BE394935A - - Google Patents

Info

Publication number
BE394935A
BE394935A BE394935DA BE394935A BE 394935 A BE394935 A BE 394935A BE 394935D A BE394935D A BE 394935DA BE 394935 A BE394935 A BE 394935A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
trailer
tractor
wheel
wheels
load
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE394935A publication Critical patent/BE394935A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B62LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
    • B62DMOTOR VEHICLES; TRAILERS
    • B62D53/00Tractor-trailer combinations; Road trains
    • B62D53/04Tractor-trailer combinations; Road trains comprising a vehicle carrying an essential part of the other vehicle's load by having supporting means for the front or rear part of the other vehicle

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Transportation (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Vehicle Body Suspensions (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux groupes tracteur-remorque, 
La présente invention concerne les véhicules à roues et particulièrement les groupes ou combinaisons . tracteur- remorque étudiés en vue de transférer une partie du poids de l'extrémité avant de la remorque à l'essieu arrière du tracteur, de façon à augmenter l'adhérence tractive des roues porteuses arrière de ce dernier. 



   Le but de l'invention est de fournir un dispositif grâce auquel si une charge supplémentaire prédéterminée peut, en effet, être ajoutée à l'essieu arrière du tracteur 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 et l'adhérence tractive de ses roues porteuses par là-même augmentée, la totalité de la charge de l'extrémité arrière du tracteur et de l'extrémité¯avant de la remorque n'est pas supportée seulement par les roues du tracteur mais répartie en tre elles et les roues avant de la remorque. 



   Un groupe tracteur-remorque est caractérisé selon l'in-   vention   par ce fait que   bien qui une   partie du poids de l'ex- trémité avant de la remorque puisse être supportée par les roues arrière du tracteur toutes les roues de la remorque restent en contact avec le sol. L'essieu arrière du tracteur est, en effet, pourvu de deux paires de roues porteuses, espacée chacune d'une certaine distance, chaque paire de roues étant montée de telle façon que toute variation de la charge s'exerçant sur une roue soit automatiquement partagée par l'autre roue de la paire. 



   Dans les dessins annexés : 
Figure 1 est une vue en coupe verticale d'un mode de réalisation de l'invention, la roue avant externe de la remorquent la roue a. rrière externe du tracteur étant repré- sentées, le tracteur étant supposé attelé à la remorque, 
Figure 2 est une vue en plan détaillée d'une partie de la figure 1. 



   Figure 3 est une vue analogue à la figure 1 montrant une variante de réalisation de l'invention. 



   Figures 4 et 5 sont des vues en plan de certaines par- ties du mécanisme représenté en figure 3. 



   Figure 6 est une vue analogue à la figure 1 montrant une autre variante de réalisation de l'invention. 



   Figures 7, 8,9 et 10 sont des vues séparées montrant divers détails de construction du,mécanisme représenté en 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 figure 6. 



   Si l'on examine tout d'abord la figure 1, on y voit la roue avant externe de la remorque et la roue arrière externe du tracteur, étant entendu que le mécanisme que représente cette figure se répète en disposition inverse pour les roues latérales internes. a désigne la roue avant externe d'une remorque, montée sur une fusée b portée par un des bras d'un levier coudé c dont l'axe de pivotement ci est porté par un coulisseau enclavé entre des guides verticaux d, d portés par la plate- forme avant e de la remorque. Ce coulisseau est supporté par la partie centrale d'un ressort à lames f dont les extrémités sont réunies à cette plate-forme par des jumelles. 



   L'autre bras du levier c porte une chape   g   dans laquelle peut tourner un galet roulant sur une rampe h solidaire du bâti du tracteur. Comme à l'ordinaire, cette rampe com- porte une partie arrière inclinée et une partie avant hori- zontale terminée par une butée. La rampe h est portée par un longeron h1 solidaire du bâti i du tracteur. L'essieu de la roue arrière j du tracteur est porté par des ressorts s'appuyant sur son bâti i de la manière ordinaire. 



