BE408707A - - Google Patents

Info

Publication number
BE408707A
BE408707A BE408707DA BE408707A BE 408707 A BE408707 A BE 408707A BE 408707D A BE408707D A BE 408707DA BE 408707 A BE408707 A BE 408707A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
air
separator according
dust
dust separator
nozzles
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE408707A publication Critical patent/BE408707A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B07SEPARATING SOLIDS FROM SOLIDS; SORTING
    • B07BSEPARATING SOLIDS FROM SOLIDS BY SIEVING, SCREENING, SIFTING OR BY USING GAS CURRENTS; SEPARATING BY OTHER DRY METHODS APPLICABLE TO BULK MATERIAL, e.g. LOOSE ARTICLES FIT TO BE HANDLED LIKE BULK MATERIAL
    • B07B4/00Separating solids from solids by subjecting their mixture to gas currents
    • B07B4/08Separating solids from solids by subjecting their mixture to gas currents while the mixtures are supported by sieves, screens, or like mechanical elements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Combined Means For Separation Of Solids (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Séparateur de poussière, en particulier pour le dépoussiérage de la houille avant son lavage, pour le dépoussiérage de la houille avant son.lavage, on a proposé d'amener la houille sur un tamis mis en mouvement de vaet-vient par des excentriques et vers lequel est envoyé, au moyen d'un ventilateur, un courant d'air inférieur, tandis qu'une canalisation d'aspiration conduisant au même ventilateur est raccor dée à la face supérieure de ce tamis. Il s'établit donc ainsi un courant de circuit de l'air, et le courant d'air refoulé (air inférieur) et le courant d'air aspiré (air supérieur) dépendent l'un de l'autre. 



   D'après la présente invention, il a été reconnu que cette dépendance réciproque du courant d'air inférieur et du courant d'air supérieur est défavorable, parce que ces deux courants remplissent deux missions différentes dans le cadre de la séparation de la poussière. Le courant d'air inférieur sert à opérer un désentassement de la matière afin d'amener la poussière à la surface 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de la couche de matière, et son intensité doit donc être réglée de manière   qu' il     n'occasionne,   au-delà de l'effet précité, au aune agitation de la couche de matière,   c'est-à-dire   une élévation en tourbillon de cette couche, parce qu'il entrerait alors dans le courant d'air aspiré trop de grains plus gros que les grains de poussière.

   par contre, le courant d'air aspiré a pour mission d'évacuer la poussière s'accumulant dans les couches supérieures du courant de matière. L'invention a déterminé qu'il faut pour cela une quantité d'air considérablement plus grande que celle du courant d'air inférieur,   c' est-à-dire   que l'air inférieur sortant du lit de matière à traiter ne suffit pas à une évacuation suffisante de la poussière s'accumulant dans les couches supérieures de matière. 



  Partant de cette constatation, il est proposé, d'après   l'invention,   de supprimer la dépendance entre le courant d'air refoulé et le courant d'air aspiré, qui existe dans les constructions actuelles, par la disposition d'un ventilateur aspirant spécial en liaison avec des ouvertures d'aspiration d'air additionnel disposées audessus du courant de matière à traiter. 



   Par la disposition d'après l'invention, il devient possible d'adapter l'intensité ainsi que le volume d'air du courant d'air inférieur et du courant d'air aspiré à leurs missions respectives et d'obtenir ainsi un dépoussiérage beaucoup plus poussé de la matière tout en évitant dans la plus large mesure possible l'évacuation de grains plus gros que les grains de poussière.

   En modifiant la grandeur des ouvertures d'aspiration pour l'air additionnel, on peut ici adapter l'installation à diverses conditions de travail et à diverses compositions de la matière. un autre avantage vis-à-vis de l'installation connue fonctionnant avec un courant en circuit fermé consiste en ce qu'on évite un enrichissement de l'air en vapeur d'eau et en ce qu'on obtient même un séchage de la poussière, avec la possibilité de dépoussiérer même une matière relativement humide. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Dans lestables   à   air et analogues, c'est-à-dire lesdispo -   sitifs   qui ne servent pas en réalité au dépoussiérage, mais au triage, on connait le procédé qui consiste à prévoir, à la face supérieure, une conduite d'aspiration afin d'empêcher que l'air inférieur sortant du lit de matière et contenant de la poussière ne sorte dans l'espace environnant. Relativement à ces dispositifs, on a déjà proposé aussi de disposer dans la canalisation d'aspiration pour l'air chargé de poussière un ventilateur particulier. Mais ici font défaut les ouvertures d'aspiration prévues par l'invention pour de l'air additionnel, de sorte que l'effet de l'invention ne peut être obtenu. 



