BE397185A - - Google Patents

Info

Publication number
BE397185A
BE397185A BE397185DA BE397185A BE 397185 A BE397185 A BE 397185A BE 397185D A BE397185D A BE 397185DA BE 397185 A BE397185 A BE 397185A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shutter
valve
chamber
piston
regulator
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE397185A publication Critical patent/BE397185A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02DCONTROLLING COMBUSTION ENGINES
    • F02D9/00Controlling engines by throttling air or fuel-and-air induction conduits or exhaust conduits
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02DCONTROLLING COMBUSTION ENGINES
    • F02D2700/00Mechanical control of speed or power of a single cylinder piston engine
    • F02D2700/02Controlling by changing the air or fuel supply
    • F02D2700/0217Controlling by changing the air or fuel supply for mixture compressing engines using liquid fuel
    • F02D2700/0225Control of air or mixture supply
    • F02D2700/0228Engines without compressor
    • F02D2700/023Engines without compressor by means of one throttle device
    • F02D2700/0235Engines without compressor by means of one throttle device depending on the pressure of a gaseous or liquid medium

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of Throttle Valves Provided In The Intake System Or In The Exhaust System (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux régulateurs actionnés par dépression pour moteurs à combustion interne. 



   La présente invention est relative aux régulateurs pour moteurs à combustion interne utilisant la dépression régnant dans la tubulure d'admission du moteur pour fermer un obturateur contrôlant l'admission du mélange au moteur lorsque le régime du moteur dépasse sa valeur maximum normale. 



   Le régulateur qui fait l'objet de l'invention comprend une chambre ayant une paroi mobile reliée à un obturateur   oontrô-   lant l'admission de mélange au moteur, un passage reliant ladite chambre à la tubulure d'admission et contrôlé par une soupape, et un dispositif actionné par la dépression et commandant ladite soupape. 



   Dans un mode de réalisation, le régulateur comprend deux ohambrescommuniquant entre elles par un passage contrôlé par une soupape. La première chambre communique avec la tubulure d'admission du moteur et comporte une paroi mobile chargée et reliée à la soupape. Dans la deuxième chambre est disposé un piston mobile relié à un obturateur contrôlant l'admission de- mélange au moteur. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   En marche normale, la charge à laquelle est soumise la paroi mobile de la première chambre maintient la soupape fermée, et aucune dépression n'est transmise à la deuxième chambre. Le piston disposé dans cette deuxième chambre n'agit donc pas sur l'obturateur auquel il est relié. Lorsque le régime du moteur dépasse sa valeur maximum normale, la dépression transmise à la première chambre et agissant sur la paroi mobile de celle-ci surmonte la charge qui s'exerce sur cette paroi et qui est déterminée de manière à équilibrer la dépression pour la valeur maximum normale du régime. La paroi se déplace sous l'effet de cette dépression et provoque l'ouverture de la soupape.

   La dépression est alors transmise à la deuxième chambre; le piston est aspiré et provoque   .la fermeture   de 1!,obturateur, ce qui a pour effet de réduire le régime à. une valeur normale. 



   On a déjà proposé des régulateurs actionnés par dépression, dans lesquels un piston, soumis à la dépression et chargé par un ressort antagoniste, est relié directement à un obturateur. Dans ces dispositifs, la seule force disponible pour mouvoir l'obturateur est la différence entre la dépression   s'exe   çant sur le piston au régime atteint et la dépression au régime maximum normal qui est équilibrée par le ressort. Le régime doit donc dépasser notablement le régime maximum normal pour que l'accroissement de la dépression soit suffisant pour surmonter les résistances passives opposées par l'obturateur. 



   Dans le dispositif qui fait l'objet de l'invention, au contraire, comme la dépression n'est pas normalement transmise au piston actionnant l'obturateur, la totalité de cette dépression peut être utilisée pour mouvoir l'obturateur lorsque la soupape est ouverte. L'appareil est donc plus sensible et plus précis que les appareils existants. 



   La description qui va suivre en regard du dessin annexé donné à titre d'exemple fera bien comprendre la manière dont peut être réalisée l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Les Figs. 1 et 2 représentent schématiquement en plan et en élévation partiellement coupée suivant 2-2 un carburateur muni d'un régulateur réalisant l'invention. 



   La Fig. 3 représente une coupe suivant 3-3 d'un détail de la Fig. 1. 



   La Fig. 4 représente sohématiquement une vue en plan partiellement coupée d'un carburateur muni d'un régulateur à deux pistons. 



   La Fig. 5 représente une coupe suivant 5-5 du carburateur représenté à la Fig. 4. Sur cette figure a été représen-   té; ,   en outre, en traits mixtes, un schéma des communications entre les différentes chambres coupées par le plan 5-5 et la tubulure du carburateur coupée par le plan 5a-5a. 