   Une aile h2 faisant saillie par rapport au longeron h1 est destinée, au moment où l'on fait reculer le tracteur jusqu'au-dessous de l'a remorque avant de les atteler l'un à l'autre, àvenir porter (comme le montre la figure 2) contre un des bras d'un levier coudé   k pivotant   sur le levier c et dont l'autre bras est relié par une tringle k1 au bras m1 d'une came m qui est montée à pivotement sur le coulisseau portant   l'axe cI et   qui s'engage dansune fente c2 en forme de claveau pratiquée dans le levier c. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   L'aile   h   est disposée de telle sorte sur le tracteur qu'avant qu'elle ne vienne en contact avec le levier   k   le galet gl a gravi la partie inclinée de la   rampe h   jusqu'à son prolongement horizontal. 



   Le basculement du   levier k   par suite de son attaque par l'aile h2 impose à la   came   une rotation à partir de sa position horizontale pour laquelle elle agit pour empêcher le levier .2. de basculer ,jusqu'à une position verticale (comme représenté) pour laquelle ce levier peut se déplacer angu- lairement dans les limites imposées par la   fente 2   
Les diverses pièces sont proportionnées et disposées de telle sorte que quand le tracteur a reculé au-dessous de la remorque dans une mesure suffisante pour amener ses roues porteuses arrière sensiblement dans   l'alignement   des roues avant de la remorque, ces dernières reposent sur le sol, mais une certaine portion déterminée de leur charge a été tran férée aux roues arrière du tracteur en vue d'accroître son adhérence tractive.

   Lorsque l'ensemble constitué par le tracteur et sa remorque se déplace, toute inégalité dans le profil de la surface de la route capable de faire varier la charge supportée par une des paires de roues associées   (c'est-à-dire   une roue avant de la remorque et la roue arrière adjacente du tracteur) a pour effet, grâce au levier c, de transférer la charge d'une roue d'une paire à l'autre selon les cas c'est-à-dire de répartir également entre elles tout excédent de charge qui se manifeste. 



   Bien que les bras ou leviers tels que .2. portant les roues avant de la remorque se trouvent, lorsqu'elle est en position de traction convenable par rapport au tracteur, sensiblement dansl'alignement de l'essieu arrière du 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 tracteur, ils   n'ont   pas nécessairement besoin d'être placés de cette   manière.   



   Selon la variante de construction que représente la figure 3, l'extrémité interne de chaque levier e est garnie d'un galet c destiné à porter contre la paroi d'une plaque p. formant came. Cette plaque peut coulisser horizontalement dans un guide façonné sur une semelle p1 portée par le bâti de la plate-forme et est reliée par une biellette p2 et un bras p3 à un axe vertical p4 dont l'extrémité inférieure porteun bras de levier ajouré p5 qui est attaqué par un   téton h 3   porté par le longeron h1 qui supporte la rampe h. 



  La figure 3 montre la plaque formant came dans la position qu'elle occupe normalement c'est-à-dire quand la remorque est dételée du tracteur. Lorsque celui-ci recule pour venir occuper sa position de remorquage, le téton h3 pénètre dans l'extrémité béante de l'ajour du bras de levier p5 et fait basculer ce bras jusqu'à la position indiquée dans la figure 4, position pour laquelle le bras p3 et la biellette p2 ont déplacé la plaque formant came d'en dessous du   galet ± 3   et libéré par là même le levier c pour lui permettre de pivoter et de jouer son rôle égalisateur de la   charge.   Lorsque le tracteur s'éloigne de la remorque, le bras de levier p5 bascule en sens inverse, de sorte que la plaque formant came est ramenée au-dessous du galet c3 et empêche ainsi ledit levier de pivoter. 



   Si le tracteur et la remorque sont sur un terrain en palier, le galet de came c3 repose juste contre la partie épaisse de la came lorsque le galet de rampe atteint le sommet de la partie fermée de la rampe, en sorte que quand la came se déplace pour cesser d'être en dessous du galet, 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 le levier c peut pivoter librement, comme indiqué plus haut. 



