BE410104A - - Google Patents

Info

Publication number
BE410104A
BE410104A BE410104DA BE410104A BE 410104 A BE410104 A BE 410104A BE 410104D A BE410104D A BE 410104DA BE 410104 A BE410104 A BE 410104A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
link
iron
retaining body
conveyor
following
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE410104A publication Critical patent/BE410104A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G19/00Conveyors comprising an impeller or a series of impellers carried by an endless traction element and arranged to move articles or materials over a supporting surface or underlying material, e.g. endless scraper conveyors
    • B65G19/04Conveyors comprising an impeller or a series of impellers carried by an endless traction element and arranged to move articles or materials over a supporting surface or underlying material, e.g. endless scraper conveyors for moving bulk material in open troughs or channels
    • B65G19/06Conveyors comprising an impeller or a series of impellers carried by an endless traction element and arranged to move articles or materials over a supporting surface or underlying material, e.g. endless scraper conveyors for moving bulk material in open troughs or channels the impellers being scrapers similar in size and shape to the cross-section of the trough or channel
    • B65G19/10Conveyors comprising an impeller or a series of impellers carried by an endless traction element and arranged to move articles or materials over a supporting surface or underlying material, e.g. endless scraper conveyors for moving bulk material in open troughs or channels the impellers being scrapers similar in size and shape to the cross-section of the trough or channel and attached to a pair of belts, ropes or chains
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G19/00Conveyors comprising an impeller or a series of impellers carried by an endless traction element and arranged to move articles or materials over a supporting surface or underlying material, e.g. endless scraper conveyors
    • B65G19/18Details
    • B65G19/22Impellers, e.g. push-plates, scrapers; Guiding means therefor
    • B65G19/24Attachment of impellers to traction element

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Chain Conveyers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET D'INTENTION 
 EMI1.1 
 Gebr. E i okho f f ---------------------Masohinenfabrik und Bisengiesserei Transporteur à ohaines à maillons pour chenaux de trans- --------------------------------- 
La présente invention concerne un transporteur qui est destiné aux chenaux de transport et qui est formé de deux chaînes à maillons reliées ensemble par des fers d'entraînement. Suivant la présente invention, on utilise pour la réunion des maillons de chaîne avec les fers d'entraînement chaque fois un corps de retenue à fixer à chaque extrémité du fer d'entraînement et qui embrasse le maillon de chaîne en commun avec le fer d'entraînement. 



   Le fer d'entraînement ainsi que le corps de retenue peuvent avoir des formes variées. Par exemple l'un des deux constituants peut être en forme de fente et l'autre en forme de talon ou bien le corps de retenue peut avoir la forme d'un étrier ou d'une pièce de pied ou présenter une vis ou un organe analogue. Le dessin représente différentes formes de réalisation de ce genre. 



   Comme maillon terminal des chaînes sans fin, on utilise port. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 minant en cet endroit par deux broches, avec une éclisse à glisser sur ces deux broches- On constate alors l'inconvénient que les deux maillons de chaîne réunis ensemble par ce maillon peuvent s'accrocher dans l'intervalle en renfoncement que forme   redisse   avec ses deux broches, en suite de quoi l'organe de liaison est sollicité défavorablement et la rotation uniforme de la chaîne est influencée de façon nuisible. 



  Pour écarter cet inconvénient, redisse fermant le maillon de chaine est   pourvug d'un   épaississement de telle manière que celui-ci se raccorde sans gradin à l'arrondissement du côté intérieur, de sorte que l'espace intérieur libre du maillon terminal possède au moins approximativement une forme analogue à celle des maillons normaux des chaînes. 



   Le dessin représente aux figs. 1 et 2 une forme de réalisation d'un transporteur sans fin établi suivant la présente invention, la fig. 1 étant une coupe verticale partielle et la fig.   2.une   vue de côté correspondante. 



   La fig- 3 représente une seconde forme de réalisation en vue de face partielle ;
Les figs. 4 et 5 montrent une troisième forme dé réalisation en vue de face partielle et en vue de côté;
La fig. 6 montre une quatrième forme de réalisation en vue de côté;
Les figs. 7 et 8 montrent une cinquième forme de réalisation en vue de côté et en coupe,
Les figs 9 et 10 une sixième forme de réalisation,
Les figs. 11 et 12 une septième forme de réalisation, et
Les figs.   13.et   14 une huitième forme de réalisation en vue de côté et en coupe transversale, comme exemples de réalisation. 



