BE395663A - - Google Patents

Info

Publication number
BE395663A
BE395663A BE395663DA BE395663A BE 395663 A BE395663 A BE 395663A BE 395663D A BE395663D A BE 395663DA BE 395663 A BE395663 A BE 395663A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
automatic
contacts
semi
relay
installation
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE395663A publication Critical patent/BE395663A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q1/00Details of selecting apparatus or arrangements
    • H04Q1/18Electrical details
    • H04Q1/20Testing circuits or apparatus; Circuits or apparatus for detecting, indicating, or signalling faults or troubles
    • H04Q1/22Automatic arrangements
    • H04Q1/24Automatic arrangements for connection devices

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Structure Of Telephone Exchanges (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Perfeotionnements aux installations de téléphones auto- matiques ou semi-automatiques 
Cette invention a trait aux installations de télépho- nes automatiques ou semi-automatiques et plus particulière- ment aux dispositifs de oontrôle des commutateurs y employés. 



  Un des problèmes à résoudre relativement au oontrôle de tels commutateurs, spécialement quand il s'agit de commutateurs de type à un seul mouvement et adaptés à se mouvoir sur un grand nombre de oontaots dans le bano de contacts, oonsiste à diriger les balais du   commutateur   vers   un   groupe spéoi- fique de oontaots afin qu'ils puissent effectuer une   séleo-   tion. Il peut, par exemple, être exigé de diriger les ba- lais d'un séleoteur de groupe vers un groupe spécifique de lignes pour le faire oheroher automatiquement une ligne libre du groupe. Un oontrôle similaire peut être exigé dans le cas où un connecteur est adapté à établir la connexion à un des groupes de lignes d'uh bureau privé annexé. 



   Dans le cas d'un connecteur ordinaire, il peut être 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 exigé de diriger les balais vers un groupe spéoifique afin de les oontrôler numériquement pour établir la oonnexion à une ligne spécifique du groupe. Ou, dans un autre cas, il peut être exigé de diriger un chercheur de lignes vers un groupe spéoifique de lignes et ensuite vers une ligne spé-   oifique   du groupe. D'autres exemples pour l'application de ladite invention apparaîtront aux spéoialistes d'installa- tions de téléphones automatiques. 



   Selon l'invention, lies balais d'un commutateur   effec-   tuent un mouvement préliminaire à une position déterminant une position à laquelle ils se meuvent plus tard. Il n'y au- ra aucune indication de la dernière position d'après la po- sition à laquelle ils se meuvent en premier lieu. Le mouve- ment subséquent peut être effectué sous le contrôle des grou- pes d'impulsions d'une manière dont la desoription suivante va donner une idée claire. 



   L'invention sera mieux expliquée au moyen,des exemples spécifiques. Dans ce but, il est supposé d'abord qu'un   oommu-   tateur rotatif à un seul mouvement de type pas-à-pas oompre- nant 100 positions réparties en dix groupes soit mû vers un groupe spécifique par un train d'impulsions envoyées d'un   oa-   dran d'appel. 



   Un balai de contrôle sur le   ocmnutateur   se meut sur une série de oontaots d'un banc de contacts, dont certains con-    taots sont marqués ; parexemple, ils peuvent être connectés   en permanence à une source de potentiel. On supposera que les oontaots ainsi marqués sont le dixième, le vingtième, le trentième etc. oompté du point de départ. 



   Les impulsions envoyées du oadran d'appel sont dirigées vers l'aimant du commutateur et les balais prennent une posi- tion correspondant au chiffre ohoisi du oadran. Ainsi, si le train d'impulsions oonsiste en trois impulsions, les balais se meuvent à la troisième position. L'aimant est ensuite 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 connecté à une source indépendante d'impulsions produites en groupes de neuf impulsions. Cette source d'impulsions peut être   commune   à un certain nombre de commutateurs. 



   A la fin de chaque groupe d'impulsions un test est effectué afin de oonstater si le   oommutateur   se trouve sur un des contacts marqués mentionnés précédemment. La pre- mière   f ois   que ce test coïncide avec cette condition, lecir- ouit d'impulsions est déconnecté. De cette manière,puisque les balais ont été dirigés d'abord numériquement à la troisième position et puisque une pause a lieu après   oha-   que neuvième impulsion reçue de la source commune, les ba- lais s'arrêteront pendant leur mouvement subséquent au dou- zième, vingt-et-unième et trentième contact. Le trentième contact est marqué, et aussitôt que le balais se trouve en repos sur celui-ci, la source d'impulsion, sera déconnectée. 



  On peut concevoir que les balais ont été amenés de cette manière au troisième groupe correspondant aux trois impul- sions numériques reçues primitivement . Ensuite, ils peu- vent être oontrôlés d'une manière oonnue afin de chercher dans le groupe choisi ou afin d'être actionnés par un nouveau train d'impulsions numériques conformément au fono- tionnement du commutateur. 



   Dans le cas où le train initial consisterait en quatre impulsions, les balais s'arrêteraient sur les 13e, 22e, 31e et 40e oontaots et la oonnexion au circuit   commune   d'impul- sions serait ensuite ooupée. D'une manière similaire, ils peu- vent être dirigés vers n'importe quel groupe voulu ,   aorres-   pondant au chiffre choisi du cadran. 



   Si on le désire, le choix d'un chiffre spécifique, par exemple, du chiffre'" un " , peut amener les balais au oom- menoement d'un des groupes sans mouvement subséquent. Cette modifioation est employée dans le circuit spécifique formant l'objet d'une description détaillée. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Dans le dessin annexé : 
La Fig. l,représente un   diagramme   de connexions d'un   connecteur   disposé pour établir des connexions aveo des bu- reaux privés annexés dont chacun est muni de plusieurs li-   gnes.   



   La Fig. 2 est une représentation   schématique   des oon- nexions des appareils communs connectés à plusieurs oonneo- teurs de la même espèce que ceux représentés dans la Fig. 1. 



   Dans le dessin, les contacts des relais sont représen- tés détaohés de leurs bobines de travail et les connexions de pile sont représentées de la manière conventionnelle/ usuelle. Par la   résistance   R3 une machine de renfort BB est connectée aux contacts j2 afin d'obtenir des signaux de comptage. 



   D'après la Fig. 1, des balais wl, w2, w3, w4 et w5 ap- partiennent à un commutateur pas-à-pas oontrôlé au moyen d'un aimant DM muni des oontaots interrupteurs dm. Le oom- mutateur est de type rotatif à un seul mouvement et fait avancer ses balais lorsque l'aimant DM tombe. 