   La Fig. 6 représente une coupe suivant 6-6 d'un détail de la Fig. 4. 



   Le carburateur représenté aux Figs 1 à 3 comprend une cuve à niveau constant 1 alimentant, à la manière connue, une sortie de combustible 2 débouchant dans la chambre de mélange 3 alimentée en air par une prise d'air 4. La quantité de mélange combustible se rendant au moteur est réglée par un obturateur 5 monté sur un axe 6. Sur l'une des extrémités de l'axe 6 est monté un levier 7 (Fig. 3). L'axe 6 comporte dans cette région une rainure 8 dans laquelle s'engage un ergot 9 porté par le levier 7. Le levier 7 est relié à l'organe de commande des gaz (.accélérateur). Lorsque l'on déplace le levier 7 dans le sens de la flèche 10, l'ergot 9   vient/au   contact du bord 11 de la rainure 8 et provoque la fermeture de l'obturateur 5.

   Par contre, le levier7 étant dans une position déterminée, l'obturateur 5 peut se fermer au-delà de la position déterminée par l'ergot 9, le bord 11 de la rainure 8 quittant alors cet ergot 9. 



   Sur l'extrémité opposée de l'axe 6 est monté rigidement un levier 15. 



   Le régulateur proprement dit comprend une chambre 12 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 communiquant, par un conduit 14, avec la région 13 de la tubulure d'admission située en aval de l'ohturateur 5. La chambre 12 communique, en outre, avec un orifice 16 par un conduit 17. 



  L'orifice 16 débouche dans une portée plane, sur laquelle glisse le levier 15. Dans ce levier est pratiquée une fenêtre 18 de largeur variable, si bien que l'orifice 16 est plus ou moins découvert suivant la position du levier 15. La chambre   12estainsi   reliée par un orifice de section variable avec l'atmosphère. L'orifice 16 est d'autant plus découvert que l'obturateur 5 est plus fermé. Le conduit 14 transmet donc à la chambre 12 une fraction d'autant plus faible de la dépression régnant dans la tubulure 13 que l'obturateur est plus fermé. 



  Pour un régime déterminé, la dépression en 13 est d'autant plus grande que l'obturateur 5 est plus fermé. La forme de la fenêtre 18 est déterminée de telle sorte que pour le régime maximum normal, la dépression qui règne dans la chambre 12 ait une valeur constante, quelle que soit l'ouverture de l'obturateur 5. 



   Dans la chambre 12 se meut un piston 20 chargé par un ressort 19. Le ressort 19 est déterminé de manière à équilibrer la dépression qui s'exerce sur le piston 80 lorsque le régime atteint sa valeur maximum normale. Le piston 20 est relié par une tige 21 à une soupape 22. 



   La soupape 22 contrôle un orifice 23 qui fait communiquer la chambre 12 aveo une deuxième chambre 24. Dans la ohambre 24 se meut un piston 25 relié par une bielle 26 au levier 15. Le piston 25 est chargé par un ressort 27 qui tend à ramener l'obturateur 5, par l'intermédiaire de la bielle 26 et du levier 15, dans la position de pleine ouverture. Le ressort 27 n'a pas à être déterminé d'une manière précise. Il doit seulement avoir une force suffisante pour vaincre les résistances passives s'opposant aux mouvements de l'obturateur 5. le ressort 27 peut être remplacé par un poids. Le piston 25 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 est monté dans la chambre 24 avec un certain jeu qui permet une fuite d'air entre le piston et les parois de la chambre. 



  La chambre 24 peut également être reliée à l'atmosphère par un petit orifiee si le jeu entre le piston 25 et les parois de la chambre 24 est insuffisant pour assurer le fonctionnement qui sera décrit par la suite. 



   Le fonctionnement du dispositif est le suivant:
En marche normale, la dépression transmise à la chambre 12 par le conduit 14 est trop faible pour déplacer le piston 20 contre la force du ressort 19. Ce piston maintient la soupape 22 fermée.   Le   piston 25 n'étant pas étanohe, la pression atmosphérique règne dans la chambre   24.   Le ressort 27 tend donc à ouvrir l'obturateur 5, et il maintient le bord 11 de la rainure 8,portée par l'axe 6 de l'obturateur,au contact de l'ergot 9 porté par le levier 7. C'est donc la position de ce levier, manoeuvré par le pilote, qui règle l'ouverture de l'obturateur 5. 



   Si le régime du moteur dépasse le régime maximum normal, la dépression qui ss'axerce sur le piston 20 surmonte la force du ressort 19, et la soupape 22 s'ouvre. La dépression régnant dans la chambre 12 est alors transmise par l'orifice 23 à la ohambre 24. Sous l'effet de cette dépression, le piston 25 se déplace en comprimant le ressort 27 et provoque la fermeture de l'obturateur 5 par l'intermédiaire de la bielle 26 et du levier 15. Le bord 11 de la rainure 8 quitte alors le contact de l'ergot 9, et le levier 7 cesse de régler l'ouverture de l'obturateur 5. Bien entendu, les fuites entre le piston 25 et les parois de la chambre 24 sont trop faibles pour empêcher qu'il s'établisse dans la chambre 24 une dépression suffisante pour surmonter la force du ressort 27. 



