation du genre des boutons de pression. 



   La présente invention concerne les formes bien connues des dispositifs de fixation pour vêtements dans lesquelles chaque dispositif est constitué par deux organes analogues à des boutons destinés à être fixés respectivement aux deux pièces ou parties à fixer ensemble et destinés à être attachée l'un à l'autre par l'introduction d'un bouton saillant d'un des organes dans une ouverture de l'autre organe pour que ce bouton soit saisi par des pinces élastiques contenues dans ce dernier organe. Ces types de dispositifs de fixation sont parfois connus sous le nom général de dispositifs de fixation à dôme élastique, mais lorsqu'ils sont faits suivant la.présente invention ils sont appelés de façon plus appropriée des boutons de pression à ressort. 



   L'invention a été imaginée dans le but principal de fournir une construction de   l'organe 4   ressort de prise (qui en vue de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'explication sera appelé dans la suite l'organe femelle) qui permette l'introduction et la prise du bouton de l'autre organe de la manière ordinaire mais en outre fasse en sorte que ce bouton soit verrouillé solidement dans l'organe femelle lorsqu'une tension est exercée sur le dispositif de fixation avec une force telle que, dans les circonstances ordinaires, elle tendrait à séparer les deux organes. On remédie par cette construction à la possibilité, pour le dispositif de fixation, de céder lorsqu'il est soumis à un effort, dans la forme usuelle de dispositif de fixation   à dôme   élastique ou à bouton. 



   La présente invention comprend également d'autres caractéristiques qui sont indiquées plus spécialement ci-après au cours de la description des détails de l'invention. 



   Cette description sera faite avec référence aux dessins annexés dans lesquels :
Fig, 1 est une vue en plan de l'organe femelle;
Fig. 2 est une vue en plan par le dessous de celui-ci;
Fig. 3 est une coupe transversale par la ligne 3-3 de la Fig. 2 ;
Fig. 4 est une vue en plan et
Fig. 5 une vue en élévation de côté de l'organe à bouton;
Fig. 6 est une coupe verticale de l'organe femelle faite par la ligne 6-6 de la Fig. 1 ;
Fig. 7 est une coupe semblable de l'organe femelle, montrait l'organe   à   bouton, en élévation, dans sa position normale ver-' rouillée dans l'organe femelle ;
Fig. 8 est une vue en plan par le dessous d'une variante de forme de l'organe femelle ;
Fig. 9 est une vue de plan de l'organe   à   bouton pour l'em- ploi avec celle-ci. 



   Toutes les figures des dessins sont tracées à une échelle exagérée en vue de montrer clairement les caractéristiques de la 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 construction. En   réalité,   les dispositifs de fixation peuvent être faits sous toutes les dimensions généralement employées pour ces catégories de dispositifs. 



   Suivant la présente invention, l'organe femelle du disposi- tifest fait de la plaque métallique usuelle de la forme dési- rée et présentant le rebord replié vers le bas a de la manière bien connue. Son ouverture b recevant le bouton est toutefois munie d'un prolongement en forme de fente rétrécie ± s'étendant à partir de l'ouverture sur une petite distance.

   Ce prolongement en forme de fente est fait d'une largeur qui est moindre que le diamètre de la tête du bouton d de l'organe   à   boutonne, mais est légèrement plus grande que le diamètre de la tige du bouton, pour que la tête du bouton puisse, lorsqu'elle a été engagée à travers l'ouverture b, s'adapter par glissement dans le prolonge- ment jusque derrière les bords de celui-ci pour maintenir le bou- ton dans ce prolongement, d'une manière qui est connue déjà dans ce genre de dispositifs. 



   La présente invention prévoit toutefois que le bouton soit commandé de telle façon à l'intérieur de l'organe femelle qu'il se maintient normalement dans l'ouverture] proprement dite pour pouvoir fonctionner de la manière habituelle pour ces dispositifs lors de l'emploi, et particulièrement lorsqu'on écarte les deux ' organes, mais de telle façon que lorsqu'une tension latérale est exercée sur l'assemblage, le bouton glisse dans le prolongement pour être ainsi verrouillé d'une manière empêchant l'enlèvement tant que l'effort subsiste. Lorsque la tension cesse le bouton retourne dans sa position normale. 



