BE396355A - - Google Patents

Info

Publication number
BE396355A
BE396355A BE396355DA BE396355A BE 396355 A BE396355 A BE 396355A BE 396355D A BE396355D A BE 396355DA BE 396355 A BE396355 A BE 396355A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pipes
exhaust
double cone
helical
gases
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE396355A publication Critical patent/BE396355A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F01MACHINES OR ENGINES IN GENERAL; ENGINE PLANTS IN GENERAL; STEAM ENGINES
    • F01NGAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR MACHINES OR ENGINES IN GENERAL; GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
    • F01N1/00Silencing apparatus characterised by method of silencing
    • F01N1/08Silencing apparatus characterised by method of silencing by reducing exhaust energy by throttling or whirling
    • F01N1/12Silencing apparatus characterised by method of silencing by reducing exhaust energy by throttling or whirling using spirally or helically shaped channels
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F01MACHINES OR ENGINES IN GENERAL; ENGINE PLANTS IN GENERAL; STEAM ENGINES
    • F01NGAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR MACHINES OR ENGINES IN GENERAL; GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
    • F01N3/00Exhaust or silencing apparatus having means for purifying, rendering innocuous, or otherwise treating exhaust
    • F01N3/02Exhaust or silencing apparatus having means for purifying, rendering innocuous, or otherwise treating exhaust for cooling, or for removing solid constituents of, exhaust
    • F01N3/05Exhaust or silencing apparatus having means for purifying, rendering innocuous, or otherwise treating exhaust for cooling, or for removing solid constituents of, exhaust by means of air, e.g. by mixing exhaust with air
    • YGENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS
    • Y02TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINST CLIMATE CHANGE
    • Y02TCLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TO TRANSPORTATION
    • Y02T10/00Road transport of goods or passengers
    • Y02T10/10Internal combustion engine [ICE] based vehicles
    • Y02T10/12Improving ICE efficiencies

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • Toxicology (AREA)
  • Exhaust Silencers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  POT D'ECHAPPEMENT SILENCIEUX A ECHAPPEMENT LIBRE 
La présente invention a pour objet un nouveau pot d'échappement pour la décharge des gaz brûlés des moteurs à explosion des véhicules automobiles, motocycles et aéroplanes, lequel est silencieux quoiqu'il soit à échappement libre. 



   Ce nouveau pot d'échappement appartient au genre d'appareils dans lesquels, en plus de la division du courant des gaz brûlés provenant du moteur, on produit une introduction d'air froid dans l'intérieur du pot d'échappement, et il présente, comparativement aux appareils du même genre, des perfectionnements importants, aussi bien dans ladisposition des moyens pour la division du courant des gaz brûlés, que dans les moyens pour l'introduction de la quantité convenable d'air froid extérieur. 



   Le dessin annexé représente à titre d'exemple seulement 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 une forme d'exécution de l'invention. 



   Dans ce dessin:
La fig. 1 représente en vue de côté l'ensemble d'un appareil destinéà être appliqué aux automobiles, et la fig. 2 en est une autre vue de côté, vue à 90  de la première, avec partie en coupe. 



   Enfin, la fig. 3 représente à plus grande échelle et en coupe longitudinale la première partie dudit pot d'échappement avec ses parties caractéristiques. 



   Comme on le voit sur ce dessin, le pot d'échappement suivant la présente invention consiste essentiellement en un corps ou enveloppe a formée par un double cône attenant au raccord b avec le conduit de sortie des gaz d'échappement provenant du moteur,auquel il est convenablement fixé par un écrou c. 



   Le cône postérieur dudit double cône à est soudé avec un ensemble de plusieurs tuyaux d, de préférence enroulés entre eux en spirale, à l'extrémité libre desquels est appliqué un autre cône creux e, se terminant par un tuyau f; sur celui-ci est fixé le tuyau d'échappement h au moyen d'un écrou g. 



   Dans la cavité du double cône a est disposée une série de cônes o, en nombre égal à celui des tuyaux hélicoïdaux d, dont l'embouchure est tournée en avant et correspond à la partie la plus large du double cône; ces cônes sont pourvus de conduit o' formant le commencement de tuyaux plats r qui se prolongent sur toute la longueur du tuyau plat r qui se prolongent sur toute la longueur du tuyau hélicoïdal d correspondant, et dont l'extrémité est fixé à l'autre extrémité des tuyaux d par exemple au moyen de fils métalliques s. Ces tuyaux plats r sont enroulés autour deleur axe de manière à prendre la forme d'une spirale. 