   Si, lorsqu'on attelle, le tracteur est plus bas que la remorque, le galet g1 portant contre la rampe de cette der- nière ne repose pas sur la partie horizontale de cette rampe, mais se trouve au-dessus d'elle. Lorsque le tracteur se déplace pour venir davantage au-dessous de la remorque, l'action de la plaque p formant came abaisse impérativement le galet g1 sur la rampe mais selon un mouvement doux c'est- à-dire sans   à-coups.   Si, par contre, c'est la remorque qui est plus basse que le tracteur, le galet de la remorque en gravissant la partie inclinée de la rampe soulève le galet c3 c'est-à-dire l'éloigne de la plaque p formant came, cette dernière étant éloignée comme indiqué précédemment au fur et à mesure que le tracteur continue à gagner la posi- tion d'attelage. 



   Lorsqu'on dételle, si le tracteur est plus bas que la remorque, le retour de la plaque p formant came jusqu'à sa position normale l'oblige à venir se placer au-dessous du galet c3 avec lequel elle coopère et à le soulever au niveau correct. Si, au contraire, c'est la remorque qui est plus basse que le tracteur, le galet c3 vient porter doucement contre la partie épaisse de la plaque formant came aussitôt que le galet g portant contre la rampe s'est déplacé suf- fisamment vers le bas le long de la partie inclinée de cette rampe. 



   On conçoit que, quelle que soit celle des deux cons- tructions sus-décrités qui est adoptée, la roue avant de la remorque ne reste pas verticale, lorsqu'elle est attelée au tracteur, si l'ensemble se meut sur un terrain inégal mais a, bien au contraire, tendance à branler tandis que le 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 levier ± effectue ses mouvements égalisateurs de charge. 



   La figure 6 représente, par contre, une construction grâce à laquelle tous les mouvements de la roue avant de la remorque s'effectuent dans le sens vertical. Ici, la fusée b de la roue avant a de la remorque est portée par l'extré- mité inférieure d'un coulisseau r dont les déplacements verticaux sont guidés (voir la coupe de la fig. 7) dans des glissières ménagées dans une potence suspendue au bâti e de la plate-forme tournante.   L'extrémité   supérieure de ce coulisseau r est reliée par une biellette t à l'une des extrémités d'un ressort à lames u placé en travers du vé- hicule et pouvant pivoter par rapport à un   axe ul   porté par le bâti e.

   L'extrémité opposée de ce ressort u est reliée par une 'biellette v à une bride!. pouvant coulisser verticalement entre des longerons et portant le galet c3 portant contre la plaque p formant came. Comme dans la figure 3, cette plaque est disposée de manière à pouvoir coulisser dans un guide ad hoc ménagé dans une pièce portée par le bâti de la plate-forme et est commandée par l'engage- ment de l'axe h3 solidaire du bâti du tracteur avec le bras de levier p5 que comporte l'axe vertical p4. Ce bras de levier est figuré pourvu d'une extrémité fourchue (voir Fig. 8) qui correspond à la pièce fourchue que montrela figure 4.

   Quant au bras de levier p3 grâce auquel le   mouve-   ment est imprimé à la plaque formant came, il n'agit pas par l'intermédiaire d'une bielle comme le montre la figure 5 mais est ajouré comme le montre la figure 9, en vue de pouvoir livrer passage à un téton p6 que possède la face inférieure de la plaque p formant came (voir Fig. 6 et 10). 



   Il est évident que, quand le tracteur et la remorque 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 sont attelés, le longer on w portant le galet portant contre la came tend, grâce à cette construction, à se déplacer ver- ticalement dans son guide sous l'action des irrégularités qui peuvent se manifester dans le profil de la route. En outre, le ressort à lames travaille non seulement en tant que ressort mais en tant que levier et a tendance à trans- mettre du mouvement au coulisseau r portant l'essieu avant      de la remorque.

   Si un semblable pivotement de ce ressort à lames se produit du fait d'un changement survenant dans les hauteurs relatives des roues du tracteur et des roues de sa remorque, par suite de leur désaccouplement ou d'inégalités de la route, les organes portant les roues avant de la   remor-   que se déplacent vers le haut et vers le bas dans leurs guides, en sorte qu'à aucun moment ces roues ne peuvent dévier de l'alignement vertical. 



   Il doit être entendu d'ailleurs que, bien que les modes de réalisation décrits et représentés soient capables d'un très bon fonctionnement, l'invention n'est pas limitée à leurs détails de construction. C'est ainsi par exemple que, dans les figures 1 et 3, le levier c n'a pas nécessairement besoin d'être porté par un ressort à lames mais pourrait être supporté par une autre suspension élastique. De même, dans la figure 6, au lieu que les pièces r et w soient portées par un ressort à lames, elles pourraient être supportées par une barre ou un levier supporté lui-même élastiquement à partir du bâti de la plate-forme tournante. 



