BE408052A - - Google Patents

Info

Publication number
BE408052A
BE408052A BE408052DA BE408052A BE 408052 A BE408052 A BE 408052A BE 408052D A BE408052D A BE 408052DA BE 408052 A BE408052 A BE 408052A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
reflector
lamp
socket
annular part
spring
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE408052A publication Critical patent/BE408052A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F21LIGHTING
    • F21SNON-PORTABLE LIGHTING DEVICES; SYSTEMS THEREOF; VEHICLE LIGHTING DEVICES SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLE EXTERIORS
    • F21S41/00Illuminating devices specially adapted for vehicle exteriors, e.g. headlamps
    • F21S41/10Illuminating devices specially adapted for vehicle exteriors, e.g. headlamps characterised by the light source
    • F21S41/19Attachment of light sources or lamp holders
    • F21S41/198Snap-fit attachments
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F21LIGHTING
    • F21SNON-PORTABLE LIGHTING DEVICES; SYSTEMS THEREOF; VEHICLE LIGHTING DEVICES SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLE EXTERIORS
    • F21S41/00Illuminating devices specially adapted for vehicle exteriors, e.g. headlamps
    • F21S41/10Illuminating devices specially adapted for vehicle exteriors, e.g. headlamps characterised by the light source
    • F21S41/19Attachment of light sources or lamp holders
    • F21S41/194Bayonet attachments

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Non-Portable Lighting Devices Or Systems Thereof (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISPOSITIF DESTINE A FIXER UNE   LAMEE     ELECTRIQUE   A INCANDES- 
 EMI1.1 
 e 1=09 DANS UN E391aCZXUB* 
La présente invention concerne un dispositif qui est destiné à fixer une lampe électrique ' incandescence dans un réflecteur et qui convient particulièrement bien à être utilisé dans les cas où il importe pour une raison   quelconque,   que la lampe à incandescence ou son filament occupent une position déterminée par rapport à une lentille, un réflecteur ou un autre système optique coopérant avec la lampe, comme c'est le cas, par exemple, avec les lampes à incandescence montées dans les phares   d'automobiles.   



   Dans les constructions actuelles de phares d'auto-   @   
 EMI1.2 
 -mobiles on monte la lampe habituellement de telle mani 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 que la douille à bayonnette soit fixée dans une garniture à bayonnette qui est disposée dans un trou   ménage   au sommet du réflecteur. Du fait qu'il importe beaucoup dans ces constructions que la lampé occupe la position correcte par -rapport au réflecteur, on prévoit le plus souvent des moyens permettant rajuster la garniture par rapport au réflecteur. 



  Bien qu'on ait obtenu de bons résultats de cette manière la construction est assez compliquée dans la plupart des cas, ce qui implique le risque d'une position incorrecte de la lampe par rapport au réflecteur. 



   Le dispositif faisant l'objet de la présente inven- -tion permet d'éviter ces inconvénients. Conformément à l'invention on maintient la lampe dans la position correcte par rapport au réflecteur à l'aide d'une pièce annulaire qui est fixée au calot perpendiculairement à l'axe de la lampe! le réflecteur comportant des moyens de relier à ce- -lui-ci la partie annulaire de la lampe et, en outre, un dispositif qui comprend des organes de contacts à monture élastique et qui lors du placement de la lampe établit au-   -tomatiquement   le contact entre les fils d'alimentation et la lampe. 



   Les moyens de fixer de la lampe au réflecteur et le dispositif de contact à ressort peuvent être disposés dans un support fixé au réflecteur. 



   De préférence, le dispositif est construit de telle façon que la pièce annulaire du culot de la lampe   a*appuie   au moyen de quelques parties saillantes sur la partie plate du réflecteur coopérant avec la pièce annulaire. 



   Cette partie plate peut être agencée dans une cavité du ré- -flecteur. 



   Les moyens de relier la lampe au réflecteur peu- -vent être constitués par des chevilles qui passent par   @   la partie plate du réflecteur et ont au moins une tête* 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Ces têtes sont sollicitées sous l'action d'un ressort dans le sens de la partie plate du   réflecteur.et   les chenilles coopèrent avec des trous qui s'étranglent dans le sens tangentiel et sont ménagés dans la pièce annulaire du culot de la lampe. 