   Pour le mouvement du tamis, on utilise utilement une commande par arbre déséquilibré, tel qu'elle est connue pour les tamis. 



  Cette construction est plus favorable que celle de la commande par excentriques utilisée jusqu' ici pour de tels séparateurs de poussière, parce que le mouvement de vibration provoque un fort mouvement des diverses particules de matière les unes par rapport aux autres, de sorte que de la poussière adhérant aux particules plus grosses est détachée, Le lit entier subit un désentassement, et la tendance qu' ont les plus fines particules à descendre par suite du mouvement de vibration est suffisamment combattue par le courant d'air inférieur. 



   Dans la réalisation du principe de l'invention, on obtient un effet particulièrement favorable lorsqu'on règle le ventila teur de refoulement de telle façon que l'air sorte de la couche de matière sans énergie d'écoulement appréciable. De cette manière, on évite que de grandes quantités de gros grains soient en traînées par le courant d'air aspiré.

   L'emploi d'un tel courant d'air inférieur Il statique Il est connu dans les laveurs à air,
Pour l'obtention d'un courant d'air aspiré efficace avec une consommation d'air aussi minime que possible, l'invention prévoit encore que la conduite d'aspiration se termine par un certain nombre de tuyères juxtaposées à de faibles intervalles, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dont les orifices d'aspiration se trouvent à une faible distance et de préférence à la même hauteur au-dessus de la couche de ma- tière, les tuyères étant avantageusement établies comme tuyères à fente s'étendant sur toute la largeur du tamis et ayant leur      embouchure à une distance réglable de la couche de matière. 



   Les tuyères peuvent être pourvues d'orifices latéraux supplé- mentaires pour l'air additionnel. Ces orifices d'aspiration se trouvent donc, dans ce cas, au-dessus des embouchures des tuyères, de sorte qu'on évite des vitesses excessives de l'air à l'endroit de ces embouchures et par conséquent des remous rendant difficile une séparation propre. 



   Pour le réglage de la grosseur de grains de la matière fine à séparer par le courant d'air aspiré, on peut modifier la distan- ce entre l'embouchure des tuyères et la couche de matière, ce qui peut se faire par exemple pendant le service au moyen de bouches   téle scopante s.    



   Un avantage de l'invention consiste en ce qu'il est possible d'utiliser en même temps le trieur à vent comme laveur à. air. Pour cela, il suffit de prévoir à l'extrémité de décharge du tamis, de la manière connue pour les laveurs à air, une paroi de retenue pour la déviation de la matière légère (par exemple le charbon) et une décharge des stériles, Mais on peut aussi, au lieu de cela, placer à la suite du tamis une table à air, et l'on obtient alors cet avantage que la matière arrive à cette table à air avec la stratification opérée par le tamis, Ainsi se trouve considérable- ment soulagée la table à air elle-même. 



   Le dessin ci-joint représente un exemple d'exécution de l'objet de l'invention. 



   La fig.l est une élévation. 



   La fig.2 montre en plan une partie de la fig.l. 



   La fig.3 est une élévation d'une seconde forme d'exécution. 



     La   fig. 4 montre en vue de coté un détail de la forme d'exé -   cutioh   d'après la fig.3. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Le séparateur de poussière d'après la   fig.l   consiste en un tamis faiblement incliné 1 auquel est amené le charbon dans le sens de la flèche x et qui reçoit un courant d'air par le bas dans le sens de la flèche   .   Le tamis est pourvu, au-dessus, d'une enveloppe ou caisse 2 dans laquelle pénètrent des tuyères d'aspiration 3, qui aboutissent tout près de la surface de la couche de matière, Ces tuyères d'aspiration se réunissent vers le haut pour former la conduite d'aspiration 3a qui est raccordée à un ventilateur aspirant spécial non représenté. 