   Enfin s'il est vrai que l'invention est principalement destinée aux remorques des groupes tracteur-remorque ainsi qu'elle a été décrite ici, elle peut trouver également une heureuse application à n'importe quel véhicule muni de roues, 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 partout où il y a lieu'de réduire la charge imposée à une seule paire de roues porteuses. En pareil cas, les extrémités internes des leviers c ou des ressorts u ou organes de suspension équivalents seraient reliées à des pièces capables de se déplacer avec les ressorts portant les roues internes, les dispositifs à cames destinés à prévenir les mouvements' de pivotement des leviers ou pièces équivalentes étant alors omis. 



    REVENDICATIONS     1. Un   groupe tracteur-remorque caractérisé en ce que bien qu'une partie du poids de l'extrémité avant de la re- morque peut être supportée par les roues arrière du tracteur, toutes les roues de la remorque restent en contact avec le sol.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to tractor-trailer units,
The present invention relates to wheeled vehicles and particularly to groups or combinations. tractor-trailer designed to transfer part of the weight from the front end of the trailer to the rear axle of the tractor, so as to increase the traction adhesion of the rear load wheels of the latter.



   The object of the invention is to provide a device whereby if a predetermined additional load can, in fact, be added to the rear axle of the tractor

 <Desc / Clms Page number 2>

 and the tractive adhesion of its load wheels thereby increased, the total load of the rear end of the tractor and the front end of the trailer is not supported only by the tractor wheels but distributed between them and the front wheels of the trailer.



   A tractor-trailer unit is characterized according to the invention by this fact that although a part of the weight of the front end of the trailer can be supported by the rear wheels of the tractor all the wheels of the trailer remain in position. contact with the ground. The rear axle of the tractor is, in fact, provided with two pairs of load wheels, each spaced a certain distance apart, each pair of wheels being mounted in such a way that any variation in the load exerted on a wheel is automatically shared by the other wheel of the pair.



   In the accompanying drawings:
Figure 1 is a vertical sectional view of one embodiment of the invention, the outer front wheel of the tow wheel a. external rear of the tractor being shown, the tractor being assumed to be hitched to the trailer,
Figure 2 is a detailed plan view of part of Figure 1.



   Figure 3 is a view similar to Figure 1 showing an alternative embodiment of the invention.



   Figures 4 and 5 are plan views of certain parts of the mechanism shown in Figure 3.



   Figure 6 is a view similar to Figure 1 showing another variant embodiment of the invention.



   Figures 7, 8, 9 and 10 are separate views showing various construction details of the mechanism shown in

 <Desc / Clms Page number 3>

 figure 6.



   If we first examine Figure 1, we see the outer front wheel of the trailer and the outer rear wheel of the tractor, it being understood that the mechanism shown in this figure is repeated in reverse arrangement for the inner side wheels. . a designates the external front wheel of a trailer, mounted on a rocket b carried by one of the arms of an elbow lever c whose pivot axis ci is carried by a slider enclosed between vertical guides d, d carried by the front platform and trailer. This slider is supported by the central part of a leaf spring f, the ends of which are joined to this platform by binoculars.



   The other arm of the lever c carries a yoke g in which can turn a roller rolling on a ramp h integral with the frame of the tractor. As usual, this ramp has an inclined rear part and a horizontal front part terminated by a stop. The ramp h is carried by a spar h1 integral with the frame i of the tractor. The axle of the rear wheel j of the tractor is carried by springs resting on its frame i in the ordinary manner.



   A wing h2 protruding from the spar h1 is intended, when the tractor is backed up to below the trailer before hitching them to each other, to be carried (like the shows figure 2) against one of the arms of an angled lever k pivoting on the lever c and the other arm of which is connected by a rod k1 to the arm m1 of a cam m which is pivotally mounted on the slide carrying l 'axis cI and which engages in a slot c2 in the form of a key formed in the lever c.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The wing h is arranged so on the tractor that before it comes into contact with the lever k the roller gl has climbed the inclined part of the ramp h to its horizontal extension.