   Dans ce but, on a combiné à l'organe femelle une forme nou- velle du ressort employé pour s'engager derrière la tête du bouton caractéristique de ces dispositifs de fixation, et ce res- sort coopère avec 1 'ouverture 1 et le   prolongement -a   pour agir d'une manière telle qu'il permet l'introduction et l'enlèvement 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de la tête de l'ouverture sous la force usuelle employée, s'engage, lorsque la tête est introduite, derrière celle-ci en se refermant sur la tige et commande également l'entrée de la tige de bouton dans le prolongement, par glissement, de façon à l'empêcher normalement d'entrer, Cet empêchement est de nature telle qu'il cède lorsqu'une force est exercée pour faire glisser la tige dans le prolongement, mais qu'il agit pour l'en expulser lorsque cette force est supprimée. 



   Dans ce but, l'ouverture est entourée, à l'intérieur, d'un rebord f qui n'existe toutefois pas sur le bord du prolongement c. Le rebord est percé de fentes placées de façon appropriée, Une longueur de fil métallique élastique j est employée pour se maintenir contre le dos de l'organe en s'engageant dans le rebord a de la manière connue, ce ressort a une forme telle que son milieu est recourbé en g   à   une certaine distance dans l'espace enfermé par le rebord 1, en un point opposé à l'entrée dans le prolongement c.

   Les deux extrémités du ressort sont alors conduites autour des côtés respectifs de l'organe et sont doublées en cercle et recourbées vers l'intérieur, comme en h, en venant du côté opposé pour se rapprocher en partant des côtés opposés du prolongement et se recourber alors respectivement vers l'extérieur en travers de la surface de l'ouverture b et dans les fentes formées dans le   rebord.1,   lesquelles servent ainsi à maintenir le ressort en position pour sa mise en prise avec le bouton de l'organe à bouton. 



   On voit donc qu'en se rapprochant sous l'espace enfermé par le   prolongement ..±   et en s'écartant ensuite sous l'ouverture, les extrémités du ressort servent à agir conjointement avec la partie g pour s'engager derrière la tête du bouton en trois points, lorsque la tête a été refoulée dans l'ouverture de la manière usuelle, et céderont pour dégager la tête lorsque les deux organes du dispositif sont écartés par traction.

   Ces extrémités oppose- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ront également une résistance élastique au passage de la tige du bouton dans le prolongement, pour maintenir la tige normalement dans l'alignement de l'ouverture, mais s'ouvriront pour permettre à la tige de passer dans le prolongement lorsqu'une tension latérale est exercée sur les organes du dispositif de fixation, comme on l'a indiqué par les lignes en pointillé la Fig. 7. 



   On a jugé préférable que les organes de fixation aient la forme d'un triangle équilatéral, comme le montrent les Figs. 1 à 7, pour que dans l'organe femelle, 1'ouverture ± et son prolongement c puissent être disposés le long de la perpendiculaire à l'un des côtés passant par le sommet opposé, avec l'extrémité du prolongement occupant le centre du triangle. Cet organe du dispositif de fixation est attaché 4 l'article considéré avec le prolongement disposé dans l'alignement suivant lequel l'effort est dirigé. L'organe à bouton a son bouton disposé au centre du triangle pour que cet organe puisse être fixé à la partie de l'article correspondant sans considération de sa position sur cet article.   'organe   de fixation peut toutefois avoir une forme circulaire comme le montrent les Figs, 8 et 9. 



   Résumé. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Patent. improvements to press stud type fasteners.



   The present invention relates to well-known forms of fastening devices for clothes in which each device consists of two button-like members intended to be attached respectively to the two parts or parts to be fixed together and intended to be attached to one another. 'Another by the introduction of a button projecting from one of the members in an opening of the other member so that this button is gripped by elastic grippers contained in the latter member. These types of fasteners are sometimes known by the general name of elastic dome fasteners, but when made in accordance with the present invention they are more appropriately referred to as spring-loaded snaps.



   The invention has been devised with the main aim of providing a construction of the member 4 the gripping spring (which with a view to

 <Desc / Clms Page number 2>

 the explanation will be called in the following the female organ) which allows the introduction and the catch of the button of the other organ in the ordinary way but in addition ensures that this button is securely locked in the female organ when Tension is exerted on the fastener with such force that, under ordinary circumstances, it would tend to separate the two members. This construction remedies the possibility for the fixing device to give way when it is subjected to a force, in the usual form of a fixing device with an elastic dome or with a button.



   The present invention also comprises other characteristics which are indicated more especially below during the description of the details of the invention.



   This description will be made with reference to the accompanying drawings in which:
Fig, 1 is a plan view of the female member;
Fig. 2 is a plan view from below thereof;
Fig. 3 is a cross section taken through line 3-3 of FIG. 2;
Fig. 4 is a plan view and
Fig. 5 a side elevational view of the button member;
Fig. 6 is a vertical section of the female organ taken by the line 6-6 of FIG. 1;
Fig. 7 is a similar section of the female organ, showing the button organ, in elevation, in its normal locked position in the female organ;
Fig. 8 is a plan view from below of an alternative form of the female member;
Fig. 9 is a plan view of the button member for use therewith.