   Le piston 25, en provoquant la fermeture de l'obturateur 5, diminue la quantité de mélange combustible admise au moteur, et le régime s'abaisse. Lorsque le régime est redesoendu au-dessous de sa xxxxxxxxx valeur maximum normale, la 

 <Desc/Clms Page number 6> 

   soupape 22 se referme ; fuite entre le piston 25 et les pa-   rois de la chambre 24 rétablit la pression atmosphérique dans cette chambre; le ressort 27 repousse le piston 25 et rouvre l'obturateur 5. En pratique, l'obturateur 5 et le piston 25 se stabilisent dans une position d'équilibre; la soupape   22   reste entr'ouverte de manière à maintenir dans la chambre 24 une dépression juste suffisante pour équilibrer le ressort 27. 



   Le moteur tournant à un régime élevé, si le pilote manoeuvre le levier 7 dans le sens de l'ouverture après avoir momentanément fermé l'obturateur dans la position représenté* en traits mixtes, le ressort 27 pourrait être insuffisant pour provoquer, à lui seul, la réouverture de l'obturateur 5, car celui-ci a tendance à rester collé dans la position fer- mée, à cause de 1!. effort considérable qu'exerce sur lui la dépression qui, à cet instant, est très grande. Pour éviter ce danger, on excentre légèrement l'axe 6 de l'obturateur de manière à créer une certaine inégalité de surface entre les deux ailes de cet obturateur. On donne une surface légère-      ment plus grande à l'aile 55 de l'obturateur qui s'ouvre dans le sens du courant d'air.

   Dans la position fermée, où la dé- pression régnant dans la tubulure d'admission est très élevée, la prépondérance de surface de cette aile est suffisante pour créer sur   l'ooturateur   un effort à l'ouverture qui, en   stajou-   tant à la force du ressort 27, assure avec certitude le dé- collage de l'obturateur lors de la manoeuvre du levier 7 par le pilote. 



   Dans le carburateur représenté aux Figs 4 à 6, le sys- tème régulateur comprend deux pistons 28 et 29 reliés ensem- ble. Le piston 28 se meut dans un cylindre 30 monté dans une chambre 31 et communiquant librement avec elle. Le piston 29 est monté dans une partie cylindrique d'une chambre 32. La chambre 31 communique, par le conduit 33, avec la région 46 de la tubulure d'admission située en aval de l'obturateur 34. 



  La chambre 32 communique, par le conduit 35, l'espaoe annu- laire 36 disposé autour du diffuseur 37, et les orifices 38 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 percés dans ce diffuseur, avec la chambre de mélange 39, en amant de l'obturateur 34. 



   Une autre chambre 40 communique avec la chambre 31 par un passage contrôlé par une soupape 41. La soupape 41 a la forme d'un tiroir cylindrique se déplaçant dans une cham- bre 45, et est normalement appliquée sur son siège 42 par un ressort 43. Des passages 44, pratiqués dans la soupape 41, transmettent à la chambre 45 la pression régnant dans la cham- bre 31, de manière à équilibrer la soupape 41. Une tige 47, portée par le piston 28, est susceptible de provoquer l'ou- verture de la soupape 41 lorsque l'ensemble des pistons 28 et
29 se déplace vers le haut. 



   Lorsque le régime a une valeur déterminée, par exem- ple sa valeur maximum normale, la dépression régnant en 46 dans la tubulure d'admission et transmise à la   chambre   31 par le conduit 33, est d'autant plus grande que l'ohturateur 34 est plus fermé. Par contre, la dépression régnant dans le diffuseur 37 et transmise à la chambre 32 par les orifices 38, l'espace annulaire 36 et le conduit 35, est d'autant plus fai- ble que l'obturateur 34 est plus fermé. Les sections   rela-   ' tives des pistons 28 et 29, qui sont soumis respectivement, aux dépressions régnant dans les chambres 31 et 32, sont dé- terminées de telle sorte que l'effort total, auquel estsoumis l'ensemble de ces deux pistons de la part de ces dépressions, conserve une valeur à peu près indépendante du degré d'ouber- ture de l'obturateur 34.

   La force du ressort 43 est déter- minée de manière à équilibrer l'effort auquel est soumis l'en- semble des deux pistons 28 et 29 lorsque le régime atteint sa valeur maximum normale. 