   La fig. 15 représente un maillon terminal en vue de dessus et en partie en coupe, également comme exemple de réalisation. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Le transporteur tournant dans le chenal de transport k consiste d'une manière connue en deux chaînes à maillons c, dont une seule est représentée chaque fois au dessin, et en des fers d'entraînement e, réunissant entre elles les deux chaînes et tournant vertioalement dans le chenal k, ces fers pouvant avoir en eux-mêmes une forme quelconque. Ce transporteur circule sans fin dans le ohenal k et son brin inférieur est guidé sur les branches d'une charpente portant le chenal k. 



   Pour réunir les deux chaînes c au fer d'entraînement on utilise, suivant la présente invention, à chaque extrémité du fer d'entraînement e, un corps de retenue qui peut être réuni au fer d'entraînement de différentes manières. 



   Dans la forme de réalisation représentée aux figs. 1 et 2 une tôle de verrou a est pourvue d'une fente horizontale b et le fer d'entraînement e est pourvu d'un talon h qui s'engage dans le maillon de   chaîne e   introduit dans la fente b, ou bien inversement, figs. 3 à 6, le corps de retenue a1 est pourvu d'un talon de ce genre h1 et le fer d'entraînement e d'une fente de ce genre b1 ou d'un évidement en forme de fente b2, fig. 6,de telle manière que dàns l'un ou l'autre cas, après la réunion du corps de verrou au fer d'entraînement e à l'aide de rivets ou de vis f, le maillon de chaîne se trouvant dans la fente b ou b1 est .relié au fer d'entrai- nement avec limitation dans le sens de la hauteur et limitation contre le déplacement latéral par le talon h ou h1. 



   Comme le montrent les   figs. 3   et 6, le talon h1 du corps de verrou a1 peut être constitué de telle façon que le talon doit être introduit par pivotement dans le maillon de chaîne considéré, et il ne faut éventuellement qu'une seule vis ou un seul rivet f pour la réunion de la tôle de verrou au fer d'entraînement. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Gomme le montre la fig. 2, la tôle de verrou a ou le crochet h disposé sur celle-ci peut avoir une épaisseur voulue ou bien l'on peut disposer à la place de ceci, comme le montre la fig. 5, deux tôles de verrou a1, une de chaque cô- té du fer   d'entrainement e   de telle manière que ces pièces remplissent au moins approximativement l'intervalle que font entre eux deux maillons de chaîne réunis par un maillon, dans l'état tendu de la chaîne, de sorte que de cette   maniè-   re les fers d'entraînement e sont réunis aux deux chaînes d'une façon mobile avec limitation dans le sens transversal. 



   Dans la forme de réalisation représentée aux figs. 7 et 8, le corps de retenue consiste en un étrier en forme d'il, désigné par a3, qui se place par dessus le fer d'en- traînement e par son extrémité fermée et saisit le maillon de chaîne c entre l'étrier et le fer   d'entraînement.   L'étrier a3 est relié au fer d'entrainement e par une ou plu- sieurs vis k éventuellement coniques par le fait qu'il est inséré avantageusement, comme le montre la fig. 8, dans son profil en équerre ou en U. 



   Dans la forme de réalisation suivant les figs. 9 et 10, le corps de retenue consiste en un pied a4 qui embrasse au moyen d'un prolongement   bifurqué p   l'extrémité échancrée du fer d'entraînement e et saisit en même temps au moyen de ce prolongement le maillon de chaîne c entre lui-même et cette échancrure du fer   d'entraînement   e. Pour la fixation du corps a4 au fer d'entraînement, il est fait usage d'une vis r qui produit en même temps le serrage du maillon de chaîne c. Les corps de retenue afferment dans ce cas en même temps un pied de glissement pour le fer d'entraînement, de sorte que dans ce cas l'usure provoquée par le glissement est limitée essentiellement au corps de retenue facilement remplaçable. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Dans la forme de réalisation suivant les figs. 11 et   12,   le fer d'entraînement e est renforcé à ses deux extrémités par un prolongement soudé et est échancré en-dessous de celui-ci, et dans cette échancrure le maillon de chaîne e est serré, dtune manière analogue à celle de la forme de réalisa- tion des figs. 9 et 10, au moyen d'une pièce de pied et de glissement a5 et de vis noyées t. 