   De préférence la douille oomportant le dispositif de contact à monture élastique et éventuellement les moyens de fixer la lampe au réflecteur, est reliée au réflecteur à l'aide de corps élastiques, tandis que les contacts d'a- -limentation sont poussés, sous l'action d'un ressort, dans le sens du réflecteur. Grâce à ce mode de fixation de la douille au réflecteur on obtient l'avantage que lorsque la lampe occupe la position correcte par rapport au réflecteur, la douille peut s'ajuster légèrement pour autant qu'il soit nécessaire, par rapport au culot. on comprendra que cette méthode de fixer la lampe dans le réflecteur offre l'avantage que la lampe occupe toujours la position correcte par rapport au réflecteur, parceque la fixation de la lampe au réflecteur s'effectue au moyen d'un dispositif centrant directement la lampe par rapport au réflecteur.

   Par suite, on peut se dispenser du système usuel dans lequel on monte au début la lampe dans la   Quille,   après quoi on fixe la douille au réflecteur, avec tous les inconvénients y inhérents tel qu'un réglage inexact et autres désavantages. En autre, le contact avec les orga- -nes d'alimentation extérieurs s'effectue automatiquement et directement lors du montage de la lampe. on comprendra mieux l'invention en se référant au   dessin annexé qui en représente, à titre d'exemple, plusieurs modes. de réalisation.   
 EMI3.1 
 le Fig.

   Io représente, partiellement en coupe, partiel -lement en élévation, un réflecteur comportant une doui2 eonforme â 1'invention avec 1a lampe y montée, V 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
La Fig. 2 montre séparément la douille et le ré-   -!lecteur,   ainsi qu'un organe d'attache. 



   La Fig. 3 représente une lampe destinée a être montée dans le réflecteur avec la douille conforme à l'in- -vention. 



   La Fig. 4 est une vue de face du réflecteur avec la douille. 



   La Fige 5 représente à plus grande échelle le mode d'attache du réflecteur avec la douille. 



   La Fige 6 représente, partiellement en élévation, partiellement en coupe, une exécution modifiée de l'inven-   -tion.   la Fige 7 représente en perspective la douille et le réflecteur montrés sur la fig. 6. 



   La Fig. 8 montre la partie plate du réflecteur re- -présenté sur les figures 6 et 7. 



   La lampe représentée aux figures I et 3 comprend l'ampoule en verre 10, à l'intérieur de laquelle sont agen- -cés les filaments II et Ia, et le culot 13, qui est muni des contacts extrêmes 14 et 15. La lampe comprend un dispo-   -sitif de   fixation 16 constitué par la bride 17 et le col 18, qui s'engage autour du calot 13 et est disposé sur ce dernier dans une position déterminée exactement au préalable par rapport aux filaments II et 12. Le diamètre intérieur de la partie 18 du col est légèrement supérieur au diamètre du calot 13, ce qui permet d'ajuster le dispositif 16 par rapport au culot lors de son montage sur ce dernier.

   Dans la position finale du dispositif 16 les trois parties sail-   -lantes   19 se trouvent derrière la bride   17   à une distance déterminée exactement des filaments* Lors du réglage de la partie annulaire par rapport au culot, on fait tourner cette partie de telle manière que les trous 20 ménagés dans la bride 17, se trouvent dans une position angulaire déterminée 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 préalablement par rapport aux filaments, ce qui fait que la lampe occupe ultérieurement la position correcte par rap. 



   -port au réflecteur. Après ce réglage le dispositif 16 de préférence en métal, est fixé au culot 13, par exemple, par soudage. La bride 17 et le culot peuvent aussi être faits en une seule pièce. 



   Le réflecteur 21 représenté sur les figures 1 et 2 présente à son sommet la partie protubérante 22 avec laquelle coopère le bord de la bride 17. La partie protubérante 22 présente une allure déterminée exactement au préalable par rapport à l'axe longitudinal du réflecteur. A 23 le sommet   du réflecteur présente une partie plate sur laquelle s'appuient;: les parties saillantes 19. Cette partie est située également   à une distance déterminée exactement, du point focal du ré- -flecteur. La partie 23 est percée de l'ouverture , par la- quelle peut passer le culot de la lampe. 



   La lampe est retenue par rapport aux rézlecteurs au   moten   des chevilles 25 qui sous l'action d'un ressort sont sollicitées contre la partie plate 23 et sont munies des têtes qui font saillie à l'intérieur du réflecteur. Le côté arrière 27 de ces têtes est conique. Si l'on désire monter la lampe dans le réflecteur on fait, glisser les parties évidées 28 des ouvertures 20 sur les têtes 26 jusqu'à ce que les parties saillantes 19 touchent la partie plate 23 du réflecteur.