   Dans une partie cylindrique de la chambre 40 glisse un piston 49 relié, par une bielle 50, à un levier 51 monté sur l'extrémité 53 de l'axe 52 de l'obturateur 34. Un certain jeu est ménagé entre le piston 49 et le cylindre dans lequel il se meut. Ce jeu peut être remplacé par un petit orifice reliant 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 la chambre 40 à l'atmosphère. 



   Un ressort spiral 54, dont l'une des extrémités eet fixée à l'axe 52 tend à ouvrir l'obturateur 34. be ressort peut être remplacé par un poids, et par exemple par le poids du piston 49 lui-même. Comme dans le carburateur représenté aux Figs 1 à 3, un levier 7, manoeuvré par le pilote (Fig. 6), est monté sur l'extrémité opposée de l'axe   52   et comporte un ergot 9 engagé dans une rainure 8 de cet axe. L'ergot 9, en entraînant le bord 11 de la rainure 8, permet de commander l'obturateur 34 dans le sens de la fermeture. 



   Le fonctionnement du dispositif est le suivant :
En marche normale, les dépressions qui règnent en 46 et 39 et qui sont transmises respectivement aux chambras 31 et 32 exercent sur les pistons 28 et 29 des efforts dont la somme est inférieure à la force du ressort 43. La soupape 41 reste donc appliquée sur son siège 42, et la pression atmosphérique règne dans la chambre 40. Le ressort 54 tend donc à ouvrir l'obturateur 34, et l'ouverture de cet obturateur est limitée par la position du levier 7 contre l'ergot 9 duquel vient buter le bord 11 de la rainure 8 pratiquée dans l'extrémité de l'axe 52 de l'obturateur. La position de l'obturateur est donc réglée par la position du levier de manoeuvre 7 (accélérateur). 



   Lorsque le régime dépasse wa valeur maximum normale, quelle que soit d'ailleurs la position de l'obturateur 34, les dépressions qui sont transmises aux chambres 31 et 32 exercent sur les pistons 28 et 29 des efforts dont la somme est supérieure à la force du ressort 43. L'ensemble des deux pistons mont en soulevant la soupape 41 par l'intermédiaire de la tige 47. La chambre 40 communique alors avec la chambre 31, et la dépression régnant dans la tubulure d'admission en 46 lui est ainsi transmise. Sous l'effet de cette dépression, le piston 49 est soulevé et ferme l'obturateur 34 par l'in- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 termédiaire de la bielle 50 et du levier 51 contre l'effort antagoniste du ressort 54.

   La diminution de la quantité de mélange admis qui en résulte provoque une diminution du régime, et la soupape 41 se referme lorsque le régime est à nouveau inférieur au régime maximum normal. 



   Comme dans le carburateur représenté aux Figs 1 à 3, la soupape 41 (qui joue le rôle de la soupape 22, Fig. 2) prend une position d'équilibre pour laquelle la dépression régnant dans la chambre 40 exerce sur le piston 49 (qui joue le rôle du piston 25, Fig. 2) un effort équilibrant le ressort 54 (qui joue le rôle du ressort 27, Fig. 2). L'obturateur 34 se stabilise ainsi dans une position d'équilibre pour laquelle le moteur conserve un régime à peu près égal à sa valeur maximum normale. 



   L'obturateur 34 est légèrement excentré pour éviter le collage de l'obturateur dans la position fermée. 



   L'invention n'est pas limitée aux modes de réalisation décrits et représentés à titre d'exemple. En particulier, l'organe sensible à la dépression qui actionne la soupape lorsque le régime dépasse sa valeur maximum normale peut être réalisé de bien des manières. De nombreuses réalisations d'un tel organe sont déjà connues en soi. De plus, le régulateur qui fait l'objet de l'invention et le levier de commande des gaz (accélérateur) n'agissent pas nécessairement sur un obturateur commun, comme on l'a représenté aux figures, mais peuvent, au contraire, commander deux obturateurs distincts. 



  Il est connu, en général, dans la technique actuelle, qu'un régulateur de type quelconque (centrifuge ou autre) peut indifféremment agir sur l'obturateur usuel d'un carburateur ou sur un obturateur supplémentaire, ces deux dispositions étant équiva- lentes.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to vacuum operated regulators for internal combustion engines.



   The present invention relates to regulators for internal combustion engines using the vacuum prevailing in the intake manifold of the engine to close a shutter controlling the admission of the mixture to the engine when the engine speed exceeds its normal maximum value.



   The regulator which is the subject of the invention comprises a chamber having a movable wall connected to a shutter controlling the admission of mixture to the engine, a passage connecting said chamber to the intake manifold and controlled by a valve, and a device actuated by the vacuum and controlling said valve.