  Les balais w3 et w4 sont du type qui relie par un pont les contacts adjaoents du banc de contacts pendant leur passage de l'un à l'autre. Les autres balais ne peuvent pas relier par pont. Chaoun des balais wl, w2, w3 et w5 coopère aveo cinquante contacts de bano de   contacts   qui ne sont représen- tés en entier que pour le balais w5. Le balai w4 coopère aveo deux contacts individuels oomné représenté et aveo un arc de retour au repos HA, dont une partie seulement est re- présentée dans la figure.

   En réalité ledit arc s'étend jusqu'à la position dernière du   oommutateur.   Afin de faci- liter la description, le premier contact du bano de contacts en ooopération aveo chaque balai est considéré comme le oon- tact de position de repos, et les contacts de banc suivants sant numérotés de 1 à 49 en ordre numérique. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Les contacts de bano no 1 à 10 en ooopération avec les balais wl et w2 sont connectés aux lignes de conversa- tion oonduisant à un bureau privé annexé, cependant que les oontaots de bano no 11 à 20 sont oonneotés à un autre bu- reau privé annexé etc. Les oontaots de position de repos peuvent être connectés au même bureau privé annexé   comme   les neufs derniers contacts de bano /no.41 jusqu'à 49 inolusivement/. Le balai w3 ooopère avec les contacts de   bano   oonneotés aux fils privés correspondants aux lignes différentes du bureau privé annexé. Il est supposé qu'un potentiel du sol est appliqué.aux fils privés de toutes li- gnes occupées. Afin de simplifier le dessin, un seul grou- pe de fils privés et de lignes est représenté.

   De même on n'a représenté qu'un petit nombre de références pour les contacts de banc coopérant avec le balai w5. 



   Dans la Figure 2, les contacts m et n sont actionnés par des disques à oames M et N respectivement. Lesdits dis- ques sont entraînés d'une manière convenable, par exemple par le moteur ordinairement prévu pour l'interruption du courant d'appel et de signal audible. Les contacts n sont fermés pendant une période momentanée, par exemple pendant 30 millièmes de secondes, une fois à chaque tour desdits disques, cependant que les   oontaots m   sont actionnés pendant une période similaire neuf fois à chaque tour. Le rapport des phases des disques M et N est tel que l'impulsion produi- te par les contacts n soit envoyée pendant une pause entre des trains suooessifs de neuf impulsions par les contacts m. 



   Lorsque le connecteur est mis en fonction, le relais d'impulsion A /voir figure 1/ est actionné dans un circuit 
 EMI5.1 
 ea4Q".Cde la terre à travers les oontaots f6 et h6, l'enroulement à gauche du relais A , à travers les oontaots d2, la ligne de oonversation 52 e ensuite à travers la boucle de lignes 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 à la ligne de conversation 51, à travers les oontaots dl, l'enroulement à droite du relais A et aboutissant à la pile. 



  Le relais A attire son armature et les oontaots al fermant un circuit pour le relais de garde B. 



   Le relaisB est aotionné et les oontaots bl étendent le potentiel du sol existant dans les contacts d3 à travers le fil privé entrant 53 pour occuper le sélecteur. Les oon- tacts b2 préparent le circuit de l'aimant DM du commuta- teur. Le relais B & aotion retardée se maintient en fonction- nement lorsque le relais A est actionné par des impulsions reçues ensuite à travers les fils de lignes. 



   Lorsque le relais A laisse tomber son armature à cause de chaque impulsion, un circuit est fermé/partant de la ter- re à travers les contacts al, s6 et   b 2   et ensuite dans un embranchement à travers l'aimant DM à la pile et dans un au- tre embranchement à travers les contacts h7 et s2 et   l'en rou-   lement supérieur du relais J et aboutissant à la pile. L'ai-   mar.   DM est excité et, à cause du fonctionnement subséquent du relais A, il laisse   t anber   son armature et fait mouvoir le balai d'un pas. Le relais J est aotionné lorsque le re- lais A laisse   tonber   son armature la première fois et, étant un relais à aotion retardée, il reste   actionné  jusqu'à la fjn du train d'impulsions. 



   On supposera d'abord que le relaisA est aotionné par un train de trois impulsions. Lorsque il est exoité de nou- veau à la fin de la troisième impulsion, le relais J à ao- tion retardée laisse tomber son armature. Les contacts j4 p'é- parent un circuit qui est aohevé la prochaine fois que les contacts n sont fermés au moyen du disque correspondant. Le circuit part de la terre à travers les contacts n, la ligne 54, les contacts j4, b5 et f5, le balai w5 et le contact no. 3 de bano à travers les oontaots sl et le relais S pour   âboutir   à la pile. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Le relais S est aotionné et mis à la terre par les contacts b3 à travers les oontaots sl. Les oontaots s2 aohè- vent un circuit d'impulsion pour l'aimant DM partant de la terre à travers les oontaots m, la ligne 55, les oontaots b6, j3, s2 et h7, à travers l'aimant DM et aboutissant à la pile, Le train de neuf impulsions des oontaots à cames m fait avancer les balais jusqu'aux oontaots   il*   12 du bano de oontaots. Pendant le repos à la fin de la dernière im- pulsion, le disque à cames N ferme momentanément les oon- tacts n et imprime de cette manière le potentiel du sol à la ligne 54. Cependant, aucun circuit n'estpas fermé à tra- vers ladite ligne à cause de ce que le contact de banc sur lequel le balai w5 se repose, est déoonneoté.

   Lorsque, par oonséquent, les contactas à   oames   m sontaotionnés de nouveau pour la transmission d'un deuxième train de neuf impulsions, l'aimant   Dm   est aussi aotionné et laisse tomber son arma- ture neuf fois, faisant ainsi avancer les balais jusqu'aux oontaots de bano no. 21. Comme le contact de bano no. 2th qui ooapère avec le balai w5, est connecté au relais J, le potentiel momentané du sol imprimé ensuite à la ligne 54 au moyen des contacts à   oamen   s'étend maintenant à tra- vers les oontaots j4, b5 et f5, à travers le balai w5, le contact de bano no. 21 et l'enroulement supérieur du relais J et aboutit à la pile. 



   Le relais J est aotionné et les contacts à action rapi- de j1 établissent pour le râlais J un circuit de fermeture qui part de la   terrera   travers les   oontaots   b3, s5, d4 et jl, l'enroulement inférieur du relais J et aboutit à la pile. 



  Il est à remarquer que ce circuit de fermeture n'était pas établi lorsque le relais J avait attiré son armature pendant le temps où l'aimant DM était aotionné par des impulsions de ligne, attendu qu'à ce moment les contacts s5 étaient ouve rts. 