   Dans la forme de réalisation suivant les figs. 13 et 14 on a soudé sur les extrémités convenablement échancrées du fer   d'entrainement e   une vis u, par exemple au moyen d'une tête v en forme de fourche, et sur cette vis on serre au moyen d'une plaque de serrage w le maillon de chaîne c. 



  La vis peut toutefois aussi inversement s'engager dans un pas de vis d'écrou disposé sur le fer d'entraînement e. 



   Le maillon terminal c1 des deux chaînes est, comme le montre la fig. 15, ouvert d'une manière connue d'un côté et est pourvu en cet endroit de deux broches sur lesquelles une   éclisse o   est fixée de façon   à'empêcher   le détachement. 



  L'éclisse o est toutefois pourvue, suivant la présente in- vention, du côté intérieur d'un épaississement,!! qui se rac- corde à peu près sans ressaut à l'arrondissement intérieur des broches n de sorte que l'espace libre du maillon termi- nal possède au moins approximativement la forme de l'espace libre intérieur des maillons de chaîne normaux. L'éclisse o peut toutefois, au lieu d'être concave du côté de l'inté- rieur, être délimitée par un plan mais dans ce cas également son épaississement m doit se raccorder au moins sans ressaut à l'arrondissement intérieur des broches n.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PATENT OF INTENT
 EMI1.1
 Gebr. E i okho ff --------------------- Masohinenfabrik und Bisengiesserei Chain link conveyor for trans- ------------ ---------------------
The present invention relates to a conveyor which is intended for transport channels and which is formed of two link chains connected together by driving irons. According to the present invention, for the union of the chain links with the driving irons is used each time a retaining body to be fixed at each end of the driving iron and which embraces the chain link in common with the iron of training.



   The driving iron as well as the retainer body can have various shapes. For example, one of the two components may be in the form of a slot and the other in the form of a heel, or else the retaining body may have the shape of a stirrup or of a foot piece or have a screw or a member. similar. The drawing shows different embodiments of this kind.



   As the final link in endless chains, we use port.

 <Desc / Clms Page number 2>

 undermining in this place by two pins, with a splice to slide on these two pins - We then see the disadvantage that the two chain links joined together by this link can catch in the interval in recess that form reduces with its two spindles, as a result of which the link member is unfavorably biased and the uniform rotation of the chain is adversely influenced.



  To avoid this drawback, the redisse closing the chain link is provided with a thickening in such a way that it connects without a step to the rounding of the inner side, so that the free inner space of the end link has at least approximately a shape similar to that of normal chain links.



   The drawing represents in figs. 1 and 2 an embodiment of an endless conveyor established according to the present invention, FIG. 1 being a partial vertical section and FIG. 2.a corresponding side view.



   Fig- 3 shows a second embodiment in partial front view;
Figs. 4 and 5 show a third embodiment of a partial front view and a side view;
Fig. 6 shows a fourth embodiment in side view;
Figs. 7 and 8 show a fifth embodiment in side view and in section,
Figs 9 and 10 a sixth embodiment,
Figs. 11 and 12 a seventh embodiment, and
Figs. 13. and 14 an eighth embodiment in side view and in cross section, as exemplary embodiments.



   Fig. 15 shows an end link in top view and partly in section, also as an exemplary embodiment.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The conveyor rotating in the transport channel k consists, in a known manner, of two chain links c, only one of which is shown in the drawing each time, and of drive irons e, joining the two chains together and rotating vertically in the channel k, these irons can have any shape in themselves. This transporter circulates endlessly in the ohenal k and its lower strand is guided on the branches of a frame carrying the channel k.



   To join the two chains c to the driving iron, according to the present invention, a retaining body is used at each end of the driving iron e, which can be joined to the driving iron in different ways.



   In the embodiment shown in FIGS. 1 and 2 a latch plate a is provided with a horizontal slot b and the driving iron e is provided with a heel h which engages in the chain link e introduced into the slot b, or vice versa, figs. 3 to 6, the retaining body a1 is provided with a heel of this kind h1 and the driving iron e with a slot of this kind b1 or with a recess in the form of a slot b2, FIG. 6, so that in either case, after joining the latch body to the drive iron e with rivets or screws f, the chain link in the slot b or b1 is connected to the training iron with limitation in the height direction and limitation against lateral displacement by the heel h or h1.