   In one embodiment, the regulator comprises two chambers communicating with each other by a passage controlled by a valve. The first chamber communicates with the engine intake manifold and has a movable wall loaded and connected to the valve. In the second chamber is disposed a movable piston connected to a shutter controlling the admission of mixture to the engine.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In normal operation, the load to which the movable wall of the first chamber is subjected keeps the valve closed, and no vacuum is transmitted to the second chamber. The piston arranged in this second chamber therefore does not act on the shutter to which it is connected. When the engine speed exceeds its maximum normal value, the depression transmitted to the first chamber and acting on the movable wall thereof overcomes the load exerted on this wall and which is determined so as to balance the depression for the maximum normal value of the regime. The wall moves under the effect of this depression and causes the valve to open.

   The vacuum is then transmitted to the second chamber; the piston is sucked in and causes the closure of 1! shutter, which has the effect of reducing the speed to. a normal value.



   Regulators actuated by vacuum have already been proposed, in which a piston, subjected to vacuum and loaded by a counter spring, is connected directly to a shutter. In these devices, the only force available to move the shutter is the difference between the vacuum exerted on the piston at the speed reached and the vacuum at the normal maximum speed which is balanced by the spring. The speed must therefore significantly exceed the normal maximum speed so that the increase in vacuum is sufficient to overcome the passive resistances opposed by the shutter.



   In the device which is the subject of the invention, on the contrary, as the vacuum is not normally transmitted to the piston actuating the shutter, all of this vacuum can be used to move the shutter when the valve is open. . The device is therefore more sensitive and more precise than existing devices.



   The description which will follow with regard to the appended drawing given by way of example will make it clear how the invention can be implemented.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Figs. 1 and 2 schematically show in plan and in elevation partially cut along 2-2 a carburetor provided with a regulator embodying the invention.



   Fig. 3 shows a section on 3-3 of a detail of FIG. 1.



   Fig. 4 schematically shows a partially cutaway plan view of a carburetor fitted with a two-piston regulator.



   Fig. 5 shows a section on 5-5 of the carburetor shown in FIG. 4. This figure has been represented; , in addition, in phantom lines, a diagram of the communications between the various chambers cut by plane 5-5 and the carburetor pipe cut by plane 5a-5a.



   Fig. 6 shows a section on 6-6 of a detail of FIG. 4.



   The carburetor shown in Figs 1 to 3 comprises a constant level tank 1 supplying, in the known manner, a fuel outlet 2 opening into the mixing chamber 3 supplied with air by an air intake 4. The quantity of combustible mixture going to the motor is regulated by a shutter 5 mounted on an axis 6. On one end of the axis 6 is mounted a lever 7 (Fig. 3). The axis 6 comprises in this region a groove 8 in which engages a lug 9 carried by the lever 7. The lever 7 is connected to the throttle control member (.accelerator). When the lever 7 is moved in the direction of arrow 10, the lug 9 comes into contact with the edge 11 of the groove 8 and causes the shutter 5 to close.

   On the other hand, the lever7 being in a determined position, the shutter 5 can close beyond the position determined by the lug 9, the edge 11 of the groove 8 then leaving this lug 9.



   On the opposite end of the axis 6 is rigidly mounted a lever 15.



   The regulator itself comprises a chamber 12

 <Desc / Clms Page number 4>

 communicating, by a conduit 14, with the region 13 of the intake manifold located downstream of the ohturator 5. The chamber 12 also communicates with an orifice 16 via a conduit 17.



  The orifice 16 opens into a flat surface, on which slides the lever 15. In this lever is formed a window 18 of variable width, so that the orifice 16 is more or less uncovered depending on the position of the lever 15. The chamber 12estainsi connected by an orifice of variable section with the atmosphere. The orifice 16 is all the more uncovered the more closed the shutter 5 is. The duct 14 therefore transmits to the chamber 12 a fraction that is all the smaller in the negative pressure prevailing in the pipe 13 as the shutter is more closed.



  For a determined speed, the depression at 13 is all the greater the more the shutter 5 is closed. The shape of the window 18 is determined such that for the normal maximum speed, the depression which reigns in the chamber 12 has a constant value, whatever the opening of the shutter 5.



   In the chamber 12 moves a piston 20 loaded by a spring 19. The spring 19 is determined so as to balance the depression which is exerted on the piston 80 when the speed reaches its normal maximum value. The piston 20 is connected by a rod 21 to a valve 22.



   The valve 22 controls an orifice 23 which communicates the chamber 12 with a second chamber 24. In the chamber 24 moves a piston 25 connected by a connecting rod 26 to the lever 15. The piston 25 is loaded by a spring 27 which tends to return the shutter 5, via the connecting rod 26 and the lever 15, in the fully open position. The spring 27 does not have to be determined in a precise manner. It only needs to have sufficient force to overcome the passive resistances opposing the movements of the shutter 5. the spring 27 can be replaced by a weight. The piston 25

 <Desc / Clms Page number 5>

 is mounted in chamber 24 with a certain clearance which allows air leakage between the piston and the walls of the chamber.