   Un peu au-delà de leur point d'attache avec le cône intérieur o, correspondant, les tuyaux aplatis r passent à 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 travers des cloisons ou disques fixés dans chaque extrémité antérieure des tuyaux hélicoïdaux d; dans ces cloisons sont aussi fixées des gaînes q destinées au passage des tuyaux i'' formant la terminaison des prises d'air froid constituées par de petits cônes extérieurs i dont l'embouchure est tournée en avant et dont le conduit i' passe dans la cavité du double cône a, et débouche au-dessous dudit disque p. Les tiges i'-i'' peuvent éventuellement être à deux branchements pour permettre à chaque prise d'air extérieur de desservir en même temps deux tuyaux d. 



   Dans le but d'empêcher l'entrée de petites pierres qui pourraient obstruer le passage de l'air froid dans les con duits i', on applique à l'embouchure de chaque cône de prise d'air i, un couvercle 1 pourvu de trous m. 



   Une série de tuyaux extérieurs au double cône a met en communication la partie antérieure du double cône a, près du tuyau de raccord b, avec la première partie des tuyaux hélicoïdaux d au-delà des points de fixation des disques p, et permettent le passage d'une partie des gaz brûlés le long des dits tuyaux n, pendant que l'autre partie des gaz brûlés passe le long des tuyaux en spirale r entrant par les cônes intérieurs o. 



   Le mode de fonctionnement du pot d'échappement, objet de la présente invention est le suivant:
Lorsque le moteur est mis en mouvement, mais que le véhicule n'est pas encore en marche, les gaz brûlés pénètrent dans la cavité du double cône   a;   une partie de ces gaz brûlés pénètre dans les branchements ou tuyaux extérieurs n et dans les tuyaux d et l'autre partie pénètre dans les cônes intérieurs n et dans les tuyaux d et l'autre partie pénètre dans les cônes intérieurs o, et, par eux, dans les tuyaux plats r, se réunissent dans le cône postérieur et sont évacués par le tuyau d'échappement   h.   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Aussitôt que la voiture est mise en marche, une certaine quantité d'air froid entre dans les cônes 1 et, sortantdes conduits i'' dans l'espace compris entre les tuyaux   hélicoi-   daux d et les tuyaux intérieurs r correspondants, entraîne le long des tuyaux d la partie des gaz brûlés qui était entrée dans les tuyaux d par les tuyaux   n,   exerçant sur ceux-ci une sorte d'aspiration qui se continue dans la cavité du cône postérieur e et s'exerce aussi sur la partie des gaz brûlés qui était entrée dans les cônes o et dans les tuyaux plats enroulés en spirale r. L'ensemble des gaz brûlés est donc convenablement refroidi et accéléré vers la sortie d'échappement h; la division et les différents changements de direction du courant des gaz brûlés mêmes ont pour résultat de rendre l'appareil silencieux. 



   Les avantages du pot d'échappement établi suivant la présente invention sont les suivants:
1) le moteur rejette complètement les gaz d'échappement ou du gaz brûlé, et ils ne forment pas de dépôts sur les soupapes. 



   2) L'intérieur du pot d'échappement peut être facilement nettoyé au moyen d'injections d'eau sans qu'il soit nécessaire de démonter ledit pot d'échappement. 



   3) En raison de la grande division, des différents changements de direction et des différentes sections dans lesquelles le courant des gaz brûlés doit passer, pendant que le courant d'air froid exerce une action aspirante sur toute la masse des dits gaz brûlés ou d'échappement et en provoque l'élimination par le tuyau d'échappement h, ce nouveau type de pot d'échappement est silencieux, quoiqu'il soit à échappement   libre.   



   4) Les prises d'air froid, en outre de ce qu'elles accé- lèrent la marche des gaz d'échappement le long du corps du pot d'échappement, refroidissent le pot lui-même d'une manière remarquable, et comme ce courant d'air froid coopère 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 à la rapide élimination des gaz d'échappement, le moteur a un meilleur fonctionnement et un meilleur rendement; de plus, on réalise une sensible économie d'huile et d'essence. 



   Dans l'exemple représenté dans les figures du dessin annexé, on a disposé quatre tuyaux hélicoïdaux d enroulés entre eux; mais il est clair que ces tuyaux pourraient être aussi droits et leur nombre pourrait aussi être supérieur ou inférieur à celui indiqué dans le dessin. 