   Pour le désentassement de la couche de matière, le tamis re- çoit des mouvements d'oscillation circulaires ou elliptiques au moyen d'un arbre déséquilibré 4. La commande est représentée schématiquement sur le dessin et correspond, au surplus, aux commandes connues des tamis vibrants. 



   La caisse 2 est pourvue d'ouverturesd'entrée d'air 5' ré glables par des lames de persiennes 5. Grâce aux mouvements d'oscillation, on obtient un désentassement de la couche de matière qui permet au courant d'air inférieur de rassembler la matière la plus fine dans la couche supérieure, de sorte que cette matière la plus fine peut être aspirée vers le haut par les tuyères d'aspiration 3. L'air transporteur additionnel qui est nécessaire peut être aspiré à travers les ouvertures 5'. Les tuyères 3 s'étendent sur toute la largeur de la caisse à tamis. La matière dépoussiérée est alors reçue en 6. En dessous du tamis 1 se trouve un second tamis 7, de manière à former, entre les deux tamis, une chambre à air qui assure la distribution uniforme du courant d'air inférieur admis au tamis 1 sur toute la surface de celuici. 



   La forme d'exécution d'après la   fig,3   se distingue de celle de la fig.l en ce que chacune des deux tuyères 3 est décomposée en plusieurs tuyères à fente 3' ayant la largeur du tamis. Les tuyères possèdent, dans les parois latérales, des ouvertures 8 pouvant être réglées à volonté au moyen de registres 9 pourvus d'ouvertures correspondantes. De l'air transporteur additionnel 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 pour la poussière à évacuer est alors aspiré au-dessus des orifices d'aspiration des tuyères. 



   La conduite d'aspiration 3a possède un espace de détente 10 avec une tubulure de dérivation 12 dirigée vers le bas et fermée par un dispositif de décharge constitué par une roue à augets 11. 



  La tubulure de dérivation possède, près de l'endroit de décharge 11, des ouvertures 13 pouvant être réglées par un anneau 14. 



  Dans l'espace de détente 10, la vitesse du courant d'air aspiré diminue, de sorte que les particules plus lourdes ont une tendance à tomber dans la tubulure 12. par les ouvertures 15, il est aspiré de l'air qui rencontre la matière tombant dans la tubulure et refoule ainsi les particules fines dans la conduite   3a,   De cette manière, il est possible de séparer jusqu'à une certaine grosseur de grains les grains plus gros que les grains de poussière contenus dans la matière évacuée ou, en général, les particules les plus grosses, et d'opérer ainsi, en quelque sorte, une   classi-   fication subséquente.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Dust separator, in particular for the dedusting of the coal before its washing, for the dedusting of the coal before its washing, it has been proposed to bring the coal on a sieve set in motion back and forth by eccentrics and towards which is sent, by means of a fan, a lower air current, while a suction pipe leading to the same fan is connected to the upper face of this screen. Thus, an air circuit current is established, and the discharge air current (lower air) and the sucked air current (upper air) depend on each other.



   From the present invention, it has been recognized that this reciprocal dependence of the lower air stream and the upper air stream is unfavorable, because these two streams perform two different tasks in the separation of dust. The lower air stream is used to de-stack the material in order to bring the dust to the surface

 <Desc / Clms Page number 2>

 layer of material, and its intensity must therefore be adjusted so that it does not cause, beyond the aforementioned effect, to agitation of the layer of material, that is to say an elevation in vortex of this layer, because it would then enter the sucked air stream too many grains larger than the grains of dust.

   on the other hand, the sucked air current has for mission to evacuate the dust accumulating in the upper layers of the material current. The invention has determined that this requires an amount of air considerably greater than that of the lower air stream, i.e. the lower air leaving the bed of material to be treated is not sufficient. sufficient evacuation of dust accumulating in the upper layers of material.



  On the basis of this observation, it is proposed, according to the invention, to eliminate the dependence between the flow of discharged air and the drawn air current, which exists in current constructions, by the arrangement of an exhaust fan special in conjunction with additional air intake openings located above the flow of material to be treated.



   By the arrangement according to the invention, it becomes possible to adapt the intensity as well as the volume of air of the lower air stream and of the air stream drawn in to their respective missions and thus to obtain dust removal. much more material while avoiding as far as possible the evacuation of grains larger than dust grains.