   The tilting of the lever k as a result of its attack by the wing h2 forces the cam to rotate from its horizontal position for which it acts to prevent the lever .2. to tilt, to a vertical position (as shown) for which this lever can move angularly within the limits imposed by slot 2
The various parts are proportioned and so arranged that when the tractor has backed up below the trailer to a sufficient extent to bring its rear load wheels substantially in line with the front wheels of the trailer, the latter are resting on the ground , but a certain determined portion of their load has been transferred to the rear wheels of the tractor in order to increase its traction.

   When the assembly consisting of the tractor and its trailer is moving, any unevenness in the profile of the road surface capable of varying the load supported by one of the pairs of associated wheels (i.e. a front wheel of the trailer and the adjacent rear wheel of the tractor) has the effect, thanks to the lever c, of transferring the load from one wheel from one pair to the other as appropriate, that is to say to distribute equally between they any excess load that manifests itself.



   Although arms or levers such as .2. carrying the front wheels of the trailer are, when in the correct pulling position relative to the tractor, substantially in alignment with the rear axle of the trailer.

 <Desc / Clms Page number 5>

 tractor, they do not necessarily need to be placed that way.



   According to the construction variant shown in FIG. 3, the internal end of each lever e is furnished with a roller c intended to bear against the wall of a plate p. forming cam. This plate can slide horizontally in a guide shaped on a sole p1 carried by the frame of the platform and is connected by a link p2 and an arm p3 to a vertical axis p4 whose lower end carries a perforated lever arm p5 which is attacked by a stud h 3 carried by the spar h1 which supports the ramp h.



  Figure 3 shows the cam plate in the position it normally occupies, i.e. when the trailer is uncoupled from the tractor. When the latter moves back to come and occupy its towing position, the pin h3 enters the gaping end of the opening of the lever arm p5 and causes this arm to tilt to the position indicated in figure 4, position for which the arm p3 and the rod p2 have moved the cam plate from below the roller ± 3 and thereby released the lever c to allow it to pivot and play its load equalizing role. When the tractor moves away from the trailer, the lever arm p5 swings in the opposite direction, so that the cam plate is brought back below the roller c3 and thus prevents said lever from rotating.



   If the tractor and trailer are on level ground, the c3 cam follower rests just against the thick part of the cam when the ramp pulley reaches the top of the closed part of the ramp, so that when the cam clicks. moves to stop being below the roller,

 <Desc / Clms Page number 6>

 the lever c can rotate freely, as indicated above.



   If, when hitching, the tractor is lower than the trailer, the roller g1 bearing against the ramp of the latter does not rest on the horizontal part of this ramp, but is above it. When the tractor moves to come further below the trailer, the action of the cam-forming plate p imperatively lowers the roller g1 on the ramp but in a gentle movement, that is to say without jerks. If, on the other hand, it is the trailer which is lower than the tractor, the roller of the trailer by climbing the inclined part of the ramp lifts the roller c3 that is to say moves it away from the plate p forming cam, the latter being moved away as previously indicated as the tractor continues to gain the hitch position.



   When unhitching, if the tractor is lower than the trailer, the return of the cam plate p to its normal position forces it to come to stand below the roller c3 with which it cooperates and to lift it. at the correct level. If, on the contrary, it is the trailer which is lower than the tractor, the roller c3 comes to bear gently against the thick part of the plate forming the cam as soon as the roller g bearing against the ramp has moved sufficiently towards down along the inclined part of this ramp.



   It will be understood that, whichever of the two above-described constructions is adopted, the front wheel of the trailer does not remain vertical, when it is hitched to the tractor, if the assembly is moving on uneven ground but has, on the contrary, a tendency to jerk off while the

 <Desc / Clms Page number 7>

 lever ± performs its load equalizing movements.



   FIG. 6 shows, on the other hand, a construction by which all the movements of the front wheel of the trailer are effected in the vertical direction. Here, the spindle b of the front wheel a of the trailer is carried by the lower end of a slide r, the vertical movements of which are guided (see the section in fig. 7) in slides made in a jib crane. suspended from the frame of the rotating platform. The upper end of this slider r is connected by a link t to one end of a leaf spring u placed across the vehicle and able to pivot relative to an axis ul carried by the frame e.