   De même, les prises d'air i peuvent être disposées de manière que chacune d'elles pourrait desservir deux tuyaux d en bifurquant convenablement les conduits i'. 



   En outre, le tuyau d'échappement h peut être formé de différentes manières, pouvant être formé par exemple comme une espèce d'éventail, forme employée particulièrement pour les pots d'échappement pour motocycles, laquelle forme contribue à rendre le dispositif silencieux. 



   Enfin, on doit observer que le même système, qui, dans la description et dans le dessin annexé est applicable à une voiture automobile, pourrait être adapté aussi, avec de petites modifications de formes et de dimensions, aux motocycles et aux aéroplanes; dans ce dernier cas, la construction devrait être naturellement beaucoup plus légère, d'autant plus que dans les aéroplanes, à la différence avec les automobiles, chaque cylindre doit avoir son, échappement particulier et conséquemment son pot d'échappement particulier. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  SILENT SLIP-ON EXHAUST SYSTEM
The present invention relates to a new exhaust for discharging burnt gases from internal combustion engines of motor vehicles, motorcycles and airplanes, which is silent even though it has free exhaust.



   This new muffler belongs to the kind of apparatus in which, in addition to the division of the flow of the burnt gases coming from the engine, an introduction of cold air into the interior of the muffler is produced, and it presents , compared to devices of the same kind, important improvements, as well in the arrangement of the means for the division of the current of the burnt gases, as in the means for the introduction of the suitable quantity of outside cold air.



   The accompanying drawing represents by way of example only

 <Desc / Clms Page number 2>

 one embodiment of the invention.



   In this drawing:
Fig. 1 shows in side view the assembly of an apparatus intended to be applied to automobiles, and FIG. 2 is another side view, seen at 90 from the first, with part in section.



   Finally, fig. 3 shows on a larger scale and in longitudinal section the first part of said exhaust with its characteristic parts.



   As can be seen in this drawing, the muffler according to the present invention consists essentially of a body or envelope a formed by a double cone adjoining the connection b with the outlet duct for the exhaust gases coming from the engine, to which it is suitably secured by a nut c.



   The posterior cone of said double cone a is welded with a set of several pipes d, preferably wound together in a spiral, at the free end of which is applied another hollow cone e, terminating in a pipe f; the exhaust pipe h is attached to this by means of a nut g.



   In the cavity of the double cone a is arranged a series of cones o, equal in number to that of the helical pipes d, the mouth of which is turned forward and corresponds to the widest part of the double cone; these cones are provided with a conduit o 'forming the beginning of flat pipes r which extend over the entire length of the flat pipe r which extend over the entire length of the corresponding helical pipe d, and whose end is fixed to the other end of the pipes d for example by means of metal wires s. These flat pipes r are wound around their axis so as to take the shape of a spiral.



   A little beyond their point of attachment with the inner cone o, corresponding, the flattened pipes r pass to

 <Desc / Clms Page number 3>

 through partitions or discs fixed in each anterior end of the helical pipes d; in these partitions are also fixed sheaths q intended for the passage of the pipes i '' forming the termination of the cold air intakes constituted by small external cones i whose mouth is turned forward and whose duct i 'passes into the cavity of the double cone a, and opens out below said disc p. The i'-i '' rods can optionally have two connections to allow each outside air intake to serve two pipes at the same time d.



   In order to prevent the entry of small stones which could obstruct the passage of cold air into the ducts i ', a cover 1 provided with a cover 1 is applied to the mouth of each air intake cone i. holes m.



   A series of pipes outside the double cone a connects the front part of the double cone a, near the connecting pipe b, with the first part of the helical pipes d beyond the fixing points of the discs p, and allow the passage of a part of the burnt gases along the said pipes n, while the other part of the burnt gases passes along the spiral pipes r entering through the inner cones o.



   The operating mode of the exhaust, object of the present invention is as follows:
When the engine is set in motion, but the vehicle is not yet running, the burnt gases enter the cavity of the double cone a; one part of these burnt gases enters the connections or external pipes n and the pipes d and the other part enters the internal cones n and the pipes d and the other part enters the internal cones o, and, through they, in the flat pipes r, meet in the posterior cone and are discharged through the exhaust pipe h.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   As soon as the car is started, a certain quantity of cold air enters the cones 1 and, leaving the ducts i '' into the space between the helical pipes d and the corresponding interior pipes r, carries along of the pipes d the part of the burnt gases which entered the pipes d by the pipes n, exerting on them a sort of suction which continues in the cavity of the posterior cone e and is also exerted on the gas part burnt which had entered the cones o and the flat spiral-wound pipes r. All of the burnt gases are therefore suitably cooled and accelerated towards the exhaust outlet h; the division and the different changes of direction of the flow of the burnt gases themselves result in the apparatus being silent.