   By changing the size of the suction openings for additional air, the installation can be adapted here to various working conditions and to various compositions of the material. another advantage with respect to the known installation operating with a current in a closed circuit consists in preventing an enrichment of the air with water vapor and in even obtaining a drying of the dust, with the possibility of dusting even a relatively damp material.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   In air ballasts and the like, that is to say devices which are not actually used for dust removal, but for sorting, the process is known which consists in providing, on the upper face, a suction line in order to to prevent the lower air leaving the material bed and containing dust from escaping into the surrounding space. With regard to these devices, it has also already been proposed to place a special fan in the suction line for the dust-laden air. However, the suction openings provided by the invention for additional air are lacking here, so that the effect of the invention cannot be obtained.



   For the movement of the screen, an unbalanced shaft drive, as is known for screens, is usefully used.



  This construction is more favorable than that of the eccentric drive used heretofore for such dust separators, because the vibrating movement causes a strong movement of the various particles of matter relative to each other, so that dust adhering to the larger particles is loosened, the whole bed undergoes de-packing, and the tendency of the finer particles to descend as a result of the vibrating movement is sufficiently combated by the lower air current.



   In carrying out the principle of the invention, a particularly favorable effect is obtained when the discharge fan is adjusted in such a way that the air leaves the layer of material without appreciable flow energy. In this way, large quantities of coarse grains are prevented from being dragged by the sucked air stream.

   The use of such a lower static air stream It is known in air washers,
In order to obtain an efficient sucked air current with as little air consumption as possible, the invention also provides that the suction pipe ends with a number of juxtaposed nozzles at short intervals,

 <Desc / Clms Page number 4>

 the suction openings of which are at a short distance and preferably at the same height above the layer of material, the nozzles being advantageously established as slit nozzles extending over the entire width of the screen and having their mouth at an adjustable distance from the material layer.



   The nozzles can be provided with additional side ports for additional air. These suction openings are therefore, in this case, above the mouths of the nozzles, so that excessive air velocities at the location of these mouths are avoided and consequently eddies making separation difficult. clean.



   To adjust the grain size of the fine material to be separated by the sucked air stream, the distance between the mouth of the nozzles and the layer of material can be changed, which can be done for example during service by means of telescopic mouths.



   An advantage of the invention is that it is possible to use the wind sorter at the same time as a scrubber. air. For this, it suffices to provide at the discharge end of the sieve, in the manner known for air scrubbers, a retaining wall for the deflection of light material (for example coal) and a discharge of waste rock. one can also, instead of that, place an air table after the sieve, and we then obtain this advantage that the material arrives at this air table with the stratification operated by the sieve. The air table itself was relieved.



   The accompanying drawing represents an example of execution of the object of the invention.



   Fig.l is an elevation.



   Fig.2 shows a plan part of fig.l.



   Fig.3 is an elevation of a second embodiment.



     Fig. 4 shows a side view of a detail of the execution form according to fig.3.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The dust separator according to fig.l consists of a gently inclined sieve 1 to which the carbon is fed in the direction of the arrow x and which receives an air stream from below in the direction of the arrow. The sieve is provided, above, with a casing or box 2 in which penetrate the suction nozzles 3, which end very close to the surface of the layer of material, These suction nozzles meet upwards to forming the suction line 3a which is connected to a special suction fan not shown.



   For the de-stacking of the material layer, the sieve receives circular or elliptical oscillating movements by means of an unbalanced shaft 4. The control is shown schematically in the drawing and corresponds, moreover, to the known controls of the sieves. vibrating.



   The body 2 is provided with air inlet openings 5 'adjustable by louver blades 5. Thanks to the oscillating movements, a de-packing of the layer of material is obtained which allows the lower air current to collect. the finer material in the top layer, so that this finer material can be sucked upwards through the suction nozzles 3. The additional carrier air which is required can be drawn through the openings 5 '. The nozzles 3 extend over the entire width of the screen box. The dusted material is then received at 6. Below the sieve 1 is a second sieve 7, so as to form, between the two sieves, an air chamber which ensures the uniform distribution of the lower air stream admitted to the sieve 1. over the entire surface of it.