   As shown in figs. 3 and 6, the heel h1 of the lock body a1 can be formed in such a way that the heel must be introduced by pivoting into the chain link in question, and possibly only a single screw or a single rivet f is required for the meeting the latch plate to the drive iron.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   As shown in fig. 2, the latch plate a or the hook h disposed thereon can have a desired thickness or it can be used instead, as shown in FIG. 5, two bolt plates a1, one on each side of the driving iron e in such a way that these parts fill at least approximately the gap formed between them two chain links joined by a link, in the state tensioned by the chain, so that in this way the drive irons e are joined to the two chains in a movable manner with limitation in the transverse direction.



   In the embodiment shown in FIGS. 7 and 8, the retaining body consists of an il-shaped stirrup, denoted by a3, which is placed over the driving iron e by its closed end and grips the chain link c between the stirrup and the drive iron. The stirrup a3 is connected to the driving iron e by one or more screws k possibly conical in that it is advantageously inserted, as shown in FIG. 8, in its angled or U-shaped profile.



   In the embodiment according to figs. 9 and 10, the retaining body consists of a foot a4 which embraces by means of a bifurcated extension p the scalloped end of the driving iron e and at the same time grips by means of this extension the chain link c between it itself and this notch of the driving iron e. To fix the body a4 to the driving iron, use is made of a screw r which at the same time tightens the chain link c. The retainer bodies in this case at the same time lease a sliding foot for the driving iron, so that in this case the wear caused by the sliding is essentially limited to the easily replaceable retainer body.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   In the embodiment according to figs. 11 and 12, the driving iron e is reinforced at its two ends by a welded extension and is indented below it, and in this indentation the chain link e is tightened, in a manner analogous to that of the embodiment of figs. 9 and 10, by means of a foot and sliding piece a5 and countersunk screws t.



   In the embodiment according to figs. 13 and 14 a screw u has been welded to the suitably notched ends of the driving iron e, for example by means of a fork-shaped head v, and on this screw is tightened by means of a clamping plate w chain link c.



  The screw can, however, also inversely engage in a nut screw thread arranged on the drive iron e.



   The terminal link c1 of the two chains is, as shown in fig. 15, open in a known manner on one side and is provided at this point with two pins on which a splint o is fixed so as to prevent detachment.



  The splice o is however provided, according to the present invention, on the inside with a thickening, !! which connects almost seamlessly to the inner rounding of the pins n so that the free space of the end link has at least approximately the shape of the inner free space of the normal chain links. The fishplate o may however, instead of being concave on the interior side, be delimited by a plane, but in this case also its thickening m must be connected at least without jumping to the internal rounding of the pins n .


    

Claims (1)