  The chamber 24 can also be connected to the atmosphere by a small orifice if the clearance between the piston 25 and the walls of the chamber 24 is insufficient to ensure the operation which will be described later.



   The operation of the device is as follows:
In normal operation, the vacuum transmitted to the chamber 12 by the duct 14 is too low to move the piston 20 against the force of the spring 19. This piston keeps the valve 22 closed. The piston 25 not being ethanol, atmospheric pressure reigns in the chamber 24. The spring 27 therefore tends to open the shutter 5, and it maintains the edge 11 of the groove 8, carried by the axis 6 of the shutter, in contact with the lug 9 carried by the lever 7. It is therefore the position of this lever, operated by the pilot, which regulates the opening of the shutter 5.



   If the engine speed exceeds the normal maximum speed, the vacuum which is exerted on the piston 20 overcomes the force of the spring 19, and the valve 22 opens. The vacuum prevailing in the chamber 12 is then transmitted through the orifice 23 to the chamber 24. Under the effect of this vacuum, the piston 25 moves by compressing the spring 27 and causes the shutter 5 to close by the. intermediary of the connecting rod 26 and the lever 15. The edge 11 of the groove 8 then leaves contact with the lug 9, and the lever 7 stops adjusting the opening of the shutter 5. Of course, the leaks between the piston 25 and the walls of chamber 24 are too weak to prevent sufficient vacuum to build up in chamber 24 to overcome the force of spring 27.



   The piston 25, by causing the shutter 5 to close, reduces the quantity of combustible mixture admitted to the engine, and the speed is lowered. When the speed is reduced below its normal maximum xxxxxxxxx value, the

 <Desc / Clms Page number 6>

   valve 22 closes; leakage between the piston 25 and the walls of the chamber 24 restores the atmospheric pressure in this chamber; the spring 27 pushes back the piston 25 and reopens the shutter 5. In practice, the shutter 5 and the piston 25 stabilize in a position of equilibrium; the valve 22 remains ajar so as to maintain in the chamber 24 a vacuum just sufficient to balance the spring 27.



   With the engine running at high speed, if the pilot operates the lever 7 in the open direction after having momentarily closed the shutter in the position shown * in phantom, the spring 27 could be insufficient to cause, on its own , the reopening of the shutter 5, because the latter tends to remain stuck in the closed position, because of 1 !. considerable effort exerted on him by the depression which, at this moment, is very great. To avoid this danger, the axis 6 of the shutter is slightly eccentric so as to create a certain surface inequality between the two wings of this shutter. A slightly larger surface area is given to the shutter wing 55 which opens in the direction of the air flow.

   In the closed position, where the pressure prevailing in the intake manifold is very high, the preponderance of the surface of this wing is sufficient to create an opening force on the boot which, by adding to the the force of the spring 27 ensures with certainty the release of the shutter during the operation of the lever 7 by the pilot.



   In the carburetor shown in Figures 4 to 6, the regulator system comprises two pistons 28 and 29 connected together. The piston 28 moves in a cylinder 30 mounted in a chamber 31 and communicating freely with it. The piston 29 is mounted in a cylindrical part of a chamber 32. The chamber 31 communicates, through the duct 33, with the region 46 of the intake manifold located downstream of the shutter 34.



  The chamber 32 communicates, through the duct 35, the annular space 36 disposed around the diffuser 37, and the orifices 38

 <Desc / Clms Page number 7>

 drilled in this diffuser, with the mixing chamber 39, passing the shutter 34.



   Another chamber 40 communicates with chamber 31 by a passage controlled by a valve 41. The valve 41 is in the form of a cylindrical slide moving in a chamber 45, and is normally applied to its seat 42 by a spring 43. Passages 44, formed in the valve 41, transmit to the chamber 45 the pressure prevailing in the chamber 31, so as to balance the valve 41. A rod 47, carried by the piston 28, is capable of causing the pressure to occur. opening of the valve 41 when the set of pistons 28 and
29 moves upwards.



   When the speed has a determined value, for example its maximum normal value, the depression prevailing at 46 in the intake manifold and transmitted to the chamber 31 by the duct 33, is all the greater as the ohturator 34 is no longer closed. On the other hand, the depression prevailing in the diffuser 37 and transmitted to the chamber 32 through the orifices 38, the annular space 36 and the duct 35, is all the more weak as the shutter 34 is more closed. The relative sections of the pistons 28 and 29, which are subjected respectively to the depressions prevailing in the chambers 31 and 32, are determined so that the total force, to which the whole of these two pistons is subjected to the proportion of these depressions retains a value which is approximately independent of the degree of obstruction of the shutter 34.

   The force of the spring 43 is determined so as to balance the force to which the assembly of the two pistons 28 and 29 is subjected when the speed reaches its normal maximum value.