   The embodiment according to fig, 3 differs from that of fig.l in that each of the two nozzles 3 is broken down into several slotted nozzles 3 'having the width of the screen. The nozzles have, in the side walls, openings 8 which can be adjusted at will by means of registers 9 provided with corresponding openings. Additional air carrier

 <Desc / Clms Page number 6>

 for the dust to be removed is then sucked above the suction openings of the nozzles.



   The suction line 3a has an expansion space 10 with a branch pipe 12 directed downwards and closed by a discharge device consisting of a bucket wheel 11.



  The bypass tube has, near the discharge point 11, openings 13 which can be adjusted by a ring 14.



  In the expansion space 10, the speed of the sucked air stream decreases, so that the heavier particles have a tendency to fall into the tubing 12. Through the openings 15, air is sucked in which meets the outlet. material falling into the tubing and thus pushes the fine particles back into the pipe 3a. In this way, it is possible to separate up to a certain grain size the grains larger than the grains of dust contained in the discharged material or, in general, the larger particles, and thus to operate, in a way, a subsequent classification.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S . R E V E N D I C A T I O N S. 1. séparateur de poussière, en particulier pour le dépoussiérage de la houille avant son lavage, consistant en un tamis mû mécaniquement et recevant par le bas un courant d'air refoulé, taudis qu'une conduite d'aspiration évacuant la poussière est raccordée à la face supérieure de ce tamis, caractérisé en ce qu'il est prévu, dans la conduite d'aspiration et la conduite de refoulement, des ventilateurs ou analogues particuliers, et en ce que la conduite d'aspiration est pourvue d'ouverturesd'aspiration pour de l'air additionnel. 1.dust separator, in particular for removing dust from coal before washing, consisting of a mechanically driven sieve and receiving from below a flow of discharged air, while a suction line discharging dust is connected to the upper face of this screen, characterized in that special fans or the like are provided in the suction line and the discharge line, and in that the suction line is provided with suction openings for additional air. 2. séparateur de poussière d'après la revendication 1, caractérisé en ce que les ouvertures pour l'air additionnel sont réglables en grandeur. 2. Dust separator according to claim 1, characterized in that the openings for additional air are adjustable in size. 3. séparateur de poussière d'après la revendication 1, caractérisé en ce que le mouvement du tamis ayant pour but d'opérer <Desc/Clms Page number 7> le désentassement de la couche de matière à dépoussiérer est produit par un arbre déséquilibré (4) ou analogue. 3. dust separator according to claim 1, characterized in that the movement of the sieve intended to operate <Desc / Clms Page number 7> the de-packing of the layer of material to be dusted is produced by an unbalanced shaft (4) or the like. 4. Séparateur de poussière d'aprèsla revendication 1, caractérisé par une mise au point telle du ventilateur de refoulement que l'air sorte de la couche de matière sans énergie d'écoulement appréciable. 4. Dust separator according to claim 1, characterized by such focusing of the discharge fan that air leaves the material layer without appreciable flow energy. 5. séparateur de poussière d'après la revendication 1, caractérisé en ce que la conduite d'aspiration se termine par un certain nombre de tuyères juxtaposées à de faibles intervalles (3, 3'), dont les orifices d'aspiration se trouvent à une faible distance et de préférence à la même hauteur au-dessus de la couche de matière, 6. Séparateur de poussière d'après les revendications 1 et 5, caractérisé en ce que les tuyères sont établies comme tuyères à fente (3' ) s'étendant à peu près sur toute la largeur du tamis. 5. dust separator according to claim 1, characterized in that the suction line ends with a number of juxtaposed nozzles at small intervals (3, 3 '), the suction openings of which are located at a small distance and preferably at the same height above the layer of material, 6. Dust separator according to claims 1 and 5, characterized in that the nozzles are established as slot nozzles (3 ') extending approximately over the entire width of the screen. 7. Séparateur de poussière d'après les revendications 1,5 et 6, caractérisé en ce que la distance entre les orifices des tuyères et la couche de matière est réglable pendant le service, par exemple au moyen de bouches télescopantes. 7. Dust separator according to claims 1.5 and 6, characterized in that the distance between the orifices of the nozzles and the layer of material is adjustable during operation, for example by means of telescoping vents. 8. Séparateur de poussière d'après les revendications 1 et 5, caractérisé en ce que les tuyères (5') sont pourvues d'ouvertures d'aspiration latérales supplémentaires (8). 8. Dust separator according to claims 1 and 5, characterized in that the nozzles (5 ') are provided with additional side suction openings (8). 9. Séparateur de poussière d'après la revendication 1, caractérisé en ce que, pour l'évacuation des parties plus grosses contenues dans la poussière aspirée, en particulier des grains plus gros que les grains de poussière, il est raccordé à la conduite d'aspiration (3a) un espace de détente (10) avec une tubulure de dérivation (12) dirigée vers le bas et fermée par un dispositif de décharge (par exemple une roue à augets 11), laquelle tubulure est pourvue d'ouvertures d'admission d'air réglables (13) par lesquelles il est produit un courant d'air qui rencontre la matière tombant dans la tubulure de dérivation et refoule les particules fines dans la conduite d'aspiration, <Desc/Clms Page number 8> 10. 9. Dust separator according to claim 1, characterized in that, for the removal of larger parts contained in the sucked up dust, in particular grains larger than dust grains, it is connected to the pipe d. 'suction (3a) an expansion space (10) with a branch pipe (12) directed downwards and closed by a discharge device (for example a bucket wheel 11), which pipe is provided with openings for adjustable air intakes (13) by which a current of air is produced which meets the material falling in the bypass tube and pushes the fine particles back into the suction line, <Desc / Clms Page number 8> 10. séparateur de poussière d'après la revendication 1, caractérisé en ce qu'il est prévu à l'extrémité de décharge du tamis (1), de la manière connue pour les laveurs à air, une paroi de retenue pour la déviation de la matière légère , par exemple du charbon, et une décharge des stériles. dust separator according to claim 1, characterized in that at the discharge end of the sieve (1), as known from air scrubbers, there is provided a retaining wall for the deflection of the material light, for example coal, and a waste rock dump. 11. séparateur de poussière d'après la revendication 1, caractérisé en ce que le tamis (1) est suivi d'une table de triage à air, à laquelle la matière est amenée avec la stratification opérée par le tamis. 11. Dust separator according to claim 1, characterized in that the sieve (1) is followed by an air sorting table, to which the material is fed with the stratification carried out by the sieve.
BE408707D BE408707A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE408707A true BE408707A (en)