   Les contacts 3 ferment pour le relais H un circuit, 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 qui part de la terre, à travers les contacts b3, le relais H, les contacts f8 et f4, à travers les contacts dm de l'in- terrupteur à airnant, les oontaots j3, s2 et h7, l'aimant DM et aboutit à la pile. Si la ligne connectée aux oontaots de bano no. 21 en coopération avec les balais wl et w2 est occupée, un potentiel du sol sera imprimé au fil privé   oor-   respondant. Ce potentiel s'étend à travers le balai w3, les contacts s9, h4 et j6 et ensuite dans un embranchement à tra- vers les contacts f8 jusqu'au relais H et dans un autre em- branchement à travers l'élément DM et aboutit à la pile comme exposé oi-haut.

   Danh ces circonstances, le relais H se trou- ve court-circuite et ne peut pas attirer son armature, en même temps que l'aimant fait avancer les balais aux oontaots de banc no. 22 sous le contrôle de ses contacts interrup- teurs dm. Si la ligne ooopérant avec les oontaots de bano no. 22 est occupée, l'aimant DM fera avanoer les balais aux contacts de banc suivants. Ce fonctionnement continue tant que le balai w3 imprime le potentiel du sol à l'un quel- oonque des contacts de banc no. 21 à 29   inclusivement,tandis   que le relais H reste au repos. 



   Lorsqu'un contact de bano en coopération aveo le balai w3 est trouvé, lequel contact ne conduit pas le potentiel du sol, le relais H ne restera plus   oourt-oirouité   et tra- vai llera en série aveo l'aimant DM. L'aimant Dm ne se trouve pas en ooopération en   série avec   le relais H à cause de la résistance relativement haute dudit relais. Les oontaots hl ferment rapidement lorsque le relais fonotionne et éta- blissent un circuit alternatif aboutissant à la pile à tra- vers la résistance R1. 



   Les oontaots h4 étendent le potentiel du sol qui part des contacts b3   àtravers   les contacts s9, le balai w3 et le contact de banc et aboutit au fil privé de façon que la li- gne soit occupée pour des autres connecteurs. Les contacts 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 h6 maintiennent le   circuit   de relais A indépendamment des oontaots f6.

   Les oontaots h2 et h3 ferment le circuit d'appel 
 EMI9.1 
 tam13nr partout de la génératrioe à courant alternatif mise à la terre/ladite génératrioe n'étant pas représentée dans le dessin/, à travers la borne AC, l'enroulement central du relais F, les contacts f2 et h2, le balai wl et le contact de bano, à travers le dispositif d'appel dans le bureau privé annexé/mis en série par pont à travers la   ligne   avec un   oondensateur/,   le contact de bano et le balai w2, à tra- vers les oontaots h3 et f3 et la résistance R2 et aboutis- sant à la pile. Le relais F est insensible au oourant al- ternatif à cause de ce que son enroulement à gauche se trou- ve en court-circuit aux contacts h9 et n'est pas actionné à ce moment-oi. 



   Lorsque l'opératrice dans le bureau privé annexé ap- pelé a répondu, la ligne est reliée par pont au moyen de la boucle métallique ordinaire. Du courant continu parcourt maintenant l'enroulement central du relais F, lequel ferme les oontaots à aotion rapide fl et établit de la sorte un circuit partant de la terre à travers les contacts fl, b4, l'enroulement à droite du relais F et aboutissant à la pi- le. Le relais F attire ensuite' ses autres contacts et ouvre le circuit d'appel aux oontaots f2 et f3. La ligne appelée est maintenant étendue au relais'de surveillanoe D lequel travaille à travers la boucle. 



   Les contacts dl et d2 renversent les potentiels de la pile dans les fils de ligne, transmettant ainsi le signal ordinaire de surveillanoe. A cause du travail des contacts d3, la maohine de renfort BB est connectée au fil privé en- trant 53 à travers la résistance R3, les contacts j2, d3 et bl, ce qui assure la transmission du signal de comptage. 



  Les oontaots d4 ouvrent le circuit du relais J qui laisse tomber lentement son armature. Les oontaots j2 ooupent le 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 potentiel de la maohine de renfort dans le fil privé entrant et lemettent au potentiel de terre . 



   Aussitôt que l'abonné appelant ou l'opératrice qui oontrôle la   communication,   accroche, les relais A et B laissent tonner leur armature l'un après l'autre. Les con- taots   b3   ouvrent les circuits des relais H et S qui laissent tomber leur armature. Le premier relais ouvre aux contacts h2 et h3 des points dans le circuit du relais D, supprimant ainsi le potentiel négatif et le potentiel de terre des ba- lais wl et w2 avant que lesdits balais soient ramenés dans la position normale. Le relais D laisse tomber son armature si cela n'a pas encore eu lieu, grâce à ce que la ligne appelée est libre.

   Les contacts b4 ne causent pas la libéra- tion du relais F parce que un circuit alternatif de maintien est établi, partant de la terre à travers le balai   w4,   l'aro de retour au repos HA, les contacts b4, l'enroulement à droite du relais F et aboutissant à la pile. Le potentiel de terre d'occupation dans le fil privé entrant 53 est ainsi maintenu par les contacts fl et un circuit d'entraînement est complété pour l'aimant du commutateur DM, partant de la   terre   à travers le balai w4, l'arc de retour au repos HA, les contacts f4, les contacts interrupteurs dm, les oon- tacts b2, l'aimant DM et aboutissant à la pile. L'aimant DM est actionné et entraîne le oomnutateur sous le oontrô- le des contacts interrupteurs dm. 



   Aussitôt que les balais du   commutateur   arrivent aux contacts de repos, les circuits de l'aimant DM et du relais F sont ouverts au moyen du balai w4. Par conséquent, les ba- lais restent dans la position de repos et le relais F laisse   tonber   son armature . Les oontaots fl suppriment le potentiel d'occupation du fil privé entrant 53 afin que le connecteur puisse être prêt pour le prochain appel. 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 



   Si toutes les lignes d'un groupe connectant à un bureau privé annexé appelé   /oorrespondant   aux oontaots de banc 21 à 30 inolusivement / se trouvent occupées, un circuit pour le relais F est établi aussitôt que les balais arrivent aux contacts de banc no. 30. Ledit circuit part de la   terre   d'oo- oupation au contact de bano privé à travers le balai w3, les oontaots s9, h4, j6, f4, s3, j4, b5 et f5, à travers le balai w5 et le contact no. 30 en ooopération avec celui-ci, les oontaots s8, l'enroulement à droite du relais F et abou- tit à la pile. Dans ce cas, le relais F est aotionné rapi- dement, étant donné que son enroulement à droite ne se trouve pas en court-circuit par les contacts h9.