   Ensuite on fait tourner la lampe, dans ce mode de réalisation, dans le sens   dextrorsum,   de sorte que les   côtés arrières coniques 27 des têtes se déplacent le long des parties rétécissantes des ouvertures 20, jusqu'à ce que ces côtés arrières viennent occuper leur position définitive   dans les parties extrêmes circulaires 29 de ces ouvertures. 
 EMI5.1 
 



  Dans ce mode de réalisation les chevilles 25 passent par les ouvertures de la bride 31 du cote antérieur de la douille 30 et en outre par les ouvertures dans la bague / 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 qui peut se déplacer sur la douille. De préférence, on relie cette bague aux chevilles en munissant le côté arrière des chevilles de la partie renflée 33. Les têtes des che- -villes 25 sont sollicitées contre la'bride 31 à l'aide du ressort à boudin 34 disposé entre la bride 31 et la bague 32. La douille 30 comprend les contacts 35 et 36 qui sont reliés électriquement aux fils d'alimentation 37 et 38. 



  Les contacts 35 et 36 sont poussés dans le sens du réflec- -teur par les ressorts à boudin 39 et 40 qui entourent les fils   37   et 38 et sont situés entre le fond de la douille 30 et la plaque 41 en matière isolante. Cette dernière pré- -sente la partie saillante 42 qui est guidée par la fente 43 dans la   douille 50.   Cette douille est fixée au réflecteur sur le cêté arrière de sa partie plate 23 à l'aide des ressorts   44.   Les évidements 45 ménagés dans la douille 30 sur son coté antérieur 31 coppèrent avec les parties saillantes 46 du réflecteur, ce qui permet de donner à la douille la posi- -tion angulaire correcte par rapport au réflecteur.

   Les têtes 26 des chevilles 25 font saillie dans le réflecteur par les ouvertures 47, qui s'étendent radialement à partir de   l'ou-     -verture   24 du réflecteur. Les ressorts 44 présentent des languettes 48 qui s'engagent derrière les parties protubé-   -rantes49   du col 50 perpendiculaire à la bride 31. De plus, ces ressorts sont munis des parties saillantes 51 qui font saillie dans la réflocteur par les ouvertures 52. 



   La fig. I. montre que la position de la lampe par rapport au réflecteur et à la douille n'est déterminée que par la partie annulaire 17. La douille 30 ne coopère pas avec le culot de la lampe de sorte qu'elle ne détermine pas sa position par rapport au réflecteur. 



   Les fig. 6, 7 et 8 représentent des modes de réalisa- -tion modifiés du réflecteur et de la douille qui comportent une lampe du genre montré sur les figures I et 3. Le réflec- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 -teur 53 présente une partie protubérante 54 et une partie plate 55 du genre montré sur les autres figures. 



   La partie plate 55 est percée d'un trou par où passe le culot et est munie du col 56 percé des trous 57, qui re- -çoivent les parties courbes élastiques 58 des saillies 59 fixées à la douille 60. Cette dernière est munie des contacts 
61 et 62 dont la forme correspond à celle des contacts 35 et 
36 montrés sur les autres figures. Les chevilles 63 dont la construction correspond à celle des chevilles 25 sont munies des têtes 64 à côté arrière conique 65. Ces têtes font saillie dans le réflecteur et les chevilles passent par les trous 66 ménagés dans la partie plate 55 du réflecteur.   Aux   extrémités de ces chevilles est disposée la bague 67 qui est soumise à l'action des ressorts à boudin 68 disposés entre le côté arrière du réflecteur et la bague 67.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DEVICE INTENDED TO ATTACH AN ELECTRIC INCANDED BLADE -
 EMI1.1
 e 1 = 09 IN A E391aCZXUB *
The present invention relates to a device which is intended to fix an incandescent electric lamp in a reflector and which is particularly suitable for use in cases where it is important for some reason that the incandescent lamp or its filament occupy a determined position. with respect to a lens, a reflector or other optical system cooperating with the lamp, as is the case, for example, with the incandescent lamps mounted in the headlights of automobiles.



   In current constructions of auto headlights @
 EMI1.2
 -mobiles we usually mount the lamp in such a manner

 <Desc / Clms Page number 2>

 that the bayonet socket is fixed in a bayonet insert which is disposed in a hole in the top of the reflector. Since it is very important in these constructions that the lamp occupies the correct position in relation to the reflector, means are most often provided for allowing the trim to be adjusted relative to the reflector.



  Although good results have been obtained in this way the construction is quite complicated in most cases, which involves the risk of an incorrect position of the lamp relative to the reflector.