   All figures in the drawings are drawn on an exaggerated scale in order to clearly show the features of the

 <Desc / Clms Page number 3>

 construction. In fact, the fasteners can be made in any size generally used for these categories of devices.



   According to the present invention, the female member of the device is made of the usual metal plate of the desired shape and having the rim bent downwards in the well known manner. Its opening b receiving the button is, however, provided with an extension in the form of a narrow slot ± extending from the opening over a small distance.

   This slit-shaped extension is made of a width which is less than the diameter of the button head d of the button member, but is slightly larger than the diameter of the button shank, so that the head of the button button may, when engaged through opening b, fit by sliding in the extension to behind the edges thereof to hold the button in this extension, in a manner which is already known in this kind of devices.



   The present invention provides, however, that the button is controlled in such a way inside the female member that it is maintained normally in the opening] proper to be able to function in the usual manner for these devices during use. , and particularly when the two members are moved apart, but in such a way that when lateral tension is exerted on the assembly, the button slides in the extension to be thus locked in a manner preventing removal as long as it is removed. The effort remains. When the tension stops the button returns to its normal position.



   For this purpose, a new form of the spring used to engage behind the head of the button characteristic of these fixing devices has been combined with the female member, and this spring cooperates with the opening 1 and the extension. -a to act in such a way that it allows the introduction and removal

 <Desc / Clms Page number 4>

 of the head of the opening under the usual force employed, engages, when the head is introduced, behind the latter by closing on the rod and also controls the entry of the button rod in the extension, by sliding , so as to prevent it normally from entering, This impediment is of such a nature that it gives way when a force is exerted to slide the rod in the extension, but that it acts to expel it when this force is deleted.



   For this purpose, the opening is surrounded, on the inside, by a flange f which, however, does not exist on the edge of the extension c. The rim is pierced with suitably placed slits. A length of elastic wire j is used to hold against the back of the organ while engaging the rim a in the known manner, this spring has a shape such that its middle is curved in g at a certain distance in the space enclosed by the rim 1, at a point opposite to the entry into the extension c.

   The two ends of the spring are then conducted around the respective sides of the member and are doubled in a circle and curved inwards, as in h, coming from the opposite side to approach from the opposite sides of the extension and curl then respectively outwardly across the surface of the opening b and into the slots formed in the flange 1, which thus serve to hold the spring in position for engagement with the button of the button member .



   It can therefore be seen that by approaching under the space enclosed by the extension .. ± and then moving away under the opening, the ends of the spring serve to act jointly with the part g to engage behind the head of the button in three points, when the head has been pushed back into the opening in the usual manner, and will yield to release the head when the two members of the device are pulled apart.

   These ends oppose-

 <Desc / Clms Page number 5>

 will also have elastic resistance to the passage of the button shank in the extension, to keep the shank normally in line with the opening, but will open up to allow the shank to pass through the extension when lateral tension is exerted on the members of the fixing device, as indicated by the dotted lines in FIG. 7.



   It has been found preferable that the fasteners have the shape of an equilateral triangle, as shown in Figs. 1 to 7, so that in the female organ, the opening ± and its extension c can be arranged along the perpendicular to one of the sides passing through the opposite vertex, with the end of the extension occupying the center of the triangle. This member of the fixing device is attached to the article in question with the extension disposed in the alignment along which the force is directed. The button member has its button arranged in the center of the triangle so that this member can be attached to the part of the corresponding article regardless of its position on that article. 'fixing member may however have a circular shape as shown in Figs, 8 and 9.