   The opposite end of this spring u is connected by a 'link v to a flange !. which can slide vertically between the side members and carrying the roller c3 bearing against the plate p forming a cam. As in FIG. 3, this plate is arranged so as to be able to slide in an ad hoc guide formed in a part carried by the frame of the platform and is controlled by the engagement of the axis h3 integral with the frame. of the tractor with the lever arm p5 on the vertical axis p4. This lever arm is shown provided with a forked end (see Fig. 8) which corresponds to the forked part shown in figure 4.

   As for the lever arm p3 through which the movement is imparted to the cam plate, it does not act through a connecting rod as shown in figure 5 but is perforated as shown in figure 9, in view of being able to deliver passage to a stud p6 that has the underside of the plate p forming a cam (see Figs. 6 and 10).



   It is evident that when the tractor and the trailer

 <Desc / Clms Page number 8>

 are hitched, the longer on w carrying the roller bearing against the cam tends, thanks to this construction, to move vertically in its guide under the action of irregularities which may appear in the profile of the road. Furthermore, the leaf spring works not only as a spring but as a lever and tends to impart movement to the ram r carrying the front axle of the trailer.

   If a similar pivoting of this leaf spring occurs as a result of a change occurring in the relative heights of the tractor wheels and the wheels of its trailer, as a result of their disconnection or of unevenness in the road, the components bearing the The front wheels of the trailer move up and down in their guides, so that at no time these wheels can deviate from the vertical alignment.



   It should be understood moreover that, although the embodiments described and shown are capable of very good operation, the invention is not limited to their details of construction. Thus, for example, in Figures 1 and 3, the lever c does not necessarily need to be carried by a leaf spring but could be supported by another elastic suspension. Likewise, in figure 6, instead of the parts r and w being carried by a leaf spring, they could be supported by a bar or a lever which is itself resiliently supported from the frame of the turntable.



   Finally, if it is true that the invention is mainly intended for trailers of tractor-trailer groups as it has been described here, it can also find a successful application to any vehicle provided with wheels,

 <Desc / Clms Page number 9>

 wherever there is a need to reduce the load on a single pair of load wheels. In such a case, the internal ends of the levers c or of the springs u or equivalent suspension members would be connected to parts capable of moving with the springs carrying the internal wheels, the cam devices intended to prevent the pivoting movements of the levers. or equivalent parts then being omitted.



    CLAIMS 1. A tractor-trailer unit characterized in that although part of the weight of the front end of the trailer can be supported by the rear wheels of the tractor, all the wheels of the trailer remain in contact with the trailer. ground.


    

Claims (1)

2. Un groupe tracteur-remorque selon la revendication 1, caractérisé en ce que les roues avant de la remorque sont montées de telle sorte que, quand cette remorque est attelée au tracteur, l'essieu arrière de ce dernier est en fait pour- vu de deux paires de roues -porteuses, chacune espacée d'une certaine distance., chaque paire étant montée de façon que toute variation dans la charge subie par une roue de la paire @ est automatiquement partagée par l'autre roue de cette paire. 2. A tractor-trailer unit according to claim 1, characterized in that the front wheels of the trailer are mounted such that, when this trailer is hitched to the tractor, the rear axle of the latter is in fact provided. two pairs of carrier wheels, each spaced a certain distance apart, each pair being mounted so that any variation in the load undergone by one wheel of the pair @ is automatically shared by the other wheel of this pair. 3. Une remorque utilisable dans un groupe selon la revendication 1 ou 2, caractérisée en ce que les roues avant de cette remorque sont portées par des bras ou leviers séparés montés à pivotement et élastiquement de telle sorte que quand leurs extrémités internes portent selon la force désirée sur l'extrémité arrière du tracteur, les roues avant de la remorque sont en contact avec la surface de la route. 3. A trailer usable in a group according to claim 1 or 2, characterized in that the front wheels of this trailer are carried by separate arms or levers pivotally and elastically mounted so that when their internal ends bear according to the force desired on the rear end of the tractor, the front wheels of the trailer are in contact with the road surface. 4. Une remorque utilisable dans un groupe selon la <Desc/Clms Page number 10> revendication 1 ou 2, construite comme représenté dans les figures 1 et 2 des dessins annexés. 4. A trailer usable in a group according to the <Desc / Clms Page number 10> claim 1 or 2, constructed as shown in Figures 1 and 2 of the accompanying drawings. 5. Une remorque utilisable dans un groupe selon la revendication 1 ou 2 construite comme représenté dans les figures 3 à 5 des dessins annexés. 5. A trailer usable in a group according to claim 1 or 2 constructed as shown in Figures 3 to 5 of the accompanying drawings. 6. Une remorque utilisable dans un groupe selon la revendication 1 ou 2 construite comme représenté dans les figures 6 à 10 des dessins annexés. 6. A trailer for use in a group according to claim 1 or 2 constructed as shown in Figures 6 to 10 of the accompanying drawings. 7. Un véhicule à roues porteuses dont chaque roue est associée à une roue porteuse auxiliaire de telle sorte que toutes les variations survenant dans la charge imposée à l'une ou l'autre roue sont automatiquement partagées par l'autre. 7. A vehicle with load wheels, each wheel of which is associated with an auxiliary load wheel so that all variations occurring in the load imposed on one or the other wheel are automatically shared by the other.
BE394935D BE394935A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE394935A true BE394935A (en)