Family

ID=73228

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE408707D BE408707A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE408707A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2369021A1 (en) * 1976-10-26 1978-05-26 Lindemann Maschfab Gmbh WIND SEPARATOR

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2369021A1 (en) * 1976-10-26 1978-05-26 Lindemann Maschfab Gmbh WIND SEPARATOR

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CN108636592A (en) A kind of building waste separation system
FR2460701A1 (en) DEVICE FOR SEPARATING SOLID MATERIALS IN A LIQUID CURRENT
BE408707A (en)
KR100939175B1 (en) Environment device and method for separation dredging soil
CN109126932A (en) Rice cleaning device
US20130209181A1 (en) Self-emptying vacuum apparatus for use by gold prospectors
FR2495963A1 (en) PAINT SPRAY CABIN
JPH04300381A (en) Screen device for removing knot from slurry carried by fluid of fiber and knot
FR2488145A1 (en) IMPROVEMENTS IN WET DEDUSTING DEVICES
US3108949A (en) Separator for granular goods
KR100811921B1 (en) Water flush type painting booth
JP2001513149A (en) Equipment for separating contaminants from fiber pulp suspension
FR2528159A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR DRYING POWDERY MATERIALS IN GENERAL
KR20040013932A (en) Method and Apparatus for the seperation of light-weight waste from construction waste using cyclone dust collectorCyclone dust collector
BE560279A (en)
EP1646449A2 (en) Apparatus and method of separating small rubbish and organic matters from garbage for collection
WO2008043959A2 (en) Dynamic sludge-separation water recycling device, and water purification plant including such a device
US747692A (en) Movable sluice-box.
BE543810A (en)
BE651294A (en)
FR2522523A1 (en) Silica sand recovery from wash waters - using hydrocone and conveyor belt dewatering equipment
US1049035A (en) Concentrator.
RU33879U1 (en) Dust collector
US1091440A (en) Concentrator.
RU2299768C1 (en) Dust trap