   Summary.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

En résumé l'invention concerne : 1, Un dispositif de fixation à bouton de pression à ressort, comprenant un organe à bouton et un organe femelle qui présente une ouverture recevant le bouton et pourvue d'un prolongement en forme de fente partant de l'ouverture avec une largeur qui est moindre que le diamètre de la tête du bouton de l'organe à bouton mais est plus grande que le diamètre de la tige de ce bouton, lequel organe femelle possède un ressort adapté dans sa partie inférieure, pour agir conjointement avec l'ouverture re- cevant le bouton en vue de s'engager derrière la tête du bouton <Desc/Clms Page number 6> lorsqu'elle est introduite dans l'ouverture, In summary, the invention relates to: 1, A spring pressure button fastener, comprising a button member and a female member which has an opening receiving the button and provided with a slit-like extension extending from the opening with a width which is less the diameter of the button head of the button member but is larger than the diameter of the shank of this button, which female member has a spring adapted in its lower part, to act in conjunction with the opening receiving the button to engage behind the button head <Desc / Clms Page number 6> when it is introduced into the opening, et conjointement avec le prolongement en forme de fente de l'ouverture pour em- pêcher normalement le passage de la tige du bouton dans le pro- longement mais pour permettre ce passage sous l'effet d'une ten- sion ou d'une pression, en substance comme spécifié ci-dessus. and together with the slit-shaped extension of the opening to normally prevent the passage of the button shank into the extension but to allow this passage under tension or pressure. , in substance as specified above. 2, Un dispositif de fixation à bouton de pression à ressort selon 1, dans lequel l'organe femelle du dispositif présente, combiné à son ouverture et à son prolongement en forme de fente, un ressort fait d'un fil métallique conformé de façon à se re- courber vers l'intérieur transversalement derrière l'ouverture, en trois points, et à s'étendre à partir des côtés opposés, transversalement, dans l'entrée du prolongement en forme de fen- te, en substance comme ci-dessus décrit et dans le but spécifié. 2, A spring pressure button fastening device according to 1, wherein the female member of the device has, combined with its opening and its slot-shaped extension, a spring made of a metal wire shaped so as to curl inwards transversely behind the opening, at three points, and to extend from opposite sides, transversely, into the entrance of the fen- tlated extension, in substance as above described and for the specified purpose. 3. Un dispositif de fixation à bouton de pression à ressort selon 1, dans lequel l'organe à bouton et l'organe femelle sont faits respectivement sous une forme triangulaire et l'organe femelle a son ouverture recevant le bouton et sa fente de pro- longement de celle-ci disposées perpendiculairement à la base du triangle sur une ligne passant par le sommet opposé, en sub- stance comme ci-dessus décrit et dans le but spécifié. 3. A spring pressure button fastener according to 1, wherein the button member and the female member are respectively made in a triangular shape and the female member has its opening receiving the button and its pro slot. - length of the latter arranged perpendicular to the base of the triangle on a line passing through the opposite vertex, in substance as described above and for the specified purpose. 4. Les perfectionnements aux dispositifs de fixation à bou- ton de pression à ressort, en substance tels qu'ils sont décrits et expliqués ci-dessus et tels qu'ils sont représentés aux des- sins annexés. 4. The improvements to spring-loaded push-button fasteners, in substance as described and explained above and as shown in the accompanying drawings.
BE414264D BE414264A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE414264A true BE414264A (en)

Family

ID=77640

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE414264D BE414264A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE414264A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0199614B1 (en) Clamp-like fastening device
FR2745612A1 (en) RETENTION CLIP SYSTEM
CH615811A5 (en)
EP0282678A1 (en) Anti-theft device for an article having at least a hook-in structure
FR2585610A1 (en) TRACTION AND CUTTING CLAMP FOR LANIERE, ESPECIALLY FOR CLAMPING NECK
BE1001071A5 (en) REAR LOCKING DEVICE FOR THE BRUSH HOLDER OF A WINDSHIELD WIPER.
EP0338642A2 (en) Apparatus for mounting automotive vehicle tyres
FR2742101A1 (en) HEADREST ATTACHMENT
FR2628303A1 (en) HAIR CLIP
EP0367665B1 (en) Manual seat belt holder position adjuster
FR2462890A1 (en) PASSWORD FOR FRAMING OF ENGRAVINGS
BE414264A (en)
FR2788742A1 (en) AUTOMATIC CYCLE PEDAL
EP0142189B1 (en) Device to secure an object to a piece of clothing
EP0014178B1 (en) Terminal clamp for ropes
FR2796344A1 (en) Automobile rear seat anchoring and articulation mechanism comprises cheek web connected to seat part, with web immobilizer comprising two hooks clamping pegs integral with floor
FR2468325A1 (en) COUPLING DEVICE FOR MOTOR VEHICLE SAFETY BELT
FR2752793A1 (en) Fastening for vehicle roof load=carrying bar
EP0113604A1 (en) Garment hook-clamping hanger
FR2602124A1 (en) Buckle for straps and belts
FR2881038A1 (en) Support device for e.g. raceways, has console with tapered fingers projecting from longitudinal edge of lug, where fingers are engaged in openings of profile in order to assure positioning of console with respect to profile
CH638874A5 (en) APPARATUS FOR LAYING A FASTENER.
CH413395A (en) Device for fixing the end of a tape measure to its drum
FR2676786A1 (en) Assembly device for tubes
BE533195A (en)