RESUME ----------- 1. Transporteur sans fin consistant en deux chaînes à maillons reliées ensemble par des fers d'entraînement, pour chenaux de transport, caractérisé par un corps de retenue <Desc/Clms Page number 6> disposé à chacune des deux extrémités du fer d'entraînement et saisissant le maillon de chaîne en commun arec le fer d'entraînement. ABSTRACT ----------- 1. Endless conveyor consisting of two link chains connected together by driving irons, for transport channels, characterized by a retaining body <Desc / Clms Page number 6> arranged at each of the two ends of the driving iron and gripping the chain link in common with the driving iron. 2. Forme de réalisation du transporteur suivant 1, caractérisée en ce que l'une des deux pièces, le fer d'entrainement ou le corps de retenue, présente une fente horizonta- le pour recevoir un maillon de chaîne, et l'autre pièce présente un talon s'engageant dans le maillon de chaîne. 2. Embodiment of the following conveyor 1, characterized in that one of the two parts, the driving iron or the retaining body, has a horizontal slot to receive a chain link, and the other part has a heel that engages the chain link. 3. Forme de réalisation du transporteur suivant 1, oa- raatérisée en ce qu'on utilise comme corps de retenue un étrier en forme d'U qui saisit le maillon de chaîne entre son extrémité fermée et l'extrémité du fer d'entraînement. 3. The following embodiment of the conveyor 1, characterized in that a U-shaped bracket is used as the retaining body which grips the chain link between its closed end and the end of the driving iron. 4. Forme de réalisation du transporteur suivant 1, caractérisée en ce que le corps de retenue possède la forme d'un pied de glissement fixé au fer d'entraînement et qui saisit le maillon de chaîne entre lui-même et une échancrure correspondante du fer d'entraînement. 4. Embodiment of the following conveyor 1, characterized in that the retaining body has the form of a sliding foot fixed to the driving iron and which grips the chain link between itself and a corresponding notch of the iron. training. 5. Forme de réalisation du transporteur suivant 1, caractérisée en ce que le fer d'entraînement possède un prolongement, de préférence soudé, et en ce que le maillon de chaine est inséré entre ce prolongement et le corps de retenue. 5. Embodiment of the following conveyor 1, characterized in that the drive iron has an extension, preferably welded, and in that the chain link is inserted between this extension and the retaining body. 6. Forme de réalisation du transporteur suivant 1, caractérisée en ce que le corps de retenue a la forme d'une vis fixée au fer d'entraînement aux extrémités de celui-ci et pourvue d'une plaque de serrage. 6. Embodiment of the following conveyor 1, characterized in that the retaining body has the form of a screw fixed to the driving iron at the ends thereof and provided with a clamping plate. 7. Transporteur sans fin suivant 1, caractérisé en ce que le corps de retenue, en combinaison avec le fer d'entraînement, a une épaisseur telle ou est établi de manière telle que ces pièces remplissent au moins approximativement la distance entre deux maillons de chaîne réunis entre eux par un maillon. 7. Following endless conveyor 1, characterized in that the retaining body, in combination with the driving iron, has such a thickness or is established in such a way that these parts fill at least approximately the distance between two chain links. joined together by a link. 8. Maillon terminal pour la chaîne à maillons suivant <Desc/Clms Page number 7> 1 à 7, comportant une éclisse s'adaptant sur deux broches de maillons terminales, caractérisé en ce que l'éclisse possède un épaississement se raccordant au moins approximativement sans ressaut à l'arrondissement intérieur des broches. 8. End link for the following link chain <Desc / Clms Page number 7> 1 to 7, comprising a fishplate fitting on two end link pins, characterized in that the fishplate has a thickening which at least approximately connects without a projection to the inner rounding of the pins.
BE410104D BE410104A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE410104A true BE410104A (en)

Family

ID=74362

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE410104D BE410104A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE410104A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0451068B1 (en) Connecting piece for longitudinal elements
FR2705419A3 (en) Bicycle chain with improved inner and outer plates
FR2541973A1 (en) RIGOLE CONNECTION FOR RUNNERS OF TRANSPORT RIGOLES, PARTICULARLY FOR SCREW CHAINS CONVEYORS
BE410104A (en)
FR2687719A1 (en) PORTAL DRIVE MECHANISM FOR AN OSCILLATING PORTAL, A SECTIONAL PORTAL OR A SLIDING PORTAL, PARTICULARLY A GARAGE PORTAL.
EP1086323B1 (en) Screwed conveyor belt fastener
FR2484375A1 (en) CARRIER SCRAPER WITH DOUBLE CHAIN SCRAPERS
FR2675548A3 (en) Fastening structure for assembling sections
FR2520333A1 (en)
FR2767424A1 (en) DEVICE FOR ASSEMBLING ALIGNED DISTRIBUTION CABINETS
FR2611369A3 (en) Rail fastening
FR2710620A1 (en) Chain conveyor chain used in underground mining and underground tunnel construction.
FR2607558A1 (en) Folding joint, particularly for a counter
FR2593423A1 (en) Clamp for pressing two objects together
BE1010579A3 (en) Installation for the formation of a shore along a conveyor belt.
FR2626606A1 (en) Fixing strap for tubular shuttering
FR3069530B3 (en) FAST SYSTEM FOR LOCKING / UNLOCKING A BEDBAR CONVEYOR BAR TO THE DRIVE CHAIN
WO1983002014A1 (en) Wrist-watch
FR2534965A1 (en) DEVICE FOR THE CONNECTION BY CLAMPING GUTTER-SHAPED PROFILES, EMBEDDING THE ONE IN THE OTHER AND DISPLACABLE, FOR THE SUPPORT OF MINES
BE513788A (en)
BE637541A (en)
FR2617235A1 (en) GALLERY SUPPORT DEVICE
FR3142208A3 (en) Closing element
FR2538572A1 (en) Clamping of the case of a watch and of the glass by outer elements (in the form of forks) permitting attachment of a bracelet
FR2564157A1 (en) Containers fastening flange.