   The device forming the subject of the present invention avoids these drawbacks. According to the invention the lamp is maintained in the correct position relative to the reflector using an annular part which is fixed to the cap perpendicular to the axis of the lamp! the reflector comprising means for connecting thereto the annular part of the lamp and, in addition, a device which comprises contact members with resilient mount and which during the placement of the lamp automatically establishes the contact between the power supply wires and the lamp.



   The means for fixing the lamp to the reflector and the spring contact device can be arranged in a support fixed to the reflector.



   Preferably, the device is constructed in such a way that the annular part of the base of the lamp rests by means of a few protrusions on the flat part of the reflector cooperating with the annular part.



   This flat part can be arranged in a cavity of the reflector.



   The means of connecting the lamp to the reflector can be constituted by pins which pass through the flat part of the reflector and have at least one head *

 <Desc / Clms Page number 3>

 
These heads are urged under the action of a spring in the direction of the flat part of the reflector. And the caterpillars cooperate with holes which constrict in the tangential direction and are made in the annular part of the base of the lamp.



   Preferably the socket oomportant the resilient mount contact device and optionally the means for fixing the lamp to the reflector, is connected to the reflector by means of resilient bodies, while the feed contacts are pushed, under the action of a spring, in the direction of the reflector. By virtue of this method of fixing the socket to the reflector, the advantage is obtained that when the lamp occupies the correct position with respect to the reflector, the socket can be adjusted slightly, if necessary, with respect to the base. It will be understood that this method of fixing the lamp in the reflector offers the advantage that the lamp always occupies the correct position in relation to the reflector, because the fixing of the lamp to the reflector is effected by means of a device directly centering the lamp relative to the reflector.

   As a result, the usual system can be dispensed with in which the lamp is initially mounted in the Keel, after which the socket is fixed to the reflector, with all the inherent disadvantages such as improper adjustment and other disadvantages. In addition, the contact with the external power supply organs takes place automatically and directly during the assembly of the lamp. the invention will be better understood by referring to the appended drawing which shows, by way of example, several modes thereof. of achievement.
 EMI3.1
 Fig.

   Io shows, partly in section, partly in elevation, a reflector comprising a nozzle according to the invention with the lamp mounted therein, V

 <Desc / Clms Page number 4>

 
Fig. 2 shows separately the socket and the re-reader, as well as a fastening member.



   Fig. 3 shows a lamp intended to be mounted in the reflector with the socket according to the invention.



   Fig. 4 is a front view of the reflector with the socket.



   Fig. 5 represents on a larger scale the mode of attachment of the reflector to the socket.



   Fig. 6 shows, partially in elevation, partially in section, a modified embodiment of the invention. Fig. 7 shows in perspective the socket and the reflector shown in fig. 6.



   Fig. 8 shows the flat part of the reflector shown in Figures 6 and 7.



   The lamp shown in Figures I and 3 comprises the glass bulb 10, inside which are arranged the filaments II and Ia, and the base 13, which is provided with the end contacts 14 and 15. The lamp comprises a fixing device 16 constituted by the flange 17 and the neck 18, which engages around the cap 13 and is disposed on the latter in a position determined exactly in advance with respect to the filaments II and 12. The diameter inside part 18 of the neck is slightly greater than the diameter of the cap 13, which allows the device 16 to be adjusted relative to the base when it is mounted on the latter.

   In the final position of the device 16 the three projecting parts 19 are located behind the flange 17 at an exactly determined distance from the filaments * When adjusting the annular part relative to the base, this part is rotated in such a way that the holes 20 formed in the flange 17 are in a determined angular position

 <Desc / Clms Page number 5>

 previously with respect to the filaments, so that the lamp subsequently occupies the correct position with respect to rap.



   -port to reflector. After this adjustment, the device 16, preferably made of metal, is fixed to the base 13, for example, by welding. The flange 17 and the base can also be made in one piece.



   The reflector 21 shown in Figures 1 and 2 has at its top the protruding part 22 with which the edge of the flange 17 cooperates. The protruding part 22 has a shape determined exactly beforehand with respect to the longitudinal axis of the reflector. At 23 the top of the reflector has a flat part on which the protrusions 19. This part is located also at an exactly determined distance from the focal point of the reflector. The part 23 is pierced with the opening, through which the lamp base can pass.