   The advantages of the muffler established according to the present invention are as follows:
1) The engine completely rejects exhaust gases or burnt gas, and they do not form deposits on the valves.



   2) The inside of the muffler can be easily cleaned by means of water injections without it being necessary to disassemble said muffler.



   3) Due to the large division, the different changes of direction and the different sections in which the stream of burnt gases must pass, while the stream of cold air exerts a suction action on the whole mass of said burnt gases or d exhaust and causes its elimination through the exhaust pipe h, this new type of exhaust is silent, although it is free exhaust.



   4) The cold air intakes, besides the fact that they accelerate the progress of the exhaust gases along the body of the muffler, cool the muffler itself in a remarkable way, and as this cold air stream cooperates

 <Desc / Clms Page number 5>

 with the rapid elimination of exhaust gases, the engine runs better and performs better; in addition, significant savings in oil and gasoline are achieved.



   In the example shown in the figures of the accompanying drawing, four helical pipes d wound up between them have been arranged; but it is clear that these pipes could be also straight and their number could also be higher or lower than that indicated in the drawing.



   Likewise, the air intakes i can be arranged so that each of them could serve two pipes d by suitably branching the ducts i '.



   In addition, the exhaust pipe h can be formed in various ways, such as being able to be formed as a kind of fan, a form employed particularly for motorcycle exhaust pipes, which form contributes to making the device silent.