   Par conséquent, les contacts fl qui se ferment prématurément sont fermés avant que l'aimant DM ait faitavancer les balais jusqu'aux contacts de bano suivants. Les contacts fl ferment un circuit partant de la terre à travers les oontaots fl et b4 et l'en- roulement à droite du relais F et aboutissant à la pile. De cette manière, un circuit de travail pour le relais F est maintenu indépendant d'aucun mouvement subséquent des balais. 



   Aussitôt que le relais F a terminé son travail, un oir-- ouit d'entraînement pour l'aimant DM est fermé, partant de la terre à   traverh   le balai w4,   l'arc   de retour au repos HA, les oontaots f4, les contacts interrupteurs dm, les contacts j3, s2 et h7, l'aimant DM et aboutissant à la pile. Le commu- tateur est par conséquent actionné jusqu'à ce que ses balais arrivent aux contacts de repos, lorsque le circuit de l'ai- mant DM est ouvert par le balai w4. Les contacts f8 suppri- ment la possibilité que le relais H soit actionné par un potentiel de pile à travers l'un quelconque des fils privés pendant le temps où le balai w3 passe sur les contacts de banc. 



   Les contacts f6 connectent la borne BF du signal et de la lampe d'occupation au fil de ligneentrant 52 à travers 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 les contacts h6, l'enroulement à gauche du relais A et les contacts d2. Les contacts f7 complètent un oirouit inter- mittent de maintien pour le relaisB partant de la borne BH d'occupation à travers les contacts s7, h8 et f7, l'en- roulement à gauche du relais B et aboutissant à la terre. 



  Ledit circuit empêche que le relais B laisse tomber son armature quand le relais A se déoonneote à cause de ce que son enroulement à gauche est mis au potentiel négatif de pile pendant les périodes aotives de la lampe d'occupa- tion. La méthode pour prévoir des signaux, des lampes   d'oo-   oupation et des signaux de oollage peut être appliquée d'une manière oonnue dont la description n'est pas nécessaire pour oonoevoir les principes de la présente invention. 



   Aussitôt que l'abonné appelant ou l'opératrice oontrô- lant aooroche, les relais A, B, F, S et J laissent tom- ber leurs armatures et le connecteur est alors prêt pour l'appel prochain. 



   Dans la desoription précédente, on a supposé que le nombre d'impulsions pour la reoherohe du groupe du bureau privé annexé s'élève à trois impulsions. S'il y en avait deux, quatre ou cinq, le   oonmutateur,   après avoir effectué deux, quatre ou cinq pas, serait avanoé par des impulsions provenant des oontaots de oames m jusqu'à ce que ses balais fussent arrivés aux contacts no. 11, 31 ou 4L. Dans ce cas, le nombre de trains d'impulsions du disque à oames M   néoes-   saine à cette fin est égal au chiffre du cadran, choisi dans chaque cas, moins une unité. Les opérations suivantes sont effectuées d'une manière similaire comme décrit ci- dessus.

   La reoherohe étant confinée entre les contacts de banc no. 11 et 20 inclusivement quand il s'agit du chiffre "deux", entre les oontaots no. 31 et   40   inclusivement quand il s'agit du chiffre " quatre ", et entre le contact   no.14   et le   contact   de   retomr   au repos, inclusivement, quand il 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 s'agit du chiffre'" cinq ". 



   Si le oirouit est établi pour la première fois, le re- lais A sera actionné par une seule impulsion et les balais se mouvront jusqu'aux contacts de banc no. 1 . Après la première libération du relais  J   / ce qui a lieu en excitant de nouveau le relais A/, le relais S sera actionné et fer- mé, mais dans ce cas le relais J est immédiatement action- ,né de nouveau dans un circuit partant de la terre à travers le balai w4, les contacts s4 et h5 l'enroulement supérieur de relais J et aboutissant à la pile. Les contacts j3 empê-   chent   l'aimant DM de reoevoir des impulsions quelles quelles soient des contacts de cames m et étendent le circuit d'ai- mant au fil privé de départ. 



   Si le contact du banc privé se révèle " occupé " , les balais du commutateur tourneront jusqu'à ce qu'une ligne li- bre soit trouvée, et à ce moment, le relais est actionné de la façon déjà déorite. Cependant, dans le cas où toutes les 
 EMI13.1 
 Jc,l/i[M,j; lignes du bureau privé annexé appelé se relèvent occupées le relais F est actionne à travers son enroulement à droite aussitôt que les balais arrivent à la dernière ligne du groupe, et le circuit établi dans ce cas fait fermer les oon- tacts j5. 



   Le commutateur représenté ne oomprend que cinquante lignes, mais le circuit est disposé de façon telle que cent lignes pourraient être utilisées si on le désirait . Dans ce cas, les autres oinquante contacts coopérant aveo le balai w5 sont oonneotés d'une manière analogue à celle représen- tée pour la première série de cinquante lignes et la posi- tion de repos est utilisée pour la dernière ligne ou dixième groupe. Ce groupe est atteint en actionnant le chiffre "0"   Çil   Cadran. Dans oe cas, le relais S sera actionné à travers les oontaots j5 dans leur position normale. 



   Si   or/le   désire, un oommutateur de vingt-cinq positions 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 peut être utilisé pour cinquante lignes ou un commutateur de cinquante positions pour cent lignes, en employant des balais à pas de 180  de la manière oonnue. Chaque ba- lai possède son groupe de oontaots propre. 



   Il n'est pas absolument nécessaire que le nombre maximal de lignes au même bureau privé annexé s'élève à dix. Ainsi, par exemple, un commutateur de la capacité représentée peut être employé pour le service de dix bureaux privés annexés, pourvus chacun au maximum de cinq lignes au réseau. Dans ce cas, les contacts à oames n seraient disposés de façon à se fermer après un train de quatre impulsions envoyées par le disque à oames M. Le re- lais J serait connecté aux contacts de   bano   no. 6, 11, 16, 21,26, 31,36, 41 et 46 du balai w5 et d'autres modifi- oations évidentes seraient apportées. 



   Quoique l'invention ait été déorite en connexion avec un circuit spéoifique, les spécialistes concevront qu'elle n'est pas limitée au mode spécifique d'application en question. Par exemple, dans des circuits du type général représenté par le dessin, les impulsions dirigeant les balais vers le groupe désiré après la oessation des impul- sions envoyées par le cadran peuvent être divisées en des trains séparés au moyen de pauses longues assez pour permet- tre qu'un relais à action retardée actionné pendant chaque train puisse laisser tomber son armature, ce qui rend possible d'obtenir un test pour le contact marqué à la fin de chaque train sans employer un autre fil d'impulsion tel que 54. N'importe quellesautres méthodes pour indiquer la   firde   chaque groupe d'impulsions peuvent être utilisées. 