   The lamp is retained with respect to the reflectors by means of pins 25 which, under the action of a spring, are urged against the flat part 23 and are provided with heads which protrude inside the reflector. The rear side 27 of these heads is conical. If it is desired to mount the lamp in the reflector, slide the recessed portions 28 of the openings 20 over the heads 26 until the protrusions 19 touch the flat portion 23 of the reflector.

   Then the lamp is rotated, in this embodiment, in the dextrorsum direction, so that the tapered rear sides 27 of the heads move along the narrowing parts of the openings 20, until these rear sides come to occupy their position. final position in the circular end parts 29 of these openings.
 EMI5.1
 



  In this embodiment, the plugs 25 pass through the openings of the flange 31 on the front side of the sleeve 30 and further through the openings in the ring.

 <Desc / Clms Page number 6>

 which can move on the socket. Preferably, this ring is connected to the pegs by providing the rear side of the pegs with the swelling portion 33. The heads of the pegs 25 are biased against the flange 31 by means of the coil spring 34 disposed between the flange. 31 and the ring 32. The socket 30 comprises the contacts 35 and 36 which are electrically connected to the supply wires 37 and 38.



  The contacts 35 and 36 are urged in the direction of the reflector by the coil springs 39 and 40 which surround the wires 37 and 38 and are situated between the bottom of the socket 30 and the plate 41 of insulating material. The latter presents the protruding part 42 which is guided by the slot 43 in the socket 50. This socket is fixed to the reflector on the rear side of its flat part 23 using the springs 44. The recesses 45 formed in the socket 30 on its anterior side 31 cope with the protrusions 46 of the reflector, which allows to give the socket the correct angular position with respect to the reflector.

   The heads 26 of the pegs 25 project into the reflector through the apertures 47, which extend radially from the aperture 24 of the reflector. The springs 44 have tabs 48 which engage behind the protruding parts 49 of the neck 50 perpendicular to the flange 31. In addition, these springs are provided with the protrusions 51 which protrude into the reflector through the openings 52.



   Fig. I. shows that the position of the lamp relative to the reflector and to the socket is determined only by the annular part 17. The socket 30 does not cooperate with the base of the lamp so that it does not determine its position. relative to the reflector.



   Figs. 6, 7 and 8 show modified embodiments of the reflector and the socket which include a lamp of the kind shown in Figures I and 3. The reflector

 <Desc / Clms Page number 7>

 -teur 53 has a protruding part 54 and a flat part 55 of the kind shown in the other figures.



   The flat part 55 is pierced with a hole through which the base passes and is provided with the neck 56 pierced with holes 57, which receive the elastic curved parts 58 of the projections 59 fixed to the socket 60. The latter is provided with contacts
61 and 62, the shape of which corresponds to that of the contacts 35 and
36 shown in the other figures. The pegs 63, the construction of which corresponds to that of the pegs 25, are provided with the heads 64 with a conical rear side 65. These heads project into the reflector and the pegs pass through the holes 66 made in the flat part 55 of the reflector. At the ends of these dowels is arranged the ring 67 which is subjected to the action of the coil springs 68 arranged between the rear side of the reflector and the ring 67.


    

Claims (1)