Family

ID=62071

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE394935D BE394935A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE394935A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2151373B1 (en) Road combination
EP2544938B1 (en) Removable supporting cross-member provided with an adjustable-height fifth wheel for supporting a semi-trailer during the loading, rail transport and unloading thereof
FR2597807A1 (en) DEVICE AND HANDLING ELEMENT FOR CONTAINERS OR THE LIKE
EP2316714B1 (en) Vehicle combination comprising a tractor, a trailer with a sliding drawbar and an axial guiding device having a retractable pivoting arm
EP3755575B1 (en) Tiltable trailer comprising mechanical actuation means and high-position locking means
EP0518750A1 (en) Special wagon for collecting or distributing railway bogies or the like for rail transport of road heavy load vehicles
EP4087772B1 (en) Transport trailer comprising a system for tilting and righting its deck
FR2606765A1 (en) Support-distributing mechanism for handling- and lifting-trucks, particularly pallet trucks and stackers
EP0480817B1 (en) Industrial truck with platform and increased stability
BE394935A (en)
FR2899196A1 (en) TRACTOR FOR TRANSPORTING MOBILE TRANSPORT RECEPTACLES.
EP0515294B1 (en) Swan-neck type separable articulated connection between a load carrying tractor and a semi-trailer for heavy vehicles
EP2289774B1 (en) Anti-knifing axial guiding device for a road train comprising a tractor vehicle and a trailer having a sliding drawbar
FR2870200A1 (en) Swan neck for semi-trailers has arm with coupling plate provided with coupling pin protruding downwards below plate and rotates on arm around cross pin under action of hydraulic control cylinder connected to plate and supported on arm
FR2582593A1 (en) Device for locking the suspension of a vehicle, especially in order to improve its transverse stability
FR2560129A1 (en) Transport vehicle, especially for a tubular load of very great diameter
WO2021053274A1 (en) Device for launching a floating object from a vehicle, and associated vehicle
FR2512411A1 (en) Self-steering vehicle trailer - has pair of wheels mounted on tiltable links on horizontal axle
EP0623488A1 (en) Device for stabilizing a load carrying vehicle platform
FR3037308A1 (en) TRAILER FOR REACHING A TRACTOR VEHICLE AND ASSEMBLY COMPRISING SUCH A TRAILER
WO2015124842A1 (en) Sled
FR2620676A1 (en) Device for towing a motor vehicle with the aid of a towing vehicle, of the type comprising two independent supporting trolleys for the wheels of the vehicle to be towed
FR2525571A1 (en) Automatic travelling grab for vehicle assembly line - uses opposed pair of C=shaped rocking levers actuated by roller contact overhead ramps
FR3113235A1 (en) Removable electric propulsion system for a rolling object - simultaneous and combined wheel gripping and lifting in the longitudinal direction
FR2486882A1 (en) Articulated road motor vehicle - has support hinging on semi-trailer to allow tipping by jack