  En outre, il n'est pas nécessaire que les intervalles en- 
 EMI14.1 
 oc.c. tre les oontaots marqués subséquents soient unifo:rmesqu-e le groupe de oontaots jusqu'auxquels les balais doivent se mouvoir oorresponde ,dans sa position temporaire dans 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 le oommutateur, au nombre d'impulsions reçues la première fois. La seule condition nécessaire est que les balais après leur mouvement jusqu'à un contact spécifique, se trou- du vent à une distanoe de quelques pas du commencement du grou- pe jusqu'auquel ils doivent être mus   /mais   du   commencement   d'aucun groupe plus proohe/ ce qui forme un multiple exaot du nombre d'impulsions dans chaque train. 



   REVENDICATIONS. 



   ---------------- 
1. Installation de téléphones automatiques ou semi-auto- matiques, dans laquelle les balais d'un commutateur effeo- tuent un mouvement préliminaire jusqu'à une position qui détermine une autre position jusqu'à laquelle ils se meuvent ensuite, ladite position n'étant pas spécifiquement marquée en dépendance avec l'amplitude dudit mouvement pr éliminaire. 



   2. Installation de téléphones automatiques ou semi-auto - matiques, dans laquelle les balais d'un commutateur se   meu-   vent d'abord jusqu'à une position déterminée par la valeur d'un train d'impulsions et se meuvent ensuite dans la même direction, sans autre enregistrement de ladite valeur,jusqu'à une autre position déterminée par elle. 



   3. Installation de téléphones automatiques ou semi-auto - matiques dans laquelle un   commutateur   pas-à-pas est aotionné au moyen d'un train d'impulsions et se meut ensuite dans la même direction, sans autre enregistrement du nombre d'impul- sions dudit train, jusqu'à un groupe de oontaots déterminés par ledit nombre.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to automatic or semi-automatic telephone installations
This invention relates to automatic or semi-automatic telephone installations and more particularly to switch control devices used therein.



  One of the problems to be solved in relation to the control of such switches, especially when it is a question of switches of the single movement type and adapted to move over a large number of oontaots in the range of contacts, is to direct the brushes of the switch. to a special group of oontaots so that they can perform a selection. It may, for example, be required to direct the bays of a group selector to a specific group of lines to have it automatically switch to a free line in the group. A similar check may be required if a connector is suitable for establishing the connection to one of the attached private office groups of lines.



   In the case of an ordinary connector, it can be

 <Desc / Clms Page number 2>

 required to direct the brushes to a specific group in order to control them digitally to establish the connection to a specific line of the group. Or, in another case, it may be required to direct a line finder to a specific group of lines and then to a specific line in the group. Other examples for the application of said invention will appear to specialists in automatic telephone installations.



   According to the invention, the brushes of a switch make a preliminary movement to a position determining a position to which they move later. There will be no indication of the last position based on the position at which they move first. The subsequent movement can be performed under the control of the pulse groups in a way that the following description will give a clear idea.



   The invention will be better explained by means of specific examples. For this purpose, it is first assumed that a single movement rotary switch of the stepping type with 100 positions divided into ten groups is moved to a specific group by a train of pulses sent. a call board.



   A control brush on the switch moves on a series of oontaots of a contact bank, some of which are marked; for example, they can be permanently connected to a potential source. It will be assumed that the oontaots thus marked are the tenth, the twentieth, the thirtieth etc. counted from the starting point.



   The pulses sent from the call dial are directed to the switch magnet and the brushes assume a position corresponding to the selected digit of the dial. Thus, if the pulse train oonsists in three pulses, the brushes move to the third position. The magnet is then

 <Desc / Clms Page number 3>

 connected to an independent source of pulses produced in groups of nine pulses. This source of pulses can be common to a certain number of switches.



   At the end of each group of pulses, a test is carried out in order to check whether the switch is on one of the marked contacts mentioned above. The first time this test matches this condition, the pulse circuit is disconnected. In this way, since the brushes were first digitally directed to the third position and since a pause takes place after every ninth pulse received from the common source, the brushes will stop during their subsequent movement at the second. zth, twenty-first and thirtieth contact. The thirtieth contact is marked, and as soon as the brush is at rest on it, the pulse source will be disconnected.



  It is conceivable that the brushes were brought in this way to the third group corresponding to the three digital pulses originally received. Then they can be controlled in a known way to search within the selected group or to be actuated by a new digital pulse train according to the operation of the switch.



   In the event that the initial train would consist of four pulses, the brushes would stop on the 13th, 22nd, 31st and 40th oontaots and the oonnection to the common pulse circuit would then be cut off. In a similar way, they can be directed to any desired group, corresponding to the chosen number on the dial.



   If desired, choosing a specific number, eg, the number "one", can cause the brushes to start one of the groups without subsequent movement. This modification is employed in the specific circuit forming the object of a detailed description.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   In the attached drawing:
Fig. 1, shows a connection diagram of a connector arranged to establish connections with attached private offices, each of which is provided with several lines.



   Fig. 2 is a schematic representation of the connections of the common devices connected to several connectors of the same species as those shown in FIG. 1.



   In the drawing, the contacts of the relays are shown unhooked from their work coils and the battery connections are shown in the conventional / customary manner. By resistor R3 a reinforcement machine BB is connected to contacts j2 in order to obtain counting signals.



   According to Fig. 1, brushes w1, w2, w3, w4 and w5 belong to a step-by-step switch ocontrolled by means of a magnet DM provided with oontaots switches dm. The switch is a single movement rotary type and advances its brushes when the DM magnet falls.



  The brushes w3 and w4 are of the type which connects the adjacent contacts of the contact bank by a bridge during their passage from one to the other. Other brushes cannot connect by bridge. Chaoun of brushes wl, w2, w3 and w5 cooperates with fifty contacts of bano of contacts which are only represented in full for the brush w5. The brush w4 cooperates with two individual contacts oomné shown and aveo a return to rest arc HA, only part of which is shown in the figure.