   Finally, it should be observed that the same system, which, in the description and in the accompanying drawing is applicable to a motor car, could also be adapted, with small modifications of shapes and dimensions, to motorcycles and airplanes; in the latter case, the construction should naturally be much lighter, especially since in airplanes, unlike automobiles, each cylinder must have its own particular exhaust and consequently its particular exhaust.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Pot d'échappement silencieux à échappement libre, pour automobiles, motocycles et aéroplanes, basé sur la division du courant des gaz brûlés ou gaz d'échappement, et sur l'introduction d'air extérieur, caractérisé par les points suivants: 1 ) Dans la partie antérieure du pot d'échappement, ayant la forme d'un double cône, et se prolongeant en arrière <Desc/Clms Page number 6> par un faisceau de tuyaux de préférence enroulés entre eux en spirale, l'extrémité des dits tuyaux hélicoïdaux aboutissant dans un cône postérieur qui communique avec le tuyau terminal d'échappement, est placée extérieurement une série de tuyaux qui font communiquer la première partie du dit double cône avec la première partie des dits tuyaux hélicoïdaux, Exhaust silencer with free exhaust, for automobiles, motorcycles and airplanes, based on the division of the flow of burnt gases or exhaust gases, and on the introduction of outside air, characterized by the following points: 1) In the front part of the exhaust, having the shape of a double cone, and extending backwards <Desc / Clms Page number 6> by a bundle of pipes preferably wound together in a spiral, the end of said helical pipes ending in a posterior cone which communicates with the exhaust terminal pipe, is placed externally a series of pipes which communicate the first part of said double cone with the first part of the so-called helical pipes, lesquels sont séparés de la cavité du dit double cône moyennant des cloisons ou disques qui sont traversés par les conduits d'un nombre égal de cônes creux disposés dans la cavité du double cône et dont l'embouchure est tournée en avant par rapport à la direction du courant des gaz d'échappement, lesdits conduits se continuant en forme de tuyaux plats enroulés en spirale jusqu'à l'extrémité des dits tuyaux hélicoïdaux, pendant qu'un nombre convenable de prises d'air froid disposées extérieurement au dit double cône sont pourvues de conduits creux qui, traversant la paroi du double cône et desdits disques de séparation débouchent dans l'intervalle entre les parois des t uyaux héli- coïdaux extérieurs et les tuyaux intérieurs plats correspondants enroulés aussi en spirale, which are separated from the cavity of the said double cone by means of partitions or discs which are crossed by the ducts of an equal number of hollow cones arranged in the cavity of the double cone and whose mouth is turned forward with respect to the direction of the flow of the exhaust gases, said ducts continuing in the form of flat pipes wound in a spiral to the end of said helical pipes, while a suitable number of cold air intakes arranged outside said double cone are provided with hollow conduits which, passing through the wall of the double cone and of said separation discs open into the gap between the walls of the outer helical pipes and the corresponding flat inner pipes also wound in a spiral, dans le double but de refroidir les gaz d'échappement et le corps du pot d'échappement et d'aider l'entraînement des gaz vers le tuyau d'échappement. for the dual purpose of cooling the exhaust gases and the muffler body and helping the drive of gases to the exhaust pipe. ) Chacun des tuyaux plats enroulés en spirale, qui sont placés dans l'intérieur des tuyaux correspondants du faisceau des tuyaux hélicoïdaux extérieurs, est combiné à son extrémité antérieure avec le conduit creux d'un des cônes intérieurs dont les embouchures sont fixées ensemble dans la partie large du double cône et conduit une partie des gaz brûlés, et l'autre extrémité débouchant dans le cône postérieur est fixé à l'extrémité du tuyau hélicoïdal correspondant par exemple au moyen de fils métalliques, de manière à laisser libre le passage pour l'autre partie des gaz brûlés qui <Desc/Clms Page number 7> pénètrent dans la première partie des''tuyaux hélicoïdaux par les trous par lesquels débouchent les tuyaux extérieurs au double cône, ) Each of the spirally wound flat pipes, which are placed in the interior of the corresponding pipes of the bundle of the outer helical pipes, is combined at its front end with the hollow duct of one of the inner cones, the mouths of which are fixed together in the wide part of the double cone and conducts part of the burnt gases, and the other end opening into the posterior cone is fixed to the end of the corresponding helical pipe for example by means of metal wires, so as to leave free the passage for the 'other part of the burnt gases which <Desc / Clms Page number 7> enter the first part of the helical pipes through the holes through which the pipes outside the double cone open, et qui se mêlent avec l'air extérieur péné- trant au moyen des conduits des petits cônes des prises d'air, dans la première partie des dits tuyaux hélicoïdaux, au dessous des disques deséparation entre la cavité du double cône et l'ensemble des dits tuyaux hélicoïdaux extérieurs 3) Les prises d'air extérieures, lesquelles ont le but d'introduire, pendant lamarche du véhicule, l'air nécessaire pour entraîner les gaz brûlés et à refroidir le pot d'échap- pement, sont pourvues de couvercles à surface ajourée dans le but d'empêcher l'entrée de corps étrangers. and which mix with the outside air entering by means of the ducts of the small cones of the air intakes, in the first part of the said helical pipes, below the separating discs between the cavity of the double cone and the set of so-called external helical pipes 3) The external air intakes, which are intended to introduce, during the vehicle operation, the air necessary to entrain the burnt gases and to cool the muffler, are provided with lids with a perforated surface in the the purpose of preventing the entry of foreign bodies.
BE396355D BE396355A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE396355A true BE396355A (en)

Family

ID=63238

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE396355D BE396355A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE396355A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0057623B1 (en) Exhaust gas silencer of a heat engine
EP0584350B1 (en) Two stroke internal combustion engine exhaust line
BE396355A (en)
EP0177996A2 (en) Silencing apparatus for exhaust gases of internal-combustion engines
CH168826A (en) Silent exhaust with free exhaust.
EP0380407B1 (en) Exhaust manifold for a supercharged internal-combustion engine
EP2354523B1 (en) Assembly for a supercharged diesel engine
FR2673454A1 (en) Combustion chamber comprising a bottom wall comprising a plurality of partial truncated cones
FR2822499A1 (en) CARBURETOR ARRANGEMENT
BE391056A (en)
EP0806554A1 (en) Exhaust system for internal combustion engines
BE1013480A6 (en) Gas exhaust duct outlet
FR2790788A1 (en) Silencer for motor vehicle exhaust has chamber defining venturi and outer casing with sound absorbing infill
FR2763993A1 (en) I.c. engine exhaust system particle trap
BE415051A (en)
BE394506A (en)
FR3142703A1 (en) Exhaust acoustic volume of a vehicle comprising a U-shaped arrangement
BE365627A (en)
FR2505928A1 (en) EXHAUST SYSTEM FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES, PARTICULARLY FOR TWO-STROKE ENGINES
FR2677077A1 (en) Device for connecting exhaust pipes and exhaust manifold equipped with this device
EP0802309A1 (en) Device for the purification of combustion engine exhaust gas
FR2732070A1 (en) Silencer for IC-engine
BE384481A (en)
BE383841A (en)
BE534154A (en)