   In a cylindrical part of the chamber 40 slides a piston 49 connected, by a connecting rod 50, to a lever 51 mounted on the end 53 of the axis 52 of the shutter 34. A certain clearance is provided between the piston 49 and the cylinder in which it moves. This game can be replaced by a small hole connecting

 <Desc / Clms Page number 8>

 room 40 to the atmosphere.



   A spiral spring 54, one of whose ends is fixed to the axis 52 tends to open the shutter 34. The spring can be replaced by a weight, and for example by the weight of the piston 49 itself. As in the carburetor shown in Figs 1 to 3, a lever 7, operated by the pilot (Fig. 6), is mounted on the opposite end of the axis 52 and comprises a lug 9 engaged in a groove 8 of this axis . The lug 9, by driving the edge 11 of the groove 8, makes it possible to control the shutter 34 in the closing direction.



   The operation of the device is as follows:
In normal operation, the depressions which prevail at 46 and 39 and which are transmitted respectively to the chambers 31 and 32 exert on the pistons 28 and 29 forces the sum of which is less than the force of the spring 43. The valve 41 therefore remains applied to the pistons 28 and 29. its seat 42, and atmospheric pressure prevails in the chamber 40. The spring 54 therefore tends to open the shutter 34, and the opening of this shutter is limited by the position of the lever 7 against the lug 9 which abuts the edge 11 of the groove 8 formed in the end of the axis 52 of the shutter. The position of the shutter is therefore regulated by the position of the operating lever 7 (accelerator).



   When the speed exceeds wa maximum normal value, regardless of the position of the shutter 34, the depressions which are transmitted to the chambers 31 and 32 exert on the pistons 28 and 29 forces the sum of which is greater than the force of the spring 43. The assembly of the two pistons is mounted by lifting the valve 41 by means of the rod 47. The chamber 40 then communicates with the chamber 31, and the depression prevailing in the intake manifold at 46 is thus thereby transmitted. Under the effect of this depression, the piston 49 is raised and closes the shutter 34 by the in-

 <Desc / Clms Page number 9>

 intermediate of the connecting rod 50 and of the lever 51 against the opposing force of the spring 54.

   The resulting decrease in the amount of admixture admitted causes a reduction in speed, and valve 41 closes when the speed is again below the normal maximum speed.



   As in the carburetor shown in Figs 1 to 3, the valve 41 (which acts as the valve 22, Fig. 2) assumes a position of equilibrium for which the vacuum prevailing in the chamber 40 exerts on the piston 49 (which plays the role of the piston 25, Fig. 2) a force balancing the spring 54 (which plays the role of the spring 27, Fig. 2). The shutter 34 is thus stabilized in an equilibrium position for which the engine maintains a speed approximately equal to its normal maximum value.



   The shutter 34 is slightly eccentric to prevent sticking of the shutter in the closed position.



   The invention is not limited to the embodiments described and shown by way of example. In particular, the vacuum sensitive member which actuates the valve when the speed exceeds its normal maximum value can be achieved in many ways. Many embodiments of such a body are already known per se. In addition, the regulator which is the subject of the invention and the throttle control lever (accelerator) do not necessarily act on a common shutter, as shown in the figures, but can, on the contrary, control two separate shutters.