   In reality said arc extends to the last position of the switch. For ease of description, the first contact of the bank of operating contacts with each brush is considered the home position switch, and subsequent bank contacts numbered 1 to 49 in numerical order.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The contacts of bano no 1 to 10 in cooperation with the brushes wl and w2 are connected to the conversation lines leading to an annexed private office, while the oontaots de bano no 11 to 20 are connected to another private office. annexed etc. The rest position oontaots can be connected to the same attached private office as the last nine contacts of bano /no.41 up to 49 inolusive /. The broom w3 ooperates with the bano contacts oonneotés to the private wires corresponding to the different lines of the annexed private office. It is assumed that a soil potential is applied to the wires deprived of any occupied lines. In order to simplify the drawing, only one group of private threads and lines is shown.

   Likewise, only a small number of references have been shown for the bench contacts cooperating with the brush w5.



   In Figure 2, the m and n contacts are actuated by M and N blade discs respectively. Said discs are driven in a suitable manner, for example by the motor ordinarily provided for interrupting the inrush current and audible signal. The contacts n are closed for a momentary period, for example for 30 thousandths of a second, once in each revolution of said discs, while the oontaots m are actuated for a similar period nine times in each revolution. The phase ratio of disks M and N is such that the pulse produced by contacts n is sent during a pause between suooessive trains of nine pulses through contacts m.



   When the connector is activated, the pulse relay A / see figure 1 / is actuated in a circuit
 EMI5.1
 ea4Q ". From the earth through oontaots f6 and h6, the winding to the left of relay A, through oontaots d2, the oonversation line 52 nd then through the loop of lines

 <Desc / Clms Page number 6>

 to the conversation line 51, through the oontaots dl, the winding to the right of the relay A and ending in the battery.



  Relay A attracts its armature and al oontaots closing a circuit for guard relay B.



   Relay B is energized and oontaots bl extend the ground potential existing in contacts d3 through incoming private wire 53 to occupy the selector. The b2 switches prepare the switch DM magnet circuit. The delayed B & aotion relay remains in operation when the A relay is actuated by pulses subsequently received through the line wires.



   When relay A drops its armature due to each pulse, a circuit is closed / starting from earth through contacts al, s6 and b 2 and then in a branch through magnet DM to the battery and in another branch through contacts h7 and s2 and the upper bearing of relay J and ending at the battery. The DM starter is energized and, because of the subsequent operation of relay A, it lets its armature fall and moves the broom one step. Relay J is activated when relay A lets its armature tumble the first time and, being a delayed motor relay, it remains activated until the end of the pulse train.



   It will first be assumed that relay A is powered by a train of three pulses. When it is energized again at the end of the third pulse, the delayed aotion relay J drops its armature. The contacts j4 start a circuit which is completed the next time the contacts n are closed by means of the corresponding disc. The circuit starts from the earth through contacts n, line 54, contacts j4, b5 and f5, brush w5 and contact no. 3 de bano through the sl oontaots and the S relay to end at the battery.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   Relay S is energized and earthed by contacts b3 through oontaots sl. The s2 oontaots aohea impulse circuit for the DM magnet starting from the earth through the oontaots m, the line 55, the oontaots b6, j3, s2 and h7, through the magnet DM and ending in the pile, The train of nine pulses of the cam oontaots m advances the brushes to the oontaots il * 12 of the bano de oontaots. During rest at the end of the last pulse, the cam disc N momentarily closes the n switches and in this way prints the ground potential to line 54. However, no circuit is closed through. towards said line because the bank contact on which the w5 brush rests, is deoonneoté.

   When, therefore, the m oame contacts are energized again to transmit a second train of nine pulses, the Dm magnet is also energized and drops its armature nine times, thus advancing the brushes to the oontaots de bano no. 21. As the contact of bano no. 2th which oooperates with the w5 brush, is connected to relay J, the momentary ground potential then printed on line 54 by means of the oamen contacts now extends through oontaots j4, b5 and f5, through the broom w5, the bano contact no. 21 and the upper winding of the relay J and ends in the battery.



   Relay J is energized and the fast-acting contacts j1 establish for rail J a closing circuit which starts from the earth through oontaots b3, s5, d4 and jl, the lower winding of relay J and ends in battery.



  It should be noted that this closing circuit was not established when the relay J had attracted its armature during the time when the magnet DM was energized by line pulses, since at that time the contacts s5 were open. .



   Contacts 3 close a circuit for relay H,

 <Desc / Clms Page number 8>

 which starts from the earth, through contacts b3, relay H, contacts f8 and f4, through contacts dm of the airnant switch, oontaots j3, s2 and h7, the magnet DM and ends to the battery. If the line connected to oontaots de bano no. 21 in cooperation with the brushes wl and w2 is occupied, a ground potential will be printed on the corresponding private wire. This potential extends through the w3 brush, the s9, h4 and j6 contacts and then in a branch through the f8 contacts to relay H and in another branch through the element DM and ends to the pile as explained above.

   Under these circumstances, the H relay is short-circuited and cannot attract its armature, at the same time as the magnet advances the brushes to bank oontaots no. 22 under the control of its dm switch contacts. If the line cooperating with the oontaots de bano no. 22 is occupied, the DM magnet will cause the brushes to advance to the following bank contacts. This operation continues as long as the w3 brush impresses the ground potential at any one of the bank contacts no. 21 to 29 inclusive, while relay H remains at rest.



   When a bano contact in cooperation with the w3 brush is found, which contact does not conduct the ground potential, the relay H will no longer remain short and will work in series with the magnet DM. Magnet Dm is not in series oooperation with relay H because of the relatively high resistance of said relay. The hl oontaots close quickly when the relay operates and establish an ac circuit leading to the battery through resistor R1.



   The oontaots h4 extend the ground potential which leaves the contacts b3 through the contacts s9, the brush w3 and the bank contact and ends in the private wire so that the line is occupied for other connectors. Contacts

 <Desc / Clms Page number 9>

 h6 maintain relay circuit A independently of oontaots f6.

   Oontaots h2 and h3 close the calling circuit
 EMI9.1
 tam13nr everywhere of the earthed alternating current generator / said generator not shown in the drawing /, through the AC terminal, the central winding of the relay F, the contacts f2 and h2, the brush wl and the bano contact, through the call device in the annexed private office / put in series by bridge through the line with a capacitor /, the bano contact and the w2 brush, through the oontaots h3 and f3 and resistor R2 and terminating at the stack. Relay F is insensitive to the alternating current because its winding on the left is short-circuited to contacts h9 and is not actuated at this time.



   When the attendant in the attached private office called answers, the line is bridged using the ordinary metal loop. Direct current is now flowing through the central winding of relay F, which closes the fast-acting oontaots fl and thus establishes a circuit starting from the earth through the contacts fl, b4, the winding to the right of relay F and ending at the pile. Relay F then draws its other contacts and opens the calling circuit to oontaots f2 and f3. The called line is now extended to the surveillanoe relay D which works through the loop.