R E S U M E. ABSTRACT. Cette invention concerne : I.- Un dispositif destiné à fixer une lampe électrique a incandescence dans un réflecteur, dans lequel la lampe est maintenue dans la position correcte par rapport au réflecteur à l'aide d'une pièce annulaire qui est fixoe au culot perpen- -diculairement à l'axe de la lampe, le réflecteur comportant des moyens pour y relier la partie annulaire de la lampe et, en outre, un dispositif comportant des organes de contact à monture élastique qui, lors du montage de la lampe établit automatiquement le contact entre les fils d'alimentation et la lampe, ce dispositif pouvant présenter en outre les par- -ticularités suivantes, prises séparément ou en combinaison : a. This invention relates to: I.- A device for fixing an incandescent electric lamp in a reflector, in which the lamp is held in the correct position relative to the reflector by means of an annular piece which is fixed to the permanent base. - -dicularly to the axis of the lamp, the reflector comprising means for connecting the annular part of the lamp thereto and, in addition, a device comprising contact members with resilient mount which, when the lamp is mounted, automatically establishes the contact between the supply wires and the lamp, this device possibly having the following special features, taken separately or in combination: a. Au réflecteur est reliée une douille qui comprend les EMI7.1 motens détache pour la lampe et le réflecteur, ainsi que dispositif de contact â ressort. <Desc/Clms Page number 8> b. La partie annulaire du culot de la lampe s'appuie au moyen de quelques parties saillantes sur la partie plate du réflecteur. c. La partie plate du réflecteur est disposée dans une pavité du réflecteur. d. Les moyens de relier la lampe au réflecteur sont constitués par des chevilles qui passent par la partie plate du réflecteur et ont au moins une tête , lesquelles têtes sont sollicitées sous l'action d'un ressort dans le sens de la partie plate du réflecteur, ces chevilles coopérant avec des trous qai se rétrécissent dans le sens tangentiel et sont ménagés dans la pièce annulaire du culot de la lampe. e. To the reflector is connected a socket which includes the EMI7.1 motens detachable for lamp and reflector, as well as spring contact device. <Desc / Clms Page number 8> b. The annular part of the lamp base rests by means of a few protrusions on the flat part of the reflector. vs. The flat part of the reflector is arranged in a pavement of the reflector. d. The means for connecting the lamp to the reflector are constituted by pins which pass through the flat part of the reflector and have at least one head, which heads are urged under the action of a spring in the direction of the flat part of the reflector, these dowels cooperating with holes qai narrow in the tangential direction and are formed in the annular part of the base of the lamp. e. La douille comportant les contacts d'alimentation est fixée au réflecteur à l'aide d'organes élastiques, ces contacts d'alimentation étant poussés, sous l'action d'un ressort, dans le sens du réflecteur. f. Un réflecteur comportant une partie annulaire, qui est percée de trous par où passent des chevilles qui du coté du réflecteur sont munies de têtes renflées et sont soumises à l'action d'un ressort de telle façon que les têtes sont sollicitées contre la partie annulaire, le réflec- -teur étant confirmé de telle manière qu'une douille munie de contacts d'alimentation lui peut être reliée de manière a être amovible, ce réflecteur pouvant présenter encore la particularité que la partie annulaire est agencée dans une cavité du réflecteur. The socket comprising the supply contacts is fixed to the reflector by means of elastic members, these supply contacts being pushed, under the action of a spring, in the direction of the reflector. f. A reflector comprising an annular part, which is pierced with holes through which pass pegs which on the side of the reflector are provided with swollen heads and are subjected to the action of a spring such that the heads are urged against the annular part , the reflector being confirmed in such a way that a socket provided with power contacts can be connected to it in such a way as to be removable, this reflector being able also to have the particular feature that the annular part is arranged in a cavity of the reflector.
BE408052D BE408052A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE408052A true BE408052A (en)

Family

ID=72708

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE408052D BE408052A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE408052A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3489576A1 (en) Light module for lighting and/or signalling of a motor vehicle
FR2970685A1 (en) DEVICE FOR LIGHTING AND / OR SIGNALING A MOTOR VEHICLE AND METHOD FOR MOUNTING SUCH A DEVICE
BE1011994A6 (en) Lamp reflector.
BE408052A (en)
FR2862744A1 (en) SYSTEM FOR FIXING A LIGHT SOURCE ON A COUNTERPART OF A MOTOR VEHICLE PROJECTOR AND METHOD FOR CARRYING OUT SAID METHOD
EP1693617B1 (en) Vehicle lighting or signalling device
EP4047261B1 (en) Headlamp strip
FR2835595A1 (en) LAMP SOCKET FOR MOTOR VEHICLE HEADLIGHT, AND HEADLIGHT REFLECTOR INTENDED TO RECEIVE SUCH A LAMP SOCKET.
EP0462900B1 (en) Cigarette lighter body especially for motor vehicles and the assembly of a bright lighter body ring with such a lighter body
FR2562638A1 (en) Lighting projector
FR1240025A (en) Improvements to methods and devices for attaching fluorescent tubes or the like
BE429366A (en)
EP1409922B1 (en) Motor vehicle headlight with improved electromagnetic shielding means
FR2625376A3 (en) Lamp socket for an explosion-proof long-span light fitting
BE512214A (en)
FR2872885A1 (en) LIGHTING DEVICE FOR REFLECTOR VEHICLE COMPATIBLE WITH MULTIPLE LAMP MODELS
BE435301A (en)
BE493259A (en)
FR2661276A1 (en) Lamp with a luminous body fitted into a case
BE564663A (en)
FR2822526A1 (en) LIGHT PROJECTOR FOR VEHICLE, AND DEVICE FOR FIXING A LAMP FOR SUCH A PROJECTOR
CH116229A (en) Incandescent lamp socket for electric spotlight.
FR2708151A1 (en) Contact device for the stud of an electric vehicle lamp base.
BE363709A (en)
FR2533669A1 (en) Floodlight projector