  It is generally known in the current art that a regulator of any type (centrifugal or other) can act either on the usual shutter of a carburetor or on an additional shutter, these two arrangements being equivalent.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1 - Un régulateur actionné par dépression pour moteurs à combustion interne, caractérisé par la combinaison d'une chambre ayant une paroi mobile reliée à un obturateur contrôlant l'admission de mélange au moteur, d'un passage reliant ladite chambre à la tubulure d'admission et contrôlé par une soupape, et d'un dispositif actionné par la dépression et commandant ladite soupape. CLAIMS 1 - A vacuum actuated regulator for internal combustion engines, characterized by the combination of a chamber having a movable wall connected to a shutter controlling the admission of mixture to the engine, a passage connecting said chamber to the pipe d 'admission and controlled by a valve, and a device actuated by the vacuum and controlling said valve. 2 - Un régulateur comme spécifié sous 1 , caractérisé par deux chambres communiquant entre elles par un passage contrôlé par une soupape, la première chambre communiquant avec la tubulure d'admission du moteur et comportant une paroi mobile chargée et reliée à ladite soupape, un piston mobile relié à un obturateur contrôlant l'admission de mélange au mlteur étant disposé dans la deuxième chambre. 2 - A regulator as specified under 1, characterized by two chambers communicating with each other by a passage controlled by a valve, the first chamber communicating with the engine intake manifold and comprising a loaded movable wall connected to said valve, a piston mobile connected to a shutter controlling the admission of mixture to the mixer being placed in the second chamber. 3 - Un régulateur comme spécifié sous 1 ou 2 , caractérisé en ce que ladite soupape est équilibrée. 4 - Un régulateur comme spécifié sous 1 ou 2 , caractérisa , en ce qu'un ressort ou un poids tend à ramener l'obturateur dans la position ouverte. 3 - A regulator as specified under 1 or 2, characterized in that said valve is balanced. 4 - A regulator as specified under 1 or 2, characterized in that a spring or a weight tends to return the shutter to the open position. 5 - Un régulateur comme spécifié sous 2 , caractérisé par deux cylindres de même axe, un passage reliant le premier cylindre à la tubulure d'admission en aval de l'obturateur, un passage reliant le deuxième cylindre à la ohambre de mélange, deux pistons attelés se mouvant respectivement dans l'un et l'autre cylindres, un siège de soupape à l'extrémité du premier dit cylindre reliant ledit cylindre à la chambre contenant un piston mobile relié à l'obturateur, une soupape chargée,normalement appliquée sur ledit siège, et une tige portée par le piston disposé dans ledit premier cylindre et suscep- @ tible de provoquer l'ouverture'de ladite soupape lors du dé- placement desdits pistons vers ledit siège. <Desc/Clms Page number 11> 5 - A regulator as specified in 2, characterized by two cylinders of the same axis, a passage connecting the first cylinder to the intake manifold downstream of the shutter, a passage connecting the second cylinder to the mixing chamber, two pistons coupled moving respectively in one and the other cylinders, a valve seat at the end of the first said cylinder connecting said cylinder to the chamber containing a movable piston connected to the shutter, a loaded valve, normally applied to said seat, and a rod carried by the piston disposed in said first cylinder and capable of causing said valve to open during movement of said pistons towards said seat. <Desc / Clms Page number 11> 6 - Un régulateur comme spécifié sous 5 , caractérisé en ce que ladite soupape est consituée par un piston oraux dont le fond est percé de trous et qui glisse dans un cylindre ayant le même axe que les deux cylindres contenant les deux pistons attelés, un ressort étant comprimé entre le fond du- dit piston formant soupape et le fond du cylindre dans lequel il se meut. 6 - A regulator as specified in 5, characterized in that said valve is constituted by an oral piston whose bottom is pierced with holes and which slides in a cylinder having the same axis as the two cylinders containing the two coupled pistons, a spring being compressed between the bottom of said valve piston and the bottom of the cylinder in which it moves. 7 - Un régulateur comme spécifié sous l'une des revendica- , tions précédentes, caractérisé en ce que l'axe de l'obturateur est légèrement excentré, l'aile de l'obturateur qui s'ouvre dans le sens du courant d'air ayant une surface supérieure à l'aile s'ouvrant dans le sens inverse. 7 - A regulator as specified under one of the preceding claims, characterized in that the axis of the shutter is slightly eccentric, the wing of the shutter which opens in the direction of the current of air having a surface greater than the wing opening in the opposite direction.
BE397185D BE397185A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE397185A true BE397185A (en)

Family

ID=63922

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE397185D BE397185A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE397185A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2569230A1 (en) INTERNAL COMBUSTION ENGINE CONTROL SYSTEM AND METHOD FOR CONTROLLING COMPRESSED REINJECTED AIR AND EXHAUST GASES, SUPPLYING COMBUSTION CHAMBERS OF A SELF-IGNITION INTERNAL COMBUSTION ENGINE
FR2520443A1 (en) IDLE REGULATOR OF A VARIABLE DISPLACEMENT ENGINE
EP0059654B1 (en) Carburetor for an internal combustion engine
EP0786045A1 (en) Two-stroke engine comprising an enhanced injection device and associated injection method
BE397185A (en)
FR2496178A1 (en) INTAKE DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE
EP0074905A1 (en) Supercharging device for an internal-combustion engine
EP0088678B1 (en) Pneumatic control device for a carburettor air throttle of an internal combustion engine
EP0052026B1 (en) Automatic choke device for a two-stage carburettor
BE395913A (en)
FR1464776A (en) Vacuum correcting device applicable to various kinds of carburettors or fuel injectors supplying a pre-mixed engine
FR2467295A1 (en) INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH EXHAUST GAS RECYCLING
BE444736A (en)
BE375591A (en)
BE408864A (en)
FR2631388A1 (en) CARBURETOR WITH AUTOMATIC STARTER FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE419571A (en)
FR2484022A1 (en) Power valve for IC engine - has valve controlled by diaphragm in inlet to enrich fuel flow
BE430000A (en)
BE390862A (en)
FR2495222A1 (en) Exhaust driven turbo-supercharger - has flow of exhaust gases controlled by valve operated by movement of accelerator pedal
CH265003A (en) Internal combustion engine power device.
FR2523651A1 (en) Accelerator pump for carburettor - has connection to float bowl via duct controlled by valve actuated by choke
BE375306A (en)
BE386259A (en)