   Contacts d1 and d2 reverse the battery potentials in the line wires, thus transmitting the ordinary surveillance signal. Because of the work of the contacts d3, the reinforcement maohine BB is connected to the private wire entering 53 through the resistor R3, the contacts j2, d3 and bl, which ensures the transmission of the counting signal.



  The oontaots d4 open the circuit of the relay J which slowly drops its armature. The oontaots j2 ooup the

 <Desc / Clms Page number 10>

 potential of the reinforcement maohine in the incoming private wire and bring it to the ground potential.



   As soon as the calling subscriber or the operator who controls the communication hangs up, relays A and B let their armature thunder one after the other. The b3 switches open the circuits of the H and S relays which drop their armature. The first relay opens at the contacts h2 and h3 points in the circuit of relay D, thus removing the negative potential and the earth potential of the balances wl and w2 before said brushes are returned to the normal position. Relay D drops its armature if this has not yet happened, thanks to the called line being free.

   Contacts b4 do not cause relay F to release because an alternating holding circuit is established, starting from earth through brush w4, the return to rest aro HA, contacts b4, the winding to right of relay F and ending in the battery. The occupying earth potential in the incoming private wire 53 is thus maintained by the contacts fl and a drive circuit is completed for the magnet of the switch DM, starting from the earth through the brush w4, the arc of return to rest HA, the contacts f4, the switch contacts dm, the switches b2, the magnet DM and ending in the battery. The DM magnet is actuated and drives the oomnutator under the control of the dm switch contacts.



   As soon as the commutator brushes reach the rest contacts, the circuits of the magnet DM and of the relay F are opened by means of the brush w4. Consequently, the beams remain in the rest position and the relay F lets its armature knock. The fl oontaots remove the potential for busy incoming private wire 53 so that the connector can be ready for the next call.

 <Desc / Clms Page number 11>

 



   If all the lines of a group connecting to an annexed private office called / o corresponding to bank oontaots 21 to 30 inolusively / find themselves occupied, a circuit for relay F is established as soon as the brushes arrive at bank contacts no. 30. Said circuit starts from the oopupation earth in contact with the private bano through the w3 brush, the oontaots s9, h4, j6, f4, s3, j4, b5 and f5, through the w5 brush and the contact no. 30 in cooperation with this, the oontaots s8, the winding to the right of the relay F and leads to the battery. In this case, relay F is energized quickly, since its right-hand winding is not short-circuited by contacts h9.

   Therefore, the fl contacts which close prematurely are closed before the magnet DM has advanced the brushes to the next bano contacts. The fl contacts close a circuit starting from the earth through the oontaots fl and b4 and the winding to the right of the relay F and ending at the battery. In this way, a working circuit for the relay F is kept independent of any subsequent movement of the brushes.



   As soon as the relay F has finished its work, a drive oir for the magnet DM is closed, starting from the earth through the broom w4, the return to rest arc HA, the oontaots f4, the switch contacts dm, contacts j3, s2 and h7, the magnet DM and ending in the battery. The switch is therefore actuated until its brushes reach the rest contacts, when the DM magnet circuit is opened by the brush w4. Contacts f8 eliminate the possibility that relay H is actuated by a battery potential through any of the private wires during the time that the w3 brush passes over the bank contacts.



   Contacts f6 connect the BF terminal of the signal and the busy lamp to the incoming line wire 52 through

 <Desc / Clms Page number 12>

 contacts h6, the winding on the left of relay A and contacts d2. Contacts f7 complete a holding intermittent oirouit for relay B starting from the occupancy terminal BH through contacts s7, h8 and f7, the winding to the left of relay B and ending in earth.



  Said circuit prevents relay B from dropping its armature when relay A de-activates due to its left-hand winding being set to negative battery potential during busy periods of the occupant lamp. The method for providing signals, lift lamps and lift signals can be applied in a known manner, the description of which is not necessary to see the principles of the present invention.



   As soon as the calling subscriber or the operator controls aooroche, relays A, B, F, S and J drop their armatures and the connector is then ready for the next call.



   In the previous description, it was assumed that the number of pulses for the reoherohe of the attached private office group amounts to three pulses. If there were two, four or five, the oonmutateur, after having taken two, four or five steps, would be moved forward by impulses coming from the oames oontaots until its brushes had reached contacts no. 11, 31 or 4L. In this case, the number of pulse trains of the M neo-blade disc for this purpose is equal to the number on the dial, chosen in each case, minus one unit. The following operations are carried out in a similar manner as described above.

   The reoherohe being confined between bank contacts no. 11 and 20 inclusive when it comes to the number "two", between oontaots no. 31 and 40 inclusive when it concerns the number "four", and between contact no.14 and the return to rest contact, inclusive, when it is

 <Desc / Clms Page number 13>

 this is the number "five".



   If the oirouit is established for the first time, the relay A will be actuated by a single impulse and the brushes will move to the bank contacts no. 1. After the first release of relay J / which takes place by energizing relay A / again, relay S will be actuated and closed, but in this case relay J is immediately actuated-, born again in a starting circuit earth through w4 brush, s4 and h5 contacts the upper winding of relay J and ending at the battery. Contacts j3 prevent magnet DM from receiving any impulses regardless of cam contacts m and extend the magnet circuit to the private starting wire.



   If the private bench contact is found to be "busy", the switch brushes will rotate until a free line is found, and at that time the relay is actuated in the manner already deorite. However, in the event that all
 EMI13.1
 Jc, l / i [M, j; lines of the annexed private office called up are occupied relay F is activated through its winding on the right as soon as the brushes reach the last line of the group, and the circuit established in this case causes the j5 switches to close.



   The switch shown has only fifty lines, but the circuit is so arranged that one hundred lines could be used if desired. In this case, the other fifty contacts cooperating with the brush w5 are noted in a manner analogous to that shown for the first series of fifty lines and the rest position is used for the last line or tenth group. This group is reached by pressing the number "0" Çil Cadran. In this case, relay S will be actuated through oontaots j5 in their normal position.



   If desired, a twenty-five position switch

 <Desc / Clms Page number 14>

 can be used for fifty lines or a fifty position for hundred line switch, employing 180 pitch brushes as known. Each balai has its own group of oontaots.



   It is not absolutely necessary that the maximum number of lines at the same attached private office is ten. Thus, for example, a switch of the capacity shown can be used for the service of ten attached private offices, each provided with a maximum of five lines to the network. In this case, the cam contacts n would be arranged so as to close after a train of four pulses sent by the cam disc M. The relay J would be connected to the bano contacts no. 6, 11, 16, 21, 26, 31, 36, 41 and 46 of w5 brush and other obvious changes would be made.



   Although the invention has been developed in connection with a specific circuit, those skilled in the art will appreciate that it is not limited to the specific mode of application in question. For example, in circuits of the general type shown in the drawing, the pulses directing the brushes to the desired group after the termination of the pulses sent by the dial may be divided into separate trains by means of long pauses sufficient to permit- Be that a delayed action relay operated during each train can drop its armature, which makes it possible to obtain a test for the marked contact at the end of each train without using another pulse wire such as 54. N Any other method of indicating the size of each group of pulses can be used.



  In addition, it is not necessary that the intervals between
 EMI14.1
 oc.c. be the subsequent marked oontaots are uniform: the group of oontaots up to which the brushes must move orresponde, in its temporary position in

 <Desc / Clms Page number 15>

 the switch, to the number of pulses received the first time. The only necessary condition is that the brushes, after their movement until a specific contact, are at a distance of a few paces from the beginning of the group until which they must be moved / but from the beginning of any group. more proohe / which forms an exaot multiple of the number of pulses in each train.



   CLAIMS.



   ----------------
1. Installation of automatic or semi-automatic telephones, in which the brushes of a switch effect a preliminary movement to a position which determines another position up to which they then move, said position n ' being not specifically marked in dependence on the amplitude of said preliminary preliminary movement.



   2. Installation of automatic or semi-automatic telephones, in which the brushes of a switch move first to a position determined by the value of a train of pulses and then move in the same direction, without further recording of said value, to another position determined by it.



   3. Installation of automatic or semi-automatic telephones in which a step switch is actuated by means of a train of pulses and then moves in the same direction, without further recording of the number of pulses. sions of said train, up to a group of oontaots determined by said number.


    

Claims (1)

4. Installation de téléphones automatiques ou semi-auto - matiques d'après la revendication 3, dans la quelle ledit train d'impulsions est ohoisi par un abonné appelant afin d'effectuer une sélection numérique. 4. Installation of automatic or semi-automatic telephones according to claim 3, in which said train of pulses is selected by a calling subscriber in order to perform a digital selection. 5. Installation de téléphones automatiques ou semi-automa tiques d'après les revendioations 1 ou 2, dans laquelle la- <Desc/Clms Page number 16> dite seconde position marque le commencement d'un groupe de oontaots, dans lesquels une sélection subséquente, numéri- que ou non-numérique, est effeotuée . 5. Installation of automatic or semi-automatic telephones according to claims 1 or 2, in which the- <Desc / Clms Page number 16> said second position marks the beginning of a group of oontaots, in which a subsequent selection, numeric or non-numeric, is made. 6. Installation de téléphones automatiques ou semi- automatiques d'après les revendioations 3,4 ou 5, dans laquelle le commutateur se meut de la position occupée d'a- bord jusqu'au commencement dudit groupe au moyen d'un nom- bre entier de trains d'impulsions d'une longueur égale et prédéterminée. 6. Installation of automatic or semi-automatic telephones according to claims 3, 4 or 5, in which the switch moves from the position occupied on board until the start of said group by means of a number. integer of pulse trains of equal and predetermined length. 7. Installation de téléphones automatiques ou semi-au- tomatiques d'après la revendioation 6, dans laquelle ledit nombre entier est différent pour chaque groupe. 7. Installation of automatic or semi-automatic telephones according to claim 6, in which said whole number is different for each group. 8. Installation de téléphones automatiques ou semi-auto- matiques d'après la revendioation 7,dans lesquelles ledit nombre entier est égal au nombre de pas effectués par le oommutateur pendant son mouvement préliminaire. 8. Installation of automatic or semi-automatic telephones according to claim 7, in which said whole number is equal to the number of steps taken by the switch during its preliminary movement. 9. Installation de téléphones automatiques ou semi-au- tomatiques d'après la revendication 7, dans laquelle ledit nombre entier est égal au nombre de pas effectués par le commutateur pendant son mouvement préliminaire moins un pas. 9. Installation of automatic or semi-automatic telephones according to claim 7, wherein said integer is equal to the number of steps taken by the switch during its preliminary movement minus one step. 10. Installation de téléphones automatiques ou semi-au- tomatiques d'après les revendioations 6,7, 8, ou 9 ,dans laquelle lesdits trains d'impulsions sont dérivés d'une source commune à plusieurs desdits oomnutateurs. 10. Installation of automatic or semi-automatic telephones according to claims 6, 7, 8, or 9, in which said trains of pulses are derived from a source common to several of said oomnutateurs. 11. Installation de téléphones automatiques ou semi-au- tomatiques d'après l'une quelconque des revendioations pré- oédentes,dans laquelle ledit commutateur est un commutateur de type rotatif pas-à-pas. 11. Installation of automatic or semi-automatic telephones according to any one of the preceding claims, in which said switch is a step-by-step rotary type switch. 12. Installation de téléphones automatiques ou semi- automatiques d'après la revendication 11, dans laquelle cha- que position du commutateur peut être utilisée pour faire la sélection d'un faisceau de départ. <Desc/Clms Page number 17> 12. Installation of automatic or semi-automatic telephones according to claim 11, in which each position of the switch can be used to select an outgoing beam. <Desc / Clms Page number 17> 13. Installation de téléphones automatiques ou semi- àutomatiques d'après l'une quelconque des revendications précédentes,dans laquelle ledit commutateur consiste en un connecteur /sélecteur final/. 13. Installation of automatic or semi-automatic telephones according to any one of the preceding claims, in which said switch consists of a connector / final selector /. 14. Pour l'emploi dans des installations de téléphones automatiques ou semi-automatiques,des sélecteurs pas-à-pas sensiblement oonme décrits et représentés par le dessin annexé. 14. For use in automatic or semi-automatic telephone installations, step-by-step selectors substantially oonme described and shown in the accompanying drawing.
BE395663D BE395663A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE395663A true BE395663A (en)

Family

ID=62670

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE395663D BE395663A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE395663A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE395663A (en)
BE340847A (en)
BE481263A (en)
BE428087A (en)
BE457110A (en)
CH120389A (en) Telephone installation allowing the charging of connections of different values.
BE411026A (en)
BE434750A (en)
BE350861A (en)
BE413526A (en)
CH106672A (en) Telephone system for central office with automatic switches.
BE428120A (en)
BE335635A (en)
BE432817A (en)
BE341578A (en)
BE468639A (en)
BE437005A (en)
BE435598A (en)
BE450303A (en)
BE341574A (en)
BE467783A (en)
BE482829A (en)
BE438878A (en)
BE491463A (en)
BE386134A (en)